abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24616711
In Rotterdam zijn de spanningen na het overlijden van een 38-jarige man door zinloos geweld flink opgelopen. Terwijl de man lag te vechten voor zijn leven, had de politie grote moeite een groep jongeren in bedwang te houden. Dit, omdat de opgeschoten groep de ambulancemedewerkers verhinderde hun werk te doen.

Vooral de houding van een groep uitgaansjongeren, voornamelijk van Marokkaanse komaf, zette kwaad bloed bij omstanders en buurtbewoners. Een omstander meldt dat Marokkaanse lieden naar de toen nog creperende man "ga maar dood, ga maar dood" riepen. De politie heeft dit niet bevestigd.

Een getuige zegt 'kotsmisselijk' van het gebeuren te zijn geworden. "Dit was te walgelijk voor woorden. Ik heb het er nog steeds moeilijk mee, zeker nu ik weet dat die man een paar uur later is gestorven", aldus een hevig geëmotioneerde omstander.

Een andere omstander meldt dat er een twintig- dertigtal hangjongeren om de man heen gingen staan, waardoor hulp van buitenaf de man niet kon bereiken. "Ik wilde zelf nog met die gasten op de vuist om te zorgen dat ze weggingen, maar we waren maar met een paar, dus dan doe je niks. Ook de politie kon in eerste instantie helemaal niets doen, pas later kwamen er meer agenten. Toen was de rust voorbij."

Slachtoffer nam bij ruzie op voor een ander
De ruzie tussen de man uit Ridderkerk, die samen met een vriend was wezen stappen, en de twee daders was ontstaan in de broodjeszaak Sandwichhouse. Op het moment van de woordenwisseling zat de zaak vol.

"Die man die nu dood is, wilde het opnemen voor een ander, met wie die twee daders woorden hadden", zo vertelt een medewerkster van de broodjeszaak. "Op een gegeven moment gingen die man en zijn vriend weg en leek de boel gesust. Later bleek, dat ze op straat waren verder gegaan."
  maandag 17 januari 2005 @ 23:45:03 #2
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_24616780
Ik heb weinig gemerkt van die 'grote spanningen' al zal het ter plaatse wel even spannend geweest zijn.

Groepen jeugd van marokkaanse komaf staan er helaas om bekend zich op een soort hyena-achtige wijze op zulksoort incidenten te storten. Mijns inziens doen zij zichzelf daar tekort mee.

Van structurele ongeregeldheden in een later stadium is geen enkele sprake.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_24616788
pi_24616835
Prachtig ook hoe de Telegraaf (en Veekeend) er toch weer een Marokkanenverhaal van weet te maken, ondanks dat de daders van de mishandeling dat niet waren.
pi_24616888
quote:
Op maandag 17 januari 2005 23:48 schreef gelly het volgende:
Prachtig ook hoe de Telegraaf (en Veekeend) er toch weer een Marokkanenverhaal van weet te maken, ondanks dat de daders van de mishandeling dat niet waren.
Nationaliteit maakt hier dus geen ene ruk uit!
Je bent gewoon een randdebiel als je zoiets doet en daar mee uit.
Ik vraag me het wel eens vaker af wat zoiemand nou bezielt om een ander pijn te doen (of dus gewoon dood meppen)?

Dan ben je toch niet bij je hoofd!
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_24616898
quote:
He, daarnet was de eigenaresse van de broodjeszaak aan het woord. Die had 't toch echt heel bewust over Marokkaanse jongeren.

Het lijkt me sterk dat ze zit te liegen. En waar haal jij de wijsheid vandaan dat de daders van andere komaf waren.
The gum you like, is coming back in style.
pi_24616902
Vooral de houding van een groep uitgaansjongeren, voornamelijk van Marokkaanse komaf, zette kwaad bloed bij omstanders en buurtbewoners. Een omstander meldt dat Marokkaanse lieden naar de toen nog creperende man "ga maar dood, ga maar dood" riepen. De politie heeft dit niet bevestigd.

M'n bloed kookt!

Hoe typerend voor dat !$@$# volk. Valt me nog mee dat ze de lijkwagen niet hebben gesloopt :no:
pi_24616924
Rotter Pauperdam verloedert met de dag.

Vieze verloederde stad is het geworden
pi_24616975
quote:
In Rotterdam zijn de spanningen na het overlijden van een 38-jarige man door zinloos geweld flink opgelopen.
Vreemd, ik heb nergens last van. Wat heb ik toch een hekel aan dit soort uitdrukkingen.

Sneu verhaal trouwens. Die dingen gebeuren nu eenmaal.

Ik ken die hele broodjeszaak overigens niet, zit die echt op de Korte Lijnbaan?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_24617008
quote:
ja alle omstanders verzinnen dat, de meisjes vd eettent verzinnen dat, right
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24617038
quote:
ondanks dat de daders van de mishandeling dat niet waren.
Is die man nou door die groep marokkanen doodgeslagen of niet??
pi_24617055
Kan iemand dat Telegraaf artikel quoten?
Wie weet klopt er geen f*ck van het Fok!-artikel..
pi_24617056
quote:
Die dingen gebeuren nu eenmaal
Ja idd laten we er helemaal niets om geven. Roei elkaar maar lekker uit zonder reden.!?
Thank Drunk I'm a Goddess!
  dinsdag 18 januari 2005 @ 00:02:45 #14
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_24617111
quote:
Getuigen hadden het toch echt over Marokkanen
pi_24617125
quote:
Op maandag 17 januari 2005 23:58 schreef menesis het volgende:

[..]

Is die man nou door die groep marokkanen doodgeslagen of niet??
nee, door 2 knullen.
die groep kwam er om heen staan en trok blijkbaar joelend partij voor hun broeders.
toen de politie en ambulance arriveerde belemmerde ze hen ook nog eens in hun werk
pi_24617148
Waar ben je nou met je tegenreactie? Genante vertoning vooralsnog Gelly.
The gum you like, is coming back in style.
pi_24617158
quote:
Die dingen gebeuren nu eenmaal.
Beetje erg jammere reactie...
pi_24617197
quote:
Op maandag 17 januari 2005 23:59 schreef prupke het volgende:

[..]

Ja idd laten we er helemaal niets om geven. Roei elkaar maar lekker uit zonder reden.!?
Nee, laten we allemaal in paniek raken, de telegraaf lezen, op Geert Wilders stemmen en alle Marokkanen die we tegenkomen boos aankijken. Dat voorkomt vast enig geweld in de toekomst.

Elkaar uitroeien. Er is een vent van 38 overleden bij een vechtpartij. Heb je enig idee hoeveel mensen er iedere dag doodgaan? Waarom zou je zo'n heisa maken over die paar die vermoord zijn?
  dinsdag 18 januari 2005 @ 00:07:16 #19
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_24617204
"Ach 't is maar een kleine groep die voor overlast zorgt"

Die gasten zijn zeker op tournee door Nederland
Ik ben inmiddels overleden
pi_24617236
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 00:07 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee, laten we allemaal in paniek raken, de telegraaf lezen, op Geert Wilders stemmen en alle Marokkanen die we tegenkomen boos aankijken. Dat voorkomt vast enig geweld in de toekomst.

Elkaar uitroeien. Er is een vent van 38 overleden bij een vechtpartij. Heb je enig idee hoeveel mensen er iedere dag doodgaan? Waarom zou je zo'n heisa maken over die paar die vermoord zijn?
ja precies, wat doe je hier dan, Heiden?
je druk maken om anderen die zich druk maken om niets?
pi_24617256
quote:
Op maandag 17 januari 2005 23:55 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik ken die hele broodjeszaak overigens niet, zit die echt op de Korte Lijnbaan?
Nee, op de Lijnbaan, naast waar vroeger Lumiére zat. Tegenover Burger King.
Back in business.
pi_24617275
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 00:08 schreef milagro het volgende:

[..]

ja precies, wat doe je hier dan, Heiden?
je druk maken om anderen die zich druk maken om niets?
Nee joh, gewoon lekker posten en mijn eten laten zakken. En jij?

Je kunt er wel omheen draaien, maar het is toch zo. Gaan we voor iedereen die op zeventien januari een hartaanval heeft gehad ook een topic openen?
pi_24617280
Ach, hoe vervelend dit ook is en hoe kwaad ik er ook om kan worden, is het gewoon een feit dat ook dit zoveelste geval van zinloos geweld binnen no time weer vergeten is. Die zgn. spanningen nemen vanzelf wel weer af, de dialoog wordt misschien wel weer even aangegaan en het leven gaat gewoon weer door. De kutmarokkanen blijven de boel terroriseren, de politie kan er niet tegen optreden want als zij alleen al een wapen trekken of hun busje pepperspray wordt er gelijk een intern onderzoek gestart en de agent in kwestie geschorst. Om nog maar niet te spreken van de berg papierwerk die ook nog ingevuld moet worden - in drievoud...

Zolang de politie niet meer bevoegdheden krijgt, en een aantal agenten simpelweg niet de ballen heeft om er ook maar iets tegen te doen zal dit probleem gelijdelijk aan alleen maar erger worden. Rotterdam, mijn stad ook, is langzamerhand al meer en meer het speelveld van allerlei vervelende groepen jongeren van allochtone komaf. En je doet er geen hol aan. Ook al wordt op de FP (voor de zoveelste keer inmiddels) al opgeroepen tot gezamenlijke aktie tegen dit soort ettertjes, het blijft bij woorden, want daar zijn wij Nederlanders tenslotte goed in; ouwehoeren tot we er bij neervallen.
Life is a crackwhore. And then you become one.
pi_24617288
Oppakken voor medeplichtigheid aan doodslag. En daar ook voor veroordelen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 00:12:43 #25
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24617329
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 00:07 schreef heiden6 het volgende:
Waarom zou je zo'n heisa maken over die paar die vermoord zijn?
Omdat het in dit geval ook jij had kunnen zijn, of ik, of een willekeurig ander persoon. Daarom doen die afrekeningen ook niemand iets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')