Het kan natuurlijk altijd erger.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:39 schreef flugeltje het volgende:
Ik vond het allemaal nogal meevallen vandaag....
Zeker tijd geledenquote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:44 schreef aloa het volgende:
Het heeft hier best gestormd. Tijd geleden, dat het zo tekeer ging.
Wooops ... sorry....komt van de bruine bonenquote:
Een groter vrachtvliegtuig geeft 't niet, geloof ikquote:Op zondag 9 januari 2005 11:38 schreef drelletje het volgende:
toen klonk het alsof de atmosfeer op ontploffen stond! Komt ff een IIlyushin Il-76 overzetten heel laag! Damn!
http://home.wanadoo.nl/present/il76.htm
Ontopic: Lekker zonnetje hier en windkracht 3 ofzo (gok)quote:Op zondag 9 januari 2005 11:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Een groter vrachtvliegtuig geeft 't niet, geloof ik.
Wow, dat is een monster! Ben benieuwd of het daadwerkelijk ook zo gaat worden!quote:Op zondag 9 januari 2005 09:44 schreef Oom_Agent het volgende:
Morgen krijgt Engeland weer een storm over zich heen en woensdag komt volgens onderstaand GFS kaartje de klapper. Maar liefst een kerndruk van 945hPa !!
[afbeelding]
Gebeurt toch wel vaker dat een depressie als deze opeens een 100-200 km kan verschuiven dan verwacht? Dus dan zouden wij ook nog et een en ander op onze dak kunnen krijgen...quote:Op zondag 9 januari 2005 12:43 schreef Againzender het volgende:
[..]
Wow, dat is een monster! Ben benieuwd of het daadwerkelijk ook zo gaat worden!
Op zich hoeft dat van mij niet zo nodigquote:Op zondag 9 januari 2005 12:47 schreef drelletje het volgende:
[..]
Gebeurt toch wel vaker dat een depressie als deze opeens een 100-200 km kan verschuiven dan verwacht? Dus dan zouden wij ook nog et een en ander op onze dak kunnen krijgen...
Ach een mooie storm okay... Maar maar liever niet hoger dan 10bft... geen doden en niet te veel schade. Dan is het goed. Maar echt een orkaankracht storm liever nietquote:Op zondag 9 januari 2005 12:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Op zich hoeft dat van mij niet zo nodig.
Sweet!quote:Op zondag 9 januari 2005 11:38 schreef drelletje het volgende:
toen klonk het alsof de atmosfeer op ontploffen stond! Komt ff een IIlyushin Il-76 overzetten heel laag! Damn!
Die kwam hier gister ook zeer laag over om te landen op Soesterberg.quote:Op zondag 9 januari 2005 11:38 schreef drelletje het volgende:
Wat mij betreft zakt de straalstroom ietsje zuidelijker.quote:Op zondag 9 januari 2005 09:44 schreef Oom_Agent het volgende:
Morgen krijgt Engeland weer een storm over zich heen en woensdag komt volgens onderstaand GFS kaartje de klapper. Maar liefst een kerndruk van 945hPa !!
[afbeelding]
quote:Op zondag 9 januari 2005 15:14 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wat mij betreft zakt de straalstroom ietsje zuidelijker.
945 damnquote:Op zondag 9 januari 2005 09:44 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
Gaan wij daar eigenlijk nog iets van merken?quote:Op zondag 9 januari 2005 09:44 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
Ik denk het hast van wel.quote:Op zondag 9 januari 2005 18:10 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Gaan wij daar eigenlijk nog iets van merken?
En dat het koude weer dan maar eens goed doorzet...quote:Op zondag 9 januari 2005 15:14 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wat mij betreft zakt de straalstroom ietsje zuidelijker.
December was 0,8 graden te koud tov het langjarig gemiddelde. December kan met recht koud genoemd worden.quote:Op zondag 9 januari 2005 19:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
We zien het allemaal wel wat het wordt.
Dec zou ook al koud worden, tot nu toen niks van gemerkt
Dit komt uit de guidance van vanochtend:quote:Op zondag 9 januari 2005 18:10 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Gaan wij daar eigenlijk nog iets van merken?
quote:WIND vanaf 18 UTC:
Hirlam uitvoer kan gebruikt worden. Aan het eind van de periode
wordt het spannend. Voorlopig gaan we gewoon van Hirlam uit.
Dat betekent dinsdagavond een zuidwest 10-11 bft op het noorden
van de Noordzee. Ook op het zuiden van de Noordzee neemt dan de
wind toe maar langs onze kust niet meer dan 8 bft.
quote:MODELLEN BEOORDELING:
De komende 48 uur is het bepalende systeem een zeer actieve
Oceaandepressie die rond wo 00 utc op ongeveer 60 NB langs
Schotland NO-waarts trekt. De Modeluitvoer is vrij consistent
in deze ontwikkelingen. In de hir12 Uitvoer trekt de kern wel
ongeveer 2 gr zuidelijker dan in de andere Uitvoer. Ook zijn er
ten aanzien van de kerndruk nogal wat verschillen: In de
UK/Hir12 Uitvoer is deze ongeveer 953 hPa, de ec00 Uitvoer komt
met 948 hPa en de GFS12 Uitvoer met 945 hPa voor wo 00 UTC.
Voor het weer in Nederland maakt het allemaal weinig uit. Voor
de N-Noordzee wel, al zit dat voornamelijk in de timing van de
windruiming. Vooralsnog gaan we uit van de baan volgens uk/ec.
AANDACHTSPUNTEN:
WIND vanaf 06 UTC:
Hirlam uitvoer kan gebruikt worden. Dat betekent in de nacht
van di op wo een zuidwest 10-11 bft op het noorden van de
Noordzee. Ook langs onze kust neemt di-middag de wind weer toe,
naar 8 bft.
Hij ziet er ook erg mooi uitquote:Op dinsdag 11 januari 2005 15:04 schreef Steijn het volgende:
Ten westen van Schotland zit de wind al op windkracht 12 en dat terwijl de sterkste wind nog moet komen. De verwachting is dat er een ruime windkracht 13 komt te staan. De zwaarste storm sinds 1993 is het in dat gebied. Er zijn al windstoten van 176 km/u gemeten.
Zal deze ook even toevoegenquote:Op maandag 10 januari 2005 22:48 schreef drelletje het volgende:
vergeet deze ook maar niethttp://img.photobucket.co(...)efers/mooielucht.jpg
Heb er uiteraard ook een grotere versie van!
Idd.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 23:46 schreef Againzender het volgende:
Het blijft een fantatische depressie om naar te kijken, van bovenaf.
In Noord Ierland is vanavond helaas een vrachtwagen van een viaduct geblazen door een enorme windvlaag, en dat was nog ruim voor het windmaximum werd verwacht
quote:Gales and heavy rain are battering north-west England, Northern Ireland and Scotland - with winds reaching speeds of 100mph (160km/h).
With possible widespread damage to trees and buildings and coastal flooding at high tides, the Met Office has warned against unnecessary travel.
More than 3,000 people are already without power in Scotland.
Electricity supplies to another 35,000 could be disrupted, power companies have warned the Scottish Executive.
A driver was killed after his lorry was blown off a bridge by gale-force winds in Northern Ireland.
The lorry toppled off the Foyle Bridge in Londonderry, onto the banks of the River Foyle.
Another lorry driver close to Londonderry was taken to hospital with leg and arm injuries after high winds are believed to have blown his vehicle into the line of oncoming traffic.
BBC forecaster Jo Farrow said a 100mph gust had been recorded in the Minch, between Lewis and the Scottish mainland, with Donegal Airport in the Republic of Ireland also reporting such strong winds.
She said trees could be uprooted, buildings damaged and driving conditions would be dangerous in places.
Warnings of high winds prompted Sellafield nuclear plant in Cumbria to send home hundreds of office staff until Thursday.
Buildings at the plant suffered external damage from weekend winds.
The Environment Agency has issued flood warnings across England and Wales.
By Tuesday evening, 15 flood warnings were in place in England and five in Wales. There was also an additional 56 flood watches.
The Scottish Environment Protection Agency has issued 12 flood warnings, as well as 21 flood watches.
Meanwhile, up to 10,000 homes in Hexham, Northumberland, lack running water for a fourth day due to weekend storms.
During the weekend, three people were killed and two went missing after torrential rain and gales swept north England and elsewhere.
Thousands of people were evacuated from flood-stricken Carlisle, in Cumbria, and are unable to return home after adverse conditions at the weekend.
About 3,000 homes across the county are still without electricity.
Flood alert review
The government announced a review of the flood warning system, as local authorities continued the massive clear-up of damage caused by the weekend's weather.
Environment Minister Elliot Morley said early indications showed many people were not alerted to the flood danger - despite the activation of the early warning system.
Proposals are being developed for a new Environment Agency flood defence scheme to provide added protection, he told the House of Commons.
Washed away
Mr Morley also told MPs local authorities could claim financial help for the clear-up following the recent floods.
He paid tribute to emergency services who helped flood victims cope in the aftermath of "truly exceptional amounts of rain" and offered his condolences to the family of those who lost their lives.
The problems in Hexham were caused after two water mains supplying the town and surrounding areas were washed away.
A spokeswoman for Northumbrian Water said some supplies would be restored by Wednesday and the rest by Friday.
Householders in northern Wales were hit by flooding and strong winds at the weekend.
ik noem het meer lente weer.. met het zonnetje en deze temp en weinig neerslag.. de wind is okay! Lekker spierpijn van het vliegeren krijgen.quote:Op woensdag 12 januari 2005 09:36 schreef SilentChaos het volgende:
Het is gewoon kutweer! waait hard, veel te warm (voor de tijd van het jaar), het lijkt wel herfst!
Van mij mag't plensen, onweren, koud zijn, alles mag...als het maar niet waait! ik haat wind!quote:Op woensdag 12 januari 2005 14:56 schreef drelletje het volgende:
[..]
ik noem het meer lente weer.. met het zonnetje en deze temp en weinig neerslag.. de wind is okay! Lekker spierpijn van het vliegeren krijgen.
Maak me niet jaloers... Ik wil mijn Buster uitlatenquote:Op woensdag 12 januari 2005 14:56 schreef drelletje het volgende:
[..]
ik noem het meer lente weer.. met het zonnetje en deze temp en weinig neerslag.. de wind is okay! Lekker spierpijn van het vliegeren krijgen.
quote:MEER DAN 200 KM PER UUR WIND!
Een actieve stormdepressie raasde vannacht en vanmorgen ten noorden van Schotland naar de westkust van Noorwegen met een luchtdruk tot beneden de 945 hPa. De storm kostte tot nu toe 3 mensen het leven (zie eerdere berichtgeving).
De hoogste windsnelheden kwamen voor op een klein eilandje ca. 80 km ten noorden van de Schotse noordkust. Dit eilandje North Rona haalde vannacht om 00.00 uur Nederlandse tijd (op 98 meter boven zee) een 10 minuut gemiddelde windsnelheid van 94 knopen(!) met uitschieters in het uurvak van 2300-0000 uur van maximaal 116 knopen (resp. 174 en 215 km/uur).
Van 19.00 uur tot 03.00 afgelopen nacht mat dit station (een ruime) windkracht 12. Tussen 20.00 en 02.00 uur werden elk uur windstoten van 100 knopen (185 km/uur) of meer gemeten.
Ook op het even oostelijk gelegen eilandje Sule Skerry werden windstoten van 100 knopen gehaald met een gemiddelde van 63 knopen.Er kwamen drukdalingen voor van ruim 17 hPa in 3 uur tijd en stijgingen van 15 hPa in 3 uur. Op de eilandengroep de Hebriden en op meer plaatsen in deze omgeving kwamen windsnelheden voor van 165 tot 180 km/uur.
Ook het Noorse platform (ENOA) - net buiten de Noordzee (tussen Schotland en Noorwegen) - mat een hoge windsnelheid. Tussen 01.30 en 09.30 uur vanmorgen werd een ruime windkracht 12 gemeten (gemiddelden van maximaal 70-74 knopen over 10 minuten) met windstoten tot 90 knopen (167 km/uur).
Bron: Meteonet.nl
Ik denk het niet, de hoge druk wordt toch voornamelijk ten zuiden van Nederland berekend. En dan wordt het wel redelijk droog, maar niet echt koud. 's nachts wat nachtvorst en overdag toch wel een graad of vijf boven nul.quote:Op woensdag 12 januari 2005 23:30 schreef kree het volgende:
wat denken jullie?
gaat het volgende week nou eens echt winter worden?
De temperaturen lijken omlaag te gaan van het weekend.
We hebben er al 3 ijsdagen opzitten hoor.quote:Op donderdag 13 januari 2005 00:52 schreef -Carioca- het volgende:
Waar zou bovendien de vorst vandaan moeten komen, als je naar de temperatuurkaart van Europa kijkt is het gewoon overal zwaar boven nul, zelfs tot diep in Rusland, dus het zal deze winter wel bij een paar nachtvorstjes blijven, denk ik.
Die zal een flink aantal keer geflitst wordenquote:Op woensdag 12 januari 2005 21:08 schreef DemonRage het volgende:
whoow... 165 tot 180km/uzo'n storm mag nu wel een naam krijgen
Draait wel mooi:
http://wind.met.fu-berlin.de/cgi-bin/meteosat.cgi?speed=8&count=48&intervall=30&refresh=10&playmode=Endlos
Ja, maar dat was niet met aangevoerde koude lucht, maar met name door een hoog dichtbij, geen beweging in de atmosfeer en mist als gevolg. Wat langer durende vorst levert dat niet op jammer genoeg.quote:Op donderdag 13 januari 2005 00:54 schreef Steijn het volgende:
[..]
We hebben er al 3 ijsdagen opzitten hoor.
Vind het altijd echt mooi om te zien als hij in stukken breekt! Soms kan je ze zelfs horen.. Heb ik nooit gehad!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 23:08 schreef JoeKurr het volgende:
Dan was het een vuurbal.
Er was door de sluierbewolking geen ster te zien, alleen de maan en die vuurbal.
Voor een snelle winterinval helpt het mischien als we allemaal de diepvries open zetten.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 18:38 schreef drelletje het volgende:
steeds meer dingen wijzen op een komende winterinval!![]()
Die van mij staat al open!!quote:Op zaterdag 15 januari 2005 18:46 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Voor een snelle winterinval helpt het mischien als we allemaal de diepvries open zetten.
Ik hou nog een slag om de arm. Vorig jaar ging werd een aanstaande winter op nog geen 4 dagen voordat zou moeten beginnen afgeblazen. Als we binnen die termijn geraken wordt ik wellicht enthousiast.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 18:38 schreef drelletje het volgende:
steeds meer dingen wijzen op een komende winterinval!![]()
Klopt, viel mij ook al opquote:Op zaterdag 15 januari 2005 21:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Er zit een vlek op de zon. Ter grootte van 7 keer de diameter van de aarde. Klein vlekje dus.
Zie bijv. http://www.telegraphindia(...)ge/story_4257064.asp
Wat een vreselijke site!!!quote:Op zaterdag 15 januari 2005 21:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Er zit een vlek op de zon. Ter grootte van 7 keer de diameter van de aarde. Klein vlekje dus.
Zie bijv. http://www.telegraphindia(...)ge/story_4257064.asp
Dat die X20 van vorig jaar op de aarde gericht was.quote:Op zondag 16 januari 2005 01:04 schreef drelletje het volgende:
Wat wil je nog meer?
Zucht! Krijg nu weer de irritatie daarvan terug! Bedankt!quote:Op zondag 16 januari 2005 01:39 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat die X20 van vorig jaar op de aarde gericht was.![]()
Noordlicht tot op de Zuidpool zou dat hebben opgeleverd ofzo.quote:Op zondag 16 januari 2005 01:40 schreef drelletje het volgende:
Zucht! Krijg nu weer de irritatie daarvan terug! Bedankt!![]()
quote:Op zaterdag 15 januari 2005 18:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
Trouwens, hier vanavond een mooi zons ondergang
[afbeelding]
Wordt weer eens tijd voor een nieuw schouwspel.quote:Op zondag 16 januari 2005 01:04 schreef drelletje het volgende:
Net een X2 flare dus misschien kans over 2 dagenNouja we zien wel ik heb er echt ontiegelijk veel zin in. Laatste keer was 2003. Heb me nu aangemeld zodat ik een sms krijg voordat het te zien is
En dan weer uren in het veld zitten kou te lijden en dan komt het... Witte strepen die zich vormen tot mooie rode gordijnen van trillende gasdeeltjes... Wat wil je nog meer?
Zoiets ongeveer.quote:Kans op Poollicht!
Vannacht en morgen nacht zijn is er een grote kans op Poollicht in onze regionen!
Dit komt doordat uit zonnevlek 720 gisteren en vannacht 2 grote flares zijn gekomen een M8 en een X2.Bij deze flares zijn er ook Coronal mass ejections vrij gekomen, wat betekent dat er nu deeltjes naar onze aarde vliegen die het poollicht veroorzaken! Het is nog niet zeker hoe zuidelijk het poollicht komt maar wel zeker dat er wat komt. Als et maar zuidelijk genoeg komt is er ook in Nederland poollicht te zien!
In dit topic kun je kijken of er poollicht komt en zo ja waneer het er is.
Poollicht!
Dat magquote:Op zondag 16 januari 2005 12:27 schreef flugeltje het volgende:
[..]
![]()
mooi
![]()
Mag ik 'm jatten voor aan de muur?
Weet ik!quote:Op zondag 16 januari 2005 12:43 schreef drelletje het volgende:
speed volgende keer je camera wel recht houden heHaha Nee maar mooie foto hoor!!
No Offence![]()
quote:In de bijzonder weertabel zie je in de EPS-periode de
sneeuwkansen fors toenemen(naar 30% in de laagste klasse), dat
matcht met het meer naar NW ruimen van stroming (kans op winterse
buien). Verder valt op dat vanaf dinsdag 18 januari de kans op
zeer zware windstoten voorzichtig begint op te spelen(8%).
Trouwens wil de vergrote versie ook wel plaatsenquote:Op zondag 16 januari 2005 12:27 schreef flugeltje het volgende:
[..]
![]()
mooi
![]()
Mag ik 'm jatten voor aan de muur?
Morgen koelt de bovenlucht sterk af, daardoor kunnen er heel goed winterse buien (met onweer ook nog) ontstaan. Dus voor morgen kan ik hem wel volgen daarin.quote:Op maandag 17 januari 2005 12:35 schreef clauwheee het volgende:
Ik hoorde net Piet Paulusma op radio Noord. Hij heeft het voor morgen en komend weekend over sneeuw?
Wat echter wel raar is is dat de modellen echter amper neerslag berekenen bij deze trogquote:Het synoptische weerbeeld in deze periode:
Een occlusie boven ons land trekt langzaam oostwaarts en ligt om 06 UTC boven
Duitsland. Na passage stroomt onstabiele (polaire) lucht over het land uit.
Vooral bij passage van de hoogtetrog grote kans op winterse buien (dikte 5200
d.w.z. ongeveer 80% kans op sneeuw) en onweer (boyden 95-96).
Laten we het hopen, ik zit toch lekker binnenquote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:17 schreef Blik het volgende:
word misschien een interessante dag vandaag qua weer
Hellevoetsluis had een half uurtje terug ook sneeuw hoorde ik.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 12:34 schreef -Carioca- het volgende:
In Rotterdam sneeuwt het nu behoorlijk. Is alleen boven nul, dus blijft niet liggen.
En volgens mij hoorde ik hier net wat rommelen in Amsterdamquote:Op dinsdag 18 januari 2005 22:38 schreef Oom_Agent het volgende:
en het onweert weer eens een keer !
[afbeelding]
Klinkt een beetje als PP-optimisme.quote:Op woensdag 19 januari 2005 10:36 schreef leviathanfd het volgende:
Er is zelfs een mogelijkheid dat we een harde Noordooster krijgen, met temperaturen 's nachts -10/-15 en overdag -5. Dit alles voorafgegaan door flink wat sneeuw.
Maar de laatste tijd zijn de kaarten wisselvallig, dus of dit uitkomt moeten we afwachten...
Dat is voorlopig niet de meest waarschijnljike oplossingquote:Op woensdag 19 januari 2005 10:36 schreef leviathanfd het volgende:
Er is zelfs een mogelijkheid dat we een harde Noordooster krijgen, met temperaturen 's nachts -10/-15 en overdag -5. Dit alles voorafgegaan door flink wat sneeuw.
Maar de laatste tijd zijn de kaarten wisselvallig, dus of dit uitkomt moeten we afwachten...
voor wanneer is het uitgerekent dan?quote:Op woensdag 19 januari 2005 11:16 schreef Blik het volgende:
www.weerwoord.be
lees de euforie over wat komen gaat (en misschien helemaal niet uitkomt)
Zeer interessant scenario, maar nog erg onwaarschijnlijk helaas.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:43 schreef Blik het volgende:
ze zeggen dat zondag de prik komt, en dat het dan koud blijft met kans op sneeuw
Nou nou, zodra de kaarten binnen de 168 uur komen zit er toch zeker wel enige vorm van waarheid in. De term 'onwaarschijnlijk' doet geen recht aan de kaarten die de diverse modellen nu tevoorschijn toveren. Zelfs GFS en UKMO beginnen sinds vanmiddag weer bij te draaien naar kouder weer. Sneeuw is nog onzeker maar wat betreft de kou ben ik toch wel 70 % zeker.quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:58 schreef Againzender het volgende:
Zeer interessant scenario, maar nog erg onwaarschijnlijk helaas.
Er zit inderdaad niets anders op. Maar de komende week wordt qua winterweer zeer interessant, en voor de weken erna is het zeker nog geen gelopen race wat betreft mogelijke verzachting.quote:Op donderdag 20 januari 2005 00:28 schreef clauwheee het volgende:
We wachten afHier nu regen en aantrekkende wind.
Ik word misschien wat pessimistisch door mijn pogingen mijn optimisme te onderdrukkenquote:Op donderdag 20 januari 2005 00:20 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nou nou, zodra de kaarten binnen de 168 uur komen zit er toch zeker wel enige vorm van waarheid in. De term 'onwaarschijnlijk' doet geen recht aan de kaarten die de diverse modellen nu tevoorschijn toveren. Zelfs GFS en UKMO beginnen sinds vanmiddag weer bij te draaien naar kouder weer. Sneeuw is nog onzeker maar wat betreft de kou ben ik toch wel 70 % zeker.
In de 3 jaar dat ik actief kaarten lees heeft het er nog nooit zo mooi uitgezien in de winter.
hoe moet ik die kaart lezen??quote:
quote:Op donderdag 20 januari 2005 11:56 schreef JPM01 het volgende:
[..]
hoe moet ik die kaart lezen??
dat blauwe naast ons is koud neem ik aan? groen normaal en rood warm..., maar ik zie ook paars wat is dat?
quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat kaartje gaat niet over de temperatuur maar over de luchtdruk: rood/oranje is een hoge waarde, blauw/paars een lage waarde
Rood is een warm hogedrukgebied, hogedrukgebieden kunnen ook groen zijn. (Kijk maar naar dat hogedrukgebied in Noord-oost rusland.)quote:Op donderdag 20 januari 2005 12:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat kaartje gaat niet over de temperatuur maar over de luchtdruk: rood/oranje is een hoge waarde, blauw/paars een lage waarde
Ah, kom er net achter dat ik het plaatje ook kan uitvergrotenquote:Op donderdag 20 januari 2005 13:34 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Rood is een warm hogedrukgebied, hogedrukgebieden kunnen ook groen zijn. (Kijk maar naar dat hogedrukgebied in Noord-oost rusland.)
waar die kleuren precies voor zijn weet ik verder ook niet.
de windrichting en 850 Hpa temp. en daarbij ong. grondtemps kan ik nog wel aflezen uit die kaart maar die kleuren snap ik nog niet
Die hebben we hier ook sinds ongeveer half 8 (Breda)quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:15 schreef 61neorej het volgende:
Sow, echt serieus slecht weer hier net. tussen half 6 en 6 echt zomerse stortregens, leek af en toe gewoon een wolkbreuk
Die neerslag werd inderdaad aardig actief en bleef even boven het zuiden hangen, maar is nu toch wel weg.quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:28 schreef JDude het volgende:
[..]
Die hebben we hier ook sinds ongeveer half 8 (Breda)
Zonet hoorde ik de regen+wind boven mn stereo uit
Het zag er op de radar ook flink actief uit!quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:39 schreef Ambrosius het volgende:
De neerslag is nu idd over hier (zuid-west-Noord-Brabant), maar het heeft toch vanaf een uur of 18.00 tot 23.00 flink geregend, erg veel plassen ook op de wegen.
OK, al hagel dusquote:Op donderdag 20 januari 2005 23:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
De hagel klettert lekker tegen de ramen.
Ook Maastricht.
Zou zomaar kunnen dit weekeindequote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:40 schreef N.icka het volgende:
Komt er nu eindelijk eens wat sneeuw?
Hier schijnt een lekker zonnetje...quote:Op vrijdag 21 januari 2005 10:36 schreef aloa het volgende:
Het is hier een komen en gaan van buien. Zitten flinke tussen ook
Boven Overijssel zit zo te zien onweer volgens blikseminslagen.comquote:Op vrijdag 21 januari 2005 13:03 schreef aloa het volgende:
Er blijven hier buien vallen. Zonet zat er een onweersklap tussen.
Veel neerslag ook in de vorm van hagel.
Ik woon in harlingen. Een uurtje geleden was er hier een onweersklap. De buien trekken hier precies overheen.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 13:16 schreef Againzender het volgende:
[..]
Boven Overijssel zit zo te zien onweer volgens blikseminslagen.com
Volgens weather.com wordt donderdag in Tilburg een droge dag, graadje of 6, met 's avonds buien.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 13:57 schreef flugeltje het volgende:
Kan hier iemand misschien iets zinnigs zeggen over volgende week donderdag?
Een vriendinnetje van mij trouwt dan namelijk en we zijn benieuwd of het een witte of natte bruiloft gaat worden. En misschien wel heel koud.....
Voorlopig lijkt het er op dat het vrij koud wordt (maximum rond/iets boven het vriespunt). Neerslag is lastiger, geen idee dus....quote:Op vrijdag 21 januari 2005 13:57 schreef flugeltje het volgende:
Kan hier iemand misschien iets zinnigs zeggen over volgende week donderdag?
Een vriendinnetje van mij trouwt dan namelijk en we zijn benieuwd of het een witte of natte bruiloft gaat worden. En misschien wel heel koud.....
Kreeg net het [noorderlicht_alert] binnen, maar helaas helaas: wolken en nog eens wolken. (En: zo donker is het hier niet, dus het moet goed helder zijn wil ik ook maar énige kans maken)quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:48 schreef Oom_Agent het volgende:
Op dit moment is er poollicht te zien richting het noorden. Rode en groene lichteffecten op het moment............ ( mits je geen lichtvervuiling om je heen hebt)
Helaas bewolking all over the place hier, en anders wel een bak lichtvervuilingquote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:48 schreef Oom_Agent het volgende:
Op dit moment is er poollicht te zien richting het noorden. Rode en groene lichteffecten op het moment............ ( mits je geen lichtvervuiling om je heen hebt)
Hier niets te zien, teveel lichtvervuilingquote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:48 schreef Oom_Agent het volgende:
Waar zit jij ergens?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 08:34 schreef Evil-Cherry het volgende:
Het is echt prachtig weer hier. Weinig wind, wolken trekken weg. Prachtige wolkenlucht boven zee, zwart en vlak van onder en roze/oranje uitschieters naar boven.
Zalig! Laat die winter maar komen!
Zie ondertitelquote:Op zaterdag 22 januari 2005 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar zit jij ergens?En kun je niet een foto maken of zo?
![]()
In het midden oosten en zuiden van het land is het in mijn ogen zeker mogelijk maar dan moet de wind wel wegvallen.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 17:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Piet zegt wel meer.
Die temp van hem ga ik niet geloven hoor, -9
Helaas moet je daar maar over gaan dromen.
Hier nu regen...
Maar toch zie ik wel de twijfelsquote:Op zaterdag 22 januari 2005 17:27 schreef Steijn het volgende:
[..]
In het midden oosten en zuiden van het land is het in mijn ogen zeker mogelijk maar dan moet de wind wel wegvallen.
In Dokkum bijvoorbeeld zal het minder koud zijn door invloeden van de zee.![]()
Ik heb nog redelijk vers in mijn geheugen een nachtvorst van -16 staan.. 7 jaar geleden ofzo.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 17:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Piet zegt wel meer.
Die temp van hem ga ik niet geloven hoor, -9
Helaas moet je daar maar over gaan dromen.
Hier nu regen...
Morgenavond/nacht komt de echte sneeuwquote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:58 schreef ondeugend het volgende:
Het KNMI zegt dat morgen de kans op sneeuw onwaarschijnlijk is
Op de KNMI-site staat het net iets anders:quote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:58 schreef ondeugend het volgende:
Het KNMI zegt dat morgen de kans op sneeuw onwaarschijnlijk is
Sneeuw kan er wel gaan vallen, maar waarschijnlijk geen droge sneeuw.quote:Zondagochtend in eerste instantie nog ruimte voor de zon en rond 5
graden, maar in de middag neemt van het noorden uit de bewolking en de
kans op (winterse) buien toe. De buien kunnen in de vorm van hagel of
natte sneeuw vallen. Droge sneeuw is onwaarschijnlijk! Bij een bui kans
op onweer en windstoten. Ook trekt zondagmiddag de wind weer aan. Boven
land wordt de wind matig of vrij krachtig en aan zee komt een harde
noordwestenwind te staan.
quote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:29 schreef BazP het volgende:
Ik heb gister ook het poollicht gezien, en daar ook foto's van gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb er ook een topic over gemaakt, maar wilde het jullie niet ontnemen.
Zag je ook op de chat. Ik ben daar Garg.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:29 schreef BazP het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie foto's. Was het vandaag weer te zien, of nietquote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:29 schreef BazP het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij mij staat er op de KNMI site dit;quote:Op zaterdag 22 januari 2005 20:52 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Op de KNMI-site staat het net iets anders:
[..]
Sneeuw kan er wel gaan vallen, maar waarschijnlijk geen droge sneeuw.
(of zeiden ze dat op tv?)
quote:Op zondag 23 januari 2005 11:13 schreef leviathanfd het volgende:
Dit heb ik op weerwoord geplaatst:
Vaak als er een N tot NW stroming is met buien, blijven deze steken voor de Ardennen. Dat betekent ook bij zachtere lucht, dat in Limburg de regen vaak overgaat in sneeuw. Nu wordt er sneeuw verwacht. Ik denk dat we hier een stuwingseffect kunnen verwachten! Limburg zal dus de meeste sneeuw krijgen!
Prachtig fenomeenquote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:29 schreef BazP het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Superfoto's... Jammer dat ik het zelf niet gezien heb...quote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:29 schreef BazP het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op zondag 23 januari 2005 13:06 schreef Poerkie het volgende:
Hier in Groningen zijn de natte sneeuwbuien begonnen.
quote:Temperatures in parts of Maine plummeted to -37C.
Weet je waar het pas koud is? Op de Noordpoolquote:Op zondag 23 januari 2005 14:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://212.2.162.45/news/story.asp?j=131279994&p=y3yz8x7xx&n=131280754
In Amerika sneeuwt 't duidelijk wat harder dan hier.
En 't is er ook iets kouder:
[..]
Ja, stel je voor. Raak je helemaal in de war.quote:Op zondag 23 januari 2005 14:28 schreef Evil-Cherry het volgende:]
Maar goed, sneeuw en kou is leuk, als het maar niet in de weg gaat zitten van het dagelijkse leven...
Valt nu het laatste uur wel tegen.. Blauwe lucht zie ikquote:Op zondag 23 januari 2005 16:24 schreef plankie het volgende:
Zo nu en dan een hagelbui hier in lwd
regenquote:Op zondag 23 januari 2005 17:40 schreef flugeltje het volgende:
Volgens de radar van weeroline krijgen we in Tilburg rond zevenen de volle laag qua neerslag... Nu nog afwachten wát voor neerslag dat gaat worden.
quote:Op zondag 23 januari 2005 22:30 schreef Oom_Agent het volgende:
Voor de kust van Denemarken is een neerslaggebiedje ontstaan dat via het NO het land binnendraait. Vooral in Oost Groningen sneeuwt het nu flink.
http://wind.met.fu-berlin.de/cgi-bin/meteosat.cgi?speed=8&count=16&intervall=30&refresh=10&playmode=Endlos
nou nog 13 12 postsquote:Op zondag 23 januari 2005 22:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier net een hagel/sneeuwbui gehad.
Nu weer droog.
Overigens staat er een stevige wind.
Nieuwe deeltje heb ik inmiddels klaar staan.
Paar dingen veranderd
Ik zit in de stad. We hebben wel wat buien gehad die mooi hadden kunnen zijn, maar het is nog net te warm om veel te laten liggen. Wat niet wil zeggen dat er niks ligt, want er ligt wel wat. Hetzij niet veel.quote:Op zondag 23 januari 2005 23:18 schreef clauwheee het volgende:
Hmm zijn er hier nu nog meer mensen uit de stad Groningen? Ben ik te veeleisend of valt het hier allemaal wel mee? Zie wel wat witte plekken maar veel is ook alweer weg..en de buien vind ik tot dusver ook meevallen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |