Die spelen toch eerste klasse? Ze waren toch vorig jaar (of het jaar daarvoor) gedegradeerd?quote:Op maandag 24 januari 2005 13:35 schreef Yeahinho het volgende:
Mijn club v.v. OJC ROSMALEN staat nog altijd bovenaan in de (zondag) Hoofdklasse B.
Vorige week 3-0 gewonnen van Unitas, gisteren 1-1 gelijkgespeeld bij nummer laatst DBS.
Haha ja echt hequote:
Wat hebben die twee misdaan?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 20:20 schreef just me het volgende:
Trainer heeft net de opstelling gemaild en het ziet er goed uit
2 spelers op de bank die zullen balen en 2 mannen uit het 2e die gaan vlammen!
één komt terug van een blessure maar denkt dat het team niet zonder hem kan (geval van hoogmoedswaanzin) ander draait niet echt lekker in de achterhoede en omdat we echt punten willen halen begint hij op de bank.quote:
De Fivel? Whehe, dan heb je vast wel eens tegen mijn club gespeeld SC Scheemdaquote:Op zaterdag 29 januari 2005 21:42 schreef Grunner het volgende:
Vandaag is er geoefend in Zeerijp:
De Fivel (3e klasse Noord) - Stedum (4e klasse Noord) 6-0, waaronder twee doelpunten van mij![]()
Van de drie nationale kampioenschappen heb ik alleen het laatste bewust meegemaakt. Dat was in 1990, toen was ik 9. Bij de andere 2 was ik al wel geboren, maar nog te jong om dat mee te hebben gemaakt.quote:Op zondag 13 maart 2005 21:34 schreef tong80 het volgende:
Bos ben je trouwens oud genoeg om het Nederlandskampioenschap van Geldrop te hebben mee gemaakt ?
Ja, hij heeft die andere kampioenschappen van dichtbij meegemaakt, dus ik hoor wel eens af en toe verhalen over de kampioenschappen.quote:
Vertel eens wat meerquote:Op zondag 20 maart 2005 14:25 schreef Da_Sandman het volgende:
KAMPIOEEEENNEEEN
Wat een feest gisteren
Om ze nu gelijk als amateurs te afficheren gaat wel wat ver.quote:Op zondag 20 maart 2005 14:26 schreef jpzegthallo het volgende:
Het is niet mijn club, maar Ajax staat nu 4-0 achter tegen PSV.
Met drie bussen een klein dorp in Zeeuws Vlaanderen ingenomen, veul vuurwerk bij opkomst van de spelers, een geweldige sfeer tijdens de wedstrijd, veel bier na de wedstrijd, zingen, dansen, feesten, men zegt dat ik daarna de stad nog in ben geweest maar dat weet ik niet meer, etc, etc, etc...quote:
Ze hebben nog wel kans hoor. Ze kunnen nog wel in de Hoofdklasse blijven.quote:
OK, dat klopt.quote:Op zondag 20 maart 2005 14:47 schreef Naccie het volgende:
Weet dat ze nog kans maken het wordt alleen met de week moeilijker.
Etten-Leur, kom nou ga geen tilburgse clubs supportenquote:
quote:Huizen al twee wedstrijden zonder tegengoals!
Teamcollectief basis voor succes tegen TOGR!
Keeper Dave Kuysten voelt zich bij Huizen als een vis in het water!
Uw verslaggever zet er dit keer maar eens vier koppen boven van zaken die zeer opvallend waren. De tweede overwinning kwam tot stand na een wedstrijd waarin Huizen liet zien voor elke meter te willen knokken. Daarnaast gaat het voetbal zondermeer vooruit. Men vindt elkaar makkelijker wat weer tot gevolg heeft dat de aanvallers beter gevoed worden. Er ontstaan daardoor meer kansen. De verdediging werd goed gecoacht door doelman Dave Kuysten die in de tweede helft een paar fantastische reddingen verrichten en zo Huizen op de been hield.
Huizen startte zonder Sergio de Windt ( buikgriep). Tim Plomp stond nu weer op het middenveld. TOGR was in het eerste kwartier gevaarlijker. Het speelde met twee aanvallers Garcia Mendes en Dias de Sousa. Twee zeer behendige spelers die snel in balbezit willen komen om dan hun actie te kunnen maken of te kunnen kaatsen. Het duurde even voor Huizen de twee aan banden had gelegd. Inmiddels had TOGR al wel een paar goede mogelijkheden om zeep geholpen. Cabral Semedo schoot net naast uit kansrijke positie en Lopes Silva schoot hoog over. Huizen antwoordde door Joey Lamptey die na rommelen in de TOGR-verdediging schuin links alleen voor doelman Muskiet tegen de buikenkant van de paal schoot. In de 17e minuut ontstond er op het middenveld een mooie Huizenaanval. Ricardo gaf de bal aan Tim Plomp die vanaf de rand 16 meter in handen van de keeper schoot.
