Het kan natuurlijk altijd erger.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:39 schreef flugeltje het volgende:
Ik vond het allemaal nogal meevallen vandaag....
Zeker tijd geledenquote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:44 schreef aloa het volgende:
Het heeft hier best gestormd. Tijd geleden, dat het zo tekeer ging.
Wooops ... sorry....komt van de bruine bonenquote:
Een groter vrachtvliegtuig geeft 't niet, geloof ikquote:Op zondag 9 januari 2005 11:38 schreef drelletje het volgende:
toen klonk het alsof de atmosfeer op ontploffen stond! Komt ff een IIlyushin Il-76 overzetten heel laag! Damn!
http://home.wanadoo.nl/present/il76.htm
Ontopic: Lekker zonnetje hier en windkracht 3 ofzo (gok)quote:Op zondag 9 januari 2005 11:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Een groter vrachtvliegtuig geeft 't niet, geloof ik.
Wow, dat is een monster! Ben benieuwd of het daadwerkelijk ook zo gaat worden!quote:Op zondag 9 januari 2005 09:44 schreef Oom_Agent het volgende:
Morgen krijgt Engeland weer een storm over zich heen en woensdag komt volgens onderstaand GFS kaartje de klapper. Maar liefst een kerndruk van 945hPa !!
[afbeelding]
Gebeurt toch wel vaker dat een depressie als deze opeens een 100-200 km kan verschuiven dan verwacht? Dus dan zouden wij ook nog et een en ander op onze dak kunnen krijgen...quote:Op zondag 9 januari 2005 12:43 schreef Againzender het volgende:
[..]
Wow, dat is een monster! Ben benieuwd of het daadwerkelijk ook zo gaat worden!
Op zich hoeft dat van mij niet zo nodigquote:Op zondag 9 januari 2005 12:47 schreef drelletje het volgende:
[..]
Gebeurt toch wel vaker dat een depressie als deze opeens een 100-200 km kan verschuiven dan verwacht? Dus dan zouden wij ook nog et een en ander op onze dak kunnen krijgen...
Ach een mooie storm okay... Maar maar liever niet hoger dan 10bft... geen doden en niet te veel schade. Dan is het goed. Maar echt een orkaankracht storm liever nietquote:Op zondag 9 januari 2005 12:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Op zich hoeft dat van mij niet zo nodig.
Sweet!quote:Op zondag 9 januari 2005 11:38 schreef drelletje het volgende:
toen klonk het alsof de atmosfeer op ontploffen stond! Komt ff een IIlyushin Il-76 overzetten heel laag! Damn!
Die kwam hier gister ook zeer laag over om te landen op Soesterberg.quote:Op zondag 9 januari 2005 11:38 schreef drelletje het volgende:
Wat mij betreft zakt de straalstroom ietsje zuidelijker.quote:Op zondag 9 januari 2005 09:44 schreef Oom_Agent het volgende:
Morgen krijgt Engeland weer een storm over zich heen en woensdag komt volgens onderstaand GFS kaartje de klapper. Maar liefst een kerndruk van 945hPa !!
[afbeelding]
quote:Op zondag 9 januari 2005 15:14 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wat mij betreft zakt de straalstroom ietsje zuidelijker.
945 damnquote:Op zondag 9 januari 2005 09:44 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
Gaan wij daar eigenlijk nog iets van merken?quote:Op zondag 9 januari 2005 09:44 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
Ik denk het hast van wel.quote:Op zondag 9 januari 2005 18:10 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Gaan wij daar eigenlijk nog iets van merken?
En dat het koude weer dan maar eens goed doorzet...quote:Op zondag 9 januari 2005 15:14 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wat mij betreft zakt de straalstroom ietsje zuidelijker.
December was 0,8 graden te koud tov het langjarig gemiddelde. December kan met recht koud genoemd worden.quote:Op zondag 9 januari 2005 19:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
We zien het allemaal wel wat het wordt.
Dec zou ook al koud worden, tot nu toen niks van gemerkt
Dit komt uit de guidance van vanochtend:quote:Op zondag 9 januari 2005 18:10 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Gaan wij daar eigenlijk nog iets van merken?
quote:WIND vanaf 18 UTC:
Hirlam uitvoer kan gebruikt worden. Aan het eind van de periode
wordt het spannend. Voorlopig gaan we gewoon van Hirlam uit.
Dat betekent dinsdagavond een zuidwest 10-11 bft op het noorden
van de Noordzee. Ook op het zuiden van de Noordzee neemt dan de
wind toe maar langs onze kust niet meer dan 8 bft.
quote:MODELLEN BEOORDELING:
De komende 48 uur is het bepalende systeem een zeer actieve
Oceaandepressie die rond wo 00 utc op ongeveer 60 NB langs
Schotland NO-waarts trekt. De Modeluitvoer is vrij consistent
in deze ontwikkelingen. In de hir12 Uitvoer trekt de kern wel
ongeveer 2 gr zuidelijker dan in de andere Uitvoer. Ook zijn er
ten aanzien van de kerndruk nogal wat verschillen: In de
UK/Hir12 Uitvoer is deze ongeveer 953 hPa, de ec00 Uitvoer komt
met 948 hPa en de GFS12 Uitvoer met 945 hPa voor wo 00 UTC.
Voor het weer in Nederland maakt het allemaal weinig uit. Voor
de N-Noordzee wel, al zit dat voornamelijk in de timing van de
windruiming. Vooralsnog gaan we uit van de baan volgens uk/ec.
AANDACHTSPUNTEN:
WIND vanaf 06 UTC:
Hirlam uitvoer kan gebruikt worden. Dat betekent in de nacht
van di op wo een zuidwest 10-11 bft op het noorden van de
Noordzee. Ook langs onze kust neemt di-middag de wind weer toe,
naar 8 bft.
Hij ziet er ook erg mooi uitquote:Op dinsdag 11 januari 2005 15:04 schreef Steijn het volgende:
Ten westen van Schotland zit de wind al op windkracht 12 en dat terwijl de sterkste wind nog moet komen. De verwachting is dat er een ruime windkracht 13 komt te staan. De zwaarste storm sinds 1993 is het in dat gebied. Er zijn al windstoten van 176 km/u gemeten.
Zal deze ook even toevoegenquote:Op maandag 10 januari 2005 22:48 schreef drelletje het volgende:
vergeet deze ook maar niethttp://img.photobucket.co(...)efers/mooielucht.jpg
Heb er uiteraard ook een grotere versie van!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |