abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24414829
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:34 schreef Re het volgende:

[..]

Het feit dat hij daar een huis heeft en zo ook de plaatselijke economie voedt door daar vakantie te vieren zullen we dan maar even vergeten
Ach ja, waarom zullen we mijn reactie niet eens lekker uit z'n verband trekken. Allereerst slaat deze reactie op een (war-)argument van 'n andere user, die stelt dat als Remkes 'geld heeft gestort' zijn functioneren niet ter discussie mag staan. Jouw verhaal over het huis van Johan doet er dan ook weinig toe. Immers stort hij met z'n koophuis en vakantie niet direct geld dat gebruikt gaat worden ten behoeve van de 'slachtoffers' en getroffen gebieden. Maar goed, het gaat er niet perse om of Remkes nu wel of niet financieel z'n steentje bijdraagt aan de hulpverlening, het gaat om zijn functioneren in deze hele kwestie.....
'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
**Ferdi Kübler & Hugo Koblet**
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:59:48 #202
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24414872
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:56 schreef Chiel-Montagne het volgende:

[..]

Ach ja, waarom zullen we mijn reactie niet eens lekker uit z'n verband trekken. Allereerst slaat deze reactie op een (war-)argument van 'n andere user, die stelt dat als Remkes 'geld heeft gestort' zijn functioneren niet ter discussie mag staan. Jouw verhaal over het huis van Johan doet er dan ook weinig toe. Immers stort hij met z'n koophuis en vakantie niet direct geld dat gebruikt gaat worden ten behoeve van de 'slachtoffers' en getroffen gebieden. Maar goed, het gaat er niet perse om of Remkes nu wel of niet financieel z'n steentje bijdraagt aan de hulpverlening, het gaat om zijn functioneren in deze hele kwestie.....
En dat functioneren was ondanks gezochte sentimenten gewoon uitstekend te noemen. De man drong zich niet op, de man liep niet in de weg en de man speelde geen ramptoerist. Hulde voor Johan Remkes die werk en privé uitstekend weet te scheiden.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_24415158
Remkes gezien op het journaal, hij moest zich nota bene verdedigen tegen deze onzinnige aantijgingen. Ik begrijp inhoudelijk niets van de kritiek op Remkes. Als je hem als minister weg wil sturen, dan zijn er toch genoeg andere en veel belangrijkere en inhoudelijke zaken die hiervoor kunnen dienen.
Blijkbaar kiest de linkse oppositie voor persoonlijke aanvallen i.p.v de minister te beoordelen naar zijn beleid
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_24415252
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:26 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik kan me ergeren aan dit soort domheid. Hij is GEEN volksvertegenwoordiger, dat zijn namelijk de Tweede Kamer-leden. En dat hij benoemd is door Balkenende is juist wel relevant. Niemand anders kan namelijk een minister uitkiezen.
Ach, zo blijven we aan de gang. Ik kan nu namelijk weer de bal terugkaatsen en stellen dat Balkenende toch echt min of meer door het Nederlandse volk is gekozen. Na zijn aanstelling stelde Jan Peter vervolgens Johan aan, en dus kun je stellen dat Remkes daar toch voor 'ons' zit. Officieel dus geen volksvertegenwoordiger, maar ik zie het zo wel. Noem het domheid, noem het eigenwijs, het zij zo...

Oh ja, voordat je mij weer 'kul' verwijt. Natuurlijk weet ik dat de Nederlandse minister-president nog (D'66 heeft andere plannen...) indirect gekozen wordt, en je zodoende dus officieel niet kan zeggen dat 'wij' hem op die positie hebben geholpen, maar als de Nederlandse bevolking met dit kiesstelsel volledig voor het CDA gaat, weet je wie je kunt verwachten als nieuwe minister-president... Zeker na Balkenende I....

Maar goed, we dwalen af van de kwestie Remkes....
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:26 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat in het geval dat ik in Thailand zou zijn. Ikzelf zou niet trappelen van ongeduld om Remkes over het strand begeleid te worden etc. Er zullen heus niet alleen mensen zijn die Remkes hadden verwacht. Voor anderen kan het natuurlijk anders zijn uiteraard. Maar als overlevende zou ik iets anders aan mijn hoofd hebben dan Remkes in Phuket. Ik vind het ook vrij cru van je om te beweren dat wat ik er van vind niet er toe doet, maar goed dat terzijde.
Het is wellicht erg cru zo, maar een discussie uit de weg gaan door te stellen dat iemand 'niet deskundig' is, vind ik persoonlijk ook best cru. Om maar te zwijgen over het feit dat je mijns inziens te stellig jouw mening erdoorheen probeert te drukken... Al zeg je dat waarschijnlijk ook over mij..

ps: als we de taalpurist gaan uithangen, kan ik ook nog wel her en der wat op- en aanmerken...

[ Bericht 0% gewijzigd door Chiel-Montagne op 05-01-2005 19:19:12 ]
'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
pi_24415323
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:59 schreef sjun het volgende:

[..]

En dat functioneren was ondanks gezochte sentimenten gewoon uitstekend te noemen. De man drong zich niet op, de man liep niet in de weg en de man speelde geen ramptoerist. Hulde voor Johan Remkes die werk en privé uitstekend weet te scheiden.
Dat is jouw mening, ik zie dat weer totaal anders. Ik vind dat Remkes in deze situatie anders had moeten handelen....
  woensdag 5 januari 2005 @ 19:09:15 #206
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24416128
hoe fokking partijdig kan je als nos zijn als je eerst heimelijk je teletekstpagina gaat aanpassen zodat de man nog meer in discredit komt door de mening van p. marrés weg te laten en daarna terugkomt met deze walgelijke van insuniaties doorspekte troep?

106 Teletekst wo 05 jan
Remkes ontmoet gewonden in Phuket

PHUKET Minister Remkes zal morgen in
het ziekenhuis van Phuket met enkele (stigmatiserend)
Nederlandse gewonden spreken,is door
Binnenlandse Zaken bekendgemaakt.Eerst
was het nog onzeker (stigmatiserend) of Remkes tijdens
zijn bezoek slachtoffers zou ontmoeten.

De bewindsman gaat verder langs bij het
crisis-coördinatiecentrum.Ook bezoekt
hij het rampen-identificatieteam dat al
een week (stigmatiserend) in Thailand is om te helpen
bij het identificeren van slachtoffers.

Remkes kreeg deze week veel kritiek (stigmatiserend)
toen de indruk ontstond dat hij zijn
vakantie niet wilde onderbreken (stigmatiserend) voor
een bezoek aan het rampgebied.Hij wijt
dat aan een "fout op het departement". (stigmatiserend)
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_24416582
Het is natuurlijk belachelijk om de NOS inzake deze kwestie van partijdigheid of, zo noem ik het liever, subjectiviteit te beschuldigen. Denk je nou werkelijk dat de NOS er baat bij heeft door een bericht dat op teletekst verschijnt (en waarschijnlijk door slechts een zeer beperkt groep gelezen zal worden) subjectief te kleuren?

Daarnaast blijkt dat je niet veel kaas hebt gegeten van de journalistiek en haar boodschappen. Het woord 'enkele' is een veel gebruikt begrip om aan te geven dat het nou eenmaal niet om veel personen/dingen etc. zal gaan of verwacht je dat onze beste Johan alle Nederlandse gewonden met een bezoekje zal verblijden?

'Eerst was het nog onzeker' moet natuurlijk veranderd worden in 'Het was vanaf het begin van de ramp al duidelijk dat Remkes af zou reizen'. Want dat is objectiviteit!

En ook het woordje 'veel' in de laatste alinea is natuurlijk subjectief getint. Kritiek van de partijen SP, PvdA, VVD en CDA moet je natuurlijk afdoen als 'enige kritiek'.
pi_24416781
Je zou er toch niet aan moeten denken dat als je je halve familie kwijt bent. De helft van je ene kind is terug gevonden je andere kind ben je kwijt, die kan in handen gevallen zijn van kinderdealers.
Dan moet je er toch niet aandenken dat een ouwegek een beetje steun komt betuigen, ik zou daar kots misselijk van worden.

Ik zou zo iemand een schep geven en zeggen: "Ik hoef die zielige en slijmende woordjes niet te horen, hier heb je een schep broer en daar liggen nog een paar mensen en wat er nog van over is, begin dat maar even in een bodybag te scheppen. En als je daarvoor te krakkemikkig bent dan ga je maar weg, er zijn namelijk al veel te veel mensen die slaplullen en steun komen betuigen en hun eigen imago opkrikken door te laten zien aan de wereld dat ze lovende woordjes aan de slachtoffers vertellen, maar de handen uit de mouwen steken doen ze niet".
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_24416904
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:40 schreef JohnDope het volgende:
Je zou er toch niet aan moeten denken dat als je je halve familie kwijt bent. De helft van je ene kind is terug gevonden je andere kind ben je kwijt, die kan in handen gevallen zijn van kinderdealers.
Dan moet je er toch niet aandenken dat een ouwegek een beetje steun komt betuigen, ik zou daar kots misselijk van worden.

Ik zou zo iemand een schep geven en zeggen: "Ik hoef die zielige en slijmende woordjes niet te horen, hier heb je een schep broer en daar liggen nog een paar mensen en wat er nog van over is, begin dat maar even in een bodybag te scheppen. En als je daarvoor te krakkemikkig bent dan ga je maar weg, er zijn namelijk al veel te veel mensen die slaplullen en steun komen betuigen en hun eigen imago opkrikken door te laten zien dat ze lovende woordjes aan de slachtoffers vertellen, maar de handen uit de mouwen steken doen ze niet".
Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat je dit op dat moment anders zou zien, maar geloof me, er zijn echt lang niet genoeg mensen ter plekke om mensen te troosten om wat voor reden dan ook. Als je je halve familie kwijt bent en er in je eentje loopt of desnoods nog met een hele familie, dan is er niks beters dan troost te krijgen van mensen en dan maakt het niet uit wie het zijn. Het belang van minister Remkes is dan weer dat hij zo iemand moet zijn die de mensen gaat troosten en een hard onder riem steekt.

Er zijn miljoenen mensen getroffen door de ramp. Denk je dat er genoeg mensen zijn om die mensen allemaal persoonlijk te troosten? Alsjeblieft....
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 19:48:34 #210
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24416952
Remkes had het dus nooit goed kunnen doen, zelfs nu zaniken mensen nog door over hem, terwijl die wel zijn kont van de stoel gehaald heeft. Het is je reinste egoisme van die linkse grafkrakers, hun gemoedsrust is weer terug, maar niet heus.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_24417011
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:46 schreef Olmo het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat je dit op dat moment anders zou zien, maar geloof me, er zijn echt lang niet genoeg mensen ter plekke om mensen te troosten om wat voor reden dan ook. Als je je halve familie kwijt bent en er in je eentje loopt of desnoods nog met een hele familie, dan is er niks beters dan troost te krijgen van mensen en dan maakt het niet uit wie het zijn. Het belang van minister Remkes is dan weer dat hij zo iemand moet zijn die de mensen gaat troosten en een hard onder riem steekt.

Er zijn miljoenen mensen getroffen door de ramp. Denk je dat er genoeg mensen zijn om die mensen allemaal persoonlijk te troosten? Alsjeblieft....
Dan ken jij mij nog niet.
En steun kunnen ze genoeg vinden, je zal vast niet de enige zijn in dat gebied wat ze halve familie kwijt is.
Maar ik zal geen steun moeten hebben van een westerling in 3delig.
Kortom er zijn genoeg mensen om te troosten, troost vind je bij je lotgenoten en niet bij mensen als Remkes. Feit.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 5 januari 2005 @ 19:51:08 #212
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24417014
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:31 schreef Olmo het volgende:
Het is natuurlijk belachelijk om de NOS inzake deze kwestie van partijdigheid of, zo noem ik het liever, subjectiviteit te beschuldigen. Denk je nou werkelijk dat de NOS er baat bij heeft door een bericht dat op teletekst verschijnt (en waarschijnlijk door slechts een zeer beperkt groep gelezen zal worden) subjectief te kleuren?

Daarnaast blijkt dat je niet veel kaas hebt gegeten van de journalistiek en haar boodschappen. Het woord 'enkele' is een veel gebruikt begrip om aan te geven dat het nou eenmaal niet om veel personen/dingen etc. zal gaan of verwacht je dat onze beste Johan alle Nederlandse gewonden met een bezoekje zal verblijden?

'Eerst was het nog onzeker' moet natuurlijk veranderd worden in 'Het was vanaf het begin van de ramp al duidelijk dat Remkes af zou reizen'. Want dat is objectiviteit!

En ook het woordje 'veel' in de laatste alinea is natuurlijk subjectief getint. Kritiek van de partijen SP, PvdA, VVD en CDA moet je natuurlijk afdoen als 'enige kritiek'.
hey gast. het is een feit dat nos hun teletekst heeft aangepast vanochtend. ga jij mij een lesje media geven? doe ff normaal joh.
pi_24417023
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Remkes had het dus nooit goed kunnen doen, zelfs nu zaniken mensen nog door over hem, terwijl die wel zijn kont van de stoel gehaald heeft. Het is je reinste egoisme van die linkse grafkrakers, hun gemoedsrust is weer terug, maar niet heus.
Haha... denk nou eens na! Denk je nou echt dat mijn mening over Remkes veranderd nu ie uiteindelijk wel is gaan kijken in het rampgebied, na alle kritiek die ie over zich heen heeft gekregen. Dat zou pas hypocriet zijn!

Niks egoďsme! Als minister moet je er gewoon zijn!
pi_24417032

.
pi_24417107
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hey gast. het is een feit dat nos hun teletekst heeft aangepast vanochtend. ga jij mij een lesje media geven? doe ff normaal joh.
Uiteraard! Ze hebben het veranderd om het subjectiever te maken! Dat heb je me net toch al uitgelegd...
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 19:56:17 #216
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24417122
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:51 schreef Olmo het volgende:

[..]

Haha... denk nou eens na! Denk je nou echt dat mijn mening over Remkes veranderd nu ie uiteindelijk wel is gaan kijken in het rampgebied, na alle kritiek die ie over zich heen heeft gekregen. Dat zou pas hypocriet zijn!

Niks egoďsme! Als minister moet je er gewoon zijn!
Wat een bullshit, Remkes heeft geen hol met die ramp te maken, waarom stuur je je moeder er niet naartoe?
  woensdag 5 januari 2005 @ 19:57:01 #217
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24417144
[quote]Op woensdag 5 januari 2005 19:52 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]

dubbel

[ Bericht 50% gewijzigd door zoalshetis op 05-01-2005 19:59:12 (dubbel schijnt dus toch te kunnen :r) ]
  woensdag 5 januari 2005 @ 19:57:16 #218
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24417151
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:52 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]

.
gelukkig krijgen we steun van de meest politiek geangageerde mod rot ff lekker op met je tekeningen. lijkenpikkers zoals de pvda schijnen zelfs de politiek over de rug van duizenden doden te moeten voeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door zoalshetis op 05-01-2005 20:04:46 ]
pi_24417180
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wat een bullshit, Remkes heeft geen hol met die ramp te maken, waarom stuur je je moeder er niet naartoe?
Precies en al die remkes haters, die moeten gewoon zoveel van hun maandsalaris af staan zodat ze alleen nog geld overhouden voor hun primairelevensbehoeften of anders gewoon je mondje dichthouden
pi_24417215
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik vind het niet meer dan normaal dat een minister die op dat moment in het rampgebied aanwezig is een luisterend oor biedt aan de mensen die nog steeds op zoek zijn naar hun dierbaren dan wel verloren hebben.
pi_24417258
Ik ben blij dat ik nog een schatje heb waarmee ik mijn mening kan delen.
  woensdag 5 januari 2005 @ 20:04:01 #222
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24417264
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:55 schreef Olmo het volgende:

[..]

Uiteraard! Ze hebben het veranderd om het subjectiever te maken! Dat heb je me net toch al uitgelegd...
ga maar lekker verder met je opleiding journalistiek, is dit dan de nieuwe sch?
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 20:04:53 #223
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24417281
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Precies en al die remkes haters, die moeten gewoon zoveel van hun maandsalaris af staan zodat ze alleen nog geld overhouden voor hun primairelevensbehoeften of anders gewoon je mondje dichthouden
Dope, hier zijn wij broeders. Het massahysterische gejank is om gek van te worden, het lijkt wel of iedereen het fijn vindt om continu aan rouwprocessen mee te doen, terwijl ze er geen zak mee te maken hebben. Ondertussen gaan er dagelijks mensen dood aan ongelukken, moorden, ziektes, honger, maar daar denken de jankbekken eventjes niet aan, want dit is allemaal veel erger.
Het gaat er nu alleen nog maar om om Remkes te slopen in persoon, terwijl hij notabene eindelijk eens vakantie heeft. Als mensen het allemaal zo erg vinden, dan gaan ze er maar naartoe en helpen ze zelf een handje. Amen, heb wel genoeg woorden vuilgemaakt aan deze quatsch.
pi_24417292
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

gelukkig krijgen we steun van de meest politiek geangaeerde mod rot ff lekker op met je tekeningen. voeren.
Ik bepaal natuurlijk zelf wel of ik oprot of niet. Ik laat me niet de les lezen door een snotneus zoals jij .
  woensdag 5 januari 2005 @ 20:06:13 #225
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24417310
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dope, hier zijn wij broeders. Het massahysterische gejank is om gek van te worden, het lijkt wel of iedereen het fijn vindt om continu aan rouwprocessen mee te doen, terwijl ze er geen zak mee te maken hebben. Ondertussen gaan er dagelijks mensen dood aan ongelukken, moorden, ziektes, honger, maar daar denken de jankbekken eventjes niet aan, want dit is allemaal veel erger.
Het gaat er nu alleen nog maar om om Remkes te slopen in persoon, terwijl hij notabene eindelijk eens vakantie heeft. Als mensen het allemaal zo erg vinden, dan gaan ze er maar naartoe en helpen ze zelf een handje. Amen, heb wel genoeg woorden vuilgemaakt aan deze quatsch.
meldt zich nog een broeder.
pi_24417328
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Uhhmmm, wie reageert er hier nu normaal en wie niet??

Misschien dat je ons even kunt laten zien op welke wijze hetr bericht is aangepast? Oftewel, wat was de oorspronkelijke berichtgeving?
pi_24417342
Brotherhood of Politicz
  woensdag 5 januari 2005 @ 20:08:07 #228
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24417347
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:05 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik bepaal natuurlijk zelf wel of ik oprot of niet. Ik laat me niet de les lezen door een snotneus zoals jij .
als je iets quote moet je wel alles quoten snotneus. bloed aan je politieke handen zal je worst wezen he? ik zei trouwens dat je moest oprotten met je tekeningen, dus of je als persoon oprot of niet zal me worst wezen. wel blijven lezen he?
  woensdag 5 januari 2005 @ 20:09:16 #229
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24417373
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:07 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Uhhmmm, wie reageert er hier nu normaal en wie niet??

Misschien dat je ons even kunt laten zien op welke wijze hetr bericht is aangepast? Oftewel, wat was de oorspronkelijke berichtgeving?
heb ik 3 keer aangegeven. lees maar ff terug.
pi_24417402
De Tweede Kamer heeft het punt al lang laten rusten, de enige die zich er nog druk over maken zijn wat Fokkertjes.

De ophef was wel logisch, de manier waarop de ophef weer gaat liggen ook.

En vergeet niet dat de aandacht er vooral was omdat de kritiek op de minister ook uit zijn eigen partij kwam. Dus stuur Van Baalen eens een mailtje.

Verder ben ik benieuwd wat voor woordvoerders en voorlichters deze minister heeft. Zijn p.r. is belabberd - iedere andere woordvoerder had vorige week dinsdag een bericht doen uitgaan dat Remkes in Thailand zat en meeleeft en geinformeerd heeft of hij iets kan betekenen.
  woensdag 5 januari 2005 @ 20:14:24 #231
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24417480
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:11 schreef SCH het volgende:
De Tweede Kamer heeft het punt al lang laten rusten, de enige die zich er nog druk over maken zijn wat Fokkertjes.

De ophef was wel logisch, de manier waarop de ophef weer gaat liggen ook.

En vergeet niet dat de aandacht er vooral was omdat de kritiek op de minister ook uit zijn eigen partij kwam. Dus stuur Van Baalen eens een mailtje.

Verder ben ik benieuwd wat voor woordvoerders en voorlichters deze minister heeft. Zijn p.r. is belabberd - iedere andere woordvoerder had vorige week dinsdag een bericht doen uitgaan dat Remkes in Thailand zat en meeleeft en geinformeerd heeft of hij iets kan betekenen.
van baalen heeft al verscheidene mailtjes gekregen en zal me niks verbazen als dit koekoeksjong snel het nest moet gaan verlaten. eraan toevoegend dat jij je waanzinnig genuanceerd hebt gedragen in dit gevoelige topic, zoals sjun ook al aangaf! echt top!
pi_24417483
quote:
Op maandag 3 januari 2005 18:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Oneensch. Remkes is minister van Binnenlandse zaken. Overigens zitten slachtoffers niet op politieke bezoekjes te wachten.
Zullen we eens niet voor de slachtoffers gaan praten.... Dat jij nou niet op politieke bezoekjes zit te wachten...
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 20:18:38 #233
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_24417561
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:14 schreef Chiel-Montagne het volgende:

[..]

Zullen we eens niet voor de slachtoffers gaan praten.... Dat jij nou niet op politieke bezoekjes zit te wachten...
En wat doe je zelf nu?

Enige goeie grap vanochten bij Evers: Remkes bij de RIT, "hoe herkent u nou wie wie is?".
RIT-man kijkt naar gebit van Remkes...

De slachtoffers zijn Aziatisch, wat moeten die met Remkes?
pi_24417593
Je kan voor niemand zeggen of ie op politieke bezoekjes zit te wachten of niet. Dat ligt heel persoonlijk. De kwestie is niet dat de minister er niet geweest is, hij is er nu toch.

Ik gedraag me trouwens altijd genuanceerd, maar bedankt voor het compliment zoals
pi_24417603
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:11 schreef SCH het volgende:
Ik wil wel eens weten waar je dit uit afleid? De Tweede Kamer heeft al aangegeven dat ze de minister eens flink aan de tand zullen voelen als hij terug is uit zijn vakantieparadijsje. Natuurlijk heb je gelijk dat de ophef wel weer afneemt, maar dat zal voornamelijk komen doordat de Tweede Kamer ook andere dingen aan hun hoofd heeft en dat op dit ogenlijk er ook niemand bij gebaat is minister Remkes te zien vertrekken. Zaten we in een andere situatie, dan had Johan het wel degelijk moeilijker gehad denk ik.
pi_24417609
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:14 schreef Chiel-Montagne het volgende:

[..]

Ik ben daar ook niet van gediend en zeer veel met mij ook.
En laten we het al helemaal niet hebben over de filmploeg die mooie dramafimpjes komt schieten. Die spelen helemaal met vuur.

Zoals velen hun agressie uitten op remkes omdat hij niet de 'leedvermaker' ging uithangen, zo zouden wij ons agressie gaan botvieren op remkes als hij wel bij ons peptalk en lovende woorden zou komen geven.
pi_24417659
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als je iets quote moet je wel alles quoten snotneus. bloed aan je politieke handen zal je worst wezen he? ik zei trouwens dat je moest oprotten met je tekeningen, dus of je als persoon oprot of niet zal me worst wezen. wel blijven lezen he?
Het is gewoon ontopic. Bovendien is het op een forum gewenst dat je je houdt aan de nettiquete. Taal als oprotten is niet gewenst. Ik stel dan ook voor dat je daar in het vervolg oplet.

Dank zoalshetis .
pi_24417707
Alsjeblieft jongens... de een is wel van ministeriële bezoekjes gediend, de ander niet. Daar gaat het hier niet om...
pi_24417729
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik mis je punt. Ik zie in de laatste paar postings niemand zeggen dat doden ten gevolge van ziektes, moorden en honger niet te betreuren zijn. Jankebek is een kwalificatie die geen plaats heeft in een discussie.
quote:
Het gaat er nu alleen nog maar om om Remkes te slopen in persoon, terwijl hij notabene eindelijk eens vakantie heeft.
Nee, in mijn ogen is het onderwerp van discussie het functioneren of niet functioneren van Remkes als minister ten tijde van een ramp. Ik denk dat Remkes een inschattingsfout heeft gemaakt, die hij afwentelt op zijn ambtenaren.
quote:
Als mensen het allemaal zo erg vinden, dan gaan ze er maar naartoe en helpen ze zelf een handje. Amen, heb wel genoeg woorden vuilgemaakt aan deze quatsch.
Quatsch is een typering die niet van toepassing is. Kritiek moet weerlegd worden en niet gediskwalificeerd. Zo valt er weinig te discussieren.
  woensdag 5 januari 2005 @ 20:27:38 #240
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24417787
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:22 schreef schatje het volgende:

[..]

Het is gewoon ontopic. Bovendien is het op een forum gewenst dat je je houdt aan de nettiquete. Taal als oprotten is niet gewenst. Ik stel dan ook voor dat je daar in het vervolg oplet.

Dank zoalshetis .
aha opletten dus? je mag wel remkes laten zien die naast lijken ligt te zonnen, maar je mag de zin "oprotten met die tekeningetjes" niet zeggen. leg het eens voor aan je commissie zou ik zeggen. nogmaals omdat je het nog steeds niet helemaal snapt. ik zei "oprotten met je ranzige tekeningentjes". capice? of niet?
pi_24417801
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:20 schreef Olmo het volgende:

[..]

Ik wil wel eens weten waar je dit uit afleid? De Tweede Kamer heeft al aangegeven dat ze de minister eens flink aan de tand zullen voelen als hij terug is uit zijn vakantieparadijsje. Natuurlijk heb je gelijk dat de ophef wel weer afneemt, maar dat zal voornamelijk komen doordat de Tweede Kamer ook andere dingen aan hun hoofd heeft en dat op dit ogenlijk er ook niemand bij gebaat is minister Remkes te zien vertrekken. Zaten we in een andere situatie, dan had Johan het wel degelijk moeilijker gehad denk ik.
Ik heb begrepen dat de Kamer het punt verder laat voor wat het is. Dat hoorde ik vanavond in het nieuws.

En uit (het uitblijven van verdere) reacties van kamerleden na maandag mag je ook wel wat afleiden.

MIsschien heb ik het fout hoor, quote dan even waar je het vandaan haalt dat de kamer de minister nog flink aan de tand gaat voelen.
pi_24417810
Wat een kinderachtige reactie (slaand op 'zoalshetis')
  woensdag 5 januari 2005 @ 20:30:41 #243
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24417816
Het originele TT-bericht dat later in een zeer stigmatiserende artikel is veranderd:

106 Teletekst wo 05 jan

PHUKET Minister Remkes zal morgen in
het ziekenhuis van Phuket met vele duizenden
Nederlandse gewonden spreken,is door
Binnenlandse Zaken bekendgemaakt. Remkes
had 3 maanden terug al besloten om een bezoek
te brengen aan de slachtoffers.

De bewindsman gaat verder langs bij het
crisis-coördinatiecentrum.Ook bezoekt
hij het rampen-identificatieteam dat ook
al niet meteen na de ramp aanwezig was
om te helpen bij het identificeren van slachtoffers.

Remkes kreeg deze week voor de zoveelste keer
onterecht kritiek toen de indruk ontstond dat hij zijn
geestelijke voorbereiding voor anti-
terreurmaatregelen niet wilde onderbreken
voor een bezoek aan het rampgebied.Hij wijt
dat aan een "fout in de opppositie".
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_24417833
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

aha opletten dus? je mag wel remkes laten zien die naast lijken ligt te zonnen, maar je mag de zin "oprotten met die tekeningetjes" niet zeggen. leg het eens voor aan je commissie zou ik zeggen. nogmaals omdat je het nog steeds niet helemaal snapt. ik zei "oprotten met je ranzige tekeningentjes". capice? of niet?
Het is goed jongen.
pi_24417842
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:24 schreef Olmo het volgende:
Alsjeblieft jongens... de een is wel van ministeriële bezoekjes gediend, de ander niet. Daar gaat het hier niet om...
Daar gaat het wel om. Ik zou er wel van gediend zijn als hij komt, maar als hij ook bodies gaat scheppen en niet komt slap lullen daar hebben we niks aan. Dan heb ik en zeer veel met mij liever dat hij met ze reet op het strand blijft liggen en gewoon een hoop geld overmaakt.
Ik weet dat diplomatischepoppenkasten leuk zijn voor de show, maar op zo'n moment is dat heel erg ongepast.
pi_24417869
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:20 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik ben daar ook niet van gediend en zeer veel met mij ook.
En laten we het allemaal niet hebben over de filmploeg die mooie dramafimpjes komt schieten. Die spelen helemaal met vuur.

Zoals velen hun agressie uitten op remkes omdat hij niet de 'leedvermaker' ging uithangen, zo zouden wij ons agressie gaan botvieren als hij wel bij ons peptalk en lovende woorden zou komen geven.
Tsja, klop 't allemaal maar weer op. Remkes had daar natuurlijk niet iedereen moeten knuffelen en bedwelmen onder lovende woorden, maar het minste wat hij had kunnen doen was 'n beetje medeleven tonen... Vinden mensen sympathiek, althans bijna alle mensen.....
pi_24417904
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:30 schreef Sidekick het volgende:
Het originele TT-bericht dat later in een zeer stigmatiserende artikel is veranderd:
pi_24417945
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:32 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Daar gaat het wel om. Ik zou er wel van gediend zijn als hij komt, maar als hij ook bodies gaat scheppen en niet komt slap lullen daar hebben we niks aan. Dan heb ik en zeer veel met mij liever dat hij met ze reet op het strand blijft liggen en gewoon een hoop geld overmaakt.
Ik weet dat diplomatischepoppenkasten leuk zijn voor de show, maar op zo'n moment is dat heel erg ongepast.
Remkes geeft leiding aan het RIT, dat werkzaam is in het rampgebied. Als direct verantwoordelijke voor het RIT is hij in gebreke gebleven in mijn ogen.
pi_24417954
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 20:29 schreef SCH het volgende:

[..]
Ik heb het geloof ik vanochtend in de Volkskrant gelezen. Dat ze de minister nog stevig aan de tand gaan voelen zijn mijn eigen woorden, maar er komt in ieder geval nog een kamerdebat over dacht ik.
pi_24417956
Wat is Remkes toch een ei. Dit had ie toch kunnen weten, deze consternatie. En dan ook nog arrogante praatjes hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')