Ik kan het daar alleen maar mee eens zijn, behalve dat Geert de enige is met ambities tot de grootste partij van NL. En dan de vraag of het überhaupt wenselijk is om een jonge partij in 1 keer de grootste te laten worden. We willen natuurlijk geen herhaling van de LPF en zijn puinhopen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 22:30 schreef PJORourke het volgende:
Alles beter dan de PvdA. Dus ook een Geertje-1.
Dan kun je mij vast en zeker ook uitleggen hoe. De koningin heeft nauwelijks wezenlijke macht meer. Of het moet invloed in sommige milieudefensiekringen zijn.quote:Op zondag 16 januari 2005 04:51 schreef Speth het volgende:
Ik denk dat, in het onwaarschijnlijke geval dat deze hystericus genoeg zetels behaalt om de grootste partij te worden, de koningin er een stokje voor zal steken.
De koningin heeft weldegelijk officieel de macht om een kabinet (inclusief premier) niet te erkennen.quote:Op zondag 16 januari 2005 05:33 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dan kun je mij vast en zeker ook uitleggen hoe. De koningin heeft nauwelijks wezenlijke macht meer. Of het moet invloed in sommige milieudefensiekringen zijn.
Het lijkt me sterk dat de koningin een resultaat van een democratische verkiezing zomaar naast zich neer kan leggen sinds de koningin geen formele macht heeft.quote:Op zondag 16 januari 2005 05:39 schreef Speth het volgende:
[..]
De koningin heeft weldegelijk officieel de macht om een kabinet (inclusief premier) niet te erkennen.
Twee belangrijke verschillen:quote:Op zondag 16 januari 2005 05:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ik kan het daar alleen maar mee eens zijn, behalve dat Geert de enige is met ambities tot de grootste partij van NL. En dan de vraag of het überhaupt wenselijk is om een jonge partij in 1 keer de grootste te laten worden. We willen natuurlijk geen herhaling van de LPF en zijn puinhopen.
En laten we hopen dat daar geen verandering in komt.quote:Op zondag 16 januari 2005 09:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Twee belangrijke verschillen:
- De leider is nog niet dood
Niet volgens Pamela Hemelrijk, maar die zegt wel vaker eens wat.quote:- Geertje heeft twee jaar en geen 2 maanden
Kabi Balkje gaat niet breken hoor; als de regeringspartijen laag staan in de peilingen is het domste wat ze kunnen doen breken.quote:Op zondag 16 januari 2005 09:25 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
En laten we hopen dat daar geen verandering in komt.
[..]
Niet volgens Pamela Hemelrijk, maar die zegt wel vaker eens wat.
Dat gedeelte van "alle politieke partijen koesteren een diepe minachting voor de kiezer" kan best wel kloppen hoor. Ik heb alleen geen idee of het CDA de kiezer op zo'n manier minacht dat ze hun eigen ondergang er voorover hebben. Het zal wel los lopen.quote:Op zondag 16 januari 2005 09:29 schreef pberends het volgende:
[..]
Kabi Balkje gaat niet breken hoor; als de regeringspartijen laag staan in de peilingen is het domste wat ze kunnen doen breken.
CDA op 30 (-14) -32%
VVD op 18 (-10) -56%
D66 op 3 (-3) -50%
Ze kan een informateur en een formateur aanwijzen na de verkiezingen, dus zou ze op die manier Wilders uit de regering kunnen houden.quote:Op zondag 16 januari 2005 05:33 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dan kun je mij vast en zeker ook uitleggen hoe. De koningin heeft nauwelijks wezenlijke macht meer.
Dit zou de meest geniale stap van Geertje zijn. Daarmee maakt hij zichzelf persona non grata en verdwijnt linea recta de gevangenis in wegens psychisch terrorisme, straatterreur, opruiend (populistisch) gebrabbel, het creëren van haatgevoelens, in het algemeen staatsondermijnende activiteiten.quote:Tweede Kamerlid Geert Wilders wil het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens opzeggen om een harde aanpak mogelijk te maken van terrorisme en straatoverlast. Hij zegt dit in een interview met Elsevier.
Je weet dat ze bij Fox niks van jouw soort moeten hebben he SCHquote:
Bij Fox moeten ze niks van Nederland hebben.quote:Op zondag 16 januari 2005 16:04 schreef Landmass het volgende:
[..]
Je weet dat ze bij Fox niks van jouw soort moeten hebben he SCH![]()
De kiezers beslissen misschien anders.quote:Op zondag 16 januari 2005 16:12 schreef Glacius het volgende:
Het zou wel een nieuw dieptepunt in de politiek zijn. Mijns inziens is conservatisme iets kwalijks dat absoluut niet teveel voet aan de grond mag krijgen.
quote:Op zondag 16 januari 2005 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:
De kiezer heeft altijd gelijk.
Dus jij ontkent in principe het gelijk van een democratie. Onderken jij de democratie überhaupt wel? Het is weer typisch links elitair om te denken dat je beter bent dan "de kiezer". Echt typisch iets voor journalistenquote:
Ik voel een 1933 vergelijking aankomen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |