zoals ik eerder in het topic heb gezegd, heb ik contact gemaakt met de studentenpsycholoog. over een tijdje kan ik daar terecht voor mijn eerste gesprek(ken).quote:op donderdag 19 mei 2005 21:00 schreef étoile het volgende:
er zijn hier nu al zo enorm veel tips gegeven. we zijn alweer een aantal maanden verder en het lukt je nog niet om er zelf uit te komen.
lijkt de beste en enige optie eens naar de huisarts gaan om een verwijzing naar een therapeut te krijgen. hoe verder je wegzakt in je negatieve gedachten hoe moeilijker het zal worden om het contact met anderen te verbeteren.
anderen kan je niet veranderen, jezelf wel.
ik zit al bij enkele sportclubs (die ik ook leuk vind), maar ik maak nog niet goed contact met die mensen. het gaat al wel iets beter, maar niet genoeg.quote:op donderdag 19 mei 2005 23:36 schreef sessy het volgende:
weet je wat ook het probleem kan zijn, je gaat gewoon met de foute mensen om. je kunt niet eeuwig over school blijven praten en als uitgaan en winkelen je niet ligt, zit je met een probleem. bij de dansschool is het wel altijd heel gezellig voor mij want daar komen mensen met dezelfde interesses als ik. alleen kun je niet zomaar bij een sportclub die je niet leuk vindt, want dan is dat geen interesse van jou en dan kun je er ook niet echt over praten. ja, kun je wel, maar dan kost het dus heel veel energie.
en voor die negatieve gedachtes:
http://www.tangledmoon.org/affirmations.htm
arrogant ben ik zeker niet, echt contactgestoord volgens mij ook niet. er is dus nog wel hoop voor me. ik moet gewoon wat ondernemender worden.quote:op vrijdag 20 mei 2005 16:58 schreef jpg97 het volgende:
sommige mensen zijn gewoon arrogant of contactgestoord. als jij niet onder die noemer valt is er nog hoop voor je.
je kan uren praten en nix zeggenquote:op donderdag 13 januari 2005 09:32 schreef martydekale het volgende:
[..]
jah, inderdaad. in dat topic wordt vooral algemeen geantwoord en niet specifiek naar mijn probleem.
[..]
ik kom wel veel mensen tegen met dezelfde hobbies. ik doe nu aan bridge, squash, judo en tafeltennis. het punt is dat ik niet echt contact maak met anderen. gisteravond had ik bijvoorbeeld een borrel met de tafeltennisvereniging, heel leuk, maar ik heb weinig gezegd. bovendien op de universiteit is het probleem eigenlijk dat ik ook niemand aanspreek en het dus best logisch is dat ik geen hangmaatje(s) heb.
als ik eenmaal in gesprek ben red ik me meestal wel. maar het punt is hoe met iemand in gesprek te komen. ik stap niet snel op iemand af om een praatje te maken (en mensen ook niet snel op mij trouwens, volgens mij komt dat door mijn uitstraling).quote:op woensdag 6 juli 2005 19:01 schreef koktailsaus het volgende:
je kan uren praten en nix zeggen
je kan ook weinig praten en veel zeggen....
probeer eens een paar open vragen te stellen? meestal komt er wel een verhaal uit...
jij hoeft niet te praten, je kan ook luisteren?
en aan de hand van wat je gesprektpartner zegt kun je weer een openvraag stellen...
(vraag iets waar hij/zei geen ja en nee op kan antwoorden)
suc6!
hoe komt het toch dat opeens iedereen weet wat ik allemaal doe??quote:op zondag 10 juli 2005 23:52 schreef petrav het volgende:
je had toch vorige week met a. in de drie gezusters afgesproken? zoals ik het begreep van haar had jij haar gevraagd om eens wat te gaan drinken........gaat toch de goede kant dan op toch?jullie zijn waarschijnlijk in gesprek gekomen bij dát ene vak.;) door a. die tegen iedereen "hoe gaat het ? " roept........handig duwtje?
lekker anoniem, hè, internetquote:op maandag 11 juli 2005 09:01 schreef martydekale het volgende:
hoe komt het toch dat opeens iedereen weet wat ik allemaal doe??![]()
![]()
het is inderdaad een stap de goede kant op.
dan vraag ik me nog af van jij (of dennis) het heeft gehoord.quote:op maandag 11 juli 2005 12:58 schreef petrav het volgende:
nou jah ik 'ken' martijn wel. zie als je onder de mensen komt, word er ook over gepraat;)
wat bedoel je nou? ik zei toch dat ik a. was tegengekomen bij de supermarkt, en dat ze vertelde dat zij die avond wat met jou ging drinken............quote:op maandag 11 juli 2005 18:37 schreef martydekale het volgende:
[..]
dan vraag ik me nog af van jij (of dennis) het heeft gehoord.
maar ff back on topic: vanochtend weer bij de psycholoog geweest. soort oefenplan opgesteld en een afspraak voor volgende week gemaakt.
ik zeg hier toch dat ik met haar heb gesproken;) beter opletten hoorquote:op zondag 10 juli 2005 23:52 schreef petrav het volgende:
je had toch vorige week met a. in de drie gezusters afgesproken? zoals ik het begreep van haar had jij haar gevraagd om eens wat te gaan drinken........gaat toch de goede kant dan op toch?jullie zijn waarschijnlijk in gesprek gekomen bij dát ene vak.;) door a. die tegen iedereen "hoe gaat het ? " roept........handig duwtje?
http://www.zylom.com en http://www.lexa.nlquote:op donderdag 28 juli 2005 09:39 schreef martydekale het volgende:
ik kan er niet meer goed tegen om zoveel alleen te zijn, maar ik ken niet echt mensen om wat mee te gaan doen.help
computerspellen trekken mij veel minder dan vroeger (ik vind het gewoon minder leuk), ik kom er ook niet mee in contact met anderen. lexa heb ik welleens ingeschreven gestaan (gratis), maar dat werd ook niets.quote:op donderdag 28 juli 2005 09:51 schreef syrena het volgende:
http://www.zylom.com en http://www.lexa.nl
voor de rest is het even tanden op mekaar en volhouden.
mij hielp het wel om vakantiewerk te gaan doen trouwens, dan heb je toch een ritme in je dag.
nee als gratis member kom je daar niet ver, zeker niet als man zijnde.quote:op donderdag 28 juli 2005 09:56 schreef martydekale het volgende:
[..]
computerspellen trekken mij veel minder dan vroeger (ik vind het gewoon minder leuk), ik kom er ook niet mee in contact met anderen. lexa heb ik welleens ingeschreven gestaan (gratis), maar dat werd ook niets.
thanx, das een goede tipquote:op donderdag 28 juli 2005 10:01 schreef syrena het volgende:
dan blijft alleen de optie zielig als een pannenkoek in je bed liggen over dus.
quote:op donderdag 28 juli 2005 10:01 schreef syrena het volgende:
[..]
dan blijft alleen de optie zielig als een pannenkoek in je bed liggen over dus.
je wil gewoon niks! daar is niks mis mee, maar ga dan niet zo verschrikkelijk liggen meuten dat je zielig bent!quote:op donderdag 28 juli 2005 14:00 schreef martydekale het volgende:
[..]
thanx, das een goede tipwaarom kwam ik daar nou niet op
![]()
ben nu af en toe fok aan het checken en bezig met sit-ups![]()
![]()
![]()
gewoon erop inslaan martijnquote:op vrijdag 29 juli 2005 13:41 schreef martydekale het volgende:
ik weet niet echt wat ik wil, das ook een beetje het probleem.
ja nou jaquote:op maandag 1 augustus 2005 17:35 schreef martydekale het volgende:
das jou oplossing overal voor hé, ga toch op een boksclub man.
dat heb ik dus niet. ik heb ga nog steeds met mijn vrienden van de middelbare school om, maar echt vaak zie ik hen ook niet. er zijn maar weinig mensen waar ik met regelmaat mee omga, das denk ik een groot onderdeel van mijn probleem. vroeger keek ik veel tv en speelde ik veel computerspelletjes, maar die dingen vind ik tegenwoordig gewoon minder leuk. daar zit je dan met een kleine kenniskring en zeer beperkte sociale vaardigheden.quote:op maandag 1 augustus 2005 17:46 schreef ronaldsen het volgende:
ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik herken wel sommige verhalen.
in mijn woonplaats heb ik gelukkig een grote en hechte vriendengroep, de meesten ken ik al vanaf de middelbare school (ben nu inmiddels 23)
marcel vaker uitnodigen... ben je ooit weleens bij marcel geweest zelf? ga eens naar hem toe dan... zoek contact met die oud-klasgenoot met wie we aan het poolen waren laatst... zorg dat hij een keer met je gaat poolen en leer hem beter kennen. lijkt me niet zo'n probleem om dat te doen toch?quote:op maandag 1 augustus 2005 19:14 schreef martydekale het volgende:
dat heb ik dus niet. ik heb ga nog steeds met mijn vrienden van de middelbare school om, maar echt vaak zie ik hen ook niet. er zijn maar weinig mensen waar ik met regelmaat mee omga, das denk ik een groot onderdeel van mijn probleem. vroeger keek ik veel tv en speelde ik veel computerspelletjes, maar die dingen vind ik tegenwoordig gewoon minder leuk. daar zit je dan met een kleine kenniskring en zeer beperkte sociale vaardigheden.
scherpe vraag, misschien heeft hij die niet en dan is jouw situatie dus wel lastiger dan die van hemquote:op dinsdag 2 augustus 2005 15:16 schreef martydekale het volgende:
maar _leto_ heb je wel vrienden en kennisen waar je regelmatig mee omgaat?
cultuur- en wetenschapsstudies gaan studeren, like me. je kan er naderhand geen ruk mee (zeker niet als je na 10 jaar de handdoek in de ring gooit, again: like me) maar je kan wel iedereen onder de tafel inlullen als het moetquote:op maandag 1 augustus 2005 23:17 schreef xaran het volgende:
uit het gesloten topic maar heb het niets voor jan *u* getikt natuurlijk.
probeer actueel te zijn. lees de krant, lees tijdschriften, kijk het journaal/rtl-nieuws, kijk "opinie"-programma's(nova,netwerk, editie nl), studio sport, rtl-blvd en dergelijke. luister cd/radio, kijk naar films. koop eens wat cd's/dvd's. een gespreek gaande houden gaat makkelijker als je wat meer weet. je hoeft geen expert te zijn op alles, maar kompleet wereldvreemd werkt altijd in je nadeel. het stellen van wedervragen zal makkelijker zijn als je meer weet. je kan ook vergelijkingen maken met de actualiteit en zo een nieuw onderwerp aansnijden.
kortom ; zorg dat je iets weet!
contact met meiden krijg ik in het zwembad anders redelijk gemakkelijk. en hen ken ik ook niet. geheel onbekenden soms waarmee ik gewoon toevallig aan de praat kom.quote:op donderdag 4 augustus 2005 12:56 schreef martydekale het volgende:
ik heb niets met dieren, dus die hond wordt niets. op een andere studie overschakelen lijkt me ook wat overdreven. ik probeer wel meer contact met mensen te maken, maar met mijn beperkte kenniskring is het lastig.
meestal ben ik daar te verlegen voor, maar misschien dat ik op vakantie in bulgarije wat losser ben.quote:op donderdag 4 augustus 2005 14:10 schreef #ANONIEM het volgende:
contact met meiden krijg ik in het zwembad anders redelijk gemakkelijk. en hen ken ik ook niet. geheel onbekenden soms waarmee ik gewoon toevallig aan de praat kom.
maar vanavond heb je wel een datequote:op dinsdag 23 augustus 2005 22:40 schreef martydekale het volgende:
weer terug van vakantie (geen contact gehad met meiden in het zwembad), zo te zien, niets gepost in mijn topic.
ik zou het geen date noemen. waarom associeer jij meer sociaal contact toch altijd met geweld??quote:op woensdag 24 augustus 2005 02:10 schreef #ANONIEM het volgende:
maar vanavond heb je wel een dateook al heeft ze al een jaar verkering, kan je je sociale vaardigheden wat verbeteren
en ik heb wel vertrouwen in je hoor
je moet alleen uit je schulp treden en gewoon een keer iemand voor de bek slaan
![]()
dat is maar een grapje van dat voor de bek slaan hoorquote:op woensdag 24 augustus 2005 10:38 schreef martydekale het volgende:
ik zou het geen date noemen. waarom associeer jij meer sociaal contact toch altijd met geweld??
school heeft ook een psycholoogquote:op donderdag 19 mei 2005 21:00 schreef étoile het volgende:
er zijn hier nu al zo enorm veel tips gegeven. we zijn alweer een aantal maanden verder en het lukt je nog niet om er zelf uit te komen.
lijkt de beste en enige optie eens naar de huisarts gaan om een verwijzing naar een therapeut te krijgen. hoe verder je wegzakt in je negatieve gedachten hoe moeilijker het zal worden om het contact met anderen te verbeteren.
anderen kan je niet veranderen, jezelf wel.
geweldig dat ik het laatste stuk niet bijgelezen heb hequote:op donderdag 25 augustus 2005 20:40 schreef martydekale het volgende:
als je de rest van het topic had gelezen, wist je dat ik nu al enkele maanden de studentenpsycholoog bezoek.
probleem waar ik de laatste tijd vaker op stuit nu ik zo ver ben dat ik durf te proberen met anderen (ook mensen die ik minder goed ken) afspraken te maken. iedereen is altijd maar druk druk druk.quote:op dinsdag 30 augustus 2005 18:51 schreef petrav het volgende:
martijn had mij gesmst om wat af te spreken, maar voor deze week zit ik al vol, mede omdat de introductieactiviteiten van psychologie mijn agenda vullen & ik moet ook werken......
dus dat wordt ff een andere keer.......volgens mij zit ik volgende week ook al vol. (2e week intro)
pff ik word er soms zelf niet echt vrolijk van, van afspraak --> afspraak.
dat komt mij ook bekend voor ja. soms geloof ik het ook niet helemaal maarja dat is misschien ook omdat ik het mezelf niet kan voorstellen, ik zou m'n angenda nooit helemaal volstorten ik heb altijd tijd voor mezelf nodig ook.quote:op dinsdag 30 augustus 2005 19:34 schreef martydekale het volgende:
[..]
probleem waar ik de laatste tijd vaker op stuit nu ik zo ver ben dat ik durf te proberen met anderen (ook mensen die ik minder goed ken) afspraken te maken. iedereen is altijd maar druk druk druk.![]()
in mijn begintijd op fok heb ik hier eens een topic over geopend, omdat ik daar ook tegen aan loop. iedereen is maar druk druk druk. ik kan dat niet voorstellen, maar ja met mijn sociale leventje is dat ook niet zo verwonderlijk. ik heb ook wel dat het gewoon een smoes is hoor, maar ja.quote:op dinsdag 30 augustus 2005 19:38 schreef zero2nine het volgende:
[..]
dat komt mij ook bekend voor ja. soms geloof ik het ook niet helemaal maarja dat is misschien ook omdat ik het mezelf niet kan voorstellen, ik zou m'n angenda nooit helemaal volstorten ik heb altijd tijd voor mezelf nodig ook.
bij de mijne moet ik voornamelijk vertellenquote:op dinsdag 30 augustus 2005 19:36 schreef zero2nine het volgende:
wat vertelt zo'n psycho je eigenlijk? ik kan me nooit voorstellen dat ze je echt dingen kunnen vertellen die je nog niet hebt gehoord van anderen over je situatie.
het is nooit voor niemand slecht, dacht ik?quote:op zondag 4 september 2005 23:08 schreef syrena het volgende:
uhm, volgens mij zou het voor jou anders ook niet slecht zijn geloof ik![]()
dat is goed om te horen.quote:op dinsdag 13 september 2005 00:41 schreef martydekale het volgende:
ik moet zeggen tot nu toe gaat de eerste week best goed.
mensen hebben soms ook de behoefte om dingen kwijt te kunnen. je hebt vast ook wel eens gehad van dat moet ik aan iemand vertellen.quote:op maandag 3 oktober 2005 16:05 schreef gallorini het volgende:
ik snap ook niets van mensen die praten om te praten. mensen die koste wat het kost jou de meest persoonlijke dingen moeten vertellen. zien zij dit als vrienden maken..?
jawel, maar dan vertel ik het aan iemand van wie ik weet dat het hem of haar interesseert. niet aan een vage bekende of verre vriend.quote:op maandag 3 oktober 2005 17:30 schreef martydekale het volgende:
[..]
mensen hebben soms ook de behoefte om dingen kwijt te kunnen. je hebt vast ook wel eens gehad van dat moet ik aan iemand vertellen.
zaterdag bij mij veel drank drinken en dan in de kruisweg gaan stampuhhh !!!quote:op dinsdag 4 oktober 2005 19:03 schreef martydekale het volgende:
maar je hebt nog steeds goede vrienden en je klinkt tevreden. heb je nog tips, suggesties?
update: we zijn niet gegaan omdat ik en mijn vriendin niet meer wouden (want nu kon ze bij me blijven slapen en dan bleven we liever thuis). was wel een mooie avond en ochtend en deel van de middagquote:op zondag 9 oktober 2005 22:15 schreef petrav het volgende:
kruisweg, joepie zeg! daar ga je zeker vrienden maken, ahum.......
de verhouding tussen praatjes maken en vrienden ligt bij mij ong op 50:1quote:op maandag 24 oktober 2005 23:07 schreef martydekale het volgende:
de overstap van eens een praatje maken met iemand naar vrienden maken blijkt toch wel lastig.
het klinkt - met alle respect - een beetje wanhopig. terwijl de oplossing waarschijnlijk heel simpel is: stoppen met tobben!quote:op woensdag 24 augustus 2005 18:23 schreef martydekale het volgende:
waar ik van droom: een leven waarin ik mijn problemen niet meer heb.
bang voor ben: dat ik mijn problemen altijd zal houden en alleen zal eindigen.
wat me leuk lijkt: een leuke vriendin krijgen
wat me niet leuk lijkt: mijn vrienden verliezen
komt ook omdat ik niet goed weet wat ik wil. ben vorig jaar bij enkele sportverenigingen gegaan enzo, heel leuk en zo af en toe ook best sociaal. maar ik heb nog steeds teveel tijd over en geen idee wat ik er mee moet doen.quote:op dinsdag 25 oktober 2005 02:29 schreef nadine26 het volgende:
wat mij het meeste opvalt aan je bericht, is het gebrek aan levensvreugde. misschien bén je wel heel vrolijk, in de dagelijkse omgang, maar zo kom je - hier tenminste - niet echt over. terwijl je wél heel duidelijk plezier & lol wil hebben. nou: doe dat dan! als je zelf het goede voorbeeld geeft, volgt de rest vanzelf. oók die leuke vriendin.
vrienden maken moet je ook niet van te voren willen, het gebeurt gewoon. je spreekt elkaar vaker, steeds persoonlijker en op een gegeven moment krijg je het gevoel dat diegene om je geeft, en dat is wederzijds.quote:op maandag 24 oktober 2005 23:07 schreef martydekale het volgende:
de overstap van eens een praatje maken met iemand naar vrienden maken blijkt toch wel lastig.
tip: ga 1 sport doen dat je leuk vindt en dan gelijk goed, 3x per week ofzo. als je alles maar een beetje doet ben je nergens op gefocust en vallen de contacten ook tegen.quote:op woensdag 26 oktober 2005 17:40 schreef martydekale het volgende:
[..]
komt ook omdat ik niet goed weet wat ik wil. ben vorig jaar bij enkele sportverenigingen gegaan enzo, heel leuk en zo af en toe ook best sociaal. maar ik heb nog steeds teveel tijd over en geen idee wat ik er mee moet doen.
we zijn nu 10 maanden verder !!!quote:op woensdag 12 januari 2005 19:31 schreef martydekale het volgende:
een beetje op navolging van het topic: probleem met sociaal contact
ik maak geen contact met nieuwe mensen, terwijl ik dat eigenlijk wel zou willen. ik ben ook wel een erg stil type. vooral het maken van nieuwe vrienden/kennisen van leeftijdsgenoten lijkt een probleem te zijn. als ik een vraag heb, heb ik geen moeite om die na het hoorcollege nog aan een docent te stellen.
ik ben sinds september aan mijn studie begonnen aan de universiteit. maar ik kan niet echt zeggen dat ik al wat mensen al een beetje heb leren kennen (een paar, maar niet echt goed). er zijn ook geen mensen waar ik echt mee rondhang (mee optrek, regelmatig mee omga). ik wel redelijk wat sporten aan de universiteit: squash, tafeltennis. maar het lijkt erop dat ik daar een beetje hetzelfde probleem heb.
die paar vrienden die ik op de middelbare school had zie ik niet zo vaak meer (ongeveer een keer per maand nog wel), maar dus niet meer dagelijks. ik begin me soms toch eenzaam te voelen. hebben meer mensen dit probleem (gehad) en tips om er van af te komen. dus wel contact maken met anderen.
hij heeft zelf alweer een nieuw topic gestart... schopje was dus eigenlijk ook niet nodig.quote:op zondag 13 november 2005 23:10 schreef petrav het volgende:
we zijn nu 10 maanden verder !!!
sorry ik vind het eigenlijk wel tijd dat dit topic gesloten wordt. "marty" heeft heel veel adviezen gekregen, daar ging het ten slotte om. het is nu aan hem om er wat mee te doen. er zit nog niet extreem veel schot in de zaak; maar om dat nou elke keer aan te horen in een topic-schopje......
ik zou je schot-in-de-zaak verhalen niet in dit topic posten maar in een web-log! dat is meer het dagboekidee.
hijs een potloodventer geworden?quote:op zondag 13 november 2005 23:55 schreef sport_life het volgende:
k heb het idee dat die marty een beetje de boel loopt te flashen..
en wat is het nieuwe topic? ik heb ineens heel veel vrienden??quote:op zondag 13 november 2005 23:54 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
hij heeft zelf alweer een nieuw topic gestart... schopje was dus eigenlijk ook niet nodig.
eigenlijk meer van hetzelfde, maar het gaat al beter met me. het is gewoon een kwestie van iets minder nadenken en meer doen. maar echt nieuwe vrienden maken is lastig.quote:op maandag 14 november 2005 10:30 schreef petrav het volgende:
en wat is het nieuwe topic? ik heb ineens heel veel vrienden??![]()
edit what the fock... ik zweer dat deze zonet bovenaan mijn active topic lijst stond en zie nu dat er staat november... ik dacht echt dat ik op een topic kick van marty reageerde... zie nu dat de fout erin lag dat ik in de topic lijst van marty keek in plaats van die van mij waardoor dit topic zo hoog stond, mijn excuses.quote:op woensdag 16 november 2005 11:58 schreef martydekale het volgende:
eigenlijk meer van hetzelfde, maar het gaat al beter met me. het is gewoon een kwestie van iets minder nadenken en meer doen. maar echt nieuwe vrienden maken is lastig.
dit topic kan ook wel weer dicht.
en hij heeft zijn rijbewijs, gaat op vakantie, een meid vind hem leuk misschien en hij poolt vaker e.d. en heeft werk op school.quote:op zondag 25 juni 2006 13:37 schreef petrav het volgende:
waarom bump je dit topic ? het gaat nu toch goed met je? je geeft feestjes waarop je veel te dronken wordt naar verluidt haha.......en nu geef je weer een nieuw feestje? dan heb je llijkt me sociale contacten!
als je foto's post, misschien ik dan welquote:op zondag 2 juli 2006 12:17 schreef petrav het volgende:
nou dan heeft hij een streepje voor.............er is momenteel niemand die mij leuk vindt hahaha.
ik heb nooit gezegd dat ik jou niet leuk vindt.quote:op zondag 2 juli 2006 12:17 schreef petrav het volgende:
nou dan heeft hij een streepje voor.............er is momenteel niemand die mij leuk vindt hahaha.
dat bedoeld hij ook..quote:op vrijdag 7 juli 2006 23:05 schreef petrav het volgende:
ik bedoel op het liefdesfront haha, ik heb genoeg vrienden..........
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |