Mijn favorieten appartementen complex is zeker Appartemeneten Kos in Kos stad,quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:02 schreef stalker_90909 het volgende:
oke ik zit dus ook naar kos te kijken om mijn komende vakantie daar te vieren...
alleen nu komen dus de gebruikelijke vragen..
goed groot appartementen complex
niet duur :p (ben immers een nederlander)
dichtbij het strand
dichtbij het centrum
iemand die in 2004 is geweest nog suggesties??
waar ga je dan heen?quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:32 schreef Mighty_Mike het volgende:
toch stiekum niet naar Kos dit jaar......
Dit jaar naar Albufeira, even kijken of het Kos kan overtreffen, en anders zijn we volgend jaar gewoon weer terugquote:
Daar willen wij ook nog steeds een keer heen, dus laat ff weten hoe het was.quote:Op donderdag 10 februari 2005 08:41 schreef Mighty_Mike het volgende:
[..]
Dit jaar naar Albufeira, even kijken of het Kos kan overtreffen, en anders zijn we volgend jaar gewoon weer terug![]()
Je kan beter even in de oude topics over Kos kijken (zie bovenaan) daar staanquote:Op maandag 14 februari 2005 23:25 schreef -Petor- het volgende:
Oké overtuig mij maarWaarom is Kos zo leuk om heen te gaan? Wij zaten te denken om naar Kreta te gaan maar over Kos wil ik ook graag wat meer weten. Hoe zit het met:
-mogelijkheid ecursies
- betaalbaarheid pils
- betaalbaarheid eten
-de gezelligheid
enne...ja wat er verder nog belangrijk zou kunnen zijn![]()
![]()
Ik heb op Kos niet echt veel gezien over excursies naar andere eilanden, de excursies die ik wel weet zijn, lazy-cruise, overtocht naar Bodrum (Turkije) en duik-excursie.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 15:48 schreef inkie1010 het volgende:
Ik ga eind april 8 dagen naar Kos met mijn vriend!!! Net geboekt
Ben er nog nooit geweest, ook niet in Griekenland. We gaan trouwens niet voor het uitgaan, maar om dingen te bekijken en te wandelen en te fietsen.
Weet iemand iets over excursies naar andere eilanden? Wat kost dat ongeveer?
Nog 4 maanden wachten, pfffquote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:02 schreef inkie1010 het volgende:
Nog precies 1 maandIk heb er zin in! Heeft ondertussen nog iemand antwoorden op mijn vraagjes hierboven?
subtiel schopje
Hee pylquote:Op woensdag 20 april 2005 16:18 schreef pyl het volgende:
Da's een mooi lijstje pos, maar wat vind jij nu werkelijk het aantrekkelijke aan Kos?
Het ziet er op de foto's zo ehhh....druk en toeristisch uit, maar misschien vind je dat juist leuk.
In een grijs verleden heb ik verschillende rondreizen in de regio gemaakt, de Cycladen, de Sporaden, de Peleponesos; ook Athene en omgeving ken ik wel. Mooi land - zonder meer - maar wat doet Kos nu uitstijgen boven de rest?
![]()
Dat staat nog niet vast.....quote:Op woensdag 20 april 2005 17:11 schreef pos het volgende:
En waar ga jij van de zomer heen pyl?
quote:Op woensdag 20 april 2005 17:16 schreef pyl het volgende:
[..]
Dat staat nog niet vast.....
Ik heb trouwens zojuist de eerste Kos-delen gelezen, en gezien hoe enthousiast je bent over Kos. Erg leuk om te lezen, pos!![]()
quote:Op vrijdag 22 april 2005 14:04 schreef pos het volgende:
Waarom ga je dr zelf niet begin September kijken![]()
![]()
![]()
nee manquote:
Is dat lekker ? Hou wel van metaxaquote:Op vrijdag 22 april 2005 16:57 schreef pyl het volgende:
Ach ja, Retsina....heerlijk.
