abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29422849
quote:
op donderdag 4 augustus 2005 12:56 schreef martydekale het volgende:
ik heb niets met dieren, dus die hond wordt niets. op een andere studie overschakelen lijkt me ook wat overdreven. ik probeer wel meer contact met mensen te maken, maar met mijn beperkte kenniskring is het lastig.
contact met meiden krijg ik in het zwembad anders redelijk gemakkelijk. en hen ken ik ook niet. geheel onbekenden soms waarmee ik gewoon toevallig aan de praat kom.
pi_29423427
quote:
op donderdag 4 augustus 2005 14:10 schreef #ANONIEM het volgende:
contact met meiden krijg ik in het zwembad anders redelijk gemakkelijk. en hen ken ik ook niet. geheel onbekenden soms waarmee ik gewoon toevallig aan de praat kom.
meestal ben ik daar te verlegen voor, maar misschien dat ik op vakantie in bulgarije wat losser ben.
pi_29903274
weer terug van vakantie (geen contact gehad met meiden in het zwembad), zo te zien, niets gepost in mijn topic.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:22:12 #204
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29905078
hoi martijn,

vertel, wat zijn je hobbies, wat doe je graag, wat eet je graag, drink je graag, wat lust je niet, waar droom je van, waar ben je bang voor, wat lijkt je leuk, wat lijkt je niet leuk, van wat voor soort muziek hou je, waar moet je om lachen, waar moet je om huilen, en als je een wens mocht doen, wat zou die wens dan zijn?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  woensdag 24 augustus 2005 @ 00:26:30 #205
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_29907399
om maar eens een cliche uit de kast te halen:
do not try and bend the spoon. that's impossible. instead... only try to realize the truth. - there is no spoon. (uit de film the matrix).

oftewel: er is geen beperking om iemand aan te spreken. je kan gewoon naar een meisje toelopen, of, als ze naast je staat, meteen wat zeggen. hoi, hoe is het, moet je eens kijken hoe die-en-die eruit ziet, bla bla bla...

de enige beperking die bestaat, die zit in je hoofd, en bestaat niet in het echt. ga maar na: alle redenen die je kent (ze zal me raar vinden, als ik wat zeg dan moet ik ook meteen iets grappigs en zinnigs zeggen, mensen die kijken gaan me uitlachen, etc.) heb je niet ondervonden, die heb je beredeneerd. je denkt dat er dit-en-dat gebeurt op het moment dat je een bepaalde opmerking maakt, maar je hebt het nog nooit uitgeprobeerd.

doe eens gek en lever mij eens bewijs dat ik verkeerd zit. spreek een meisje aan met de intentie om op je bek te gaan. dan heb je niets meer te verliezen, sterker nog, als ze je negeert of afwijst dan is je missie geslaagd en kan je volmondig verkondigen dat je gelijk had.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_29908246
tvp...
pi_29909555
quote:
op dinsdag 23 augustus 2005 22:40 schreef martydekale het volgende:
weer terug van vakantie (geen contact gehad met meiden in het zwembad), zo te zien, niets gepost in mijn topic.
maar vanavond heb je wel een date ook al heeft ze al een jaar verkering, kan je je sociale vaardigheden wat verbeteren en ik heb wel vertrouwen in je hoor je moet alleen uit je schulp treden en gewoon een keer iemand voor de bek slaan
pi_29913144
quote:
op woensdag 24 augustus 2005 02:10 schreef #ANONIEM het volgende:
maar vanavond heb je wel een date ook al heeft ze al een jaar verkering, kan je je sociale vaardigheden wat verbeteren en ik heb wel vertrouwen in je hoor je moet alleen uit je schulp treden en gewoon een keer iemand voor de bek slaan
ik zou het geen date noemen. waarom associeer jij meer sociaal contact toch altijd met geweld??
  woensdag 24 augustus 2005 @ 11:03:39 #209
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29913803
hoi martijn,

vertel, wat zijn je hobbies, wat doe je graag, wat eet je graag, drink je graag, wat lust je niet, waar droom je van, waar ben je bang voor, wat lijkt je leuk, wat lijkt je niet leuk, van wat voor soort muziek hou je, waar moet je om lachen, waar moet je om huilen, en als je een wens mocht doen, wat zou die wens dan zijn?

