meer respect voor de voortplanting dan voor de liefde, ja zo zal God het vast wel bedoeld hebben.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:43 schreef N_I_ het volgende:
... Ik zou wel diepe respect hebben voor jou, als jij ondanks je aangeboren afwijking, toch een gezonde relatie aan zou gaan met een vrouw. Want dat zou enorm moeilijk voor jou zijn, juist omdat het aangeboren is.
Lijkt wel of er wat in de lucht zit of zo dat al die fundi's ineens opduiken. Ik denk wel eens dat de gemiddelde homo die zijn leven zo goed mogelijk probeert te leven uiteindelijk veel dichter bij de kern van religie staat dan die letterridders. Je hoort steeds dat liefde de kern van het geloof vormt maar ik vind daar bij de fundi's op het forum nog geen grammetje van terug.quote:Op zondag 20 februari 2005 00:48 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
Maak mij maar wakker als je iets interessants te vertellen hebt....tot ziens!
Binnen het fundamentalisme zelf zijn de liefdevolle en vreedzame fundamenten van het geloof zeker niet terug te vinden. Het is een fanatieke, gewetensloze, op macht berustende, veelal politieke levensvisie die de fundamenten van liefde en barmhartigheid, niet inzien. Fundamentalisten zijn ook tegen het denken maar menen niettemin de absolute kennis te bezitten, en verschaffen vanuit hun optie de rechtvaardiging voor een absoluut oordeel. Ze spelen als het ware zelf voor God, dat ironisch genoeg toch als een van de de grootste zondes wordt beschouwd.quote:Op zondag 20 februari 2005 01:15 schreef Saleheim het volgende:
[..]
Lijkt wel of er wat in de lucht zit of zo dat al die fundi's ineens opduiken. Ik denk wel eens dat de gemiddelde homo die zijn leven zo goed mogelijk probeert te leven uiteindelijk veel dichter bij de kern van religie staat dan die letterridders. Je hoort steeds dat liefde de kern van het geloof vormt maar ik vind daar bij de fundi's op het forum nog geen grammetje van terug.![]()
Ik doel meer op die "standaard" anti-oorlogshelden als die mod van POL, SCH etc.quote:Op zondag 20 februari 2005 03:11 schreef Toet het volgende:
Cultheld, ik heb niet het hele topic even aandachtig doorgenomen, maar ik geloof dat ik nergens in dit topic iemand zich heb zien uitlaten over het al dan niet ingrijpen in landen als Iran en over de vraag wie dat dan zou moeten doen en hoe dat dan gedaan zou moeten worden. Zou je uit kunnen leggen hoe je tot je conclusie bent gekomen?
Het is toch logisch dat ze hypocriet zijn. Bang zijn voor oorlogvoeren, nichterig gedrag vertonen, maar als het een mede-nicht betreft dan moeten de hetero's het voor hen oplossen.quote:Ik vraag mij daarom af: Wáárom springen jullie in de bres voor die homoseksueel uit Libië?
Omdat hij het slachtoffer is van schending van mensenrechten in een ander land die we hier een veilig bestaan kunnen garanderen. Ook gemartelde homo's in Iran moeten we (lees: de internationale gemeenschap waar Nederland deel van uitmaakt) opvangen. Dat militair ingrijpen nog niet aan de orde is, doet daar weinig aan af. Het kan best zijn dat er een situatie komt waar militair ingrijpen gerechtvaardigd is (ik ben geen pacifist), maar er zijn eerst andere middelen die we moeten inzetten. Militair ingrijpen is echt niet de enige middel naar een betere wereld.quote:Op zondag 20 februari 2005 02:22 schreef cultheld het volgende:
Ik vraag mij daarom af: Wáárom springen jullie in de bres voor die homoseksueel uit Libië?
Precies, oorlog mag enkel, wanneer alle andere vreedzame mogelijkheden tot beslechting van het conflict zonder succes uitgeput zijn.quote:Op zondag 20 februari 2005 12:05 schreef Sidekick het volgende:
[..]
maar er zijn eerst andere middelen die we moeten inzetten. Militair ingrijpen is echt niet de enige middel naar een betere wereld.
Waarom zou jij jouw wetten aan Libië opdwingen? Jouw denkbeeld zijn niet universeel maar slechts bepaald door plaats en tijd.quote:Omdat hij het slachtoffer is van schending van mensenrechten in een ander land die we hier een veilig bestaan kunnen garanderen.
Militair ingrijpen?quote:Ook gemartelde homo's in Iran moeten we (lees: de internationale gemeenschap waar Nederland deel van uitmaakt) opvangen. Dat militair ingrijpen nog niet aan de orde is, doet daar weinig aan af. Het kan best zijn dat er een situatie komt waar militair ingrijpen gerechtvaardigd is (ik ben geen pacifist), maar er zijn eerst andere middelen die we moeten inzetten. Militair ingrijpen is echt niet de enige middel naar een betere wereld.
Homo, je avatar werkt niet.quote:Op zondag 20 februari 2005 09:25 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Het is toch logisch dat ze hypocriet zijn. Bang zijn voor oorlogvoeren, nichterig gedrag vertonen, maar als het een mede-nicht betreft dan moeten de hetero's het voor hen oplossen.
Laat ze maar naar Libië varen op zo'n gayboot en daar protesteren. Met een beetje geluk worden zij daar wat normen en waarden bijgebracht. Wie niet horen wil...
Dat is ook de bedoeling.quote:
Helemaal mee eens. Ironisch genoeg snappen deze 'gelovigen' niet dat ze hun eigen geloof van binnenuit uithollen door haat en onverdraagzaamheid. Ze leven in een lege cocon, de wereld om hen heen veroordelend menend dat dit de essentie van hun geloof is. Tragisch.quote:Op zondag 20 februari 2005 02:55 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
Binnen het fundamentalisme zelf zijn de liefdevolle en vreedzame fundamenten van het geloof zeker niet terug te vinden. Het is een fanatieke, gewetensloze, op macht berustende, veelal politieke levensvisie die de fundamenten van liefde en barmhartigheid, niet inzien. Fundamentalisten zijn ook tegen het denken maar menen niettemin de absolute kennis te bezitten, en verschaffen vanuit hun optie de rechtvaardiging voor een absoluut oordeel. Ze spelen als het ware zelf voor God, dat ironisch genoeg toch als een van de de grootste zondes wordt beschouwd.
Jij stelt dat Nederland het heeft te accepteren als in een ander land iemand wordt gemarteld en opgesloten alleen maar vanwege zijn seksuele geaardheid en dat we iemand die uit zo'n land vlucht en hier hulp zoekt, dan maar dienen op te pakken en terug te sturen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 14:33 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Och ja, daar hebben we er weer een. Nu nog even wat WOII vergelijkingen, Hitler associaties en en elk rationeel argument doet er niet meer toe.
Klopt Youssef. Daar geef ik je gelijk in. Maar in principe zijn we het altijd eens. Ik durf blindelings mijn handtekning te zetten onder jouw posts omdat we hetzelfde denken en redeneren, tevens hebben we een zelfde soort humorquote:Op maandag 9 mei 2005 12:36 schreef Youssef het volgende:
Wel lullig ja, volgens mij is die man helemaal geen homo en heeft hij gewoon geprobeert op deze manier een verblijfsvergunning te krijgen. Echter nu wordt ie teruggestuurd en gezien als homo
Uhm... Ik heb die petitie getekend hoor!quote:Op maandag 9 mei 2005 15:28 schreef JanPoedel het volgende:
Jeetje wat erg zegMeneer maakt zich zorgen om die enkele homo, maar over de andere 25.999 mensen hoor je hem vreemd genoeg niet. Hypocrisie kent dus geen geslacht of geaardheid.
![]()
Als zelfs wetenschappers nogmaals aantonen dat homo's een afwijking in de hersenen hebben, wie ben ik dan om dat te ontkennenquote:'Hersenen hetero's en homo's verschillen'
WASHINGTON - Bepaalde bestanddelen uit mannelijk zweet stimuleren de hersenen van homoseksuele mannen en heteroseksuele vrouwen, maar heteroseksuele mannen reageren er niet op. Zweedse onderzoekers vermoeden daarom dat de hersenen van homo's en hetero's verschillen. De studie bevestigt volgens hen bovendien de rol van feromonen bij menselijk contact.
De resultaten zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Proceedings of the National Academy of Sciences. De onderzoekers lieten twaalf vrouwen, twaalf heteroseksuele mannen en twaalf homoseksuele mannen allerlei feromonen (zogenoemde lokstoffen, van oorsprong lichaamseigen) ruiken en bekeken de reactie in de hersenen. De drie groepen reageerden gelijk op bepaalde geuren. Maar op een bestanddeel uit mannelijk zweet reageerden heteroseksuele mannen helemaal niet.
Studies naar mogelijk lichamelijke oorzaken van hetero- en homoseksualiteit zijn niet onomstreden. In Nederland concludeerde hersendeskundige Swaab eind jaren tachtig dat hersenen van homoseksuelen dezelfde verschillen vertoonden en dat hun seksuele voorkeur een biologische oorzaak zou kunnen hebben. Swaabs uitspraken veroorzaakten beroering in de homowereld en leidden tot vragen in de Tweede Kamer.
De wetenscahppers vermoeden iets, net als dat er leven buiten de aarde is, een garantie geven ze echter niet en er is vooralsnog niets bewezen, alleen wat aanknopingspunten.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:48 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
Als zelfs wetenschappers nogmaals aantonen dat homo's een afwijking in de hersenen hebben, wie ben ik dan om dat te ontkennen![]()
het riekt naar klonisme Youssefboy.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt Youssef. Daar geef ik je gelijk in. Maar in principe zijn we het altijd eens. Ik durf blindelings mijn handtekning te zetten onder jouw posts omdat we hetzelfde denken en redeneren, tevens hebben we een zelfde soort humor
Sterker nog, ik zet altijd al jouw handtekening onder mijn posts, hopelijk vind je het niet erg broederquote:Op maandag 9 mei 2005 15:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt Youssef. Daar geef ik je gelijk in. Maar in principe zijn we het altijd eens. Ik durf blindelings mijn handtekning te zetten onder jouw posts omdat we hetzelfde denken en redeneren, tevens hebben we een zelfde soort humor
Sinds wanneer is een smiley verworden tot handtekening?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:33 schreef Youssef het volgende:
[..]
Sterker nog, ik zet altijd al jouw handtekening onder mijn posts, hopelijk vind je het niet erg broeder
Oh ja, bijna handtekening vergeten:
Er zijn vast wel 150 miljoen mensen die om dezelfde reden naar ons land willen komen.quote:Op zondag 20 februari 2005 12:05 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Omdat hij het slachtoffer is van schending van mensenrechten in een ander land die we hier een veilig bestaan kunnen garanderen.
Dat blijft altijd een lastige afweging, zeker als je slechts 2 vierkante hectare braak terrein over hebt om mensen te huisvesten en we nu al ieder dubbeltje om moeten draaien..quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:52 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Er zijn vast wel 150 miljoen mensen die om dezelfde reden naar ons land willen komen.
Zullen we die dan allemaal maar opvangen of zullen we roepen vol=vol?
Wellicht kan ie aantonen dat ie homo is, en dat ie daarom ook in dat land opgepakt werd.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:54 schreef lionsguy18 het volgende:
En toen kreeg die Libische homo een verblijfsvergunning en toen werd ie opeens hetero.
Wat mensen niet allemaal verzinnen om hier te komen graaien.
We vangen gewoon een deel op, zoals ieder Westers democratisch mensenrechten-respecterend land dat ook doet. En gezamenlijk is de vluchtelingenstroom goed te doen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:52 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Er zijn vast wel 150 miljoen mensen die om dezelfde reden naar ons land willen komen.
Zullen we die dan allemaal maar opvangen of zullen we roepen vol=vol?
Wie wil er nou op een kamp wonenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:45 schreef Sidekick het volgende:
[..]
We vangen gewoon een deel op, zoals ieder Westers democratisch mensenrechten-respecterend land dat ook doet. En gezamenlijk is de vluchtelingenstroom goed te doen.
En anders deporteren we jou, zodat er weer een extra plaats vrj is hier.
Waarom zou je hem mogen deporteren dan, gelden voor hem niet dezelfde argumenten als voor criminele Marokkanen met een Nederlands paspoort?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:45 schreef Sidekick het volgende:
[..]
We vangen gewoon een deel op, zoals ieder Westers democratisch mensenrechten-respecterend land dat ook doet. En gezamenlijk is de vluchtelingenstroom goed te doen.
Mij ontbreekt het causale verband..quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:06 schreef Youssef het volgende:
[..]
Gia, ga me niet vertellen dat je op een kamp woont
Mij niet.quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:13 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Mij ontbreekt het causale verband..
Verlicht mij oh grote Poedel..quote:
Ik ook niet. Als Youssef vraagt: Wie wil er nou op een kamp wonen, lijkt het mij dat hij er ervaring mee heeft. Hoe weet hij anders hoe het daar is?quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:38 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Verlicht mij oh grote Poedel..
want ik zie nog steeds geen verband tussen de vraag van Gia en het antwoord van Yoessef,
Zoiets heet beeldvorming domme campingsnol.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ook niet. Als Youssef vraagt: Wie wil er nou op een kamp wonen, lijkt het mij dat hij er ervaring mee heeft. Hoe weet hij anders hoe het daar is?
Oja, van horen zeggen, natuurlijk!! Zoals gewoonlijk.
Maar nee, Youssefje, ik woon niet op een kamp. Hoewel ik wel veel van kamperen houd.
Ga je mond spoelen!quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:41 schreef Youssef het volgende:
[..]
Zoiets heet beeldvorming domme campingsnol. [afbeelding]
Dat vind ik een asociale opmerking van een mod.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:45 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Tja, Sidekick reageert nogal eens overdreven op dat soort zaken het is niet anders.quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:10 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Dat vind ik een asociale opmerking van een mod.
Een seksuele geaardheid vergelijken met een hobby/verslaving.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:30 schreef deepthroat het volgende:
laten we iedereen die in het buitenland vervolgd wordt omdat ie blowt hier opvangen, kan een leuk feestje worden.
Psst, midden in de nacht posten is misschien toch niet zo handig. Want deze reactie slaat helemaal nergens op.quote:Op zondag 15 mei 2005 03:14 schreef Lyrebird het volgende:
Als we de goede man toelaten, werken we dan zelf niet mee aan een soort van ethnic cleansing?
sex is toch ook een hobby/verslavingquote:Op zondag 15 mei 2005 13:39 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Een seksuele geaardheid vergelijken met een hobby/verslaving..
Ik ga zo even naar je geboortedatum kijken, moment..
quote:Op zondag 15 mei 2005 15:45 schreef deepthroat het volgende:
laat ik het anders zeggen: laten we alle vluchtelingen uit libië die (zeggen dat ze) homo zijn hier binnenlaten.
Het gaat hier wel wat verder dan alleen maar 'zeggen dat hij homo is'.quote:Op donderdag 27 januari 2005 01:22 schreef mineo39-76 het volgende:
Wessam is er van overtuigd dat hij in Libië gearresteerd zal worden, omdat hij daar is veroordeeld vanwege zijn homoseksuele geaardheid en na drie jaar uit de gevangenis is ontsnapt. Vóór zijn vlucht is Wessam naakt aan een paal gebonden om als homoseksueel te schande worden gezet. Hij heeft lijfstraffen ondergaan; de littekens op zijn hoofd en lichaam getuigen daarvan.
Voor Wessam geldt bovendien dat hij in politiek opzicht veel problemen heeft gehad. Na zijn veroordeling voor homoseksualiteit zat hij vast in Bengazi. De vriend met wie hij toen een relatie had, zit nog steeds in de gevangenis.
Waarom slaat dit nergens op? Het was trouwens een uur of 10 toen ik dat postte.quote:Op zondag 15 mei 2005 13:55 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Psst, midden in de nacht posten is misschien toch niet zo handig. Want deze reactie slaat helemaal nergens op.
Omdat je feitelijk zegt dat opvang van politieke vluchtelingen het meewerken aan genocide is. Ik snap je punt wel; desbetreffende foute landen willen van bepaalde 'bevolkingsgroepen' af en wij helpen die regimes daarmee door ze op te vangen. Dat is uiteraard geen genocide, en het alternatief (bewust terugsturen) is qua realiteitsgehalte ook veel onmenselijker en overschaduwd jouw "puntje" compleet. Of is er soms geen verschil tussen die vluchtelingen veilig in andere landen, of in eigen land waar ze onderdrukt of bedreigd worden, of nog erger?quote:Op zondag 15 mei 2005 22:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Waarom slaat dit nergens op? Het was trouwens een uur of 10 toen ik dat postte.
Ik dacht dat 10% van alle mannen homo was.quote:Op zondag 15 mei 2005 23:19 schreef DennisMoore het volgende:
En het gaat om zulke kleine aantallen dat je niet over 'verplaatsen van groepen' kunt spreken.
Een absúrde vergelijking..
quote:Op zondag 15 mei 2005 23:56 schreef Knarf het volgende:
[..]
Ik dacht dat 10% van alle mannen homo was.
Hoeveel mannen wonen er in Libie?
(Oke misschien een absurde reactie, maar een 'kleine' groep is het zeker niet.)
5,5 miljoen mensen -> 2,75 miljoen mannen -> 275.000 (mannelijke) homo'squote:Op zondag 15 mei 2005 23:59 schreef Youssef het volgende:
[..]10 %
Zoals je al zegt, "hoeveel mannen wonen er in Libië" en zeker zoveel homo's
Zwakste schakel, toedelidoki
Ik denk dat dat tot de catogorie wishful thinking/propaganda/bullshit kan worden gerekend. 55.000quote:Op maandag 16 mei 2005 00:07 schreef Knarf het volgende:
(geeft nog altijd 55.000 homo's in Libie alleen.)
quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:24 schreef lionsguy18 het volgende:
Terugsturen is beter.
Weer een homo minder in nederland.
Wat Libie doet is hun zaak.
Verder commentaar lijkt me overbodigquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:35 schreef lionsguy18 het volgende:
Je kent het woordje respect voor je medemens niet.
Waarom zou je iemand onnodig kwetsen in zijn diepste gevoelens?
Het is juist die verrotte ikke ikke ikke cultuur die de samenleving haast onleefbaar maakt.
Pubertje?quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:53 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ach gut, een homofoob pubertje....
Tja, je kent hem he.quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:46 schreef dVTB het volgende:
[..]
[..]
Verder commentaar lijkt me overbodig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |