abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 mei 2005 @ 22:29:21 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_27167406
Emoties, wie kent ze niet, het zijn net saboteurs, ze breken stilletjes in, en voordat je 't weet nemen ze de tent over en stellen ze het rationele in je buiten werking.

Persoonlijk heb ik een hekel aan emoties, vooral de negatieve varianten. Ze maken me blind. Ik doe als ik emotioneel ben in negatieve zin meestal dingen waar ik achteraf spijt van heb.

Gelukkig heb ik inmiddels geleerd, na het lezen van vele boeken, om mezelf te beheersen. Negatieve emoties komen daarom zelden meer voor. Dat wil zeggen, het is mij gelukt om een mindset te creëren die voorkomt dat negatieve emoties uberhaupt ontstaan, ik hoef dus niets te onderdrukken.

Er zijn mensen (voornamelijk artiesten) die zeggen dat emoties fantastisch zijn. Ik zeg, emoties zelf zijn niet fantastisch, maar emoties uiten is wel zo gezond. Immers, anders slaan al die energieën die je opwekt tijdens een emotioneel moment nog op je spieren dan wel organen. Helaas weet niet iedereen hoe emoties op een redelijke manier te uiten. Sommigen doen het door ergens op te slaan, soms ook op mensen, en anderen schrijven een tekst of gaan naar de sportschool.

Hoe dan ook, buiten de gave om emoties op een juiste manier te uiten, bestaat er dus ook de gave om emoties niet eens tot manifestatie te laten komen.

Na het besef van het bovenstaande, vraag ik mij af, hoe blij bent u met uw emoties? Zou u zich een leven zonder negatieve emoties kunnen voorstellen? Denkt u dat een dergelijke leven saai zal zijn? Of denkt u dat een dergelijk leven juist voor meer rust en vrede zal zorgen?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_27167950
Ik stop ze weg maar huil stiekum om hart in aktie, als niemand het ziet.
pi_27168543
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 22:29 schreef Hallulama het volgende:
Na het besef van het bovenstaande, vraag ik mij af, hoe blij bent u met uw emoties?
Niet. Heb ze weggestopt in een diep gat en daar blijven ze de komende tig jaren zitten . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_27170705
Ik zou wel eens willen weten hoe je kunt leren (negatieve) emoties niet te laten manifesteren. Kun je hier een korte samenvatting van geven??
pi_27170823
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:41 schreef Patrietsia het volgende:
Ik zou wel eens willen weten hoe je kunt leren (negatieve) emoties niet te laten manifesteren. Kun je hier een korte samenvatting van geven??
ik denk dat als je zelfvertrouwen hebt, dan krijg je sowieso minder negatieve emoties. En als je gevoelloos wordt, dan zullen je emoties er ook niet meer uit komen..

maar ik ben blij met m'n emoties, kon ze vroeger nooit uiten, nu gelukkig wel weer. En ook al komt het soms niet goed uit, het is beter dan helemaal geen emoties te hebben.
Strawberry Flavour..
pi_27170855
Bekeer je tot de stoa
Jupiler is goed
pi_27171038
maar er zijn genoeg negatieve emoties te noemen die niets met zelfvertrouwen te maken hebben; rouw, angst, medelijden, machteloosheid, verdriet om maar wat te noemen. Dat zijn menselijke reacties waarvan ik me niet kan voorstellen dat je ze helemaal kan voorkomen (onderdrukken dat wel, maar niet laten manifesteren?? no way).
pi_27171156
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:49 schreef Patrietsia het volgende:
maar er zijn genoeg negatieve emoties te noemen die niets met zelfvertrouwen te maken hebben; rouw, angst, medelijden, machteloosheid, verdriet om maar wat te noemen. Dat zijn menselijke reacties waarvan ik me niet kan voorstellen dat je ze helemaal kan voorkomen (onderdrukken dat wel, maar niet laten manifesteren?? no way).
onderdrukken is hetzelfde als niet laten manifesteren
Strawberry Flavour..
pi_27171171
Ik ben zeer content met mijn emoties!
pi_27171487
zie derde alinea TS; voor haar is onderdrukken niet hetzelfde als niet laten manifesteren (blijkbaar). Voor mij komt dat idd op hetzelfde neer.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:03:53 #11
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_27171579
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:44 schreef -moi- het volgende:

[..]

ik denk dat als je zelfvertrouwen hebt, dan krijg je sowieso minder negatieve emoties. En als je gevoelloos wordt, dan zullen je emoties er ook niet meer uit komen..

maar ik ben blij met m'n emoties, kon ze vroeger nooit uiten, nu gelukkig wel weer. En ook al komt het soms niet goed uit, het is beter dan helemaal geen emoties te hebben.
Ik heb best veel zelfvertrouwen en sta dan ook zeker in het leven. Wel bemerk dat ik de laatste tijd vrij gevoelloos ben voor gejank van derden om mij heen. Eerlijk gezegd negeer ik het gewoon of zeg ik: wat is er? En daarna heel nonchalant te reageren. Maar ik zeg dat niet echt om medelijden maar meer uit fatsoen.

