Ja die is idd helemaal niet aangeslagenquote:Op donderdag 13 januari 2005 13:27 schreef VitruvianMan het volgende:
Mother of all Games:
[afbeelding]
Damn, nou je het zegtquote:Op donderdag 13 januari 2005 13:32 schreef Deetch het volgende:
Syndicate van Bullfrog. En als iemand weet hoe je die aan de praat krijgt op een XP machine dan hoor ik dat graag.
Maar al wel door de meeste mensen vergeten of nooit gespeeld.quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:36 schreef Roi het volgende:
[..]
Ja die is idd helemaal niet aangeslagen!
oh dan valt king's valley er ook niet echt onderquote:Op donderdag 13 januari 2005 13:36 schreef Roi het volgende:
[..]
Ja die is idd helemaal niet aangeslagen!
ik heb 2 opties voor je waarvan ik niet weet of ze het wel doen, maar goed beter iets dan niets;quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:32 schreef Deetch het volgende:
Syndicate van Bullfrog. En als iemand weet hoe je die aan de praat krijgt op een XP machine dan hoor ik dat graag.
Yie ar Kungfuquote:Op donderdag 13 januari 2005 13:47 schreef berenboot het volgende:
Defender of the Crown op de Commodore 64!
Pirates!
Yie ar Kungfu
Kungfu Master
Bob n rumble
Ja LBA was errug vetquote:Op donderdag 13 januari 2005 13:49 schreef Pracissor het volgende:
Little Big Adventure (Twinsen), Masters of Magic en Battle Isle serie.
quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:49 schreef MrTinux het volgende:
the Story of Thor
[afbeelding]
Echt een geweldige Zelda-tegenhanger op de Sega Megadrive, met een heerlijke gameplay met beat-m-up invloeden. Jammer dat het alleen op het einde een beetje langdradig werd.
Gargoyle's Quest
[afbeelding]
Destijds hét spel op de Gameboy...
Ik zie nog regelmatig (bijv hier @ V&A) 2e hands spellen voorbij komen maar deze 2 kom ik zelden tegen... en dat terwijl zee allebei horen tot het beste wat er op deze system is verschenen...
Woah! Story of Thor, wat een gruwelijk spel was dat! Kon hem alleen niet uitspelen!
mijn godquote:Op donderdag 13 januari 2005 13:47 schreef inkie1010 het volgende:
Treasure of Usas
[afbeelding]
[afbeelding]
Magical Tree
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar hebben bij mij heel wat uurtjes ingezeten!! (MSX)
haha! Paralympics soccer is dat. ziet er erg mooi uit en is ook grappig om te spelen maar dat spel is zo slecht he. volgens mij hebben ze de spelers gewoon helemaal geen AI gegeven om te kijken wat het resultaat is.quote:Op donderdag 13 januari 2005 12:44 schreef Roi het volgende:
Ook zo'n onbegrepen titel door de pers is Virtua Striker 2 op de Dreamcast! Een van mijn lievelings spellen is dit, maar bijna overal scoorde het een 5 of 6. (Alleen op sommige gamesites zien reviewers de klasse in van dit spel.)
quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:51 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Yie ar Kungfualleen dat muziekje al!!!
[afbeelding]
penguin Adventure is idd leuk , hebbum hier nog op rom liggenquote:Op donderdag 13 januari 2005 14:18 schreef marq het volgende:
Magical Tree
kwam ook al eerder voorbij dit topic
Nemesis 3
het schietspel!! haha
Penguin Adventure
wazige "3d" is wel leuk
nou ja, deze 3 zijn toch echt toppertjes als je 't mij vraagt.
Tja maar soms doen ze dingen of gebeurt er weer iets wat je nog nooit eerder hebt gezien! Zo kwamen er na maanden achter dat het gebruik maakt van een interne klok. Ook doen ze soms plotseling geweldige animatiesquote:Op donderdag 13 januari 2005 14:24 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
haha! Paralympics soccer is dat. ziet er erg mooi uit en is ook grappig om te spelen maar dat spel is zo slecht he. volgens mij hebben ze de spelers gewoon helemaal geen AI gegeven om te kijken wat het resultaat is.