(i'm serious)
pi_29928016
hobbies: squash, judo, tafeltennis, bridge.
wat ik graag drink: vruchtensap en water. bij het uitgaan: cola light of bier.
waar ik van droom: een leven waarin ik mijn problemen niet meer heb.
bang voor ben: dat ik mijn problemen altijd zal houden en alleen zal eindigen.
wat me leuk lijkt: een leuke vriendin krijgen
wat me niet leuk lijkt: mijn vrienden verliezen
muziek houdt ik niet van
waar ik om moet lachen: herman finkers
waar ik om moet huilen: ik huil niet vaak
  woensdag 24 augustus 2005 @ 19:05:50 #211
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29929366
pi_29929834
haha was ook mijn gedachte! . zoek wat interessantere hobby's en probeer een beetje een muzieksmaak te creeeren.
pi_29961432
quote:
op woensdag 24 augustus 2005 10:38 schreef martydekale het volgende:
ik zou het geen date noemen. waarom associeer jij meer sociaal contact toch altijd met geweld??
dat is maar een grapje van dat voor de bek slaan hoor cirsten temt me goed ik begin al minder druk te worden goed he
pi_29962574
quote:
op donderdag 19 mei 2005 21:00 schreef étoile het volgende:
er zijn hier nu al zo enorm veel tips gegeven. we zijn alweer een aantal maanden verder en het lukt je nog niet om er zelf uit te komen.

lijkt de beste en enige optie eens naar de huisarts gaan om een verwijzing naar een therapeut te krijgen. hoe verder je wegzakt in je negatieve gedachten hoe moeilijker het zal worden om het contact met anderen te verbeteren.

anderen kan je niet veranderen, jezelf wel.
school heeft ook een psycholoog daar kun je zonder verwijzing langs.. en vertrouwenspersonen etc. ga die drempel over en prat er eens over.. dat is het werk van die mensen dus hebben ze vast wel tips

ookal quote ik eenoude post.. geld nogsteeds

[ Bericht 7% gewijzigd door Peter op 25-08-2005 17:18:08 ]
dag
pi_29969721
als je de rest van het topic had gelezen, wist je dat ik nu al enkele maanden de studentenpsycholoog bezoek.
pi_29983991
quote:
op donderdag 25 augustus 2005 20:40 schreef martydekale het volgende:
als je de rest van het topic had gelezen, wist je dat ik nu al enkele maanden de studentenpsycholoog bezoek.
geweldig dat ik het laatste stuk niet bijgelezen heb he
dag
pi_30029879
nieuws nieuws? ontwikkelingen die we hier moeten weten?
pi_30104038
martijn had mij gesmst om wat af te spreken, maar voor deze week zit ik al vol, mede omdat de introductieactiviteiten van psychologie mijn agenda vullen & ik moet ook werken......
dus dat wordt ff een andere keer.......volgens mij zit ik volgende week ook al vol. (2e week intro)
pff ik word er soms zelf niet echt vrolijk van, van afspraak --> afspraak.
pi_30105644
quote:
op dinsdag 30 augustus 2005 18:51 schreef petrav het volgende:
martijn had mij gesmst om wat af te spreken, maar voor deze week zit ik al vol, mede omdat de introductieactiviteiten van psychologie mijn agenda vullen & ik moet ook werken......
dus dat wordt ff een andere keer.......volgens mij zit ik volgende week ook al vol. (2e week intro)
pff ik word er soms zelf niet echt vrolijk van, van afspraak --> afspraak.
probleem waar ik de laatste tijd vaker op stuit nu ik zo ver ben dat ik durf te proberen met anderen (ook mensen die ik minder goed ken) afspraken te maken. iedereen is altijd maar druk druk druk.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:36:40 #220
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_30105688
wat vertelt zo'n psycho je eigenlijk? ik kan me nooit voorstellen dat ze je echt dingen kunnen vertellen die je nog niet hebt gehoord van anderen over je situatie.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:38:55 #221
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_30105767
quote:
op dinsdag 30 augustus 2005 19:34 schreef martydekale het volgende:

[..]

probleem waar ik de laatste tijd vaker op stuit nu ik zo ver ben dat ik durf te proberen met anderen (ook mensen die ik minder goed ken) afspraken te maken. iedereen is altijd maar druk druk druk.
dat komt mij ook bekend voor ja. soms geloof ik het ook niet helemaal maarja dat is misschien ook omdat ik het mezelf niet kan voorstellen, ik zou m'n angenda nooit helemaal volstorten ik heb altijd tijd voor mezelf nodig ook.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_30122914
quote:
op dinsdag 30 augustus 2005 19:38 schreef zero2nine het volgende:

[..]

dat komt mij ook bekend voor ja. soms geloof ik het ook niet helemaal maarja dat is misschien ook omdat ik het mezelf niet kan voorstellen, ik zou m'n angenda nooit helemaal volstorten ik heb altijd tijd voor mezelf nodig ook.
in mijn begintijd op fok heb ik hier eens een topic over geopend, omdat ik daar ook tegen aan loop. iedereen is maar druk druk druk. ik kan dat niet voorstellen, maar ja met mijn sociale leventje is dat ook niet zo verwonderlijk. ik heb ook wel dat het gewoon een smoes is hoor, maar ja.
pi_30266663
morgen beginnen de colleges weer, misschien eindelijk genoeg vooruitgegaan om beter contact te maken met mijn medestudenten. sportverenigingen gaan volgende week ook weer van start en volgend weekend naar schiermonnikoog met de tafeltennisvereniging.
pi_30273578
quote:
op dinsdag 30 augustus 2005 19:36 schreef zero2nine het volgende:
wat vertelt zo'n psycho je eigenlijk? ik kan me nooit voorstellen dat ze je echt dingen kunnen vertellen die je nog niet hebt gehoord van anderen over je situatie.
bij de mijne moet ik voornamelijk vertellen
en soms zie je dan dat je verkeerde dingen denkt, of de verkeerde verwachtingen hebt, of bepaalde rituelen in stand houdt waarvan je niet eens wist dat je ze had.

de meeste dingen wist ik ook wel, maar als je dan zo'n rijtje moet invullen van 'wanneer vindt je iemand zelfstandig' en dan blijkt dat je iedereen contstant hoger inschat dan jezelf, en je psych vraagt waarom je zo streng bent voor jezelf en niet voor anderen.. dat was voor mij wel zoiets van: wtf inderdaad.

enzovoorts
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 4 september 2005 @ 23:06:48 #225
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_30273747
vragen stellen, vragen stellen, en nog eens vragen stellen, en de meesten beginnen met "waarom?".

vragen die je jezelf volgens mij ook prima kunt stellen, of niet syrena?

en je hebt geen externe guru nodig hoor, je guru zit in jezelf, alleen moet je er wel naar luisteren, naar dat stemmetje.

oef, wat een klucht he, en je wist de meeste dingen eigenlijk al lang, life is full of jokes, isn't it?
pi_30273799
uhm, volgens mij zou het voor jou anders ook niet slecht zijn geloof ik
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 4 september 2005 @ 23:09:34 #227
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_30273843
quote:
op zondag 4 september 2005 23:08 schreef syrena het volgende:
uhm, volgens mij zou het voor jou anders ook niet slecht zijn geloof ik
het is nooit voor niemand slecht, dacht ik?

de vraag is wanneer het voor iemand noodzakelijk is.

raad je 't me aan?
pi_30273962
nou, vandaag anders gelezen dat het dus ook heel verkeerd kan uitpakken (merckelbach & jelicic, hoe een cia-agent zijn geheugen terugvond, hoofdstuk 10, p. 173)

maar goed. mij helpt het prima, had 't alleen jaaaaaaaaaaaaren eerder moeten doen, toen ik bv. 18 was zoals marty.
pi_30529872
ik moet zeggen tot nu toe gaat de eerste week best goed.
pi_30561201
quote:
op dinsdag 13 september 2005 00:41 schreef martydekale het volgende:
ik moet zeggen tot nu toe gaat de eerste week best goed.
dat is goed om te horen.
pi_31073246
bump
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:05:31 #232
108367 Gallorini
über alles..
pi_31147416
ik heb eigenlijk ook niet echt veel vrienden. komt misschien ook wel omdat ik totaal geen interesse heb in de meeste mensen. er zijn een aantal mensen wie mij interesseren en die geef ik dan ook veel aandacht. de rest kan mij eigenlijk geen moer schelen.

ik zit sinds kort bij een nieuwe voetbal vereniging, en slap lullen met mn team genoten gaat me best goed af, maar soms kap ik gewoon, zonder dat ik het door heb een conversatie af, omdat het mij gewoon niets, maar dan ook helemaal niets interesseert hoe het met diegene gaat.

ook heb ik een jaar geleden een flinke dip gehad, en ben daardoor vrienden verloren. ik had geen tijd voor ze. en nu zij geen tijd meer voor mij. ook ben ik sinds een maand weer single. ik zag hier erg tegenop. vooral het idee om alleen te zijn deed mij huiveren

gelukkig kwam ik al snel een nieuw meisje tegen, welke me wel interesseerde.

zij vertelde mij wel dat ik een wat vaag persoon was. omdat ik zo weinig van mezelf los liet. ik heb het nu eenmaal niet graag over mijn eigen persoontje.
ik snap ook niets van mensen die praten om te praten. mensen die koste wat het kost jou de meest persoonlijke dingen moeten vertellen. zien zij dit als vrienden maken..?
Hoi mam..
pi_31149433
quote:
op maandag 3 oktober 2005 16:05 schreef gallorini het volgende:
ik snap ook niets van mensen die praten om te praten. mensen die koste wat het kost jou de meest persoonlijke dingen moeten vertellen. zien zij dit als vrienden maken..?
mensen hebben soms ook de behoefte om dingen kwijt te kunnen. je hebt vast ook wel eens gehad van dat moet ik aan iemand vertellen.
als ik in sociale situaties ben, kan ik me tegenwoordig wel redelijk redden. maar vanwege mijn eigen passiviteit creër ik bijna nooit sociale situaties.
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:55:46 #234
108367 Gallorini
über alles..
pi_31150095
quote:
op maandag 3 oktober 2005 17:30 schreef martydekale het volgende:

[..]

mensen hebben soms ook de behoefte om dingen kwijt te kunnen. je hebt vast ook wel eens gehad van dat moet ik aan iemand vertellen.
jawel, maar dan vertel ik het aan iemand van wie ik weet dat het hem of haar interesseert. niet aan een vage bekende of verre vriend.
ik walg dan ook van praatgrage types. volk wat tegen je aan gaat zitten lullen terwijl ze echt wel kunnen raden dat je er niet op zit te wachten.
Hoi mam..
pi_31182436
maar je hebt nog steeds goede vrienden en je klinkt tevreden. heb je nog tips, suggesties?
pi_31198354
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 19:03 schreef martydekale het volgende:
maar je hebt nog steeds goede vrienden en je klinkt tevreden. heb je nog tips, suggesties?
zaterdag bij mij veel drank drinken en dan in de kruisweg gaan stampuhhh !!!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2005 10:36:58 ]
pi_31318563
kruisweg, joepie zeg! daar ga je zeker vrienden maken, ahum.......
pi_31320283
quote:
op zondag 9 oktober 2005 22:15 schreef petrav het volgende:
kruisweg, joepie zeg! daar ga je zeker vrienden maken, ahum.......
update: we zijn niet gegaan omdat ik en mijn vriendin niet meer wouden (want nu kon ze bij me blijven slapen en dan bleven we liever thuis). was wel een mooie avond en ochtend en deel van de middag en met risk is cirsten the best en martijn is nu gaan douchen en slapen een half uur geleden... (hij is weer thuis).
pi_31667627
de overstap van eens een praatje maken met iemand naar vrienden maken blijkt toch wel lastig.
  maandag 24 oktober 2005 @ 23:11:49 #240
83951 rashudo
project 2501
pi_31667750
quote:
op maandag 24 oktober 2005 23:07 schreef martydekale het volgende:
de overstap van eens een praatje maken met iemand naar vrienden maken blijkt toch wel lastig.
de verhouding tussen praatjes maken en vrienden ligt bij mij ong op 50:1

soms probeer ik vrienden te zijn met die praatjesmakers maar dan krijg ik er alleen maar een naar gevoel van.. voel me dan niet op me gemak bij ze. zijn maar weinig mensen waarbij ik me echt op me gemak voel.
Their eyes opaque.
pi_31671415
ja maar ja, je komt er wel hoor...
pi_31672423
quote:
op woensdag 24 augustus 2005 18:23 schreef martydekale het volgende:
waar ik van droom: een leven waarin ik mijn problemen niet meer heb.
bang voor ben: dat ik mijn problemen altijd zal houden en alleen zal eindigen.
wat me leuk lijkt: een leuke vriendin krijgen
wat me niet leuk lijkt: mijn vrienden verliezen
het klinkt - met alle respect - een beetje wanhopig. terwijl de oplossing waarschijnlijk heel simpel is: stoppen met tobben!

een leven waarin je je problemen niet meer hebt - ach, als déze problemen zijn opgelost, komen er helemaal vanzelf andere, nieuwe problemen voor in de plaats, bereid je daar maar vast op voor, dus het beste is om gewoon te leven met je problemen. iedereen heeft problemen. jij ook. de kunst is om er niet te zwaar aan te tillen.

dat je alleen zult eindigen - dat lijkt me ook een beangstigende gedachte. maar waarom zou je eigenlijk? niet veel mensen eindigen alleen. je moet het zelfs behoorlijk bont maken om alleen te eindigen, dus houd je daar aan vast. (kijk om je heen: hoeveel van je familieleden/oudere vrienden/kennissen zijn alleen geëindigd? nou dan.)

een leuke vriendin krijgen is inderdaad, nou ja: leuk. maar de kans is groot dat die leuke vriendin ook graag een leuke vriend wil. dat zou jij dus moeten zijn, ideaal gezien. het helpt om niet teveel te tobben. de dagelijkse problemen moet je even van je afzetten, hoe moelijk dat ook is, en daarna ga je vol gas vooruit - want om het leuk te hebben, met twee mensen, moet je er allebei wel een beetje zin in hebben.

je vrienden verliezen is inderdaad niet het leukste wat je kunt bedenken. waarom zou je in godsnaam je vrienden verliezen? ik vind het een vreemde gedachte. zet het van je af - je vrienden blijven gewoon je vrienden, klaar.

wat mij het meeste opvalt aan je bericht, is het gebrek aan levensvreugde. misschien bén je wel heel vrolijk, in de dagelijkse omgang, maar zo kom je - hier tenminste - niet echt over. terwijl je wél heel duidelijk plezier & lol wil hebben. nou: doe dat dan! als je zelf het goede voorbeeld geeft, volgt de rest vanzelf. oók die leuke vriendin.
pi_31705051
quote:
op dinsdag 25 oktober 2005 02:29 schreef nadine26 het volgende:
wat mij het meeste opvalt aan je bericht, is het gebrek aan levensvreugde. misschien bén je wel heel vrolijk, in de dagelijkse omgang, maar zo kom je - hier tenminste - niet echt over. terwijl je wél heel duidelijk plezier & lol wil hebben. nou: doe dat dan! als je zelf het goede voorbeeld geeft, volgt de rest vanzelf. oók die leuke vriendin.
komt ook omdat ik niet goed weet wat ik wil. ben vorig jaar bij enkele sportverenigingen gegaan enzo, heel leuk en zo af en toe ook best sociaal. maar ik heb nog steeds teveel tijd over en geen idee wat ik er mee moet doen.
pi_31705175
quote:
op maandag 24 oktober 2005 23:07 schreef martydekale het volgende:
vrienden maken moet je ook niet van te voren willen, het gebeurt gewoon. je spreekt elkaar vaker, steeds persoonlijker en op een gegeven moment krijg je het gevoel dat diegene om je geeft, en dat is wederzijds.
quote:
op woensdag 26 oktober 2005 17:40 schreef martydekale het volgende:

[..]

komt ook omdat ik niet goed weet wat ik wil. ben vorig jaar bij enkele sportverenigingen gegaan enzo, heel leuk en zo af en toe ook best sociaal. maar ik heb nog steeds teveel tijd over en geen idee wat ik er mee moet doen.
tip: ga 1 sport doen dat je leuk vindt en dan gelijk goed, 3x per week ofzo. als je alles maar een beetje doet ben je nergens op gefocust en vallen de contacten ook tegen.
pi_31706392
ik doe op het moment 2 sporten en nog één sportcursus, dus het valt wel mee. tafeltennis doe ik nu maximaal bij de club (2 á 3 keer per week). dus daar focus ik me vooral op. maar ik houdt gewoon nog teveel tijd over, omdat ik voor de rest amper sociaal ben.
pi_31707529
ik had het over leuke sporten. .

neej maar ik zie dat je in groningen woont, ze hebben daar een hele leuke klimwand . volg gewoon zo'n beginnerscursus en probeer beetje contact te maken met de mede-cursisten. vraag naar opleiding etc. klimmen is een hele leuke sport om 2 of 3x per week te doen en je kunt dr leuke contacten aan over houden .

naja pas op dat het niet verslavend gaat werken want dan word je net als ik (topppunt was 8 uur reizen om 3 uurtjes te klimmen.)
pi_31708806
de sportcursus die ik op het moment volg is een klimcursus. leek me lijk om eens te doen en dat is het ook zeker. ben van plan na de cursus regelmatig met een oud-klasgenoot te gaan klimmen.
pi_32234184
dit topic bloed zo wel dood he..
pi_32246187
quote:
op woensdag 12 januari 2005 19:31 schreef martydekale het volgende:
een beetje op navolging van het topic: probleem met sociaal contact
ik maak geen contact met nieuwe mensen, terwijl ik dat eigenlijk wel zou willen. ik ben ook wel een erg stil type. vooral het maken van nieuwe vrienden/kennisen van leeftijdsgenoten lijkt een probleem te zijn. als ik een vraag heb, heb ik geen moeite om die na het hoorcollege nog aan een docent te stellen.
ik ben sinds september aan mijn studie begonnen aan de universiteit. maar ik kan niet echt zeggen dat ik al wat mensen al een beetje heb leren kennen (een paar, maar niet echt goed). er zijn ook geen mensen waar ik echt mee rondhang (mee optrek, regelmatig mee omga). ik wel redelijk wat sporten aan de universiteit: squash, tafeltennis. maar het lijkt erop dat ik daar een beetje hetzelfde probleem heb.
die paar vrienden die ik op de middelbare school had zie ik niet zo vaak meer (ongeveer een keer per maand nog wel), maar dus niet meer dagelijks. ik begin me soms toch eenzaam te voelen. hebben meer mensen dit probleem (gehad) en tips om er van af te komen. dus wel contact maken met anderen.
we zijn nu 10 maanden verder !!!
sorry ik vind het eigenlijk wel tijd dat dit topic gesloten wordt. "marty" heeft heel veel adviezen gekregen, daar ging het ten slotte om. het is nu aan hem om er wat mee te doen. er zit nog niet extreem veel schot in de zaak; maar om dat nou elke keer aan te horen in een topic-schopje......

ik zou je schot-in-de-zaak verhalen niet in dit topic posten maar in een web-log! dat is meer het dagboekidee.
pi_32247189
quote:
op zondag 13 november 2005 23:10 schreef petrav het volgende:
we zijn nu 10 maanden verder !!!
sorry ik vind het eigenlijk wel tijd dat dit topic gesloten wordt. "marty" heeft heel veel adviezen gekregen, daar ging het ten slotte om. het is nu aan hem om er wat mee te doen. er zit nog niet extreem veel schot in de zaak; maar om dat nou elke keer aan te horen in een topic-schopje......

ik zou je schot-in-de-zaak verhalen niet in dit topic posten maar in een web-log! dat is meer het dagboekidee.
hij heeft zelf alweer een nieuw topic gestart... schopje was dus eigenlijk ook niet nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')