We beginnen met een ouzo als apperitief; vervolgens een retsina bij het eten en tot slot een metaxa bij de koffie....quote:Op vrijdag 22 april 2005 17:01 schreef pos het volgende:
Is dat lekker ? Hou wel van metaxa
Ja ik heb hier (eventjes kijken) 5 sterren staan, mmm...lekker zachtquote:Op vrijdag 22 april 2005 17:08 schreef pyl het volgende:
Metaxa kent een kwaliteitsverschil, aangeduid in het aantal sterren (zoals je zelf wel zult weten). De vijfsterren Metaxa vind ik zo ongeveer de lekkerste cognac die er is. (Of is er nou ook nog een met zeven sterren? - dan bedoel ik die)
Ja, en heeft een heel prettig zoetgehalte....quote:Op vrijdag 22 april 2005 17:12 schreef pos het volgende:
Ja ik heb hier (eventjes kijken) 5 sterren staan, mmm...lekker zacht
een gezellig pleintje in kos stadquote:
die in het begin wel maar deze zijn via googlequote:Op vrijdag 22 april 2005 21:03 schreef pyl het volgende:
Heb je die foto's allemaal zelf gemaakt, pos?
Aah, mooi!quote:
quote:Op vrijdag 22 april 2005 23:42 schreef pos het volgende:
wil het je wel allemaal vertellen maar wor gek van plaatjes zoeken
Ik heb veel winkeltjes moeten bezoeken voor ik een beeldje van haar gevonden had met haar naam in het grieks eronderquote:Op vrijdag 22 april 2005 23:41 schreef pyl het volgende:
We zien daar ook Hera op haar troon, denk ik. Goh, nooit gedacht van Kos.
nee tot zo bedoel je...quote:Tot ziens!!!
Mmm...vrienden van ons gaan daar heen en vroegen of wij ook meequote:Op dinsdag 26 april 2005 14:14 schreef pyl het volgende:
Nee, we weten het nog niet. Denken aan Tsjechië.
Dus wordt het weer pos op kosquote:Op dinsdag 26 april 2005 14:15 schreef pos het volgende:
Geloof me, dat is het laatste waaraan Nadesja hoeft te twijfelen.quote:
Ben er 2 jaar terug geweest. Was een goed appartement met een mooi zwembad. Bij het zwembad heb je ook een kleine bar waar je drinken en eten kan halen.quote:Op zondag 8 mei 2005 23:50 schreef Takemenow het volgende:
Iemand ervaring met appartementen Angela in Kos-stad?
Wil hier samen met een vriend heen maar we vragen ons af hoe ver het van het goede strand en de barstreet afligt?
Dank voor de informatie, birdsong!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:33 schreef birdsong het volgende:
De kwaliteit van Metaxa wordt aangegeven met sterren. 5,7, 9 en 12. Het is eigenlijk een aanduiding van het aantal jaren dat de Metaxa in het vat heeft gezeten. Hoe ouder de Metaxa, des te zachter wordt de smaak. 9 en 12 sterren wordt bijna niet gedronken en is in Nederland bijna niet te verkrijgen. 5 en 7 sterren is veel populairder. Ik deel de mening dat dit één van de lekkerste brandy's is die er zijn.
leuk, ongeveer net nadat je weg bent kom ik samen met 3 vrienden angela bevolkenquote:Op woensdag 11 mei 2005 23:32 schreef Takemenow het volgende:
Yes!!Vandaag geboekt! 11 dagen app. Angela
Kos here we come!!
![]()
30 juni tot 10 juli![]()
![]()
En wat gaf de doorslag? Ik heb namelijk ook zitten twijfelen, maar ik ben toch voor Kos gegaan!quote:Op maandag 27 juni 2005 19:27 schreef schwa78 het volgende:
Laat maar.... ik heb al geboekt voor Rhodos
Welk appartement/hotel verblijf je? Met hoeveel ga je? Meiden of jongens? Hoop natuurlijk op het eerste hequote:
Hmm.. Nee, niet echt.. Ik stel de vraag na je vakantie nog wel n keer. Kijken wat je dan t leukst vond!quote:Op maandag 27 juni 2005 23:45 schreef schwa78 het volgende:
Het was eigenlijk voornamelijk omdat we op Kos al een keer geweest zijn.
Daar zul je waarschijnlijk niet zoveel aan hebben...
Ik en twee vriendinnen van me zitten in Atlantis:) Al te laat antwoordquote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:08 schreef Takemenow het volgende:
[..]
Welk appartement/hotel verblijf je? Met hoeveel ga je? Meiden of jongens? Hoop natuurlijk op het eerste he![]()
Jaja, been there done that....quote:Op woensdag 20 juli 2005 01:30 schreef Sjakie01 het volgende:
Kos is voor mietjes, de echte mannen gaan naar Mallorca.
Gezien je taalgebruik ga ik er niet vanuit dat je daar geneukt hebt.quote:
Ach, ik laat jouw maar in de waan. Maar wil je oprotten uit het kos topic, ga maar lekker in mallorca topic spelenquote:Op woensdag 20 juli 2005 01:42 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Gezien je taalgebruik ga ik er niet vanuit dat je daar geneukt hebt.
Omdat jij je zo gekwetst voelt zal ik mij begeven naar het Mallorca topic.quote:Op woensdag 20 juli 2005 01:45 schreef Tuneman het volgende:
[..]
Ach, ik laat jouw maar in de waan. Maar wil je oprotten uit het kos topic, ga maar lekker in mallorca topic spelen
Dus je kunt er wel goed stappen?quote:Op woensdag 20 juli 2005 17:21 schreef Takemenow het volgende:
Ik ben alweer een ruime week terug van Kos....Prachtige vakantie gehad, de beste ooit zelfs! Vriendelijke mensen, heerlijk weer, praaaaaaaachtige vrouwtjes
Ja, Dré heeft zich erg goed vermaakt
![]()
![]()
![]()
Wat ben je nou voor een zielig mannetje. Je gaat toch op vakantie om te zuipen? Wijven kan je hier ook wel betalen.quote:
Jup, en neuken ook!quote:
Had ik jouw niet gevraagd om op te rotten naar je Mallorca topic!quote:Op donderdag 21 juli 2005 01:32 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Wat ben je nou voor een zielig mannetje. Je gaat toch op vakantie om te zuipen? Wijven kan je hier ook wel betalen.![]()
Kennen ze daar geen actie's zoals 2 bier halen 1 betalen, net zoals in Kreta?quote:Op donderdag 21 juli 2005 10:25 schreef Takemenow het volgende:
[..]
Jup, en neuken ook!(mocht je daar behoefte aan hebben....) Veel lekkere Scandinavische chicks
Wel apart dat uitgaan daar, ik heb alleen maar buiten staan ouwehoeren omdat je de helft van de mensen daar kent, wel lachen! Maar heb misschien 3 keer ergens binnen staan dansen.
Tip: neem geen bier, dat kost 4 euro per flesje. Neem mixjes, dat is 6 euro en krijg je er een shotje tequilla bij en de 2e bestelling krijg je er een gratis mix bij!
Neem oude schoenen mee naar Nissyros ( voor als je de vulkaan gaat bezoeken). Ik ben er 2 jaar geleden in geweest en toen had het net een beetje geregend. de smurrie krijg je niet meer van je schoenen en de lucht is niet te harden!>quote:Op donderdag 21 juli 2005 14:02 schreef inkie1010 het volgende:
Ik ga ws. weer komend voorjaar naar Kos! Was enorm goed bevallen en hebben nog niet alles gezien (willen o.a. nog naar Nissyros en Paleo Pili)
Langs de haven hebben enkele kroegen deze acties wel. In de barstreet moet je gewoon het volle pond betalen (misschien wel meer!)quote:Op donderdag 21 juli 2005 11:08 schreef Tuneman het volgende:
[..]
Kennen ze daar geen actie's zoals 2 bier halen 1 betalen, net zoals in Kreta?
Goeie tip!! Bedankt!!!quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:26 schreef birdsong het volgende:
[..]
Neem oude schoenen mee naar Nissyros ( voor als je de vulkaan gaat bezoeken). Ik ben er 2 jaar geleden in geweest en toen had het net een beetje geregend. de smurrie krijg je niet meer van je schoenen en de lucht is niet te harden!>
Als je een normale tot goede conditie hebt, is het goed te doen. Die kilometers die fiets je zo (tenminste.....). Vanaf Kos-stad is het eerste stuk redelijk vlak om te fietsen, maar op een gegeven moment moet je toch de berg op. Misschien kun je beter een scooter huren, wordt je ook niet moe (je hebt tenslotte vakantie). Let wel: je hebt dan een bromfietscertificaat nodig! En de wegen op Kos zijn ook niet altijd even netjes, veel stenen en grit op de weg. Dus niet te hard rijden!quote:Op donderdag 21 juli 2005 16:35 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Goeie tip!! Bedankt!!!
Iemand hier ervaring met fietsen naar Paleo Pili vanaf Kos-Stad? Is dat te doen?
(ik ga niet in de zomer, dus hitte e.d. is niet het probleem!)
Sure...quote:Op donderdag 21 juli 2005 23:53 schreef birdsong het volgende:
[..]
Als je een normale tot goede conditie hebt, is het goed te doen. Die kilometers die fiets je zo (tenminste.....). Vanaf Kos-stad is het eerste stuk redelijk vlak om te fietsen, maar op een gegeven moment moet je toch de berg op. Misschien kun je beter een scooter huren, wordt je ook niet moe (je hebt tenslotte vakantie). Let wel: je hebt dan een bromfietscertificaat nodig! En de wegen op Kos zijn ook niet altijd even netjes, veel stenen en grit op de weg. Dus niet te hard rijden!
Jaja, dat is 1 bier bestellen, 2 krijgen en 2 betalenquote:Op donderdag 21 juli 2005 11:08 schreef Tuneman het volgende:
[..]
Kennen ze daar geen actie's zoals 2 bier halen 1 betalen, net zoals in Kreta?
Scooters en squads kun je in Kos-stad het beste huren bij MotoService. Dit bedrijf kun je vinden aan de Harmiloustraat 7 (bij de nieuwe jachthaven, de straat tussen hotel Zephyros en de supermarkt/Yachtclub). Dit is vrijwel het enigste bedrijf op Kos dat de verzekeringen voor de MATERIELE schade wél goed voor elkaar heeft. Als je zelf een goede reisverzekering hebt en je ziekenkostenverzekering ook keurig altijd hebt betaald, dan hoef je nergens voor te vrezen. Alle schade (ziekenhuis etc., maar ook schade aan overheidseigendommen) wordt dan gewoon vergoed/betaald. Kijk gewoon goed wat je reisverzekering wel of niet dekt, het is erg belangrijk dat je dit regelt voor vertrek naar Kos (geldt trouwens ook voor overige bestemmingen). Ook is het zo dat je op Kos ONVERZEKERD rond rijdt zonder bromfietscertificaat (rijbewijs alleen telt niet!) en zonder helm. Ook al heb je je verzekeringen goed op orde en heb je een verzekering afgesloten bij de huur van je scooter, als je deze dingen niet goed voor elkaar hebt, vraag je gewoon om moeilijkheden. Eigenlijk verschilt dit niet met Nederland.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:21 schreef Setambre het volgende:
[..]
Sure...
Onze reisleidster vorig jaar had het afgeraden, omdat je als een scooter huurt 99/100 keer niet verzekerd bent. Hoogst waarschijnlijk is de scooter alleen verzekert. Als je brokken maakt mag je dat zelf ophoesten.
Verhaaltje dat ze had verteld. Meisje had een scoooter gehuurt samen met haar vriend. Meisje ging onderuit op een grindpadje en schoof tegen een voetganger met een behoorlijke vaart. De voetganger viel behoorlijk ongelukkig en had een massive gat in zijn hoofd en lag vijf dagen in coma hierdoor. Meisje en vriendje hadden gelukkig niet zoveel, maar de verzekering dekte de schade niet van de man. Ze mochten zelf een ziekenhuisrekening van een paar duizend euro dokken
Naast je rijbewijs heb je een bromfietscertificaat nodig. Idd was ik het rijbewijs vergeten, maar ook deze heb je nodig! Excuus!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 10:42 schreef Takemenow het volgende:
Om een scooter te huren heb je een rijbewijs nodig hoor!! Gasten die ik daar heb leren kennen konden er geen scooter huren omdat ze (logisch) hun rijbewijs niet bij hadden....
Nou, toch niet, die bleek vol te zittenquote:Op zondag 24 juli 2005 15:27 schreef speknek het volgende:
Net geboekt om begin augustus twee weken naar Kos te gaan. We zitten in Lambi. Voor het eerst alleen met m'n vriendin op vakantie, dus dat is wel spannend, maar ik heb wel het idee dat dat op Kos wel goed gaat komen.