Heeft dit met elkaar te maken?
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_27171770
Ow heb niet zo'n probleem met m'n emoties omdat ik er een goeie controle over heb Eigenlijk nooit last van dus
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_27171829
nee, niet direct volgens mij. Het is maar goed dat je die fatsoensnormen kan handhaven, ook al doet het je niet zo veel. Maar als je relatie kapot gaat, of er overlijd een dierbare, of je hebt een mega-irritante collega die je gruwelijk kwaad kan maken, dan is toch altijd sprake van negatieve emoties. Als je geen negatieve emoties hebt, en alleen de positieve laat manifesteren, dan verbind ik daar de conclusie aan dat je dus altijd (24/7) gelukkig bent, dat bestaat toch niet..
pi_27171835
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:03 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Ik heb best veel zelfvertrouwen en sta dan ook zeker in het leven. Wel bemerk dat ik de laatste tijd vrij gevoelloos ben voor gejank van derden om mij heen. Eerlijk gezegd negeer ik het gewoon of zeg ik: wat is er? En daarna heel nonchalant te reageren. Maar ik zeg dat niet echt om medelijden maar meer uit fatsoen.

Heeft dit met elkaar te maken?
het is ook vaak zo, hoe meer zelfvertrouwen iemand heeft, hoe minder zin die persoon heeft om naar gejank van anderen te luisteren, dus dan zal dat het wel zijn
Strawberry Flavour..
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:18:32 #15
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_27172022
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:12 schreef -moi- het volgende:

[..]

het is ook vaak zo, hoe meer zelfvertrouwen iemand heeft, hoe minder zin die persoon heeft om naar gejank van anderen te luisteren, dus dan zal dat het wel zijn
Meen je dat serieus? Aaai, ik voel me namelijk vrij gevoelloos op zo'n moment, maar ik heb dan zoiets van, mens zeik niet en ga weer aan 't werk.

Overigens bij echte dierbaren geef ik wel echte aandacht.

Dus ik ben toch niet zo gevoelloos als ik dacht?
pi_27172041
Het is knap als je met je emoties om kan gaan en jezelf kan beheersen, maar van binnen zal je ze toch altijd voelen. Een van de moeilijkste aspecten van het leven imo.... Je hebt er geen/nauwelijks controle over en mensen hebben graag de controle...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:20:18 #17
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_27172065
Inderdaad, helemaal waar. Vanbinnen vreet het aan je. Overigens heb ik dat heel m'n leven en uit ik vooral negatieve emoties minimaal. Positieve emoties uit ik daarentegen met plezier.
pi_27172069
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:12 schreef -moi- het volgende:

[..]

Oh, ik voel me best goed en redelijk vol zelfvertrouwen nu, maar als een ander gaat janken, jank ik mee Ligt er wel aan wie er jankt natuurlijk.
Tap tap tap
pi_27172140
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:20 schreef LaZZ het volgende:
Inderdaad, helemaal waar. Vanbinnen vreet het aan je. Overigens heb ik dat heel m'n leven en uit ik vooral negatieve emoties minimaal. Positieve emoties uit ik daarentegen met plezier.
Als ik in een kutbui ben, ga ik geen mensen opzoeken, ga ik lekker muziek luisteren tot ik me weer happier voel. Als ik vrolijk ben, zal iedereen het weten ook!! Komt gelukkig best vaak voor!! Als ik maar af en toe me eigen tijd heb, gaat alles okidoki
pi_27172179
Ik word heel sterk beïnvloed door mijn emoties, barst snel in tranen uit bijvoorbeeld. Ik ben daar niet altijd even blij mee, maar aan de andere kant is dat gewoon hoe ik ben en ik kan ermee leven, ik zou ook niet zonder kunnen eigenlijk. En huilen lucht op
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:27:53 #21
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_27172251
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:23 schreef Rhoona het volgende:

[..]

Als ik in een kutbui ben, ga ik geen mensen opzoeken, ga ik lekker muziek luisteren tot ik me weer happier voel. Als ik vrolijk ben, zal iedereen het weten ook!! Komt gelukkig best vaak voor!! Als ik maar af en toe me eigen tijd heb, gaat alles okidoki
Helemaal waar dame. Waarom zou je iemand anders opschepen met al die shit. Gewoon je eigen plekkie hebben waar je tot rust kan komen en je bent al op de helft.
Ben overigens blij dat positiviteit in mijn leven overheerst. Komt misschien ook omdat ik een rasoptimist ben en overal het goede van inzie... whehehe.
pi_27172359

Party on!!!

Lijkt me trouwens best lastig als je je emoties niet goed in de hand kan houden. Een vriendin van me wordt ook om het minste geringste hysterisch of gaat kei hard janken... Kom op men... Suck it up..
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:35:37 #23
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_27172426
Hehe, die Heineken doet je goed eh?

Inderdaad, been there, done that. Een ex van me was ook zo, maakte je maar even een opmerking die haar niet geheel aanstond was het me gelijk een orkaan van emoties. Met woede en het daaropvolgende gejank.
Chill girl, rationaliseer het voordat je gelijk gaat flippen...
pi_27172479
hehe halve fles champagne, glas wijn en toen kreeg ik zin in bier door een zekere topic (ernstige avond haha, maar ja normaal gesproken zit ik op donderdagavond in de kroeg)
pi_27172513
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:20 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Oh, ik voel me best goed en redelijk vol zelfvertrouwen nu, maar als een ander gaat janken, jank ik mee Ligt er wel aan wie er jankt natuurlijk.
ja maar ik denk als je zelf niet lekker in je vel zit, jank je met iedereen mee
Strawberry Flavour..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')