Jahh!!!quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:13 schreef L.Denninger het volgende:
Delete die post dan even want zelf mag ik m dus niet meer editten..
Zo dan :
Toppers die in de vergetelheid zijn geraakt :
Airborn Ranger !!
[afbeelding]
ik ga deze post editten zodra ik meer bedacht heb
jah, dat lijkt coolquote:Op donderdag 13 januari 2005 19:31 schreef Hellrazor het volgende:
Bubsy(2)
[afbeelding]
[afbeelding]
geweldige platformer![]()
It came from the desert was/is zeker heel gaafquote:
Dat klinkt ook wel bekend!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:18 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Volgens mij heette 't Boulderdash op consoles als C64 en Amiga.
Boulderdash was er ook voor de PC. Boulderdash 2 ook, evenals Super Boulderdash en de Boulderdash Construction Kit (kon je zelf velden maken).quote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:18 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Volgens mij heette 't Boulderdash op consoles als C64 en Amiga.
Hey volgens mij heb ik die nog ergens hier op floppyquote:
Hoezo? Dit topic gaat over *vergeten* game-titels en ik kan me niet voorstellen dat er mensen rondlopen die zichzelf gamer noemen die Full Throttle vergeten zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 09:31 schreef numero_uno het volgende:
Jullie moeten je schamen dat deze nog niet genoemd is
ik ben al jaren op zoek naar de volledige versiequote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:07 schreef Roi het volgende:
[..]
Hey volgens mij heb ik die nog ergens hier op floppy! Jammer dat veel van me floppy's het niet doen met XP
magical kid wizquote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
nog 2 games die ik vroeger zeer vaak gespeeld heb
[afbeelding]
[afbeelding]
en
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens mij heete dat spel int. soccer op de C64 , was wel vermakelijk , alleen als je bij corner hoek ging staan en je schoot op goal ging ie er altijd inquote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:48 schreef Everett het volgende:
Ik noem een Emlyn Hughes Soccer. Kent iemand die nog? Grafisch gezien was het zelfs toen al slecht, maar wat een speelplezier.
[afbeelding]
De eerste wedstrijd altijd tegen Kameroen, en dan proberen de 50 te halenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:17 schreef speknek het volgende:
World Cup Soccer
[afbeelding] [afbeelding].
Met allemaal speciale moves om de bal er snoeihard in te trappen. Retegaaf als je die moves niet op de bal maar op je tegenstanders uitoefende en ze de rest van het spel dood op de grond lagen.
prachtig was diequote:
Zeg, ga je me nu al quoten in je signature?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:00 schreef EternalSolstice het volgende:
net weer de shareware versie uitgespeeld
DosBoxquote:Op donderdag 13 januari 2005 13:32 schreef Deetch het volgende:
It came from the desert!quote:
de superomhaalquote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:17 schreef speknek het volgende:
World Cup Soccer
Met allemaal speciale moves om de bal er snoeihard in te trappen. Retegaaf als je die moves niet op de bal maar op je tegenstanders uitoefende en ze de rest van het spel dood op de grond lagen.
Nope, je bent niet de enige, mooi spel was dat.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:37 schreef Jebus het volgende:
Gargoyles Quest 2, ik ben volgens mij de enige die dat ooit gespeeld heeft
[afbeelding]
[afbeelding]
die muziek
Heheh, diezelfde makers hebben ook StreetGangs uitgebracht, was een soort RPG/fighter spelletje, heb ik jammer nog nooit uitgespeeld omdat ik telkens ergens vast kwam te zittenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:17 schreef speknek het volgende:
World Cup Soccer
Hehehee neehoor! Was wel verdomde moeilijk vond ik toendertijd, uren rondvliegen over die 3d map op zoek naar het volgende aanknopingspuntquote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:37 schreef Jebus het volgende:
Gargoyles Quest 2, ik ben volgens mij de enige die dat ooit gespeeld heeft
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 22:24 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
de superomhaal![]()
en als je wat verder kwam dan lagen er stenen op het veld en als je daar over struikelde dan was je dacht ik ook dood![]()
Altijd schuin richting het doel lopen; want dan scoorde je altijdquote:Op vrijdag 14 januari 2005 01:44 schreef Enchanter het volgende:
[..]
[afbeelding]
World of Sensible soccer (PES 4 eat your heart out)
Ik heb er nog een remake van liggen van 5,6 mb, legaal gedownload; mocht je interesse hebben dan moet je me ff mailen op vossie59<at>hotmail.comquote:Op vrijdag 14 januari 2005 02:15 schreef Tijn het volgende:
Vooral van Maniac Mansion zit het me al meer dan 15 jaar ofzo dwars dat ik 'em nooit tot een goed einde heb kunnen brengen
Oh jee , dat ik die vergeten ben , wat een geweldig spel is/was datquote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:05 schreef Roquefort het volgende:
[afbeelding]
Miner 2049'er op de Colecovision.![]()
Ja klopt , maar CPK kon je alleen van links naar rechts en met Pitfall 2 (arcade versie kon je ook naar beneden , met een treintje rijden ,zwemmen ), ik kan ze beide echt aanbevelenquote:Op zaterdag 15 januari 2005 14:34 schreef Roquefort het volgende:
Die cabbage patch kids doet me ook erg aan Pitfall (1) denken, op dat screenshot.
en het doet mij weer denken aan Athletic Land op de MSX!!quote:Op zaterdag 15 januari 2005 14:34 schreef Roquefort het volgende:
Die cabbage patch kids doet me ook erg aan Pitfall (1) denken, op dat screenshot.
Bedankt, maar het spelen van het spel an sich is het probleem niet. Ik heb zelf een legale versie van Maniac Mansion die het prima doet. Ik zit alleen gewoon vastquote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:33 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Ik heb er nog een remake van liggen van 5,6 mb, legaal gedownload; mocht je interesse hebben dan moet je me ff mailen op vossie59<at>hotmail.com
Werkt perfect op XP (heb trouwens ook nog een Zack McKracken remake liggen van 7 mb)
Waar zit je vast dan ?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bedankt, maar het spelen van het spel an sich is het probleem niet. Ik heb zelf een legale versie van Maniac Mansion die het prima doet. Ik zit alleen gewoon vast
Ik weet het echt niet meer, m'n laatste serieuze poging is alweer een paar jaar geleden.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 16:39 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Waar zit je vast dan ?
Misschien dat ik me het nog kan herinneren.
Wat ik wel weet dat het volgens mij niet mogelijk is MM uit te spelen zonder die nerd met die bril (Bernhard) , ook al zeiden ze dat je het met elk persoon uit te spelen is/was
Vergeet Bernhard niet in je groep te nemenquote:Op zaterdag 15 januari 2005 16:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet het echt niet meer, m'n laatste serieuze poging is alweer een paar jaar geleden.
Ik krijg er nu eigenlijk wel weer zin in... misschien trek ik 'em binnenkort wel weer even uit de kast
Ik heb net een uur die Maniac Mansion weer gespeeld.. voor t eerst sinds 1988!!! Ahhhhhhhhhquote:Op zondag 16 januari 2005 13:11 schreef RaymanNL het volgende:
Ik krij weer zin in die spellen, dankzij dit topic, aaaahhhh nostalgie![]()
Die was idd meesterlijk, daar heb ik heel wat leuke uurtjes aan gehad. HEEL wat uurtjesquote:Op donderdag 13 januari 2005 13:32 schreef Deetch het volgende:
Virtua Striker komt pas tot zn recht tegen een echte tegenstander. Onnoemelijk veel guldens in die kast gepleurd terwijl ik thuis toch echt PES2 al had toendertijd. Bleef gewoon tof!quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:24 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
haha! Paralympics soccer is dat. ziet er erg mooi uit en is ook grappig om te spelen maar dat spel is zo slecht he. volgens mij hebben ze de spelers gewoon helemaal geen AI gegeven om te kijken wat het resultaat is.
Ha daar heb ik de demo van! Met mannetjes die voor je auto springenquote:
Krondorquote:Op zondag 16 januari 2005 16:30 schreef P8 het volgende:
Syndicate blijft echt het beste spel ooit. deel 2 was trouwens een enorm kutspel
tyrian was ook een vet spel
en niet te vergeten natuurlijk ook Krondor
[afbeelding]
Athletic land!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik word toch zo verschrikkelijk blij van dit soort draden he...oh de nostalgie.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 15:08 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
en het doet mij weer denken aan Athletic Land op de MSX!!
[afbeelding]
Ik denk deels omdat de spellen tegenwoordig veel gecompliceerder en onoverzichtelijker zijn. Bij de oude games weet je na een tijdje precies wat er allemaal komt, het is gewoon makkelijk om die spellen door en door te kennen.quote:Toen waren games veel "romantischer" qua gevoel. Dat je echt vol spanning naar zo;n openingsscherm zit te staren..Heb ik ttoch zelden met nieuwe games..
Nee, door de echte hardcore gamer die al een tijdje meeloopt niet natuurlijk, maar van die categorie heb ik al meer spellen langs zien komen hier.quote:Op zondag 16 januari 2005 22:19 schreef search64 het volgende:
Larry is nooit vergeten.
Dat spel was vaag, had echt een heel eigenaardig sfeertje vond ik.quote:Op zondag 16 januari 2005 23:46 schreef EternalSolstice het volgende:
Rise of the Triad![]()
[afbeelding]
Die vond iedereen denk ik wel vet
Dat zal een versie van test drive geweest zijn?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:23 schreef Kluupkluup het volgende:
Ben de naam kwijt van zo'n spel met enkel de kleuren paars, wit en mintgroen. Je kon met een Lotus of Porsche langs een bergweg rijden. En als je tegen een tegenligger aanknalde, of tegen de berg, hetzij in het ravijn, dan zag je een breuk in de voorruit.
Daar had je er een paar van toch?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 13:06 schreef DjNivek het volgende:
Jill of the Jungle speelde ik vroeger ook aardig veel.
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:44 schreef Erwtensoep het volgende:
ik weet niet of die echt vergeten is maar
Killer Instinct!! een van mijn favoriete SNES spellen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
cccccccccombo breakerquote:Op vrijdag 21 januari 2005 12:44 schreef Erwtensoep het volgende:
ik weet niet of die echt vergeten is maar
Killer Instinct!! een van mijn favoriete SNES spellen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:
Dan heb je zeker ook Freespace 1 en 2 wel gespeeld?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 17:00 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Fury3, voor mij het eerste echte spacevliegspel.
ja dat is emquote:Op zaterdag 22 januari 2005 03:58 schreef BIGGI het volgende:
Bedoel je desert strike drizzt?
Die is zooooooo goed ja!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:30 schreef Cheiron het volgende:
Toonstruck
[afbeelding]
Zo een leuke Point en Click adventure met Christopher Lloyd! (Fester Adams, Prof uit Back to the Future)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die heb ik, origineel nog wel.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 15:12 schreef heiden6 het volgende:
Niemand hier zal het wel kennen, maar Under A Killing Moon heb ik heel veel plezier aan gehad. De graphics waren ook prachtig voor die tijd. Hij runde wel wat moeizaam op de 486 van m'n pa.
en was het het waard ?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 17:41 schreef Tijn het volgende:
ik heb zojuist ook Indiana Jones & The Fate Of Atlantis tot een goed einde gebracht
[afbeelding]
ey flikker op met die smiley. Indiana Jones is altijd de moeite waard.quote:
Ik heb hem ooit uitgeleend aan een vriendin van me, en niet meer teruggekregen voor ik terug naar Nederland verhuide.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 17:21 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Die heb ik, origineel nog wel.
Fantastisch uitgevoerd spel.
Zeker! Het is een waanzinnig spel met een tof eind. Althans, 1 van de 2 eindes die ik nu gezien heb. En er zijn sowieso nog 2 andere routes door het spel die ik kan verkennenquote:
Yep! BlockOut is cool!quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:13 schreef mortar999 het volgende:
Blockout!!!
Was (is) een soort van 3d-tetris, laatst nog eens geprobeerd op mijn huidige pc, maar dat was niet meer bij te houden.....
Een van de meest verlsavende spellen die ik ooit heb gespeeld.
Dat was zo ongeveer mijn eerste spel ooit....samen met paratrooper en later Dangerous Dave.quote:Op zondag 23 januari 2005 01:08 schreef LennyKravitz het volgende:
Andere coole:
Digger (een of ander bulldozertje die gangen moest graven)
supaplex is gewoon meesterlijkquote:Op zondag 23 januari 2005 00:52 schreef marcb1974 het volgende:
Supaplex, ze komen niet beter.
blackthornequote:Op zondag 23 januari 2005 18:53 schreef Drakul het volgende:
Vroeger (heel vroegah) speelde ik een game (platform adventure game) waarbij je een ventje met lang zwart haar, een wit t-shirtje en een blauwe broek allemaal warcraft achtige orcs moest neerknallen. Kan alleen niet meer op de naam komen. Je moest ook veel ladders beklimmen enz. Iemand enig idee?
Die was idd vet eng, doom III is er niets bij. Heb je hem nou nog uitgespeeld? En zo ja, hoe loopt hij af? want ik kwam nooit voorbij het laatste hoofdstukquote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:46 schreef Tarak het volgende:
[afbeelding]
Phantasmagoria.
Het was best een eng spel...... vooral met die fles wijn en dat oog.
Ja, ik heb 'm uitgespeeld, maar hoe die afloopt, weet ik niet goed meer. Wel dat er sprake was van een achtervolging op een gegeven moment en dat je wint..... Maar helemaal eind goed, al goed was het ook niet natuurlijk. Wat ik wel grappig vond aan het spel is, dat het enige spel is wat ik ken, waar een vrouw uitgebreid d'r make-up gaat doen, als je op de spiegel klikt. Een beetje zoals het echte levenquote:Op zondag 23 januari 2005 22:22 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Die was idd vet eng, doom III is er niets bij. Heb je hem nou nog uitgespeeld? En zo ja, hoe loopt hij af? want ik kwam nooit voorbij het laatste hoofdstuk
Dit was t eerste spel ooit wat ik op de PC gespeeld heb!quote:Op zondag 23 januari 2005 23:08 schreef heiden6 het volgende:
Deze is volgens mij ook nog niet voorbijgekomen. Ik heb me behoorlijk vermaakt met de demo, maar het hele spel heb ik wel eens bij anderen gespeeld. Erg cool. Uiteraard niet vergeten, maar wel het noemen waard.
[afbeelding]
Strife was ook extreem cool ja. De engine was al zwaar verouderd toen ie uitkwam, dus niemand heeft er aandacht aan besteed, maar het spel had een geweldig verhaal met RPG elementen.quote:Op zondag 23 januari 2005 23:04 schreef JeeWeeJ het volgende:
Dat Strife nog niet genoemd is joh!
Was uber stoer spel op de doom engine, stoer verhaal erin en veel interactie in een FPS (voor die tijd)
[afbeelding]
Lijkt erg op Skunny.quote:Op donderdag 13 januari 2005 19:31 schreef Hellrazor het volgende:
Bubsy(2)
[afbeelding]
[afbeelding]
geweldige platformer![]()
Zou je misschien in een spoilertag mij willen vertellen wat daar ookalweer gebeurde?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:46 schreef Tarak het volgende:
[afbeelding]
Phantasmagoria.
Het was best een eng spel...... vooral met die fles wijn en dat oog.
Het vrouwtje krijgt overal in huis waar ze komt, visioenen te zien met beelden uit het verleden. In de eetkamer staat ze bij een spiegel, en ziet een vrouw wijn drinken. Haar man komt achter haar staan, slaat de fles stuk en steekt de afgebroken hals via haar oog in haar schedel.quote:Op maandag 24 januari 2005 10:07 schreef Forau_Diavolina het volgende:
[..]
Zou je misschien in een spoilertag mij willen vertellen wat daar ookalweer gebeurde?
Jaja, maar dat specifieke moment van het screenshot ken ik niet meer terug bedoel ik.quote:Op maandag 24 januari 2005 13:04 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Het vrouwtje krijgt overal in huis waar ze komt, visioenen te zien met beelden uit het verleden. In de eetkamer staat ze bij een spiegel, en ziet een vrouw wijn drinken. Haar man komt achter haar staan, slaat de fles stuk en steekt de afgebroken hals via haar oog in haar schedel.
Ook leuk is de moord met het zandschepje in het tuinhuis, en de moord met de trechter, ingewanden en vastgebonden vrouw op de stoel.
Of de "chiropractor" machine op de zolder
Jahquote:Op dinsdag 25 januari 2005 01:49 schreef Lestat het volgende:
Hee k3vil heb jij streets of rage voor de PC ?
Fall Out had echt een prachtige intro!!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 04:04 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Ik vind dat veels te weinig mensen Fallout kennen, übermeisterspel. Wat ook wel grappig is om de toekomstnieuwsberichten te lezen die je tegenkomt in het spel, die nog best wel eens waarheid zouden kunnen worden (oliecrisis).
MDK was vet idd, leuke humor ook.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:12 schreef BdR het volgende:
Sunset Riders (1991) SNES/megadrive/arcade spel, gewoon gaaf!
[afbeelding]
Skyblazer (1993) SNES game van Sony imagesoft, relatief onbekend spel maar was zeer de moeite waard qua graphics en gameplay
[afbeelding]
MDK (1997)dat was pas een topper, voor die tijd zeer grote 3d omgevingen
[afbeelding]
Was een fantastisch spel inderdaad, maar ik heb 'm nooit uitgespeeld, geloof ik. Volgens ging ik altijd dood door die spin of iets dergelijks.quote:Op woensdag 26 januari 2005 01:20 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[afbeelding]
Daar was ik als kind al aan verslaafd. Spel uit 1984.
vette game was dat ja, nooit uitgespeeld.....quote:Op woensdag 26 januari 2005 01:20 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[afbeelding]
quote:
Hey dat is echt een van mijn eerste gamesherinneringen, toen was ik 4 of 5 ofzo.quote:Op woensdag 26 januari 2005 01:20 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[afbeelding]
Er was toch ook een Total Annihilation met fantasy dingen, een beetje een lotr sfeer.quote:Op zondag 6 februari 2005 13:46 schreef Cerbie het volgende:
[afbeelding]
Total Annihilation
En dan het origineel, die is echt ge-wel-dig, een betere RTS dan deze zul je niet snel vinden. Een origineel is nieuw helaas niet meer te krijgen maar tweedehands kun je het altijd proberen, zeker de moeite waard.
Ik hoop dat ze Total Annihilation 2 (niet Kingdoms) net zo goed maken.
Total Annihilation Kingdoms, en de daarbij horende uitbreiding the Iron Plague.. wel een (soort van) opvolger, maar niet echt een 'officieel deel 2'..quote:Op maandag 7 februari 2005 01:19 schreef el_hombre het volgende:
Er was toch ook een Total Annihilation met fantasy dingen, een beetje een lotr sfeer.
Of was dat een opvolger?
quote:Op zondag 6 februari 2005 13:46 schreef Cerbie het volgende:
[afbeelding]
Total Annihilation
En dan het origineel, die is echt ge-wel-dig, een betere RTS dan deze zul je niet snel vinden. Een origineel is nieuw helaas niet meer te krijgen maar tweedehands kun je het altijd proberen, zeker de moeite waard.
quote:Op zondag 6 februari 2005 13:11 schreef SomeDude het volgende:
Postal
Dat spel kreeg ik met m'n 12 voor kerst van m'n ouders, die hadden geen flauw idee wat voor spel het was!
Niks beter dan zelf je level volgooien vol fanfarebands en oma's, 999 molotov cocktails, en dan helemaal losgaan!
[afbeelding]
En Postal 2
Prachtig spel, totale vrijheid. Alleen erg zwaar voor je computer, zeker als je een hele straat vol olie gooit en dan in de fik steekt! Laad tijden zijn erg lang, maar daar is een patch voor gekomen.
Je kunt over mensen op straat heen pissen (die dan gaan kotsen), politie achter je aan krijgen. Gewoon boodschappen doen, maar ook hele optochten in de hens zitten.
Bij elke opdracht gebeurd er wel weer iets onverwachts. Voorbeeld:
Je gaat naar je vader's graf, zit je te bidden, word je ontvoerd door 2 freaks. Volgende moment word je wakker in een kist, helemaal in leer en word je mishandeld en misbruikt door die mannen. Uiteindelijk weet je te ontsnappen maar moet je nog heel de worstfabriek door vol red-necks voor je uiteindelijk vrij bent.
Topspel dus
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Duels waren idd toppie! Ik heb hem nog, originele cd's, wat heb je er voor overquote:Op zondag 6 februari 2005 13:46 schreef Cerbie het volgende:
[afbeelding]
Total Annihilation
OMG! Die heb ik nog gespeeldquote:Op woensdag 26 januari 2005 01:20 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[afbeelding]
OMG.. dit spel heb ik echt helemaal kapot gespeeld.. jeugdsentiment ten topquote:Op woensdag 26 januari 2005 00:27 schreef Moitessier het volgende:
operation wolf!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
pfew, kan ik toch verder met m'n scriptie, kon al niet meer ophouden met bedenken hoe het ookalweer heette...![]()
Eens is. Beste ooit.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:11 schreef EmjaY het volgende:
[..]
![]()
![]()
Cker de beste RTS die ik ooit gespeeld heb.
Wat een enorme mappen![]()
En vooral de airplanes waren supergoed uitgewerkt, enorme luchtduels etc.
En de Big Bertha![]()
Leuk spel, miste alleen alle vormen van sfeer. Het was allemaal maar leeg en karakterloos vond ik. Kan niet wachten op een deel3, met sfeerquote:Op zondag 6 februari 2005 13:11 schreef SomeDude het volgende:
En Postal 2
Prachtig spel, totale vrijheid. Alleen erg zwaar voor je computer, zeker als je een hele straat vol olie gooit en dan in de fik steekt! Laad tijden zijn erg lang, maar daar is een patch voor gekomen.
Je kunt over mensen op straat heen pissen (die dan gaan kotsen), politie achter je aan krijgen. Gewoon boodschappen doen, maar ook hele optochten in de hens zitten.
Bij elke opdracht gebeurd er wel weer iets onverwachts. Voorbeeld:
Je gaat naar je vader's graf, zit je te bidden, word je ontvoerd door 2 freaks. Volgende moment word je wakker in een kist, helemaal in leer en word je mishandeld en misbruikt door die mannen. Uiteindelijk weet je te ontsnappen maar moet je nog heel de worstfabriek door vol red-necks voor je uiteindelijk vrij bent.
Topspel dus
Het eerste en waarschijnlijk ook enigste RTS waar schietafstanden realistisch groot zijn.quote:Op zondag 6 februari 2005 13:46 schreef Cerbie het volgende:
[afbeelding]
Total Annihilation
idd was ook een topperquote:Op zaterdag 22 januari 2005 18:58 schreef Varr het volgende:
Bijna vergeten!!
Moonstone voor de amiga!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb hem ook geïnstalleerd, al is het spel het soms niet eens met de virtuele CD die ik gebruik, waardoor de muziek weigert. Echt geweldig spel, speel soms nog wel een potje tegen mijn broertje. Die gebruikt dan RA2 tactieken, zich helemaal inbouwen met zoveel mogelijk Big Bertha's, maar dat gaat niet zomaar bij dit spel, en dat is het mooie.quote:Op maandag 21 februari 2005 23:20 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het eerste en waarschijnlijk ook enigste RTS waar schietafstanden realistisch groot zijn.
Een big bertha schiet enkele schermen ver met de kleinste moeite een klein leger naar de klote!
Vooral de uitbreiding The Core Contingency is een absolute aanrader.
De Vulcan (Big bertha in minigun opstelling met meerdere lopen en snellere vuursnelheid) was helemaal TOP.
5 van die kanjers naast elkaar en niks komt nog door je verdediging, althans niet via de grond. Alhoewel het me wel al een paar keer gelukt is om met een vulcan een vliegtuig uit de lucht te knallen WOOHOOO!!
Dit is ook werkelijk de enige RTS waar ik mogelijk dagen of zelfs weken op 1 Skirmish heb gezeten.
Machtig mooi om dan het gehavende groene landschap te zien dat vol ligt met wrakken en compleet vernietigde basissen die tig keer verhuisd en vernietigd zijn.
Damn, ik denk dat ik em straks maar weer es installeer!
Inderdaad, door de grote hoeveelheid verschillende units kun je echt ontzettend veel taktieken bedenken.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 16:56 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik heb hem ook geïnstalleerd, al is het spel het soms niet eens met de virtuele CD die ik gebruik, waardoor de muziek weigert. Echt geweldig spel, speel soms nog wel een potje tegen mijn broertje. Die gebruikt dan RA2 tactieken, zich helemaal inbouwen met zoveel mogelijk Big Bertha's, maar dat gaat niet zomaar bij dit spel, en dat is het mooie.
Als je de goede eenheden kiest kun je met een stuk of 20 eenheden heel erg veel schade aanrichten
Ik kan wel janken van geluk, dit is 1 van de 2 eerste spellen die ik ooit gespeeld heb (samen met sopwith, ik kon nog niet eens typen. M'n pa had een blaadje voor m'n neus gelegd met daarop de knoppen zodat ik het over kon typenquote:Op woensdag 26 januari 2005 01:20 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[afbeelding]
Ik ken hem niet, maar de titel is in ieder geval geniaalquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:09 schreef common-sense het volgende:
[afbeelding]
Bad Dudes vs Dragonninja
Omg die was echt supervet! Zat op die eerste demo cd ofzoquote:Op maandag 21 februari 2005 22:39 schreef BdR het volgende:
Jumping Flash (1995) een "first generation" playstation game, erg cool
[afbeelding]
[afbeelding]
yeahquote:Op donderdag 5 januari 2006 12:55 schreef Sport_Life het volgende:
[afbeelding]
Road Rash!. Hadden mn ouders nog verstopt omdat ze het te geweldadig vonden
! (ik was toen 12 ofzo!
).
Ik weet ook nog dat ik dat spelletje een keertje meenam naar een vriendje. Ik hoorde zijn vader nog zeggen "Zo eindelijk een spel dat jullie leuk vinden zonder geweld, werd ook eens tijd", om vervolgens met kettingen te zwaaien en iedereen van de motor af te trappen!!. Vooral die eindfilmpjes waren mooi!!
.
Ja das wel de VGA-versie:quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:58 schreef =HellFire= het volgende:
Mijn favorieten:
De Sierra On-Line adventures. Wie kent ze niet? Eigenlijk ook niet écht vergeten, maar game toppers zijn het zeker. Plaatjes hieronder zijn van Quest For Glory 1 en 4, toch wel een van de beste.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |