abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2005 @ 02:53:27 #101
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_24619435
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 02:45 schreef milagro het volgende:

ik heb nog NOOIT mensen gezien die lopen te joelen GA DOOD als een stervend man ligt te stuiptrekken op de grond, nee, en ja ik ben echt ontzettend veel uitgeweest in mijn leven en veel rotzooi gezien.
Deze knullen kwamen erbij staan, waren helemaal niet direct betrokken, ze zagen een broeder vechten en kwamen hem moreel steunen, zoals dat gaat met dit soort gasten, waar 1 Marokkaan rotzooi trapt, heb je binnen no time 30 Marokkanen, die geen flikker met de zaak te maken hebben, de broeder ook niet kennen, maar wel partij trekken.
Je hebt volkomen gelijk Milagro, een echte Nederlander zou zoiets nooit doen. Alleen Marokkanen doen dit soort dingen.
pi_24619440
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 02:45 schreef milagro het volgende:

[..]

ik heb nog NOOIT mensen gezien die lopen te joelen GA DOOD als een stervend man ligt te stuiptrekken op de grond, nee, en ja ik ben echt ontzettend veel uitgeweest in mijn leven en veel rotzooi gezien.
Deze knullen kwamen erbij staan, waren helemaal niet direct betrokken, ze zagen een broeder vechten en kwamen hem moreel steunen, zoals dat gaat met dit soort gasten, waar 1 Marokkaan rotzooi trapt, heb je binnen no time 30 Marokkanen, die geen flikker met de zaak te maken hebben, de broeder ook niet kennen, maar wel partij trekken.

je praat gewoon een beetje poep nu, Loeder, dit is geen normaal frequent voorkomend gedrag bij iemand die ligt te sterven op straat.
De ambulance mensen konden amper hun werk doen omdat die knullen het allemaal zo heerlijk uitgelaten waren, ach ja, je bent jong en je hebt een leuke avond achter de rug dus doe niet zo moeilijk, mens, leef je een beetje in, je bent toch ook jong geweest ...

alsjeblieft Loeder, je kan ook overdrijven met je relativeren, hoor, ik vind het op het schandalige af.
Jeetje wat preuts milargo. Volgende keer gewoon meeschreeuwen hoor. Integreren komt immers van twee kanten.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_24619489
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 02:53 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je hebt volkomen gelijk Milagro, een echte Nederlander zou zoiets nooit doen. Alleen Marokkanen doen dit soort dingen.
relativeer jij dit nu OMDAT het Marokkanen zijn en die hebben het al zo moeilijk?
Zo, daar heb je hem terug, je flauwe vooringenomen opmerking, en graag gedaan!

ik vind het schandalig om dit gedrag af te doen als ware het doorsnee groepsgedrag van een uitgelaten groepje jongelui tijdens een avondje stappen, zoals je dat wel vaker ziet volgens jou blijkbaar.

Er lag iemand DOOD te gaan, Loeder, en zij stonden erbij te joelen en belemmerden de toegesnelde hulpverleners hun werk te doen, we hebben het niet over door bloembakken lopen of lege colaflesjes over de grond laten rollen in de bioscoopzaal.

Maar goed, jij vindt het blijkbaar iets wat je moet relativeren.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2005 @ 03:09:15 #104
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_24619513
Je begrijpt mij niet Milagro.
Ik veroordeel elk mens die in groepsverband zulke idiote dingen doet maar ben niet van plan om in hokjes te gaan denken omdat dat nu eenmaal een typische Nederlandse eigenschap is.
Ja, nu waren het (waarschijnlijk..) Marokkanen, morgen zijn het Brabanders, volgende maand opgeschoten Londsdale jeugd.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 07:12:32 #105
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24620053
Jeetje, heeft Cohen nu ook al de controle over Rotterdam?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 18 januari 2005 @ 08:35:42 #106
92279 N.icka
Windforce 11
pi_24620446
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 03:09 schreef Loedertje het volgende:

Ja, nu waren het (waarschijnlijk..) Marokkanen, morgen zijn het Brabanders, volgende maand opgeschoten Londsdale jeugd.
En dat geloof je echt?
pi_24620506
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 08:35 schreef N.icka het volgende:

[..]

En dat geloof je echt?
Ja en als er dan een bericht verschijnt hoe Lonsdalers staan te juichen "ga dood ga dood" bij een door 1 Lonsdaler in elkaar geslagen en doodbloedende Marokkaanse man, de hulpverlening in de weg moedwillig in de weg staand, dan komt Loeder het relativeren met "gewoon groepsgedrag, niet bijzonders, laten we nu niet alle Lonsdalers over 1 kam scheren" en rept verder niet over de gedoodde Marokkaan die dacht na het stappen nog even rustig een broodje te kunnen eten.
Dan zal ze ook hysterische reacties als "dit was een racistische moord" afwimpelen met deze relativerende woorden.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 januari 2005 @ 08:50:47 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24620581
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 00:10 schreef BoRRuHG het volgende:
Ach, hoe vervelend dit ook is en hoe kwaad ik er ook om kan worden, is het gewoon een feit dat ook dit zoveelste geval van zinloos geweld binnen no time weer vergeten is.
Nou, ik denk dat opeenstappeling van incidentjes langzamerhand zorgen voor een sfeer welke eenvoudig tot rassenrellen kan leiden in grote steden.

Sterker nog, ik durf bijna te garanderen dat ze komen.
pi_24620650
quote:
Op maandag 17 januari 2005 23:48 schreef gelly het volgende:
Prachtig ook hoe de Telegraaf (en Veekeend) er toch weer een Marokkanenverhaal van weet te maken, ondanks dat de daders van de mishandeling dat niet waren.
Fantastisch om te zien hoe jij en een aantal andere users het Marokkanen-probleem niet willen onderkennen.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 09:26:22 #110
92279 N.icka
Windforce 11
pi_24620972
Ik ben Mohammed B en ik laat niet met mij spotten , heeft de dader geroepen.

En dan die allochtonen die langslopen bij die broodjeszaak en hun duim opsteken, kutgasten, zitten wij toch maar mee opgescheept

bron rtl nieuws
pi_24621072
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 00:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik wacht liever even de feiten af voordat ik meega in je schuimbekkende tirades
En wanneer de feiten op tafel komen zien we je ineens niet meer terug. Altijd weer die verrotte naffers.
pi_24621119
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 00:29 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Heb jij dan geen respect voor mensen die op zeventien januari een hartaanval hebben gehad?
Bij een hartaanval is er toch geen DADER? Dan wordt er niet iemand dóór iemand vermoord.
Heeft helemaal niets met respect te maken. Mensen horen elkaar gewoon niet af te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door menesis op 18-01-2005 09:48:42 ]
pi_24621815
Laffe laffe ontoelaatbare actie. Maar ik ben het wel degelijk met Loedertje eens dat dit soort dingen niet toegeschreven kunnen worden aan één groep. Ik bedoel: het is dan wel zo dat er tijdens de kloppartij Marokkanen toestroomden en een beetje gaan lopen aanmoedigen., maar kun je dat soort gedrag niet verwachten van een andere groep met één groepscode, zoals (ik zeg maar wat: Lonsdale-apen, Oajoax-supporters of Antillianen? Lijkt me ook. En dat de hulpdiensten op afstand gehouden werden dat zie ik ook bij anderen nog wel eens gebeuren.
Neemt niet weg dat deze debielen hard aangepakt moeten worden. Ik hoop dat ze publiekelijk aan de schandpaal genageld worden
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 18 januari 2005 @ 10:29:27 #114
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_24621863
R.I.P.

Voor een aantal wordt het toch eens tijd de oogkleppen af te doen en een meer rationeel beeld van de maatschappij te krijgen.

Milagro = right.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 10:30:26 #115
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_24621882
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 00:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

, we zijn italianan die vergeten niks.
Abbiamo finito queste stronzate? OK, andiamo avanti, abbiamo capito che sei un duro.........virtuale.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_24621978
quote:
Op maandag 17 januari 2005 23:48 schreef gelly het volgende:
Prachtig ook hoe de Telegraaf (en Veekeend) er toch weer een Marokkanenverhaal van weet te maken, ondanks dat de daders van de mishandeling dat niet waren.
ze zeiden alleen maar ga maar dood

er staat nergens dat zij de daders zijn

Telegraf
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_24622000
Zorgelijk dat mensen dergelijke acties bagatelliseren.
Een moord vergelijken (door een of andere badmuts die zichzelf vergelijkt met Mohammed B. -> zegt al genoeg) met een hartaanval slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Van de omstanders kun je nu helemaal niet meer verwachten dat ze nog ingrijpen, sterker nog; ze belemmeren het ambulance personeel omdat hun 'broeder' bezig is. Tot zover de illusie van sociale controle.
De oplossing ligt in het feit dat we meer blauwe ballen op straat nodig hebben; pepperspray en gummiknuppel gewoon gebruiken. De politie mag m.i. veel harder en directer op gaan treden. Respect hebben ze toch niet voor de politie, dan mogen ze het er wat mij betreft inslaan.

We zijn veel te soft in NL, en ik ben bang dat deze zieke, zieke trend niet meer om te draaien is. In ieder geval niet langer goedschiks...
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_24622195
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:37 schreef Snatched het volgende:
Zorgelijk dat mensen dergelijke acties bagatelliseren.
Als je goed had gelezen had je gezien dat de actie zelf absoluut niet gebagatelliseerd wordt.
quote:
Een moord vergelijken (door een of andere badmuts die zichzelf vergelijkt met Mohammed B. -> zegt al genoeg) met een hartaanval slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Eens
quote:
Van de omstanders kun je nu helemaal niet meer verwachten dat ze nog ingrijpen, sterker nog; ze belemmeren het ambulance personeel omdat hun 'broeder' bezig is. Tot zover de illusie van sociale controle.
De oplossing ligt in het feit dat we meer blauwe ballen op straat nodig hebben; pepperspray en gummiknuppel gewoon gebruiken. De politie mag m.i. veel harder en directer op gaan treden. Respect hebben ze toch niet voor de politie, dan mogen ze het er wat mij betreft inslaan.

We zijn veel te soft in NL, en ik ben bang dat deze zieke, zieke trend niet meer om te draaien is. In ieder geval niet langer goedschiks...
Eens, ze zouden onze blauwe mietjes eens op stage moeten sturen bij les flics, die hebben geen moeite met een petsje meer of minder, en al helemaal niet in de rechtszaal. Die krijgen gewoon groen licht.
(Noot: de situatie in de Franse voorsteden bewijst overigens dat ook hard optreden weinig uitmaakt)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24622257
quote:
(Noot: de situatie in de Franse voorsteden bewijst overigens dat ook hard optreden weinig uitmaakt)
Da's zeker waar ... maar er loopt genoeg tuig rond daar er zijn daar ook spanningen zat.
Het is een stuk 'extremer' dan hier, maar het optreden van de Guardia Civil bijvoorbeeld zorgt er wel voor dat je 3x nadenkt voor je iets flikt wat niet door de beugel kan.

Persoonlijk heb ik daar geen problemen mee; je hebt je maar te gedragen
pi_24622354
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:56 schreef Snatched het volgende:

[..]

Da's zeker waar ... maar er loopt genoeg tuig rond daar er zijn daar ook spanningen zat.
Het is een stuk 'extremer' dan hier, maar het optreden van de Guardia Civil bijvoorbeeld zorgt er wel voor dat je 3x nadenkt voor je iets flikt wat niet door de beugel kan.

Persoonlijk heb ik daar geen problemen mee; je hebt je maar te gedragen
Ik durf zelfs te stellen dat juist de harde aanpak heeft geleid tot een hoop ellende. Er zijn massale veldslagen geweest met in de hoofdrol de politie in Parijs, waarbij ook doden zijn gevallen. Gevolg was dat ouders hun kroost angstvallig binnen gingen houden, behalve als ze (de jongens) naar de moskee gingen. Dit heeft de radicalisering enorm in de hand gewerkt daar, van een heel volksdeel.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 11:14:36 #121
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_24622481
Ik woonde jaren naast en tegenover verschillende marokkaanse gezinne. Top gasten, nooit zulke goede buren gehad.
Ik heb verschillende marokkaanse collega's. Top gasten, daar kan menig 'nederlander' nog wat van leren.
Ik werk in een sub tropisch zwemparadijs. Daar komen veel marokkanen en veel niet marokkanen. Nooit problemen, tot het moment dat er marokkanen in de leeftijd 15 tot 25 met meer dan 3 tegelijk binnen komen. Dan krijg je altijd gelazer. Of ze krijgen ruzie onderling, of ze krijgen ruzie met andere badgasten, maar nog erger, ze gaan gewoon der goddelijke gang en hebben overal schijt aan, alsof allah niet door het glazen dak kan kijken. Met als eindstand dat het half ameubelement in het water ligt en de technische dienst de volgende dag weer kluisdeurtjes en kleedhokjes in de perscontainer kan gaan stoppen.

Met andere woorden. Ja, er is een probleem. Niet met marokkanen als geheel. Maar wel met jongeren in de leeftijd 15 tot 25 van marokkaanse afkomst of zich gedragend naar het stereotype dat 'nederlanders' daarvan hebben. Daar zitten dus soms ook algerijnen bij, of iraniers, of turken. Maar nooit nederlanders, of fransen of britten.

Ondanks dat feitelijke afkomst of religie er in principe niet toe doet.
pi_24622570
Het is ook vrij bekend dat de grootste problemen met de derde generatie zijn, en dat zijn inderdaad de jongeren in de leeftijd die jij benoemt.

Ik zie helaas geen alternatief dan dit soort tuig snoeihard aan te pakken, en zeker op straat. Waar ben je mee bezig als je midden in de nacht mensen gaat lastig vallen. En oh wee, als iemand die wél goed opgevoed is er wat van zegt...

@Mwanatabu

je hebt deels gelijk over het averechts effect. In Frankrijk zijn die spanningen sowieso al heel groot tussen overheid en de moslim gemeenschap. Het zuiden van Frankrijk is ook voor een groot deel behoorlijk racistisch ingesteld (heeft ook te maken met de geschiedenis van Algerije).
Veldslagen zit niemand op te wachten, maar het loopt vanzelf uit de klauwen hier in NL. Je kan er op wachten dat mensen zelf burgerwachten gaan organiseren en dan desnoods "Marokkaantje gaan jagen". Op een gegeven moment is de maat ook gewoon vol, en da's heel begrijpelijk.

Beter dat de politie er een paar keer op los slaat, dan dat de burgers het zelf doen.

(zal wel weer een hoop mediapropaganda opleveren en de discriminatie bureaus staan al te springen, maar het kan nooit kwaad).
pi_24622734
Ach, Marokkanen wat kan je erover zeggen. Dit zijn slechts incidenten, het valt allemaal wel mee, en het komt allemaal wel goed
  dinsdag 18 januari 2005 @ 11:49:41 #124
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_24622957
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 11:14 schreef stigchel het volgende:
Met andere woorden. Ja, er is een probleem. Niet met marokkanen als geheel. Maar wel met jongeren in de leeftijd 15 tot 25 van marokkaanse afkomst of zich gedragend naar het stereotype dat 'nederlanders' daarvan hebben. Daar zitten dus soms ook algerijnen bij, of iraniers, of turken. Maar nooit nederlanders, of fransen of britten.

Ondanks dat feitelijke afkomst of religie er in principe niet toe doet.
Dus dat zijn de kutmarokkanen! Wordt wel een heel klein hokje zó!
  dinsdag 18 januari 2005 @ 11:56:57 #125
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_24623056
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:29 schreef RigorMortis het volgende:
R.I.P.

Voor een aantal wordt het toch eens tijd de oogkleppen af te doen en een meer rationeel beeld van de maatschappij te krijgen.

Milagro = right.
En dat rationeel beeld krijg je door de prive/ telegraaf te lezen?

Dit soort dingen
Nederlandse pedofiel verwoest moedwillig leven kind (12)
komt meer in de buurt van een rationeel, dagelijks, nederlands beeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')