Vanaf de 15e minuut kantelde de wedstrijd. Huizen begon duels te winnen. Tegenstanders werden korter gedekt. TOGR-aanvallen stelden niet veel meer voor. Huizen kreeg een veldoverwicht. In de 23e minuut Via Tim Plomp en Rasim Yilmaz kwam de bal in de 16 meter bij Joey Lamptey die onreglementair werd gestopt. Penalty voor Huizen. Bij afwezigheid van pingelnemer Sergio de Windt werd Rasim Yilmaz met deze taak belast. Hij schoot wel goed in maar net iets te zacht. Tot ontzetting van alles wat geel/groen was stopte doelman Ruben Muskiet de bal.
Door deze tegenslag gingen bij Huizen de koppies niet naar beneden maar stroopte men de mouwen nog meer op. Dit zegt wel iets over de instelling van de groep op dit moment.
Huizen bleef dreigend. In de 32e minuut kreeg Marc Daalderop op rechts de bal die hij terugtrok op Maarten Schrama. In kansrijke positie kreeg hij de bal net voor zijn verkeerde been. Hij probeerde wel een schot maar het duurde net iets te lang en de bal kon worden geblokt. In de 41e minuut kreeg Huizen dan de dikverdiende voorsprong. Een steekpass kwam bij Joey Lamptey die de keeeper omspeelde en goed inschoot.
TOGR wilde vlak voor de pauze nog proberen gelijk te maken. Het tempo werd opgevoerd en de balcirculatie verhoogd. Wim van Kippersluis gleed nog net een bal uit het doel en doelman Kuysten moest in de 45e minuut fraai redden. Door deze wapenfeiten ging Huizen met voorsprong rusten.
De 2e helft was nog maar drie minuten oud toen Rasim Yilmaz al geblesseerd uitviel. Sebastiaan Schildt kwam erin. Huizen kreeg daardoor wel een aanspeelpunt voorin. Daardoor kon Huizen nog een aantal malen dreigend worden. In de 53e minuut kon Joey bijna koppend scoren uit een vrije trap van Tim Plomp. Sebastiaan Schildt schoot een niet te missen kans huizenhoog over. Dit alles geeft wel aan dat Huizend de wedstrijd in handen bleef houden. De verdediging moest wel zeer alert blijven aangezien TOGR wel mensen heeft lopen die zomaar kunnen scoren of een actie maken.
In de 64e minuut kwam Tim Renes erin voor Marc Daalderop. Tim viel goed in en had in de rest van de wedstrijd een paar mooie acties in huis. Het laatste kwartier van de wedstrijd nam de spanning met de minuut toe. TOGR ging één op één spelen en schoof naar voren. Er werd sneller rondgespeeld. De druk op Huizen werd opgevoerd. In de 76e minuut redde Kuysten fraai na een schot van Dias de Sousa. Terwijl Kuysten even daarvoor een goal voorkwam door op de doellijn met zijn benen een ingeschoten bal van Monteiro uit het doel te knallen.
TOGR gooide meer fysiek in de strijd. Daardoor moest in de 77e minuut Tim Plomp geblesseerd het veld verlaten. Duncan Cronie was zijn vervanger.
In de 80e minuut ontstond aan de zijlijn een klein opstootje. Een uitbal kwam in handen van een toeschouwer die de bal even vasthield. De nr 4 van TOGR, De Pina, sloeg de bal uit de handen van deze man en schold daarbij ook nog eens de grensrechter uit. Scheidsrechter Roeland bestrafte dit met rood.
In de 83e minuut schakelde Huizen razendsnel over. De bal belandde bij Joey Lamptey die met nog twee medespelers op één verdediger afgingen. Joey besloot alleen door te gaan en rondde de aanval fraai af. Hij schoot de bal hoog in de touwen. Groot was de vreugde bij Huizen dat deze 0 – 2 niet meer uit handen gaf.
Met nog vier wedstrijden te gaan kan Huizen nog klassenbehoud realiseren. De volgende cruciale finale is over twee weken als Huizen thuis aantreedt tegen Katwijk dat vier punten voorsprong heeft op Huizen. De andere degradatiekandidaten zijn, naast Voorschoten en Huizen, TOGR en Deltasport. Maar de Huizenploeg gelooft er weer in. Het zelfvertrouwen groeit met de week. Dit verdient van de supporters alle steun.
Statistieken:
Scheidsrechter: I. Roeland
Toeschouwers: 350
Doelpunten: 0-1 Joe Lamptey (41.), 0-2 Joe Lamptey (83.)
Gele kaarten: Rustem Pepaj (23.), Miguel Lopes Silva (54.), Osvaldo de Pina (74.) (T.O.G.R.), Wim van Kippersluis (8.), Marc Daalderop (59.) (s.v. Huizen)
Rode kaart: Osvaldo de Pina (81.) (T.O.G.R.)
Opstellingen:
T.O.G.R.: 1. Ruben Muskiet, 2. Michael van Nerum, 3. Rustem Pepaj (12. Nico Ramos - 68.), 4 Osvaldo de Pina, 5. Dwight Krolis, 6. Raymond Roos, 7. Lenine Cabral Semedo, 8. Miguel Lopes Silva, 9. Antonio Garcia Mendes, 10. Moses Freire Monteiro, 11. Isandro Galina dias de Sousa (15. Amilcar Militao dos Reis Rodriquez - 78.)
s.v. Huizen: 1. Dave Kuysten, 2. Wouter van Toor, 3. Wim van Kippersluis, 4. David Toxopeus, 6. Marc Daalderop (15. Tim Renes – 64.), 8. Ricardo Appelman, 10. Tim Plomp (9. Duncan Cronie - 77.) 11. Rasim Yilmaz (7. Sebastian Schildt - 48.), 12. Joe Lamptey, 16. Maarten Schrama, 17. Kasper Zijm
Ja nog steeds.quote:Op maandag 21 maart 2005 15:18 schreef Da_Sandman het volgende:
He Tong, jullie zitten ook nog in de beker toch?
2-3 verloren, dus helaas.quote:Op maandag 21 maart 2005 15:59 schreef tong80 het volgende:
Oh dat zou best eens kunnen ik dacht dat ze er nog tegen moesten.
Ja als DHC-er is het jammer. Maar ik ken ook wat mensen bij Concordia en die gun ik het welquote:Op maandag 21 maart 2005 16:53 schreef just me het volgende:
De Delftse Derby
Concordia - DHC is met 2-1 doorConcordia
gewonnen
Ondanks dat ik hem niet mag zal die best een hele goede trainer zijn. Ik weet dat ie al zolang bij Argon bezig is en dat ze zeg maar zo'n 10 jaar geleden al wisten dat ie ooit trainer van het eerst zou worden. Hij krijgt ook al onwijs lang betaald van ze, al was het een paar jaar geleden natuurlijk niet meer dan 10.000 Euro. Er spelen nu zelfs 2 jongens in het eerste die onder hem nog in de A1 speelde, dus hij ken de jeugd zelfs belangrijk maken.quote:Op maandag 21 maart 2005 16:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Inderdaad unieke prestatie van Argon ja...
Namen... namen wil ook horenquote:Op maandag 21 maart 2005 18:04 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Ja als DHC-er is het jammer. Maar ik ken ook wat mensen bij Concordia en die gun ik het wel
Zelden zo´n terechte kampioen gezien in de hoofdklasse A. Hun 2e is ook hard op weg kampioen te worden (reserve hoofdklasse A), eveneens zeer terecht. Maandag ben ik in Mijdrecht en dan zal ik Jan van harte feliciteren, vind het leuk dat een trainer vanuit de eigen jeugd via het 2e naar het 1e gaat en meteen zo allejezus huishoudt in de competitie.quote:Op maandag 21 maart 2005 16:21 schreef jojomen4 het volgende:
En wa vinden jullie dan van de prestaties van Argon (zondag)? Alles gewonnen en 2 gelijk. Kga der overigens nooit meer kijken, ben nie zo'n fan van zondag en de trainer
![]()
Concordiaquote:Op maandag 21 maart 2005 18:14 schreef tong80 het volgende:
De VBL-Mod justme is elftalleider van Concordia-1
maar als jij het over DIO in Haarlem hebt......zij is het bij Concordia in Delft en niet in Bollegom !quote:Op woensdag 23 maart 2005 08:56 schreef Robar het volgende:
[..]
Concordiawaailappen
zal maar niet zeggen dat ik in het eerste van SV DIO heb gespeeld en dat ik daar nu wedstrijdsecretaris voor de jeugd ben![]()
Achaquote:Op woensdag 23 maart 2005 09:36 schreef Bjoro het volgende:
[..]
maar als jij het over DIO in Haarlem hebt......zij is het bij Concordia in Delft en niet in Bollegom !
maar jij zit dus bij DIO uit Haarlem ?quote:Op woensdag 23 maart 2005 09:41 schreef Robar het volgende:
[..]
Acha, das waar ook er zitten land inwaarts ook nog 2 DIO's
(geloof ik)
Triest he??quote:Op woensdag 23 maart 2005 09:43 schreef Bjoro het volgende:
[..]
maar jij zit dus bij DIO uit Haarlem ?
Oh, oke.quote:Op woensdag 23 maart 2005 09:59 schreef Robar het volgende:
[..]
Triest he??
Maar ja dus, speel zelf niet meer, omdat mijn benen naar de klote zijn. (ben pas 24)
Ben 5 jaar geleden bij de club begonnen in de A1.
Daarmee bijna kampioen geworden in de eerste klasse West I.
Tussendoor af en toe met het eerste elftal meegespeeld.
Het jaar daarop naar de selectie gegaan van SV DIO die toen nog vierde klasse speelde.
Uiteindelijk 3 jaar lang alleen maar blessureleed gehad en toen maar gestopt.
Het eerste elftal is in die periode ook gedegradeerd en speelt nu in een beschamende vijfde klasse!
Ben nu wedstrijdsecretaris bij de jeugd van deze club.
Wedstrijdjes regelen, contact met de KNVB, en nog wat andere dingen.
Ergleuk en dankbaar om te doen, zeker omdat ik ook nog zo jong ben.
Hiervoor bij de grote concurrent gespeeld aan de overkant van SV DIO, namelijk HFC DCO.
Daar heb ik alle eerste jeugdteams doorlopen van de F-junioren tot en met de C-junioren.
Ook daar vanwege blessureleed gestopt voor een periode van 3 jaar.
Ons aller HBC......quote:Op woensdag 23 maart 2005 10:03 schreef Bjoro het volgende:
[..]
Oh, oke.
Klasse dat je je voor de jeugd blijft inzetten, ondanks het feit dat je zelf niet meer actief kunt zijn !
kijk eens naar mijn avatar
Er gaat volgens mij ook behoorlijk wat geld rond binnen die club!!!!!! (turkiyemspor)quote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:55 schreef Sersjee het volgende:
[..]
Zelden zo´n terechte kampioen gezien in de hoofdklasse A. Hun 2e is ook hard op weg kampioen te worden (reserve hoofdklasse A), eveneens zeer terecht. Maandag ben ik in Mijdrecht en dan zal ik Jan van harte feliciteren, vind het leuk dat een trainer vanuit de eigen jeugd via het 2e naar het 1e gaat en meteen zo allejezus huishoudt in de competitie.
Turkiyemspor - ADO´20 werd 1-1. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen van een uitwedstrijd bij Turkiyem, maar we hadden moeten winnen! Normaal gesproken heeft die ploeg veel meer kwaliteit dan wij, maar zondag waren de kansen voor ons... Ach ja, shit happens. Een verlengd verblijf in de hoofdklasse is weer een stapje dichterbij gekomen!
3e klasse op zondagquote:Op woensdag 23 maart 2005 10:07 schreef Robar het volgende:
[..]
Ons aller HBC......
Daar heb ik echt vaak gevoetbald.
In mijn periode bij DCO ook vaak van gewonnen.
Bij DIO alleen ooit met het tweede gespeeld tegen HBC.
Ik geloof dat we met 4-1 verloren ofzo.
Welke klasse speelt HBC nu?
Bij Kopspijkers gebruikten ze materiaal van de wedstrijd AFC - Argon, maar die gozer (Martijn Middelbeek) doet dat dus bij elke wedstrijd. Hij wil door niets en niemand gepasseerd worden, dus ook niet door de lokale pupil van de week. Ik denk er het mijne van...quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:37 schreef methodmich het volgende:
Argon zeer knap ja. Maar met zo'n fanatieke keeper is het al logischer. Zie Kopspijkers.
Dat lijkt me nogal sterk, aangezien onze B1 uit speelde, met 0-2 won, en nog steeds kans heeft op de titel.quote:Op zondag 3 april 2005 18:40 schreef tong80 het volgende:
NIVO-Sparta B-1 werd uit tegen OJC gisteren kampioen
Rosmalen ook nietquote:Op zondag 3 april 2005 19:03 schreef tong80 het volgende:
Ja hallo wij zijn geen grote club met een achterbanj van j80,000 inwoners.
Jawel want geen spelertje wil voor ordinaire clubs zoals BVV spelenquote:
als jij dat denkt....ondanks je "quote:Op zondag 3 april 2005 19:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jawel want geen spelertje wil voor ordinaire clubs zoals BVV spelen
A1 hoofdklasse en B1 slechts 2e klasse, raar zeg!quote:Op zondag 3 april 2005 20:00 schreef tong80 het volgende:
Toevallig hadden we het er zaterdag over dat onze B-1 veel te laag speelt.
De A speelt Hoofdklasse maar de B-1 moet hoognodig hoger gaan spelen.
Daar winnen wij vanquote:Op zondag 3 april 2005 20:12 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
A1 hoofdklasse en B1 slechts 2e klasse, raar zeg!
Bij OJC speelt de A1 3e divisie (kampioen, dus volgend jaar 2e divisie) en de B1 (met kansen op kampioenschap) en C1 ook 3e divisie. D1 speelt hoofdklasse, dus eigenlijk spelen alle hoge jeugdteams op een vrij hoog niveau.
Huidige stand met nog twee speelronden te gaan:quote:TIENTAL OJC GEEN MOMENT IN PROBLEMEN TEGEN WSC
Het eerste elftal van v.v. OJC ROSMALEN deed zondag erg goede zaken in strijd om de titel in de Eerste Klasse. Ondanks een vroege rode kaart werd WSC in eigen huis met 1-4 verslagen. Nog voor rust werden alle treffers - waarvan drie van Sander Schouwenaar - gemaakt. Toen na deze overwinning bekend werd dat medekoploper OSS '20 verloor, en achtervolger Papendrecht gelijkspeelde, was het dubbel feest voor de Rosmalenaren.
[..]
Tien minuten voor rust lijkt het noodlot OJC fataal te gaan worden. Na balverlies op het middenveld volgt een gevaarlijke counter. Dirk-Jan in den Eng is de laatste man en haalt ongelukkig de opstomende WSC-aanvaller neer. Het is een twijfelachtige rode kaart, maar de scheidsrechter is onverbiddelijk en stuurt Dirk-Jan het veld uit.
Ondanks man-minder-situatie scoort OJC
Amper drie minuten na de rode kaart weet OJC verrassend de 1-2 te scoren. Een cross-pass van Nico Koningstein wordt door Sander Schouwenaar bij de tweede paal fraai binnengeschoten. En even later wordt het zelfs 1-3! Een individuele actie van Idrissi op rechts kan door Michael van Rijn niet doeltreffend worden afgerond. Zijn kopbal wordt geblokt, waarna opnieuw Sander Schouwenaar er snel bij is om de rebound binnen te tikken. De derde treffer alweer voor het jonge OJC-talent tegen de ploeg waar zijn vader de scepter zwaait, en daarnaast ook een glaszuiverre hattrick.
In de slotminuut voor rust wordt het zelfs nog mooier voor de meegereisde OJC-supporters. Een vrije trap links op de middenlijn van Koningstein wordt over iedereen heen geschoten naar de tweede paal. Daar probeert Mo Idrissi de bal aan te nemen, maar hij laat deze even wegspringen. De onfortuinlijke WSC-er die wil uitverdedigen ziet hierna zijn inzet via het blok van Mo in het doel verdwijnen: 4-1. Een prestatie van formaat door het tiental van OJC ROSMALEN. Drie doelpunten binnen het tijdsbestek van zes minuten!
[..]
OJC is eigenlijk ondanks de numerieke minderheid geen moment in gevaar geweest.
CONCURRENTEN VERSPELEN PUNTEN, OJC ALLEEN AAN KOP
Met deze belangrijke overwinning op WSC behoudt OJC goede kansen op het kampioenschap. OSS '20 moet haar koppositie prijsgeven na een 1-2 nederlaag tegen TEC. Daarnaast wist ook Papendrecht niet te winnen van Unitas (1-1). OJC is nu dus de nieuwe koploper, met twee punten voorsprong op Triborgh (dat met maar liefst 8-2 over DFC walste), en drie op OSS en Papendrecht. Het blijft hoogstwaarschijnlijk ongemeen spannend tot aan de laatste speeldag, maar OJC heeft zich alvast in een goede uitgangspositie weten te manoeuvreren!
Op zondag 24 april wacht de laatste thuiswedstrijd tegen Nuenen. Met geloof in eigen kunnen en de hulp van Vrouwe Fortuna zal het karwei hopelijk in Papendrecht afgemaakt kunnen worden, wanneer daar op 1 mei de laatste competitiewedstrijd wacht.
Complete wedstrijdverslag
1 2 3 4 5 | v.v. OJC ROSMALEN 20 40 Triborgh 20 38 Papendrecht 20 37 OSS '20 20 37 TEC 20 35 |
Dan zitten ze denk ik al bij de laatste 8quote:Op woensdag 6 april 2005 00:06 schreef just me het volgende:
De mannen hebben vanavond een bekerwedstrijd gewonnen !
En als ze kampioen worden spelen ze volgend jaar Hoofdklasse ? en dan tegen ASWH of?quote:Op zaterdag 9 april 2005 16:45 schreef tong80 het volgende:
NIVO-Sparta Hardinxveld 2-1
Nog 2 wedstrijden te gaan waarin we 4 punten moeten halen om kampioen te worden.
KAMPIOENEN !
Nee één klasse lager.Maardat is voor ons ook al heel wat hoor.quote:Op zaterdag 9 april 2005 16:47 schreef Bos81 het volgende:
[..]
En als ze kampioen worden spelen ze volgend jaar Hoofdklasse ? en dan tegen ASWH of?
Ah OK, het zou dus al heel erg mooi zijn, dat ze dus in de eerste klasse mogen uitkomenquote:Op zaterdag 9 april 2005 16:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee één klasse lager.Maardat is voor ons ook al heel wat hoor.
Het lijkt me inderdaad erg leuk om een keer te doen en dat van die voornamen zal helaas niet echt werken. Maar ik ben bang dat dat van die namen niet gaat werken.quote:Op zondag 10 april 2005 17:14 schreef tong80 het volgende:
Leuk man, en dan alleen de voornamen roepen en de bejaarden op de tribune de achternamen laten schreeuwen.
Ja, ik zal wel proberen zo min mogelijk fouten te maken, ben eerder bang dat ik niet zie wie de doelpunten maakt.quote:Op zondag 10 april 2005 17:22 schreef methodmich het volgende:
Wel gaan oefenen Bos, qua namen!
* Yeahinho wenst Bos81 veel succesquote:Op zondag 10 april 2005 17:29 schreef methodmich het volgende:
Yassine Asrih, Anass Ettahouri, Sedat Siner, Farid Jouhri, Ismet Ozkan
Dat viel ons ook al op ja... En die trainer met z'n grote smoelquote:Op zondag 10 april 2005 22:06 schreef Yeahinho het volgende:
Ik ben bij de topper Triborgh - OJC geweest. Fel wedstrijdje op kunstgras toen.
Wat is die debiele vlagger van Triborgh een josti trouwens.
quote:VLISSINGEN - U kent ze wel, voetbaltrainers die hele wedstrijden schreeuwend langs de zijlijn doorbrengen. Er zijn erbij die dat als een uitstekend middel beschouwen om zichzelf in de schijnwerpers te zetten, maar gelukkig proberen de meesten hun spelers tactisch bij te sturen. GPC-trainer Carlos de Jonge stond zaterdag tijdens de bekerwedstrijd tegen SV Triborgh bijna de volle negentig minuten zwijgend voor zijn dug-out. En dat was terecht, want wat kan je doen als je ziet dat de tegenstander veel meer voetballend vermogen heeft? GPC verloor met 1-3 en kwam daarmee heel aardig weg.
En toch, heel stiekempjes had de trainer uit Wolphaartsdijk tijdens de wedstrijd gehoopt op een stunt. Zaterdag-derdeklasser GPC kwam als gelanceerd uit de startblokken en scoorde via een wonderschone vrije trap van Erik de Ruijter, die via de binnenkant van de paal doel trof, verdiend de 1-0. En ook nadat Triborgh na twintig minuten het heft in handen nam, bleef de ploeg overeind. De nummer twee van de zondag-eersteklasse en finalist van het bekertoernooi van district Zuid 1 van vorig jaar, miste de mooiste kansen en zag bovendien twee schoten op de paal belanden.
Tegen de verhouding in ging GPC met een 1-0-voorsprong rusten en toen besefte De Jonge al dat Koning Voetbal weleens heel onrechtvaardig kan zijn. „Als we ervoor hadden kunnen zorgen dat Triborgh de eerste twintig minuten van de tweede helft ook niet zou scoren dan hadden we kansen gehad. Je weet dat de tegenstander dan gaat forceren en dat er ruimte komt. Op één onderdeel waren we vandaag namelijk even goed als Triborgh: met de snelheid van de spitsen.“
Zo ver kwam het niet. Want nadat de Tilburgers vele kansen hadden laten liggen, kwamen ze in de negende minuut na rust met een frommelgoal op gelijke hoogte. De bal kwam via-via bij Randy Horsten terecht, die van dichtbij raak schoot: 1-1.
In feite was die gelijkmaker de genadeklap. GPC, de kampioen van de derde klasse die dit seizoen zeventien van de twintig competitiewedstrijden won en in de beker Terneuzense Boys, Breskens, RIA W, Arnemuiden, Colijnsplaatse Boys en Groote Lindt elimineerde, had ruim vijftig minuten sambavoetbal overleefd, maar zakte nu als een pudding in elkaar.
Tweede adem
Dat kwam omdat Triborgh met nog meer lef en flair ging voetballen, maar ook omdat vele Vlissingers naar hun tweede adem zochten. De hakjes en lobjes van de Triborgh-spelers vlogen de GPC’ers om de oren en ze werden steeds vaker van het kastje naar de muur gestuurd. Vlissingers met enige zelfkennis moeten zich een tikje vernederd hebben gevoeld. En terecht, want in vergelijking met de Brabantse sambavoetballers waren ze houten klazen.
„Dit was een goed leermoment“, vond De Jonge na afloop. „De ene week speel je tegen Spui en denk je dat je heel wat kunt. Vandaag speel je tegen Triborgh en dat scheelt vier klassen. We kwamen veel voetballend vermogen te kort. Zij verdedigden zo snel vooruit dat we de tijd en de rust niet hadden om op te bouwen. En als wij combineren en iemand inspelen is voor ons de actie afgelopen. Zij sluiten zo snel bij, dat hun acties veel langer doorlopen. Ons enige alternatief was om de bal meteen naar voren te spelen in de hoop dat Regilio Pinas of Björn Ronde alleen voor de keeper kwamen. Maar eigenlijk is er geen bal goed gevallen.“
Foutjes
GPC had na de 1-1 nog geluk dat arbiter Uitterhoeve een treffer van de absolute uitblinker Abder Assouiki afkeurde, maar kort daarna schoot Said Makrani de bal vanaf twintig meter fraai in de kruising (1-2). De 1-3 viel na een van de weinige foutjes van doelman Guingo. Hij dook over een slap schot van Sami Kucuknar, maar dat hoefde hij zich niet aan te rekenen. De sluitpost van 2.05 meter lang en 106 kilo zwaar verrichtte vele knappe reddingen.
Met de uitschakeling van GPC verdween de laatste Zeeuwse ploeg uit het bekertoernooi. In de finaleronde komen één Zuid-Hollandse (Kozakken Boys) en zeven Brabantse ploegen in actie. De Jonge kon er niet om treuren: „Natuurlijk wisten we dat we dicht bij het finaletoernooi waren. Maar je denkt toch niet dat ons seizoen door deze ene nederlaag verpest is?“
GPC-SV Triborgh 1-3 (1-0). 9. Erik de Ruijter 1-0, 54. Randy Horsten 1-1, 73. Said Makrani 1-2, 80. Sami Kucuknar 1-3. Scheidsrechter J.H. Uitterhoeve (’s-Gravenpolder). Gele kaart: Sven Ronde (GPC), Said Makrami (Triborgh). Aantal toeschouwers: 350.
GPC: Henry Guingo; Martin Wilken (88. Wessel Leijen), Maarten Peene, Marco Schroevers, Leo de Groot; Erik de Ruijter, Sven Ronde, Danny Bömer, Ralph Wiessner; Regilio Pinas (75. Jimmy Pinas), Björn Ronde (75. Jeroen van Ommen).
Die trainer is me niet speciaal opgevallen, met die grensrechter wel. Wat een debiel zeg! Raar figuur ook... redelijk jong nog, heel klein, en echt een mongolengezichtje.quote:Op maandag 11 april 2005 13:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat viel ons ook al op ja... En die trainer met z'n grote smoel
Aardig stukje in de regionale krant
[..]
Volgens mij wel.quote:Op maandag 11 april 2005 10:43 schreef -Vaduz- het volgende:
Stoer Bos! Mag je ook de muziekjes instarten na een doelpunt van Geldrop?
Ik heb geen idee, welke muziekjes er allemaal zijn. Gewoon 1 nummer voor een doelpunt. Ik hoor het donderdag wel. Het is allemaal nieuw voor me.quote:Op maandag 11 april 2005 19:02 schreef methodmich het volgende:
Zit de sirtaki er tussen of hebben jullie geen Griek?
Inderdaad, erg leuke ervaringquote:Op donderdag 14 april 2005 23:11 schreef -Vaduz- het volgende:
Geen muziekjes dus, maar wel een ervaring rijker.
Je krijgt gewoon de opstelling, een briefje over de mascotte en die moet je gewoon afroepen voor de wedstrijd. Daarnaast moet je ook de wissels afroepen en de doelpunten uiteraard. Het standaard werk zeg maar. Gelukkig viel de moeilijkheidsgraad van de namen trouwens wel mee.quote:
die zijn inderdaad uit de competitie genomen, dus mijn ex-vereniging heeft de 7-0 overwinning op de zwervers mogen inleverenquote:Op zondag 10 april 2005 16:02 schreef methodmich het volgende:
Zijn dat De Zwervers?
Rudy Aerts scoorde de 0-1 en 0-3. De 0-2 werd gescoord door Manu Dagherquote:
Ja, de namen vielen wel mee. Ik moest naast de basisspelers ook de bankzitters op noemen:quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:59 schreef methodmich het volgende:
Wij hebben morgen een derby om des keizers baard.
En Bos, eenvoudige namen wel.
Tong: hup NIVO!
En als Meerkerk wint.... dan is NIVO geen kampioen?!quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:32 schreef tong80 het volgende:
NIVO-Sparta - Woudrichem 1-2
Meerkerk de nummer 2 speelde thuis gelijk, dus bij een overwinning waren we kampioen geweest.
Nu de laatste wedstrijd volgende week uit tegen Meerkerk, we hebben aan een gelijkspel genoeg.
Als de zon maar schijnt, het was gewoon klote weer om kampioen te worden.
That's the spiritquote:Op zaterdag 16 april 2005 21:32 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Het komt goed! Volgende week twee kampioenhoolers!
Erg goed.Peelen speelt linksachter maar bestrijkt de hele linkerkant. Perfecte traptechniek en steunt de jonkies.quote:Op maandag 18 april 2005 15:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hoe doen Peelen en Brothwell het dit seizoen?
Wat doet onze 3e keeper daar met open mond achter de dugout?quote:
Hoe kom je aan die informatie ? Het is namelijk juist.quote:Op zaterdag 23 april 2005 18:51 schreef Yeahinho het volgende:
Gefeliciteerd tong.
Peelen heeft 2x geel gekregen voor overtredingen. Coach Bert Ruysch kreeg rood voor commentaar daarop.
Inside informationquote:Op zaterdag 23 april 2005 18:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die informatie ? Het is namelijk juist.
En ik was er niet bijquote:Op zondag 24 april 2005 15:46 schreef methodmich het volgende:
Goeie foto's Tong!
4-1 gewonnen...quote:Op zondag 24 april 2005 15:49 schreef methodmich het volgende:
Ja. En wat deed GPC?
1 2 3 | 1. v.v. OJC ROSMALEN 21 41 2. Papendrecht 21 40 3. Triborgh 21 39 |
quote:Op zondag 24 april 2005 17:54 schreef Bos81 het volgende:
Schijndel is door dit resultaat kampioen van de hoofdklasse B
quote:
quote:Het rechtstreekse duel tussen twee titelkandidaten in de vierde klasse C, tussen Genringen en de zwart-witte formatie uit Silvolde, was bij voorhand betitelt als een spannend duel tussen twee voetballende ploegen. In de race naar de titel in deze klasse was winst voor beide partijen een must.[quote]
Het duel liep voor Silvolde echter uit op een deceptie. Door vier, veelal persoonlijke fouten, gaf Silvolde een goede eindklassering en daarmee het gehele seizoen in één wedstrijd uit handen door met 4-2 te verliezen van een effectiever Gendringen.
PAPENDRECHTquote:Op zondag 1 mei 2005 18:44 schreef Yeahinho het volgende:
Dit topic zocht ik ja.
Even een berichtje over onze deceptie maken.
OJC was dus kampioen bij een overwinning, voor Papendrecht gold hetzelfde. Wanneer dat duel gelijk bleef zou een beslissingsduel volgen tegen Triborgh, want dat zou wel even winnen van Best Vooruit, zo werd gedachtquote:Op zondag 24 april 2005 17:34 schreef Yeahinho het volgende:
OJC > met veel pijn en moeite 1-1 gespeeld tegen degradatiekandidaat Nuenen. 0-1 achter met rust, na rust twee goals afgekeurd vanwege duwen bij Nuenen, OJC maakt halverwege de helft 1-1.
Triborgh speelde 3-3 gelijk tegen TEC, Papendrecht won van DBS met 6-0.
Nu dus de stand bovenin als volgt:
1. v.v. OJC ROSMALEN 21 41
2. Papendrecht 21 40
3. Triborgh 21 39
Komende zondag de kraker Papendrecht - OJC, en Triborgh gaat op bezoek bij nummer laatst (het al gedegradeerde) Best Vooruit.
Kan je wel stellen, een paar weken terug waren we nog druk bezig met degradatie te ontlopen! Nu gaan we blind voor een herhaling van onze Amstel Cup avonturen van dit seizoen, kijken of we nu de 4e ronde kunnen halenquote:
WVVquote:Op zondag 1 mei 2005 20:56 schreef pekel het volgende:
Mijn cluppie vv Emmen heeft de kampioen van de 2de klasse, WVV, van de mat geveegd met 3-0.. vv Emmen mag nu via de nacompetitie promotie afdwingen naar de 1ste klasse.
.
quote:Real Lunet - Zaltbommel 22-0
De laatste competitieronde is voor Zaltbommel slecht afgelopen. Door veel afzeggingen, blessures en schorsingen werd het een zware dag. Zaltbommel 3 ging gehandicapt naar Geldermalsen, en verloor daar met 9 - 8 van GVV. Zaltbommel 2 gaf thuis tegen Ophemert 2 een 3 - 1 voorsprong weg, en verloor in de slotfase: 3 - 5. Door dat er bij Zaltbommel 1 een waslijst aan spelers ontbrak, moesten 4 spelers van het 2de mee, die dus al een wedstrijd in de benen hadden. Johan van Trigt, Castro, Donny Linnenbank en Aziz Kooavass moesten op voor een tweede wedstrijd op deze zonnige dag...
Bij Zaltbommel 1 ontbraken o.a.:
Mustapha Bounjoua (geschorst)
Omar Kaaovass (geschorst)
Danny Werner (prive omstandigheden)
Arnold van Alphen (pas uit het ziekenhuis)
Martijn Claassen (werk)
Johan van de Burg (rugblessure)
Cor van Helvoirt (griep)
Arnold van Veen (liesblessure)
Andy Scheepers
Mokthar Bounjoua
Zaltbommel wist en ondanks alles redelijk te doen in de eerste helft. De ruststand was 3 - 0, maar in de 30e minuut was Jan-Willem Kruissen uitgevallen met een pittige blessure. Na de pauze was het snel 6 - 0, en bij deze stand viel aanvoerder Menno Bos uit. Er waren geen reservespelers, waardoor Zaltbommel met 9 man verder moerst... Het bleef tegenzitten. In de 60e minuut viel Zaltbommel-doelman Niels de Winter uit met een enkelblessure. Toen waren er dus nog maar 8 groen/Witten op het veld. De 17-jarige Johan van Trigt (hiervoor nog geen 1 minuut in het eerste) ging op doel staan. In het laatste half uur kon Zaltbommel geen weerstand meer bieden, en ging met 22 - 0 onderuit. Dit is de grootste nederlaag uit de clubhistorie. Tot nu toe was de 19 - 0 tegen Theole (seizoen 1939-1940) de zwaarste nederlaag. Real Lunet, dat veel doelpunten nodig had om de 2de plaats te behalen op de ranglijst, profiteerde gretig. Toen de ruststand bij Heusden - RKKSV bekend werd (0 - 6), moest de ploeg uit Vught 5 treffers inlopen op RKKSV. Door de ongelukkige omstandigheden bij Zaltbommel, scoorde Real dus 19 treffers in deze tweede helft...
Real Lunet ontloopt nu de nummer 10 uit de 4de klasse D in de nacompetitie.
De 8 spelers die de 2de helft uitspeelden: Hoessien Lamkadmi, Marco van Doesburg, Donny Linnenbank, Castro, Said Kaaovass, Mick Welsing, Nick Driessen, Johan van Trigt (doel....)
Uitgevallen: Menno Bos, Jan-Willem Kruissen en Niels de Winter
http://www.voetbalnederland.nl/p/Kl/KP1.aspx?KNr=200409556
Emmen promoveert.quote:Op zondag 1 mei 2005 21:16 schreef clauwheee het volgende:
[..]
WVV![]()
Mijn cluppie Noordster is vandaag kampioen geworden van de derde klasse(ook in Noord) Als jullie via de nacompetitie niet promoveren komen ze jullie volgend seizoen misschien wel tegen?
Succes!quote:Op zondag 1 mei 2005 22:37 schreef pekel het volgende:
[..]
Emmen promoveert.. Vorig seizoen op een hele lullige wijze via de nacompetitie al gedegradeerd.
WTF?quote:Op zondag 1 mei 2005 22:14 schreef Yeahinho het volgende:
En dit dan in de plaatselijke zondag 5e klasse F![]()
.
[..]
Die geloofden gewoon niet dat ze er 22 hebben gemaaktquote:Op zondag 1 mei 2005 22:42 schreef pekel het volgende:
[..]
WTF?.
Even mierenneuken: Telegraaf.nl scorebord meldt 21-0 hoor..
Of Real Lunet probeert iedereen te fucken en krijgt zo gewoon die 2de plek.quote:Op zondag 1 mei 2005 22:58 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Die geloofden gewoon niet dat ze er 22 hebben gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |