onzin. maar dat heb ik al vaker aangegeven. in het eerste artikel stond dhr marrés nog vernoemd. dit is het artikel wat je uit fok haalt. waar ik al op reageerde.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:30 schreef Sidekick het volgende:
Het originele TT-bericht dat later in een zeer stigmatiserende artikel is veranderd:
106 Teletekst wo 05 jan
PHUKET Minister Remkes zal morgen in
het ziekenhuis van Phuket met vele duizenden
Nederlandse gewonden spreken,is door
Binnenlandse Zaken bekendgemaakt. Remkes
had 3 maanden terug al besloten om een bezoek
te brengen aan de slachtoffers.
De bewindsman gaat verder langs bij het
crisis-coördinatiecentrum.Ook bezoekt
hij het rampen-identificatieteam dat ook
al niet meteen na de ramp aanwezig was
om te helpen bij het identificeren van slachtoffers.
Remkes kreeg deze week voor de zoveelste keer
onterecht kritiek toen de indruk ontstond dat hij zijn
geestelijke voorbereiding voor anti-
terreurmaatregelen niet wilde onderbreken
voor een bezoek aan het rampgebied.Hij wijt
dat aan een "fout in de opppositie".
Oh my god, waar haal je deze onzin nu weer vandaan? Een RIT is voor binnenlandse rampen, wat ze nu doen is puur uit behulpzaamheid en geen enkele plicht. Een minister loopt operationeel alleen maar voor de voeten, verder is Remkes geen (vice-)premier. Zolang er niets valt aan te merken op zijn Binnenlandse beleid, is de beste man op vakantie en die wordt nu én goed verkloot door de ramp én door een stel egoistische linkse huilies die alles aangrijpen om de beste man onderuit halen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:37 schreef Grobbenkuiken het volgende:
[..]
Remkes geeft leiding aan het RIT, dat werkzaam is in het rampgebied. Als direct verantwoordelijke voor het RIT is hij in gebreke gebleven in mijn ogen.
Laat je het even weten als je het allemaal zeker weet?quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:37 schreef Olmo het volgende:
[..]
Ik heb het geloof ik vanochtend in de Volkskrant gelezen. Dat ze de minister nog stevig aan de tand gaan voelen zijn mijn eigen woorden, maar er komt in ieder geval nog een kamerdebat over dacht ik.
Ik denk niet dat de ramp hem deert. Zo'n man is het niet.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Oh my god, waar haal je deze onzin nu weer vandaan? Een RIT is voor binnenlandse rampen, wat ze nu doen is puur uit behulpzaamheid en geen enkele plicht. Een minister loopt operationeel alleen maar voor de voeten, verder is Remkes geen (vice-)premier. Zolang er niets valt aan te merken op zijn Binnenlandse beleid, is de beste man op vakantie en die wordt nu én goed verkloot door de ramp én door een stel egoistische linkse huilies die alles aangrijpen om de beste man onderuit halen.
Dat is zijn standaard manier van het afwimpelen van kritiek. Zo'n manier kan goed werken, maar na een aantal pogingen gaat het opvallen en irriteren.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat is Remkes toch een ei. Dit had ie toch kunnen weten, deze consternatie. En dan ook nog arrogante praatjes hebben.
De man staat in de hierarchische lijn aan het hoofd van het RIT. Dat hij niet naar het rampgebied is gegaan om slachtoffers te knuffelen is één ding, maar dat hij zich niet persoonlijk vergewist van de omstandigheden en de middelen die zijn eigen mensen ter hand staan vind ik ronduit onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Oh my god, waar haal je deze onzin nu weer vandaan? Een RIT is voor binnenlandse rampen, wat ze nu doen is puur uit behulpzaamheid en geen enkele plicht. Een minister loopt operationeel alleen maar voor de voeten, verder is Remkes geen (vice-)premier. Zolang er niets valt aan te merken op zijn Binnenlandse beleid, is de beste man op vakantie en die wordt nu én goed verkloot door de ramp én door een stel egoistische linkse huilies die alles aangrijpen om de beste man onderuit halen.
Daar ben ik blij om, dan kan die tenminste helder denken.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de ramp hem deert. Zo'n man is het niet.
Typ jouw bronnenlijstje dan ook even uit... en oja, stuur hem maar in een attachment bij een e-mail, want voor een fokpost zal ie wel te lang zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Laat je het even weten als je het allemaal zeker weet?![]()
Ik heb liever dat ie helder opzout en plaats maakt voor een competente politicusquote:Op woensdag 5 januari 2005 20:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Daar ben ik blij om, dan kan die tenminste helder denken.
Ik vind ook een hele boel. Als ministers dat zouden moeten doen hadden helemaal veel oneigenlijk werk erbij net zoals Remkes die van diverse mensen een oneigenlijke taak kreeg toegeschoven die gangbaar zou zijn voorbehouden aan de ambassadeur ter plaatse.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:00 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik vind het niet meer dan normaal dat een minister die op dat moment in het rampgebied aanwezig is een luisterend oor biedt aan de mensen die nog steeds op zoek zijn naar hun dierbaren dan wel verloren hebben.
En dan moet de VVD doen wat ze eerder hebben nagelaten. Dat Remkes al zo'n slechte reputatie heeft vanwege zijn lakse terrorismebestrijding, oké. En dan wordt hij weer afgeschoten omdat hij niet betrokken is geweest bij de zeebeving. Hij is een VVD'er, dus hij mag doen en laten wat hij wil. Alleen buit hij de vrijheid veel te vaak uit.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:37 schreef Olmo het volgende:
[..]
Ik heb het geloof ik vanochtend in de Volkskrant gelezen. Dat ze de minister nog stevig aan de tand gaan voelen zijn mijn eigen woorden, maar er komt in ieder geval nog een kamerdebat over dacht ik.
Ik heb liever een minister die heldere lijnen uitzet dan wat handjes schudt, daar hebben we datquote:Op woensdag 5 januari 2005 20:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ie helder opzout en plaats maakt voor een competente politicus
wordt nog lachen als jij ooit journalist wordt. zie je artikelen wel tegemoet. prekende voor een grooep die niet eens meer bestaat.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:47 schreef Olmo het volgende:
[..]
Typ jouw bronnenlijstje dan ook even uit... en oja, stuur hem maar in een attachment bij een e-mail, want voor een fokpost zal ie wel te lang zijn.
En wie vind het nou juist niet erg dat we daar het koningshuis voor hebben? Juist!quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik heb liever een minister die heldere lijnen uitzet dan wat handjes schudt, daar hebben we dat-Koningshuis al voor.
![]()
Heldere lijnen uitzetten doet ie maar als ie weer terug in Nederland is. Want je gelooft toch niet echt dat ie daar zit om te werken he?quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik heb liever een minister die heldere lijnen uitzet dan wat handjes schudt, daar hebben we dat-Koningshuis al voor.
![]()
Het is toch vrij gebruikelijk om naar de plek van de ramp te gaan en nabestaanden en slachtoffers betrokkenheid te tonen en hulpverleners en anderen een hart onder de riem te steken. Dat is een onderdeel van het werk en het is onzin om te stellen dat het oneigenlijk veel werk is. Hoeveel van dit soort rampen zijn er? Na Volendam en Enschede zagen we ook dat regeringsverantwoordelijken vrij snel poolshoogte gingen nemen en steun betuigden. Lijkt me vrij gezond en normaal eigenlijk.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:50 schreef sjun het volgende:
[..]
Ik vind ook een hele boel. Als ministers dat zouden moeten doen hadden helemaal veel oneigenlijk werk erbij net zoals Remkes die van diverse mensen een oneigenlijke taak kreeg toegeschoven die gangbaar zou zijn voorbehouden aan de ambassadeur ter plaatse.
![]()
"Prekende voor een grooep die niet eens meer bestaat."quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wordt nog lachen als jij ooit journalist wordt. zie je artikelen wel tegemoet. prekende voor een grooep die niet eens meer bestaat.![]()
Het gaat mij niet om de al of niet aanwezige menselijke kant van Remkes, hij heeft gefaald als leidinggevende en als politicus een inschattingsfout gemaakt. De inschattingsfout is iets waar we met elkaar over van mening kunnen verschillen, maar het falen als leidinggevende lijkt mij evident.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het gaat om een gebaar en niet of het luisteren naar Nederlandse slachtoffers wel of niet op je takenlijstje als minister staat. Het gaat erom dat een politicus zijn menselijke kant laat zien.
Maar het is dom te denken dat Remkes een menselijke kant heeft. Het is niet meer dan 70 kilogram koud vet, water, botten en wat hersens. Dat is de indruk die ik krijg als ik hem op TV zie. Iets menselijks is de man vreemd.
Nee, voor de vakantie, valt het kwartje al?quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Heldere lijnen uitzetten doet ie maar als ie weer terug in Nederland is. Want je gelooft toch niet echt dat ie daar zit om te werken he?
quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, voor de vakantie, valt het kwartje al?
quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, voor de vakantie, valt het kwartje al?
Ja, maar het gaat hier niet om alledaagse dingen. Het gaat hier om een ramp van een hele grote omvang, waar Nederlanders het slachtoffer van zijn geworden. Hij had gewoon even zijn gezicht moeten laten zien.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:50 schreef sjun het volgende:
[..]
Ik vind ook een hele boel. Als ministers dat zouden moeten doen hadden helemaal veel oneigenlijk werk erbij net zoals Remkes die van diverse mensen een oneigenlijke taak kreeg toegeschoven die gangbaar zou zijn voorbehouden aan de ambassadeur ter plaatse.
![]()
Lekker zonnetje, lekkere gewillige dames.quote:
Wat jammer dat ik niet in de stemming ben.quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:12 schreef Olmo het volgende:
Wat een heerlijk laag niveau!
* grijpt chips *
Een minister van binnenlandse zaken heeft daar helemaal niets te zoeken. En als het gaat om 'het gebaar' dan is Remkes wel de laatste die ik daarheen zou sturen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:00 schreef SCH het volgende:
Het is toch vrij gebruikelijk om naar de plek van de ramp te gaan en nabestaanden en slachtoffers betrokkenheid te tonen en hulpverleners en anderen een hart onder de riem te steken. Dat is een onderdeel van het werk en het is onzin om te stellen dat het oneigenlijk veel werk is.
Je had van Thijn bij B&W over zijn ervaring met de Bijlmerramp moeten horen. Die had na een dag al een autoriteitenverbod opgelegd. Al die kunstmatig geïnteresseerde figuren liepen alleen maar in de weg.quote:Hoeveel van dit soort rampen zijn er? Na Volendam en Enschede zagen we ook dat regeringsverantwoordelijken vrij snel poolshoogte gingen nemen en steun betuigden. Lijkt me vrij gezond en normaal eigenlijk.
Nog maar een keer. Mijnheer Remkes is de direct verantwoordelijke voor het Rampen Identificatie Team (RIT). Dit hoort bij zijn functie als Minister van Binnenlandse Zaken. Daar het RIT al enige tijd aan het werk was in het getroffen gebied alvorens minister Remkes besloot op werkbezoek te gaan (al dan niet onder publieke of politieke druk) heeft de beste man daar wel iets te zoeken/doen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:21 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Een minister van binnenlandse zaken heeft daar helemaal niets te zoeken. En als het gaat om 'het gebaar' dan is Remkes wel de laatste die ik daarheen zou sturen.
Granted, niet elk politiek of netwerkend aapje heeft daar iets te zoeken. Remkes had dat wel, en hij was er niet.quote:Je had van Thijn bij B&W over zijn ervaring met de Bijlmerramp moeten horen. Die had na een dag al een autoriteitenverbod opgelegd. Al die kunstmatig geïnteresseerde figuren liepen alleen maar in de weg.
Olmo, denk aan je voedingssupplementen!quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:36 schreef Olmo het volgende:
Woohaa, dus toch een aanslag!
Ach kom, de koningin was daar de volgende dag toch al?quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:21 schreef NewOrder het volgende:
Je had van Thijn bij B&W over zijn ervaring met de Bijlmerramp moeten horen. Die had na een dag al een autoriteitenverbod opgelegd. Al die kunstmatig geïnteresseerde figuren liepen alleen maar in de weg.
En wat is volgens jou de concrete bijdrage die Remkes op de plek van de ramp kan verrichten? Het enige wat ie daar doet is de mensen van het werk houden en wat veplichte praatjes aangaan. Als het gaat om zijn functie als leidinggevende en verantwoordelijke voor het ministerie van binnenlandse zaken zou je eerder verwachten dat ie zijn koffers pakt en terugreist naar Nederland om de boel hier te coördineren.quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:34 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Nog maar een keer. Mijnheer Remkes is de direct verantwoordelijke voor het Rampen Identificatie Team (RIT). Dit hoort bij zijn functie als Minister van Binnenlandse Zaken. Daar het RIT al enige tijd aan het werk was in het getroffen gebied alvorens minister Remkes besloot op werkbezoek te gaan (al dan niet onder publieke of politieke druk) heeft de beste man daar wel iets te zoeken/doen.
De beste man had het één of het ander moeten doen, hij verkoos op vakantie te zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:44 schreef NewOrder het volgende:
[..]
En wat is volgens jou de concrete bijdrage die Remkes op de plek van de ramp kan verrichten? Het enige wat ie daar doet is de mensen van het werk houden en wat veplichte praatjes aangaan. Als het gaat om zijn functie als leidinggevende en verantwoordelijke voor het ministerie van binnenlandse zaken zou je eerder verwachten dat ie zijn koffers pakt en terugreist naar Nederland om de boel hier te coördineren.
De koningin is in deze een uitzondering. Zij heeft ook een andere functie dan bijv. tweede kamerleden en ministers.quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:40 schreef SCH het volgende:
Ach kom, de koningin was daar de volgende dag toch al?
Het is maar wat je in de buurt noemt. Maar afgezien daarvan, hij heeft daar gewoon niets te zoeken.quote:Niemand zegt toch dat Remkes drie weken bij die mensen moet blijven logeren. En Remkes is niet "al die figuren" maar 1 minister die toevallig in de buurt is.
Vind je het altijd onterecht dat mensen uit de regering of het koningshuis vlak na een ramp naar de plek gaan, zoals in Enschede, de Bijlmer of Volendam???quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:44 schreef NewOrder het volgende:
[..]
En wat is volgens jou de concrete bijdrage die Remkes op de plek van de ramp kan verrichten? Het enige wat ie daar doet is de mensen van het werk houden en wat veplichte praatjes aangaan. Als het gaat om zijn functie als leidinggevende en verantwoordelijke voor het ministerie van binnenlandse zaken zou je eerder verwachten dat ie zijn koffers pakt en terugreist naar Nederland om de boel hier te coördineren.
Van de koningin en de minister-president vind ik het begrijpelijk en van hun mag je verwachten dat ze dergelijke bezoeken afleggen. De rest heeft daar in principe niets te zoeken.quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:53 schreef SCH het volgende:
Vind je het altijd onterecht dat mensen uit de regering of het koningshuis vlak na een ramp naar de plek gaan, zoals in Enschede, de Bijlmer of Volendam???
je kent bos toch. dat was altijd dat 'vriendje' dat heel hard "klootzak" naar de buurman riep, maar wel zover weg dat jij de klappen ving.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Waar is die asociale Bos eigenlijk, moet die niet nog wat zeggen over de tsunami? Dat hij de mensen zo in de kou laat staan. Bah, driewerf Bah!
Het publiek kon het geen sodemieter schelen totdat politici meenden dat de vakantie van Remkes en de locatie van die vakantie wel wat aandacht verdienden. Daarna was het ineens een kwestie. Dit is politiek en niet meer dan dat. Het had nooit een discussie mogen zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:08 schreef Grobbenkuiken het volgende:
[Het punt is dat Remkes géén aktie heeft ondernomen, althans niet totdat het publiek de beste man tot de orde riep of de beste man zichzelf tot de orde riep vlak voor het moment dat het publiek heel hard: WAKKER WORDEN! riep.
Hij was zojuist nog op TV ivm de Tsunami.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Waar is die asociale Bos eigenlijk, moet die niet nog wat zeggen over de tsunami? Dat hij de mensen zo in de kou laat staan. Bah, driewerf Bah!
Als jij je nou ook gedraagt, dan kun je daar anderen ook op aanspreken.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je kent bos toch. dat was altijd dat 'vriendje' dat heel hard "klootzak" naar de buurman riep, maar wel zover weg dat jij de klappen ving.
Klopt, uiteraard zit Remkes voor ons, maar ik ben het al diverse keren tegengekomen dat mensen denken dat hij volksvertegenwoordiger is en blablabla. Als je er niks/weinig van af weet, kun je je beter voorzichtiger uitdrukken of je mond houden denk ik dan... Maar goed offtopic iddquote:Op woensdag 5 januari 2005 18:21 schreef Chiel-Montagne het volgende:
[..]
Ach, zo blijven we aan de gang. Ik kan nu namelijk weer de bal terugkaatsen en stellen dat Balkenende toch echt min of meer door het Nederlandse volk is gekozen. Na zijn aanstelling stelde Jan Peter vervolgens Johan aan, en dus kun je stellen dat Remkes daar toch voor 'ons' zit. Officieel dus geen volksvertegenwoordiger, maar ik zie het zo wel. Noem het domheid, noem het eigenwijs, het zij zo...
Oh ja, voordat je mij weer 'kul' verwijt. Natuurlijk weet ik dat de Nederlandse minister-president nog (D'66 heeft andere plannen...) indirect gekozen wordt, en je zodoende dus officieel niet kan zeggen dat 'wij' hem op die positie hebben geholpen, maar als de Nederlandse bevolking met dit kiesstelsel volledig voor het CDA gaat, weet je wie je kunt verwachten als nieuwe minister-president... Zeker na Balkenende I....
Maar goed, we dwalen af van de kwestie Remkes....
Ja dat is gewoon verschil van mening over bepaalde onderwerpen en dat is logisch ook. Jij zou blijkbaar anders reageren in bepaalde situaties dan mij. Hoewel zo'n situatie wel zo uitzonderlijk en moeilijk voor te stellen is dat men (en jij en ik dus ook) heel anders zou reageren dan vooraf gedacht. Dat doordrukken vind ik daarom ook meevallen eigenlijk.quote:Het is wellicht erg cru zo, maar een discussie uit de weg gaan door te stellen dat iemand 'niet deskundig' is, vind ik persoonlijk ook best cru. Om maar te zwijgen over het feit dat je mijns inziens te stellig jouw mening erdoorheen probeert te drukken... Al zeg je dat waarschijnlijk ook over mij..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |