Ze vliegen heus wel naar Kos, helaas dan zonder jou. Alle vakanties zijn volgeboekt. Probeer een weekje later of boek voor 15 dagen, dan is er nog keuze genoeg!! Volgende keer niet gokken op een lastminute, maar vroeg boeken. Vaak ben je nog goedkoper uit. Ga zelf ook 15 dagen, 2 personen in een hotel met ontbijt, incl. alle toeslagen en belasting voor ¤ 840.- en heb in mei geboekt.quote:Op zondag 31 juli 2005 00:04 schreef Virus.NL het volgende:
Damn, ik ga volgende week zaterdag of zondag op vakantie (8 dagen), maar dan vliegen ze niet op KosDus nu moet ik maar even iets anders gaan zoeken.
Als je Kos-stad uit rijd via de wijk Lambi (langs het strand) kom je veel verlaten strandjes tegen die ook redelijk beschut liggen. Wat is voor jullie een eind fietsen? Het eiland is niet supergroot, dus redelijk af te fietsen, maar als je 10 kilometer al veel vindt..................quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:02 schreef speknek het volgende:
Hoe groot is het eiland ongeveer? Wij hadden zo'n romantisch idee om elke dag fietsen te huren en dan een eindje te fietsen naar een half verlaten privé strand. Maar volgens mij is het best wel een lang eiland, en moet je voor een beetje afgelegen strand veel te grote afstanden fietsen.
Tja, dit zijn dingen die je zelf in de hand hebt!! Niet teveel drinken en 's morgens op tijd weg gaan lijkt me het meest handigste, hahaha! Een taxiritje er naar toe kost ook bijna niets (of je moet het er niet voor over hebben!)quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:06 schreef speknek het volgende:
10 kilometer lijkt niet zoveel, maar bij 35 graden met een aardige kater toch inderdaad wel redelijk de max, althans voor op een strand te liggen. Dan ben je zowat langer aan het fietsen dan liggen namelijk.
Je kunt ook een auto huren. Hadden wij ook gedaan. Ze rijden op Kos gelukkig nogal netjes, dus het is vrij goed rijden daar. Alleen moet je het wel aandurven om in de bergen te gaan rijden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:45 schreef speknek het volgende:
Hmm taxi had ik nog niet over nagedacht. Minder romantisch, wel praktisch. Heeft er iemand ervaring met een taxirit over ongeveer de helft van het eiland (de bergen wil ik ook wel eens zien) en hoeveel dat ongeveer kost?
Een scooter huren valt helaas af, m'n vriendin heeft wel een rijbewijs, maar we hebben allebei geen brommerrijbewijs en dan ben je onverzekerd. Hoe zit dat met quads?
(sorry als ik teveel vraag, ik ben nogal enthousiast).
Met de bus op Kos ben je langer onderweg. weliswaar rijden ze toch redelijk op tijd, maar garantie heb je niet. En als het tijd is voor pauze, dan stopt de chauffeur bij een busstation en neemt hij die. Dan vertrekt die bus echt wel 20 min. laterquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 12:48 schreef MouseInteractive het volgende:
[..]
ongeveer 42 km, dus een ruim uurtje rijden waarschijnlijk.
Overtochten naar andere eilanden zijn betaalbaar mits je deze zelf boekt. Absoluut niet doen bij je hostess of excursieleider. Deze zijn echt duur. En het hangt er van af of je excursie boekt of alleen overtocht.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 12:51 schreef speknek het volgende:
En heeft er iemand ervaring met overtochten naar andere eilanden?
Hoe groter de auto, hoe duurder dat je uit bent. Hetzelfde geldt voor cabrio's etc.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 12:51 schreef speknek het volgende:
Tnx.
Hoe duur is een auto huren ongeveer?
Bepaal van te voren waar je heen wilt en stel de taxichaufeur voor om dat voor een X-bedrag te doen (wat jij redelijk vind). vaak (zeker op rustiger momenten, niet 's avonds) willen ze dat nog wel doen. Zo hou je zelf de kosten in de hand.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:45 schreef speknek het volgende:
Hmm taxi had ik nog niet over nagedacht. Minder romantisch, wel praktisch. Heeft er iemand ervaring met een taxirit over ongeveer de helft van het eiland (de bergen wil ik ook wel eens zien) en hoeveel dat ongeveer kost?
Een scooter huren valt helaas af, m'n vriendin heeft wel een rijbewijs, maar we hebben allebei geen brommerrijbewijs en dan ben je onverzekerd. Hoe zit dat met quads?
(sorry als ik teveel vraag, ik ben nogal enthousiast).
Ook 's avonds kun je nog prijsafspraken maken hoor, is geen moeite.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:13 schreef birdsong het volgende:
[..]
Bepaal van te voren waar je heen wilt en stel de taxichaufeur voor om dat voor een X-bedrag te doen (wat jij redelijk vind). vaak (zeker op rustiger momenten, niet 's avonds) willen ze dat nog wel doen. Zo hou je zelf de kosten in de hand.
Ga eens naar Nissyros, een nabijgelegen eiland en ga daar de vulkaankrater bekijken, da's wel leuk.quote:Op zondag 7 augustus 2005 17:52 schreef MarkFoggo het volgende:
Oh we zijn trouwens van plan een dag ergens naar toe te varen en 1 of 2 dagen iets cultureels te doen of iets leuks te bezichtichtigen. Nog leuke sugesties toevallig?![]()
Ik heb een drie-eilanden tour gedaan, Kalymnos Plati en Pserimos, was wel leuk met zo'n zeilboot, alleen was de zee ontzettend wild, dus als je snel zeeziek wordt raad ik het je niet aan!quote:Op zondag 7 augustus 2005 17:52 schreef MarkFoggo het volgende:
Oh we zijn trouwens van plan een dag ergens naar toe te varen en 1 of 2 dagen iets cultureels te doen of iets leuks te bezichtichtigen. Nog leuke sugesties toevallig?![]()
Oke dank jullie wel voor de tips!quote:Op zondag 7 augustus 2005 23:24 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Ik heb een drie-eilanden tour gedaan, Kalymnos Plati en Pserimos, was wel leuk met zo'n zeilboot, alleen was de zee ontzettend wild, dus als je snel zeeziek wordt raad ik het je niet aan!
Verder alle opgravingen in Kos-Stad, Askleipeieon (wat een rotwoord ik schrijf het vast fout), kasteel.
We zijn ook naar Bodrum geweest en hebben daar ook het kasteel bezocht, erg mooi!
Volgens mij is er vanaf november niet zoveel meer te doen, de grote touroperators vliegen niet meer in het winterseizoen en veel restaurantjes en winkeltjes zijn gesloten in de winter. Dit komt volgens mij omdat het hooguit een graadje of 15 is.quote:Op maandag 8 augustus 2005 09:37 schreef Sheva het volgende:
hoe zit het met de temperatuur rond het nieuwjaar in kos/griekenland?
Ik wilde graag rond die tijd naar kos maar weet niet precies hoe de temp daar dan is...
Vorig jaar was dat wel anders!!! Was het echt zo erg dit jaar?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:15 schreef valek het volgende:
Kwa vrouwen viel Kos tegen. Er waren vveeelllll meer mannen dan vrouwen helaas. Verhouding 5 tot 1 zeg maar. 5 Mannen voor 1 vrouw. Echt klote. Maar ja. Wel een leuke vakantie gehad.
Vond het nog wel meevallen eigenlijk. Zeker in de hollandse hoek (op het kruispuntje in barstreet, tegenover molleys malone´s), waren er flink wat vrouwen. Iets meer mannen, maar dat waren dan weer vaak slijmerige grieken. Vielen niet erg in de smaak bij de vrouwenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 02:21 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Vorig jaar was dat wel anders!!! Was het echt zo erg dit jaar?
Waar ben je geweest?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:15 schreef valek het volgende:
Kwa vrouwen viel Kos tegen. Er waren vveeelllll meer mannen dan vrouwen helaas. Verhouding 5 tot 1 zeg maar. 5 Mannen voor 1 vrouw. Echt klote. Maar ja. Wel een leuke vakantie gehad.
Uh? Dat was dan zeker pas later, bij ons waren er superveel mannen en vooral heel veel Italianen. Maar dat was leuk.quote:Op maandag 22 augustus 2005 13:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Waar ben je geweest?. Het viel mij juist op dat er veel meer vrouwen waren, en dat de vrouwen ook veel knapper waren dan de mannen.
Wat is Kos gaaf zeg, heb een geweldige tijd gehad. Ik moet die Grieken het nageven, ze weten echt goed hoe ze iets aan moeten kleden.
Dat zal het geweest zijn, we hebben die strandtenten vooral gemeden. Druk, harde muziek, kutstrand. We fietsten vaker naar het noorden, net om de hoek bij Faros. Daar had je een mooi zandstrand waar bijna niemand zat. Misschien dat ik daar ook meer van heb dat ik meer vrouwen zag, iets rustigs is meer voor vrouwen, bij de strandtenten zitten alle van testosteron overlopende mannen.quote:Op maandag 22 augustus 2005 13:32 schreef NiNi het volgende:
Uh? Dat was dan zeker pas later, bij ons waren er superveel mannen en vooral heel veel Italianen. Maar dat was leuk.
En mooie aankleding? Waarvan? De Fashion ofzo met die mooie paarden op het dak?![]()
Welke strandtent zat jij trouwens?
Wat een rust bij jullie op de foto's!quote:Op maandag 22 augustus 2005 14:05 schreef inkie1010 het volgende:
Mijn foto's van Kos zijn klikkerdeklik hier te bekijken trouwens!
We zaten vlakbij de jachthaven, dus Psalidi was nog wel een eindje weg, meer richting kos-stad! Wij vonden het wel een leuke ligging, beetje echt tussen de grieken.quote:Op maandag 22 augustus 2005 14:14 schreef speknek het volgende:
Jouw appartement is wel wat mooier dan die van ons inkie, ook een stuk lekkerder gelegen zo te zien (nauwelijks kunnen slapen door de scooters, hitte, blaffende straathonden en irritante baby in het appartement naast ons). Alleen zie ik nou dat jullie richting Psalidi zaten? Dat is dan wel weer een groot minpunt.
Albufeira was best leuk,...maar niet zo leuk als kos, dus volgend jaar weer ben ik weer van de partijquote:Op maandag 14 februari 2005 10:25 schreef pos het volgende:
[..]
Daar willen wij ook nog steeds een keer heen, dus laat ff weten hoe het was.
Ik zal Kos de groeten van je doen
Wat veel foto's zegquote:
Het lijkt op inktvis?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:36 schreef pos het volgende:
[..]
Wat veel foto's zeg![]()
Maar vertel eens...wat at je in godsnaam op foto 216???
Die opgravingen? Nee het was veel te heetquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:48 schreef inkie1010 het volgende:
Leuke foto's trouwens speknek! Maar wat zijn die opgravingen allemaal dor in de zomer zeg! Het ziet er toch niet echt heeel erg druk uit?
En was het wel lekker?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Het was trouwens kip gekookt in wijnbladeren. (...)
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:41 schreef pos
Ik heb er nog nooit stifado gegeten....is het wel lekker?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:14 schreef speknek het volgende:
Smaakte wel okay, van binnen was het alleen weer net de stifado/goulash die ik daar toch echt teveel in verschillende gedaantes ophad.
Als ik het op de kaart zie staan zal ik het zeker bestellenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:29 schreef pyl het volgende:
Tip: als je het kunt krijgen, bestel verse 'barbooni' (kleine, rode poon). In Griekenland wordt wel gezegd dat de katten het niet leuk vinden als je 'barbooni' besteld: er blijft namelijk helemaal niets van die vis over, je eet alles (echt alles) op, zodat er voor de katten niets overblijft.
Ik zweer je, als-ie echt vers is...............![]()
Ik ga er naar op zoek pylquote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:44 schreef pyl het volgende:
Denk erom pos: alleen als de vis echt vers is, sta ik ervoor in.![]()
Maar dan is-ie ook onweerstaanbaar.Kan ik je verhalen van vertellen............
![]()
Net na het avondeten watertand ik nú alweer...........quote:Op donderdag 25 augustus 2005 21:13 schreef inkie1010 het volgende:
Ik heb veel kalamares en zwaardvis gegeten op Kos mmmmmmm!!
Da's inderdaad wel heel erg toevalligquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 21:24 schreef inkie1010 het volgende:
viel me net pas op! En het is nog gewoon dezelfde pilaar ook nog![]()
Griekenland is in het voorjaar verreweg het mooist! Ben benieuwd hoe het in het najaar is.quote:Op maandag 5 september 2005 10:59 schreef speknek het volgende:
Valt me trouwens ook op hoeveel groener het in het voorjaar is, vergeleken bij de dorre zomer..
Was de barbooni zo lekker?quote:Op donderdag 15 september 2005 16:25 schreef pos het volgende:
Ik ben net terug uit Kos stad....wil alweer terug
Ja heerlijk...maar enorm moeilijk te krijgenquote:
Kan me het goed voorstellen, Pos! Ik ben nu ook alweer anderhalve week thuis en wil het liefst direct weer terug. Al is het alleen maar omdat je gewoon moe wordt van al dat gestress hier in NL.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |