Wat vind jij nou een echt enge film, bij welke film kneep je de hand van je vriend(in) fijn, durfde je niet meer te kijken of zat je letterlijk op het puntje van je (bioscoop)stoel. Een goede film maakt emoties los, en ik ben benieuwd naar die films die angst en spanning los kunnen maken.
Voorbeeld:
*Salem's Lot - Ik was net 12 en deze was voor 12 jaar en ouder, ik moest en zou hem zien en durfde vervolgens niet meer te slapen, schrok toen het gordijntje in de keuken wapperde etc. Film werkt nu slechts op mijn lachspieren, maar toen vreselijk spannend.
* Alien - Ja, Alien deel 1! In deze film weet je nog helemaal niet dat Miss.Weaver er nog een paar zal maken en alle acteurs worden als sympathieke mensen aan je voor gesteld. Je weet dus niet wie er door Mr. Alien vermoord gaan worden en dat maakt het wel degelijk erg spannend. (Nee, niet hem!!!)
Kom maar op met je echt enge films. Kunnen we hier misschien onze eigen Horror Night van maken met z'n allen.
heb één keer een film gezien waar ik bijna van over mijn nek ging, niet omdat hij eng wa maar omdat het echt heel ziek was.
Werd een keer op zondagavond door de vpro uitgezonden (iets van drie jaar geleden), een Italiaanse titel.
ging over een aantal aanhangers van Mussolini die in de bergen een aantal kinderen gevangen hielden en bevatte flink wat scenes die ik hier maar niet na ga vertellen.
Echt een enge film vond BW, vooral door de suggestie. En ook The Exorsist. Bah
Een jaar geleden zat ik met een vriend the Shining te kijken (was op TV); die vriend moest de bus halen en toen hij weg was heb ik de TV uitgezet; ik wilde wel weten hoe hij afliep, maar ik durfde gewoon NIET in mijn eentje verder te kijken
Ik heb toen een film gezien over een jongen en een meisje die ontdekt hadden dat een stel criminelen in mummies handelden ofzo. En toen werden ze ontdekt en wilden ze dat jongen en meisje een spuitje geven zodat zij als mummy ook afgevoerd konden worden.
Ik heb het niet afgekeken maar in mijn herinnering is dat dus een super enge film (toen ik pasgeleden Q&Q weer zag, wat ik destijds heel spannend vond, moest ik alleen maar lachen).
Misschien dat iemand deze film kent. Ik zou hem alsnog wel eens willen zien......
Onder the Shining ('s nachts gekeken) wilde een vriendin van me naar huis, die trok 't niet meer. Maar ik moest wel ff mee naar haar huis om haar daar af te zetten. Zelf vond ik 'm ook wel eng......die decors en die muziek...
Verder geen horror, maar wel ontzettend creepy...FUNNY GAMES. Fantastische zieke humor, heel sterke film!
[Dit bericht is gewijzigd door MW op 28-06-2001 16:55]
quote:Heel herkenbaar. Ik had op mijn kleinemeisjeskamer een luik in het plafond (naar een soort mini-zolder) wat mijn vader elke avond voor het slapengaan eerst moest checken op naar beneden vallende lijken a la De Lift.
Op donderdag 28 juni 2001 12:44 schreef kamagurka het volgende:
Toen ik klein ventje was heb ik een week wakker gelegen van de trailer van 'de lift'. Dat paarsblauwe licht in die liftschacht en die onthoofde vent..brrr.
Inmiddels ben ik 30 jaar en nog steeds een watje wat enge films betreft. Jullie zullen me dan ook wel uitlachen als ik vertel dat ik na terugkeer uit de bios na het zien van The Sixth Sense toch echt eerst alle kasten en onder het bed moest nakijken voor eventuele "dead people" (woon alleen dus m'n vader kon dat niet meer voor me doen). Sindsdien geen enge film meer gezien; ik durf niet meer
American Werewolf in London, An (1981)
De horrorfilm die mij in m'n jongere jaren echt de stuipen op het lijf wist te jagen - dit feit alleen getuigt al van de klasse die de film heeft, want ik was toen al een dooie wat enge films betreft .
The Cube.
Een groepje van zes onbekenden wordt wakker in een kubusvormige ruimte zonder dat ze weten hoe ze daar zijn gekomen. In het midden van elk vlak van de ruimte (vloer, plafond en muren) zit een luik dat leidt naar een identieke ruimte. Alleen sommige ruimtes zijn op gruwelijke wijze geboobytrapt. Voorbeeld: strakgespannen metalen snaren die met een rotvaart een baan door de ruimte trekken zodat je aan reepjes wordt gesneden. Terwijl ze proberen eruit te komen, komen ze er langzaam achter wat ze met elkaar te maken hebben en waarom er verzeild zijn geraakt.
quote:en waarom dan? Is 't een droom ofzo
Op donderdag 28 juni 2001 23:17 schreef Plebsmaster het volgende:
Weet je welke echt, echt freaky scary is?The Cube.
Een groepje van zes onbekenden wordt wakker in een kubusvormige ruimte zonder dat ze weten hoe ze daar zijn gekomen. In het midden van elk vlak van de ruimte (vloer, plafond en muren) zit een luik dat leidt naar een identieke ruimte. Alleen sommige ruimtes zijn op gruwelijke wijze geboobytrapt. Voorbeeld: strakgespannen metalen snaren die met een rotvaart een baan door de ruimte trekken zodat je aan reepjes wordt gesneden. Terwijl ze proberen eruit te komen, komen ze er langzaam achter wat ze met elkaar te maken hebben en waarom er verzeild zijn geraakt.
http://www.flickfilosopher.com/flickfilos/archive/003q/cube.html
In dezelfde tijd vond ik Aliens best eng
Verder is er bijna nix eng. Mimic heb ik op DVD, laatst gekeken, die is inderdaad wel leuk ja, goed verhaal, helaas te snel afgelopen, maar is elke film niet te snel afgelopen ?
Nu kijk ik elke film zonder het eng te vinden.. das best wel jammer
Ik vond ook de Exorcist 1 best eng vroeger.
demons to some angels to others..we'll tear your soul appart ...
pinnhead is gewoon geweldig
mollie
quote:Hoe komt het toch dat iedereen Hellraiser zo goed vind? Ik heb hem net zitten kijken en het is echt een klote-film. Slaat echt helemaal nergens op, en zeker niet meer als die domme poppetjes met misvormde hoofden erbij komen. Of dat stomme geval dat achter dat wijf aanzit als ze in het ziekenhuis ligt. Ik vind het echt gewoon een domme film met nog dommere gevalletjes erin.
Op vrijdag 29 juni 2001 01:29 schreef mollie het volgende:
ik zat net aan zon topic te denk .. net hellraiser weer eens gezien nl ... erg goed..
quote:Me too.
Op donderdag 28 juni 2001 22:43 schreef Kari het volgende:
Haha, uit welk diep en donker gat is dit topic nou weer ineens opgediept...?
[..]
Inmiddels ben ik 30 jaar
quote:Ik heb een periode van mijn 15e tot mijn 20e ingelast met alleen maar naar de goorste zombieshit, demonenellende en psychokillerdrillers kijken. Puur om mijn vriendjes (maar vooral mezelf) te overbluffen op het gebied van angst. Dat is erg gelukt, ben inmiddels groot liefhebber van horror
en nog steeds een watje wat enge films betreft.
quote:Inderdaad! Die fockin' clown! Hoewel... hoe langer de film op gang is, hoe minder eng de film wordt. Vooral het einde is een lachertje... Een paar scènes met die Clown zijn errug: Tussen de wasmolen en bij het uitgraven van het zevende graf en de Clown langs de weg... Af en toe, als ik heel veel gedronken heb en uit de kroeg over een donker bospad fiets, zie ik hem nog wel eens staan... Do you want a balloon? We all float down here
Op donderdag 28 juni 2001 14:29 schreef jerney het volgende:
The shining en IT vond ik eng... (ik had zoiezo al een teringhekel aan clowns)
quote:Maar de creapiest movie so far is inderdaad Event Horizon...
Op donderdag 28 juni 2001 12:27 schreef baggio het volgende:
Event horizon....
De film die mij als eerste te binnen schoot bij het lezen van het topic:
Candyman
Geweldig, die ontzettend melancholieke creepy muziek, de hulpeloosheid bij het zien van de film, alsof je mee wordt getrokken de film in en niets kunt doen dan alleen toekijken.. En niet te vergeten het heerlijke geluid van een vleeshaak die door ruggemerg scheurt.. BRRRR ik krijg er nu nog rillingen van..
Maar verder is The It eigenlijk alleen echt eng voor kinderen, ik heb 't laatst nog eens gezien maar kon er niet wakker van liggen hoewel ik er vroeger wel flink van ging schijten .
Het script is volgens mij gemaakt met kinderen als doelgroep in het achterhoofd (hence het thema: kids vs. clown).
In dat opzicht is het zeker een goede film.
quote:Die vond ik idd ook echt eng, ik zou niet meer weten waarom nu ik er aan terugdenk.. What lies Beneath was ook wel vunzig..
Op vrijdag 29 juni 2001 10:09 schreef Modderman het volgende:
Maar de creapiest movie so far is inderdaad Event Horizon...Liberate tutemet ex inferiis
The Thing
van John Carpenter
Continue dat enge deuntje door de film, net zoals die motion detector in Aliens.
Toen ik 6 was woonde ik in Amerika, toen zag ik ook Jaws, nou ik durfde echt niet meer in zee te zwemmen. Zolang ik de bodem niet zag kon je mij het water niet in krijgen.
Geweldig, die ontzettend melancholieke creepy muziek, de hulpeloosheid bij het zien van de film, alsof je mee wordt getrokken de film in en niets kunt doen dan alleen toekijken.. En niet te vergeten het heerlijke geluid van een vleeshaak die door ruggemerg scheurt.. BRRRR ik krijg er nu nog rillingen van..
[/quote]
jaaaaaaaaaaah
candyman .....candyman..........................candyman
gewldig dat piano muziekje erbij ze hebben de serie wel wat teveel uitgemolken,maar dat doen ze met bijna elke serie
mollie
quote:Gatver, hebben ze nou ook al een serie van Candyman?
Op vrijdag 29 juni 2001 11:43 schreef mollie het volgende:
Candyman
gewldig dat piano muziekje erbijze hebben de serie wel wat teveel uitgemolken,maar dat doen ze met bijna elke serie
quote:IK KEN EM!! Ik weet nog dat er een stuk inzat, dat iemand een zeker ander iemand sloeg en dat zijn gezicht steeds barstte...mijn god, die heb ik stiekem gezien toen ik tien jaar oud was, altijd naar op zoek geweest (en bang dat ik was, bang! en niet aan je ouders kunnen uitleggen waarom, anders kreeg ik op me falie...owwwww wat was ik bang)
Op donderdag 28 juni 2001 14:26 schreef elfje! het volgende:
Toen ik een jaar of 8 was (20 jaar geleden) waren mijn ouders op vakantie en mijn oma en opa konden niet goed inschatten dat ik een bang meisje wasIk heb toen een film gezien over een jongen en een meisje die ontdekt hadden dat een stel criminelen in mummies handelden ofzo. En toen werden ze ontdekt en wilden ze dat jongen en meisje een spuitje geven zodat zij als mummy ook afgevoerd konden worden.
Ik heb het niet afgekeken maar in mijn herinnering is dat dus een super enge film (toen ik pasgeleden Q&Q weer zag, wat ik destijds heel spannend vond, moest ik alleen maar lachen).
Misschien dat iemand deze film kent. Ik zou hem alsnog wel eens willen zien......
Ow, maar weet niet hoe de film heet...Correctie, hebben we het wel over dezelfde film, demmit Mijne waren geen mummies, maar van die gietpoppen (madame Tussaudwerk, zak maar zeggen...en die man gebruikte echte mensen als model: hoe heet deze film dan?)
quote:Misschien door die hele wazige flitsen van ontzettend nare dingen en de hele sfeer die de film heeft
Op vrijdag 29 juni 2001 11:32 schreef Dagootje het volgende:[..]
Die vond ik idd ook echt eng, ik zou niet meer weten waarom nu ik er aan terugdenk.. What lies Beneath was ook wel vunzig..
[offtopic]
Er is een aflevering van Voyager waarin Tuvok zijn ergste gedachte aan een gast geeft die gedachtes spaart en die stukjes die je dat ziet zijn dacht ik uit Event Horizon.
[/offtopic]
Die vond ik ook altijd erg eng, met zo'n groot buizenstelsel onder de grond waar dan die moddermonsters leefden enzo.
Wel kijken waard voor liefhebbers van distopia SF.
Al een hele tijd terug: House of Wax (Het Wassenbeeldenmuseum)
Ging over museumdirecteur die mensen vermoordde om z'n wassenbeelden collectie aan te vullen.
quote:Volgens mij wordt daar bovenaan deze pagina ook over gesproken...
Op vrijdag 29 juni 2001 22:42 schreef Hawk het volgende:
Al een hele tijd terug: House of Wax (Het Wassenbeeldenmuseum)
Ging over museumdirecteur die mensen vermoordde om z'n wassenbeelden collectie aan te vullen.
- Blair Witch Project. Gewoon die sfeer die er rond hangt, vooral dankzij die 'hi8' opnames. Ik had echt een creepy gevoel aan het eind.
Voor de rest vond ik Final Destination ook wel..vrij spannend. Niet echt eng. Maar ik had wel de hele tijd zoiets van 'ojee wat gaat er nu gebeuren of wie zal er nu...' Maargoed, niet echt eng...
quote:kgeef je groot gelijk [is ook een leuke film als je 10 bent en em 's nachts zit te kijken]
Op vrijdag 29 juni 2001 09:53 schreef Aneurism het volgende:
dusk till dawn is NIET fijn als je niet echt ehmmm op je bennen kan staan...
heb bijv. naar sixth sense glurend over m'n jas zitten kijken..
dit is echt de enige horror film die ik niet af heb kunnen kijken, dat beeld van zijn vrouw bij het zwembad was genoeg om me helemaal te doen flippen. Het hielp ook niet echt dat ik een afspraak bij een gloednieuwe tandarts had de volgende ochtend.
Toen ik nog heel jong was heb ik 'es in m'n eentje stiekem een van de Jaws-films gezien durfde de zee niet meer zo snel in als voorheen.
En films over geesten zijn altijd leuk, ik bedoel zodra het licht uitgaat en je ogen redelijk gewend zijn geraakt aan de duisternis, gaan de deuren die op een kier staan toch snel dicht. Een vriendin vertelde ons op een feestje dat na het zien van een film over geesten ze een tweetal nachten niet heeft kunnen slapen en alle lichten in huis heeft aangelaten. Ze werd helemaal springerig van iedere schaduw in huis. De deur op een kier was geen optie, want op die manier konden "ze" binnenkomen, de deur dicht zou resulteren in gebonkt en gejammer uit het hiernamaals. We hebben in een deuk gelegen toen ze het vertelde.
Maar eigenlijk was het beeld heel herkenbaar...
quote:Die heb ik dus niet -willen- zien. Wordt altijd een beetje
Op zaterdag 30 juni 2001 22:55 schreef Cairon het volgende:
The Dentist.
quote:Ik kan me voorstellen dat die juist uit blinkt in het niet al te veel laten zien van de daad. Immers is het gezoem van een boor, of in die film misschien wel iets heel wat extremers al MEER dan genoeg
Op zaterdag 30 juni 2001 23:54 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Die heb ik dus niet -willen- zien. Wordt altijd een beetje
van teveel 'gore'...
Is 'ie vies? Waar gaat 'ie uberhaupt over?
Ik vond 'Silence of the Lambs' wel een enge film. Of 'The Shining'. Toen ik erg jong was ben ik me ook een keer te pletter geschrokken van de slotscene in Raiders of the Lost Ark waar ze de ark openmaken.
quote:Lang geleden toen ik met een vriendje (
Op zondag 01 juli 2001 00:17 schreef Zanderrr het volgende:
Toen ik erg jong was ben ik me ook een keer te pletter geschrokken van de slotscene in Raiders of the Lost Ark waar ze de ark openmaken.
DAMN ik moet die films weer eens zien man!
quote:Ja, that's nice... Nou weet ik nog steeds niks.
The Dentist zuigt, imo. Een beetje horror-fan knippert nog niet eens met z'n ogen bij die film...
quote:Hehe...kan nu in vrede sterven...DAAR had ik het ovr: die was ENG!
Op vrijdag 29 juni 2001 23:21 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Volgens mij wordt daar bovenaan deze pagina ook over gesproken...
2. De Moddermonsters.....geez, die serie was gewoon echt niet tof om te kijken
3. In the Mouth of Madness, SUPERfilm!!
Ik heb trouwens pas nog ff Friday the 13th gekeken, maar ik wist dus niet meer dat die gozer opeens uit het water kwam op het eind........AAAAARRRRGGHHHH, ik schrok me echt helemaal wezenloos!!!!!!!
quote:Friday the 13th was echt een kutfilm.Helemaal niet neg en het verhaal sloeg ook echt nergens op vind ik.Maar goed,het is maar wat je eng vind
Op maandag 02 juli 2001 13:31 schreef diesel_boy het volgende:
1. Candyman! Ik heb nog NOOIT, maar dan ook echt NOOIT 5x Candyman durven zeggen in de spiegel!2. De Moddermonsters.....geez, die serie was gewoon echt niet tof om te kijken
3. In the Mouth of Madness, SUPERfilm!!
Ik heb trouwens pas nog ff Friday the 13th gekeken, maar ik wist dus niet meer dat die gozer opeens uit het water kwam op het eind........AAAAARRRRGGHHHH, ik schrok me echt helemaal wezenloos!!!!!!!
quote:Je kunt allemaal wel stoer zitten doen zo van "een beetje horror-fan knippert niet met zijn ogen bij the dentist" maar je zegt zelf dat The shining wel eng is.Sorry hoor,maar een beetje horro-fan vind die ook niet eng.Dus doe nou maar niet alsof je zo geweldig bent dat jij alles durft te zien,want dat is dus niet zo.En silence of the lambs is dus ook verder helemaal niet eng.
The Dentist zuigt, imo. Een beetje horror-fan knippert nog niet eens met z'n ogen bij die film...Ik vond 'Silence of the Lambs' wel een enge film. Of 'The Shining'. Toen ik erg jong was ben ik me ook een keer te pletter geschrokken van de slotscene in Raiders of the Lost Ark waar ze de ark openmaken.
quote:Het zijn maar 5 mensen,en daarna komt er iemand bij en gaat er iemand weg.Dus het blijven er 5.Heb hem gisteren op jou aanraden gehuurd en hij was wel gaaf ja.Vooral het begin met die ene vent (je weet wel wat ik bedoel,moet niet alles verklappen hiero) en die boobytraps zijn echt heel gaaf ja.Maar echt eng was ie niet vond ik.Zal wel komen omdat ik bijna nix echt neg vind.
Op donderdag 28 juni 2001 23:17 schreef Plebsmaster het volgende:
Weet je welke echt, echt freaky scary is?The Cube.
quote:
Op maandag 02 juli 2001 14:45 schreef ivetje het volgende:[..]
Friday the 13th was echt een kutfilm.Helemaal niet eng en het verhaal sloeg ook echt nergens op vind ik.Maar goed,het is maar wat je eng vind
quote:ik vond de capriolen van die tandarts best onaangenaam om naar te kijken. Virginya Keehne was daarentegen wel erg aangenaam om naar te turen.
The Dentist zuigt, imo. Een beetje horror-fan knippert nog niet eens met z'n ogen bij die film...
quote:Ben ik helemaal met je eens, maar ik heb het ook alleen maar over het eind, waar ik toch echt vreselijk van schrok!! (zo beter?
Op maandag 02 juli 2001 14:45 schreef ivetje het volgende:[..]
Friday the 13th was echt een kutfilm.Helemaal niet neg en het verhaal sloeg ook echt nergens op vind ik.Maar goed,het is maar wat je eng vind
quote:
Op maandag 02 juli 2001 14:50 schreef ivetje het volgende:[..]
Je kunt allemaal wel stoer zitten doen zo van "een beetje horror-fan knippert niet met zijn ogen bij the dentist" maar je zegt zelf dat The shining wel eng is.Sorry hoor,maar een beetje horro-fan vind die ook niet eng.Dus doe nou maar niet alsof je zo geweldig bent dat jij alles durft te zien,want dat is dus niet zo.En silence of the lambs is dus ook verder helemaal niet eng.
Ik vind geen enkele film echt 'eng', want het zijn maar films. Maar in Silence of the Lambs en The Shining zitten gewoon een paar 'verrassingen' waar je van opkijkt, terwijl échte horrorfilms meestal hopeloos voorspelbaar zijn en alleen maar op de lachspieren werken. The Dentist is bijvoorbeeld echt niet eng, alleen maar lachwekkend. Ik zou het eerder een comedy noemen...
quote:Ik zou de Dentist eerder omschrijven als de fluim van een zwerver.
Op maandag 02 juli 2001 19:02 schreef Zanderrr het volgende:
The Dentist is bijvoorbeeld echt niet eng, alleen maar lachwekkend. Ik zou het eerder een comedy noemen...
Kijk dan gewoon liever naar The Marathon Man.
Die heeft wèl een enge tandarts...
Marathon Man = idd stukken beter.
quote:[offtopic] Ja, dáááááág, zo dacht ik een aantal jaar geleden ook van mijn angst voor spinnen af te komen. In de "knuffelhoek" van een amerikaanse dierentuin zou IK wel even een taratula-spin aaien... ik weet niet wie er meer van deze poging schrok: de spin of ik ?!? Sindsdien ben ik 100x banger voor spinnen dan vóór deze heldenaktie. Dat brengt me trouwens ook weer meteen back on topic: ARACHNAPHOBIA
Op vrijdag 29 juni 2001 10:02 schreef kamagurka het volgende:[..]
The best way to fight fear is to live it...of: if you can't beat them, join them
quote:stopanimation
Op maandag 02 juli 2001 20:39 schreef ivetje het volgende:
Pas geleden bij Hellraisr zat ik echt zo naar die film te kijken van "hmm,hoe zouden xze dat monster nou gemaakt hebben? En dan dat skelet dat uit die snot komt, da's ook wel moeilijk om te doen." .Dan is de lol er dus echt af.
quote:Was op zaterdagmiddag toch? Had nog nooit zoiets engs gezien *ril*, wist ook helemaal niet dat ik naar iets engs keek maar het intigreerde me wel. Even checken of we t over hetzelfde hebben hoofdrollen een jongen en een meisje een opafiguur die de wereld moeten redden van reuzachtige soort van ik neem aan buitenaardse maden/wormen. En er was iets met twee helften van een steen ofzo? Herinner me ook iets van een zwarte lijkwagen. Lekker vaag
2. De Moddermonsters.....geez, die serie was gewoon echt niet tof om te kijken
Slapeloze nachten type enge films:
- Nightmere on elmstreet ik geloof III paar nachten heel slecht van geslapen toch bang dat Kruger in m'n dromen kwam en me wat kon doen, 'No running in the hallway' Nooit behoefte gehad aan meer van die serie films.
- Bram stoklers dracula had een hele enge indrukwekkende stem en werd helemaal meegesleept in deze film een van de beste films die ik gezien heb en de beste in z'n genre van deze tijd iig.
- the 6th sence na de eerste keer heel lang wakker gelegen maalde nog zo door dat ik me vanalles in m'n hoofd ging halen leek waarheid kreeg kippenvel echt het gevoel gekregen geesten te voelen de menselijke geest kan zich veel verbeelden
Gewoon erg eng maar verwerkt bij aftiteling type enge films :
- the Shining
- Grave yard shift
- House III
- Childs play I, II en III
Nooit naar hebben durven kijken Hellraizer nog steeds niet eigenlijk
'Don't talk to the child... *zware stem* TALK TO ME!!'
Ik schrok me echt rot
quote:Die film is idd heel erg vet een ook wel creepy.
Op vrijdag 29 juni 2001 10:59 schreef TripleM het volgende:
De film die mij als eerste te binnen schoot bij het lezen van het topic:Candyman
Verder vond ik vaak films nooit echt eng, maar ik weet wel dat als ik bv. 's avonds alleen thuis en ik keek een horror film dat ik wel wat meer om me heen keek of er niets was.
quote:The Dentist heb ik dus niet gezien, maar denk dat ik er wel een aardig beeld van heb.
Op maandag 02 juli 2001 19:02 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind geen enkele film echt 'eng', want het zijn maar films. Maar in Silence of the Lambs en The Shining zitten gewoon een paar 'verrassingen' waar je van opkijkt, terwijl échte horrorfilms meestal hopeloos voorspelbaar zijn en alleen maar op de lachspieren werken. The Dentist is bijvoorbeeld echt niet eng, alleen maar lachwekkend. Ik zou het eerder een comedy noemen...
Bij 'horror' krijg ik meteen een beeld van ranzige afgerukte ledematen enzo.
Horror is eng voor kinderen, voor volwassenen is het lachwekkend.
quote:Bij mij precies hetzelfde!
1. Candyman! Ik heb nog NOOIT, maar dan ook echt NOOIT 5x Candyman durven zeggen in de spiegel!
Ik heb ooit op mn 6de een keer nightmare on elmstreet 3 (geloof ik) gezien en daar heb ik slapeloze nachten van gehad
Tegenwoordig is er eigenlijk geen film meer die ik eng vindt. Ben wel onder de indruk geweest van the 6th sense (ik heb het niet zo op geesten)
En toen ik the blair witch project zag in de bios kreeg ik ook best wel een akelig gevoel over me heen.
Ik kijk tegenwoordig veel van die gore cult horror films (braindead, evil Dead trilogy, re-animator) dus gore vindt ik niet echt eng, ik vindt het enger als er wat aan je verbeelding wordt overgelaten.
quote:Bij het laatste beginnend: leuke film
Op maandag 02 juli 2001 20:03 schreef Kari het volgende:[..]
[offtopic] Ja, dáááááág, zo dacht ik een aantal jaar geleden ook van mijn angst voor spinnen af te komen. In de "knuffelhoek" van een amerikaanse dierentuin zou IK wel even een taratula-spin aaien... ik weet niet wie er meer van deze poging schrok: de spin of ik ?!? Sindsdien ben ik 100x banger voor spinnen dan vóór deze heldenaktie. Dat brengt me trouwens ook weer meteen back on topic: ARACHNAPHOBIA
Het eerste, Sorry, maar ik ben dus ook als de doods voor spinnen (de grote tropische) en daar zou ik dus MOOIT intrappen! Ze hebben je er lelijk tussen genomen. Maar voor spinnen gaat mijn verhaal ook op, want ik heb inmiddels dus ook enkele tientallen soorten (de kleinere soorten), puur vanwege interesse en omdat ik er toch mijn fobie een minder hysterische draai mee heb gegeven...
quote:Die vergat ik nog vond ik intrigerend en eng tegelijk.
Op woensdag 04 juli 2001 00:23 schreef FLIPNEUS het volgende:
The Omen Trilogy en dan vooral deel 1 en 2
quote:Ja, die vond ik behoorlijk eng. De twee hoofdpersonen waren zo kil en meedogenloos en het verhaal was erg realistisch.
Op woensdag 04 juli 2001 16:10 schreef Smots het volgende:
Vond er iemand Funny Games eng?
En bij Silence of the lambs liep ik 'savonds ook niet echt op mn gemak over het station.
quote:Deel 3 is erg slecht. Alleen deel 1 en 2 zijn interessant, daarna is het helemaal misgegaan met Pinhead en consorten.
Op donderdag 12 juli 2001 23:40 schreef Machiel het volgende:
Ik had dus Hellraiser genoemd als de film die ik nooit durfde te kijken geheel onterecht blijkt, zit nu naar deel III te kijken maar kan er niet bang van worden vind t een beetje overdone allemaal veel special effects maar weinig verhaal maargoed heb dus I en II niet gezien maar denk dat die meer van t zelfde zijn. Wel gruwelijk hoor daar niet van *ril*
"Eng" wordt meer bepaald door sfeer en dan is The Shining een aardig voorbeeld. Ook eng is bijvoorbeeld het stukje in Henry Portrait of a Serial Killer waar Henry en zijn maat naar die video kijken. Vond ik redelijk 'eng'.
quote:Arm kind, dan heb je zeker nog nooit 'Maniac' van Joe Spinell gezien....
Op vrijdag 13 juli 2001 19:53 schreef Sniper het volgende:
Splatter is sowieso niet eng, dus dat valt allemaal af.
quote:Kom op hee, ik heb een reputatie hoog te houden.
Op vrijdag 13 juli 2001 20:22 schreef Herald het volgende:
wow Smots, tis haast geil te noemen wat jij aan obscure films hebt gezien
Whehehehe
quote:IMDB quote:
Op vrijdag 13 juli 2001 20:20 schreef Smots het volgende:[..]
Arm kind, dan heb je zeker nog nooit 'Maniac' van Joe Spinell gezien....
Hm is dat alles...
Zoiets als mijn nick picture?
quote:Dat was te merken
Op vrijdag 13 juli 2001 19:23 schreef Smots het volgende:[..]
Deel 3 is erg slecht. Alleen deel 1 en 2 zijn interessant, daarna is het helemaal misgegaan met Pinhead en consorten.
![]()
![]()
quote:Er zitten wel een paar flink bloederige scènes in 'Maniac', maar die film is zo naargeestig... daar word je gewoon eng van!
Op vrijdag 13 juli 2001 20:52 schreef Sniper het volgende:[..]
IMDB quote:
"My personal favorite is this one scene where make up artist, Tom Savini, gets his head blown off by a two barrel shot gun at point blank range. That was one heck of a scene."Hm is dat alles...
![]()
Zoiets als mijn nick picture?
quote:Je kent je klassiekers..
Op vrijdag 13 juli 2001 21:12 schreef Smots het volgende:[..]
Er zitten wel een paar flink bloederige scènes in 'Maniac', maar die film is zo naargeestig... daar word je gewoon eng van!
Ga 'm nou eerst maar gewoon kijken.
En je nick picture is (voor zover ik het kan zien aan het onduidelijke plaatje) inderdaad ook een stukje werk van meneer Savini.
Dawn of the Dead, als ik het goed heb?
quote:Hellraiser 1 en 2 zijn alletwee gemaakt met een passie voor het verhaal. De makers wilden echt heel graag een ontzettend enge film maken, terwijl het er ontzettend vanaf straalt dat met deel 3 t/m 2343434544 er alleen aan de centjes gedacht werd.
Op vrijdag 13 juli 2001 21:02 schreef Machiel het volgende:[..]
Dat was te merken
I en II wil ik nou misschien toch wel kijken. Teveel uitgemolken dus net als Nightmare on elmstreet denk ik al was deel III daarvan tochnog erg goed al kan dat komen doordat ik m zag toen ik nog een stuk jonger was dus meer indruk maakte.
quote:Thanx.
Op vrijdag 13 juli 2001 21:13 schreef Sniper het volgende:[..]
Je kent je klassiekers..
En van DVD's!
quote:Nekromantik 1 & 2?
Op vrijdag 13 juli 2001 20:26 schreef Smots het volgende:[..]
Kom op hee, ik heb een reputatie hoog te houden.
Whehehehe
Gezien.....of niet?
quote:afgezien van het feit dat ik ze allemaal gezien heb, schrijf je SuspIria, en heb ik meneer Argento zelfs geïnterviewd....
Op zaterdag 14 juli 2001 14:46 schreef kamagurka het volgende:[..]
Nekromantik 1 & 2?
Susperia?
Driller killer?
Last house on the left?
The house by the cementary?
Rabid?Gezien.....of niet?
heb jij ook Corpse Fucking Art van Buttgereit gezien?
Of de vrolijke experimentele filmpjes van Ian Kerkhof?
Die zijn ook ERRUG leuk.
quote:Die film heet gewoon 'Scream'...
Op zaterdag 14 juli 2001 21:44 schreef Realzm het volgende:
ik had scream1 gekeken toen ik 11 ofzo was
Toen ik een jaar of 6 was gingen we "gezellig" met het gezin naar de bioscoop naar Labyrinth. Nou die film is echt creapy als je 6 bent! Mijn moeder vond hem ook te eng dus toen zijn we samen naar een andere film gegaan. Ook een film die ik wel eng vond maar heel stoer uitgezeten heb is Karrie. Op zich best wel te doen maar als die hand uit de grond komt, echt freaky! Verder vond ik films als Ciske de Rat en the west side story () ook wel eng toen ik een jaar of 8 was.
The Shining vond ik wel een gave film trouwens, wel een paar zware creepy momenten overigens! Twee favoriete films van me, The Green Mile en the Sixth Sense bevatten ook wel een paar spannende momenten. Vooral the Sixth Sense, die had een paar behoorlijke schrikmomenten. Wat the green mile betreft, die hele film gaf me een beetje een creapy gevoel.
Films die ik ook eng vind zijn Scream, What Lies Beneath, I know what you did last summer, finaal destination en Blairwitch. Ik weet dat ze me aan het schrikken gaan maken en toch lukt het ze elke keer weer
Ook een film die me een heel naar gevoel was was The Virgin Suicides. Die was niet echt eng ofzo maar ik ging echt met een kutgevoel de zaal uit (de muziek van Air maakt het ook een beetje mysterieus).
En een film die ik gewoon goor vond was Hannibal. Overigens uitstekend geacteerd door Anthony Hopkins Aangezien ik hem erg goed vind moet ik toch maar eens de tweede helft gaan kijken (heb dus de zaal verlaten
)
Nokia.
Ik heb de film tijdens een persvoorstelling van het IFFR gezien, in een zaal die helemaal afgeladen zat met filmjournalisten en andere professionele film kijkers. Tijdens de film ging 1/3 weg, 1/3 zat met z'n hoofd tussen de knieen of de handen voor z'n ogen en de rest zat met een ongemakkelijk gevoel te kijken.
Ik behoorde tot die laatste groep, en had het niet altijd even gemakkelijk .
quote:Ik wil 'M' nog steeds heeeeeeeeel erg graag op DVD hebben.
Op zaterdag 14 juli 2001 14:58 schreef kamagurka het volgende:
Niet te vergeten:
Tenebrae
Macabre
Sisters
M (het eerste pedofielenverhaal)
En de nosferatu films (de oude en die met klaus kinski), nog steeds erg duister
quote:Idd!
Op maandag 10 september 2001 01:08 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik ben echt een scheiterd wat betreft films dus aan mij hebben jullie een goeieToen ik een jaar of 6 was gingen we "gezellig" met het gezin naar de bioscoop naar Labyrinth. Nou die film is echt creapy als je 6 bent!
quote:Vond ik vroeger afgrijselijk eng (Theo en Thea en het tenenkaas mysterie).
Op zondag 09 september 2001 19:42 schreef webfreak het volgende:
Theo en Thea!!
Iets recenter: Poltergeist. Maar daar vind niemand een fuck aan, schijnt.
quote:Sluit me daar totaal bij aan.
Op donderdag 28 juni 2001 13:06 schreef Vivi het volgende:
Alle films met Ron Jeremy..
Voorraan in de bioscoop met geluid hard en alleen aandacht voor de film.
Hoe Harrison Ford acteerd is gewoon om te rillen. Het verhaal is spannend en misleidend en het einde is ongeloofwaardig eng.
Als ik aan de film terugdenk krijg ik kippevel.. brr
kheb hem op divx.. een stuk minder enger dan in bioscoop .. jammer
Bijvoorbeeld die scene in de badkuip. Als Harrison de ketting bekijkt die z'n vriendin om heeft.. brrrr...
quote:Ik niet alleen vroeger; zag op mijn 30e (er mag gelachen worden!) een Chucky film en was doodsbang (die gemene oogjes en de manier waarop 'ie beweegt)
Op donderdag 28 juni 2001 13:33 schreef Theeboon het volgende:
Ik scheet 'em vroeger altijd voor de Chucky films
Verder vind/vond ik heeeel erg eng:
- De Exorcist (na minimaal 10 keer zien kan ik er nog
steeds slecht tegen)
- the Devils Advocate (vooral de scene in het pashokje
als hun gezichten gaan vervormen)
- The shining (die muziek van Orff maakt het allemaal
nog een graadje erger)
- De electrische stoel scène in the Green Mile. Ik
moest hier de video echt 10 minuten stopzetten omdat
ik er vreselijk om moest janken.
Nou ja, eigenlijk kan ik beter ophouden want ik kan nog tientallen films noemen na het zien van welke ik niet meer van de bank op durfde te staan.
Wat ik dus per definitie NIET eng vind zijn films waarin veel afgehakte hoofden, bloed, zombies en dat soort ongein.
quote:De 'enge' muziek is van Christoff Penderecki, een Poolse avant-garde componist. Ik had al een CD met zijn muziek, dus ik herkende het toen ik een keer The Shining zag. En het klinkt behoorlijk raar, da's zeker
Op zondag 16 september 2001 13:53 schreef Noayla het volgende:
- The shining (die muziek van Orff maakt het allemaal
nog een graadje erger)
quote:Die worden ook niet gemaakt om je bang te maken maar om je te laten lachen
Op zondag 16 september 2001 13:53 schreef Noayla het volgende:
Wat ik dus per definitie NIET eng vind zijn films waarin veel afgehakte hoofden, bloed, zombies en dat soort ongein.
De muziek (symhony fantastique) zat ook in de film Sleeping with the enemy.
quote:Inderdaad.
Op donderdag 28 juni 2001 15:20 schreef speknek het volgende:
Ik word nooit zo heel erg bang van films, maar creepy waren toch wel ...en What Lies Beneath.
en Predator vond ik ook zo eng toen ik nog klein was!
Als ie zo met die ruggegraat staat te swingen in die boom
Recentelijker:
-The Shining
-Event Horizon
-The Thing
-8MM (maar is toch anders)
-The Sixth Sense deed mij toch af en toe ook schrikken, als dat jochie op dat feestje wordt opgesloten in zo'n hokje en hij loopt te schreeuwen en alles... onplezierig. Ook opmerkelijk hoe weinig mensen de titel goed kunnen spellen trouwens...
-The Dentist was gewoon smerig ik kan daar niet echt goed tegen, al wordt ik verder niet bang om zelf naar de tandarts te gaan...
Ik moet IT nog steeds kijken nooit de kans gehad...
die vond ik persoonlijk steengoed, daar waar het om 'spanning' draait.
The Good Looking Gobling
Ik ga zeer snel The Other's (met Nicole Kidman) van Alejandro Amenábar zien in de bios. Die schijnt heel goed te zijn, een beetje in de stijl van Hitchock. Meer info over deze film: op imdb, alleen degene die hem heeft besproken heeft nogal een dubieuze recensie geschreven. Een film als Swordfish vond hij geweldig
Tesis was ook erg goed van Alejandro Amenábar, ook erg creepy.
ik ben niet echt een spinnen-liefhebber om het zachtjes uit te drukken. Vond John Goodman wel sympathiek in die film...
Ik kan me herinneren vroeger ooit een film te hebben gezien over een of ander monster dat zo met zijn tentakels zo onder mensen hun huid kroop en ze zo helemaal overnam/vermoordde of zo...
Ik weet het niet precies meer, maar dat was toen ik bij een vriend logeerde en 's avonds toen we gingen slapen waaide het buiten en dat loeide zo om het huis heen en de deur van zijn kamer ging daardoor ook telkens open en dicht...
ik was bang!!
quote:Ik lees net op IMDB dat er een amerikaanse remake gemaakt wordt op dit moment. Het zal me benieuwen.
Op dinsdag 27 november 2001 13:15 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
Ring, die moet ik nog een keer gaan zien. Schijnt inderdaad een van de meest enge films te zijn (alhoewel het begrip eng voor iedereen weer anders is)
quote:Whoei! Vanavond op TV (als deel 1 in een miniserie
Op dinsdag 27 november 2001 10:54 schreef MadScientist het volgende:
Ik moet IT nog steeds kijkennooit de kans gehad...
Op IMDb staat dat er een vervolg op komt trouwens....
vraag me af wat dat gaat worden
quote:BWP vond ik voornamelijk tenenkrommend stupide. 'Funny games' was eng, op een psychopatisch, intrigerende manier dan.
Op dinsdag 27 november 2001 13:30 schreef Forumpi het volgende:
Blair Witch Project. Hoe meer er aan je eigen verbeelding wordt over gelaten, hoe scarier. Vind ik tenminste.
quote:Een groep mensen, waarvan een aantal elkaar niet tot nauwelijks kennen gaan zonder fatsoenlijke voorbereiding rondtrekken in een uitgestrekt woud. Verder nemen ze slechts 1 kaart mee, en (als ik me goed herinner) slechts 1 persoon die kan kaartlezen. Vervolgens wordt die kaart weggesmeten. En dan moet het 'vreemd' en 'mysterieus' zijn als ze in cirkeltjes rond blijken te lopen en de weg kwijt zijn. Daarnaast denken ze dat ze 's nachts, in een pikdonker bos, achterna gezeten worden door een aantal personen. Vervolgens wordt er doodleuk met een zaklamp in de rondte geschenen, ipv lekker stil in het donker te blijven zitten. En zo kan ik nog wel even doorgaan. (Al moet ik om me er weer meer van te herinneren de film waarschijnlijk nog een keer kijken. En die eerste keer vond ik al zonde van m'n tijd.)
Op zondag 02 december 2001 20:55 schreef Argento het volgende:
Wat was er in godsnaam zo stupide aan?
Of vind je het gewoon hip om een haakse mening te hebben?
Kortom, ik vond niets 'engs' aan die film, maar slechts een toonbeeld van stupide gedrag.
quote:Ik vind jouw usericon eng
Op zondag 02 december 2001 21:08 schreef Wisp het volgende:
ik vind faces of death wel eng..
Ach ja, foolish kids...
quote:Acteergedrag.. "I'm so sorrry..(jank jank)" Behalve dat niemand in die film waarschijnlijk in staat is nog een geloofwaardige figurant neer te zetten, was dat wijf voor mij sowieso al dé reden van extreme tenenkromming (en het oplaaien van haat voor amerikaanse vrouwen).
Op zondag 02 december 2001 23:00 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Kortom, ik vond niets 'engs' aan die film, maar slechts een toonbeeld van stupide gedrag.
Kijk dan de klassiekers nog maar eens na (zie mijn posts in dit topic)..
Heeft iemand wel eens van het begrip 'pavement-movie'* gehoord?. Want deze film zou daarvoor een oscar moeten krijgen (of beter nog; een razzie)
(* vergeten de camera uit te doen en dan dus heel veel straat/asfalt te hebben gefilmd. In het geval van BWP bladeren)
quote:Hehe, vet in je bek, maar niet in je ogen
Op maandag 03 december 2001 14:04 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
Ik vond de B(lèèèèèr)WP waardeloos. Er zit totaal geen spanning in. Het wordt allemaal een beetje suggestief gebracht, maar daar slaan ze volkomen de plank mee mis.Heeft iemand wel eens van het begrip 'pavement-movie'* gehoord?. Want deze film zou daarvoor een oscar moeten krijgen (of beter nog; een razzie)
(* vergeten de camera uit te doen en dan dus heel veel straat/asfalt te hebben gefilmd. In het geval van BWP bladeren)
Ben net ff wezen neuzen op www.razzie.com
En wat zag ik daar bij de nominees van 1999;
Worst Actress of 1999
Heather Donahue/THE BLAIR WITCH PROJECT
en
Worst Picture of 1999
BLAIR WITCH PROJECT (Artisan Entertainment)
Het is trouwens wel leuk om daar eens verder te neuzen om te kijken welke films/acteurs/actrices/couples/etc.etc. voor een razzie in aanmerking komen
quote:Battlefield Earth wellicht?
Op maandag 03 december 2001 14:23 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
Het is trouwens wel leuk om daar eens verder te neuzen om te kijken welke films/acteurs/actrices/couples/etc.etc. voor een razzie in aanmerking komen
[edit]
Check dit
Battlefield Earth heeft dus echt bijna alle prijzen in de wacht gesleept. Joy! [/edit]
quote:Met John Travolta nogwel...
Op maandag 03 december 2001 14:55 schreef MadScientist het volgende:
Battlefield Earth heeft dus echt bijna alle prijzen in de wacht gesleept. Joy![/edit]
quote:Jaaaaaaaaaaaaaaaaah! The Thing is VET!
Op dinsdag 27 november 2001 12:45 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
[afbeelding]
die vond ik persoonlijk steengoed, daar waar het om 'spanning' draait.
The Good Looking Gobling
quote:was dat niet de bedenker van wolfenstein 3d, doom en quake?
Op maandag 03 december 2001 00:29 schreef dnutpops het volgende:
Engste film ooit!, en ook een van de oudste horrofilms=
Night Of The Living Dead. (John Romero ofzo)
Vooral als Mr Toomy zn vader hoorde of zag, en het ALLERengste stuk, waar ik echt bijna ging kotsen van angst, was dat bij die ingelaste vergadering die Dinah voor m verzorgd had op het vliegveld, Mr. Toomy's vader zo met zn hand een langolier gaat doen, dat geluidje
brrr
maar wel een briljante film
Verder vond ik Alien wel eng toen ik nog heel jong was.
quote:De meeste mensen vinden What lies beneath ook eng met DD hoor! Het geluid is daar al heel goed.
Op dinsdag 04 december 2001 09:36 schreef Chilly_Willy het volgende:
What lies beneath, maar alleen eng in DTS. Geluid is zo belangrijk bij die film. Bij DD of prologic is hij zeker niet eng.
quote:Weet ik. Ik heb de regio 1 dvd met DTS, DD en prologic. En ik vind dat er net zo'n groot verschil zit tussen DTS en DD als DD en prologic.
Op dinsdag 04 december 2001 09:40 schreef Mike het volgende:[..]
De meeste mensen vinden What lies beneath ook eng met DD hoor! Het geluid is daar al heel goed.
Vroeger werkelijk weken niet in het donker naar bed gedurfd door Childsplay (die rotpop!) en The Johnsons (Kent iemand die nog? Bij mijn weten de enige Nederlandse horror!)
Over het algemeen doe je mij geen plezier met dit soort films. The Sixth Sense en vooral What Lies Beneath waren echter gewoon erg goede films die toevallig ook eng waren. Bij WLB zat trouwens iemand voor mij in de bioscoop keihard te gillen, waar ik vaak nog harder van schrok dan van de schrikscenes zelf!
Een paar jaar geleden heb ik zelf een Dracula-filmavond georganiseerd. Ter voorbereiding daarop een heel weekend lang Vampierenfilms zitten kijken...Daar zit ook een hoop bagger tussen!! Bram Stokers'Dracula blijft echter prachtig. Op de avond zelf hebben we Nosferatu van Murnau (1922)gedraaid, mét pianist erbij (was erg cool) en Nosferatu van Werner Herzog (1979), die vooral leuk was omdat-ie in Delft is opgenomen...
quote:* Smots gaat in ophelderingsmodus...
Op maandag 03 december 2001 22:21 schreef Morphius het volgende:[..]
was dat niet de bedenker van wolfenstein 3d, doom en quake?
John Romero is een spelletjesmaker, en de man achter Ion Storm. Hij heeft aan games als Doom I en II gewerkt, en aan Quake.
George A. Romero is (onder andere) de man achter de Dead-trilogie:
-Night o/t living dead
-Dawn o/t Dead
-Day o/t Dead
En ze hebben niks met elkaar te maken.
quote:Laat Jan Doense het maar niet horen....
Op dinsdag 04 december 2001 12:14 schreef Hik het volgende:
Vroeger werkelijk weken niet in het donker naar bed gedurfd door Childsplay (die rotpop!) en The Johnsons (Kent iemand die nog? Bij mijn weten de enige Nederlandse horror!)
quote:* Smots roept: THEO EN THEA EN DE ONTMASKERING VAN HET TENENKAASIMPERIUM!
Op maandag 10 september 2001 01:44 schreef risk one het volgende:[..]
Vond ik vroeger afgrijselijk eng (Theo en Thea en het tenenkaas mysterie).
niks mysterie....
quote:Wie is Jan Doense en waarom mag hij het niet horen?
Op dinsdag 04 december 2001 13:20 schreef Smots het volgende:[..]
Laat Jan Doense het maar niet horen....
quote:De lift..?
Op dinsdag 04 december 2001 12:14 schreef Hik het volgende:
Bij mijn weten de enige Nederlandse horror!
quote:Owwww!...en Amsterdammed ook natuurlijk.
Op dinsdag 04 december 2001 15:50 schreef kamagurka het volgende:[..]
De lift..?
Laat maar.
quote:Vraag maar aan Herald.
Op dinsdag 04 december 2001 15:03 schreef Hik het volgende:[..]
Wie is Jan Doense en waarom mag hij het niet horen?
![]()
quote:Thanx voor de opheldering Smots....(ook voor de link)
Op dinsdag 04 december 2001 13:18 schreef Smots het volgende:John Romero is een spelletjesmaker, en de man achter Ion Storm. Hij heeft aan games als Doom I en II gewerkt, en aan Quake.
George A. Romero is (onder andere) de man achter de Dead-trilogie:
-Night o/t living dead
-Dawn o/t Dead
-Day o/t DeadEn ze hebben niks met elkaar te maken.
Ook op 11jarige leeftijd naar It gekeken. Toen ik daarna ging douchen en de shampoofles op de grond viel vloog ik zowat tegen t plafond .
Nu valt t wel mee...kan aardig tegen horror..
quote:Hahahaha dat heb ik ook gehad
Op zaterdag 08 december 2001 17:19 schreef WheeleE het volgende:
Ook op 11jarige leeftijd naar It gekeken. Toen ik daarna ging douchen en de shampoofles op de grond viel vloog ik zowat tegen t plafond.
Nu valt t wel mee...kan aardig tegen horror..
Echt supereng, die film.
Ik heb me een aantal keren echt rotgeschrokken.
Dat komt vooral door de manier van filmen en de superenge 'schrikgeluiden'.
Door het geweldige acteerwerk van Michelle Pfeiffer word het allemaal nog iets enger.
Dikke aanrader!!
Ik ben nu The Ring op de comp aan het kijken en ik moet zeggen dat het ook een behoorlijke brok in de keel oplevert.
quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:42 schreef Catootje het volgende:
ik heb een keer een film gezien (remake van een Japanse film, nou dan weet je het wel..brr) over een meisje dat iedereen liet doodschrikken. Als je een video bekeek dan ging je binnen zeven dagen dood (heet ie seven days misschien?) ...ik ben er nog steeds van onder de indruk, wat vond ik DIE eng!
Jaaaaaaaa, tenminste: waarom zou hij in godsnaam the ring heten...(meisje in de letterlijke put? die film bedoel ik)quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:46 schreef Infinity123 het volgende:
[..]je doet het express he.
Zo niet, dan was het 'The Ring' een remake van de Japanse versie 'Ringu'.
bedoel je niet a tale of two sisters?quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:03 schreef Stallion75 het volgende:
The Ring vond ik niet eng en de remake al helemaal niet.Ik vond The Eye erg goed en die had een paar echte schrikmomenten. The Eye 2 moet ik nog zien (is onderweg)
Ook heb ik goede verhalen gehoord over The twin Sisters. (besteld)
quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:28 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
bedoel je niet a tale of two sisters?
en waar heb je the eye 2 besteld? ik zie hem niet staan bij mijn normale leverancier.
ook nog een aanrader is Ju-On the grudge (er zijn 4 versie's van 2 TV-films en 2 bios films ik heb tot nu toe alleen de 1ste bios film gezien en die was flink spooky de overige delen heb ik wel al in bezit dus moet ik ook maar eens gaan kijken) binnenkort komt er ook een amerikaanse remake van ju-on met sarah michelle gellar![]()
A Tale Of Two Sisters is briljant! Erg eng. Eerder genoemde Ju-On The Grudge ook.quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:38 schreef Stallion75 het volgende:
[..]
Hahahah ja sorry ik bedoel inderdaad a tale of two sisters, en The Eye 2 heb ik besteld bij CDWOW samen dus met a tale of two sisters.
THE HAUNTINGquote:Op woensdag 9 juni 2004 20:06 schreef Gillingham het volgende:
De laatste jaren heb ik geen enkele film meer gezien die ik als 'eng' kon bestempelen. Dat komt misschien ook wel doordat ik weinig horrorfilms kijk, maar ik vraag me af of ik nog ooit bang zal zijn tijdens het bekijken van een film. Tips daarvoor? (Dus niet Alien of The Gremlins of Halloween.)
Die jongen/bejaarde op die fietsquote:Op woensdag 9 juni 2004 20:11 schreef kinky_queen het volgende:
IN THE MOUTH OF MADNESS
ja wanneer die vent buiten het huis in de modder pleurt en er komen allemaal van die rotte koppen naar boven. bah!quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:49 schreef scanman01 het volgende:
Ik vind nog altijd bepaalde stukken uit Poltergeist wel vrij eng![]()
Daarvan heb ik alleen The Haunting gedeeltelijk gezien, maar die vond ik toch niet echt eng moet ik eerlijk zeggen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:11 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
THE HAUNTING
CARNIVAL OF SOULS
IN THE MOUTH OF MADNESS
ik denk dat kinkyqueen de originele The Haunting bedoeld dus niet de remake van jan de bont (of heb je het origineel gezien?)quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:26 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Daarvan heb ik alleen The Haunting gedeeltelijk gezien, maar die vond ik toch niet echt eng moet ik eerlijk zeggen.
Nog iemand die hem kent, deze was echt heel eng. Heb hem een paar jaar geleden opnieuw gezien en toen was hij ook nog eng. Al die vliegen, brrr... De vervolgen zijn overigens niet veel soeps.quote:Op donderdag 13 januari 2005 12:56 schreef RedDevil085 het volgende:
Een van de engste is Amityville (Heeeel lang geleden gezien). Maja, sinds ik horrorfan ben geworden, krijg ik nergens meer de kriebels van.
Jeepers Creepers 1 was ook niet geweldig. Hoewel hij ijzersterk begon was het vanaf het moment dat "het monster" in beeld kwam gelijk over. wat een suffe onzin.quote:De opperdrol is overigens Jeepers Creepers 2.
nadat ik The Ring had gezien zette ik mijn tv aan...........was er alleen maar ruis op de tvquote:Op donderdag 13 januari 2005 14:20 schreef boyv het volgende:
Met The Ring heb ik geen goede ervaring [afbeelding]
Ik was die film op m'n pc aan het kijken, en ik zat echt aan het beeld gekluisterd. Ik ging naarmate de film verder ging steeds dichter op m'n beeld zitten. Komt ie opeens bij dat stukje waarin die freak uit die tv kruipt en naar die vriend van de hoofdpersoon loopt. Op het begin ging dat allemaal zo mooi langzaam, maar ineens kwamen er allemaal van die flashes en stond die freak ineens vlak voor me. M'n hoofd verstarde helemaal... ik ben nog nooit zo erg geschrokken [afbeelding]
Ben ik niet met je eens.. The Grudge vond ik juist enger dan Ringu (hele cyclus welteverstaan)quote:Op donderdag 13 januari 2005 19:49 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nadat ik The Ring had gezien zette ik mijn tv aan...........was er alleen maar ruis op de tv![]()
had ik snel m'n tv weer uitgedaan en bleek dat de kabel eruit was gegaan toen ik de dvd speler aansloot.
oh en de mensen die The Grudge willen gaan zien omdat ze The Ring ook goed vonden: niet doen! the grudge is saai en niet half zo spannend als The Ring.
ik heb heel twin peaks gevolgd en vond de film echt matigjesquote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:43 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Fire walk with me.
Maar dan moet je Twin Peaks wel volledig gevolgd hebben. Ik kan maar niet wennen aan die Bob, die heeft iets heel engs over zich.
okquote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:45 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens.. The Grudge vond ik juist enger dan Ringu (hele cyclus welteverstaan)
zullen we het maar op subjectiviteit / persoonlijke smaak houden?
Het zal wel enorm artistiek onverantwoord zijn maar ik vond "The Grudge" rommelig, saai en op sommige momenten zelfs lachwekkend. O, en ik vergeet traagquote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:57 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ok![]()
maar van the grudge vond ik het verhaal slecht uitgelegd en het einde afgeraffeld.
ben ik helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:32 schreef Morwen het volgende:
[..]
Het zal wel enorm artistiek onverantwoord zijn maar ik vond "The Grudge" rommelig, saai en op sommige momenten zelfs lachwekkend. O, en ik vergeet traag![]()
"The Ring" was veel spannender imho......zo je het al met elkaar kunt vergelijken natuurlijk.
De enige film in die reeks die enigzins de moeite waard is, is het heerlijk sleazy deel 2. De rest kun je ongezien doorspoelen. Inclusief het waardeloze origineel.quote:Op donderdag 13 januari 2005 13:29 schreef Karstman het volgende:
Amityville
[..]
De vervolgen zijn overigens niet veel soeps.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |