abonnement Unibet Coolblue
pi_24397904


Het vierde deel alweer. Laten we hopen dat het niet het laatste deel is
pi_24398457
Bestaat dat nog?
pi_24402407
Het laatste deel zal het wel niet zijn. Een faillisement levert altijd nogal wat gesprekstof op.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24411648
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 00:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het laatste deel zal het wel niet zijn. Een faillisement levert altijd nogal wat gesprekstof op.
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  woensdag 5 januari 2005 @ 18:55:34 #5
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24415854
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 00:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het laatste deel zal het wel niet zijn. Een faillisement levert altijd nogal wat gesprekstof op.


TVP
OJAAJOH?
pi_24437626
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 00:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het laatste deel zal het wel niet zijn. Een faillisement levert altijd nogal wat gesprekstof op.
en de nodige flauwerikken met zwaaihandjes
pi_24439221
woensdag vertrek ik met het vliegtuig naar Barcelona
's-avonds moet Fortuna daar spelen tegen CC Europa (derde club van Barcelona)

wie volgt
  dinsdag 11 januari 2005 @ 21:50:51 #8
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24521954
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 21:05 schreef Evertje het volgende:
woensdag vertrek ik met het vliegtuig naar Barcelona
's-avonds moet Fortuna daar spelen tegen CC Europa (derde club van Barcelona)

wie volgt
zo te zien niet al te veel

maar in ieder geval veel plezier morgen
OJAAJOH?
pi_24522291
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 21:50 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

zo te zien niet al te veel

maar in ieder geval veel plezier morgen
dat was redelijk te verwachten

ach ja, 3 fans in barcelona, 20 bij telstar, zo gek is het nog niet
  woensdag 12 januari 2005 @ 11:32:10 #10
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_24530135
quote:
Het einde van Fortuna-sittard is misschien aangebroken, als de gemeente nu niet meewerkt en handeld zal onze club het eind van het zeizoen niet halen.
Van veel voetbalsupporters uit heel nederland hebben wij laatste jaren berichten ontvangen dat ze het zeer jammer zouden vinden als fortuna zou verdwijnen. Vandaar dat wij jullie nu willen vragen om de gemeente sittard-geleen dit ook te laten weten. stuur allemaal massaal positieve e-mails naar de gemeente om ze over te halen het bestemmingsplan te wijzigen zodat mogelijke kandidaten om het stadion te kopen eindelijk overstag gaan!

stuur uw mail allemaal naar: mailto:info@sittard-geleen.nl

alvast bedankt voor uw medewerking
met vriendelijke groet
een fortunees 'till death do us part
  woensdag 12 januari 2005 @ 17:48:05 #11
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24534471
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 22:10 schreef Evertje het volgende:

[..]

dat was redelijk te verwachten

ach ja, 3 fans in barcelona, 20 bij telstar, zo gek is het nog niet
als je maar geniet
OJAAJOH?
pi_24551714
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 17:48 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

als je maar geniet
en dat heb ik gedaan!

Het was erg kort maar krachtig. Gisteravond naar de wedstrijd geweest (1-1). Fortuna speelde zeer zwak en stelde teleur. Maar ze hadden iets teveel getraind en misschien dat sommige spelers al eat negatief nieuws hadden gehoord met betrekking tot hun contracten voor volgend seizoen.

Vanochtend nog naar de (uitloop)training geweest en daarna wat gepraat met de technische staf. Werden nog uitgenodigd om met de spelersgroep mee naar Camp Nou te gaan voor een zeer uitgebreide rondleiding (onder leiding van ruud Hesp), maar omdat we al om half vier ons vliegtuig moesten hebben kon dit geen doorgang vinden. Erg jammer, maarja.

Daarna nog interview gehouden met de voorzitter van CE Europa, verschijnt binnenkort misschien in de krant. Is een Limburger, vandaar de connectie ook met Fortuna. Ook omdat ze qua club dezelfde ideeen hebben natuurlijk, zeker qua jeugdopleiding.

Morgen maar eens een verslag schrijven van ook de wedstrijd, voor http://www.fortuna-online.nl en de gemaakte foto's eens bekijken.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 02:37:43 #13
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_24556708
Komen er nog Fortunezen richting Den Bosch zaterdag?
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_24575314
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 02:37 schreef DutchGooner het volgende:
Komen er nog Fortunezen richting Den Bosch zaterdag?
Uiteraard!

Zullen wel een man of twintig-dertig meekomen, al is het op dit moment allemaal moeiiljk in te schatten. Allemaal op de hoofdtribune hoorde ik?

Ach ja, ik zal er bij zijn iig.
pi_24596041
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 22:10 schreef Evertje het volgende:

[..]

dat was redelijk te verwachten

ach ja, 3 fans in barcelona, 20 bij telstar, zo gek is het nog niet
Jammer dat ik het nu pas lees, anders was ik wel even langsgekomen

Iig sterkte aan alle FS-fans..
  maandag 17 januari 2005 @ 14:52:42 #16
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_24612867
Ach jah... MVV zal ook wel doneren... gezien jullie dat ook bij ons hebben gedaan... lief he?
Ja ... derby's willen we niet missen...

Vinkenslag-Fortuna vanavond!

Voor de supporters die erheen gaan: Succes
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
pi_24612981
quote:
Op maandag 17 januari 2005 14:52 schreef DeHeldjes het volgende:
Ach jah... MVV zal ook wel doneren... gezien jullie dat ook bij ons hebben gedaan... lief he?
Ja ... derby's willen we niet missen...

Vinkenslag-Fortuna vanavond!

Voor de supporters die erheen gaan: Succes
Vinkenslag-Fortuna is morgen pas hoor. Vorig jaar ben ik er ook geweest, was niks aan de hand.
pi_24676238
Inderdaad, als je je daar normaal gedraagt word je prima ontvangen..
pi_24698904
Het was vandaag (of gisteren, hoe je het bekijkt) weer eens niet goed. Spits werd niet bereikt en sommige verdedigers stonden hoogstens naar de wolkenpartijen te kijken.

Joep dacht nog een puntje te redden tegen Swift Hesperange, maar een wederom slapende verdediging verzorgde de 2-1.

Kan niet wachten tot komende vrijdag, AGOVV uit, een zekere overwinning voor Fortuna
  maandag 24 januari 2005 @ 16:02:50 #20
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24725265
Elberkani van Roda JC naar Fortuna
OJAAJOH?
pi_24755905
quote:
Schuld Fortuna Sittard 24 miljoen euro

Sittard - Fortuna Sittard kampt met een schuldenlast van ruim 24 miljoen euro. De nood van de club is zo hoog dat energieleverancier Essent de stroomtoevoer dreigt te staken, waardoor er 's avonds geen wedstrijden meer kunnen worden gespeeld. Ook is er geen geld meer om de spelers te vervoeren naar uitwedstrijden.


Dit blijkt uit documenten die deze krant heeft ingezien en uit gesprekken met bronnen binnen Fortuna en het gemeentehuis. Een aantal crediteuren, die in totaal nog circa een miljoen euro hebben te vorderen, dreigt op korte termijn de overeenkomst met de club te verbreken. Ook hebben enkele schuldeisers inmiddels incassobureaus op Fortuna afgestuurd en dreigen anderen dat nog te doen. Volgens de leiding van Fortuna wordt de bedrijfsvoering hierdoor onmogelijk gemaakt.


De raad van commissarissen van Fortuna heeft het gemeentebestuur van Sittard-Geleen duidelijk gemaakt dat vóór dinsdag aanstaande een miljoen euro nodig is. De clubleiding laat in het midden wat er gebeurt als dit geld niet tijdig beschikbaar komt. Voorzitter E. Meijer, voorzitter van de raad van commissarissen, wilde hierover gisteren niets kwijt.


Op vrijdag 14 januari heeft Fortuna de gemeente met klem om hulp gevraagd. De club zegt een overbruggingskrediet van een kleine vijf miljoen euro nodig te hebben om dit en volgend seizoen uit te kunnen zingen. Ook heeft Fortuna de gemeente dringend verzocht het stadion over te nemen. In februari buigt de gemeenteraad zich over het voortbestaan van Fortuna.


Of Sittard-Geleen bereid is om op zeer korte termijn minimaal een miljoen euro op tafel te leggen om Fortuna voor een dreigend bankroet te behoeden, is allerminst zeker. In het verleden heeft de gemeenteraad blijk gegeven weinig op te hebben met de club, die door wanbeleid eind jaren negentig al jaren in financiële nood verkeert.


De grootste schuldeisers van Fortuna zijn drie van de vier leden in de raad van commissarissen. De ondernemers S. Philippen, J. Abelshausen en bovenal J. Nuijen hebben volgens diverse ingewijden op dit moment 7,9 miljoen euro van Fortuna tegoed. Het drietal heeft de afgelopen jaren bij herhaling klaargestaan als de club weer geld nodig had. Zo worden de spelerssalarissen al enige tijd door de commissarissen opgehoest. Nuijen staat verder met zijn privé-kapitaal garant voor het sluitend zijn van de begroting.


Philippen, Abelshausen en Nuijen hebben toegezegd de helft van hun vorderingen te zullen kwijtschelden. Ook de Stichting Nao Veure, waarin particulieren zijn ondergebracht die Fortuna financieel hebben gesteund, wil een streep zetten door de helft van de vordering.


Philippen, Abelshausen en Nuijen hebben toegezegd de helft van hun vorderingen te zullen kwijtschelden. Ook de Stichting Nao Veure, waarin particulieren zijn ondergebracht die Fortuna in het verleden financieel hebben gesteund, wil een streep zetten door de helft van de vordering. Dit wordt overigens pas geëffectueerd als het restant van de lening, 800.000 euro, uiterlijk op 1 juli is afgelost. De kwijtschelding van de commissarissen en Nao Veure zou de schuldenlast van Fortuna met zo'n zes miljoen euro verlichten.


Eerder was al bekend dat Fortuna aan het eind van dit seizoen voor 3,3 miljoen euro in het rood staat. Een van de kortlopende schuldeisers is de gemeente Sittard-Geleen die nog 270.000 euro aan onroerendezaakbelasting (OZB) van de club tegoed heeft. Enkele weken geleden legde de fiscus beslag op de tv-inkomsten van Fortuna omdat de eerstedivisionist de loonbelasting en BTW niet meer kan betalen. Daardoor komt er de komende tijden nauwelijks nog een euro binnen. Ook de KNVB zit de Sittardse club achter de vodden. Als Fortuna niet vóór dinsdag kan aantonen dat alle achterstanden bij de belastingdienst - enkele tonnen - zijn weggewerkt, worden drie competitiepunten in mindering gebracht.


Voorzitter Meijer van de raad van commissarissen zegt dat het voortbestaan van Fortuna in belangrijke mate afhankelijk is van de gemeente. Alleen als er een overbruggingskrediet beschikbaar gesteld wordt en Fortuna nog voor het einde van het seizoen het stadion van de hand kan doen heeft de club een reële kans te overleven.
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_24755968
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_24756051
24 miljoen!!!!!!!!!! Mijn god, waar is dat allemaal heengegaan??
  woensdag 26 januari 2005 @ 11:22:49 #24
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24756732
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 10:39 schreef MaxPower het volgende:
24 miljoen!!!!!!!!!! Mijn god, waar is dat allemaal heengegaan??
dat vraag ik me ook af

puur alleen door die lelijke betonnen bak ontstaan ofzo?
OJAAJOH?
pi_24756894
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 11:22 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

dat vraag ik me ook af

puur alleen door die lelijke betonnen bak ontstaan ofzo?
Die schuldenlast was bij mij in ieder geval al bekend

Deels door het stadion ja, maar ook een groot deel nog door het fantastische beleid van Jacques Opgenoord, Cor Nijpels en Jules Coenen, lamzakken dat ze zijn.

En nu de beslissing over het bestemmingsplan pas volgende maand wordt genomen moet Fortuna nog een maand overleven. Ik zie dit zwaar in, maar misschien heeft Jos Nuijen ergens nog een vriendje.
  woensdag 26 januari 2005 @ 11:34:07 #26
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24756961
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 11:31 schreef Evertje het volgende:

[..]

Die schuldenlast was bij mij in ieder geval al bekend

Deels door het stadion ja, maar ook een groot deel nog door het fantastische beleid van Jacques Opgenoord, Cor Nijpels en Jules Coenen, lamzakken dat ze zijn.

En nu de beslissing over het bestemmingsplan pas volgende maand wordt genomen moet Fortuna nog een maand overleven. Ik zie dit zwaar in, maar misschien heeft Jos Nuijen ergens nog een vriendje.
wat hebben die lamzakken dan gedaan om zo'n schuld op te bouwen?
OJAAJOH?
pi_24757124
24!!!!! Miljoen euro, waar is dat geld in godsnaam heengegaan :|.

Best ziek eigenlijk, bouw je 24 miljoen euro schuld op, sta je nog onderaan in de 1e divisie
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_24757184
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 11:34 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

wat hebben die lamzakken dan gedaan om zo'n schuld op te bouwen?
Diverse spelers langdurige contracten geven met hoge lonen. Denkende dat ze mee kunnen gaan draaien in de subtop van de Eredivisie. Dat had ook wel gekund als je de juiste spelers had gekocht, maar dat gebeurde dus niet. Stijn Haeldermans, Jo Geerinckx, Dennis Krijgsman, Ruud Hesp. Allemaal voorbeelden van namen die veel te veel verdiend hebben bij Fortuna maar eigeniljk niks voor de club betekend hebben.

En doordat het stadion niet verkocht werd (dat gezeur om het bestemmingsplan is al dik twee jaar bezig) liep de schuld alleen maar meer op en heeft Fortuna zelfs een ernstig exploitatietekort. Ondertussen werkt de gemeente elke medewerking en wil ook geen geld geven. Terecht naar mijn mening, maar ze hadden wel meer kunnen helpen. Zeker als je als club beloofd bent om in een floriserend bedrijventerrein terecht te komen en eigenlijk bent weggejaagd uit De Baandert.
pi_24757198
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 11:43 schreef TheGHunter het volgende:
24!!!!! Miljoen euro, waar is dat geld in godsnaam heengegaan :|.

Best ziek eigenlijk, bouw je 24 miljoen euro schuld op, sta je nog onderaan in de 1e divisie
Tja, we hebben niet allemaal een lid van de RvC in de B&W-positie zitten.........
pi_24758516
Ze trekken geen lering uit het verleden blijkt maar weer. Het einde van Fortuna is in zicht. Helaas.
That's all folks!
  woensdag 26 januari 2005 @ 13:12:28 #31
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_24758743
Ik schrok me de .... toen ik dit net las! Dat is echt een giga-schuld, en ik vrees ook het einde van een voormalig voetbalbolwerk. Notabene zo'n beetje de grondlegger van het betaalde voetbal gaat aan de financien ten onder........
pi_24758863
Stekker eruit en een doorstart onder de naam Fortuna '54?
pi_24759645
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 13:12 schreef Stpan het volgende:
Ik schrok me de .... toen ik dit net las! Dat is echt een giga-schuld, en ik vrees ook het einde van een voormalig voetbalbolwerk. Notabene zo'n beetje de grondlegger van het betaalde voetbal gaat aan de financien ten onder........
niet zo'n beetje, Fortuna '54 was gewoon de eerste betaald voetbalclub

wat ik nu als laatste nieuws heb gehoord is dat het morgen in de raadsvergadering gaat om een lening van 1 miljoen. Die moet Fortuna krijgen om nog een maand uit te zingen en de wijziging van dat bestemmingsplan af te wachten.

Zodra die wijziging van dat bestemmingsplan erdoor is staan er al partijen klaar om het stadion te kopen (Meulen Bouw en nog wat projectontwikkelaars). Als dat gebeurt is Fortuna van het grootste gedeelte van de schuld verlost, misschien dat er nog vier miljoen over blijft (vooral dankzij de laatste maanden).

Morgen dus allemaal naar het gemeentehuis in Geleen, het is van inmens belang
pi_24759670
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 13:18 schreef MaxPower het volgende:
Stekker eruit en een doorstart onder de naam Fortuna '54?
Dat mag volgens mij niet. Dan zal er eerst een club in Limburg kampioen moeten worden in de hoofdklasse van de amateurs en dan mag het misschien. Voorlopig een utopie dus.
pi_24759709
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 13:00 schreef -Vaduz- het volgende:
Ze trekken geen lering uit het verleden blijkt maar weer. Het einde van Fortuna is in zicht. Helaas.
Daar heeft het niet veel mee te maken. Het verleden is het juist wat Fortuna nu dwars zit. Fortuna heeft er juist lering uit getrokken en sluit geen belachelijke contracten meer af. Een club als MVV zie je dat opeens wel doen. Zijn ze van de schulden af, zie je ze dezelfde fouten maken.
pi_24759712
Dit kan toch niet meer goed gaan
Hoe vaak hebben ze nou al op de rand van faillissement (of hoe je dat ook schrijft) gestaan?
Als ze dit niet redden ben ik benieuwd wat er met andere club's zoals MVV enzo gebeurt
Die zijn toch ook wel vaak op het einde gered dus ben benieuwd hoe andere gemeente's nog 's zullen reageren als dit met Fortuna fout gaat
pi_24759876
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 14:02 schreef Max-Westerman het volgende:
Dit kan toch niet meer goed gaan
Hoe vaak hebben ze nou al op de rand van faillissement (of hoe je dat ook schrijft) gestaan?
Als ze dit niet redden ben ik benieuwd wat er met andere club's zoals MVV enzo gebeurt
Die zijn toch ook wel vaak op het einde gered dus ben benieuwd hoe andere gemeente's nog 's zullen reageren als dit met Fortuna fout gaat
MVV is niiet gered door de gemeente. Daar was de gemeente juist de eerste die een voetbalcub iets weigerde. Er is toen een andere financier opgestaan en heeft MVV gered.

Zal wel aan Limburg liggen.......daar beseffen ze niet wat de culturele waarde van een voetbalclub is. Zeker als de gemeente Sittard claimt sportstad te zijn.
pi_24760072
En nu gaan de geruchten weer dat er toch niks op het programma staat morgenavond. Ik snap er niks meer van. De ene bron bij Fortuna meldt dit en de andere dat.
pi_24760951
Fortuna failliet ? en wat voor een schuld zeg, wanbeleid daar ofzo?
  woensdag 26 januari 2005 @ 15:42:30 #40
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24761491
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 14:02 schreef Evertje het volgende:

[..]

Daar heeft het niet veel mee te maken. Het verleden is het juist wat Fortuna nu dwars zit. Fortuna heeft er juist lering uit getrokken en sluit geen belachelijke contracten meer af. Een club als MVV zie je dat opeens wel doen. Zijn ze van de schulden af, zie je ze dezelfde fouten maken.
Waarom gaat het dan juist nu ALWEER fout? en waarom is de schuld van fortuna dit seizoen pas zo groot geworden dat er echt paniek ontstaat? Als je namelijk al een tijd miljoenen in de schuld staat, ga je niet praten over een eventueel eredivisie binnen 4 jaar, maar toch echt eerst over de gezondheid van je eigenclub. Dan pas ga je verder kijken.

Sowieso denk ik niet dat je de situatie mag vergelijken met een MVV. Zij zijn uit de schulden, hebben daarbuiten extra impulsen gehad van externe financierders waardoor ze deze spelers konden aantrekken.

edit: overigens ben ik het wel met je eens dat het verleden mee speelt hoor, maar dat is denk ik maar een van de vele factoren.
OJAAJOH?
pi_24761649
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 15:42 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Waarom gaat het dan juist nu ALWEER fout? en waarom is de schuld van fortuna dit seizoen pas zo groot geworden dat er echt paniek ontstaat? Als je namelijk al een tijd miljoenen in de schuld staat, ga je niet praten over een eventueel eredivisie binnen 4 jaar, maar toch echt eerst over de gezondheid van je eigenclub. Dan pas ga je verder kijken.

Sowieso denk ik niet dat je de situatie mag vergelijken met een MVV. Zij zijn uit de schulden, hebben daarbuiten extra impulsen gehad van externe financierders waardoor ze deze spelers konden aantrekken.

edit: overigens ben ik het wel met je eens dat het verleden mee speelt hoor, maar dat is denk ik maar een van de vele factoren.
Het gaat niet alweer fout. Het is nog altijd niet goed geweest. 2,5 jaar geleden was de schuld ook al 20 miljoen, dus zoveel is daar niet bijgekomen. Ja denk al heel wat rente.

Maar op een gegeven moment is de koek gewoon op, ook bij de RvC. Voorbeelden die nu voor problemen hebben gezorgd is Emly dat opeens het geld terug eiste, daar waar ze eigenlijk vanaf hadden gezien op korte termijn. Legde meteen beslag op tv-gelden.

Die hele 2,5 jaar speelt al dat Fortuna het stadion moet verkopen om weer vrijwel schuldenvrij te zijn. En dan kun je wel degelijk aan eredivisie gaan denken. Tuurlijk ben ik het met je eens dat je eerst de club gezond moet maken, maar daar moeten je gedachten ook weer niet stoppen volgens mij. Het is ook niet zo dat Fortuna nu uitgaven is aan het maken met de gedachte eredivisie over vier jaar, maar je moet wel degelijk een plan hebben.

Bij MVV gaat het me erom dat ze langdurige contracten afsluiten met de spelers. Niet zozeer dat ze spelers aantrekken, dat maakt niet veel uit.
  woensdag 26 januari 2005 @ 16:28:30 #42
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_24761835
s
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 15:52 schreef Evertje het volgende:

Die hele 2,5 jaar speelt al dat Fortuna het stadion moet verkopen om weer vrijwel schuldenvrij te zijn. En dan kun je wel degelijk aan eredivisie gaan denken. Tuurlijk ben ik het met je eens dat je eerst de club gezond moet maken, maar daar moeten je gedachten ook weer niet stoppen volgens mij. Het is ook niet zo dat Fortuna nu uitgaven is aan het maken met de gedachte eredivisie over vier jaar, maar je moet wel degelijk een plan hebben.
Ik denk niet dat iemand het stadion voor 20 miljoen zal kopen. Hoewel, Sparta verkocht het stadion voor 6,5 miljoen euro aan de gemeente, tadaaa, toevallig het bedrag dat nodig was om alle schulden te kunnen saneren. Of misschien wel toevallig, aangezien het stadion 19 miljoen gulden destijds koste, met een gemeentelijke bedrijga van ik dat 5 miljoen gulden. Dus heeft de gemeente Rotterdam ongeveer de bouwkosten betaald voor het Kasteel, minus de eigen investeringen die het destijds al heeft gedaan.
  woensdag 26 januari 2005 @ 16:37:14 #43
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24761989
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 16:28 schreef Stpan het volgende:
s
[..]

Ik denk niet dat iemand het stadion voor 20 miljoen zal kopen. Hoewel, Sparta verkocht het stadion voor 6,5 miljoen euro aan de gemeente, tadaaa, toevallig het bedrag dat nodig was om alle schulden te kunnen saneren. Of misschien wel toevallig, aangezien het stadion 19 miljoen gulden destijds koste, met een gemeentelijke bedrijga van ik dat 5 miljoen gulden. Dus heeft de gemeente Rotterdam ongeveer de bouwkosten betaald voor het Kasteel, minus de eigen investeringen die het destijds al heeft gedaan.
Als sparta 6,5 miljoen voor zon mooi stadion krijgt, dan kan fortuna het zeker schudden voor 20 miljoen..
OJAAJOH?
  woensdag 26 januari 2005 @ 16:44:59 #44
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_24762115
Sja, ik geloof eerlijk gezegd meer in relatie tussen de verkoopopbrengst en de schuldenlast. Voor de wethouder en raadsleden die voor hebben gestemd kwam het toevallig mooi uit dat dit bedrag nog enigszins overeenkwam met de bouwkosten minus gemeente inbreng. Maar dat zal een mooie bijgelegenheid zijn geweest, niet de hoofdreden.

Overigens was voor Sparta de verkoop nog niet het einde van de financiele perikelen. Niet dat er nieuwe schulden zijn ontstaan (daar zorgt de sponsorgroep voor) maar omdat er ook een huursom voor in de plaats kwam. En die is 'toevallig' 700.000 euro, de rentekosten voor 6,5 miljoen euro. En dat op een begroting van 4 miljoen euro, is tegenwoordig 7 spelerssalarissen van GGD-spelers die je aan huurkosten kwijt bent.

En als de gemeente Sittard zo rekent zou Fortuna dus 2 miljoen euro aan huur moeten betalen.
pi_24762202
nogmaals: liever failliet dan gefuseerd, dat wel
  woensdag 26 januari 2005 @ 18:01:04 #46
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_24763357
Mijn derby... wat doe je?
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
pi_24763535
Maar ze huren wel Elberkani van Roda JC en laten Derksen niet gaan. Goed bezig Fortuna
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 26 januari 2005 @ 18:13:58 #48
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_24763569
Mocht het zover komen....

Komt allen gezellig naar Stadion de Geusselt... we hebben nog wel wat plaatsen vrij

of ga je dan liever naar Mofrika?
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
pi_24763638
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 14:02 schreef Evertje het volgende:

[..]

Daar heeft het niet veel mee te maken. Het verleden is het juist wat Fortuna nu dwars zit. Fortuna heeft er juist lering uit getrokken en sluit geen belachelijke contracten meer af. Een club als MVV zie je dat opeens wel doen. Zijn ze van de schulden af, zie je ze dezelfde fouten maken.
Fortuna haalde dit seizoen oa Derksen, Dassen en Hermans en weigerde Derksen te verkopen aan VVV.

MVV is schuldenvrij en heeft nu een goede selectie.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 26 januari 2005 @ 18:27:29 #50
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24763750
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 18:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Maar ze huren wel Elberkani van Roda JC en laten Derksen niet gaan. Goed bezig Fortuna
Dat vind ik dus ook zo'n grote blunder van Fortuna.. Waar ze eindigen maakt ze toch niet meer uit. Daarbij komt ook nog dat ze eerst roepen dat die paar euro een druppel op de gloeiende plaat is en ze je nu ineens hoort mekkeren dat elke euro telt. Waar ben je dan mee bezig?
OJAAJOH?
pi_24763988
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 18:27 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook zo'n grote blunder van Fortuna.. Waar ze eindigen maakt ze toch niet meer uit. Daarbij komt ook nog dat ze eerst roepen dat die paar euro een druppel op de gloeiende plaat is en ze je nu ineens hoort mekkeren dat elke euro telt. Waar ben je dan mee bezig?
Voor die speler van *Oda hoeven ze geen huursom te betalen.......
Als je Derksen verkoopt gooi je wel alle sportieve aspiraties weg. Weg publiek, weg inkomsten.

En DJD is niet eens een van de grootverdieners. Joos van Barneveld en Marcel Akerboom zijn de grootverdieners.

Net was het allemaal op L1. Fortuna heeft de gemeente gevraagd om een garantiestelling van vijf miljoen. Dan hebben ze een half jaar de tijd om alles op orde te maken en het stadion te verkopen. Die 20 miljoen kan dan worden terugbetaald, dat is inclusief die vijf miljoen volgens Nuijen. Gemeente lijdt dan dus geen verlies. Misschien dat er dan nog 2-3 miljoen schuld overblijft, maar de RvC will daarmee wel wachten tot de club betere tijden heeft.
pi_24764021
ik denk dat het voorbij is, de gemeente kennende
die gaan die garantiestelling echt niet geven, wij hebben immers geen lid van de RvC in de B&W zitten................
  woensdag 26 januari 2005 @ 19:03:17 #53
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24764320
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 18:42 schreef Evertje het volgende:

[..]

Voor die speler van *Oda hoeven ze geen huursom te betalen.......
Als je Derksen verkoopt gooi je wel alle sportieve aspiraties weg. Weg publiek, weg inkomsten.

En DJD is niet eens een van de grootverdieners. Joos van Barneveld en Marcel Akerboom zijn de grootverdieners.

Net was het allemaal op L1. Fortuna heeft de gemeente gevraagd om een garantiestelling van vijf miljoen. Dan hebben ze een half jaar de tijd om alles op orde te maken en het stadion te verkopen. Die 20 miljoen kan dan worden terugbetaald, dat is inclusief die vijf miljoen volgens Nuijen. Gemeente lijdt dan dus geen verlies. Misschien dat er dan nog 2-3 miljoen schuld overblijft, maar de RvC will daarmee wel wachten tot de club betere tijden heeft.
Het gaat niet om wat DJD verdient.. er hoeft geen salaris te worden betaald + je krijgt een transfersom er voor terug. De sportieve aspiraties zijn dan nog gewoon het zelfde als nu. Want zeg nou eerlijk, het begin was leuk.. maar fortuna presteerd nu toch ook 0,0?
Daarbij komt ook dat het bezoekers aantal ondertussen ook weer terug naar het oude GGD niveau is gegaan..
OJAAJOH?
pi_24764358
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de woorden van hellmondunited. Of je nu 12e gaat eindigen of 17e in de GGD. Maakt dat echt wat uit?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 26 januari 2005 @ 19:10:46 #55
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24764444
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 18:13 schreef DeHeldjes het volgende:
Mocht het zover komen....

Komt allen gezellig naar Stadion de Geusselt... we hebben nog wel wat plaatsen vrij

of ga je dan liever naar Mofrika?
Jullie zijn toch al zo goed bevriend.

Samen een trein van Roda opwachten die onderweg is naar Shittard, samen demonstreren als MVV bijna failliet is...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_24764688
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 19:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de woorden van hellmondunited. Of je nu 12e gaat eindigen of 17e in de GGD. Maakt dat echt wat uit?
dat maakt mij niks uit hoor
maar dan kun je net zo goed alles verkopen en 36 reglementaire verliespartijen van 3-0 afspreken.

en sowieso was de transfersom van Derksen slechts een druppel op de gloeiende plaat geweest. Wat vang je nog voor hem? 2 ton? Zou al veel zijn.

Fortuna heeft een miljoen nodig om een dikke maand door te komen.

Bezeoekrsaantallen liggen hoger dan vorige jaren in de GGD. Bij VVV thuis zaten er gewoon dik 6000 man, dus het leeft zeker nog wel allemaal.

edit: en ja, Fortuna presteert op dit moment niet meer. Dat krijg je als je nauwelijks geld hebt om een selectie op te bouwen en het dus een krappe bezetting is. Dit samen met enkele langdurige blessures is het een simpele optelsom. Een terugkerende Joos van Barneveld die zijn oude niveau nog altijd niet kan vinden, etc etc.

[ Bericht 16% gewijzigd door Evertje op 26-01-2005 19:30:13 ]
pi_24764732
ben zo de kluts kwijt dat ik niet eens meer weet hoe FOK! werkt
pi_24770597
Het is of of, niet en en. Fortuna zit in een lastige financiele positie, dan moet je de sportieve ambities even begraven.

Als Fortuna nu direct 1 mio nodig heeft, dan zouden ze er nog 0,8 nodig hebben gehad als ze Derksen hadden verkocht en ze hoeven zijn salaris niet op te hoesten, ook al heeft hij geen heel dik salaris.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 27 januari 2005 @ 00:32:53 #59
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_24771181
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 23:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het is of of, niet en en. Fortuna zit in een lastige financiele positie, dan moet je de sportieve ambities even begraven.

Als Fortuna nu direct 1 mio nodig heeft, dan zouden ze er nog 0,8 nodig hebben gehad als ze Derksen hadden verkocht en ze hoeven zijn salaris niet op te hoesten, ook al heeft hij geen heel dik salaris.
Oke dan hadden ze derksen verkocht... dan was het idd nu 0,8 miljoen, en dat halen ze ook nergens vandaan, of het nu 1 miljoen is of 0,2 miljoen minder dat maakt niks meer uit.

De gemeente sittard-geleen zijn veels te langzaam met beslissingen, maar dat is al oud nieuws, niet alleen bij Fortuna, bij alles in de gemeente. Al 3 jaar ligt het plan op tafel, maar ze zijn te bang om hun hoofd er over te buigen. Ze stellen het maar uit en uit.

Ik zie het somber in voor de club van mijn leven.


En JodaMof, spot neit zo met MVV en Fortuna, als Roda op sterven na dood lag denk ik niet dat er veel supporters zouden zijn die de spot ermee zouden drijven, mij wij krijgen van veel roda supporters alleen maar leedvermaak. Geen enkele andere supporter in Nederland vind het goed als we failliet gaan, behalve de Roda supporters, die hadden al plezier bij MVV toen MVV bijna failliet was, en de Fortuna supporters hun steun betuigde, door mee te doen aan de acties. Het bewijst maar weer eens wat voorn k*t volk die rodasupporters zijn, als Roda slecht speelt zitten er nog minder supporters op de tribune dan bij mvv en fortuna, de meeste personen die ik ken wat naar roda gaan, die gaan vanwege het eredivisievoetbal, met de actie NOOIT FC LIMBURG kregen MVV en Fortuna allebei zo'n 1500 man op de been, bij Roda waren het er maar 200 waren zitten de gloriehunters dan??? en ik kan me tijden herinneren dat roda er ook niet altijd goed heeft voorgestaan? Wat zou roda zijn zonder Nol Hendricks?
  donderdag 27 januari 2005 @ 00:33:34 #60
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_24771193
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 19:10 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Jullie zijn toch al zo goed bevriend.

Samen een trein van Roda opwachten die onderweg is naar Shittard, samen demonstreren als MVV bijna failliet is...
We wachten ook net zo goed elkaar op
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
pi_24771214
Als ze Derksen hadden verkocht dan hadden ze wel getoond dat ze in elk geval iets doen om de schuldenlast terug te brengen. Die indruk weten ze nu niet echt te wekken eigenlijk. Ze halen nog vrolijk spelers namelijk.

Het ligt trouwens niet aan de gemeente Sittard-Geleen, het ligt aan de slecht onderbouwde plannen en luchtfietserij van Fortuna dat er een schuldenberg is van 24 mio euro. 24 mio euro Hoe krijgen ze het voor mekaar zeg.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 27 januari 2005 @ 00:57:43 #62
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24771483
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 00:32 schreef NeoGenic1982 het volgende:
En JodaMof, spot neit zo met MVV en Fortuna, als Roda op sterven na dood lag denk ik niet dat er veel supporters zouden zijn die de spot ermee zouden drijven, mij wij krijgen van veel roda supporters alleen maar leedvermaak. Geen enkele andere supporter in Nederland vind het goed als we failliet gaan, behalve de Roda supporters, die hadden al plezier bij MVV toen MVV bijna failliet was, en de Fortuna supporters hun steun betuigde, door mee te doen aan de acties. Het bewijst maar weer eens wat voorn k*t volk die rodasupporters zijn, als Roda slecht speelt zitten er nog minder supporters op de tribune dan bij mvv en fortuna, de meeste personen die ik ken wat naar roda gaan, die gaan vanwege het eredivisievoetbal, met de actie NOOIT FC LIMBURG kregen MVV en Fortuna allebei zo'n 1500 man op de been, bij Roda waren het er maar 200 waren zitten de gloriehunters dan??? en ik kan me tijden herinneren dat roda er ook niet altijd goed heeft voorgestaan? Wat zou roda zijn zonder Nol Hendricks?
Ik spot totaal niet ermee dat jullie failliet gaan. Integendeel van mij mogen jullie of mvv direct weer promoveren. Niks mooiers als die derby's. Maar die reactie van die pier moest ik gewoon op reageren.

Maar die 1500 is dat inclusief uitvak bij de laatste derby? Over gloryhunters gesproken...

Kan me anders nog een goed gevulde Zuidtribune herinneren toen Hendriks en Pickée uitleg kwamen geven. Uitwedstrijden waren uitverkocht en stonden in teken van protest.

En dan die steun van jullie in Maastricht. Het was zoveel steun dat jullie samen direct richting wegsprintte bij de demonstratie toen er een gerucht rondging dat er een groep van Roda kwam?

En plezier als mvv failliet gaat? Tsja in plaats van zelf iets te proberen om hun club te redden gaan ze anti-songs tegen ons zingen, hoef je ook niet op sympathie te rekenen! Maar als je zo simpel denkt erover!

Enne, zonder Hendriks bestonden wij niet eens meer...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 27 januari 2005 @ 01:18:53 #63
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_24771737
quote:
die reactie van die pier moest ik gewoon op reageren.
Lache... mijnwerkers die ons Pieren noemen...
quote:
En dan die steun van jullie in Maastricht. Het was zoveel steun dat jullie samen direct richting wegsprintte bij de demonstratie toen er een gerucht rondging dat er een groep van Roda kwam?
Jij droomt hardop... echt...wat een BS... maar dat zijn we van jullie wel gewend praatjesmakers...
quote:
En plezier als mvv failliet gaat? Tsja in plaats van zelf iets te proberen om hun club te redden gaan ze anti-songs tegen ons zingen, hoef je ook niet op sympathie te rekenen! Maar als je zo simpel denkt erover!
Jullie en sympathie volgens mij zitten je lederhosen te straks heinz
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
  donderdag 27 januari 2005 @ 01:25:14 #64
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24771807
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 01:18 schreef DeHeldjes het volgende:

[..]

Lache... mijnwerkers die ons Pieren noemen...
quote:
Jij droomt hardop... echt...wat een BS... maar dat zijn we van jullie wel gewend praatjesmakers...
Droom niet bepaalt hardop. Goeie vriend van me is fanatiek aanhanger van dat clubje van jou.
quote:
Jullie en sympathie volgens mij zitten je lederhosen te straks heinz
Sympathie hoor je te verdienen, en die krijg je niet bepaald op ons op die manier.

Maar aan je reactie's te lezen heeft verder ingaan op jou geen zin. Als je nog niet eens weet dat we jullie pieren noemen, wel 's bij 1 van onze's derby's geweest dan?
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_24774570
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 00:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als ze Derksen hadden verkocht dan hadden ze wel getoond dat ze in elk geval iets doen om de schuldenlast terug te brengen. Die indruk weten ze nu niet echt te wekken eigenlijk. Ze halen nog vrolijk spelers namelijk.
ja en dan gaat het financieel echt vooruit
fortuna heeft dit vorig jaar ook gedaan met de verkoop van gommans en van der hoeven en het heeft geen enkele zin gehad en bovendien ging het er sportief nog meer op achteruit
quote:
Het ligt trouwens niet aan de gemeente Sittard-Geleen, het ligt aan de slecht onderbouwde plannen en luchtfietserij van Fortuna dat er een schuldenberg is van 24 mio euro. 24 mio euro Hoe krijgen ze het voor mekaar zeg.
fortuna heeft meerdere malen plannen op tafle gelegd maar of de gemeente haalde zijn neus op of ze keken er niet eens na
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:16:13 #66
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_24776599
24 miljoen is niet niks. Maar Fortuna begon met luchtfietserij, als je het zo wilt noemen, op een begrijpelijk moment. Ze speelden (incidenteel naar later bleek) voor het linkerrijtje, hadden wat leuke spelers, sloten langdurige contracten af mede ingegeven door het vertrek van Van Bommel en Bouma. De post-Bosman-affaire was in volle bloei. De KNVB en andere 'experts' spiegelde clubs voor dat een nieuw stadion voor gigantische inkomsten zou zorgen, Ajax en Vitesse waren de voorbeelden van hoe het zou gaan.
En als je dan niet die toeschouwers trekt die je dacht dat je zou trekken, niet allerlei bedrijfsruimten weet te verhuren, je degradeert, de begroting met 50-70% omlaag moet, maar nog steeds aan die contracten vastzit, die dure spelers niet uit economisch belang mag ontslaan van de KNVB, ja dan gaat het hard natuurlijk.
Achteraf is het makkelijk om over luchtfietserij te spreken. Maar dat te dure en grote stadion, de alvast voor de te verwachte inkomsten opgepompte begroting, de toen gewaande noodzaak van langdurige contracten tegen exhorbitante salarissen......op dat moment zelf zei niemand 'wat is Fortuna dom bezig'.
Het enige wat 'ze' echt kwalijk te nemen is, is dat er veel geld is uitgegeven aan spelers die niets hebben toegevoegd. Voor de rest ging Fortuna gewoon mee in de hype waar iedereen is meeging. Achteraf dom, maar Fortuna werd ook gedwongen door omstandigheden en meegenomen in hypes, zoals meer clubs dat werden. Dat door slechte sportieve prestaties en de daarop volgende degradatie gelijk het einde betekenen is triest natuurlijk.
NAC, Utrecht, Sparta, NEC.....hoeveel clubs hebben wel niet bij het gemeentehuis aangeklopt?
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:33:52 #67
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_24777010
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:16 schreef Stpan het volgende:
24 miljoen is niet niks. Maar Fortuna begon met luchtfietserij, als je het zo wilt noemen, op een begrijpelijk moment. Ze speelden (incidenteel naar later bleek) voor het linkerrijtje, hadden wat leuke spelers, sloten langdurige contracten af mede ingegeven door het vertrek van Van Bommel en Bouma. De post-Bosman-affaire was in volle bloei. De KNVB en andere 'experts' spiegelde clubs voor dat een nieuw stadion voor gigantische inkomsten zou zorgen, Ajax en Vitesse waren de voorbeelden van hoe het zou gaan.
En als je dan niet die toeschouwers trekt die je dacht dat je zou trekken, niet allerlei bedrijfsruimten weet te verhuren, je degradeert, de begroting met 50-70% omlaag moet, maar nog steeds aan die contracten vastzit, die dure spelers niet uit economisch belang mag ontslaan van de KNVB, ja dan gaat het hard natuurlijk.
Achteraf is het makkelijk om over luchtfietserij te spreken. Maar dat te dure en grote stadion, de alvast voor de te verwachte inkomsten opgepompte begroting, de toen gewaande noodzaak van langdurige contracten tegen exhorbitante salarissen......op dat moment zelf zei niemand 'wat is Fortuna dom bezig'.
Het enige wat 'ze' echt kwalijk te nemen is, is dat er veel geld is uitgegeven aan spelers die niets hebben toegevoegd. Voor de rest ging Fortuna gewoon mee in de hype waar iedereen is meeging. Achteraf dom, maar Fortuna werd ook gedwongen door omstandigheden en meegenomen in hypes, zoals meer clubs dat werden. Dat door slechte sportieve prestaties en de daarop volgende degradatie gelijk het einde betekenen is triest natuurlijk.
NAC, Utrecht, Sparta, NEC.....hoeveel clubs hebben wel niet bij het gemeentehuis aangeklopt?
Klopt allemaal wat jij zegt, en bij hoeveel clubs heeft de gemeente de helpende hand uitgestoken? Bij ze allemaal! Behalve bij MVV, maar daar heeft de heer Leers ervoor gezorgd dat MVV op een andere manier geholpen kon worden.

Fortuna klopt niet opeens voor geld aan, ze zijn al 3 jaar bezig om het bestemmingsplan te wijzigen, 3 jaar lang wachten zodat ze konden bouwen, na die 3 jaar liepen de schulden hoog op en heeft de raad van commisarissen fortuna in leven weten te houden met in het achterhoofd wetende dat de politiek toch niet zo langzaam kon zijn. Maar na die 3 jaar is het geld op om Fortuna in leven te houden, waarom?? omdat de politiek maar geen beslissingen kan nemen!

Fortuna heeft Sittard op de kaart gezet, als je sittard zegt dan denk je meteen Fortuna, niet alle andere dingen die ik als Ras-Limburger nog nooit van gehoord heb, ja toon hermans kent iedereen maar daar gaat niet meteen een belletje rinkelen "ow sittard".

In de tijden dat Fortuna goed presteerde (amstel cup, 7e plaats eredivisie, winst tegen toppers, intertoto) stonden de gemeentelieden voorop in de polonaise, en is het van "ons fortuna", "de sittardse voetbalclub" maar als het minder gaat willen ze liever niet genoemd worden samen met Fortuna en draaien ze zich de rug naar fortuna !
pi_24777048
Dat kan wel eens het laatste Fortunatopic worden... ach, men wilde ook geen FC- Limburg. MVV is de volgende tot er nog maar één club in het diepe zuiden overblijft. En over Roda ben ik ook niet positief.
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:49:05 #69
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24777365
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:33 schreef NeoGenic1982 het volgende:

[..]

Klopt allemaal wat jij zegt, en bij hoeveel clubs heeft de gemeente de helpende hand uitgestoken? Bij ze allemaal! Behalve bij MVV, maar daar heeft de heer Leers ervoor gezorgd dat MVV op een andere manier geholpen kon worden.
Maar hoevaak had mvv daarvoor al steun gehad van de gemeente? Dat heeft zwaar meegeteld in hun beslissing toendertijd.

Dat jullie nu wel 's steun mogen krijgen van jullie gemeente is wat anders, want jullie krijgen werkelijk geen cent van die gasten. Als het nu vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen was hadden jullie die 5 mil al gehad...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 27 januari 2005 @ 13:32:21 #70
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_24778132
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:49 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Maar hoevaak had mvv daarvoor al steun gehad van de gemeente? Dat heeft zwaar meegeteld in hun beslissing toendertijd.

Dat jullie nu wel 's steun mogen krijgen van jullie gemeente is wat anders, want jullie krijgen werkelijk geen cent van die gasten. Als het nu vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen was hadden jullie die 5 mil al gehad...
Het ging hem 3 jaar geleden nog niet eens om centen. Fortuna zat in de problemen. Maar er waren oplossingen, die samen gingen met de wijzigingbestemming van bedrijvenstad Fortuna. Maar de gemeente heeft daar niks aan gedaan. En nu opeens rare blikken als Fortuna het niet meer trekt, als ze 3 jaar geleden een beslissing genomen hadden dan was Fortuna alweer flink aan de weg aan het timmeren om alle schulden te saneren, was het stadion allang verkocht (WANT WE HEBBEN EEN KOPER MAAR HET BESTEMMINGSPLAN MOET EERST GEWIJZIGD WORDEN!!!). Maar Roda (met alle respect voor Roda) krijgt een garantstelling van 15 miljoen, fortuna krijgt er nog niet eens één van 5 miljoen. MVV wordt geholpen door leers, en dan hebben we de Limburgse clubs gehad, en dan alle andere clubs in Nederland die geholpen zijn op de één of andere manier, alleen de dikkoppen uit sittard vinden het beter om maar weer eens te investeren in één of andere Moskee of Islamschool.

Misschien iets voor Fortuna om één zaal te verhuren aan moslims, maken ze er een moskee van whoppa meteen 15 miljoen voor Fortuna want hej.. een moskee he, das opletten anders voelen ze zich gediscrimineerd.
pi_24778322
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 00:32 schreef NeoGenic1982 het volgende:

[..]

Oke dan hadden ze derksen verkocht... dan was het idd nu 0,8 miljoen, en dat halen ze ook nergens vandaan, of het nu 1 miljoen is of 0,2 miljoen minder dat maakt niks meer uit.
Wat lopen ze in sittard nou allemaal zielig te doen?!?!?! eerst zijn de prestaties niet belangrijk dan weer wel dan weer niet.

Dan is elke euro weer belangrijk nu weer niet.. zo krijg je mis management als je niet weet wat je wil
OJAAJOH?
  donderdag 27 januari 2005 @ 13:46:04 #72
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_24778409
Ach, Sparta moest 8 jaar wachten voordat het stadion er kwam. Niet dat alle 8 jaren wachten toegeschreven kunnen worden aan de gemeente destijds, maar gemeenten zijn het nu eenmaal niet als vanzelf eens met een bestemmingsplan.
Overigens zit er een groot verschil in hoe gemeenten clubs een helpende hand toesteken. ADO krijgt een nieuw mooi stadion tegen een achterlijk lage huur. De gemeente Rotterdam heeft willen helpen, maar dan alleen als het de belastingbetaler niks kost, en Cambuur heeft recent wat schulden kwijtgescholden gekregen door de gemeente.

Maar ontopic, ik denk niet dat er ook maar 1 gemeente is die 24 miljoen op tafel legt. Stel dat die 24 miljoen er komt, dan is het nog geen garantie dat er hierna weer extra gaten in begrotingen boven tafel komen en er geen nieuwe schulden ontstaan.
De enige reden dat de gemeente Rotterdam het stadion wilde kopen van Sparta (lees een lening uitschrijven met 10-11% rente met als onderpand de aandelen van het stadion) is dat er een sponsorgroep garant voor stond dat 3 jaar lang de begrotingstekorten door hen worden gedicht.

Ik ken de situatie van Fortuna niet helemaal, maar ik kan me simpelweg niet voorstellen dat je als eerste divisieclub met zo een begroting die schulden kan wegwerken. Zelfs al zou Fortuna alles gratis krijgen, gratis spelers, gratis staf, gratis stadion.......dan nog duurt het 6 jaar voordat die schulden zijn weggewerkt!
pi_24778435
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:40 schreef AirRaid het volgende:

[..]

ja en dan gaat het financieel echt vooruit
fortuna heeft dit vorig jaar ook gedaan met de verkoop van gommans en van der hoeven en het heeft geen enkele zin gehad en bovendien ging het er sportief nog meer op achteruit
[..]

fortuna heeft meerdere malen plannen op tafle gelegd maar of de gemeente haalde zijn neus op of ze keken er niet eens na
van der hoeven kregen wij voor nop.. ff een belangrijke basisspeler die Helmond gratis mag overnemen. Waar de fuck zijn ze mee bezig in sittard?
OJAAJOH?
  donderdag 27 januari 2005 @ 13:48:36 #74
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24778443
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 13:46 schreef Stpan het volgende:
Maar ontopic, ik denk niet dat er ook maar 1 gemeente is die 24 miljoen op tafel legt. Stel dat die 24 miljoen er komt, dan is het nog geen garantie dat er hierna weer extra gaten in begrotingen boven tafel komen en er geen nieuwe schulden ontstaan.
Gemeente Arnhem... Hoeveel geld hebben die lui er al niet ingepompt...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 27 januari 2005 @ 13:50:44 #75
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24778487
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 13:47 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

van der hoeven kregen wij voor nop.. ff een belangrijke basisspeler die Helmond gratis mag overnemen. Waar de fuck zijn ze bij mee bezig in sittard?
Misschien had hij (voor Fortuna begrippen) een 'lekker' loonstrookje, en waren ze in Sittard al lang blij als ze hem niet meer hoefden te betalen. Neemt niet weg dat je op zijn minst een minimale transfersom had kunnen proberen te vragen.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_24779311
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 13:50 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Misschien had hij (voor Fortuna begrippen) een 'lekker' loonstrookje, en waren ze in Sittard al lang blij als ze hem niet meer hoefden te betalen. Neemt niet weg dat je op zijn minst een minimale transfersom had kunnen proberen te vragen.
Hij had gewoon in zijn contract staan dat ie ten alle tijde gratis kon vertrekken. Hij had een contract met Fortuna getekend voor 52.000 euro (het maximum bedrag aan salaris) omdat hij daarmee de club redde ten tijde van Mommers en de licentieperikelen. Ook Hamming heeft toen zo'n contract getekend met die voorwaarden. Ze hebben toen dik salaris ingeleverd om Fortuna te redden.

En nogmaals 2 ton is op een 20 miljoen toch echt maar een druppel op de gloeiende plaat
pi_24779355
En ook nogmaals. De gemeente hoeft die 20 miljoen niet te betalen.

Als Fortuna op dit moment een garantiestelling krijgt van de gemeente is het ook gered voor 1,5 jaar.
pi_24779375
jezus 20 miljoen...

Wat een wanorde voor zo'n kutploegje.

Meteen af laten sterven.
pi_24779405
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 14:35 schreef Evertje het volgende:
En ook nogmaals. De gemeente hoeft die 20 miljoen niet te betalen.

Als Fortuna op dit moment een garantiestelling krijgt van de gemeente is het ook gered voor 1,5 jaar.
Goh als elke Fortuna supporter 100 euro neerlegt..


dan heb je al 10000 euro dus dan ben je inderdaad een eind.
pi_24779757
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 14:33 schreef Evertje het volgende:

[..]

Hij had gewoon in zijn contract staan dat ie ten alle tijde gratis kon vertrekken. Hij had een contract met Fortuna getekend voor 52.000 euro (het maximum bedrag aan salaris) omdat hij daarmee de club redde ten tijde van Mommers en de licentieperikelen. Ook Hamming heeft toen zo'n contract getekend met die voorwaarden. Ze hebben toen dik salaris ingeleverd om Fortuna te redden.

En nogmaals 2 ton is op een 20 miljoen toch echt maar een druppel op de gloeiende plaat
Mismanagement dus. puur uitstellen van executie..
dat hebben ze de afgelopen jaren gedaan.
Daarbij maakt 2 ton wel degelijk uit. Als een miljoen voor de gemeente te veel is.. 8 ton is al een heel stuk minder. Daarbij helpt gewoon echt alles.

Waarom zijn jullie die actie met die loten dan ooit begonnen? was ook maar een druppel op de gloeiende plaat dan.

zoals fortuna heeft gehandeld is dodelijk geweest
OJAAJOH?
  donderdag 27 januari 2005 @ 15:27:49 #81
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24780222
Zie hoe 'belangrijk' de gemeente jullie vind:
quote:
Gemeente beslist pas in februari over Fortuna

De gemeente Sittard-Geleen vergadert vanavond niet over het verzoek van Fortuna om financiële hulp.

De gemeenteraad wil eerst een duidelijk uitgewerkt voorstel zien. Het raadsdebat over de toekomst van Fortuna is verschoven naar donderdag 24 februari. De zaak komt op 17 februari aan de orde in de raadscommissie Bedrijven en Middelen. Fortuna Sittard heeft de gemeente voor komende dinsdag om een miljoen euro gevraagd, om een belastingschuld te betalen. Door het uitstel van de gemeentelijke beslissing zal Fortuna dat geld niet ontvangen. De KNVB brengt Fortuna drie punten in mindering als de club de belastingschuld komende week niet betaalt.

Bron: L1
Lekker gemeentebestuur dus...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_24780830
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 14:58 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Mismanagement dus. puur uitstellen van executie..
dat hebben ze de afgelopen jaren gedaan.
Daarbij maakt 2 ton wel degelijk uit. Als een miljoen voor de gemeente te veel is.. 8 ton is al een heel stuk minder. Daarbij helpt gewoon echt alles.

Waarom zijn jullie die actie met die loten dan ooit begonnen? was ook maar een druppel op de gloeiende plaat dan.

zoals fortuna heeft gehandeld is dodelijk geweest
Op dat tijdstip was het ook uitstellen van executie want anders hadden we geen licentie gekregen. Mommers heeft heel veel gaten gedicht maar kon onmogelijk alles dichten. Toen is hij zelf ook maar gegaan omdat zijn salaris ook op de begroting drukte. Dus was toen vrijwel sluitend!

Je gaat me toch niet vertellen dat een supergrote saneringsronde een slechte zaak is geweest voor de club. Er kon echt niks meer af.

Je kan wel twee ton inleveren, maar wat heeft dat nu echt voor zin. Je kan zo wel alle spelers verkopen. Ik vind dat echt zo simpel geredeneerd. Over weer een maand hebben we weer een miljoen nodig, dan ook maar de hele verdediging verkopen? Er moet toch ook nog een elftal blijven spelen en het voetbal is de enige positieve reclame die je als club nu nog kunt hebben.

Ondertussen is het balletje aan het rollen en vanavond zetten we nog wat druk op de gemeenteraad bij de raadsvergadering. Paar spandoeken en geen ongein. Gewoon laten zien dat we er zijn en dat de gemeente eens orde op zaken moet stellen, en niet nog drie jaar gaat lanterfanten.
pi_24781537
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 16:06 schreef Evertje het volgende:

[..]

Op dat tijdstip was het ook uitstellen van executie want anders hadden we geen licentie gekregen. Mommers heeft heel veel gaten gedicht maar kon onmogelijk alles dichten. Toen is hij zelf ook maar gegaan omdat zijn salaris ook op de begroting drukte. Dus was toen vrijwel sluitend!

Je gaat me toch niet vertellen dat een supergrote saneringsronde een slechte zaak is geweest voor de club. Er kon echt niks meer af.

Je kan wel twee ton inleveren, maar wat heeft dat nu echt voor zin. Je kan zo wel alle spelers verkopen. Ik vind dat echt zo simpel geredeneerd. Over weer een maand hebben we weer een miljoen nodig, dan ook maar de hele verdediging verkopen? Er moet toch ook nog een elftal blijven spelen en het voetbal is de enige positieve reclame die je als club nu nog kunt hebben.

Ondertussen is het balletje aan het rollen en vanavond zetten we nog wat druk op de gemeenteraad bij de raadsvergadering. Paar spandoeken en geen ongein. Gewoon laten zien dat we er zijn en dat de gemeente eens orde op zaken moet stellen, en niet nog drie jaar gaat lanterfanten.
Hoor je mij zeggen dat die saneringen slecht zijn geweest? nee! Alleen dat van der hoeven in zn contract laat zetten dat hij voor niks weg mag is gewoon stom.

Jullie hebben nu toch elberkani erbij? Je hoort mij niet zeggen dat je heel je team moet verkopen, dat maak jij er van. Daarbij is het voetbal helemaal niet de enige positieve reclame die je voor jou club nu nog kunt hebben. Sterker nog het zal eerder negatieve reclame zijn, want fortuna presteerd gewoon weer zoals vorig jaar en dat jaar er voor. Geen zak dus.

Ik vind het gewoon triest dat men in sittard maar wat roept, zoals ik hier al eerder heb gezegd.

Ik hoop dat fortuna het geld krijgt, wat ze nodig hebben. Maar dan wel voor de laatste keer. Vind het niet normaal hoeveel BVO's om geld zeuren (en dan niet van die kleine bedragen). Dat geld kan wel beter worden gebruikt. Andere bedrijven kunnen ten slotte ook niet even aankloppen bij de gemeente of ze nog een miljoentje voor ze hebben liggen.
OJAAJOH?
pi_24781576
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 15:27 schreef DarkShine het volgende:
Zie hoe 'belangrijk' de gemeente jullie vind:
[..]

Lekker gemeentebestuur dus...
Ik vind het maar terecht. Fortuna staat namelijk bekent om de grote plannen. Maar als het er op aan komt, komen ze niet met uitgewerkte plannen. Die de gemeente dus wel wil zien, ze gaan niet even wat geld uit hun portemonnee trekken omdat 'fortuna het waarschijnlijk wel terug betaald' ze zijn wel gek.

Als het om zo'n bedrag gaat zou ik ook zekerheid willen
OJAAJOH?
pi_24781619
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 16:06 schreef Evertje het volgende:


Ondertussen is het balletje aan het rollen en vanavond zetten we nog wat druk op de gemeenteraad bij de raadsvergadering. Paar spandoeken en geen ongein. Gewoon laten zien dat we er zijn en dat de gemeente eens orde op zaken moet stellen, en niet nog drie jaar gaat lanterfanten.
Oe dat zal ze leren... Twee man en een paardekop die komen vragen of ze alsjeblieft zsm een paar miljoenen erin willen pompen.
  donderdag 27 januari 2005 @ 17:45:23 #86
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24781627
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:41 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Ik vind het maar terecht. Fortuna staat namelijk bekent om de grote plannen. Maar als het er op aan komt, komen ze niet met uitgewerkte plannen. Die de gemeente dus wel wil zien, ze gaan niet even wat geld uit hun portemonnee trekken omdat 'fortuna het waarschijnlijk wel terug betaald' ze zijn wel gek.

Als het om zo'n bedrag gaat zou ik ook zekerheid willen
Vind het niet geheel terecht. Aangezien het gemeentebestuur van Sittard-Geleen alles omtrent de lokale 'trots' vooruit schuift.

Fortuna had al gered kunnen zijn zonder dat het de gemeente 1 cent had gekost, maar ook dat werd maar vooruit en vooruit en vooruit geschoven. Hoe dat met dat bestemmingsplan zit/is afgelopen weet ik niet.

Maar de manier waarop de gemeente Sittard-Geleen fortuna in onzekerheid laat...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_24781685
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:45 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Vind het niet geheel terecht. Aangezien het gemeentebestuur van Sittard-Geleen alles omtrent de lokale 'trots' vooruit schuift.

Fortuna had al gered kunnen zijn zonder dat het de gemeente 1 cent had gekost, maar ook dat werd maar vooruit en vooruit en vooruit geschoven. Hoe dat met dat bestemmingsplan zit/is afgelopen weet ik niet.

Maar de manier waarop de gemeente Sittard-Geleen fortuna in onzekerheid laat...
Wat dat bestemmingsplan betreft, geef ik fortuna ook gelijk. Daarbij heeft de gemeente fortuna inderdaad in de steek gelaten.

Maar om nou alle schuld aan de gemeente te geven is hartstikke fout. Een schuld van 24 miljoen zou toch echt aangevuld moeten worden. Zonder een enkele eurocent er in te stoppen lukt dat gewoon niet.

Fortuna wil niet voor niks al voor de zoveelste keer geld van de gemeente hebben.
OJAAJOH?
  donderdag 27 januari 2005 @ 19:07:31 #88
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_24782929
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:49 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Wat dat bestemmingsplan betreft, geef ik fortuna ook gelijk. Daarbij heeft de gemeente fortuna inderdaad in de steek gelaten.

Maar om nou alle schuld aan de gemeente te geven is hartstikke fout. Een schuld van 24 miljoen zou toch echt aangevuld moeten worden. Zonder een enkele eurocent er in te stoppen lukt dat gewoon niet.

Fortuna wil niet voor niks al voor de zoveelste keer geld van de gemeente hebben.
Dat Fortuna aan de schuld gekomen is, is Fortuna zelf schuld dat hoor je iedereen zeggen. Maar Fortuna heeft een oplossing, een oplossing die ze al 3 jaar hebben, die ligt al 3 jaar op tafel bij de gemeente. MAAR DE GEMEENTE DOET ER NIKS MEE, ze wijzigen niets.

Weten jullie nog met AZ een tijdje terug, als het stadion niet gebouwt kon worden, of begonnen met de bouw voor een bepaalde datum moest faillisement worden aangevraagd, waarom, omdat ze alleen maar kosten maakten, en ze moesten voor een bepaalde datum beginnen met bouwen anders gingen ze failliet. Bij Fortuna is hetzelfde, er moet voro een bepaalde datum een beslissing genomen worden over de bestemmingswijziging maar ze laten het al 3 jaar liggen, en nu is die datum en meteen een mediahype eromheen. Prachtig gemeent, laat ze nog maar wat langer wachten verdwijnt het beestje vanzelf. Als Fortuna 3 jaar geleden al te horen had gekregen dat de plannen niet doorgingen hadden ze nog 3 jaar de tijd gehad om iets anders te proberen, maar plan 1 is nog niet eens doorgekomen omdat plan 1 nog op de tafal ligt bij de gemeente, naast de koffie en koekjes!
pi_24783256
Zou het jammer vinden van Fortuna vind het wel een aardige club opzich.
pi_24788220
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:38 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Hoor je mij zeggen dat die saneringen slecht zijn geweest? nee! Alleen dat van der hoeven in zn contract laat zetten dat hij voor niks weg mag is gewoon stom.
Dat is niet stom. Anders was Van der Hoeven bij Fortuna gebleven voor twee ton per jaar salaris en was de begroting niet rondgekomen en had Fortuna geen licentie gekregen. Is logisch dat Van der Hoeven dan wel bepaalde dingen in zijn voordeel in het contract wil hebben. Je mag blij zijn dat Hoeven zo'n contract tekent. Hij tekende zelfs als eerste omdat hij vond dat hij wat terug wilde doen voor de club, die hem gewoon is blijven steunen terwijl hij al een jaar geblesseerd was. Hij wilde zich bij fortuna bewijzen, dan maar onder dat nieuwe contract.

Maar goed, we hebben het er niet meer over. Van mij mag je best nog wat zeggen, maar voor mij geldt alleen nog komende woensdag.

Morgen wordt om 16:00 een persconferentie op het gemeentehuis gegeven. Alle betrokken partijen krijgen dan de stukken waarover op dinsdag en woensdag besloten moet worden. Dit zal dan gaan om een wijziging in het bestemmingsplan en in hoeverre de gemeente Fortuna kan steunen, bijv. met een garantiestelling (geen geld geven dus!!!!). Dinsdag is de commissievergadering en kan iedereen vragen stellen en wordt meer uitleg gegeven. op woensdag wordt dan besloten of de raad akkoord gaat.

We hebben 19 stemmen nodig

Als we er 18 hebben is de club failliet, simpel.
pi_24788802
Garantie stelling is bij FS gewoon hetzelfde als geld geven.
  donderdag 27 januari 2005 @ 23:54:28 #92
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24789320
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 23:31 schreef Poepoog het volgende:
Garantie stelling is bij FS gewoon hetzelfde als geld geven.
En jou opmerkingen slaan als een lul op een drumstel.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_24789401
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 13:48 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Gemeente Arnhem... Hoeveel geld hebben die lui er al niet ingepompt...
Misschien moet Fortuna dan maar uitwijken naar Arnhem...
'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
**Ferdi Kübler & Hugo Koblet**
pi_24789424
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 23:31 schreef Poepoog het volgende:
Garantie stelling is bij FS gewoon hetzelfde als geld geven.
als je niet normaal kan reageren blijf dan gewooon weg
pi_24789453
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 23:08 schreef Evertje het volgende:

We hebben 19 stemmen nodig

Als we er 18 hebben is de club failliet, simpel.
iemand nog connecties met de maffia
  vrijdag 28 januari 2005 @ 00:02:33 #96
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24789524
Staan er nog ergens foto's van vanavond?
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_24789729
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 00:02 schreef DarkShine het volgende:
Staan er nog ergens foto's van vanavond?
Bij L1 is het op het late nieuws, ook interviews met supporters. Ik heb me gelukkig buiten beeld weten te houden. Al dreigde ik weer bijna langs te lopen toen ze in SV Limburg weer over die arbitragezaak in Zeist begonnen, maar gelukkig lieten ze dat net niet zien (toen was ik vol in beeld).

De websites zijn allemaal nog niet geupdate, dus misschien morgen ofzo.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 12:17:29 #98
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_24795879
Iemand het nummer van ene Karel A.

* neo heeft zelfspot
pi_24796226
Wens Fortuna het beste, al ziet het er slecht uit.

Al al die kansloze kreten hier dat ¨MVV de volgende is¨etc: MVV is op het moment de gezondste club van Limburg(en bij de 9 gezondste van NL), dus mondjes dicht
  vrijdag 28 januari 2005 @ 13:00:43 #100
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24796740
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 23:08 schreef Evertje het volgende:

[..]

Dat is niet stom. Anders was Van der Hoeven bij Fortuna gebleven voor twee ton per jaar salaris en was de begroting niet rondgekomen en had Fortuna geen licentie gekregen.
quote:
Hij had gewoon in zijn contract staan dat ie ten alle tijde gratis kon vertrekken. Hij had een contract met Fortuna getekend voor 52.000 euro (het maximum bedrag aan salaris) omdat hij daarmee de club redde ten tijde van Mommers en de licentieperikelen. Ook Hamming heeft toen zo'n contract getekend met die voorwaarden. Ze hebben toen dik salaris ingeleverd om Fortuna te redden
Eerst is het het allerlaagste salaris van 52000 per jaar. Nu is het weer twee ton?

wil je gewoon niet onder ogen zien dat fortuna achterlijk bezig was?

overigens zijn enkele supporters weer lekker bezig geweest zie ik nu weer op teletekst

[ Bericht 26% gewijzigd door hellmondunited op 28-01-2005 13:14:56 ]
OJAAJOH?
pi_24797157
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 13:00 schreef hellmondunited het volgende:

[..]


[..]

Eerst is het het allerlaagste salaris van 52000 per jaar. Nu is het weer twee ton?

wil je gewoon niet onder ogen zien dat fortuna achterlijk bezig was?

overigens zijn enkele supporters weer lekker bezig geweest zie ik nu weer op teletekst
Het allerlaagste salaris mogelijk NA de saneringsronde, dus inclusief al die nieuwe contracten was 52.000 euro. Het was onderdeel van de sanering. Als de spelers niet hadden meegewerkt was de club dan al kapot geweest. Fortuna heeft in eerste instantie in Zeist de contracten proberen te ontbinden.
pi_24800868
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 23:54 schreef DarkShine het volgende:

[..]

En jou opmerkingen slaan als een lul op een drumstel.
pi_24800921
quote:
Sittard geeft Fortuna geen directe steun

Uitgegeven: 28 januari 2005 16:19
Laatst gewijzigd: 28 januari 2005 16:38

SITTARD - De gemeente Sittard wil voetbalclub Fortuna Sittard geen directe financiële steun verlenen. Zij is wel bereid versneld een bedrijventerrein rond het stadion op te zetten, waarvan ook de club financieel zou kunnen profiteren.

Dat blijkt uit een voorstel van B en W aan de gemeenteraad van Sittard dat vrijdag is gepresenteerd. Het gemeentebestuur weigert direct geld in Fortuna te pompen, omdat Sittard al garant staat voor een lening van 1,8 miljoen euro die enkele jaren geleden is verleend.


Het college van burgemeester en wethouders wil wel op een andere manier bijspringen, omdat een faillissement van de club uit de eerste divisie de gemeente in totaal 3 miljoen euro zou kosten.

Door het bestemmingsplan rond de accommodatie van de club te verruimen, zouden er zich vlug winkels kunnen vestigen. Het gemeentebestuur ziet een plaats weggelegd voor gelegenheden voor sport, ontspanning, onderwijs, amusement en detailhandel. Dat zou driehonderd arbeidsplaatsen opleveren.

Fortuna Sittard moet voor dinsdag een schuld van circa 1 miljoen euro aan de belastingdienst hebben voldaan, anders riskeert de club puntenaftrek door de KNVB. De club had de gemeente derhalve om een overbruggingskrediet van 5 miljoen en overname van het stadion verzocht. Het noodlijdende Fortuna betaalt ondertussen de spelers van het eerste elftal voorlopig geen loon uit. De totale schuld bedraagt 24 miljoen euro.
pi_24800955
quote:
Supporters Fortuna bedeigen raadsleden
SITTARD - Burgemeester H. Dijkstra (PvdA) van Sittard-Geleen heeft supporters van Fortuna Sittard verzocht te stoppen met het uiten van dreigementen aan gemeenteraadsleden die tegen gemeentelijke steun aan de voetbalclub zijn. Politici zijn bedreigd via e-mails en op internetsites en Dijkstra vreest dat deze politici zich daardoor ongemakkelijk gaan voelen om hun eigen standpunt tijdens commissie- en raadsvergadering naar voren te brengen.





De burgemeester maakt vrijdagmiddag bekend welk voorstel het college van burgemeester en wethouders aan de raad doet over de toekomst van het noodlijdende Fortuna, dat kampt met een schuld van 20 miljoen
quote:
Supporters Fortuna laten burgemeester met rust
SITTARD - De supporters van Fortuna Sittard zullen vrijdagmiddag geen acties ondernemen bij de persconferentie van burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen over het al dan niet steunen van de noodlijdende voetbalclub. Dat heeft een woordvoerder van de supporters vrijdagmorgen laten weten.


"We stappen om drie uur de bus in naar Apeldoorn", aldus deze supporter. "Het volgen van de wedstrijd tegen AGOVV is belangrijker dan aanwezigheid bij een persconferentie."

De supporters zien de toekomst somber in. " Waarschijnlijk speelt Fortuna vrijdag zijn laatste wedstrijd in het betaalde voetbal", laat een van hen via de website van Fortuna Sittard weten. "Triest, nu word ik clubloos en zal ik voetbal nooit meer hetzelfde beleven als destijds in de Baandert", aldus deze supporter, doelend op het oude inmiddels afgebroken stadion van Fortuna.
pi_24802161
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 13:23 schreef Evertje het volgende:

[..]

Het allerlaagste salaris mogelijk NA de saneringsronde, dus inclusief al die nieuwe contracten was 52.000 euro. Het was onderdeel van de sanering. Als de spelers niet hadden meegewerkt was de club dan al kapot geweest. Fortuna heeft in eerste instantie in Zeist de contracten proberen te ontbinden.
52.000 euro is het salarisplafond of het laagste salaris? Als 52.000 euro het laagste salaris is dan snap ik wel waarom Fortuna maar niet uit de zorgen komt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:42:25 #106
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24803551
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 18:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

52.000 euro is het salarisplafond of het laagste salaris? Als 52.000 euro het laagste salaris is dan snap ik wel waarom Fortuna maar niet uit de zorgen komt.
Volgens mij wouden die spelers toendertijd niet meer inleveren.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_24804350
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:42 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Volgens mij wouden die spelers toendertijd niet meer inleveren.
¤ 52.000 als laagste salaris lijkt me niet echt een goede basis om als GGD-club de schulden terug te brengen. Als dat het laagste salaris is dan betekent dat dat er een hoop jongens een stuk meer verdienen.

Bij TOP Oss is ¤ 35.000 het salarisplafond om maar eens een voorbeeld te noemen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24805593
Heey,

Theo mommers was idd erg verkeerd in zn beleid. Cor Nijpels had hier niets mee te maken en was er zwaar tegen. Dit was oa. zijn redenen tot ontslag. Theo heeft gewoon veel te veel geld uitgegeven. Ik ken Cor persoonlijk en hij zegt ook dat Theo totaal verkeerd bezig was.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 22:38:26 #109
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_24806160
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 22:13 schreef joorisss het volgende:
Heey,

Theo mommers was idd erg verkeerd in zn beleid.
Hoezo inderdaad? Niemand valt Mommers af volgens mij hier?
quote:
Cor Nijpels had hier niets mee te maken en was er zwaar tegen. Dit was oa. zijn redenen tot ontslag. Theo heeft gewoon veel te veel geld uitgegeven. Ik ken Cor persoonlijk en hij zegt ook dat Theo totaal verkeerd bezig was.
Gek he?
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_24808721
Praat me niet over Cor Nypels zeg, wat een lamzak. Afschieten die vent samen met Jacques Opgenoord en Jules Coenen. Zij hebben de club kapot gemaakt toen ze dachten hem groter te maken.

Mommers heeft zeker geen ideaal beleid gevolgd maar hij heeft wel ervoor gezorgd dat de club nog bestaat door zijn saneringsronde.

Overigens schreef ik het verkeerd. Ik bedoelde natuurlijk dat 52.000 het maximum salaris was. Ik geloof een begroting van 820.000 voor de hele selectie.

Net terug uit Apeldoorn. Sfeer was erg goed, maar ook erg triestig tegelijk. Als je een liedje zingt als het volgende springen je gewoon bijna de tranen in de ogen beseffende dat het de laatste kan zijn geweest.

We will follow Sittard
over land and sea
we will follow sittard
all to victory

all together now!

Volgens mij zong op een gegeven moment het hele vak mee, echt schitterend. Wat een emotie zat er in deze wedstrijd.

Ik besef nog altijd niet dat dit waarschijnlijk mijn laatste wedstrijd was, maarja......
  zaterdag 29 januari 2005 @ 01:17:36 #111
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24809178
De NOS zat ook weer lekker bij het late Sportjournaal. Het ging over de vergadering die jullie gemeente eerder vandaag had over jullie huidige situatie. Aldus de NOS wouden B&W Kerkrade wel meewerken aan een wijziging van het bestemmingsplan... Grove fout in mijn ogen!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  zaterdag 29 januari 2005 @ 01:18:21 #112
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24809192
poppetje gezien, kastje dicht.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_24810166
Mocht FS failliet gaan !
Slopen ze dan ook dat stadion waar ik altijd tegen aan kijk ? of wat is daar de bedoeling van.
Als ik uit me raam kijk zie ik dat lelijke stadion liggen...
pi_24811719
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 22:13 schreef joorisss het volgende:
Heey,

Theo mommers was idd erg verkeerd in zn beleid. Cor Nijpels had hier niets mee te maken en was er zwaar tegen. Dit was oa. zijn redenen tot ontslag. Theo heeft gewoon veel te veel geld uitgegeven. Ik ken Cor persoonlijk en hij zegt ook dat Theo totaal verkeerd bezig was.
Mommers verkeerd???

flikker eens efe gauw op, zonder Mommers was Fortuna al lang verdwenen

als er iemand schuld heeft aan de situatie van nu zijn het wel de heren Opgenoord, Coenen en Nijpels.
Zijn verloren eind jaren 90 de realiteit uit het oog en zagen Fortuna groter dan de club werkelijk was.
Dit heeft de club kapot gemaakt.
pi_24812452
quote:
Abert Heijn mag zich wel vestigen tegenover de bioscoop maar niet bij het Fortuna stadion. Ook Jan Linders mag zijn vestiging niet 250 meter verder stallen bij het Fortuna stadion. Specifieke uitkomsten van eerder gehouden gemeenteraadsvergaderingen. Het vertrouwen in de Sittardse en Geleense politiek is bij ons dan ook nul! Klootzakken zijn het, maar dat mogen we niet zeggen tot woensdag..
dit is dus het grote knelpunt
bepaalde bedrijven mogen zich dus niet van de gemeente vestigen op het bedrijventerrein terwijl ze enkele meters verdeop wel een pand mogen bouwen.

dit is toch de grootst mogelijke onzin.
alleen een achterlijke wethouder kan zo een plan verzinnen

het spijt me maar hier snap ik dus echt geen hol van.
pi_24812490
Volgens mij heeft Mommers juist de boel grondig gesaneerd, zoals hij dat ook bij Vitesse en NAC heeft gedaan of aan het doen is.

Degene die FS de afgrond in heeft geduwd is volgens mij Jacques Opgenoord. Van Bommel, Hofland en Ricksen zijn verkocht voor veel miljoenen en er zijn matige en dure spelers voor teruggekomen waardoor de ploeg zowel sportief als financieel in de problemen is gekomen.
quote:
De NOS zat ook weer lekker bij het late Sportjournaal. Het ging over de vergadering die jullie gemeente eerder vandaag had over jullie huidige situatie. Aldus de NOS wouden B&W Kerkrade wel meewerken aan een wijziging van het bestemmingsplan... Grove fout in mijn ogen!
Ik hoorde het ook. Echt waardeloos dat zoiest wordt uitgezonden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24813300
quote:
'Met plan Sittard is Fortuna niet gered'

Sittard - Fortuna Sittard is niet geholpen met het reddingsplan, waarmee het stadsbestuur van Sittard-Geleen de noodlijdende club voor een faillissement denkt te behoeden. Commissaris en belangrijkste financier J. Nuijen van Fortuna zegt dat zonder een financiële bijdrage van de gemeente een faillissement onafwendbaar is.
De gemeente weigert geld op tafel te leggen, omdat de club in het verleden al genoeg heeft gekregen.


Burgemeester en Wethouders hebben gistermiddag tijdens een persconferentie het plan gepresenteerd, waarover de gemeenteraad zich woensdag buigt. Kern van het voorstel is de overname van het Fortuna-stadion door de Maastrichtse projectontwikkelaar 3W en het Weerter bouwbedrijf Meulen. Beide bedrijven willen maximaal tien miljoen euro voor het bouwwerk op tafel leggen. Ze stellen een voorwaarde: de gemeenteraad moet instemmen met de vestiging van winkels in en rond het stadion. Bijna een jaar geleden, in maart 2004 toen het voortbestaan van Fortuna ook al ter discussie stond, bepaalde een raadsmeerderheid dat detailhandel bij het Fortuna-stadion op zijn vroegst in 2007 onderwerp van discussie zou kunnen zijn.


Het college realiseert zich dat die uitspraak van de raad van tafel moet. Want alleen met de komst van detailhandel rond het stadion, gedacht wordt onder meer aan een supermarkt, een sauna en op sport gerichte winkels, is Fortuna te redden, menen Burgemeester en Wethouders.


De kans dat het voorstel door een meerderheid van de raad wordt omarmd, is klein. Vrijwel iedere fractie heeft bedenkingen. De fractievoorzitters maakten gisteravond in een eerste reactie duidelijk met een lawine van vragen, zware twijfels en kritiek te worstelen. De winkeliersverenigingen in Sittard en Geleen zijn onaangenaam verrast. Zij beraden zich op acties.


Burgemeester en Wethouders hebben het verzoek van Fortuna om voor dinsdag een miljoen euro beschikbaar te stellen afgewezen. Burgemeester W. Dijkstra vindt de aanpassing van het bestemmingsplan waardoor het stadion kan worden overgedragen aan 3W/Meulen meer dan genoeg.
quote:
Provincie tegen miljoenen Fortuna
Vervolg vanpagina 1
Sittard -
De financiële positie van de gemeente is niet rooskleurig, verklaart Dijkstra het besluit. Bovendien heeft de raad in 2001 al uitgesproken niet nog meer geld aan Fortuna te willen geven.


Mocht Sittard-Geleen al overwegen onder druk van Fortuna toch de knip te willen trekken, dan staat nu al vast dat de provincie daarvoor een stokje steekt. Gedeputeerde H. Vrehen (CDA, Financiën) heeft de gemeente al op voorhand gewaarschuwd niet buiten de begroting om miljoenensteun te geven. Sittard-Geleen is een van de gemeenten die onder curatele staan van de provincie, omdat ze hun huishoudboekje niet op orde hebben. ,,Het kan niet de bedoeling zijn dat dit soort gemeenten met miljoenen gaat smijten om voetbalclubs te redden'', aldus Vrehen.


Nuijen zegt dat Fortuna zonder financiële injectie ophoudt te bestaan. De club kampt met een schuld van 24 miljoen euro, via kwijtschelding van een aantal vorderingen terug te brengen tot 19,5 miljoen euro. Op hele korte termijn is een miljoen euro nodig, om dit en komend seizoen uit te kunnen zingen is zeker vijf miljoen euro verlangd. ,,Als we geen geld krijgen houdt het op. We wachten de raadsvergadering nog af, maar als er niets verandert moeten we naar de rechtbank om uitstel van betaling aan te vragen.''


De Fortuna-topman is niet alleen teleurgesteld over het uitblijven van geld, maar kan ook geen waardering opbrengen voor de gekozen constructie. Nuijen vindt het onbestaanbaar dat Sittard-Geleen een overeenkomst sluit met 3W en Meulen en dat Fortuna daar niet bij wordt betrokken. De tien miljoen die de combinatie waarmee de gemeente in zee is gegaan wil ophoesten, is bovendien veel te weinig om de totale schuldenlast weg te werken. Wat hem ook steekt is de gemeentelijke vaststelling dat bij Fortuna een nieuw beheer- en managementstructuur nodig is, die garanties biedt voor een gezonde club. ,,Dit is helemaal de limit'', foetert Nuijen. ,,Alsof wij er de afgelopen jaren een potje van hebben gemaakt. Het tegendeel is waar: wij hebben meer dan tien miljoen euro geďnvesteerd om Fortuna er weer bovenop te helpen. Zonder ons was er drie jaar geleden al geen betaald voetbal meer in Sittard geweest.''


Burgemeester Dijkstra lijkt zich niet bijzonder druk te maken over een mogelijk faillissement van Fortuna. ,,Als ons besluit geen geld op tafel te leggen het einde betekent van Fortuna, dan word ik daar niet vrolijk van. Maar het is dan niet anders.''
quote:
Lawine van twijfels over reddingsplan Fortuna
Laurens Schellen
Sittard-Geleen - Het is hoogst onzeker of het ontwikkelingsplan voor het stadiongebied, waarmee het stadsbestuur van Sittard-Geleen de vrijwel failliete voetbalclub Fortuna de helpende hand wil bieden, volgende week kan rekenen op een meerderheid in de gemeenteraad. Het spreekwoordelijke politieke dubbeltje kan woensdag letterlijk naar twee kanten vallen.
De aanvoerders van nagenoeg alle elf raadsfracties maakten gisteravond in een eerste reactie duidelijk met een lawine van vragen, zware twijfels of dito kritiek te worstelen. Bovendien vragen veel raadsleden zich nu al openlijk af of het collegevoorstel Fortuna daadwerkelijk voor de definitieve ondergang behoedt. Vooral omdat het stadsbestuur niet van plan is de profclub financiële noodhulp te verstrekken en juist daar heeft de zieltogende eerstedivisionist acuut behoefte aan.


Intussen staan de winkeliersorganisaties in zowel Geleen als Sittard op hun achterste poten. De lokale ondernemers zijn laaiend over de wederom door B en W geplande vestiging van detailhandel (twee tot vier grote sportwinkels en twee supermarkten die worden verplaatst) bij het stadion. In weerwil van het raadsbesluit van afgelopen jaar dat winkels in dat gebied tot 2007 juist verbiedt, om overmatige concurrentie voor de economisch zo geplaagde binnensteden van Sittard en Geleen te voorkomen. ,,Onvoorstelbaar. Volstrekt onacceptabel. Er ligt zwart op wit een besluit dat detailhandel bij het stadion onmogelijk maakt. Maar zie, het college komt nu doodleuk met hetzelfde omstreden plan op de proppen dat de raad vorig jaar heeft afgestemd. Dit pikken we niet. We zullen tot het uiterste gaan om de raadsleden volgende week aan hun woord te houden. Laten ze zich vooral niet intimideren en onder druk zetten'', waarschuwt secretaris J. Muris van de koepelorganisatie van Geleense winkeliers (Geleen Promotion). De Sittardse middenstanders laten zich in soortgelijke bewoordingen uit. Maandagmorgen al komen de besturen van beide organisaties voor spoedberaad bijeen.


De lokale politici, zowel in de coalitie- als oppositiebankjes, worden voorlopig overmand door knagende twijfels en een karrenvracht aan vragen. Voornaamste pijnpunten: de geplande detailhandel in het stadiongebied en het effect daarvan op de bestaande winkelcentra, gekoppeld aan het bange vermoeden dat Fortuna met het college-scenario zeker op korte termijn niet gered is. ,,Fortuna heeft nú die miljoenen nodig. Anders is de club kastje wijlen. En wat zegt het college nu? Ze krijgen nog geen dubbeltje. Dit plan is héél, héél erg slecht voor Fortuna'', briest PvdA-leider W. Paes. Anders dan vorig jaar zegt hij overigens nu wél te willen praten over detailhandel bij het stadion, mits het college met 'keiharde cijfers' op de proppen komt. Voorman J. Pieters van coalitiepartij VVD daarentegen toont zich hoogst verbolgen over het collegeplan en beticht het stadsbestuur zelfs van een 'onbehoorlijke manier van besturen'. ,,Via een achterdeur probeert het college de raad nu opnieuw te dwingen tot een ontwikkeling (winkels bij het stadion, red.) die we nou juist niét willen.'' Ook oppositiefractie GOB zegt bij monde van aanvoerder P. Meekels vooralsnog 'gewoon vast te houden' aan het eerdere raadsbesluit. Bestuurspartij SNS was gisteravond op de keper beschouwd de enige fractie die ondubbelzinnig haar steun betuigt aan de beoogde winkelvestigingen in bedrijvenstad Fortuna, de eerdere raadsuitspraak ten spijt. Aanvoerder J. Köhlen van het CDA, de grootste raads- en coalitiepartij, zegt nog veel fractie-overleg nodig te hebben en eist op zijn minst de garantie dat de stad de komende jaren gevrijwaard blijft van het zoveelste 'Fortuna-gelazer'.


Voor oppositiepartij GroenLinks is en blijft de vestiging van winkels in het stadiongebied taboe. ,,Als we detailhandel bij Fortuna toestaan, wordt Geleen een openluchtmuseum. Je moet je überhaupt de vraag stellen voor wie de gemeente dit allemaal doet'', stelt GroenLinks-raadslid R. Custers.


Wethouder T. Hanssen zegt in een reactie dat hij de gemeenteraad volgende week 'zwart op wit' zal aantonen dat detailhandel bij het stadion geen negatieve effecten heeft op de bestaande winkelharten. ,,Zowel het winkelcentrum van Geleen als dat van Sittard gaat nog dit jaar op de schop. Dat van Geleen zelfs zeer ingrijpend met inbegrip van nieuwe, sterke winkelbedrijven. Die forse, positieve ontwikkeling kan ik de raad garanderen. Volgende week leg ik daarover klip en klare cijfers op tafel. In vergelijking met vorig jaar zijn de omstandigheden wezenlijk veranderd. Als dat niet zo was, had ik dit plan pertinent niet verdedigd.''
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_24813332
Sittard-Geleen staat er financieel al net zo rooskleurig voor als Fortuna dus.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24814105
geleen is ook echt een super stad om te winklen
pi_24814125
Geef me een stok en ik kan het nog niets eens aanwijzen op een kaart.
pi_24814163
edit
pi_24816323
Dat soort dingen heb je zelf in de hand. In Wijnegem hebben ze een mooi shoppingcenter en daardoor staat het nu op de kaart in Vlaanderen, terwijl het niets meer is dan een lelijk voorstadje van Antwerpen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 16:43:36 #123
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_24816945
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 13:48 schreef AirRaid het volgende:
geleen is ook echt een super stad om te winklen
staat nog steeds de helft van de panden in de Salmstraat leeg?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 17:53:40 #124
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24818213
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 13:48 schreef AirRaid het volgende:
geleen is ook echt een super stad om te winklen
sittard-geleen is niet voor niks tot ongezelligste gemeente uitgeroepen
OJAAJOH?
pi_24824230
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 17:53 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

sittard-geleen is niet voor niks tot ongezelligste gemeente uitgeroepen
krijg je als Geleen erbij betrokken wordt
pi_24824485
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 17:53 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

sittard-geleen is niet voor niks tot ongezelligste gemeente uitgeroepen
Goh, ongezelliger dan Heerlen of Almere.

Toch een hele prestatie.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24827357
29.01:3:55pm:DavyM: We kunnen wel nog een ballenjongen of vlagger gebruiken!
29.01:3:42pm:DavyM: Dus sorry..
29.01:3:41pm:DavyM: Wij zoeken spelers met hart voor de club..
29.01:2:56pm:L. Meszaros: Ja, maar komt het ook goed dat ik dan bij jullie terecht kan ?
29.01:2:45pm:DavyM: Mooi positief ingestelde speler ben jij,komt wel goed met fortuna!
29.01:10:55am:L. Meszaros: Fortuna gaat failliet dat is duidelijk, hebben jullie dan nog een plekje voor mij vrij in het eerste ?
29.01:9:28am:DavyM: Nogmaals,ik wil de c-jeugd wel gaan trainen.. Gisteren super gezellig in de baandert,leuk feestje!
29.01:8:50am:L. Meszaros: Ik ben toevallig wel de beste van het team hoor!
29.01:1:48am:OVCS-er: Meszaros leer eerst eens zelf voetballen en dan kom je de c-tjes maar trainen!!!!!

Een leuk gesprekje op de chatbox van onze club
  maandag 31 januari 2005 @ 14:40:35 #128
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24850767
quote:
3W gaat Fortuna Sittard niet helpen

Projectontwikkelaar 3W is niet van plan Fortuna Sittard uit de brand te helpen met een lening van 3 miljoen euro, of door het stadion te kopen. Dat laat het bedrijf vanmiddag in een persverklaring weten.

Het besluit van 3W is een teleurstelling voor het noodlijdende Fortuna, dat op korte termijn geld nodig heeft. De projectontwikkelaar was een van de partijen waar de club zijn hoop op gevestigd had. De gemeenteraad van Sittard-Geleen praat woensdag over een voorstel om detailhandel rond het stadion toe te staan. Het geld dat dat oplevert, kan gebruikt worden om de torenhoge schulden van de club te saneren.

Bron: L1
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_24852937
quote:
Op maandag 31 januari 2005 14:40 schreef DarkShine het volgende:

[..]
ja, leuk nieuws.....

het is wachten op een wonder, maar ik geloof er niet meer in
pi_24852997
Die projectontwikkelaar haakt niet voor niets af. Fortuna zal toch echt eens met goede plannen moeten komen in plaats van met dit soort losse flodders.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24858033
de winkeliersverenigingen van Sittard/\Geleen/Born gaan nu ook weer dwarszitten
pi_24859091
quote:
PvdA en Fortuna lanceren nieuw plan samen

In eendrachtige samenwerking lanceren de PvdA en Jos Nuijen (RvC Fortuna Sittard) vanavond op het allerlaatste moment een nieuw plan. In het nieuwe plan wordt de heilloze weg van detailhandel rond het stadion verlaten.
De PvdA zal een voorstel lanceren waarin alleen plaats is voor leisureachtige activiteiten. We hebben het dan over hotels, horeca, amusementshallen, sport- en evenementenhallen, wellness instituten, discotheken, nachtclubs etc. etc.
De PvdA en Nuijen denken dat dit plan voldoende geld genereert om Fortuna zowel op korte als op lange termijn uit de financiële problemen te halen.
Vanavond zullen de plannen ontvouwen worden tijdens de commissievergadering. Morgen zou het plan dan in de raadsvergadering bekrachtigd moeten worden.

Bron: Fortuna-Online
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_24859195
al komt er een sexboerderij rondom het stadion al de club het maar redt
pi_24859231
quote:
Fortuna vraagt uitstel aan KNVB

Fortuna Sittard heeft de KNVB vandaag schriftelijk verzocht om de club nog geen drie punten af te trekken.

Dat is de sanctie die de club wordt opgelegd als ze de belastingschuld van rond de 300.000 Euro niet op tijd kan betalen. De deadline voor de betaling is morgen, 1 februari. Fortuna heeft de KNVB gevraagd om twee weken uitstel.
Het verzoek van Fortuna wordt op woensdag behandeld bij de KNVB. Als de KNVB het verzoek niet honoreert, krijgt Fortuna dus 3 punten aftrek.
Wat kunnen me die 3 punten nu boeien
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:11:39 #135
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_24861799
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:16 schreef Stpan het volgende:
NAC, Utrecht, Sparta, NEC.....hoeveel clubs hebben wel niet bij het gemeentehuis aangeklopt?
Hoeveel geld hadden die clubs nodig en hoeveel heeft Fortuna nodig?
  dinsdag 1 februari 2005 @ 13:45:31 #136
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_24862467
Ben morgen ook in Geleen

Komen nog meer MVV supporters steun betuigen.. Is zelfs een inzamelings actie geweest afgelopen wedstrijd..
Dus tot morgen haha..
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
pi_24863553
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 13:11 schreef Noca het volgende:

[..]

Hoeveel geld hadden die clubs nodig en hoeveel heeft Fortuna nodig?
Fortuna wil op dit moment alleen een wijziging van het bestemmingsplan van de gemeente. Geld krijgen ze niet, dat wordt nu via andere partijen geregeld als die wijziging er door heen komt.

Ik ben vanavond en morgen in ieder geval present op het gemeentehuis. Meer kan ik niet meer doen. Laten zien dat we als groep supporters achter de club staan, en dat de club erg veel betekent voor deze gemeente.
pi_24865226
Fortuna moet ook blijven bestaan
Zal best jammer zijn als het betaald voetbal verloren gaat in Sittard.
pi_24865478
Ik hoop voor de supporters dat Fortuna het redt. Wat mij betreft mogen ze iedereen die op dit moment aan het roer staat van de club ontslaan. Ik vind ook dat ze dat moeten voorstellen aan de gemeente, als teken van goede wil. Dan laat je zien dat boven alles de club op de hoogste plaats staat.

Ik denk niet dat Sittard de club laat stikken, hoeveel negatieve reacties er ook zijn. Niemand wil voor altijd gebrandmerkt worden als de persoon die Fortuna de nek omgedraaid heeft.
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_24865661
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:39 schreef TheGHunter het volgende:
Wat mij betreft mogen ze iedereen die op dit moment aan het roer staat van de club ontslaan.
Simone Palmans mogen ze van mij per direct bij het grof vuil zetten.
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_24865716
Ik denk dat ze FS gewoon niet failliet kunnen laten gaan want daar komt dan weer best veel bij kijken.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 17:07:12 #142
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24865936
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:53 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik denk dat ze FS gewoon niet failliet kunnen laten gaan want daar komt dan weer best veel bij kijken.
ow daarom niet

beetje slechte redenatie vind je niet?
OJAAJOH?
pi_24869174
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 13:45 schreef DeHeldjes het volgende:
Ben morgen ook in Geleen

Komen nog meer MVV supporters steun betuigen.. Is zelfs een inzamelings actie geweest afgelopen wedstrijd..
Dus tot morgen haha..
Bewaar die knaken alsjeblieft voor als MVV weer een moeilijke tijd heeft.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 20:41:48 #144
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24869862
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 20:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Bewaar die knaken alsjeblieft voor als MVV weer een moeilijke tijd heeft.
Ik citeer de voorzitter van MVV: "Ik ken veel te weinig details. Maar het lijkt er wel op dat de zaak voorgebakken is, zo snel reageren het gemeentebestuur en de Fortuna-commissarissen. Historisch en emotioneel gezien, sommigen noemen het sentimenteel, zou het te betreuren zijn als de club failliet gaat. Maar aan de andere kant is het ook een stuk marktwerking. Voor FC Limburg is het te laat. Fortuna en Roda houden hun hand op bij de gemeente, wat moeten we daarmee?"

Ze krijgen het hoog in de bol nu hun budget voor het eerst in jaren klopt (of voor het eerst in de clubgeschiedenis?). Maargoed laat ze maar even, ze hebben immers van Haarlem gewonnen
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_24869868
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:07 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

ow daarom niet

beetje slechte redenatie vind je niet?
Er staat dan ook nog een stadion waar ze dan niet veel mee kunnen.
pi_24875707
Net terug uit Geleen. Was een erg slechte avond voor Fortuna. Ik heb nu echt niets meer waar ik hoop uit kan vatten. Het college kon niet tot een goed voorstel komen en alle aangedragen voorstellen en amemdementen waren voor Fortuna niet goed genoeg volgens velen. Op lange termijn misschien wel, maar Fortuna heeft gisteren het geld nodig.......en daarin voorziet de plannen niet

Dus ze kunnen morgen wel zo'n plan erdoorheen jassen, maar dan is Fortuna nog niet gered en wordt donderdag gewoon de stekker uit getrokken.

Net met wat supporters nog wat na zitten praten en probeerden nog tot een actie te komen. Vannacht nog een spandoek maken met passende tekst, maar konden geen goede zin bedenken. Woensdag gehaktdag (of woensdag knopen doorhak dag) was het verst dat we kwamen. Misschien morgenochtend nog eentje maken. We hebben er al twee van vijftien meter gemaakt en blijkbaar zijn zelfs onze bronnen niet onuitputtelijk.

Misschien is het wel tijd om te stoppen
pi_24875832
Als de tijd daar is,gaat alles gewoon over....de club heeft financieel geen bestaansrecht meer,dus dan gaat net zoals in het bedrijfsleven het hek dicht,klaar.
Refuse/Resist/Innerself
  woensdag 2 februari 2005 @ 10:57:47 #148
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24879493
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 20:42 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Er staat dan ook nog een stadion waar ze dan niet veel mee kunnen.
Gemeente laat een dak erop gooien en gebruikt het stadion om te handballen.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 2 februari 2005 @ 11:01:52 #149
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_24879568
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:53 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik denk dat ze FS gewoon niet failliet kunnen laten gaan want daar komt dan weer best veel bij kijken.
Dat ligt eraan wie je met 'ze' bedoelt. Bij Sparta was het zo dat een faillisement de gemeente Rotterdam miljoenen zou kosten (lening direct van de gemeente en indirect via het Havenbedrijf, intussen afgelost) en ook nog eens de gemeentelijke investering in het stadion van 5 jaar terug wel heel snel teniet zou zijn gedaan. Het stadion kopen en terugverhuren kost de gemeente nagenoeg geen stuiver, waar een faillisement miljoenen had gekost.

Misschien dat er in Sittard nog sponsoren/belangengroepen zijn die in zo'n soort wurggreep zitten dat het goedkoper is om Fortuna nog in de lucht te houden dan failliet te verklaren?
  woensdag 2 februari 2005 @ 12:33:04 #150
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_24881259
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 20:41 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Ik citeer de voorzitter van MVV: "Ik ken veel te weinig details. Maar het lijkt er wel op dat de zaak voorgebakken is, zo snel reageren het gemeentebestuur en de Fortuna-commissarissen. Historisch en emotioneel gezien, sommigen noemen het sentimenteel, zou het te betreuren zijn als de club failliet gaat. Maar aan de andere kant is het ook een stuk marktwerking. Voor FC Limburg is het te laat. Fortuna en Roda houden hun hand op bij de gemeente, wat moeten we daarmee?"

Ze krijgen het hoog in de bol nu hun budget voor het eerst in jaren klopt (of voor het eerst in de clubgeschiedenis?). Maargoed laat ze maar even, ze hebben immers van Haarlem gewonnen
Oke dus jij ziet geen enkele logica in die citaat?
HAha.. een Joda supporter die anderen ervan beschuldigd het "hoog in de bol" te hebben
Jullie zeggen altijd zoveel over jezelf als jullie dit soort BS schrijven

Tja van Roda en de supporters hebben we nu al in geuren en kleuren gemerkt dat ze Fortuna liever niet meer zien voetballen... Dat zegt genoeg... en bevestigd wat altijd is gezegd.
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
  woensdag 2 februari 2005 @ 13:24:24 #151
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24882227
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 12:33 schreef DeHeldjes het volgende:

[..]

Oke dus jij ziet geen enkele logica in die citaat?
HAha.. een Joda supporter die anderen ervan beschuldigd het "hoog in de bol" te hebben
Jullie zeggen altijd zoveel over jezelf als jullie dit soort BS schrijven

Tja van Roda en de supporters hebben we nu al in geuren en kleuren gemerkt dat ze Fortuna liever niet meer zien voetballen... Dat zegt genoeg... en bevestigd wat altijd is gezegd.
Nog zo 1 die niet snapt dat de gemeente alleen bijspringt indien nodig, wij hebben geen geld en wij krijgen ook niks van de gemeente. Wij zitten niet in de schulden, maar wel heel erg krap door de hypotheek op het PLS.

Hoezo zou ik het hoog in de bol hebben, we hebben een mooi stadion, strijden nog altijd voor Europees. Kan niet bepaald zeggen dat jullie ergens voor voetballen, ja voor spek&bonen in de GGD.

Maargoed, ik ga hier verder niet op in in dit topic, jij weet 't centrale Roda topic ook wel te vinden.

En ik zie Fortuna helemaal niet graag failliet gaan. Maakt de kans op derby's (die we nu al niet spelen, helaas) nog kleiner.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_24882857
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 12:33 schreef DeHeldjes het volgende:

[..]

Oke dus jij ziet geen enkele logica in die citaat?
HAha.. een Joda supporter die anderen ervan beschuldigd het "hoog in de bol" te hebben
Jullie zeggen altijd zoveel over jezelf als jullie dit soort BS schrijven

Tja van Roda en de supporters hebben we nu al in geuren en kleuren gemerkt dat ze Fortuna liever niet meer zien voetballen... Dat zegt genoeg... en bevestigd wat altijd is gezegd.
Mongolen heb je overal, ook bij jouw 'club' . Maar dat wil nog niet zeggen dat elke roda-supporter Fortuna graag kapot ziet gaan. Ikzelf hoop dat ze blijven bestaan, niet omdat ik Fortuna zo'n leuke club vind (dan was ik wel Fortuna supporter geworden), maar omdat de leukste wedstrijden meestal de lokale derby's zijn.
Je kan nog zo'n grote rivalen zijn van elkaar, respect onderling moet er altijd blijven bestaan.

Daarbij weten we nu wel dat je anti-roda bent, dat hoef je niet in elk voetbaltopic te spammen waar de naam Roda valt.

Fortuna noa veure! (kan BNN geen actie starten, Help Fortuna uit de Shit? )
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_24883215
spannend vanavond zeg
pi_24883260
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 10:57 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Gemeente laat een dak erop gooien en gebruikt het stadion om te handballen.
Beetje te groot stadion.
pi_24883910
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 14:15 schreef the_legend_killer het volgende:
Beetje te groot stadion.
Het was meer een onbezonnend actie van het bestuur destijds. Iedere club kreeg een nieuw groot stadion, dus moest Fortuna ook een nieuw groot stadion krijgen om te 'groeien'. Dit was in eerste instantie bazeerd op toeschouwersaantallen van ere-divisie wedstrijden. Dan ineens degradeert Fortuna en daardoor lopen ze weer inkomsten mis.
pi_24884141
quote:
Steun voor wachtende supporters Fortuna

GELEEN (ANP) - Honderden supporters verzamelen zich woensdag rond het raadhuis aan de Markt in Geleen, waar de gemeenteraad woensdagavond beslist over het lot van het onfortuinlijke Fortuna Sittard.

Ook tientallen fans van MVV, VVV en supporters uit Genk reizen naar Geleen af, liet een zegsman van de supporters van Fortuna woensdag weten. De zegsman, webmaster van de sinds enkele dagen zeer druk bezochte supporterspagina van de website van Fortuna, vindt het teleurstellend dat slechts acht fans toegang krijgen tot de publieke tribune in de raadszaal. Dat heeft de gemeente om veiligheidsredenen besloten.

Nog eens honderd supporters mogen in een aparte zaal van het raadhuis kijken naar een rechtstreekse tv-verbinding met de raadszaal. De anderen moeten buiten blijven. Net als dinsdag houdt de politie ook mobiele eenheid achter de hand om rellen in de kiem te smoren en zijn er strenge veiligheidsmaatregelen in en rond het gemeentehuis van Geleen getroffen. De politie wil niets zeggen over de veiligheidsmaatregelen.
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_24884357
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 15:03 schreef TheGHunter het volgende:

[..]

Ja, wordt vanavond erg leuk....
Ben net nog paar uur bezig geweest met nog twee supporters om nog een spreekband van 17 meter te maken. Moet binnen paar uur af dus kwaliteit is niet je van het, maar hij is af! Stekker uit Fortuna? Voorkom euthanasie! staat erop.

Van die acht kaarten zit het er dik in dat ik er eentje van krijg. Zit ook liever in de raadszaal dan bij de supporters onder. Kun je toch maar de helft volgen en als het naderhand misgaat wil je absoluut niet daar zitten.

Door die klote latex kan ik me wel weer gaan douchen, maarja, alles voor de club. Voor degenen die komen. Tot vanavond en bedankt voor jullie steun!

Denk dat ik vanavond maar weer eens voor het eerst sinds vijf jaar een fortuna-shirtje aandoe, die van het kampioensjaar dan maar. Als het dan de laatste keer wordt, dan maar in stijl afscheid nemen.
pi_24884561
Denk je dat eventuele roda-supporters welkom zijn buiten in de menigte of wordt dat niet op prijs gesteld?
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_24884904
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 15:28 schreef TheGHunter het volgende:
Denk je dat eventuele roda-supporters welkom zijn buiten in de menigte of wordt dat niet op prijs gesteld?
iedereen is welkom, mits ze zich positief gedragen. We kunnen op dit moment echt geen zeik erbij gebruiken
pi_24885076
Hulde aan de supporters van MVV, VVV en RODA! Ik vind het heel sportief dat zij vanavond ook komen.
pi_24885417
Toch wel triest eigenlijk dat de media er nauwelijks aandacht aan besteed (met name de NOS). In de tijd dat Vitesse en utrecht het moeilijk hadden werd elke scheet breed uitgemeten en waren er complete specials over de clubs in kwestie. Over hoe moeilijk ze het wel niet hadden, hoe onrechtwaardig de gemeente wel niet was en dat er zo snel mogelijk een plan gevonden moest worden om de club te redden.

Nu bij Fortuna, ze mogen blij zijn als je in het late sportjournaal hoort hoe het er nu eigenlijk mee gaat. Nu is al langer bekend dat de nationale media totaal geen band hebben met Limburg en wat er gebeurd, maar dat ze een club als Fortuna eigenlijk totaal negeren is niet meer dan absoluut schandalig te noemen!
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
  woensdag 2 februari 2005 @ 17:26:52 #162
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24885608
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 17:14 schreef TheGHunter het volgende:
Toch wel triest eigenlijk dat de media er nauwelijks aandacht aan besteed (met name de NOS). In de tijd dat Vitesse en utrecht het moeilijk hadden werd elke scheet breed uitgemeten en waren er complete specials over de clubs in kwestie. Over hoe moeilijk ze het wel niet hadden, hoe onrechtwaardig de gemeente wel niet was en dat er zo snel mogelijk een plan gevonden moest worden om de club te redden.

Nu bij Fortuna, ze mogen blij zijn als je in het late sportjournaal hoort hoe het er nu eigenlijk mee gaat. Nu is al langer bekend dat de nationale media totaal geen band hebben met Limburg en wat er gebeurd, maar dat ze een club als Fortuna eigenlijk totaal negeren is niet meer dan absoluut schandalig te noemen!
Ik lees anders genoeg over fortuna hoor.. nu staat heel de vi weer stampvol over fortuna, overal op internet/ teletekst/ kranten is genoeg te vinden over de club. Dat het minder aandacht dan een vitesse krijgt is logisch (onderin de GGD spelen of europees voetbal..)
OJAAJOH?
pi_24885867
Hierbij mijn Steun als Vitesse Supporter voor Fortuna. Ik weet hoe het voelt als je club op de afgrond staat en je laatste hoop de gemeente is. Ik hoop voor de Fortuna Supporters dan ook echt dat de club verder kan gaan.

1 ding heb ik wel geleerd. Gemeente kan je steun geven, maar daar red je het uiteindelijk echt niet mee. Belangrijk is een goede structuur in de organisatie en de juiste personen op de juiste plaats.

Succes en ik hoop dat jullie uit deze problemen komen!
pi_24885956
Sterkte gewenst vanuit Den Bosch!



Wij weten hoe jullie je op dit moment moeten voelen...
pi_24886224
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 15:28 schreef TheGHunter het volgende:
Denk je dat eventuele roda-supporters welkom zijn buiten in de menigte of wordt dat niet op prijs gesteld?
Zien ze aan jouw gezicht dat jij voor Roda JC bent?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24886440
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Zien ze aan jouw gezicht dat jij voor Roda JC bent?
Wel aan mn sjaal omdat ik daarmee wil laten zien dat het niet altijd haat en nijd hoeft te zijn tussen twee rivaliserende clubs.

als ik ga, moet nog n auto zien te regelen
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_24886469
Die sjaal zou niet als provocerend opgevat kunnen worden?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24886486
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die sjaal zou niet als provocerend opgevat kunnen worden?
Daarom, ik wil geen klappen puur en alleen omdat ik het voor 1x eens ben met de Fortuna Supporters.
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
  woensdag 2 februari 2005 @ 18:36:35 #169
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24886797
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:16 schreef TheGHunter het volgende:

[..]

Daarom, ik wil geen klappen puur en alleen omdat ik het voor 1x eens ben met de Fortuna Supporters.
ik zal die sjaal maar thuis laten als ik jou was
OJAAJOH?
pi_24886846
Ja idd, als je geen klappen wilt zou ik die sjaal maar niet al te opvallend dragen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 2 februari 2005 @ 18:43:21 #171
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24886914
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja idd, als je geen klappen wilt zou ik die sjaal maar niet al te opvallend dragen.
ik heb voor hem nog wel een fortuna sjaal thuis liggen
OJAAJOH?
  Trouwste user 2022 woensdag 2 februari 2005 @ 19:13:18 #172
7889 tong80
Spleenheup
pi_24887470
Ik zal voor jullie duimen jongens.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 2 februari 2005 @ 19:16:29 #173
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_24887554
Het was net op Nederland 2.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24887571
Sterkte, dit gun je geen enkele club.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 2 februari 2005 @ 19:21:39 #176
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_24887599
succes Fortuna
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  woensdag 2 februari 2005 @ 23:14:46 #177
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_24892323
Supporters van MVV schijnen onrust te hebben veroorzaakt bij de vergadering,in dat geval;

Lees net op L1 text dat de raad waarschijnlijk gaat voor stemmen met een nipte meerderheid
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_24892356
DG is me net voor, maar hier het complete stuk van L1.nl.
quote:
Plan voor wijziging bestemmingsplan Fortuna lijkt het te halen

Het plan voor de wijziging van het bestemmingsplan rond het Fortuna-stadion in Sittard lijkt het te gaan halen.

Daarmee zou de noodlijdende club een kans krijgen zich te redden door het aantrekken van bedrijven rond het stadion. De gemeenteraad van Sittard-Geleen bespreekt op dit moment de wijziging van het bestemmingsplan. De coalitiepartijen zijn er voor, de oppositiepartijen zijn tegen. Daarmee zou een kleine meerderheid behaald kunnen worden. Maar twee raadsleden van de coalitiepartijen twijfelen nog over hun uiteindelijke stem. Rond 10 uur moest de ME ingrijpen toen een aantal supporters het raadhuis naar binnen wilden gaan.

2-2-2005 22:08
pi_24892357
De gemeente Sittard-Geleen staat onder curatele. Dat houdt in volgens mij dat de provincie er nog een stukje voor kan steken en dat zullen ze ook zeker doen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24892365
Idd, werd net ook gemeld bij Studio Sport, maar het definitieve besluit kon nog wel even duren.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 2 februari 2005 @ 23:16:31 #181
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24892374
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:14 schreef DutchGooner het volgende:
Supporters van MVV schijnen onrust te hebben veroorzaakt bij de vergadering,in dat geval;
In het gastenboek van Fortunahome ontkracht men dat het mvv fans waren, daar heeft men het over eigen fans.

Vergadering is nog altijd bezig...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 2 februari 2005 @ 23:17:57 #182
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24892423
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De gemeente Sittard-Geleen staat onder curatele. Dat houdt in volgens mij dat de provincie er nog een stukje voor kan steken en dat zullen ze ook zeker doen.
De gemeente steekt er ook geen cent in. Ze veranderen het bestemmingsplan voor bedrijventerrein Fortuna. Plan wat al 3 jaar op tafel ligt.

De winkeliers kunnen nog een jarenlange procedures aanspannen als het bestemmingsplan gewijzigd word.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_24892496
Heeft Fortuna al concrete plannen met de grond rond het stadion? Ik denk dat die winkeliers zeker een procedure gaan aanspannen, volgens mij waren ze het niet zo eens met het eventueel wijzigen van dat bestemmingsplan omdat ze de concurrentie vrezen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 2 februari 2005 @ 23:20:46 #184
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_24892508
ok, dan is het bestemmingsplan gewijzigd...
waar halen ze dan het geld vandaan om oa de belastingdienst te betalen, dat stukje is mij nog niet duidelijk
Neerkomen wel!
  woensdag 2 februari 2005 @ 23:21:46 #185
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24892536
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:20 schreef Freeflyer het volgende:
ok, dan is het bestemmingsplan gewijzigd...
waar halen ze dan het geld vandaan om oa de belastingdienst te betalen, dat stukje is mij nog niet duidelijk
Men verkoopt grond. Men verkoopt het stadion....
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_24892622
Het wordt nog erg spannend... Het kan allemaal om 1 stem gaan...

Overigens willen hofland en van bommel Fortuna steun bieden, maar op welke manier is nog onbekend.. er zou met fortuna gesproken worden? (radio1)
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  woensdag 2 februari 2005 @ 23:27:26 #187
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24892676
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:24 schreef meami het volgende:
Het wordt nog erg spannend... Het kan allemaal om 1 stem gaan...

Overigens willen hofland en van bommel Fortuna steun bieden, maar op welke manier is nog onbekend.. er zou met fortuna gesproken worden? (radio1)
Las op Fortunahome dat de opkomst matig was. Jij enige schatting van de opkomst in Geleen?
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_24892684
Als Van Bommel was verkocht voor veel geld dan had Fortuna er toch nog wat van gekregen of niet?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24892838
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:27 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Las op Fortunahome dat de opkomst matig was. Jij enige schatting van de opkomst in Geleen?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik kon zelf helaas niet aanwezig zijn.

Ik kan overigens ook totaal niet schatten
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_24892872
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als Van Bommel was verkocht voor veel geld dan had Fortuna er toch nog wat van gekregen of niet?
Ja, al was dat geld (voor zover ik weet) al 'gereserveerd' door schuldeisers.
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_24892886
Dat lijkt me logisch. Het valt me mee dat de schuldeisers zo geduldig zijn gebleven door de jaren heen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 2 februari 2005 @ 23:41:42 #192
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_24893024
sterkte vanuit arnhem! klote periode zoiets voor iedere supporter!
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  woensdag 2 februari 2005 @ 23:42:30 #193
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24893046
Vergadering zal zo verder gaan (23.45).
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_24893192
Ja volgens mij gaan ze dan stemmen...
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_24893206
Ik ben benieuwd.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 2 februari 2005 @ 23:53:28 #196
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24893288
Volgens het NOS journaal lijkt de stemming in het nadeel van Fortuna uit te vallen...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_24893329
Ai ai ai ai. Dan kunnen ze morgen naar de rechtbank. Zou de wedstrijd tegen Dordrecht nog worden gespeeld?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 2 februari 2005 @ 23:57:03 #198
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_24893356
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:21 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Men verkoopt grond. Men verkoopt het stadion....
daarmee is het korte termijn probleem wat belastingdienst heet niet opgelost natuurlijk...
Neerkomen wel!
pi_24893448
Het schijnt ook de vraag te zijn of het juridisch allemaal kan en hoe de winkeliers er op reageren. Kortom: dit plan heeft heel erg veel haken en ogen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24893486
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ai ai ai ai. Dan kunnen ze morgen naar de rechtbank. Zou de wedstrijd tegen Dordrecht nog worden gespeeld?
Naar alle waarschijnlijkheid niet.
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  donderdag 3 februari 2005 @ 00:07:20 #201
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24893576
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 00:02 schreef meami het volgende:

[..]

Naar alle waarschijnlijkheid niet.
Je blijft wel relaxed terwijl het voorbestaan van je club op het spel staat...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_24893584
Zijn ze al aan de stemming begonnen?
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_24893601
Live-verslag van meami op msn geeft het volgende:
quote:
meami zegt:
er is iets afgekeurd
meami zegt:
maar ik weet niet wat
pi_24893625
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 00:07 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Je blijft wel relaxed terwijl het voorbestaan van je club op het spel staat...
Ja hier gaan lopen gillen helpt natuurlijk ook voor geen meter... de klap zal straks zeker komen als het negatief is allemaal
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_24893630
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 00:08 schreef Yeahinho het volgende:
Live-verslag van meami op msn geeft het volgende:
[..]

rustig aan, waarschijnlijk vroeg de koffiejuffrouw gewoon of ze nog n laatste koffieronde wilden
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_24893685
Ik duim voor jullie en alle fans dat het goed komt!
That's all folks!
pi_24893780
quote:
meami zegt:
voorstel aanvaard!
meami zegt:
ik hoor gegil van de tribune ik weet alleen niet of dat goed is
pi_24893818
Succes Fortuna. Ik gun jullie de heropleving van harte.
pi_24893854
Jaja! Ik krijg net bericht vanuit de raadzaal! Het voorstel is goedgekeurd
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_24893868
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 00:21 schreef meami het volgende:
Jaja! Ik krijg net bericht vanuit de raadzaal! Het voorstel is goedgekeurd
De 1e stap in de goede richting is gezet

Nu nog afwachten wat de winkeliers tegen de plannen gaan doen
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
  donderdag 3 februari 2005 @ 00:23:36 #211
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_24893887
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 00:21 schreef meami het volgende:
Jaja! Ik krijg net bericht vanuit de raadzaal! Het voorstel is goedgekeurd
gefeli!!!!!

maar zijn jullie hier op de korte termijn ook mee gered (1 miljoen naar de belasting) ?
Neerkomen wel!
  donderdag 3 februari 2005 @ 00:23:44 #212
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24893890
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 00:21 schreef meami het volgende:
Jaja! Ik krijg net bericht vanuit de raadzaal! Het voorstel is goedgekeurd
Congratz!

Maar als de winkeliers een rechtszaak aanspannen lijkt het me alsnog een verloren zaak...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_24893898
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 00:21 schreef meami het volgende:
Jaja! Ik krijg net bericht vanuit de raadzaal! Het voorstel is goedgekeurd
pi_24893912
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 00:22 schreef TheGHunter het volgende:

[..]

De 1e stap in de goede richting is gezet

Nu nog afwachten wat de winkeliers tegen de plannen gaan doen
Zoals ik begrepen heb zat in dit voorstel ook het hele sport boulevard gebeuren, maar dat weet ik niet zeker. Ik weet op dit moment dat ik erg opgelucht ben

We spelen in ieder geval morgenavond.
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_24893987
Hiep hoi .

Morgen volle bak?
  donderdag 3 februari 2005 @ 00:30:53 #216
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_24894009
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 00:02 schreef meami het volgende:

[..]

Naar alle waarschijnlijkheid niet.
en hoe gaat dat dan? 3-0 winst voor dordt? geen uitslag? dat wordt een zooitje dan in t klassement
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_24894016
Volgens enkele gasten op fortunahome is de stemming nog bezig?
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_24894047
Belachelijk, gemeenschapsgeld wordt weer in die bodemloze voetbalput gestort, en puur en alleen omdat het aan politici met ballen ontbreekt.
pi_24894070
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 00:32 schreef Steijn het volgende:
Belachelijk, gemeenschapsgeld wordt weer in die bodemloze voetbalput gestort, en puur en alleen omdat het aan politici met ballen ontbreekt.
zorg eerst dat je de situatie begrijpt voordat je hersenloos een nutteloze reactie gaat blaten
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
  donderdag 3 februari 2005 @ 00:35:16 #220
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24894084
Volgens mij is er op dit moment nog niets besloten, qua stemming.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_24894130
Evertje heeft meami gebeld vanuit de raadszaal (hij is één van de supporters die er live bij mocht zijn), dus ik neem aan dat die zal weten hoe het allemaal zit .
pi_24894133
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 00:34 schreef TheGHunter het volgende:

[..]

zorg eerst dat je de situatie begrijpt voordat je hersenloos een nutteloze reactie gaat blaten
Ik begreep op het journaal dat de gemeente het bestemmingsplan zou gaan wijzigen en tevens een lening wilde verstrekken aan de club. Tegen dat laatste heb ik grote bezwaren. Financieel wanbeleid wordt op die manier beloond.
pi_24894154
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 00:38 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik begreep op het journaal dat de gemeente het bestemmingsplan zou gaan wijzigen en tevens een lening wilde verstrekken aan de club. Tegen dat laatste heb ik grote bezwaren. Financieel wanbeleid wordt op die manier beloond.
De gemeente Sittard-Geleen staat onder curatele, omdat ze zelf hun zaak niet op orde hebben. Lijkt me sterk dat er toegestaan wordt een lening te verstrekken aan Fortuna.
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_24894173
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 00:40 schreef TheGHunter het volgende:
De gemeente Sittard-Geleen staat onder curatele, omdat ze zelf hun zaak niet op orde hebben. Lijkt me sterk dat er toegestaan wordt een lening te verstrekken aan Fortuna.
Dus Fortuna gaat dan naar eigen zeggen failliet?
pi_24894190
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 00:41 schreef Steijn het volgende:

[..]

Dus Fortuna gaat dan naar eigen zeggen failliet?
Naar wat ik gelezen heb gaat de gemeente nu samen met fortuna de sponsors benaderen om geld voor te schieten zodat ze de directe schuld weg kunnen poetsen.
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_24894198
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 00:42 schreef TheGHunter het volgende:
Naar wat ik gelezen heb gaat de gemeente nu samen met fortuna de sponsors benaderen om geld voor te schieten zodat ze de directe schuld weg kunnen poetsen.
Dan heb ik toch iets anders gelezen.
pi_24894268
quote:
De gemeenteraad van Sittard-Geleen is het noodlijdende Fortuna Sittard voor een deel tegemoet gekomen.
De club mag winkels bouwen onder de tribunes van het stadion. Dat zou Fortuna op den duur 10 miljoen euro kunnen opleveren.

Voorwaarde is dat Fortuna vier miljoen euro terugbetaalt aan de gemeente. Dat is de gemeentegarantie plus de OZB. Een krappe meerderheid van de gemeenteraad stemde hier gisteravond mee in.

Fortuna heeft een schuld van 24 miljoen euro. De gemeente stond enige jaren geleden garant voor 1,8 miljoen euro en weigert nu opnieuw geld in de club te pompen. Het is nog de vraag of de club met dit raadsbesluit uit de nood is.
Bron: NOS teletekst
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
  donderdag 3 februari 2005 @ 01:20:23 #228
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24894658
Voorlopig uitstel van executie dus weer even.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_24894847
Voorlopig weer veilig dus
  donderdag 3 februari 2005 @ 01:38:34 #230
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24894883
Het wachten is alweer op een gemeenteraad die eindelijk de moed en het lef heeft om een zwaar gesubsidieerde betaalde voetbalclub eens failliet te laten gaan en niet onder druk van de historie of het dreigend geweld van wat 'supporters' uiteindelijk toch bakzeil haalt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_24895101
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 01:38 schreef golfer het volgende:
Het wachten is alweer op een gemeenteraad die eindelijk de moed en het lef heeft om een zwaar gesubsidieerde betaalde voetbalclub eens failliet te laten gaan en niet onder druk van de historie of het dreigend geweld van wat 'supporters' uiteindelijk toch bakzeil haalt.
Zeur niet man. Er is geen geld of niks ingestoken. Het enige wat de gemeente vanavond heeft besloten is dat het bedrijventerrein Fortuna eindelijk eens volgebouwd kan worden met ook retail. Dat noem ik gewoon een goed beleid. Het bedrijventerrein nog jaren braak laten staan heeft zin.

Nee, het was echt een geweldige avond. Het was veel te heet daar, maar kan ook door de spanning zijn gekomen . Na de uitslag was de sfeer echt euforisch. In tijden niet meer zulke beelden gezien, schitterend. Iedereen viel elkaar in de armen, supporters leken voor eens eens met elkaar om te kunnen gaan. 20-17 in de stemming, het kan niet veel krapper haha..

Bedankt voor jullie steun in ieder geval. En meami, jammer dat je er niet bij kon zijn. Ik weet je het liever anders had gezien, maar morgenavond staan we gewoon weer als echte fortuna-supporters op de tribune!

Ik heb dit niet durven dromen
pi_24895149
Ik was toch bang dat FS wegging..
Lijkt me wel sjiek winkels bij het stadion.
  donderdag 3 februari 2005 @ 07:44:55 #233
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_24896430
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 01:55 schreef Evertje het volgende:

[..]

Zeur niet man. Er is geen geld of niks ingestoken. Het enige wat de gemeente vanavond heeft besloten is dat het bedrijventerrein Fortuna eindelijk eens volgebouwd kan worden met ook retail. Dat noem ik gewoon een goed beleid. Het bedrijventerrein nog jaren braak laten staan heeft zin.

Nee, het was echt een geweldige avond. Het was veel te heet daar, maar kan ook door de spanning zijn gekomen . Na de uitslag was de sfeer echt euforisch. In tijden niet meer zulke beelden gezien, schitterend. Iedereen viel elkaar in de armen, supporters leken voor eens eens met elkaar om te kunnen gaan. 20-17 in de stemming, het kan niet veel krapper haha..

Bedankt voor jullie steun in ieder geval. En meami, jammer dat je er niet bij kon zijn. Ik weet je het liever anders had gezien, maar morgenavond staan we gewoon weer als echte fortuna-supporters op de tribune!

Ik heb dit niet durven dromen
Nou....... volgens mij zijn er ook wat belastingcentjes in de club verdwenen
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_24896639
quote:
Raad geeft Fortuna respijt

Geleen - Fortuna Sittard kan nog even ademhalen. De gemeenteraad van Sittard-Geleen heeft de felbegeerde toestemming voor winkelvoorzieningen bij het stadion van de club gisteravond met een nipte meerderheid goedgekeurd.


Daardoor hoopt Fortuna de komende weken financiers aan te kunnen trekken die de torenhoge schuldenlast van de club moeten wegwerken.


Hoe de komende weken de lange reeks schuldeisers koest worden gehouden en de spelerssalarissen betaald worden, kon commissaris J. Nuijen gisteravond nog niet aangeven.


Eerder liet de grootste geldschieter van de club weten dat de commissarissen 'geen cash' meer hebben.


,,Maar we denken dat we met de verruiming van het bestemmingplan financiers kunnen vinden met wie de problemen samen kunnen oplossen.''


Nuijen zegt dat in elk geval de komende twee, drie weken geen uitstel van betaling zal worden aangevraagd.


Als eind februari de financiële positie van Fortuna niet substantieel is verbeterd, zal de clubleiding zich opnieuw over de toekomst van de eerste-divisionist beraden.
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_24896648
quote:
Weer hoop voor Fortuna

Geleen - Fortuna Sittard kan weer even ademhalen. De gemeenteraad van Sittard-Geleen heeft de felbegeerde toestemming voor winkelvoorzieningen bij het stadion van de club gisteravond met een nipte meerderheid goedgekeurd.
Daardoor hoopt Fortuna de komende weken financiers aan te kunnen trekken, die de torenhoge schuldenlast van de club moeten wegwerken. Hoe Fortuna de komende weken de lange reeks schuldeisers koest houdt en de spelerssalarissen betaalt, kon commissaris J. Nuijen gisteravond nog niet aangeven. Eerder liet de grootste geldschieter van de club weten dat de commissarissen 'geen cash' meer hebben. ,,Maar we kunnen in ieder geval weer even verder. Ik ben een stuk optimistischer'', aldus een geëmotioneerde Nuijen na het bloedstollende einde van het raadsdebat. Hij zegt dat in elk geval de komende drie weken geen uitstel van betaling zal worden aangevraagd. Als eind februari de financiële positie van Fortuna niet substantieel is verbeterd, zal de clubleiding zich opnieuw over het voortbestaan buigen.


Fortuna had de gemeente dringend om drie miljoen euro gevraagd, omdat de schuld van in totaal 24 miljoen euro niet meer te dragen zou zijn. Maar financieel bijspringen was eerder al voor Sittard-Geleen onbespreekbaar. De gemeente kampt zelf ook met grote tekorten en vindt het om die reden onverantwoord een noodlijdende voetbalclub overeind te houden. De uitslag van de stemming bleef tot het laatste moment spannend. Met twintig stemmen voor en zeventien tegen haalde het college het bestemmingsplan binnen. Coalitiepartij VVD stemde tegen. De partij accepteert de gang van zaken niet en maakt vandaag waarschijnlijk bekend uit de coalitie te stappen. De verruiming van het bestemmingsplan moet elfduizend vierkante meter winkelvoorzieningen in en rondom het stadion mogelijk maken. Met de huurpenningen van de winkelketens kan de exploitatie van het stadion rendabel worden gemaakt en zou Fortuna op de langere termijn van zijn enorme schuldenlast worden verlost. Winkelvoorzieningen rondom het stadion stuitten op groot verzet binnen de raad. Veel raadsleden vrezen voor een leegloop van de binnensteden van Sittard en met name Geleen. Om die reden stemde de raad vorig jaar maart nog eenzelfde verruiming van het bestemmingsplan weg. Tegenstanders voorzien dat bij een wijziging van het bestemmingsplan de binnenstadondernemers jarenlang zullen procederen tegen de komst van winkelbedrijven bij Fortuna.
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  donderdag 3 februari 2005 @ 08:48:16 #237
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_24896719
Nu maar hopen dat financierders er in willen stappen...ik betwijfel of dat er veel zullen zijn eerlijk gezegd..
  donderdag 3 februari 2005 @ 10:19:39 #238
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_24897883
Van mij mogen direct beginnen met bouwen van die winkels.
  donderdag 3 februari 2005 @ 10:33:07 #240
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_24897960
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 10:27 schreef the_legend_killer het volgende:
Van mij mogen direct beginnen met bouwen van die winkels.
Zijn er dan al ondernemers die daaro een winkel oid willen beginnen? Of moeten die ook nog aangetrokken worden?
pi_24898219
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 00:32 schreef Steijn het volgende:
Belachelijk, gemeenschapsgeld wordt weer in die bodemloze voetbalput gestort, en puur en alleen omdat het aan politici met ballen ontbreekt.
Lees eens een keer de hele context voordat je zinloos commentaar spuit!
pi_24898227
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 10:33 schreef Noca het volgende:

[..]

Zijn er dan al ondernemers die daaro een winkel oid willen beginnen? Of moeten die ook nog aangetrokken worden?
Dat weet ik niet.
Maar volgens mij willen ze daar niet eens hun winkels , want het staat er al een paar jaar akelig leeg...
pi_24898268
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 10:33 schreef Noca het volgende:
Zijn er dan al ondernemers die daaro een winkel oid willen beginnen? Of moeten die ook nog aangetrokken worden?
Dat laatste, retailwinkels moeten zich aanbieden bij Fortuna voor het bespreken van hun plannen. Ik denk dat het voor deze winkels gunstig is om zich bij Fortuna te vestigen. Vooral het gebied tussen Geleen en Sittard wordt steeds bevolkter met oa een nieuw ziekenhuis. Parkeergelegenheid is hier volop itt het drukke centrum.
pi_24898276
Fijn voor de supporters maar ik vind het wel jammer. Wat golfer zegt: de gemeenschap blijft er maar geld in pompen - waar houdt het een keer op?

Ik vind dit nogal een rare constructie en zonder de garantie dat FS echt levensvatbaar wordt. Soms moet je een dapper besluit nemen. FS is blijkbaar niet echt in staat het hoofd boven water te houden. Ik had op een creatievere oplossing gehoopt (fusie o.i.d.) dan dat de gemeenschap er weer voor op moet draaien.
  donderdag 3 februari 2005 @ 10:56:58 #245
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_24898350
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 10:52 schreef robbedoes het volgende:

[..]

Dat laatste, retailwinkels moeten zich aanbieden bij Fortuna voor het bespreken van hun plannen. Ik denk dat het voor deze winkels gunstig is om zich bij Fortuna te vestigen. Vooral het gebied tussen Geleen en Sittard wordt steeds bevolkter met oa een nieuw ziekenhuis. Parkeergelegenheid is hier volop itt het drukke centrum.
Zal aan mij liggen, maar ik snap niet helemaal hoe FS dan die 24 miljoen weg kan werken of vooral op de korte termijn aan de schulden kan voldoen.
pi_24898588
ik had wel verwacht dat fortunna voor even weer gered zal worden en ik denk ook hoe zullen ze ooit van die 24 miljoen afkomen. misschien iets voor abramovic
maar ik hoop dat het gaat lukken
  donderdag 3 februari 2005 @ 11:19:41 #247
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_24898736
Was leuk gisteravond in Geleen! Vlaggetje opgehangen met "MVV steunt Fortuna", bij de Irish Pub.
De sfeer binnen was ook goed! Staan 2 harde kernen naast elkaar.. en iedereen deed normaal.. Beetje vreemd in het begin.. maar best lache..
We hadden alleen wat meer Actie verwacht..

Maar jah... succes verder
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
  donderdag 3 februari 2005 @ 14:06:36 #248
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24901994
nou mooi dat fortuna in ieder geval door de gemeente word geholpen.

Ik hoop echter dat ze dit bij een volgende keer NIET meer doen.
Het is ondertussen gewoon niet meer normaal hoevaak clubs bij de gemeente aankomen zetten om te zeuren. Komen ze niet meer door? jammer dan, andere bedrijven worden ook failliet verklaard.

Het wordt eens tijd dat clubs er flink op worden gestraft. Net zoals in alle anderen landen gebeurd, alleen hier in nederland durven ze dat weer niet.

zie het niet verkeerd, tuurlijk vind ook ik het mooi dat fortuna er in blijft, maar het begint een beetje een gewoonte te worden, dat zeuren bij gemeentes.
OJAAJOH?
pi_24902226
Tis wel heel makkelijk om af te geven op de gemeenteraad die wéér eens niet durft een BVO failliet te laten verklaren, maar stel je eens voor dat het je eigen club is... dan praat je wel anders!
pi_24902321
Ik heb het meegemaakt, zij het erg jong... Maar omdat die club nog geen historie had, werd de stekker er wel uitgetrokken...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 3 februari 2005 @ 14:22:19 #251
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24902329
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 14:17 schreef Yeahinho het volgende:
Tis wel heel makkelijk om af te geven op de gemeenteraad die wéér eens niet durft een BVO failliet te laten verklaren, maar stel je eens voor dat het je eigen club is... dan praat je wel anders!
Dat maak jij er van. Ik zeg niet dat het alleen maar een gemeenteraad is die een bvo niet failliet durft te verklaren in tegen deel zelfs.

dat van Stel je voor dat het je eigen club is, is zo simpel. Alsof mijn club nog nooit tegen het randje van faillissement heeft gezeten. Het is toch te belachelijk voor worden als voetbalclubs voortaan iedere keer om geld kunnen schooien als ze het nodig hebben of niet dan?!

voortaan eerst goed lezen voordat je iets zegt, dan praat je wel anders!
OJAAJOH?
  donderdag 3 februari 2005 @ 14:37:53 #252
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_24902642
Ik vind het maar raar dat er nu pas een mogelijkheid tot retailzaken rondom het stadion wordt gecreeerd. Fortuna heeft mooie parkeergelegenheden, dus de ruimte rondom het stadion kan prima worden gebruikt voor bouwmarkten en 1 of ander soort megastore. Zoiets heb je in Leeuwarden ook bij Cambuur.

Overigens geloof ik niet dat die 'mogelijke' 10 miljoen wordt gehaald, en al helemaal niet op korte termijn. En er blijft dan nog minimaal 14 miljoen over. Ik denk dat dit uitstel van executie is.
pi_24903545
Detailhandel hebben ze vorig jaar ook over gesproken en gestemd maar toen is eigeniljk gezegd dat ze dat uitstellen tot minstens 2007 (het spreken over detailhandel). Met een stemming van 18-17 toen (twee waren naar de wc). Nu hebben ze het plan op een andere manier uitgebreid en toch de retail erbij betrokken.

Maar Hellmondunited. Kun je mij vertellen wat de gemeente dan niet had moeten doen? De gemeente zit met een braakliggend bedrijvenstad, wat de komende jaren dus zonder dit besluit echt niet wordt opgevuld en dus als een molensteen om de nek hangt van de gemeente. De gemeente geeft Fortuna niks, alleen een mogelijk voor de lange termijn. Er gaat geen geld naar Fortuna niks, sterker nog, Fortuna moet de vier miljoen lening al snel terugbetalen aan de gemeente, dat is ook besloten.

Ondertussen goed en slecht nieuws. Slechte nieuws, maar het kan me niks schelen is de drie punten aftrek. Ook daar is Fortuna het eerst in haha.

Goed nieuws:
quote:
Westerhoutgroep meldt zich bij Fortuna

Als eerste reactie op de bestemingsplanwijziging heeft De Westerhoutgroep zich gemeld. Westerhout is eigenaar van de Golden Tulip-hotels in Heerlen en Weert, en wil nu ook een hotel vestigen op Bedrijvenstad Fortuna in Sittard. Daartoe heeft de Westerhoutgroep toegezegd de achterstallige salarissen van de spelers en werknemers te zullen "sponsoren".


[ Bericht 0% gewijzigd door Evertje op 03-02-2005 15:33:38 ]
pi_24903671
Wel 3 punten aftrek begrijp ik?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_24903696
Ah, je schreef het er nog even bij.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_24904215
Wat gaan Van Bommel en Hofland nu precies doen?
pi_24904597
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 16:44 schreef Yeahinho het volgende:
Wat gaan Van Bommel en Hofland nu precies doen?
wat ik heb vernomen is dat ze een benefietwedstrijd willen organiseren. Het team van de bekerfinale in 1999 (dus met Bommel, Hofland, Hamming, van Zwam, Jeffrey, Bouma etc.) tegen een team van oud-fortunezen. Opbrengst zou dan naar Fortuna gaan.

Zo zie je maar dat clubliefde soms niet ophoudt als een speler de club verlaat!
pi_24905798
Naar die wedstrijd ga ik dan zeker heen !
pi_24906478
FS nu op NL2
  donderdag 3 februari 2005 @ 19:52:13 #260
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24907075
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 14:06 schreef hellmondunited het volgende:
Het wordt eens tijd dat clubs er flink op worden gestraft. Net zoals in alle anderen landen gebeurd, alleen hier in nederland durven ze dat weer niet.
En in welke landen word er dan flink gestraft? Ik zou er niet 123 een weten...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_24907118
Die wedstrijd gaat dan gegarandeerd uitverkocht zijn .

Veel van die spelers mogen zich inmiddels (inter)nationale toppers noemen .
pi_24907240
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 19:52 schreef DarkShine het volgende:

[..]

En in welke landen word er dan flink gestraft? Ik zou er niet 123 een weten...
Zoals je weet wordt er in België bijv. flink gesneden. Daar is echter het verschil dat de club eigenlijk nooit wordt opgeheven, maar naar een lagere klasse wordt gezet en/of wordt doorgestart, al dan niet in de vorm van een fusieclub.
  donderdag 3 februari 2005 @ 22:12:36 #263
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24909613
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 19:52 schreef DarkShine het volgende:

[..]

En in welke landen word er dan flink gestraft? Ik zou er niet 123 een weten...
zegt iemand die ook een hart voor KV Mechelen heeft
OJAAJOH?
pi_24909683
Knap, een punt tegen Dordt.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  donderdag 3 februari 2005 @ 22:17:13 #265
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24909719
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 15:27 schreef Evertje het volgende:

Maar Hellmondunited. Kun je mij vertellen wat de gemeente dan niet had moeten doen? De gemeente zit met een braakliggend bedrijvenstad, wat de komende jaren dus zonder dit besluit echt niet wordt opgevuld en dus als een molensteen om de nek hangt van de gemeente. De gemeente geeft Fortuna niks, alleen een mogelijk voor de lange termijn. Er gaat geen geld naar Fortuna niks, sterker nog, Fortuna moet de vier miljoen lening al snel terugbetalen aan de gemeente, dat is ook besloten.

O

Goed nieuws:
[..]
Is ook goed van de gemeente dat ze geen geld hebben gegeven, terwijl fortuna dat wel wilde
OJAAJOH?
  donderdag 3 februari 2005 @ 22:18:38 #266
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_24909749
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:12 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

zegt iemand die ook een hart voor KV Mechelen heeft
NAAR HET ANDERE FORUM!
  donderdag 3 februari 2005 @ 22:43:54 #267
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24910248
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:12 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

zegt iemand die ook een hart voor KV Mechelen heeft
Geen weet van de situatie dus? Mechelen was failliet. Mechelen was al in vereffening. KVM heeft een doorstart gemaakt als Yellow-Red KV Mechelen (wel hetzelfde stamnummer, 25), en die doorstart kon alleen in de 3de klasse (ook kwa financiën).

Als men in België echt hard zou optreden speelde Lierse nu ook 3de klasse. Dus ook in België word niet hard opgetreden.
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:18 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Had verwacht dat jij toch wel meer rondom deze situatie zou weten.
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 20:03 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Zoals je weet wordt er in België bijv. flink gesneden. Daar is echter het verschil dat de club eigenlijk nooit wordt opgeheven, maar naar een lagere klasse wordt gezet en/of wordt doorgestart, al dan niet in de vorm van een fusieclub.
KVM & Lommel spelen respectievelijk in klasse 3a & 3b. Beide clubs zijn in vereffening gaan (failliet dus). Hoe KVM is doorgegaan staat hierboven. Lommel is echter gefuseerd naar KVSK United en speelt in 3b met een nieuw stamnummer...

[ Bericht 17% gewijzigd door DarkShine op 03-02-2005 23:19:11 ]
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_24911186
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:17 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Is ook goed van de gemeente dat ze geen geld hebben gegeven, terwijl fortuna dat wel wilde
ben ik het helemaal mee eens!
gemeenschapsgelden moeten niet naar BVO's gaan.

over een garantiestelling twijfel ik soms nog, omdat dat de gemeente normaal gesproken niet eens geld hoeft te kosten.

Maar goed, weer een punt erbij. Nog twee gelijkspelen en we hebben weer evenveel punten als vorige week

Maar ik was zo blij dat ik vanavond weer in het stadion zat, dat de wedstrijd me eigenlijk niet veel boeide
pi_24915303
Puntje voor FS.. knap
  vrijdag 4 februari 2005 @ 03:27:43 #270
113380 demediadoodt
Neen, het is geen taalfout.
pi_24915316
Nog niet failliet?
Er staat GEEN spelfout in mijn gebruikersnaam, het was een bewuste keuze, en ik sta er nog steeds volledig achter enzo.
R@b: "Ik voel me inderdaad superieur aan het volk wat uit de riolen van Allah omhoogborrelt"
pi_24915328
nope
  vrijdag 4 februari 2005 @ 03:33:42 #272
113380 demediadoodt
Neen, het is geen taalfout.
pi_24915341
Heeft meneer Burgemeester weer zijn vinger van de knip laten glijden?
Er staat GEEN spelfout in mijn gebruikersnaam, het was een bewuste keuze, en ik sta er nog steeds volledig achter enzo.
R@b: "Ik voel me inderdaad superieur aan het volk wat uit de riolen van Allah omhoogborrelt"
pi_24915947
Lees eens een krant demediadoodt!
That's all folks!
  vrijdag 4 februari 2005 @ 09:11:54 #274
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24916475
Lijkt me lachen als Fortuna failliet gaat.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_24917388
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 09:11 schreef Landmass het volgende:
Lijkt me lachen als Fortuna failliet gaat.
lijkt me lachen als een groep Fortuna supporters jou op je bek slaan
  vrijdag 4 februari 2005 @ 10:28:10 #276
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_24917530
De media doodt niet alleen, maar geeft soms ook deugdelijke informatie die je best mag lezen voordat je wat superstoms zegt.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 10:34:31 #277
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24917605
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 10:19 schreef AirRaid het volgende:

[..]

lijkt me lachen als een groep Fortuna supporters jou op je bek slaan
Hou je onzin voor je. Werk ik actief mee aan fortunas ondergang of zo? Ik wil gewoon niet dat de gemeenteraad weer eens met een zak geld van de belastingbetaler het mismanagement van een suf clubje beloont. Als je out of business gaat, erg jammer mara klop niet aan bij de belastingbetaler.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  vrijdag 4 februari 2005 @ 10:44:12 #278
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_24917771
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 10:34 schreef Landmass het volgende:

[..]

Hou je onzin voor je. Werk ik actief mee aan fortunas ondergang of zo? Ik wil gewoon niet dat de gemeenteraad weer eens met een zak geld van de belastingbetaler het mismanagement van een suf clubje beloont. Als je out of business gaat, erg jammer mara klop niet aan bij de belastingbetaler.
Welk onzin? Lijkt me ook wel 's lachen om te zien hoor.

Misschien moet je eerst 's ff alle berichten lezen, dan zou je zelf zien dat er geen geld van de gemeente naar Fortuna is gegaan. Die gemeente heeft zichzelf al onder curatele weten te werken.

Iemand gisteren trouwens RTL-Z gezien? Daar had men het over de redding van FC Sittard.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  vrijdag 4 februari 2005 @ 10:46:17 #279
113380 demediadoodt
Neen, het is geen taalfout.
pi_24917817
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 10:19 schreef AirRaid het volgende:

[..]

lijkt me lachen als een groep Fortuna supporters jou op je bek slaan
Er staat GEEN spelfout in mijn gebruikersnaam, het was een bewuste keuze, en ik sta er nog steeds volledig achter enzo.
R@b: "Ik voel me inderdaad superieur aan het volk wat uit de riolen van Allah omhoogborrelt"
  vrijdag 4 februari 2005 @ 14:12:38 #280
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_24920969
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 09:11 schreef Landmass het volgende:
Lijkt me lachen als Fortuna failliet gaat.
Zegt ie... lekker knus en veilig.. achter zijn schermpje...
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
pi_24921165
Reageer nou gewoon niet op zo'n gast, dan heeft ie er de minste lol aan...
pi_25048637
vanavond zat blijbaar een groepje "supporters"op de tribune die voor het eerst sinds enkele jaren weer onder hun steen vandaan zijn gekropen.

1: blijkbaar weten zijn niets af van de financiële nood die Fortuna momenteel heeft
2: blijkbaar weten zij niets af van de nieuwe regeling qua spreekkoren
3: blijkbaar weten zij dus niet als je kwetsende spreekkoren gaat roepen terwijl je club er financieel klote voorstaat dat dat niet bepaald slim is

dus blijf dan voortaan maar liever onder je steen zitten
pi_25049137
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 23:15 schreef AirRaid het volgende:
vanavond zat blijbaar een groepje "supporters"op de tribune die voor het eerst sinds enkele jaren weer onder hun steen vandaan zijn gekropen.

1: blijkbaar weten zijn niets af van de financiële nood die Fortuna momenteel heeft
2: blijkbaar weten zij niets af van de nieuwe regeling qua spreekkoren
3: blijkbaar weten zij dus niet als je kwetsende spreekkoren gaat roepen terwijl je club er financieel klote voorstaat dat dat niet bepaald slim is

dus blijf dan voortaan maar liever onder je steen zitten
Inderdaad.
Zulke raddraaiers moet je gewoon opsporen en die boete laten betalen want Fortuna heeft er het geld niet voor.

In het supportershome ging het zelfs nog over het feit dat de supporters maar de bus van de spelers moeten betalen. Het buscomite heeft schijnbaar nog 3.500 euro en wil daar wat mee doen.

Fortuna zelf heeft een contract bij zo'n bus bedrijf (Guus Baggen) dat hen verplicht bij hun een bus te pakken dit seizoen. Dus de spelers kunnen niet met de supportersbus meereizen. Was wel het idee dat wij dan maar met de spelers meereizen en zo een gedeelte van de bus betalen. Simone Palmans (algemeen manager) vond het een mooi maar onhaalbare geste. Ze losten het zelf wel op.

Goed we zullen zien vrijdag. Een bus met twintig supporters rijdt in ieder geval. Of we in Deventer ook een fortuna-elftal op het veld zien is nog maar de vraag haha.
pi_25053016
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:43 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Geen weet van de situatie dus? Mechelen was failliet. Mechelen was al in vereffening. KVM heeft een doorstart gemaakt als Yellow-Red KV Mechelen (wel hetzelfde stamnummer, 25), en die doorstart kon alleen in de 3de klasse (ook kwa financiën).

Als men in België echt hard zou optreden speelde Lierse nu ook 3de klasse. Dus ook in België word niet hard opgetreden.
[..]

Had verwacht dat jij toch wel meer rondom deze situatie zou weten.
[..]
In België treedt men echt wel hard op. KV Mechelen en Lommel zijn aangepakt, terwijl genoeg clubs niet mochten promoveren (Turnhout bijvoorbeeld).
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25053036
quote:
over een garantiestelling twijfel ik soms nog, omdat dat de gemeente normaal gesproken niet eens geld hoeft te kosten.
Gezien de betalingsmoraal van Fortuna zou zo'n garantie de gemeente geld gaan kosten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25053358
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Gezien de betalingsmoraal van Fortuna zou zo'n garantie de gemeente geld gaan kosten.
ach ja, net alsof een club als Roda die betalingsmoraal wel heeft dan
pi_25053426
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:45 schreef Evertje het volgende:

[..]

ach ja, net alsof een club als Roda die betalingsmoraal wel heeft dan
Zeg ik dat ergens dan? Dat is verder ook niet relevant. Daarnaast staat de gemeente Sittard-Geleen naar verluid onder curatele dus die garantie kunnen ze ook niet zondermeer verstrekken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25054432
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Zeg ik dat ergens dan? Dat is verder ook niet relevant. Daarnaast staat de gemeente Sittard-Geleen naar verluid onder curatele dus die garantie kunnen ze ook niet zondermeer verstrekken.
Nee, dat zeg jij niet. Maar dan zeg ik het wel. Schijnbaar is dat voor gemeentes dus niet van belang (zeker niet als iemand van de RvC in de B&W zit) en inderdaad de gemeente Sittard-Geleen kan geen garantiestelling meer verlenen en doen dat dus ook niet.
  zaterdag 12 februari 2005 @ 12:31:00 #289
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_25054800
In Rotterdam werd iedereen die ook maar het kleinste belang in Sparta had geweerd bij alle vergaderingen en stemmen over de aankoop van het stadion. Gelukkig maakte het niet uit of je van kinds af aan al bij Sparta komt, want dat komt de halve raad volgens mij hier in R'dam.

Maar inconsequent zijn de gemeenten wel.
pi_25054863
Misschien kan je dit soort dingen maar het beste landelijk regelen, anders krijg je dadelijk bv een stadsbestuur wat het echt op z'n heupen krijgt en 'n club een heel nieuw elftal laat kopen om maar op het hoogste niveau te blijven acteren, zoals in België in met name Wallonië weleens voorkomt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25253732
Ik ga vandaag naar Fortuna
pi_25254587
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 18:38 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ga vandaag naar Fortuna
Gefeliciteerd!
  vrijdag 25 februari 2005 @ 19:55:16 #293
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_25254926
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 18:38 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ga vandaag naar Fortuna
succes
pi_25257637
1-0 verloren door goal in eerste minuut

Ik was met 2 wijven daarom ging ik naar Fortuna ( ze vroegen mij mee )
pi_25257669
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 19:33 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Sjiek he
pi_25467599
Ik ga dalijk weer met 2 wijven naar fortuna
pi_25467642
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 01:21 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ga dalijk weer met 2 wijven naar fortuna
Midden in de nacht?!
  vrijdag 11 maart 2005 @ 11:58:57 #298
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_25471637
Shittard we komen!

met 50 man.. toch wel 1 tiende van vorig jaar haha
OJAAJOH?
pi_25472247
Ik quote alleen maar uit het wedstrijdverslag van Fortuna Online van vorig seizoen:
quote:
De tegenstander. In het uitvak zien we een stevige groep Brabanders. We schatten een man of 400. Vorig jaar waren er naar schatting 90. Kortom waar waren die 310 vorig jaar of wat komen ze dit jaar doen in Sittard??? Successupporters??


Jullie zijn welkom hoor. Weet je wel dat je met vijftig echte supporters bent, vaak betere sfeer als met 400 man in een vak.

Ik hoop op een zelfde wedstrijd als twee jaar geleden. Die 4-0 was echt mooi
Vorig jaar zijn we thuis genaaid door Van Sichem (uit ook trouwens).
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:59:31 #300
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_25472423
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:46 schreef Evertje het volgende:
Ik quote alleen maar uit het wedstrijdverslag van Fortuna Online van vorig seizoen:
[..]



Jullie zijn welkom hoor. Weet je wel dat je met vijftig echte supporters bent, vaak betere sfeer als met 400 man in een vak.

Ik hoop op een zelfde wedstrijd als twee jaar geleden. Die 4-0 was echt mooi
Vorig jaar zijn we thuis genaaid door Van Sichem (uit ook trouwens).
dat klopt, alleen was het toch wel ff lekker als je met een groep van 400/500 bent
Ik hoop niet op een wedstrijd als vorig jaar, ookal wonnen we..

Didier martel speelde toen nog mee wat een flater haha. De overwinning was overigens wel verdient toen maar van Sichem was toen inderdaad niet goed..

Danny van Bakel sloeg toen nog een fortunees vol in z'n gezicht zonder dat iemand t ook maar zag
Ik vrees overigens dat jullie vanavond gewoon winnen..

Bij ons doet wilson misschien niet mee, evenals Sergio van Dijk en verbaarschot maar die missen we niet echt. Wie doen er bij jullie niet mee? (op derksen na)
OJAAJOH?
pi_25473152
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:59 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

dat klopt, alleen was het toch wel ff lekker als je met een groep van 400/500 bent
Ik hoop niet op een wedstrijd als vorig jaar, ookal wonnen we..

Didier martel speelde toen nog mee wat een flater haha. De overwinning was overigens wel verdient toen maar van Sichem was toen inderdaad niet goed..

Danny van Bakel sloeg toen nog een fortunees vol in z'n gezicht zonder dat iemand t ook maar zag
Ik vrees overigens dat jullie vanavond gewoon winnen..

Bij ons doet wilson misschien niet mee, evenals Sergio van Dijk en verbaarschot maar die missen we niet echt. Wie doen er bij jullie niet mee? (op derksen na)
Ow ja DJ Martel. Die om de vijf minuten een verzorger nodig had om de gel in zijn haar aan te sterken. Hebben we erg om moeten lachen op de tribune haha.

Van Sichem zag die avond gewoon niks in het voordeel van Fortuna. De openingstreffer van Van der Hoeven kwam toen uit een geheel onterechte vrije trap(Dario Cagnazzo speelde een keer de bal rond de zijlijn en werd bestraft...). Maar goed......

Wij missen de al langer geblesseerden (Joosten, Cagnazzo, L. Janssen) en Rein Baart die het net niet redde. Paul Janssen is wel bijna terug, misschien volgende week. Maarja met Zaffie Dick in de spits zie ik ons niet scoren.

0-0 dan maar, al kan ik dat met onze verdediging niet voorstellen haha.

Meami, aan jou de eer voor het volgende topic!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')