Helemaal geen probleem, je kan ze vrijwel overal huren (zelfs bij appartementen zelf). Het kost geen drol en mits je altijd je fiets op slot zet kunnen ze je niks maken als ie gestolen wordt. Wel grappig dat al die fietsen zo'n leuk mandje voor of achterop hebbenquote:Op maandag 25 juli 2005 22:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou, toch niet, die bleek vol te zitten. Maar we moesten naar Kos, dus hebben we maar een iets minder gunstig gelegen appartement gekozen (maar wel weer in Kos-Stad). Dan moeten we fietsen huren om naar het strand te gaan.. Weet iemand of dit goed kan? Hoef je niet bang te zijn dat zo'n fiets gestolen wordt als je de hele dag op het strand ligt?
Ik wil met je meequote:Op maandag 25 juli 2005 22:03 schreef Esmeeskeoh het volgende:
Ik ben sinds gister terug uit Kos en t was echt in 1 woord GEWELDIG! Ik mis het nu al heel erg en ik zou zo weer terug gaan! Iemand een idee waar ik een echt goedkope last minute op de kop kan tikken? Echt alles was er top, het eten, het strand, het uitgaan, het weer en de mannen haha!
Veel plezier voor de mensen die nog gaan en ik ben echt jaloers op jullie!!! X
Zwaai je even naar me? Tevens terugvindpaard want over tien dagen zit ik er ook.quote:Op zondag 24 juli 2005 15:27 schreef speknek het volgende:
Net geboekt om begin augustus twee weken naar Kos te gaan.
Met recht een kwaliteitsinjectie in Kos.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:00 schreef NiNi het volgende:
Zwaai je even naar me? Tevens terugvindpaard want over tien dagen zit ik er ook.![]()
Kos-stad met Sunweb. Hotel Partisa ofzo?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:02 schreef speknek het volgende:
Waar zit je + met welke reisorganisatie ga je?
Als ik je herken zwaai ik wel. Of ik zwaai naar alle blonde meisjes, dan ben ik te herkennen aan m'n blauwe oog.
Ja, we hadden bedacht gewoon bij zwembaden van andere hotels binnen te lopen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:24 schreef speknek het volgende:
Paritsa, geinig, daar zaten wij ook nog over te twijfelen. Maar hij had geen zwembad en dat vonden we zelf toch wel een gemis. Ik ga naar App. Erato. Maar dan met GoGo (maar da's hetzelfde als sunweb).
Kosta palace??..quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:30 schreef NiNi het volgende:
[..]
Ja, we hadden bedacht gewoon bij zwembaden van andere hotels binnen te lopen.
Ja, er zal niemand meer zijn als jullie gaanquote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:10 schreef Marnickxs het volgende:
[..]
Kosta palace??..![]()
Wij gaan zondag..als enige ofzo![]()
Lekker rustig!quote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:26 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Ja, er zal niemand meer zijn als jullie gaan![]()
Gelukkig valt het op Kos errug mee met de nederlandse invasie. Het lijkt misschien zo dat er veel Nederlanders zijn, maar zoek je ze zelf dan ook niet op ?? (Ow kijk: ze hebben hier een hollands café en echte nederlandse kroketten!!!)quote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:41 schreef Marnickxs het volgende:
[..]
Olé, teveel nederlanders is niet kick..maar geen nederlanders..pfieuwwwww
Ze vliegen heus wel naar Kos, helaas dan zonder jou. Alle vakanties zijn volgeboekt. Probeer een weekje later of boek voor 15 dagen, dan is er nog keuze genoeg!! Volgende keer niet gokken op een lastminute, maar vroeg boeken. Vaak ben je nog goedkoper uit. Ga zelf ook 15 dagen, 2 personen in een hotel met ontbijt, incl. alle toeslagen en belasting voor ¤ 840.- en heb in mei geboekt.quote:Op zondag 31 juli 2005 00:04 schreef Virus.NL het volgende:
Damn, ik ga volgende week zaterdag of zondag op vakantie (8 dagen), maar dan vliegen ze niet op KosDus nu moet ik maar even iets anders gaan zoeken.
Als je Kos-stad uit rijd via de wijk Lambi (langs het strand) kom je veel verlaten strandjes tegen die ook redelijk beschut liggen. Wat is voor jullie een eind fietsen? Het eiland is niet supergroot, dus redelijk af te fietsen, maar als je 10 kilometer al veel vindt..................quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:02 schreef speknek het volgende:
Hoe groot is het eiland ongeveer? Wij hadden zo'n romantisch idee om elke dag fietsen te huren en dan een eindje te fietsen naar een half verlaten privé strand. Maar volgens mij is het best wel een lang eiland, en moet je voor een beetje afgelegen strand veel te grote afstanden fietsen.
Tja, dit zijn dingen die je zelf in de hand hebt!! Niet teveel drinken en 's morgens op tijd weg gaan lijkt me het meest handigste, hahaha! Een taxiritje er naar toe kost ook bijna niets (of je moet het er niet voor over hebben!)quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:06 schreef speknek het volgende:
10 kilometer lijkt niet zoveel, maar bij 35 graden met een aardige kater toch inderdaad wel redelijk de max, althans voor op een strand te liggen. Dan ben je zowat langer aan het fietsen dan liggen namelijk.
Je kunt ook een auto huren. Hadden wij ook gedaan. Ze rijden op Kos gelukkig nogal netjes, dus het is vrij goed rijden daar. Alleen moet je het wel aandurven om in de bergen te gaan rijden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:45 schreef speknek het volgende:
Hmm taxi had ik nog niet over nagedacht. Minder romantisch, wel praktisch. Heeft er iemand ervaring met een taxirit over ongeveer de helft van het eiland (de bergen wil ik ook wel eens zien) en hoeveel dat ongeveer kost?
Een scooter huren valt helaas af, m'n vriendin heeft wel een rijbewijs, maar we hebben allebei geen brommerrijbewijs en dan ben je onverzekerd. Hoe zit dat met quads?
(sorry als ik teveel vraag, ik ben nogal enthousiast).
Met de bus op Kos ben je langer onderweg. weliswaar rijden ze toch redelijk op tijd, maar garantie heb je niet. En als het tijd is voor pauze, dan stopt de chauffeur bij een busstation en neemt hij die. Dan vertrekt die bus echt wel 20 min. laterquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 12:48 schreef MouseInteractive het volgende:
[..]
ongeveer 42 km, dus een ruim uurtje rijden waarschijnlijk.
Overtochten naar andere eilanden zijn betaalbaar mits je deze zelf boekt. Absoluut niet doen bij je hostess of excursieleider. Deze zijn echt duur. En het hangt er van af of je excursie boekt of alleen overtocht.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 12:51 schreef speknek het volgende:
En heeft er iemand ervaring met overtochten naar andere eilanden?
Hoe groter de auto, hoe duurder dat je uit bent. Hetzelfde geldt voor cabrio's etc.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 12:51 schreef speknek het volgende:
Tnx.
Hoe duur is een auto huren ongeveer?
Bepaal van te voren waar je heen wilt en stel de taxichaufeur voor om dat voor een X-bedrag te doen (wat jij redelijk vind). vaak (zeker op rustiger momenten, niet 's avonds) willen ze dat nog wel doen. Zo hou je zelf de kosten in de hand.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:45 schreef speknek het volgende:
Hmm taxi had ik nog niet over nagedacht. Minder romantisch, wel praktisch. Heeft er iemand ervaring met een taxirit over ongeveer de helft van het eiland (de bergen wil ik ook wel eens zien) en hoeveel dat ongeveer kost?
Een scooter huren valt helaas af, m'n vriendin heeft wel een rijbewijs, maar we hebben allebei geen brommerrijbewijs en dan ben je onverzekerd. Hoe zit dat met quads?
(sorry als ik teveel vraag, ik ben nogal enthousiast).
Ook 's avonds kun je nog prijsafspraken maken hoor, is geen moeite.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:13 schreef birdsong het volgende:
[..]
Bepaal van te voren waar je heen wilt en stel de taxichaufeur voor om dat voor een X-bedrag te doen (wat jij redelijk vind). vaak (zeker op rustiger momenten, niet 's avonds) willen ze dat nog wel doen. Zo hou je zelf de kosten in de hand.
Ga eens naar Nissyros, een nabijgelegen eiland en ga daar de vulkaankrater bekijken, da's wel leuk.quote:Op zondag 7 augustus 2005 17:52 schreef MarkFoggo het volgende:
Oh we zijn trouwens van plan een dag ergens naar toe te varen en 1 of 2 dagen iets cultureels te doen of iets leuks te bezichtichtigen. Nog leuke sugesties toevallig?![]()
Ik heb een drie-eilanden tour gedaan, Kalymnos Plati en Pserimos, was wel leuk met zo'n zeilboot, alleen was de zee ontzettend wild, dus als je snel zeeziek wordt raad ik het je niet aan!quote:Op zondag 7 augustus 2005 17:52 schreef MarkFoggo het volgende:
Oh we zijn trouwens van plan een dag ergens naar toe te varen en 1 of 2 dagen iets cultureels te doen of iets leuks te bezichtichtigen. Nog leuke sugesties toevallig?![]()
Oke dank jullie wel voor de tips!quote:Op zondag 7 augustus 2005 23:24 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Ik heb een drie-eilanden tour gedaan, Kalymnos Plati en Pserimos, was wel leuk met zo'n zeilboot, alleen was de zee ontzettend wild, dus als je snel zeeziek wordt raad ik het je niet aan!
Verder alle opgravingen in Kos-Stad, Askleipeieon (wat een rotwoord ik schrijf het vast fout), kasteel.
We zijn ook naar Bodrum geweest en hebben daar ook het kasteel bezocht, erg mooi!
Volgens mij is er vanaf november niet zoveel meer te doen, de grote touroperators vliegen niet meer in het winterseizoen en veel restaurantjes en winkeltjes zijn gesloten in de winter. Dit komt volgens mij omdat het hooguit een graadje of 15 is.quote:Op maandag 8 augustus 2005 09:37 schreef Sheva het volgende:
hoe zit het met de temperatuur rond het nieuwjaar in kos/griekenland?
Ik wilde graag rond die tijd naar kos maar weet niet precies hoe de temp daar dan is...
Vorig jaar was dat wel anders!!! Was het echt zo erg dit jaar?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:15 schreef valek het volgende:
Kwa vrouwen viel Kos tegen. Er waren vveeelllll meer mannen dan vrouwen helaas. Verhouding 5 tot 1 zeg maar. 5 Mannen voor 1 vrouw. Echt klote. Maar ja. Wel een leuke vakantie gehad.
Vond het nog wel meevallen eigenlijk. Zeker in de hollandse hoek (op het kruispuntje in barstreet, tegenover molleys malone´s), waren er flink wat vrouwen. Iets meer mannen, maar dat waren dan weer vaak slijmerige grieken. Vielen niet erg in de smaak bij de vrouwenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 02:21 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Vorig jaar was dat wel anders!!! Was het echt zo erg dit jaar?
Waar ben je geweest?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:15 schreef valek het volgende:
Kwa vrouwen viel Kos tegen. Er waren vveeelllll meer mannen dan vrouwen helaas. Verhouding 5 tot 1 zeg maar. 5 Mannen voor 1 vrouw. Echt klote. Maar ja. Wel een leuke vakantie gehad.
Uh? Dat was dan zeker pas later, bij ons waren er superveel mannen en vooral heel veel Italianen. Maar dat was leuk.quote:Op maandag 22 augustus 2005 13:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Waar ben je geweest?. Het viel mij juist op dat er veel meer vrouwen waren, en dat de vrouwen ook veel knapper waren dan de mannen.
Wat is Kos gaaf zeg, heb een geweldige tijd gehad. Ik moet die Grieken het nageven, ze weten echt goed hoe ze iets aan moeten kleden.
Dat zal het geweest zijn, we hebben die strandtenten vooral gemeden. Druk, harde muziek, kutstrand. We fietsten vaker naar het noorden, net om de hoek bij Faros. Daar had je een mooi zandstrand waar bijna niemand zat. Misschien dat ik daar ook meer van heb dat ik meer vrouwen zag, iets rustigs is meer voor vrouwen, bij de strandtenten zitten alle van testosteron overlopende mannen.quote:Op maandag 22 augustus 2005 13:32 schreef NiNi het volgende:
Uh? Dat was dan zeker pas later, bij ons waren er superveel mannen en vooral heel veel Italianen. Maar dat was leuk.
En mooie aankleding? Waarvan? De Fashion ofzo met die mooie paarden op het dak?![]()
Welke strandtent zat jij trouwens?
Wat een rust bij jullie op de foto's!quote:Op maandag 22 augustus 2005 14:05 schreef inkie1010 het volgende:
Mijn foto's van Kos zijn klikkerdeklik hier te bekijken trouwens!
We zaten vlakbij de jachthaven, dus Psalidi was nog wel een eindje weg, meer richting kos-stad! Wij vonden het wel een leuke ligging, beetje echt tussen de grieken.quote:Op maandag 22 augustus 2005 14:14 schreef speknek het volgende:
Jouw appartement is wel wat mooier dan die van ons inkie, ook een stuk lekkerder gelegen zo te zien (nauwelijks kunnen slapen door de scooters, hitte, blaffende straathonden en irritante baby in het appartement naast ons). Alleen zie ik nou dat jullie richting Psalidi zaten? Dat is dan wel weer een groot minpunt.
Albufeira was best leuk,...maar niet zo leuk als kos, dus volgend jaar weer ben ik weer van de partijquote:Op maandag 14 februari 2005 10:25 schreef pos het volgende:
[..]
Daar willen wij ook nog steeds een keer heen, dus laat ff weten hoe het was.
Ik zal Kos de groeten van je doen
Wat veel foto's zegquote:
Het lijkt op inktvis?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:36 schreef pos het volgende:
[..]
Wat veel foto's zeg![]()
Maar vertel eens...wat at je in godsnaam op foto 216???
Die opgravingen? Nee het was veel te heetquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:48 schreef inkie1010 het volgende:
Leuke foto's trouwens speknek! Maar wat zijn die opgravingen allemaal dor in de zomer zeg! Het ziet er toch niet echt heeel erg druk uit?
En was het wel lekker?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Het was trouwens kip gekookt in wijnbladeren. (...)
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:41 schreef pos
Ik heb er nog nooit stifado gegeten....is het wel lekker?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:14 schreef speknek het volgende:
Smaakte wel okay, van binnen was het alleen weer net de stifado/goulash die ik daar toch echt teveel in verschillende gedaantes ophad.
Als ik het op de kaart zie staan zal ik het zeker bestellenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:29 schreef pyl het volgende:
Tip: als je het kunt krijgen, bestel verse 'barbooni' (kleine, rode poon). In Griekenland wordt wel gezegd dat de katten het niet leuk vinden als je 'barbooni' besteld: er blijft namelijk helemaal niets van die vis over, je eet alles (echt alles) op, zodat er voor de katten niets overblijft.
Ik zweer je, als-ie echt vers is...............![]()
Ik ga er naar op zoek pylquote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:44 schreef pyl het volgende:
Denk erom pos: alleen als de vis echt vers is, sta ik ervoor in.![]()
Maar dan is-ie ook onweerstaanbaar.Kan ik je verhalen van vertellen............
![]()
Net na het avondeten watertand ik nú alweer...........quote:Op donderdag 25 augustus 2005 21:13 schreef inkie1010 het volgende:
Ik heb veel kalamares en zwaardvis gegeten op Kos mmmmmmm!!
Da's inderdaad wel heel erg toevalligquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 21:24 schreef inkie1010 het volgende:
viel me net pas op! En het is nog gewoon dezelfde pilaar ook nog![]()
Griekenland is in het voorjaar verreweg het mooist! Ben benieuwd hoe het in het najaar is.quote:Op maandag 5 september 2005 10:59 schreef speknek het volgende:
Valt me trouwens ook op hoeveel groener het in het voorjaar is, vergeleken bij de dorre zomer..
Was de barbooni zo lekker?quote:Op donderdag 15 september 2005 16:25 schreef pos het volgende:
Ik ben net terug uit Kos stad....wil alweer terug
Ja heerlijk...maar enorm moeilijk te krijgenquote:
Kan me het goed voorstellen, Pos! Ik ben nu ook alweer anderhalve week thuis en wil het liefst direct weer terug. Al is het alleen maar omdat je gewoon moe wordt van al dat gestress hier in NL.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |