Ach ja, waarom zullen we mijn reactie niet eens lekker uit z'n verband trekken. Allereerst slaat deze reactie op een (war-)argument van 'n andere user, die stelt dat als Remkes 'geld heeft gestort' zijn functioneren niet ter discussie mag staan. Jouw verhaal over het huis van Johan doet er dan ook weinig toe. Immers stort hij met z'n koophuis en vakantie niet direct geld dat gebruikt gaat worden ten behoeve van de 'slachtoffers' en getroffen gebieden. Maar goed, het gaat er niet perse om of Remkes nu wel of niet financieel z'n steentje bijdraagt aan de hulpverlening, het gaat om zijn functioneren in deze hele kwestie.....quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:34 schreef Re het volgende:
[..]
Het feit dat hij daar een huis heeft en zo ook de plaatselijke economie voedt door daar vakantie te vieren zullen we dan maar even vergeten
En dat functioneren was ondanks gezochte sentimenten gewoon uitstekend te noemen. De man drong zich niet op, de man liep niet in de weg en de man speelde geen ramptoerist. Hulde voor Johan Remkes die werk en privé uitstekend weet te scheiden.quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:56 schreef Chiel-Montagne het volgende:
[..]
Ach ja, waarom zullen we mijn reactie niet eens lekker uit z'n verband trekken. Allereerst slaat deze reactie op een (war-)argument van 'n andere user, die stelt dat als Remkes 'geld heeft gestort' zijn functioneren niet ter discussie mag staan. Jouw verhaal over het huis van Johan doet er dan ook weinig toe. Immers stort hij met z'n koophuis en vakantie niet direct geld dat gebruikt gaat worden ten behoeve van de 'slachtoffers' en getroffen gebieden. Maar goed, het gaat er niet perse om of Remkes nu wel of niet financieel z'n steentje bijdraagt aan de hulpverlening, het gaat om zijn functioneren in deze hele kwestie.....
Ach, zo blijven we aan de gang. Ik kan nu namelijk weer de bal terugkaatsen en stellen dat Balkenende toch echt min of meer door het Nederlandse volk is gekozen. Na zijn aanstelling stelde Jan Peter vervolgens Johan aan, en dus kun je stellen dat Remkes daar toch voor 'ons' zit. Officieel dus geen volksvertegenwoordiger, maar ik zie het zo wel. Noem het domheid, noem het eigenwijs, het zij zo...quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:26 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik kan me ergeren aan dit soort domheid. Hij is GEEN volksvertegenwoordiger, dat zijn namelijk de Tweede Kamer-leden. En dat hij benoemd is door Balkenende is juist wel relevant. Niemand anders kan namelijk een minister uitkiezen.
Het is wellicht erg cru zo, maar een discussie uit de weg gaan door te stellen dat iemand 'niet deskundig' is, vind ik persoonlijk ook best cru. Om maar te zwijgen over het feit dat je mijns inziens te stellig jouw mening erdoorheen probeert te drukken... Al zeg je dat waarschijnlijk ook over mij..quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:26 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat in het geval dat ik in Thailand zou zijn. Ikzelf zou niet trappelen van ongeduld om Remkes over het strand begeleid te worden etc. Er zullen heus niet alleen mensen zijn die Remkes hadden verwacht. Voor anderen kan het natuurlijk anders zijn uiteraard. Maar als overlevende zou ik iets anders aan mijn hoofd hebben dan Remkes in Phuket. Ik vind het ook vrij cru van je om te beweren dat wat ik er van vind niet er toe doet, maar goed dat terzijde.
Dat is jouw mening, ik zie dat weer totaal anders. Ik vind dat Remkes in deze situatie anders had moeten handelen....quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:59 schreef sjun het volgende:
[..]
En dat functioneren was ondanks gezochte sentimenten gewoon uitstekend te noemen. De man drong zich niet op, de man liep niet in de weg en de man speelde geen ramptoerist. Hulde voor Johan Remkes die werk en privé uitstekend weet te scheiden.
![]()
Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat je dit op dat moment anders zou zien, maar geloof me, er zijn echt lang niet genoeg mensen ter plekke om mensen te troosten om wat voor reden dan ook. Als je je halve familie kwijt bent en er in je eentje loopt of desnoods nog met een hele familie, dan is er niks beters dan troost te krijgen van mensen en dan maakt het niet uit wie het zijn. Het belang van minister Remkes is dan weer dat hij zo iemand moet zijn die de mensen gaat troosten en een hard onder riem steekt.quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:40 schreef JohnDope het volgende:
Je zou er toch niet aan moeten denken dat als je je halve familie kwijt bent. De helft van je ene kind is terug gevonden je andere kind ben je kwijt, die kan in handen gevallen zijn van kinderdealers.
Dan moet je er toch niet aandenken dat een ouwegek een beetje steun komt betuigen, ik zou daar kots misselijk van worden.
Ik zou zo iemand een schep geven en zeggen: "Ik hoef die zielige en slijmende woordjes niet te horen, hier heb je een schep broer en daar liggen nog een paar mensen en wat er nog van over is, begin dat maar even in een bodybag te scheppen. En als je daarvoor te krakkemikkig bent dan ga je maar weg, er zijn namelijk al veel te veel mensen die slaplullen en steun komen betuigen en hun eigen imago opkrikken door te laten zien dat ze lovende woordjes aan de slachtoffers vertellen, maar de handen uit de mouwen steken doen ze niet".
Dan ken jij mij nog niet.quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:46 schreef Olmo het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat je dit op dat moment anders zou zien, maar geloof me, er zijn echt lang niet genoeg mensen ter plekke om mensen te troosten om wat voor reden dan ook. Als je je halve familie kwijt bent en er in je eentje loopt of desnoods nog met een hele familie, dan is er niks beters dan troost te krijgen van mensen en dan maakt het niet uit wie het zijn. Het belang van minister Remkes is dan weer dat hij zo iemand moet zijn die de mensen gaat troosten en een hard onder riem steekt.
Er zijn miljoenen mensen getroffen door de ramp. Denk je dat er genoeg mensen zijn om die mensen allemaal persoonlijk te troosten? Alsjeblieft....
hey gast. het is een feit dat nos hun teletekst heeft aangepast vanochtend. ga jij mij een lesje media geven? doe ff normaal joh.quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:31 schreef Olmo het volgende:
Het is natuurlijk belachelijk om de NOS inzake deze kwestie van partijdigheid of, zo noem ik het liever, subjectiviteit te beschuldigen. Denk je nou werkelijk dat de NOS er baat bij heeft door een bericht dat op teletekst verschijnt (en waarschijnlijk door slechts een zeer beperkt groep gelezen zal worden) subjectief te kleuren?
Daarnaast blijkt dat je niet veel kaas hebt gegeten van de journalistiek en haar boodschappen. Het woord 'enkele' is een veel gebruikt begrip om aan te geven dat het nou eenmaal niet om veel personen/dingen etc. zal gaan of verwacht je dat onze beste Johan alle Nederlandse gewonden met een bezoekje zal verblijden?
'Eerst was het nog onzeker' moet natuurlijk veranderd worden in 'Het was vanaf het begin van de ramp al duidelijk dat Remkes af zou reizen'. Want dat is objectiviteit!
En ook het woordje 'veel' in de laatste alinea is natuurlijk subjectief getint. Kritiek van de partijen SP, PvdA, VVD en CDA moet je natuurlijk afdoen als 'enige kritiek'.
Haha... denk nou eens na! Denk je nou echt dat mijn mening over Remkes veranderd nu ie uiteindelijk wel is gaan kijken in het rampgebied, na alle kritiek die ie over zich heen heeft gekregen. Dat zou pas hypocriet zijn!quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Remkes had het dus nooit goed kunnen doen, zelfs nu zaniken mensen nog door over hem, terwijl die wel zijn kont van de stoel gehaald heeft. Het is je reinste egoisme van die linkse grafkrakers, hun gemoedsrust is weer terug, maar niet heus.
Uiteraard! Ze hebben het veranderd om het subjectiever te maken! Dat heb je me net toch al uitgelegd...quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hey gast. het is een feit dat nos hun teletekst heeft aangepast vanochtend. ga jij mij een lesje media geven? doe ff normaal joh.
Wat een bullshit, Remkes heeft geen hol met die ramp te maken, waarom stuur je je moeder er niet naartoe?quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:51 schreef Olmo het volgende:
[..]
Haha... denk nou eens na! Denk je nou echt dat mijn mening over Remkes veranderd nu ie uiteindelijk wel is gaan kijken in het rampgebied, na alle kritiek die ie over zich heen heeft gekregen. Dat zou pas hypocriet zijn!
Niks egoďsme! Als minister moet je er gewoon zijn!
gelukkig krijgen we steun van de meest politiek geangageerde modquote:
Precies en al die remkes haters, die moeten gewoon zoveel van hun maandsalaris af staan zodat ze alleen nog geld overhouden voor hun primairelevensbehoeften of anders gewoon je mondje dichthoudenquote:Op woensdag 5 januari 2005 19:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wat een bullshit, Remkes heeft geen hol met die ramp te maken, waarom stuur je je moeder er niet naartoe?![]()
Ik vind het niet meer dan normaal dat een minister die op dat moment in het rampgebied aanwezig is een luisterend oor biedt aan de mensen die nog steeds op zoek zijn naar hun dierbaren dan wel verloren hebben.quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wat een bullshit, Remkes heeft geen hol met die ramp te maken, waarom stuur je je moeder er niet naartoe?![]()
quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:55 schreef Olmo het volgende:
[..]
Uiteraard! Ze hebben het veranderd om het subjectiever te maken! Dat heb je me net toch al uitgelegd...
Dope, hier zijn wij broeders. Het massahysterische gejank is om gek van te worden, het lijkt wel of iedereen het fijn vindt om continu aan rouwprocessen mee te doen, terwijl ze er geen zak mee te maken hebben. Ondertussen gaan er dagelijks mensen dood aan ongelukken, moorden, ziektes, honger, maar daar denken de jankbekken eventjes niet aan, want dit is allemaal veel erger.quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Precies en al die remkes haters, die moeten gewoon zoveel van hun maandsalaris af staan zodat ze alleen nog geld overhouden voor hun primairelevensbehoeften of anders gewoon je mondje dichthouden
Ik bepaal natuurlijk zelf wel of ik oprot of niet. Ik laat me niet de les lezen door een snotneus zoals jijquote:Op woensdag 5 januari 2005 19:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gelukkig krijgen we steun van de meest politiek geangaeerde modrot ff lekker op met je tekeningen. voeren.
meldt zich nog een broeder.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dope, hier zijn wij broeders. Het massahysterische gejank is om gek van te worden, het lijkt wel of iedereen het fijn vindt om continu aan rouwprocessen mee te doen, terwijl ze er geen zak mee te maken hebben. Ondertussen gaan er dagelijks mensen dood aan ongelukken, moorden, ziektes, honger, maar daar denken de jankbekken eventjes niet aan, want dit is allemaal veel erger.
Het gaat er nu alleen nog maar om om Remkes te slopen in persoon, terwijl hij notabene eindelijk eens vakantie heeft. Als mensen het allemaal zo erg vinden, dan gaan ze er maar naartoe en helpen ze zelf een handje. Amen, heb wel genoeg woorden vuilgemaakt aan deze quatsch.
Uhhmmm, wie reageert er hier nu normaal en wie niet??quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hey gast. het is een feit dat nos hun teletekst heeft aangepast vanochtend. ga jij mij een lesje media geven? doe ff normaal joh.
als je iets quote moet je wel alles quotenquote:Op woensdag 5 januari 2005 20:05 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik bepaal natuurlijk zelf wel of ik oprot of niet. Ik laat me niet de les lezen door een snotneus zoals jij.
heb ik 3 keer aangegeven. lees maar ff terug.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:07 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Uhhmmm, wie reageert er hier nu normaal en wie niet??
Misschien dat je ons even kunt laten zien op welke wijze hetr bericht is aangepast? Oftewel, wat was de oorspronkelijke berichtgeving?
van baalen heeft al verscheidene mailtjes gekregen en zal me niks verbazen als dit koekoeksjong snel het nest moet gaan verlaten. eraan toevoegend dat jij je waanzinnig genuanceerd hebt gedragen in dit gevoelige topic, zoals sjun ook al aangaf! echt top!quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:11 schreef SCH het volgende:
De Tweede Kamer heeft het punt al lang laten rusten, de enige die zich er nog druk over maken zijn wat Fokkertjes.
De ophef was wel logisch, de manier waarop de ophef weer gaat liggen ook.
En vergeet niet dat de aandacht er vooral was omdat de kritiek op de minister ook uit zijn eigen partij kwam. Dus stuur Van Baalen eens een mailtje.
Verder ben ik benieuwd wat voor woordvoerders en voorlichters deze minister heeft. Zijn p.r. is belabberd - iedere andere woordvoerder had vorige week dinsdag een bericht doen uitgaan dat Remkes in Thailand zat en meeleeft en geinformeerd heeft of hij iets kan betekenen.
Zullen we eens niet voor de slachtoffers gaan praten.... Dat jij nou niet op politieke bezoekjes zit te wachten...quote:Op maandag 3 januari 2005 18:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Oneensch. Remkes is minister van Binnenlandse zaken. Overigens zitten slachtoffers niet op politieke bezoekjes te wachten.
En wat doe je zelf nu?quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:14 schreef Chiel-Montagne het volgende:
[..]
Zullen we eens niet voor de slachtoffers gaan praten.... Dat jij nou niet op politieke bezoekjes zit te wachten...
Ik wil wel eens weten waar je dit uit afleid? De Tweede Kamer heeft al aangegeven dat ze de minister eens flink aan de tand zullen voelen als hij terug is uit zijn vakantieparadijsje. Natuurlijk heb je gelijk dat de ophef wel weer afneemt, maar dat zal voornamelijk komen doordat de Tweede Kamer ook andere dingen aan hun hoofd heeft en dat op dit ogenlijk er ook niemand bij gebaat is minister Remkes te zien vertrekken. Zaten we in een andere situatie, dan had Johan het wel degelijk moeilijker gehad denk ik.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:11 schreef SCH het volgende:
De Tweede Kamer heeft het punt al lang laten rusten, de enige die zich er nog druk over maken zijn wat Fokkertjes.
Ik ben daar ook niet van gediend en zeer veel met mij ook.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:14 schreef Chiel-Montagne het volgende:
[..]
Zullen we eens niet voor de slachtoffers gaan praten.... Dat jij nou niet op politieke bezoekjes zit te wachten...
Het is gewoon ontopic. Bovendien is het op een forum gewenst dat je je houdt aan de nettiquete. Taal als oprotten is niet gewenst. Ik stel dan ook voor dat je daar in het vervolg oplet.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als je iets quote moet je wel alles quotensnotneus. bloed aan je politieke handen zal je worst wezen he? ik zei trouwens dat je moest oprotten met je tekeningen, dus of je als persoon oprot of niet zal me worst wezen. wel blijven lezen he?
Ik mis je punt. Ik zie in de laatste paar postings niemand zeggen dat doden ten gevolge van ziektes, moorden en honger niet te betreuren zijn. Jankebek is een kwalificatie die geen plaats heeft in een discussie.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dope, hier zijn wij broeders. Het massahysterische gejank is om gek van te worden, het lijkt wel of iedereen het fijn vindt om continu aan rouwprocessen mee te doen, terwijl ze er geen zak mee te maken hebben. Ondertussen gaan er dagelijks mensen dood aan ongelukken, moorden, ziektes, honger, maar daar denken de jankbekken eventjes niet aan, want dit is allemaal veel erger.
Nee, in mijn ogen is het onderwerp van discussie het functioneren of niet functioneren van Remkes als minister ten tijde van een ramp. Ik denk dat Remkes een inschattingsfout heeft gemaakt, die hij afwentelt op zijn ambtenaren.quote:Het gaat er nu alleen nog maar om om Remkes te slopen in persoon, terwijl hij notabene eindelijk eens vakantie heeft.
Quatsch is een typering die niet van toepassing is. Kritiek moet weerlegd worden en niet gediskwalificeerd. Zo valt er weinig te discussieren.quote:Als mensen het allemaal zo erg vinden, dan gaan ze er maar naartoe en helpen ze zelf een handje. Amen, heb wel genoeg woorden vuilgemaakt aan deze quatsch.
aha opletten dus? je mag wel remkes laten zien die naast lijken ligt te zonnen, maar je mag de zin "oprotten met die tekeningetjes" niet zeggen. leg het eens voor aan je commissie zou ik zeggen. nogmaals omdat je het nog steeds niet helemaal snapt. ik zei "oprotten met je ranzige tekeningentjes". capice? of niet?quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:22 schreef schatje het volgende:
[..]
Het is gewoon ontopic. Bovendien is het op een forum gewenst dat je je houdt aan de nettiquete. Taal als oprotten is niet gewenst. Ik stel dan ook voor dat je daar in het vervolg oplet.
Dank zoalshetis.
Ik heb begrepen dat de Kamer het punt verder laat voor wat het is. Dat hoorde ik vanavond in het nieuws.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:20 schreef Olmo het volgende:
[..]
Ik wil wel eens weten waar je dit uit afleid? De Tweede Kamer heeft al aangegeven dat ze de minister eens flink aan de tand zullen voelen als hij terug is uit zijn vakantieparadijsje. Natuurlijk heb je gelijk dat de ophef wel weer afneemt, maar dat zal voornamelijk komen doordat de Tweede Kamer ook andere dingen aan hun hoofd heeft en dat op dit ogenlijk er ook niemand bij gebaat is minister Remkes te zien vertrekken. Zaten we in een andere situatie, dan had Johan het wel degelijk moeilijker gehad denk ik.
Het is goed jongen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
aha opletten dus? je mag wel remkes laten zien die naast lijken ligt te zonnen, maar je mag de zin "oprotten met die tekeningetjes" niet zeggen. leg het eens voor aan je commissie zou ik zeggen. nogmaals omdat je het nog steeds niet helemaal snapt. ik zei "oprotten met je ranzige tekeningentjes". capice? of niet?
Daar gaat het wel om. Ik zou er wel van gediend zijn als hij komt, maar als hij ook bodies gaat scheppen en niet komt slap lullen daar hebben we niks aan. Dan heb ik en zeer veel met mij liever dat hij met ze reet op het strand blijft liggen en gewoon een hoop geld overmaakt.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:24 schreef Olmo het volgende:
Alsjeblieft jongens... de een is wel van ministeriële bezoekjes gediend, de ander niet. Daar gaat het hier niet om...
Tsja, klop 't allemaal maar weer op. Remkes had daar natuurlijk niet iedereen moeten knuffelen en bedwelmen onder lovende woorden, maar het minste wat hij had kunnen doen was 'n beetje medeleven tonen... Vinden mensen sympathiek, althans bijna alle mensen.....quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ben daar ook niet van gediend en zeer veel met mij ook.
En laten we het allemaal niet hebben over de filmploeg die mooie dramafimpjes komt schieten. Die spelen helemaal met vuur.
Zoals velen hun agressie uitten op remkes omdat hij niet de 'leedvermaker' ging uithangen, zo zouden wij ons agressie gaan botvieren als hij wel bij ons peptalk en lovende woorden zou komen geven.
quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:30 schreef Sidekick het volgende:
Het originele TT-bericht dat later in een zeer stigmatiserende artikel is veranderd:
Remkes geeft leiding aan het RIT, dat werkzaam is in het rampgebied. Als direct verantwoordelijke voor het RIT is hij in gebreke gebleven in mijn ogen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:32 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Daar gaat het wel om. Ik zou er wel van gediend zijn als hij komt, maar als hij ook bodies gaat scheppen en niet komt slap lullen daar hebben we niks aan. Dan heb ik en zeer veel met mij liever dat hij met ze reet op het strand blijft liggen en gewoon een hoop geld overmaakt.
Ik weet dat diplomatischepoppenkasten leuk zijn voor de show, maar op zo'n moment is dat heel erg ongepast.
Ik heb het geloof ik vanochtend in de Volkskrant gelezen. Dat ze de minister nog stevig aan de tand gaan voelen zijn mijn eigen woorden, maar er komt in ieder geval nog een kamerdebat over dacht ik.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |