abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1714271
Terwijl Herne bezig is met zijn normale taken in het Bos, komt vanuit de struiken Danu, de aardegodin, tevoorschijn...
Ze neemt de vorm van Blodeuwedd aan, haar maagdvorm.

Herne kijkt op en vraagt:"Gegroet, Moeder. Waarvoor bent u hier? Zijn de fomorianen terug?"

"Nee, Herne... De strijd staat weer te beginnen. Vandaag is het Mabon, de dag van het begin van de winter. Spoedig zal ik je weer ontmoeten.

Danu knipoogt en verdwijnt dan langzaam.

TA! RA! NIS!
pi_1720580
* De gedaante die heel veel weg heeft (zo niet een tweeling lijkt) van LWaS rent vluchtig door het bos

Mijn meesteres heeft mij een nieuw leven geschonken, ik mag haar niet teleurstellen

Ik ben geen kloon, dat lijkt maar zo
pi_1720610
* Aneurism voelt de aanwezigheid van Danu, zijn maag begint te draaien, gevoelens worden sterker en zijn hart stroomt over van het bloed, toch houd hij een rustige indruk maar van binnen is het een tornado.
pi_1720643
* LWaZ staat op en vertrekt richting het dorp...

Mijn messteres heeft me de gedaante van een bewoner gegeven, dus ik kan me zo onder het publiek begeven

maandag 24 september 2001 @ 13:39:18 #5
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_1721516
De magische aanwezigheid van Danu was zelfs te voelen tot het kasteel op de oostpiek.

De magische banen van de natuur zelf brachten de boodschap tot in de hoogste toren.

Danu was het teken waar de vampier zo lang op had gewacht in zijn stenen slaap.

Het beeld is wederom ontwaakt, want hij is nodig.

De strijd zal weer beginnen,
alle krachten zullen wederom verenigd worden,
And good will prevail...

* En HighLander is paraat.

O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_1732832
* Polaris loopt rond door het bos. Het lopen op twee benen gaat haar nog neit zo gemakkelijk af. Als ze een muis voorbij ziet rennen bukte ze zich en na een kleine wersteling heeft ze hem te pakken. Ze loopt naar een beschut plekje toen en begint dan aan het opeten van de muis. Het smaakt haar totaal niet.

Zou ik misschien niet alleen uiterlijk, maar ook innderlijk meer mens zijn geworden?[i]

* Polaris loopt naar een hazelaar en breekt een hazelnoot open. Na een paar minuten heeft ze de hazelnoot helemaal uit zijn schil en dop. ze stopt hem in haar mond en begint te kauwen.

[i]Hmm, dit is wel lekker. Ik ben dus kennelijk meer mens geworden dan alleen uiterlijk. Misschien kan ik ook wel praten.

* Polaris doet haar mond open en laat lucht stromen.

Gggghhhhhhhhhhhhhhh......

* Ze beweegt haar tong en produceert iets wat op de menselijke spraak lijkt

Llllllllllllllllllllll

MMMmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Sssssssssssssssss

Hmm, dit wordt niks. Ik kan me beter voeden met de krachten van het bos.

* Polaris loopt verder, op zoek naar voedsel. Dan stuit ze op een open strook door het bos. Links en rechts zitten uithollingen en in eht midden groeit gras. Iets wat mensen een pad of een weg noemen. Nieuwsgierig als ze loopt ze een stukje over de open strook. Na een poosje komt ze bij een grote toren. In de tuin liggen een paar draken te genieten van de zon, verder is er niemand.
* Polaris loopt stilletjes voorbij en merkt dan dat ze niet verder kan. Daar ligt een grote plas met water, een hele grote.

Als ik nou ongezien naar binen kan komen....

[Dit bericht is gewijzigd door Polaris op 25-09-2001 14:51]

We kunnen Shadokin niet stop zetten!
  maandag 8 oktober 2001 @ 22:27:05 #7
16475 Absinthe
M'Lord Absinthe the Prett
pi_1848934
* Met een flink aantal constructies dwaalt Absinthe door het bos heen. Op enkele plaatsen zet hij een van de constructies neer en plaats met enige zorg voer in de constructies.

Niet ver achter hem komt een zwarf-kat aangesjokt, eens was het beest lenig, nu niet meer. Een pootje en een deel van het kopje en de nek zijn vervangen door metaal, het maakt een vreemd piepend geluid. De kat lijkt er niet echt mee te zitten, het trekt zich niets aan van zijn nieuwe uiterlijk.

"Kitty Kom hier" * Snauwt Absinthe tegen het muffe beest. Een ietwat ongewone lucht hangt er om Kitty heen en waarschuwt konijnen en muizen voor de komst van het arme beest.

De vallen staan klaar. Iedere val is zorgvuldig in elkaar gezet en wacht geduldig af om iets te vangen. De vallen zijn diervriendelijk, dat wil zeggen: geen dier dat zich laat misleiden door deze vallen zal het leven laten.

Met een tevreden grijns op zijn gezicht verlaat Absinthe het Bos, Kitty die minder onder de indruk is, en ietwat geirriteerd is door de mislukte pogingen om klein ongedierte te vangen, volgt Absinthe op de voet.

Let Absinthe have this world... this hell. Give him the moonkings and be done with it.
  dinsdag 9 oktober 2001 @ 22:08:18 #8
16475 Absinthe
pi_1858527
* Absinthe slentert een dag later wederom door het duistere woud. Het verschil met de dag voor deze is dat ditmaal Absinthe op zoek is naar wat hij gisteren heeft achter gelaten, en met enig succes. Een paar van de vallen zijn gevuld met heerlijk nieuw vlees, speelkameraadjes voor Kitty.

Terwijl hij een val oppakt en in de angstige oogjes van een willekeurig slachtoffer kijkt, grijnst hij. Zijn gelige tanden doen het kleine beestje beven. Met een geruststellende stem informeert hij het onschuldige diertje dat het geen kwaad zal overkomen. Het diertje lijkt niet onder de indruk van zijn woorden, maar meer van zijn persoon zelf, en de vettige lucht die om Absinthe heen hangt, als een lichte, maar zichtbare, sluier.

Met relatief weinig moeite brengt hij de vallen, waar met succes een dier in is gevangen, terug naar zijn woning.

Let Absinthe have this world... this hell. Give him the moonkings and be done with it.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 15:17:23 #9
16475 Absinthe
pi_1873254
* Absinthe begeeft zich een derde maal in het woud, de koele lucht en de geuren van de herfst dringen zijn neus binnen. Een groot deel van de vallen die achterbleven zijn ook deze keer leeg, slechts een klein aantal vallen zijn gevuld. Helaas voor Absinthe is ook deze maal weer een gedeelte onbruikbaar omdat een paar van de dieren te klein zijn. Niet alles zit tegen, een tweetal vallen leveren Absinthe een succesvolle lading.

Met een zwakke glimlach op zijn lippen brengt Absinthe de gevangen vos en de katachtige terug naar zijn huisje. De lege vallen blijven staan. Wie weet, misschien heeft hij meer geluk in de komende dagen. De kans is klein, dat beseft Absinthe goed, maar zoals het spreekwoord luidt: nooit geschoten is altijd mis.

De gevallen bladeren en droge takken produceren een kenmerkend gelud wanneer ze contact maken met zijn voeten. Het is de afwezigheid van het geluid dat Absinthe doet afvragen wat er onder hem bevind. Met een schaapachtige blik op de grond onder zijn voeten gericht ziet hij dat hij op een behoorlijk kaal stuk aarde is beland.
De plek waarop hij staat is niet bepaald groot, misschien een of twee vierkante meter.
Een beetje paranoide kijkt Absinthe om zich heen, het is meer instinctief dan een doelgerichte bezigheid. Degene die hiervoor verantwoordelijk is, is al lang niet meer in zicht.

Uit zijn jas weet hij een glazen jam-potje op te duikelen om wat aarde in te doen en om het mee terug te nemen naar zijn huisje om het te kunnen onderzoeken.

vrijdag 12 oktober 2001 @ 16:45:11 #10
16475 Absinthe
pi_1883235
* Absinthe kijkt eens goed rond, de grond onder zijn voeten is onveranderd gebleven. Zijn voetstappen staan nog precies zoals ze gisteren stonden. De veeg van de aarde die hij gisteren weg heeft gehaald is onveranderd gebleven.

Hetgeen dat Absinthe nu zo stoort is dat, net als gisteren, er op dit stuk aarde geen enkel blad is neergevallen terwijl er buiten dit stuk, juist wel iets is veranderd.

Het geeft hem een vreemd gevoel, iets onheilspellends. Kitty zorgt ervoor dat geen van haar pootjes de plek betreed, iets dat bijdraagt aan Absinthe's bezorgdheid en nieuwsgierigheid.

Dit eiland is inderdaad vreemd * Mompelt hij tegen zichzelf terwijl hi Kitty wenkt hem te volgen.

[Dit bericht is gewijzigd door Absinthe op 12-10-2001 16:52]

donderdag 25 oktober 2001 @ 15:52:33 #11
16475 Absinthe
pi_2000355
* Absinthe keert na een tweetal weken weer terug naar de plek des onheils, ditmaal word hij vergezeld door Equilan. De donkere plek in het bos bestaat nog steeds en is zo te zien niet meer veranderd sinds zijn laatste bezoek. Met een magere, bleke vinger wijst hij naar de grond en kijkt Equilan aan

Er is helemaal niets verandert. Het ligt er nog precies zo bij als de vorige keer.

donderdag 25 oktober 2001 @ 16:11:02 #12
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2000546
* Terwijl ze dichter naar de plek lopen, voelt Equilan hoe haar keel dicht gaat zitten. Ze heeft het gevoel dat ze nog maar ternauwernood kan adem halen!!
Het voelt duister en verkeerd, alsof de dood levend is geworden maar toch doods is... Haar eerste instinctieve reactie is er een van wegvluchten, maar haar verstand is sterker en ze blijft staan, ondanks de weerzin die ze voelt tegen deze plek.
Absinthe blijft even staan en kijkt vragend om, blijkbaar voelt hij niet hetzelfde als zij voelt op. De godin zet nog een paar passen en dan staat ze vlak voor de open plek. De plek is zoals Absinthe hem beschreven heeft: ongeveer twee meter in het vierkant, diepe zwarte aarde met geen blad of grassprietje erop. Wat natuurlijk uitermate eigenaardig is in een bos.
De aarde is ook niet vochtig en geurt niet zo heerlijk als aarde kan doen in een bos in de herfst. De aarde ruikt naar... Equilan knielt neer en houdt haar gezicht vlak boven de plek. De aarde ruikt nergens naar!!

Absinhte, ik durf nog niet met zekerheid te zeggen dat deze plek verantwoordelijk is voor wat er met jou gebeurt is, maar dat het hier niet goed is, staat vast.
Ik voel hoe de duisternis me naar de keel vliegt en is het je al opgevallen dat deze aarde ook niet geurt?? Ik vraag me af of dit wel aarde is... het ziet er zo uit, maar het lijkt mij een niet natuurlijk verschijnsel.
En het is niet alleen dat deze plek aarde onbesmet blijft, is het je al opgevallen hoe stil het is in dit gedeelte van het bos??
Ik... laten we hier een stukje vandaan lopen en dan bespreken wat we verder gaan doen, ik voel me hier bespied..

* Equilan loopt enkele tientallen meters van de plek vandaan en blijft dan staan. Ze ademt diep in door haar neus en geniet van de geur van het leven, de geur van het bos.

Elfensex is superspannend...
  donderdag 25 oktober 2001 @ 16:23:36 #13
16475 Absinthe
pi_2000677
* Absinthe richt zijn blik naar de lucht en naar de boomtoppen, hij merkt inderdaad dat het behoorlijk stil is. Hij haalt diep adem door zijn mond, hoest daarbij kort maar krachtig en kijkt dan ietwat doelloos om zich heen.

In een fractie van een seconde vormt er in zijn hoofd een vraag. Geboren uit de flarden van informatie die hij op dit moment bezit. De aard van de vraag is meer informatie, nieuwsgierigheid. Het verbaasd Absinthe dat hij deze vraag niet eerder gesteld heeft aan Equilan

Jij kent een bosgod, een figuur met hoorns?

donderdag 25 oktober 2001 @ 16:34:26 #14
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2000774
* Equilan draait zich verbaast om naar Absinthe. Hoe komt hij daar nou zo opeens bij?? daar hebben ze het al eerder over gehad, maar blijkbaar is dat niet zo goed tot hem doorgedrongen en herinnert hij zich dat nu opeens.

Ja, Herne_the_Hunter... dat is niet een bosgod, maar DE bosgod... hij is degeen die zorg draagt voor het wisselen van de seizoenen, hij zelf wordt elk jaar opnieuw geboren. Vorig jaar verscheen hij opeens hier op het eiland en samen met nog een hoop eilanders hebben we het eiland weten te behoeden voor overname door de fomorianen.
* De elfengodin ziet aan Absinthe dat hij niet begrijpt wat ze bedoelt.
Laat maar, dat waren zeg maar een soort van.. trollen, wezens die kwaad zijn, is verder ook niet interressant...
Sindsdien heb ik hem nog een paar keer gezien maar hij heeft ook zo zijn bezigheden elders in het universum...
Maar ja, dat is de enige persoon die ik ken op dit eiland met horens. Hoezo deze vraag opeens, herinner je je iets??

donderdag 25 oktober 2001 @ 16:44:44 #15
16475 Absinthe
pi_2000866
* Absinthe maakt overuren en hij denkt na, gedachten en theorien passeren zijn geest en leggen verbanden met andere zaken. Details verdwijnen als sneeuw voor de zon en grote lijnen worden duidelijker en laten daarbij nieuwe details zien die eerst ondergesneeuwd lagen.

Het viel me op, ik besefte me, redelijk laat dat wel, dat jij een figuur kende dat aan de omschrijving voldeed die ik gaf. Je bent daarbij iemand die hier al veel langer woont dan ik.

Je vertelde me ook dat je hem al een tijdje niet hebt gezien, of in ieder geval dat je hem nog maar enkelen keren hebt gezien binnen een bepaalde periode.

Je laat toch merken aan je houding dat je hem zag als iets meer dan slechts een bekende. Daarom is wat ik nu ga vragen, of suggereren, misschien dan ook redelijk confronterend.

Is het niet mogelijk dat dit figuur de oorzaak is van wat mij heeft overvallen? Ik bedoel hij bezit over krachten waar ik niet eens bij kan met mijn gedachtegang. Voor mij is dit de meest logische verklaring.

pi_2000926
* Vanaf het dak van de tempel, vanuit een soort van een inham, kijkt LWaZ uit over het bos
Zijn oog valt op de twee eilandbewoners

Muhahaha, die arme zielen hebben geen idee van wat hun te wachten staat...

* Een glinstering ontsnapt van LWaZ zijn lichaam en zweeft als het ware richting de twee

donderdag 25 oktober 2001 @ 17:12:33 #17
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2001153
* Equilan slaakt een diepe zucht. De ietwat droeve trekken rond haar ogen zijn Absinthe niet ontgaan. Ze denkt even na en begint dan te praten..

Herne kende ik best goed ja, of tenminste, ik dacht hem te kennen.. ik dacht zelfs even dat er tijd en ruimte zou zijn om hem nog "beter" te leren kennen, maar dat is er helaas nooit echt van gekomen...
Tja Absinthe... Kijk, in theorie is het mogelijk natuurlijk, maar het lijkt me hoogst onwaarschij... * Op dat moment valt haar in dat tijdens de strijd met Mombi, zelfs zijzelf gegrepen werd door het kwaad!! Weliswaar heeft dat niet lang geduurt, maar toch.. Als ze zich realiseert wat dat inhoudt stokt haar adem.
Euh... Ow mijn god, ben ik verblind?? Zou het kunnen... * Absinthe kijkt haar aan, zijn ogen wijken niet, het lijkt alsof hij probeert te horen wat er in Equilan's hoofd omgaat. Geen wonder, want van dat gestamel valt ook niet veel te snappen.
In het hoofd van de godin razen de gedachten door elkaar. Ze schudt haar hoofd als om het op orde te brengen, en wendt zich weer tot Absinthe.

Absinthe, ik wilde zeggen dat het in theorie mogelijk is, maar dat het me onwaarschijnlijk lijkt. Waarom?? Omdat Herne, net als ik, een goed wezen is. Ik beheers de goede magie, de natuurlijke en meest machtige.. ik werk met de bouwstenen waaruit het universum is samengesteld.. en ik dacht dat Herne dat ook deed... en dat hij daarom geen kwaad kon doen.
Maar ik realiseerde me net mijn vergissing. Nog niet zo heel erg lang geleden streden wij tegen een vrouw met kwade krachten. De strijd was hevig en verwarrend en uiteindelijk ben ik bezweken... * Equilan buigt haar hoofd als ze dit vertelt en durft haar metgezel niet aan te kijken, te zeer beschaamd door wat er gebeurt is. Het is voor de elfengodin ergens onverdraagzaam dat zij 'kwaad' is geworden.
Het heeft gelukkig niet langt geduurd, maar wat ik wil zeggen is: als het mij kan overkomen, kan het hem ook overkomen!!
Ik.. ow ik baal enorm dat ik hier niet eerder bij stil gestaan heb... Absinthe, mocht dat zo zijn dan lopen we gevaar hier!! Dit is zijn bos!!

Absinthe, ik haal ons hier nu weg, ik moet nadenken... we hebben wat van de aarde dus dat is voldoende. * Terwijl de godin praat rommelt ze wat in haar tas. Even later begint ze met het maken van enkele ingewikkelde gebaren en nog terwijl ze praat is het tweetal opeens verdwenen...

pi_2020800
* Herne loopt onrustig door het Bos...
"Nog zoveel te doen, zo weinig tijd..."

Plotseling hoort Hij in de verte de stem van Equilan en allerlei zoete herinneringen komen in hem boven...
Met een grote snelheid spoed hij zich naar de bron van het geluid, maar daar aangekomen is ze er niet.
Een droevenis komt over Herne, er had zoveel kunnen bestaan tussen hen twee, maar door omstandigheden en het lot lijkt het wel alsof zij niet samen kunnen zijn...

"Hmmpf, en ik ben ook nog zo druk met werk en na de laatste keer zal ze me toch wel niet meer zien staan..."

Hij heeft de tekenen gevoeld en de waarschuwingen goed onthouden...

* Herne gaat terug naar de Grote Eik en gaat daar zijn helm en zwaard poetsen. Ondanks dat het een magisch zwaard is, is er niets zo rustgevend als het poetsen en slijpen van een zwaard.

TA! RA! NIS!
  woensdag 31 oktober 2001 @ 16:59:19 #19
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2050711
* Equilan en Gandalf komen het bos binnen lopen... De godin blijft staan en ademt diep in, de heerlijke geur van het bos dringt diep tot haar door. Dan gooit ze haar hoofd achterover en strekt haar mentale tentakels uit. Het voelt heerlijk, het is lang geleden dat ze ze gebruikt heeft
Ze kronkelen alle kanten op, rekken en strekken, Equilan laat het even zo gaan: de stijfheid moet eruit!!
Na een tijdje begint ze ze te sturen en verkent ze het hele bos. Haar adem stokt als ze een heel duidelijke aanwezigheid voelt.. het is Herne_the_Hunter!! Hij is in het bos, of hier heel onlangs geweest. Ze glimlacht, want wat ze voelt is goed.
Haar tentakels verspreiden zich verder en dan opeens is het alsof ze op een koude muur botst. De godin trekt haar metale tentakels weer in en gaat op pad, richting de koude muur die ze heeft gevoeld.
Equilan kijkt nog even achterom, om te zien of Gandalf haar wel volgt maar uiteraard heeft de trouwe draak aangevoelt wat de godin aan het doen is en volgt hij haar waakzaam op de voet.
  woensdag 31 oktober 2001 @ 17:48:34 #20
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2051329
* Equilan loopt verder...
pi_2056004
* Herne loopt door het bos en voelt de aanwezigheid van equilan...

"Zij is hier geweest!" Herne bedenkt zich geen moment en volgt het spoor en ziet dat het spoor naar de Tempel leidt...

TA! RA! NIS!
pi_2056410
* Teruggekomen in het woud, grijpt herne zijn wapens bij elkaar. Herne ontkleed zicxh volledig en beschilderd zijn lichaam in ingewikkelde patreonen met wede, een blauwe kleurstof. Hij zet zijn helm op en grijpt zijn wapens.
De speer van de zonnegod, het zwaard "Naegling" en een typisch keltisch schild.

"De tijd is gekomen, Moeder sta mij bij..."

Herne vertekt naar de tempel...

TA! RA! NIS!
  donderdag 1 november 2001 @ 21:22:56 #23
8116 Marlo
Vage Giraffe
pi_2062648
* Marlo loopt door de poort die danu voor hem heeft geopend. Hij komt uit in het bos.

Gelukkig, eindelijk verlost van die ketel.

* Marlo gaat richting Faats restaurantje.

Ik moet wat eten.

Stiekems een vrolijk klein beestje!
pi_2126638

Pas hier een beetje op, die tempel daar links is niet helemaal te vertrouwen. Ga hier maar rechts, dat is een stukje om, maar dat is wel zo veilig

Oke, dat van die tempel ik heb gemerkt ja.
* Polaris kijkt angstig naar links.
Daar wil ik nooit meer heen.

Oke, stop hier maar. Dit is vlakbij ons kasteel. Buk maar en kijkt voorzichtich vooruit.

Oww, wat is het mooi. Ik denk dat ik jullie wel wil helpen. Dat moet kunnen. Alleen is het verschil in grootte misschien af en toe wat lastig, maar daar vinden wel wat op. Ik zal proberen om mijn intrek te nemen in het theehuis van Dagobert, dan zit ik wat dichter bij jullie.

Oke, mevrouw. U weet waar u ons moet vinden. We zullen morgen een boodschapper sturen naar het theehuis die u op de hoogte houdt. U wordt hartelijk bedankt!

vrijdag 9 november 2001 @ 17:55:10 #25
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2136002
* Equilan en Gandalf dwalen samen door het bos. Gandalf is meer dan waakzaam, van zijn eeuwige speelsheid is niets meer over. De gebeurtenissen met Equilan hem ernstig geschokt en wat de godin ook zegt, hij neemt het zichzelf kwalijk en heeft zich voorgenomen dat zoiets niet meer mag gebeuren.
Equilan daarentegen heeft nauwelijks aandacht voor haar trouwe metgezel, verdiept als ze is in wat ze voelt in het bos. Ze heeft in haar hand een leren zakje met daarin een paarsig poeder. Af en toe strooit ze wat op de grond.
Na een tijdje staat de godin stil en tuurt peinzend in de verte, alsof ze dwars door de bomen heen kan kijken.

Gandalf, ik denk dat we die richting op moeten.

pi_2142997
* Polaris en Thoramap komen aan bij het kasteel. Ze treffen een wonderlijke verwschijning. Cedrich danst vrolijk rond in de tuin van het kasteel.

* Het tweetal loopt er op af en stoort Cedrich in dat wat haast een vreugdedans lijkt.

Mijn beste Cedrich, wat maakt jou zo vrolijk vlak voor de verwachtte aanval? Hou je ons voor de gek of ben je gewoon een beetje maf?

Ik zal het jullie vertellen. Bindrin kwam net langs met goed nieuws. De termieten die zich gister aan het voorbereiden waren op een aanval, hebben zich terug getrokken in hun bunkers. Daar hoeven we eerst niet voor te vrezen. Daarom ben ik zo blij.

* Juist op dat moment komt Vaps aangelopen

Goedemiddag allen. Ik heb triest nieuws. De bewakers hebben toch een vijand aan zien komen. Daarom zou ik graag willen dat Thoramap en Cedrich, voor hun eigen veiligheid, mee naar binnen komen. Polaris kan zich denkik het best verscholen in de bosserijen opstellen. Het enige wat we kunnen doen is afwachten.

pi_2146574
* Polaris zit de hele dag al in de bosjes en ziet op een gegeven moment een vreemd beest aan komen lopen.

Ze weet niet wat ze moet doen en omdat ze zo beradeloos is sluipt ze weg. Zolang er geen mier is die weet wat er moet gebeuren gaat ze niet zomaar iemand vermoorden die misschien wel een goodguy is. Ze kruipt weg en loopt naar het theehuis.
pi_2152115
* Polaris komt samen met 'Bindrin' aanlopen bij het kasteel en ziet dan een bij vliegen.

Hallo ik ben Bindrin! Ik heb de tweede spion van het mierenrijk.

* Polaris schrikt zich rot. Nog een Bindrin?

kijk die bedoelde ik, de stiekeme indringer.

* Polaris bedenkt zich geen moment en slaat de bij in één klap dood. Bindrin bedankt haar en vliegt weg. Dan voelt Polaris een ander mier bij haar rug omhoog kruipen. HEt is Phidantius.

Jij idioot! dat was de echte bindrin! Je lijtk wel niet goed snik!

Owjee , sorry. Ik dacht dat die andere de echte was.

Scheer je weg, we hoeven je niet meer!

* Polaris loopt met neergebogen hoofd terug naar het theehuis.

maandag 12 november 2001 @ 11:45:35 #29
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2158439
* Equilan en Gandalf komen het bos uitgewandeld. Ze zien er beiden nogal verfomfaaid uit. Equilan heeft wat takjes en blaadjes in heur haar, stille getuigen van het feit dat ze een aantal nachten in het bos heeft doorgebracht. De ketel waar ze naar op zoek was heeft ze nog niet kunnen vinden.
De godin heeft besloten dat ze nu eerst maar eens een goede maaltijd moet hebben en daarna een hete douche en dat ze dan wel weer verder gaat met het zoeken. Het grootste gedeelte van het bos hebben ze doorzocht en overal hebben ze wel wat van dat geheimzinnige paarse poeder achtergelaten.
Het tweetal zet koers naar het restaurant.
  maandag 12 november 2001 @ 17:37:52 #30
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2162289
* In het bos aangekomen stapt het tweetal flink door. Dit gedeelte van het bos heeft Equilan al grondig doorzocht.

Na een tijdje komen ze op het punt waar ze waren gebleven en de godin haalt weer wat geheimzinnige zakjes uit haar tas. Ze gaat verder op zoek naar de ketel.

pi_2164035
* Als Equilan enige tijd bezig is klimmen er twee mieren via haar rus naar haar schouder.

Goedemiddag mevrouw, ik ben Phidanthius en dit is mijn lijfwacht Vaps. Zou U ons kunnen helpen in de strijd tegen de aanval op ons mierenrijk?

[Dit bericht is gewijzigd door Phidanthius op 13-11-2001 14:25]

Evil Mier
pi_2168193
* Lord Dreamer wandelt rustig door het bos heen ... genietend van de herfstkleuren van het bos.

-Flashback-

Het bos , groot, uitgestrekt, donker en warm.. bomen zo groot dat ze tot in de hemel reikten, met een stamomvang van enkele mannenlengtes. sommige van deze bomen zijn al tienduizenden jaren oud, bomen met een ziel en een geschiedenis..

Het bos, goed om in te jagen, te ontdekken, de verborgen wezens goed en kwaad aardig. Een plaats waar elven zwerven, woudlopers dwalen en gnomen jagen.

-/Flashback-

* terugdenkend aan de oude bossen van z'n oude woonplaats loopt LD door het bos. z'n zwaard losjes aan z'n zij. vogeltjes fluiten hun herfstliederen, af en toe ziet hij een ree wegspringen, een vosje geniet van de zon.

dan komt hij op een openplek, omringt door oude eiken. met een stel zwerfkeien maakt hij een circelvormige buurplaats voor z'n kampvuur. dan gaat hij op een grote steen zitten bij het vuur en geniet van de rust.

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  dinsdag 13 november 2001 @ 10:24:12 #33
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2168426
* Opeens hoort Equilan een stemmetje in haar oor klinken. Verbaasd kijkt ze om zich heen, ze heeft niemand aan horen komen!! Maar er is niemand te zien. Terwijl ze nog een keer om zich heen kijkt ziet ze plotseling vanuit haar ooghoek iets bewegen op haar schouder. De godin verdraait haar nek bijkans en ziet dan dat het twee mieren zijn. Ze houdt haar hand omhoog zodat ze over kunnen stappen en tilt haar hand dan op tot vlak bij haar ogen.

Zo, kunnen we elkaar tenminste aankijken als we praten
Je vraagt mij om te helpen?? Wie valt jullie mierenrijk dan aan??

pi_2170700
Het zijn de andere insecten. De kwaadgezinden. Een Unie van alle beesten die tegen ons zijn. Soms termieten, soms bijen, soms wespen, soms sprinkhanen. Laatst was er zelfs iemand die zich voordeed asl één van ons en zo onze spion liet vermoorden.

We hebben echt hulp nodig.

Evil Mier
  dinsdag 13 november 2001 @ 15:14:51 #35
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2171161
* Equilan zucht eens diep. Verdorie, het bos staat echt op zn kop, niets is meer zoals het geweest is en dat wat er is, het slechte, beinvloed alles...

Tja, eerlijk gezegd ka ik jullie nu niet helpen, ik ben bezig met andere, ook dringende zaken. Maar misschien... luister ik heb drie draken. Dit is Gandalf die je hier ziet. Hij ziet er nu vrij klein uit.. alhoewel voor jullie moet hij toch van flinke afmetingen zijn In ieder geval, hij kan een nog veel grotere en machtiger gedaante aannemen. Gandalf nu is mij aan het helpen, maar thuis heb ik er nog twee. Zal ik aan een van hen vragen om jullie bij te staan in deze insecten oorlog??

pi_2173316
dat zou geweldig zijn!

* Phidanthius springt een gat in de lucht en kan haast niet wachten totdat de plaag voorbij is.

Evil Mier
  woensdag 14 november 2001 @ 11:49:58 #37
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2179632
* Equilan draait zich om naar Gandalf, die knikt. Gandalf is al bezig Aurian te roepen.

Ah, mijn draak Aurian is onderweg hier naartoe, ze zal zo komen. Ze is uitermate sterk en slim, en zal zeker geen overhaaste acties ondernemen.

* Aurian cirkelt naar beneden en landt netjes voor de voeten van Equilan. Vragend kijkt ze haar aan.
Aurian Kijk, deze mieren hebben me net verteld dat hun kolonie aangevallen wordt. Het hele bos staat op zn kop
Ik zou graag willen dat jij de mieren bijstaat.
Phidantius zal je wijzen waar je moet zijn.

Phidantius, Aurian zal jullie helpen, ik moet helaas verder nu maar ik wens jullie veel succes. Mochten er problemen zijn, Aurian kan mij of de andere draken altijd bereiken

* Equilan houdt haar hand bij het hoofd van Aurian zodat Phidantius en Vaps over kunnen stappen. Phidantius wijst Aurian welke kant ze moet opgaan even later zijn ze verdwenen in het struikgewas.

Zo Gandalf, laten we verder gaan.

pi_2188850
* Lord Dreamer heeft goed uit kunnen rusten, en ruimt de vuurplaats weer op.. niets is zo belangrijk als je eigen rotzooi op ruimen en helemaal in de natuur. Hij pakt z'n zaken weer op en gaat verder op pad, dieper het bos is.

Hmm misschien is er wat in het oude gedeelte van het bos dat zorgt dat ik de laatste tijd van die vage dromen heb gehad.

* LD lijkt meer op een woudloper dan op een Lord in z'n outfit, maar dat is juist de bedoeling .. opgaan in de omgeving. geen rinkelende wapenuitrusting maar leer en stof .

Rustig loopt hij door het bos dieper het oude gedeelte in, af en toe hoort hij het gepiep van een prooidier en de triompfantelijke krijs van de jager. Hij denkt terug aan z'n tochten door de uitgebreide wouden van z'n rijk. al terugdenkend dwaalt hij verder het bos in. het bos is donkerder geworden, het licht door de bomen zorgt voor een schimmenspel. Het bos lijkt levend..

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
  vrijdag 16 november 2001 @ 10:08:34 #39
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2200617
Herne, ik kan niet verder want Danu heeft de ketel weggehaald en ik weet niet waar ik die kan vinden! help help!
pi_2231180
* Lord Dreamer dwaalt verder door het bos, en komt op een open plaats waar een ring van paddestoelen staat..

* Hij kijkt er naar maar besluit verder te trekken door het bos .. onder een grote hoge oude boom makt hij een klein kampement met een kampvuurtje en weet een paar konijnen te strikken die hij roostert boven het vuur.

Na de maaltijd geniet hij rustig van de omgeving.

woensdag 21 november 2001 @ 10:31:16 #41
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2250702
* Dagen lang heeft Equilan samen met Gandalf door het bos gezworven. Er is geen plekje waar ze niet zijn geweest. Overal heeft de godin wat van het poeder achter gelaten, wat ze bij zich had in leren zakjes. Elk hoopje poeder is door de wind verspreidt door het bos zodat er echt geen plekje is waar niet een beetje ligt.

De godin zit nu bij een kampvuurtje. Er staat een pannetje op het vuur waarin water aan de kook is gebracht zodat Equilan wat thee kon maken. Peinzend kijkt ze voor zich uit met een mok hete thee in haar handen. De hete thee helpt niets tegen de koude klomp die zo aanwezig is in haar buik.
Danu heeft ze niet gevonden, noch de ketel die de doorgang zou zijn. Opeens neemt ze een besluit. Danu kan wel zoveel willen, of juist niet natuurlijk, maar Equilan heeft de tijd niet om te wachten tot het de grillige Danu behaagd te verschijnen.
De godin ruimt haar kampementje op, trapt het vuur uit en graaft een kuiltje waar ze wat afval in gooit. Als ze klaar is kijkt ze om zich heen en roept dan Gandalf. Ze fluistert hem wat in het oor en kijkt hem afwachtend aan. Gandalf rimpelt zn neus en lijkt het niet helemaal eens te zijn met de godin. Equilan fluistert hem weer wat in het oor en dan loopt Gandalf weg, duidelijk met tegenzin. Aan de rand van de open plek blijft hij even staan en kijkt om. Equilan knikt en glimlacht naar hem en dan loopt de draak verder.

De godin doet haar rugzak om en gaat in kleermakerzit op de grond zitten. Ze spreidt haar armen en sluit haar ogen. Dan brengt ze haar handen langzaam samen boven haar hoofd. Equilan lijkt nu op te lichten, een subtiel lichtschijnsel vormt zich om haar heen. Haar lippen bewegen maar er is niet te horen wat ze zegt.
Ze brengt haar handen nu voor haar borst en opeens is het lichtschijnsel niet zo subtiel meer. Het begint te stralen en stralen tot het zo fel is dat je er niet meer rechtstreeks naar kan kijken.

Even later neemt het licht af, maar voor een toevallige toeschouwer is er niets meer te zien; de godin is weg...

[Dit bericht is gewijzigd door equilan op 21-11-2001 11:04]

woensdag 21 november 2001 @ 10:51:02 #42
8401 Draak
Gandalf & Aurian, Shia
pi_2250826
* Terwijl Gandalf door het bos loopt ziet hij even verderop opeens een kampvuurtje. Nieuwsgierig als hij is loopt hij richting het vuurtje, het laatste stukje zeer omzichtig afleggend. Op zijn buik schuift hij de laatste paar meters door de bosjes en kijkt wie daar zit.

Dat is die vent die ook met draken kan praten...

Gandalf schuifelt achteruit de bosjes uit, sluipt erom heen en komt dan duidelijk in het zicht naar het kampvuurtje lopen.
Lord_Dreamer staat op als hij de draak herkent en begroet de draak. Gandalf groet vriendelijk terug en begint dan te praten.

Lord_Dreamer, goed dat ik u tegenkom. Ik heb een opdracht van mijn meesteres...

Gandalf wacht heel even na deze zin voor hij verder gaat en bestudeerd goed de reactie van Lord_Dreamer. Tegenwoordig kun je niet voorzichtig genoeg zijn. Maar Lord_Dreamer glimlacht ter herkenning en Gandalf meent uit die glimlach te kunnen opmaken dat deze drakenheer zijn godin goed gezind is.

Misschien weet u al dat Herne_the_Hunter op een slinkse manier is verslagen door Slough_Feg. Mijn meesteres was daarbij en heeft het lichaam kunnen redden. Ze is nu op zoek naar 'de ketel van Danu'. Danu is de aardgodin en Herne's oorsprong. Door die ketel zou Herne weer terug kunnen komen in het land der levenden. Ik was het er niet mee eens dat ze alleen naar Danu ging, naar de Anderwereld, maar ik heb helaas weinig te zeggen.

Gandalf zijn gezichtsuitdrukking spreekt boekdelen. Hij vind het echt vervelend dat Equilan af en toe zo eigenwijs en eigengereid is. HIJ is er toch voor om haar te beschermen, waarom staat ze dat dan niet toe!!

Equilan heeft mij gevraagd om haar vrienden te gaan waarschuwen die iets kunnen betekenen in de strijd die zeker komen gaat. Ze heeft in het bos al een en ander voorbereid zodat het bos het strijdtoneel kan zijn zonder dat de rest van het eiland er door beinvloed wordt.
Mijn vraag is nu dus: Wilt u zich naast mijn godin scharen en haar helpen in de strijd tegen Slough_Feg?

pi_2273074
* LD kijkt Gandalf aan, en denkt na. Z'n dromen vaag.. hmmm voorbestemming of puur toeval. Hij heeft verder niets te doen en een kans op wat spanning kan hij eigenlijk niet aan zich voorbij laten gaan. Maar al helemaal niet als z'n buurvrouw, een godin notabene, het vraagt.

hmm Gandalf, ik zal mij naast haar scharen en haar helpen in de strijd. Maar m'n beste, vertel eens, wat is er gebeurt als zelfs een godin hulp nodig heeft ?

* Ondertussen is LD al druk bezig z'n kamp af te breken en denk snel na over wat Gandalf hem vertelde. hmm aardgodin, Herne ook een God, dood ?? .. hmm wat moet die Slough_Feg dan wel niet zijn, een opperwezen ?

Oke gandalf . Gaat maar voor en vertel maar eens wat de bedoeling allemaal is. Ik zwerf al een tijdje door het bos en heb weinig idee wat er dus allemaal gebeurt is.

zaterdag 24 november 2001 @ 15:01:49 #44
8116 Marlo
Vage Giraffe
pi_2278209
* Marlo heeft het kasteel van Wilgje verlaten en loopt rond in het bos. Zodra hij bij de tempel komt komen alle herinnerigen weer boven. Hij beeft er van. Hij ziet dat het bos rondom de tempel er veel minder energierijk uit ziet dan de rest van het bos.

Het is wel duidelijk dat er hier iets ernstig mis is, zegt hij in zichzelf.

* Marlo loopt een rondje om de tempel, bestudeerd hem goed en gaat dan denken.

Welke malloot zet er nou een tempel middenin een bos en blijft vervolgens daar de rest van zijn leven binnen?

* Die gedachte houdt Marlo bezig.

Stiekems een vrolijk klein beestje!
pi_2325396
* Gandalf zwijgt en geeft geen antwoord op de vragen..

Ld loopt dan verder het Bos in .. gedachten dwalen door z'n hoofd. Het bos lijkt snel te verouderen, het geluid van vreemde onbekende wezens is te horen. Het bos klnikt niet meer zoals een bos zou moeten klinken.

Gandalf leidt hem verder het bos in, en rustig volgt LD hem.

donderdag 29 november 2001 @ 10:57:39 #46
8401 Draak
Gandalf & Aurian, Shia
pi_2325415
* Gandalf begint te vertellen... over Slough_Feg's ongezonde obsessie voor Herne, over het gevecht en hoe Herne afgeleidt raakte door een ongelukkig gebeuren en dat Slough_Feg daar dankbaar misbruik van maakte door Herne in de rug aan te vallen.
Dat Equilan niets kon doen omdat de godin haar magie haalt uit de natuur om haar heen en dat Slough_Feg de tempel had afgesloten zodat er voor Equilan niets af te tappen viel. Over de magische wand die het monster had opgeworpen zodat Gandalf niet bij zijn meesteres kon komen toen zij werd...

De draak buigt zijn hoofd en kan er verder niet over spreken. Lord_Dreamer heeft een idee wat er zich in de tempel heeft afgespeeld en dat is voldoende.

Gandalf gaat verder en vertelt dat Equilan Herne zijn lichaam veilig heeft weggeborgen en nu op zoek is naar de ketel van Danu om Herne terug te halen. LD kijkt wat bevreemd en de draak legt uit dat het hier om de ketel der wedergeboorte gaat.

Slough_Feg heeft zich verschansd in de tempel in het bos en het zal moeilijk worden hem daaruit te verdrijven. Equilan kan het in ieder geval niet alleen en vooralsnog schijnt er niemand op haar magische roep om hulp gereageerd te hebben... Ze heeft het bos voorbereid op wat komen gaat, overal wat van haar magie achtergelaten.. nee ik kan niet vertellen wat precies.
We moeten ervoor zorgen dat Slough_Feg die tempel verlaat, dan is hij veel kwetsbaarder.

pi_2325609
* LD neemt de woorden in zich op en verwerkt ze, een frons trekt over z'n gezicht als hij z'n taak beseft. Dan een gemene grijns volgt .. hmm Lokaas..

Hmm de Levenbrengende Ketel van de Godin Danu hmm dat is nog al wat..

Het komt er dus op neer dat ik samen met jou die Zwarte BosGod uit z'n tempel moet lokken zodat hij zwakker is .. hmmm Had ik nu maar een paar gympen meegenomen.

* LD bedenkt wat hij tegen een God kan doen .. magie nee dat gaat niet werken , anders had Equilan of Herne zelf al lang gewonnen.. Dus maar de conventionele manier ..

Hij kijkt z'n pijlen koker na, en maakt een klein zakje aan enkele pijlen waar wat kruit in gaat, wat zwavelpoeder en nog wat maar dat moet van gandalf komen.

Eeh m'n beste gandalf kan je wat As opspugen, dus geen vuur maar een beetje as, dat heb ik nodig aangezien de beste methode om iemand uit een grot tekrijgen is om hem uit te roken

donderdag 29 november 2001 @ 11:44:04 #48
8401 Draak
Gandalf & Aurian, Shia
pi_2325933
* Gandalf trekt een zuur gezicht. Bah as
Hij rochelt een beetje, hoest wat.. en dan spuwt hij met een vies gezicht een hoopje as uit.

Is dit genoeg??
Ik ben je trouwens wat vergeten te vertellen. Er waren nog wat wezens in de grot. Ik heb LWaS gezien, maar het was LWaS niet. Toen Equilan eindelijk haar magie kon gebruiken, bleek het een wezen te zijn wat was opgebouwt uit mysterieuze glinsteringen. Aan zijn reactie op mijn meesteres te zien niet erg machtig, maar toch. In de grote zaal zat een deur met een gat erin, toen ik daar keek zat er een vosje.
Ik weet niet of het van belang is, maar dan weet je het in ieder geval.

Wat gaan we eigenlijk doen als we Slough_Feg hebben uitgerookt? Om te voorkomen dat hij de tempel weer kan betreden bedoel ik... is het niet beter die tempel maar helemaal in de fik te steken?

pi_2326090
* Slough Feg luistert geamuseerd mee met de twee, via magisch versterkt gehoor. Het idee om de tempel helemaal af te laten fikken is helemaal hilarisch, de tempel is immers opgetrokken uit steen, zand en beenderen.

Toch wordt het Slough best heet onder de voeten. Hij denkt aan een plan, als hij nou eens...Mmmm, ja..

Vanuit de ingang van de tempel weerklinkt een gierende lach...

Deze kloon misbruikt Equilan voor sex...
pi_2326188
* LD raapt de as op en stopt dat in de zakjes.. dan slijpt hij z'n zwaart en stopt het slijpsel ook in de zakjes.

Als deze pijlen ontploffen krijg je een lichtflits met een dikke zwarte irriterende rook.

Hmm Als we die tempel in de Fik steken dan is dat Vosje waar je het over had ook verloren en dat wil ik niet op m'n geweten hebben, al zou je een afweging moeten maken tussen een vosje of dat die Slough_Feg terug kan keren.

Maar toch heb ik liever dat dat vosje ongedeerd blijft en die nep LWaS gemaakt van glinsteringen zei je he .. hmm.. Zo te horen moeten we die wel aan kunnen of misschien kan jij hem wel versmelten met een vlammetje

Als dat vosje uit die tempel is dan kunnen we die tempel wel vernietigen al zou dat zonde zijn want een tempel blijft een heiligdom en kan omgevormt worden tot een tempel voor het goede.

* LD denkt er even over na.

Het enige is dus die Slough_Feg uit de tempel lokken en dan voorkomen dat hij er weer in kan .. Maar dat kan ons het leven kosten .. Of te wel we moeten volhouden dan tot er redding komt.

pi_2342573
in het bos loopt een meisje met een karretje met allemaal pakketjes erop, ze kijkt even om haar heen, mompelt in zich zelf; owjee hier maar niet, en loopt het bos weer rustig uit
alerta, alerta, alerta antifascista
  maandag 3 december 2001 @ 15:19:41 #52
8401 Draak
Gandalf & Aurian, Shia
pi_2364152
* Gandalf denkt even na.
Lord_Dreamer, ook ik heb de beschikking over een klein beetje magie. Als we ons nou verdekt opstellen in het bos en vandaar uit de tempel beschieten met jouw pijlen. Ik zal er dan voor zorgen dat we niet zo makkelijk te zien zijn, dat geeft ons misschien wat extra tijd.
Ik weet zeker dat Equilan niet lang meer zal wegblijven..

* Het tweetal loopt verder het bos in als Gabdalf opeens een ingeving krijgt.
Die smid, Atrimar heeft hij toch?? Zou hij ook niet kunnen helpen?? Volgens mij is hij ook bekend met de oude gebruiken..

pi_2367506
Hmm dat idee van verdekt opstellen spreekt me wel aan beste Gandalf, zo is het risico voor ons ook het kleinst.

Ik hoop inderdaad dat Equilan erg snel zal komen. Als we de aanval inzetten heb ik liever niet dat jij als een stuk vlees eindigt op de BBQ, en dat ik als een lijk lig te vergaan in de hoek.

hmm Atrimar.. tja dat is een vechter en hij beheerst de oude vechtkunsten, en ik denk dat hij meer is dan hij zich voor doet komen, dus dat is een goed idee. is het misschien ook een idee om Phoenixx, De Vuurvogel er bij te vragen.. Herezen uit haar as lijkt ze me ook een harde dobber voor Slough_Feg en Vuur is altijd een handig hulpmiddel toch ???

Was Quantarianth maar eens wat meer een denker dan een vechter dan zou hij misschien wel kunnen helpen, maarja die zorgt voor de orde op het kasteel en kan niet komen en dat is misschien maar goed ook.

woensdag 5 december 2001 @ 09:59:04 #54
8401 Draak
Gandalf & Aurian, Shia
pi_2382140
Phoenixx? Die ken ik nog niet Maar als jij zegt dat die kan helpen lijkt me dat prima.
Ik kan ze niet om hulp vragen, ga jij ze halen dan zal ik ondertussen de tempel in de gaten houden.

* Ze zijn ondertussen al bijna bij de tempel aanbeland, de contouren zijn in de verte door de bomen heen te zien.

pi_2383231
* Lord Dreamer gaat er sluipend vandoor ondertussen Gandalf achterlatend..

* Hij hoopt dat Gandalf niet ondekt wordt en dat hij zich rustig kan houden in afwezigheid van Equilan.

Hmm Atrimar waar zal die zitten en Phoenixx en wat is er ondertussen gebeurt op de rest van het eiland.

pi_2383620
Atrimar heeft het briefje gelezen en heeft zijn lichte, doch oude wapens en uitrusting meteen omgedaan en is hierheen getogen. Diep in het bos van Herne zoekt Atrimar naar sporen die hem naar LD zouden kunnen leiden. In zijn hand heeft hij zijn runezwaard, gegraveerd met de oude reiger, en op zijn rug hangt zijn voetboog, met de pijlen stevig in de koker.
Aan zijn riem hangt een grote zware bijl.

Waar hangen ze uit? Wat is er allemaal aan de hand, en van wie is die ijselijke lach steeds die door de bossen galmt?

Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  woensdag 5 december 2001 @ 13:11:04 #57
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_2384070
Lord Dreamer en Phoenixx zijn de berg afgedaald en het Duistere Bos ingetrokken. Ondanks de vermoeidheid in zijn oude spieren weet Lord Dreamer hen feiloos naar Gandalf te leiden.

Voorzichtig loopt Phoenixx op Gandalf af. Goed - het zou dan een vriendelijke draak zijn, en zo vreselijk groot is hij nu ook weer niet, maar ze neemt liever geen risico...

* Gandalf? Pssst - Gandalf?, fluistert ze. * Hallo, ik ben Phoenixx. Is Atrimar hier ook al?

Phoenixx en Lord Dreamer kruipen achter de draak en kijken naar de ingang van de tempel.

The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
pi_2384210
Atrimar tikt zachtjes Phoenixx op haar welgevormde schouder en grinnikt om haar kleine schrikreactie.

Hij fluistert: Zo wat is er aan de hand?

Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
  woensdag 5 december 2001 @ 13:30:34 #59
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_2384268
* Eek! Oh, Atrimar... Wil je me niet zo laten schrikken?

Phoenixx legt aan Atrimar uit dat er iets in die tempel is dat de oorzaak is van alle toestanden hier. Gandalf is hier door de godin Equilan achter gelaten, en alle krachten verzamelen zich nu dus hier.

* En wat we hier dus nu moeten doen is me niet helemaal duidelijk., besluit ze haar verhaal.

The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
pi_2384299
Dus ik moet hier komen knokken met een stel goden en demonen??
Atrimar kijkt haar verbaasd aan.
pi_2384336
Tja Atrimar.. Daar komt het wel op neer .. het lijkt er op dat wij voor de afleiding moeten gaan zorgen samen met Gandalf en dat dan equilan wat kan gaan doen.

Maar misschien dat Gandalf zelf nog meer contact heeft gehad met Equilan en daardoor wat meer weet.

* Lord Dreamer pakt ook vast z'n jachtboog en kijkt z'n speciaal geprepareerde pijlen na.

Zeg Atrimar heb je nog wat speciaals meegenomen voor licht/rook en kanl effecten ?

pi_2384416
Neuh, ik ben geen alchemist, jullie zullen het met mijn zwaard en pijlen moeten doen ben ik bang.

Atrimar steekt zijn pijlkoker handzamer om zijn heup en denk nog steeds dat hij als sterveling weinig kans maakt

vrijdag 7 december 2001 @ 11:14:45 #63
8401 Draak
Gandalf & Aurian, Shia
pi_2404838
Lord_Dreamer, vertel ze maar dat ik ook niet precies weet wat Equilan nou wil... ik moest gewoon zoveel mogelijk mensen verzamelen om te helpen!
Het probleem is dat, als Slough_Feg niet verslagen wordt, wij met onder andere een eeuwige winter opgescheept zullen zitten. Zoals je misschien weet sterft Herne_the_Hunter elk jaar als de seizoenen hun cyclus volbreacht hebben. Slough_Feg heeft Herne voortijdig vermoord en zijn plaats ingenomen en we zullen ervoor moeten zorgen dat hij toch gehoorzaamt aan de eeuwige kringloop van leven en dood.
Maar hoe mijn godin dat wil gaan doen weet ik niet.. Ze had niet verwacht hier alleen voor te staan.
Ik bedoel natuurlijk zonder Herne.
* Haast Gandalf zich er achteraan te zeggen. Hij hoopt maar dat de drakenlord zich niet beledigd voelt door zijn woorden.
pi_2404966
Neavram damashar Ba'alzamon.

De eeuwige winter door Hartsvloek. In een ver verleden hebben wij de Schaal der Winden kunnen gebruiken om het weer in het gareel te krijgen. Maar ik weet niet waar die gebleven is. Maar wat kunnen wij nou doen om dit alles tegen te gaan?

Atrimar kijkt verbeten naar de grotten

pi_2405355
Hmm ... Aha dat is dus de reden dat Herne elk jaar even verdwijnt .. hmmm

nee Gandalf ik ben niet beledigt, wie ben ik ... Draken, zwaarden en een klein beetje magie. Maar dat valt in het niets bij de macht van Goden zoals Equilan en Herne.

Dus ik ben al blij als we iets kunnen doen..

Hmm "Schaal de Winden" Atrimar hmm tja hmm .. Iemand enig idee wat we kunnen doen. We moeten die Slough_Feg uit die grot hebben.

pi_2405474
Tsja, wachten op Equilan? Ik weet het ook niet hoor ... bloedvuur ik heb niet eens magie om me te beschermen
  vrijdag 7 december 2001 @ 12:19:51 #67
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2405513
* Equilan stapt stevig door, ze hoopt Gandalf ergens te treffen en hoopt dat hij geluk heeft gehad met bij elkaar roepen van 'hulptroepen' Ze haalt diep, diep adem en vertrekt haar gezicht weer... de lucht in het bos is lang zo fris en zuiverend niet als hij zou moeten zijn..

Hier en daar houdt ze haar passen even in en controleert hoe het bos ervoor staat; tijdens eerdere tochten door het bos heeft ze overal wat poeder achtergelaten, uiteraard met een reden. Haar eerdere ontmoeting met Slough_Feg liep uitermate slecht af vanwege gebrek aan magische energie. De godin onttrekt energie aan de natuur om magie te bedrijven en Slough_Feg kreeg het voor elkaar haar van die energie af te snijden. Het paarse poeder is een soort van geleider, op haar persoonlijk afgestemd. Het geleidt energie naar haar en omgekeerd geleidt het de magie die zij gebruikt zodat het sterker is en een groter bereik heeft.
Af en toe haalt ze het zakje uit haar rugzak en strooit nog wat poeder op de grond.

Na een tijdje staat Equilan stil en 'voelt'... Ah, die kant op naar Gandalf.. en ja het is hem gelukt, hij is niet alleen!!
Uiterst omzichtig loopt ze verder, ze komt nu in de buurt van de tempel.
Het laatste stuk sluipt ze door de bosjes, tot ze zich achter het gezelschap bevindt. Voorzichtig schraapt ze haar keel...
Atrimar springt meteen op, zijn zwaard in de aanslag.

Hoho!! * Fluistert Equilan. Ik ben het maar

pi_2405534
Bloedvuur! Waar bleef je

Atrimar laat zijn zwaard zakken en knielt weer neer

vrijdag 7 december 2001 @ 12:27:43 #69
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2405606
Ah, ik was bij Danu de aardgodin waar Herne_the_Hunter uit ontstaat. Walgelijk schepsel, erg kinderlijk en absoluut niet wereldwijs
Maar goed, ik ben er weer, hoe staan we er hier voor?? Zit Slough_Feg nog in de tempel??
Phoenixx, Lord_Dreamer, jullie ook hallo Wat fijn dat jullie hier zijn!!
  vrijdag 7 december 2001 @ 12:28:59 #70
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_2405621
Phoenixx kijkt op... Dus dit is Equilan? Met respect bekijkt ze de elfengodin.

* Dag Equilan...

Verbaasd ziet ze het poeder dat de godin her en der rondstrooit. Ze zou zoveel willen vragen, maar daar is het nu noch de plaats, noch de tijd voor.

Rustig wacht ze af tot ze iets moet doen.

pi_2405783
* Lord Dreamer Kijkt Equilan aan ..

Dag Equi .. mooi op tijd .. Die draak van je wordt steeds magerder omdat die op je zit te wachten.

Maar vertel eens .. wat is je bedoeling. Een potje knokken is altijd goed maar knokken tegen een God ?? Is het de bedoeling dat we hem verzwakken ?? Uit de grot lokken , want ik ben bang dat we niet echt in staat zijn hem te doden, althans het lijkt me niet dat je een god dood met pijlen, zwaarden etc ?? Is vuur een oplossing ???

pi_2405811
Atrimar gromt wat binnensmonds. Zijn heldergele ogen kijken Equilan vragend aan.

Ja Equilan, waar heb je ons voor nodig? Jij en Phoenixx zijn nagenoeg onsterfelijk, en LD, ondanks zijn magie, en ik zijn bijzonder sterfelijk.
Wat kunnen wij nou uitrichten tegen een god?

vrijdag 7 december 2001 @ 13:01:18 #73
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2405940
Tja, dat weet ik nog niet.. Kijk, je hebt goden en goden en ik weet gewoon niet precies waar Slough_Feg toe in staat is. Het lijkt me verstandig hem niet te onderschatten, hoewel zijn magie misschien niet heel verfijnd is, is het wel erg krachtig.
Mijn eerste plan was, is eigenlijk, om hem uit de tempel te verdrijven. Ik vermoed dat de tempel zijn magie versterkt en(!!) hij heeft de mogelijkheid de tempel dusdanig af te sluiten dat ik geen gebruik meer kan maken van mijn magie!!

Ik neem aan dat Gandalf jullie al het een .. ownee dat kan natuurlijk nie... ow natuurlijk wel, jij praat met draken uiteraard Lord-Dreamer Hebben jullie al nagedacht over mogelijkheden om hem de tempel uit te krijgen?? Is Slough_Feg uberhaupt nog wel in de tempel??

pi_2405960
Volgens de wolven in de buurt is er niemand in de Tempel, maar dat zegt niets als er magie in het spel is, wolven hebben er een afkeer van. Zal ik anders gewoon maar even aankloppen?
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:13:26 #75
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_2406082
* Lijkt je dat verstandig, Atrimar? Ik geloof niet dat Slough_Feg zo'n gezellig heerschap is die wil babbelen over pijlen en bogen en zo... Zal ik niet beter gaan kijken? Misschien dat hij een vrouw eerder als ongevaarlijk zal zien!
pi_2406129
Met een vijand als Equilan vrouwen als ongevaarlijk zien? Ik denk het niet phoenixx *glimlacht* Misschien moest ik het maar gewoon proberen

Dit gezegd hebbende staat Atrimar op en loopt naar de ingang van de grot. Daar aangekomen neemt hij zijn runezwaard in beide handen en steekt deze diep in de grond voor de grot. Meteen beginnen de runen op te lichten en een diep, laag gezoem weerklinkt in de omgeving.
Atrimar neemt zijn bijl van zijn riem en wacht af wat er gebeuren gaat.

Nivream Ba'alzamon! Careis antaran ye mujeran!

vrijdag 7 december 2001 @ 13:21:35 #77
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2406204
* Equilan schiet in de lach en duwt snel haar gezicht in de rug van Gandalf. Wat gedempt geproest is te horen.

Verdorie Atrimar, we moeten wel een beetje stil zijn!!

* Gandalf kijkt Equilan aan en laat haar weten dat Lord_Dreamer pijlen heeft vervaardigd die brandend worden afgeschoten en dan een hele dikke smerige rook veroorzaken.

Dat lijkt me een uitstekend idee!! Ow wacht ik heb een nog beter idee!! Stel nou dat Slough_Feg inderdaad niet in de tempel zit. Ik wil voorkomen dat hij er weer naar toe terug kan keren. Laat mij die pijlen eens zien Lord_Dreamer??

* De godin pakt de pijlen aan van de drakenlord en bekijkt ze zorgvuldig. Ha je hebt as van Gandalf gebruikt ruik ik, perfect idee van je
* Ze pakt een zakje uit haar tas met wat kruiden, haalt er een klein handje uit en wrijft ze fijn in de palm van haar hand. Op elke pijl laat ze wat kruiden vallen.

Zo Nu zal de rook dagen blijven hangen, zich hechten aan de muren van de tempel zodat Slough_Feg zich daar voorlopig niet kan terugtrekken.
Atrimar, als jij nou samen met Gandalf naar die kant van de tempel gaat, dan blijven LD en Phoenixx hier...
Ik zal daar gaan staan met wat pijlen, dan kunnen we de tempel bestoken van drie kanten met brandende pijlen en dikke vette rook, goed plan??

pi_2406264
Ik vind het best, maar uit die grot komt geen reaktie

Atrimar kijkt een beetje verongelijkt naar Equilan.

mompelmompel mij een beetje uitlachen... vrouwen ...

vrijdag 7 december 2001 @ 13:27:10 #79
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2406288
ahum, dat was eigenlijk een ractie op je voorstel... komt nu wat 'lullig' over maar is wel goed zo denk ik!!
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:32:00 #80
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_2406357
* Ik heb er ook geen problemen mee... Maar - ik heb geen pijl en boog! Een beetje rook zal mij niet deren... zal ik niet binnen gaan kijken - zeker weten dat hij weg is??
pi_2406370
grinnik and moving on
pi_2406384
Phoenixx, kun je je vuurvorm niet aannemen? Anders kun je mijn boog wel lenen, ´t is wel een voetboog, dus erg groot, maar misschien kun je hem gebruiken

[Dit bericht is gewijzigd door Atrimar op 07-12-2001 13:34]

pi_2406387
* Lord Dreamer steekt een fakkel in de grond, steekt h'm aan en pakt z'n boog .. spant hem een paar keer.. en legt er en pijl op.

Zo dit is de ideale manier om een kruisvuur aan te leggen ..

Atrimar doe je wel voorzichtig .. Gandalf jij ook .. Goed oppassen.

* Lord Dreamer wacht dan totdat Atrimar en Gandalf de grot in gaan.

idd ben ik sterfelijk ;)hmm gelukkig is er de translocatie

vrijdag 7 december 2001 @ 13:39:30 #84
16475 Absinthe
pi_2406448
* Een gitzwarte kraai daalt neer en zoekt een veilige schuilplaats, vanwaar het beest het kleine groepje avonturiers nauwlettend in de gaten kan houden met zijn kraalogen.
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:42:50 #85
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_2406495
Phoenixx kijkt eens naar de voetboog van Atrimar. Een onhandig geval, maar ach - moet mee te werken zijn...

* Ja ik kan wel een vuurvogel zijn, maar lijkt me niet handig hier. Het bos is een beetje brandbaar, hè? En ook die voetboog kan ik dan niet meer gebruiken. Laten we die optie bewaren voor als het echt niet anders kan...

Ze pakt de voetboog aan en probeert dat ding een beetje onder controle te krijgen.

vrijdag 7 december 2001 @ 13:53:25 #86
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2406599
* Equilan neemt een paar pijlen van LD aan en loopt omzichtig met een wijde boog om de tempel heen. Aan de andere kant ziet ze Atrimar met Gandalf lopen. LD en Phoenixx wachten tot iedereen op zn plaats is.

De godin geeft een teken als ze haar plek bereikt heeft en wacht tot de anderen ook een teken geven. Dan zullen ze allemaal tegelijk de tempel gaan beschieten.

pi_2406658
Atrimar staat met Gandalf aan de andere kant en wacht gespannen af wat er gaat gebeuren. Zijn handen grijpen vaster om het heft van zijn zwaard.
Hij laat zich iets achter Gandalf zakken zodat hij niet voor de muil van de draak komt te staan
pi_2406704
* LD geeft Equilan een knikje dat hij klaar is en hij steekt een pijl aan.

Een grimmige vastberaden blik is af te lezen van z'n gezicht.

Een beeld van lang vervlogen tijden staat op z'n netvlies.. beelden van grote veldslagen waar vlagen van pijlen de zon verduisterden. rook pluimen de horizon onzichtmaar maakten. Tijden van weleer.. Dat alles ziet hij voor zich als hij de brandende pijl op de ingang van de grot richt

vrijdag 7 december 2001 @ 14:06:25 #89
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2406734
* Ook Equilan pakt een pijl, knipt met haar vingers en heeft een prachtige oude handboog in haar handen. Ze legt de pijl erop en spant de boog. Ze mikt en slaakt een oeroude strijdkreet. Dit is het sein en allemaal laten ze hun pijlen los, pakken een nieuwe em schieten weer..

De tempel is al snel nauwelijsk meer te zien door de dikke vette zwarte rookwolken die eromheen walmen, naar binnen trekken.

pi_2406768
Vanuit de ingang van de tempel, komen dikke roetzwarte wolken tevoorschijn, maar het blijft stil.

Een diepe stilte vult de omgeving tot de tijd zelve verandert lijkt in een dikke brij, de spanning is nijpend.
kijk even!

TA! RA! NIS!
  vrijdag 7 december 2001 @ 14:14:12 #91
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2406819
* Equilan bereidt zich voor op een gevoel van stikken, pijn op de borst (vanwege de spreuk die Slough_feg over haar heeft uitgesproken) maar er gebeurt niets.
Na een tijdje zijn haar pijlen op en met een omtrekkende beweging loopt ze weer naar Lord_Dreamer en Phoenixx toe.

Hai Ging goed he?? Moet je die tempel kijken, daar verblijft niemand meer de komende tijd!!
Slough_Feg was er niet, dat is wel duidelijk Jammer, maar eigenlijk wel goed zo. Lopen we geen gevaar en we hebben toch ons doel bereikt. Ons eerste doel dan, want we zijn er nog lang niet.

vrijdag 7 december 2001 @ 14:18:43 #92
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_2406853
Triomfantelijk komt Phoenixx overeind. Mooi - haar pijlen hebben doel geraakt en ze is niet eens in de knoop gekomen met dat boog-ding...

* Bravo jongens! Maar... hoe lang blijft deze rook hangen? Kan Slough_Feg hier nu weer terugkeren als de rook is verdwenen?

Phoenixx kijkt Equilan vragend aan...

[Dit bericht is gewijzigd door Phoenixx op 07-12-2001 14:19]

pi_2406860
Er gebeurt niets!

Atrimar laat verbaasd zijn zwaard zakken en kijkt zoeken rond terwijl hij de wolven probeert te horen.

Equilan?

vrijdag 7 december 2001 @ 14:22:16 #94
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2406881
De rook blijft zeker een week hangen en ik denk nog wel langer, dus voorlopig kan hij hier niet meer verblijven. En dat was precies wat ik wilde want hij kan deze tempel afsluiten op een manier dat ik mijn magie niet meer kan gebruiken.

De vraag is nu, waar is hij heen?? En wat is er nog in de tempel?? Phoenixx, jij bent een vuurwezen.. kan jij tegen rook?? Ik wilde Gandalf naar binnen sturen om te kijken wat er is achtergebleven in de tempel, maar misschien kan jij meegaan??

vrijdag 7 december 2001 @ 14:25:01 #95
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_2406902
* Natuurlijk Equilan, ook in menselijke vorm heb ik niet echt frisse lucht nodig... Ik ga wel even kijken!

Phoenixx legt de voetboog voorzichtig weg en sluipt achter Gandalf aan de grot in.

vrijdag 7 december 2001 @ 14:39:20 #96
8401 Draak
Gandalf & Aurian, Shia
pi_2407033
* Gandalf loopt voorzichtig de tempel in, Phoenixx op zijn hielen. De gang is niet al te lang en dan komen ze bij de grote zaal. Het is alleen omdat Gandalf hier aleens geweest is dat hij dat weet, te zien is het namelijk absoluut niet.
Door de hele tempel lijkt de rook te hangen, vies en dik. Zelfs gandalf heeft af en toe moeite met ademhalen. Hij kijkt om naar Phoenixx, maar die lijkt er absoluut geen last van te hebben. Monter staat ze achter hem en probeert door de rook heen te kijken. Gelukkig is het vuur van de pijlen al gedooft, maar zo had LD ze ook geprepareert.
Gandalf zet een pasje opzij om de vrouw voor te laten. Zij is beter thuis hier dan hij in die rook.
pi_2407043
Atrimar voegt zich weer bij Equilan en LD, en wacht af tot de bevindingen van Phoenixx en Gandalf bekend worden. Afwezig ziet hij zijn boog op de grond liggen en mopperend pakt hij deze op en haalt de pees van de boog af.
pi_2407134
hmmm die tempel ziet er zeker slecht uit ..

Maar daarbinnen zit dus niets meer ? , wat doen we nu ?

* LD zet z'n boog tegen een boom en neemt een slok uit z'n veldfles en rust even uit. z'n arm warm van het spannen van de boog en het afschieten van de pijlen

vrijdag 7 december 2001 @ 14:52:26 #99
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2407153
Dat ging lekker he?? Het is een tijd geleden dat ik heb geschoten met pijl en boog, maar mijn boog was mij nog niet vergeten en de kunst van het schieten verleer je blijkbaar nooit.
* Het achtergrond gebabbel van de godin stoort de twee mannen niet, ze begrijpen wel dat Equilan een beetje zenuwachtig is. Phoenixx en Gandalf samen in de tempel, wie weet wat er gebeurt.. ze voelt het toch een beetje als haar verantwoording.
  vrijdag 7 december 2001 @ 14:58:38 #100
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_2407221
Gandalf stapt iets opzij, en Phoenixx begrijpt dat zij voor moet gaan. Hoe galant... of? Phoenixx kijkt naar de draak en ziet dat hij wat moeite heeft met ademen.

* Och, Gandalf, slaat die rook zelfs op jouw longen?

De draak antwoort niet, en dan bedenkt ze zich dat ze helemaal geen drakentaal kan verstaan. Zou hij haar wel kunnen begrijpen?

Voorzichtig loopt ze naar voren. De vette rook maakt dat ze nauwelijks kan zien waar ze loopt. Half struikelend verkent ze de ruimte waarin ze zich nu bevinden, telkens achter haar reikend zodat ze niet te ver bij de draak vandaan zal raken...

vrijdag 7 december 2001 @ 15:08:08 #101
8401 Draak
Gandalf & Aurian, Shia
pi_2407332
* Gandalf volgt Phoenixx op de voet en als hij ziet hoe aarzelend ze verder loopt, pakt hij een slip van haar gewaad in zijn bek, zodat ze nooit echt zou kunnen vallen of te ver bij hem vandaan geraakt.

Ondertussen zijn ze de zaal uit en een lange gang ingelopen. De gang loopt heel zachtjes af naar beneden.

vrijdag 7 december 2001 @ 15:28:12 #102
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_2407572
Langzaam maar zeker dringen Phoenixx en de draak steeds dieper de tempel binnen. Van buiten leek het niet zo groot, maar dat blijkt vies tegen te vallen.

Het is niet te verwachten dat er nog iemand in deze rook kan zijn achtergebleven. Zich sterk voelend met Gandalf vlak achter zich loopt Phoenixx door.
Dan streelt er iets langs haar benen. Ze schrikt zich rot en met haar hart bonkend in haar borst tast ze naar beneden. Een combinatie van bont en metaal...
Gandalf gromt zachtjes...
Als ze het wezentje optilt kan ze zien wat het is. Een monsterlijk gedrocht... sommige delen doen nog vaag denken aan een kat... Vol walging werpt ze het creatuur van zich af.

* Gandalf, wat was dat? Ik ben bang, Gandalf... Moeten we nog verder?

pi_2407645
Atrimar beent ongeduldig heen en weer. Hij is niet gewend aan lang wachten zonder zelf iets te ondernemen.
  vrijdag 7 december 2001 @ 15:44:43 #104
8401 Draak
Gandalf & Aurian, Shia
pi_2407792
* Gandalf had het beestje al aan voelen komen en schrok er dan ook niet zo van als Phoenixx. Als zij de kat van zich afwerpt maait de draak met zijn poot de kat naar zich toe. Gandalf denkt even na of zij nog verder moeten of niet, terwijl Phoenixx nog een paar stappen naar voren zet.
Opeens is er geen grodn meer onder haar voeten en met een ijselijke gil stort ze naar beneden. Gelukkig is het gat niet diep en komt het uit in een tunnel. Gandalf zijn haart slaat een slag over als hij voelt dat Phoenixx valt en met een sprong staat hij aan de rand van het gat. Hij heeft nog steeds een slip van haar gewaad in zijn bek en het gat blijkt zo ondiep te zijn, dat het niet eens is gescheurd.
Voorzichtig springt hij naast haar in het gat en tuurt de donkere tunnel in. Hij voelt een frisse windvlaag langs zijn gezicht strijken en duwt Phoenixx de tunnel in. De kat springt ook de tunnel in en loopt achter hen aan.
  vrijdag 7 december 2001 @ 15:57:02 #105
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_2407936
Mopperend krabbelt Phoenixx overeind.

* Rotkat! Grmbl...

Gandalf is naast haar terecht gekomen en ze ziet dat hij zijn kop naar links heeft gedraaid. Ze kijkt wat daar de reden van is en voelt dan ook de buitenlucht.

* Je hebt gelijk, Gandalf. Waarom teruggaan als we zo misschien ook naar buiten kunnen?

De rook is hier wat minder door het contact met de buitenwereld. Voorzichtig lopen ze verder en inderdaad... via een smalle opening kan Phoenixx naar buiten kruipen. Snel begint ze takken en stenen opzij te trekken om voldoende ruimte te maken zodat ook de draak hier naar buiten kan.

* Zo. Kennelijk waren er meerdere uitgangen. Maar waar zijn we nu? Gandalf, weet jij waar de anderen zijn?

vrijdag 7 december 2001 @ 16:03:53 #106
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_2408028
* Lord Dreamer kijkt de ongeduldige Atrimar aan..

Rustig man .. ze komen zo wel weer terug ..

pi_2408047
Oh daar twijfel ik ook niet aan, maar het gebrek aan actie en beweging breekt me op.

Atrimar begint een variant van patience te spelen met wat takjes en steentjes

vrijdag 7 december 2001 @ 16:11:50 #108
8401 Draak
Gandalf & Aurian, Shia
pi_2408132
* Gandalf wacht geduldig tot het gat groot genoeg is om ook hem door te laten en kruipt er dan uit. Vlak achter hem aan komt de kat. Met een snelle beweging neemt de draak de kat in zijn bek. Het beestje protesteert hevig maar Gandalf laat niet los. Hij kijkt eve om zich heen met zijn neus in de lucht, en begint dan te lopen. Vragend kijkt hij achterom en Phoenixx loopt al snel achter hem aan. Niet veel later zien ze de tempel en even verderop het wachtende drietal staan. Phoenixx roept en zwaait en ze komen naar hun toe gelopen.
  vrijdag 7 december 2001 @ 16:12:44 #109
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2408146
He kijk nou daar zijn ze weer!! Waar komen jullie nou vandaan??
  vrijdag 7 december 2001 @ 16:20:08 #110
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_2408242
Phoenixx is dolgelukkig dat ze de anderen weer ziet.

* Achterin de tempel hadden we een gang gevonden. Dit eh - ding (wijzend op het verminkte kat/robotje in de bek van Gandalf) * schurkte langs mijn benen. Ik ben toen in een gat gevallen. Via de tunnel die we toen vonden konden we naar buiten kruipen...

De spanning valt van haar af en de tranen beginnen over haar met roet besmeurde wangen te biggelen.

[Dit bericht is gewijzigd door Phoenixx op 07-12-2001 16:20]

vrijdag 7 december 2001 @ 16:20:34 #111
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_2408248
* Lord Dreamer draait zich om .. huh waar komen die nu zo gauw vandaan .. dan bedenkt hij het .. en vloekt

Damn .. die Slaugh_Feg moet dan ook ergens rondzwerven ....

pi_2408331
Atrimar slaat zijn arm om Phoenixx schouder en laat haar even uithuilen.

Rustig maar, je hebt het toch goed gedaan?

vrijdag 7 december 2001 @ 16:27:22 #113
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2408333
Phoenixx, stil maar Je was geweldig, bedankt!! * Ze slaat een arm om Phoenixx heen en drukt haar even stevig tegen zich aan, zichzelf zodoende ook besmeurend met het vette roet uit de tempel.

Inderdaad Lord_Dreamer, dat moet wel de manier zijn geweest waarop hij is ontkomen. Maar waar zou hij naartoe gegaan zijn??
* Equilan neemt een klein stapje opzij zodat ze even rustig staat. De rest staat nog om Phoenixx en Gandalf heen te luisteren naar wat ze meegemaakt hebben. De godin laat haar magische tentakels gaan en 'bevoelt' het bos. Geen spoor van Slough_Feg te bekennen. Ze laat ze verder uitgaan, het hele eiland over... maar wat ze ook tegen komt, geen Slough_Feg!!

Mensen, ik begrijp er geen bal van, maar hij is weg... ik heb werkelijk geen idee waar naar toe, heel vreemd...

* Gandalf staat daar ondertussen maar met de kat in zijn bek. Ow Gandalf, laat eens zien waarom heb je dat beestje meegenomen?? * Equilan pakt het beestje uit zijn bek en laat het van schrik bijna vallen. Ze kan zich nog net beheersen en tilt de kat op om het aan een grondig onderzoek te onderwerpen.

Krijg nou wat, dat is de kat van Absinthe!!

vrijdag 7 december 2001 @ 16:32:34 #114
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_2408392
* Lord Dreamer kijkt Equilan aan ..
De Kat van wie ?? ohhh Absinthe ...

Hmm ik hou er niet van dat duistere figuren zomaar verdwijnen .. nou dat houd wel in dat we we de grot kunnen afschrijven als duistere tempel.

Wat doen we nu ??? hmm * LD ziet Phoenixx getroost worden door Atrimar .. Nah jah daar hebben we ook niets meer aan

pi_2408438
Hij is WEG!? Verdwenen? Wat is dit nu weer voor duistere onzin? Hij kan toch niet zomaar in het niets verdwenen zijn?

Atrimar zit nu inmiddels ook onder het roet, maar dat heeft hij wel vaker dus hij negeert de vuile plekken volkomen.

En wat is er met die kat aan de hand?

vrijdag 7 december 2001 @ 16:39:03 #116
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_2408454
Phoenixx vermant zich. Ze kijkt naar Equilan en Atrimar die haar zo stevig omhelsd hadden en ziet dat ze nu helemaal onder het roet zitten. Giechelend kijkt ze naar de oorzaak - zelf ziet ze er ook niet uit.

* Lekkere vuurpijlen waren dat!
Maar belangrijker... Als je Slough_Feg niet op het Eiland kan voelen, betekent dat dan dat hij toch nog in de tempel moet zijn, Equilan?

[Dit bericht is gewijzigd door Phoenixx op 07-12-2001 18:09]

vrijdag 7 december 2001 @ 16:42:07 #117
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2408478
Absinthe heeft mij op het spoor van Slough_Feg gezet, hij is ee beetje een apart type die dieren, in zijn optiek, 'beter' maakt door organische door mechanische onderdelen te vervangen. Zie je het niet aan die kat dan??
Ik denk dat die kat hier per ongeluk is achtergebleven toen Absinthe gewond taakte tijdens het gevecht tussen Herne en Slough_Feg... * Een verbitterde trek glijdt over haar gezicht als Equilan het heeft over wat leidde tot de dood van Herne.
Maar goed, Slough_Feg.. ja uitermate vreemd dat hij verdwenen lijkt te zijn. Of hij is op een plek die hij heeft afgeschermd, of... ja misschien is dat het, is hij op zoek naar Danu in de anderwereld!! Hoe dan ook, we zijn nog niet van hem af maar voorlopig kunnen we niets meer doen.
Ik denk dat iedereen wel wat rust en ontspanning kan gebruiken, zullen we naar het VTC gaan om wat te eten en te ontspannen?? Ik denk dat er nog genoeg te beleven valt de komende dagen...
pi_2408491
Ik kan me daarin wel vinden, een beetje ontspanning zal ons goed doen.

Atrimar geeft Phoenixx een klein speels tikje op haar welgevormde achterwerk.

Kom Phoenixx dan krijg je wat te drinken van me

vrijdag 7 december 2001 @ 16:47:03 #119
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_2408517
Ach ja ... Het vrije tijdscentrum .. Lang daar niet geweest.
dus ik kan daar vast wel douchen en zo .. hmm strak plan..

* Lord Dreamer pakt z'n spullen en gaat op weg.

vrijdag 7 december 2001 @ 16:48:15 #120
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_2408530
* Iets drinken?

Phoenixx kijkt ondeugend naar Atrimar.

* Een heel goed plan. Dit bos geeft me de kriebels... Ga me maar voor, want om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee waar we nu zijn.

pi_2408541
Atrimar legt zijn boog om zijn schouders en neemt Phoenixx hand in de zijne en stapt achter LD aan.

Ga ja nog mee Equilan of ga je terug naar je toren?

vrijdag 7 december 2001 @ 16:51:04 #122
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2408560
Wat denk jij, ik ga mee!! Ik kan ondertussen ook wel wat afleiding en ontspanning gebruiken

* Het 'zwarte' gezelschap vertrekt richting Fok!Eiland VrijeTijdCentrum

zaterdag 8 december 2001 @ 23:33:12 #123
16475 Absinthe
pi_2422007
* Absinthe arriveert op de plek des onheils. De kraai krast nog altijd zijn valse boodschap van chaotisch geluid. Voldaan kijkt Absinthe rond met ogen die gewend zijn aan het duister en een stel kunstmatige longen die heel wat kunnen verdragen. De kraai land en gaat op zijn schouder zitten, ook het beest is hier eerder geweest.

Dus dit is waar het allemaal gebeurde. Ik ben niet echt onder de indruk moet ik zeggen.

Hoe gaat dat spreekwoord ook al weer? Je vangt meer vliegen met een hoop smeulende stront...? Het doet er ook maar weinig toe. Ik heb nog een appelte te schillen met de bewoner van dit bouwval en ik heb al precies een idee hoe ik dit aan ga pakken.

Ze weten absoluut niet wat er gaat gebeuren. Die PhalanX was in dat opzicht al dicht bij zijn doel geraakt. Je komt een heel eind met bedrog, door de dingen anders af te spiegelen dan dat ze werkelijk zijn heb je een voordeel over je tegenstander. Verwarring is een formidabel wapen.

Kom ik heb genoeg gezien, we gaan terug naar huis...

maandag 10 december 2001 @ 14:50:40 #124
16475 Absinthe
pi_2437818
* Absinthe , de kraai en de kist arriveren bij de ingang van de Tempel. Het is niet lang geleden dat Absinthe op deze plek op het geweldige idee kwam om Slough Feg, een figuur dat het doelwit is van zijn wraak en zijn haat, een cadeau te geven. Iets passends moest het zijn, iets koninklijks, iets groots en luguber als Slough Feg zelf.

In de kist kan Slough Feg een zetel verwachten, gemaakt met de hand. Dat Absinthe connecties had met de makers van dit lugubere meubelstuk heeft de levering bespoedigt, maar ook de prijs behoorljk verlaagd.

woensdag 12 december 2001 @ 14:17:21 #125
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2463600
* Als de godin in het bos is aangekomen, zoekt ze een mooi plekje uit en bouwt daar een kampvuurtje. Gandalf is natuurlijk met haar meegekomen en hij zoekt een lekker plekje in de buurt van zijn godin, maar uit het zicht.
Zodra Equilan zich heeft geinstalleerd rommelt ze wat in haar rugtas en haalt een zakje kruiden tevoorschijn. Die strooit ze op het vuur, wat meteen begint te flikkeren en vlammen in de meest bizarre kleuren. Gekleurde rook stijgt op en lijkt zich een weg te zoeken door het bos, naar het dorp, over het gehele eiland. Equilan staat midden in de rook, haar armen geheven en met haar ogen dicht. Haar mentale tentakels laat ze uitgaan in een laatste oproep een hen die haar kunnen helpen. Natuurlijk Lord-Dreamer, Phoenixx en Atrimar, maar ze hoopt dat de boodschap ook ontvangen wordt door anderen die denken te kunnen helpen. Wie weet verschijnt Wilgje weer, en LWaS die aan het begin van dit avontuur met haar samenwerkte toen ze nog niet eens wisten waar het naartoe zou leidden. En Tamea, misschien Morpheus, Marlo die haar naar de ketel heeft geleidt, en alle anderen die op het eiland verblijven.

Na een tijdje, als het vuur weer normaal is geworden en de rook geen kleur meer heeft, gaat Equilan zitten.
De godin kan nu niets anders meer doen dan afwachten.. hetzij tot haar vrienden komen.. hetzij tot het Slough_Feg behaagt uit zijn schamele schuilplaats tevoorschijn te komen.....

pi_2464508
* Er sluipt een gedaante door het bos .. steels en onhoorbaar glijdt hij tussen de bomen door. Z'n verkennings tochten door het bos hebben toch nog nut gehad evenals de vorige ontmoeting hier. LD heeft z'n doel bijna bereikt

* Voorzichtig benadert hij het kampvuur, hij wil niemand laten schrikken. LD stuurt een mentaal bericht naar equilan en Gandalf zodat ze weten dat hij zo zal verschijnen.

Dan komt hij bij het kampvuur aan. En maakt zich bekent

Haai Equilan, haai Gandalf. Hmmm * Hij denkt even.. Wat is de bedoeling Equilan ???

* Hij zet z'n rugzak tegen een boom en z'n boog ernaast, dan, terwijl hij een slok neemt uit z'n veldfles, wacht hij rustig hoe de zaken zich ontwikkelen.

woensdag 12 december 2001 @ 16:42:01 #127
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2465120
LD wat goed je hebt me gehoord!!
Tja wat is de bedoeling.. ik hoop dat nog meer van onze vrienden mijn boodschap hebben gehoord en daar ook gehoor aan zullen geven. Voor we een mooi groepje bij elkaar hebben kunnen we weinig doen ben ik bang. Ik heb al geprobeerd Slough_Feg te traceren en ik heb het sterke vermoeden dat hij nog steeds op het eiland is, maar ik krijg hem net niet te pakken. Als er meer mensen zijn kan ik wat van jullie energie gebruiken en het nogmaals proberen, wie weet lukt het dan.
Dus daar wachten we op, of Slough_Feg moet uit zichzelf te voorschijn komen natuurlijk

Verder heb ik nog wat voorbereidingen getroffen maar dat merk je vanzelf wel als het zover is

Gandalf is, toen hij je aan hoorde komen, het bos ingetrokken om een hert te vangen, dus we zullen zo kunnen eten. Ik heb wel honger eigenlijk, heb een beetje last van een rommelige maag. Zullen de spanningen wel zijn
* Equilan wrijft over haar buik en kijkt steels naar beneden. De bolling lijkt alweer groter dan vanmorgen en ze heeft nauwelijks gegeten vandaag!! Nouja, gezien de activiteiten die nog zullen komen, heeft ze dat er zo weer afgewerkt

pi_2465310
Zacht sluipend en met zijn oren gespitst loopt Atrimar door het bos, terug richting de tempel van Slough_Feg. Onderweg probeert hij zijn vreemde gave te gebruiken om van de wolven te horen waar Equilan zich precies ophoudt. Achter in zijn hoofd hoort hij een oude wolvin ... Het is moeilijk de snelle opeenvolging aan beelden te volgen, omdat wolven geen gesproken woorden spreken, maar communiceren met beeldflitsen.

Jonge Stier, meng je niet in deze zaken ... gevaar ... dood

Atrimar zendt de wolvin beelden terug vervuld van zwaarmoedig plichtsbesef en een bijna smeekbede om de locatie van Equilan

Drakeheer, Elfgodin, draak ... tempel ... struikgewas ... stervend hert ... je zal eten Jonge Stier

Atrimar sluit de beelden uit en vervolgt zijn weg naar zijn bestemming. Na een tijdje komt hij in de buurt van de drie, en op goed geluk, en om ze niet aan het schrikken te maken, seint Atrimar met een uileroep zijn aankomst.

woensdag 12 december 2001 @ 16:58:55 #129
8401 Draak
Gandalf & Aurian, Shia
pi_2465388
* Gandalf draaft net door het bos terug naar hun kampplaats, als hij Atrimar achterop loopt. Met een duw va zijn kop laat hij merken dat hij er is, en samen lopen ze verder.
  woensdag 12 december 2001 @ 16:59:46 #130
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2465393
* Dagobert en Rebel_Girl komen aan bij het bos. Zo lopen heerlijk genietend rond, op zoek naar een slachtoffer. Dan zien ook zij het bonte gezelschap eilanders.

Een goeiemiddag allemaal. Wat brengt jullie hier?

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
  woensdag 12 december 2001 @ 17:01:39 #131
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2465418
Atrimar!! Geweldig je bent er ook Ah en je hebt gandalf meegenomen, fijn.

* Gandalf laat een middelgroot hert uit zijn bek vallen en neemt weer zijn kleine gedaante aan. Voor het sjouwen met dat hert is het praktischer wat groter te zijn.
Equilan gaat erbij zitten en met een haal van haar mes haalt ze het hert open. Ze vilt het hert en maakt het klaar om te bereiden.

Ga lekker zitten Atrimar, zoals je ziet is LD er ook
Ik zal je in het kort even vertellen hoe we er voor staan.

* Equilan vertelt Atrimar hetzelfde verhaal als ze LD ook verteld heeft en rijft ondertussen stukken hert aan een spit en hangt dat boven het kampvuur.

woensdag 12 december 2001 @ 17:03:40 #132
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2465443
Dagobert en RebelGirl!! Kom erbij, hebben jullie honger??
Wij zitten hier te wachten tot meer eilanders zich hier verzamelen, teminste, diegene die denken te kunnen helpen in de strijd tegen Slough_Feg.
We wachten hier tot we met genoeg zijn om een poging te doen te achterhalen waar hij zich schuil houdt, of tot hij uit zichzelf te voorschijn komt. Wat heb jij trouwens een prachtig zwaard Dago
pi_2465451
* rebel_girl kijkt even rond, wend zich naar dagobert en fluisterd; misschien hebben ze stiekem een feestje ge-organiseert en zijn wij niet uitgenodigd....
maar dat kunnen we natuurlijk altijd uitzoeken met dat zwaard van jou
  woensdag 12 december 2001 @ 17:06:31 #134
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2465479
* Dagobert laat zijn zwaard zien en vlak daarna steekt hij het met een snelle behendige beweging in de grond. Hij legt zijn hand erop en stalt dan luidt een vraag.

Zijn jullie werkelijk zo gastvrij dat wij mee mogen eten en jullie niet storen in jullie samenzijn?

pi_2465495
* rebel_girl kijkt bewonderend naar dagobert.
lief EN stoer.........zucht.......
  woensdag 12 december 2001 @ 17:08:25 #136
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2465500
* Equilan schiet in de lach als ze de gefluisterde woorden hoort van RG, maar ze reageert er niet op aangezien ze duidelijk niet voor haar bedoeld waren.
Ze pakt een potje waar een hele berg groenten in zit die ze verzameld heeft in het bos. Paddestoelen, bosuitjes, wat sla... ze hangt het aan de zijkant van het vuur zodat het allemaal lekker gaar kan stoven.

Ach verdorie, ze heeft zich niet goed voorbereid en niet aan drinken gedacht. Ze loopt even een paar passen bij het groepje vandaan, maakt de vertrouwde maar toch ongeziene bewegingen met haar hand en houdt dan een paar flessen wijn in haar hand. Voor haar op de grond staat een enorme karaf water.

Dagobert, grapjas Je bent altijd welkom dat weet je toch??
Wil er iemand wat drinken??

woensdag 12 december 2001 @ 17:11:15 #137
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2465529
Ow Dagobert, wat dat welkom zijn betreft.. ja jullie zijn welkom zoals ik net al zei Maar bedenk wel dat wij hier niet zonder reden zijn... Je verblijf hier heeft consequenties. Als jij en RG dat niet willen, kun je misschien beter weg gaan.
Maar ik hoop dat je blijft en ons vertelt hoe je aan dat zwaard komt
  woensdag 12 december 2001 @ 17:12:04 #138
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2465538
* Dagobert voelt een zachte vriendelijke trilling in het zwaar.
Ze zal de waarheid wel spreken.

[Dit bericht is gewijzigd door Dagobert op 12-12-2001 17:14]

pi_2465544
lekker! ik heb best wel een nadorst van gister..
maar euhhh waarom zijn jullie hier????
  woensdag 12 december 2001 @ 17:13:28 #140
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2465560

[Dit bericht is gewijzigd door equilan op 12-12-2001 17:14]

woensdag 12 december 2001 @ 17:13:51 #141
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2465573
quote:
Op woensdag 12 december 2001 17:03 schreef equilan het volgende:
Dagobert en RebelGirl!! Kom erbij, hebben jullie honger??
Wij zitten hier te wachten tot meer eilanders zich hier verzamelen, teminste, diegene die denken te kunnen helpen in de strijd tegen Slough_Feg.
We wachten hier tot we met genoeg zijn om een poging te doen te achterhalen waar hij zich schuil houdt, of tot hij uit zichzelf te voorschijn komt. Wat heb jij trouwens een prachtig zwaard Dago
daarom zijn we hier rebel_girl
pi_2465605
* rebel_girl zit weer eens niet op te letten
  woensdag 12 december 2001 @ 17:16:38 #143
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2465611
Heb ge-edit, je was me te snel ;-)

* Dagobert steekt het zwaard weer aan zijn riem en gaat zitten.

Ik weet niet precies wat voor zwaard het is, ik kreeg het van Wilgje en het heet het zwaard van de waarheid.

pi_2465629
en je kan er de waarheid mee vinden.
heel cool hoor!
  woensdag 12 december 2001 @ 17:20:37 #145
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2465668
ja, dat ook. Maar ik weet niet precies hoe het, maar het werkt
  woensdag 12 december 2001 @ 17:31:03 #146
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2465847
Het zwaard van de waarheid?? Klinkt goed!! Maar, wanneer heb je dat van Wilgje gekregen dan en waarom?? Of was het zomaar een cadeau??

* Terwijl het groepje zo wat aan het keuvelen is, draait Equilan flink aan het spit en roert in het pannetje.

Het eten is zo klaar

woensdag 12 december 2001 @ 17:38:40 #147
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2465935
* Dagobert zit even te denken, wat is versandig om in deze situatie te zeggen. weet rebel het van Pisca?

Vind je eht erg als ik even met rebel een eindje weg loop, ik moet haar geloof ik eerst even wat vertellen.

pi_2465950
* rebel_girl en dagobert lopen een eindje het bos in.
wat is er dan dagobert????
  woensdag 12 december 2001 @ 17:43:06 #149
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2465984
Zeg, het eten is wel zo klaar hoor!!

* Equilan draait nog een keer aan het spit en haalt er dan wat stukken vlees af en rijgt nieuwe eraan.

Wie wil er wat??

irl ben ik er nu vandoor, tot morgen weer!!

woensdag 12 december 2001 @ 17:45:44 #150
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2466006
* Dagobert gaat voor rebel staan en pakt haar handen vast.
Luister liefje, ik vind dat ik je dit even moet vertellen zonder dat iedereen het hoort.

Ik woonde ongeveer samen met Pisca. Toen ik bij haar we ging om wat meer actief te worden in mijn leven, heb ik haar, zondar het met de woorden te zeggen, toch enige vorm van trouw beloofd. Ik weet dat ik het beter heb bij jou en heb voor jou gekozen. Maar dat zwaard heb ik dus van haar moeder gekregen. Je vindt het toch neit erg dat ik dit nu zeg he?

* Dagobert doet een stapje naar voren en geeft Rebel een stevige knuffel.

pi_2466011
Atrimar pakt een stuk vlees van Equilan aan en trekt heel even zijn gevoelige neus op. "Och! het had wat roder mogen zijn Equilan."
Zittend op zijn rugzak keuvelt Atrimar wat met LD terwijl hij gedachteloos wat met zijn dolk speelt.
Met zijn goede oren kan hij elk woord tussen Rebel_girl en Dagobert verstaan, maar wijselijk bemoeit hij zich nergens mee en doet hij alsof hij niets hoort.
De runen op zijn zwaard lijken een dieper zwart dan ooit te hebben, en de nieuwe pijlpunten, compleet met oude rituele runen liggen losjes in de houder.
pi_2466036
* rebel_girl geeft dagobert een
nee hoor natuurlijk niet, maar wel fijn dat je het zegt
  woensdag 12 december 2001 @ 17:50:21 #153
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2466055
* Dagobert is opgelucht en loopt weer terug naar de rest. Hij pakt een stuk vlees en snijdt het in tweeen.
Ziet er lekker uit Equilan!
De ene helft geeft hij aan Rebel en de andere heflt smikkelt hij zelf op.
pi_2466080
"Dagobert? Mag ik je zwaard eens bekijken?"
  woensdag 12 december 2001 @ 17:58:33 #155
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2466128
* Dagobert pakt zijn zwaard uit de schede en overhandigt het aan Atrimar.
pi_2466371
Atrimar pakt het zwaard aan en bekijkt het aandachtig, hij voelt het excellente evenwicht, de lichte zwaai, en heeft oog voor de mooie afwerking voor hij hem teruggeeft en weer aan de voet van een boom gaat zitten met zijn eigen zwaard in zijn handen.

Om zijn nek voelt hij het vertrouwde kloppen van zijn amulet, die al langer om zijn nek hangt dan hij zich kan herinneren.

"Een mooi zwaard Dagobert, een krijgsheer waardig. Alleen jammer dat ik de taal niet kan lezen die erin gegraveerd staat."

Dan kijkt hij LD aan en vraagt hem of hij weet wat Equilan bezielt. "Ze kijkt af en toe zo gelukzalig, om daarna meteen weer om te slaan naar een bijna duistere vastberadenheid. Waar ligt die omslag in? Niet alleen haar gedrag, maar zelfs haar geur verschiet sneller dan een kameleon in een bloembed."

pi_2467139
* rebel_girl haalt haar wapen uit haar binnenzak, het is een glimmend meesterlijk gegraveert.....botermesje...
ze wend zich tot haar buurman en zegt, he psst heb jij misschien een wapen te leen????
pi_2467191
Atrimar gromt een grinnik en zoekt even in zijn binnenzakken. Even later haalt hij twee lange dolken uit zijn mouwen en gooit die voor rebel's voeten in de grond.

"Hier gebruik deze maar, ze worden nooit bot, en zullen, als je ze gooit, altijd hun doel raken."

pi_2467215
dankje atrimar!
* door al dat schilderen heeft rebel_girl een soepele pols en behendig oefent ze wat met de wapens.

[Dit bericht is gewijzigd door rebel_girl op 12-12-2001 19:52]

pi_2467457
* rebel_girl kruipt dicht tegen dagobert aan, gezellig zo he met dat kampvuur enzo
  woensdag 12 december 2001 @ 20:01:43 #161
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2467466
Ow, mooie dolken heb je daar Atrimar
Pas je wel een beetje op schatje
  woensdag 12 december 2001 @ 20:03:52 #162
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2467500
* Dagobert slaat een arm om Rebel heen.

pi_2469116
Met een zucht staat Atrimar op en loop tnaar LD toe.

"Ik denk dat het verstandig is om tot de dageraad te wachten met enig wat voor actie dan ook. Ondanks dat zijn tempel is uitgerookt is hij hier op zijn terrein, en lijkt het mij het beste om het eventuele gevecht op een begroeid terrein proberen te krijgen. Daarmee kunnen we misschien gebruik maken van de verwarring om het in ons voordeel te beslechten."

Atrimar tekent een kleine schematische kaart in het zand bij het kampvuur en wijst hier en daar wat plaatsen aan. Bijna automatisch en afwezig vliegen zijn vingers door het rulle zand.

So'viena tamiende ye ... carei al aliranne okomoro

Arimar mompelt inzichzelf terwijl hij de laatste hand legt aan de provesorische kaart.

"Kijk, hier is de ingang naar de tempel, en hier zitten wij nu. Daar verderop is de achteringang die Phoenixx en Gandalf vonden vorige keer. Als we het voor elkaar kunnen krijgen om uiteindelijk hier *Wijst* kunnen komen, dan staat hij midden in het dichtbegroeide bos, met die rivier hier aan de zijkan is er maar een kant op te gaan. Door ons ..."

Atrimar kijkt LD aan.

"Wat denk je?"

pi_2469301
LD hoort het verhaal en de uitleg aan en denkt erover na.

Dageraad lijkt me wel goed .. alleen niet te laat .. misschien kunnen we gebruik maken van de laaghangende mist bij zonsopgang om toe te slaan ?

Hij bekijkt de kaart in het zand ...

hmm Smid was je toch ?? en die oude taal die je konstant gebruikt doet me ergens aan denken hmmm

Die rivier is een mindere optie denk ik . het is een god die we tegen over ons hebben, die pin je liever tegen een rotswand zou ik zeggen of Equilan moet hem kunnen binden ??

Het bos kan in ons voordeel zijn in verband met beschutting maar kan ook zich tegen ons keren.. hmmm moeilijke keuze ..

LD kan het voor een deel best vinden in de plannen van Atrimar .. maar er zitten haken en ogen aan

Je moet niet vergeten dat het een God is .en een Bosgod ook nog eens .. dit is zijn terrein .. hmm valstrikken is dat ook niet een mogenlijkheid.

pi_2469535
"Bloedvuur LD, een valstrik? Dat heeft ook weinig zin tegen een bosgod he? Een ding weet ik in ieder geval zeker, en dat is dat die bloedgod zwakker is naarmate hij verder van zijn tempel zal zijn!"

Atrimar schuift wat met steentje en lijnen op de kaart.

Sa souvraya niende misain ye

Bijna wanhopig bestudeert Atrimar de zandkaart terwijl hij koortsachtig nadenkt over de meest geslaagde tactiek. Dan schiet hem iets te binnen en hij wijst LD op iets anders.

Als S_F verder van zijn tampel is wordt hij zwakker ... ja of ja? En Equilan zou sterker moeten zijn naarmate ze meer en meer ongeven is door natuur en dergelijke. Hier." Wijst "Hier komt de rivier het dichtste bij de zwavelputten, daar heeft Equilan alle elementen het dichtste bij haar. Op dat punt zou ze op haar sterkst moeten zijn. Wat denk je daarvan Dai shan?"

pi_2469701
Aandachtig bekijkt LD de nieuwe strategie .. en grijnst schaapachtig om de valstrikken idd stom dat hij daar niet aan heeft gedacht dat die god daar geen moeite mee zal hebben..

hmm dat is een goeie, die god weglokken en zorgen dat Equilan op z'n sterkst is dus bij de rivier en zwavelputten.

het enige waar ik mee zit , is behalve dat we met weinigen zijn en sterfelijk, wat gaat Slough_Feg gebruiken. Welke veile creaturen heeft hij nog achter de hand.

LD denkt even aan de vage creaturen uit de duistere nevelen die z'n oude rijk poogden binnen te vallen waardoor hij zoveel verloren heeft.

Oke m'n beste , maar hoe pakken we het aan .. Wat als Slough-Feg besluit om lekker te blijven zitten waar hij zit ?? of via een geheime gang weer vlucht .. of gewoon de aanval kiest ?

pi_2469887
Atrimar kraakt vermoeid zijn nek en kijkt LD moedeloos aan. Achterin zijn hoofd malen er verschillende mogelijkheden om S_F uit zijn tent te lokken, maar niets lijkt afdoende te kunnen werken. Bijna alles wat hij kan bedenken is doorzichtig, en te transparant om niet doorzien te worden. Terwijl het kampvuur noestig probeert zijn warmte te blijven afgeven staat Atrimar op en hij beent wat heen en weer, diep in gedachten verzonken. Zijn hand omklemt het amulet om zijn nek klemvast, en zijn gele ogen kijken ingespannen rond in het licht van de hemellikkende vlammen van het vuur.

"Ik weet het niet. Ik kan je honderden manieren opnoemen om de strijd te strijden als S_F eenmaal op de juiste plek staat, maar ik weet niet hoe hem daar te krijgen. Misschie weet Equilan wel hoe hem uit die Dhoemkrocht te lokken, maar ik weet het in ieder geval niet"

woensdag 12 december 2001 @ 22:41:46 #168
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2470000
* Dagobert hoort het hele gesprek tussen de beide strijders.

Ik denk dat we op ons sterkst zijn op het bekendste terrein. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ken deze gedeeltes van het bos bijna op mn duimpje. S_F is hier alleen tijden geleden geweest, buiten zijn tempel zal hij snel verdwalen. Als we hem dan omsingelen? Is dat geen idee?

pi_2470034
LD slaat met een vuist in z'n hand en kijkt fel naar Atrimar ..

Bij de 7 poorten van de hel. er moet een manier zijn om dat figuur uit die grot te krijgen ja. misschien dat Equilan wat meer weet.

Het bos ziet er niet goed meer uit, en het wordt winter volgens Equilan moeten we wat doen anders loopt de natuur in de soep. ik heb geen zin in een 4e ijstijd ! jij wel ??

LD hoopt echt dat de rest ideëen heeft, Z'n gedachten dwalen terug aan de slachtpartij overal lijken van soldaten , wachters en bedienden. De stank van dood en verderf overal in het kasteel, De vage letters in bloed geschreven in een duistere oude taal op de muren .. hij schudt z'n hoofd ..
Nee .. niet nu ... nooit....

Verschrikt kijkt hij op .. die dromen .. damn ...

pi_2470187
Atrimar kijkt heel even op uit zijn gepeins als Dagobert en LD antwoorden en laat zich dan weer in zijn gedachten verzinken. Mentaal reikt hij weer uit naar zijn broeders de wolven die zich nog steeds in dit bos bevinden.

Nae'Blis ... terrein ... tempeluitgangen ... hulp

In zijn gedachten flitst de inmiddels bekende manier van communiceren met de wolven door zijn hoofd. Beeld na beeld verschijnt voor zijn geestesoog.

IJsbrenger ... welpen ... Sei'Car ... mensenzaken ... verwarring

Teveel tegenstrijdige beelden schieten langs, en Atrimar weet dat zij geen hulp kunnen verwachten van zijn broeders. Hij wendt zich weer tot LD en Dagobert.

"We moeten in ieder geval snel met een goed idee gaan komen. Maar dat moeten we maar tot morgen laten wachten. Het is al laat, en we hebben rust nodig. Ik zal wel waken vannacht zodat jullie van je rust kunnen genieten.
Morgen, morgen maken we plannen en zullen we jagen."

woensdag 12 december 2001 @ 22:55:53 #171
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2470194
* Dagobert hoort de stemmen in zijn hoofd wegsterven. Rebel rust al enige uren met haar hoofd tegen hem aan. Hij gaat zelf liggen en ondersteund haar hoofd. Dan legt hij het op haar borst en voor dat Dagobert goed en wel weltrusten tegen de rest heeft kunnen zeggen ligt hij al in dromenland. Het zwaard rust aan zijn zijde. Rebel ligt er zo overheen dat het neit weggenomen kan worden en Gandalf zal ook gedurende de nacht een oogje in eht zeil houden. Dagobert is geheel ontspannen en klaar voor het grote moment. Dan beland hij in een diepe, diepe slaap.
pi_2470554
Als iedereen in de slaap der rechtvaardigen is gedommeld staat Atrimar op en slaat hij zijn mantel om. Zachtjes weglopend gaat hij het bos ni om rustig na te denken, en de dag te overzien.

Equilan is vreemd de laatste dagen, ze ruikt het ene moment zielsgelukkig, en dan weer vervuld van woede. Hoe zal ze zich morgen houden? Ze is dapper, maar haar emoties verspringen zeer snel. Over LD maak ik me geen zorgen, die red zich wel in chaos, maar ondanks zijn zwaard weet ik niet hoe Dagobert zich houdt in de hersenverlammende tijd van een gevecht. En het meisje? ... ach.

Atrimar maakt een ruime ronde om het kleine kampement heen en komt uiteindelijk weer terug bij het zacht gloeiende kampvuur.
Daar neemt hij zijn mantel af en rolt die op, hij legt deze tegen een boomstronk en gaat er tegenaan liggen. Nog steeds diep in gedachten neemt hij zijn amulet in zijn handen en leegt hij zijn gedachten om tot rust te komen. Zijn oren vangen ieder geluid in de omgeving haarscherp op.

Langzaam zakt Atrimar weg in een onrustige, ondiepe sluimer.

donderdag 13 december 2001 @ 10:15:35 #173
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2473125
* Langzaam wordt Equilan wakker en rekt zich uit. Ze kijkt om zich heen en ziet iedereen in een diepe slaap. Zelfs Atrimar heeft zijn ogen dicht en snurkt zachtjes. Maar goed, als ze hem goed aanvoelt is het iemand die zelfs in zijn slaap waakzaam is.
Ze glimlacht als ze Gandalf met een oog naar haar ziet kijken, zijn andere oog dicht en zijn neus op zijn poten.
Equilan staat op en loopt zachtjes naar het vuur om het wat op te porren. Dan hangt ze er een ketel water boven voor thee.
Rustig wacht ze af tot de rest wakker wordt.
pi_2473247
Langzaam wordt LD wakker, het geluid van zacht ritselende voeten doordringt de droom waarin hij zich bevindt. Hij ontwaakt en kijkt door spleetjes van z'n ogen naar Equilan .. bekijkt haar goed en glimlacht dan ..

Hmmm dat is het dus wat er aan de hand is.

Hij rekt zich uit .. en staat op ..

Goeden morgen Equilan .. Aatrimar. hmm zo te zien rust de rest nog uit. hmmm lekker een bakje thee.

Zijn er nog bijzonderheden gebeurt vannacht, en wat zie je er stralend uit .. echt zo .. vrouwelijk gracieus zo lente achtig.

donderdag 13 december 2001 @ 10:50:24 #175
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2473340
Hai LD Goedemorgen!!
Goh bedankt * bloost Equilan jij strooit al vroeg met complimentjes!! Maar inderdaad, ik voel me fantastisch vanmorgen
* Geergerd strijkt ze met haar hand over haar buik. Ze had andere kleding aan moeten trekken, ze had toch gezien dat ze was aangekomen?? Dit zit alweer strak
Nouja, geen geijdeltuit, ze zijn hier voor belangrijkere zaken.
Ze pakt uit haar rugzak een zakje kruiden en strooit deze in het kokende water.

Nou LD, de thee is klaar, laten we de rest ook maar wakker maken en dan even een kleine 'werkbespreking' houden.

donderdag 13 december 2001 @ 10:54:10 #176
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2473366
* Na een heerlijke nacht te hebben overnacht in het bos ontwaakt ook Dagobert. Als hij LD en Equilan al druk heen en weer ziet lopen schrikt hij even.
Waar ben ik? Hoe ben ik hier beland?
* Zodra hij merkt dat Rebel naast hem ligt voelt het vertrouwd en al snel herrinerd hij zich de gebeurtenissen van de vorige avond. Een stukje verderop ligt Atrimar met zijn hoofd op zijn kussen en zijn amulet in zijn hand.

Goeiemorgen allemaal!* Zegt hij met een wat slaperige stem. Ik heb heerlijk geslapen en ik ben er klaar voor hoor

pi_2473377
Langzaamaan opent Atrimar zijn ogen maar blijft wel nog rustig liggen. Hij bekijkt de betrekkelijke bedrijvigheid rond het kampvuur kalmpjes aan.

"Mogge allen. Iedereen al wakker? En goed geslapen hoop ik?"

donderdag 13 december 2001 @ 11:04:38 #178
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2473430
Voor zover ik kan overzien hebben we een rustige nacht gehad. Maar dat zou jij toch moeten weten Atrimar jij hebt de wacht gehouden.

Laten we eerst even ontbijten en dan verder ons plan trekken. Ik heb vanacht nog even voortgeborduurd op jullie overpeinzingen van gisteravond, en denk dat we wat hebben

pi_2473502
* Terwijl het gezelschap zit te vergaderen tijdens het ontbijt komt ook het mystieke bos weer langzaam tot leven.
Een vogel fluit en een andere vogel verderop beantwoord zijn roep. Lord Dreamer staat in gedachten verzonken tegen een boom, zijn gedachten mijlen ver weg.

Plots verschijnt er een elfje voor de Lord's gezicht, en die steekt haar tong uit in zijn richting.

LD's gezicht betrekt en het elfje barst in lachen uit. Steeds meer en meer elven verschijnen. Een enkel elfje breekt uit de groep en gaat richting Equilan. Ze maakt een diepe buiging voor haar Godin.

Goeiemorgen!

[Dit bericht is gewijzigd door Danu op 13-12-2001 11:21]

donderdag 13 december 2001 @ 11:21:57 #180
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2473563
He daar zijn ze Hallo kom er bij, hebben jullie wat te melden??

Jongens, dit wilde ik jullie onder andere vertellen Het bos zit vol met mijn elfjes. Ze houden het bos in de gaten en, ik heb door het hele bos magisch poeder gestrooid dat mijn magie moet versterken, maar ook de magie van mijn elfjes versterkt. Als Slough_Feg bijvoorbeeld verschijnt, zullen ze hem de verkeerde, of juist de goede kant opsturen, al naar gelang wat wij willen. Ze kunnen paden verleggen, bomen laten ontstaan en verdwijnen, bosdieren nabootsen... Op die manier zullen zij ons helpen. Ik heb ze even laten komen zodat ze kennis kunnen maken met jullie en mochten we van elkaar verwijderd raken weten ze dat ze jullie moeten helpen

* Het is niet zomaar dat iedereen de elfjes opeens kan zien. In de thee zat een poeder wat het magisch zicht bevorderd en zodoende de elfjes zichtbaar maakt voor degenen die de thee hebben gedronken.

Verder is het idee om te proberen Slough_Feg te treffen bij de zwavelputten een geweldig idee. Inderdaad, als ergens mijn magie versterkt wordt zal het daar zijn, plus de maatregelen die ik heb genomen om mijn magie te versterken... Dat kan haast niet mis gaan.

pi_2473564
Atrimar schiet in de lach als hij het verbaasde gezicht van LD ziet. Hij trekt alvast zijn kleurverschietende mantel aan waardoor hij bijna opgaat in de achtergrond van het bos.

"Nou Equilan wat zijn je plannen?

pi_2473622
* Een klein schuchter elfje antwoord:
"Euh, err, nou, we hebben nog geen spoor van Slough gezien, het lijkt wel of ie in rook is opgegaan, hihi, niet letterlijk natuurlijk, hoop ik. Met al die vieze rook die jullie hebben gemaakt..." * Verlegen schiet het elfje er weer vandoor.
  donderdag 13 december 2001 @ 11:38:16 #183
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2473717
Hmm geen spoor van Slough_Feg... Dat is jammer.. Toch heb ik het sterke vermoeden dat hij hier wel is.
Ik stel voor dat we naar de plek gaan waar we het vanacht over hadden, bij de zwavelputten. Daar zal ik proberen Slough_Feg te 'roepen' zeg maar
Eerst zal ik jullie wapens behandelen en ze wat magie meegeven. Het zullen niet meer dan speldenprikjes zijn voor Slough_Feg als we dat niet doen

Ow waar ik jullie nog even voor moet waarschuwen.. SF heeft een spreuk over mij uitgesproken. De pijn die hij voelt, voel ik dubbel. Schrik dus niet als je ziet dat ik enorm pijn heb, ik kan er tegen. Ik heb een hogere pijngrens dan hij. Maar dan weten jullie dat vast. Laat je hierdoor niet weerhouden SF te verwonden

* Van binnen maakt Equilan zich best wel zorgen. Ze heeft geen idee wat voor strijd dit gaat worden en of ze het inderdaad wel aan kan. Ze heeft zichzelf natuurlijk gesterkt met magie, maar toch...

Als jullie me nu de wapens geven zal ik me daar mee bezig houden, ruimen jullie dan even onze kamplaats op??

donderdag 13 december 2001 @ 12:08:48 #184
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2473959
* Equilan zit met de wapens wat verwijderd van de rest die druk bezig zijn de kamplaats op te ruimen. Met spreuken en poeders versterkt ze de wapens tegen magie. Ze zijn nu bestand tegen afweerspreuken en magische schilden, daar zullen ze niet door tegen gehouden worden. Op de punten van de pijlen en de diverse zwaarden smeert ze een goedje dat ze heeft gedistilleerd uit de dode aarde die zij met de aanwijzingen van Absinthe had gevonden in het bos. Het maakt al wat levend is doods (maar niet dood) en onttrekt de magische energie van degeen die geraakt wordt.
Als ze klaar is met de wapens spreekt ze een kleine spreuk uit, een soort van gebed, waarin ze vraagt om bescherming en hulp voor zichzelf, maar vooral voor haar vrienden die allen zo dapper zijn komen helpen.

Oke, ik ben klaar om te vertrekken, jullie ook??

[Dit bericht is gewijzigd door equilan op 13-12-2001 12:12]

pi_2473978
"Mijn zwaard hoef je niet te bewerken Equilan, ik weet niet wat jouw magie doet met de al aanwezige runen, maar ik neem er liever geen risico op."

Atrimar vraagt zich af hoe ze van plan is om SF uit zijn tent te lokken, maargoed.

pi_2473980
Elfjes .. Het moet niet gekker worden .. Hmm LD schudt z'n hoofd en de z'n gedachten worden helder.

Uhm Equilan , wat gebeurt er als Slough_Feg gedood wordt ? aan gezien je de pijn dubbel zoerg voelt, is dat dan ook niet direct het einde van jou bestaan en van een aander bestaan

Hij knikt even bijna onzichtbar naar de buik van Equilan.

hmm Ik heb dan wel geen onzichtbaarheids mantel maar ja , gelukkig genoeg gevechtservaring ..

Hij pakt z'n rugzak en haalt er een paar glimmende ronde ballen uit en een setje messen die in z'n tuniek verdwijnen, dan gordelt hij z'n zwaard weer om .. en tuurt naar een punt in de verte, zacht mompelt hij in zich zelf
m'n liefste.. Weer is het zover .. ver van huisstrijdend voor het "goede" zal deze strijd ooit eindigen of ben ik verdoemd net zoals velen om altijd op het slagveld te staan hoe klein het ook is, strijdend tegen verval en onrecht..

Dan staat hij recht .. pakt z'n boog , de pijlen koker op z'n rug. Hij zoekt de blik van een elfje. kijkt haar aan en zegt in het algemeen

Laten we gaan .. Het is een te mooie dag om te sterven

donderdag 13 december 2001 @ 12:20:00 #187
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2474059
De runen op jouw zwaard heb ik gezien Atrimar en daar heb ik verder dan ook niets mee gedaan, alleen de top ingesmeerd met dit goedje, maar dat zal de runen niet in de weg zitten

Lord-Dreamer, wat bedoel je precies?? * Ander leven?? Bedoeld hij het groepje wat nu verzameld is??
En of als ik een eind maak aan zijn leven mijn eigen dan ook in gevaar breng.. Ik weet het niet LD, dat merken we vanzelf wel. Hoe dan ook, dat risico loop ik maar daar mogen we ons niet door laten tegen houden.

[Dit bericht is gewijzigd door equilan op 13-12-2001 12:22]

pi_2474070
"dovie'andi se toya sagain Dai Shan"

Atrimar grinnikt en doet de kap van zijn mantel over zijn hoofd. Door de continue kleurverschietingen van zijn mantel lijkt het bijna alsof hij doorzichtig is. Met zijn reigerzwaard aan zijn heup, en zijn bijl aan de andere kant stapt hij naar LD toe.

"We gaan jagen Dai Shan, jagen op de dood"

Atrimar kijkt Equilan aan en knipoogt even. Hij ruikt de geur van verwachting en adrenaline om haar heen, waar LD slechts naar berusting ruikt.

donderdag 13 december 2001 @ 13:17:50 #189
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2474456
* Dagobert kijkzorgwekkend om zich heen, S_F is dan wel nergens te bekenen, maar hij voelt zich niet echt op zijn gemak. Hij legt zijn hand op de schede.
Gelukkig, het zwaard is er nog.

Zeg Equilan, ben je wel erg zeker van je zaak? Ik heb niet zoveel ervaring met magie, maar als je de pijn dubbel voelt....Dat klinkt niet echt vertrouwenswekkend

pi_2474533
oja wat is onze taak eik?
ik weet niet hoe het met dagobert zit maar ik ben echt geen krijger ofzo.
  donderdag 13 december 2001 @ 13:41:13 #191
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2474675
We gaan nu naar de zwavelputten omdat we denken dat ik daar extra sterke magie heb. Ik put uit de energie van de natuur en die is daar wel erg sterk natuurlijk
We zullen dan proberen om te achterhalen waar SF is. Ik heb dat alleen ook al geprobeerd, maar omdat hij natuurlijk ook magie gebruikt is het me net niet gelukt. Ik ga het nu nog een keer proberen, op een plek waar mijn magie dus al sterker zou moeten zijn, en met jullie naast me. Jullie zullen mijn magie ook versterken, puur met jullie aanwezigheid.
Wat er daarna gebeurt is niet zeker. Misschien vinden we SF en kunnen we hem uit zijn schuilplaats lokken. In dat geval lijkt het me het beste als ik hem opwacht op de open plek daar, en jullie verscholen zitten in de buurt. Komt het dan tot een gevecht, kunnen jullie me helpen door het afschieten van pijlen en het gooien met messen ofzo. Alle wapens heb ik bewerkt met magie. Maar misschien neemt hij wel een leger trollen mee en komt het tot een ware veldslag.. ik weet het gewoon niet!! Nog een mogelijkheid is dat hij helemaal niet tevoorschijn komt en dan zullen we moeten afwachten...

* Equilan is op zich vol goede moed, maar maakt zich wel zorgen om haar vrienden. In welk gevaar zal zij ze storten, en zijn ze er wel tegen op gewassen??

Rebel_Girl, als je liever niet mee gaat begrijpen we dat heus wel.. dat geldt trouwens voor iedereen.
Dagobert, dat van die spreuk die hij over me heeft uitgesproken... ja dat is erg vervelend en ik weet niet hoe ik me zal houden.. maar je begrijpt toch wel dat we ons daar niet door kunnen laten tegen houden?? Dan hebben we bij voorbaat al ons eiland gewonnen gegeven!!

pi_2474717
natuurlijk ga ik mee!
alleen ben ik niet zo'n held op het gebied van vechten enzo maar ik zal er alles aan doen om mijn steentje bij te dragen!
  donderdag 13 december 2001 @ 13:48:54 #193
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2474746
Geweldig
Zullen we dan maar op pad gaan?? Iedereen al zn spulletjes??

* Ze kijken nog een laatste keer rond op de kampplaats en vertrekken dan richting de zwavelputten.

donderdag 13 december 2001 @ 13:50:25 #194
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2474765
* Dagobert staat op. Verzekerd zich ervan dat zijn zwaard nopg aan zijn riem hangt en is klaar om te vertrekken.
  donderdag 13 december 2001 @ 13:51:46 #195
8401 Draak
Gandalf & Aurian, Shia
pi_2474786
* Gandalf volgt het gezelschap op de voet, Equilan zeer scherp in de gaten houdend. De opmerking van Lord-Dreamer heeft hem aan het denken gezet en hij denkt te weten wat er met zijn godin aan de hand is. Als dat vermoeden juist is, wat moet hij dan in godsnaam doen?? Het Equilan vertellen?? En waarom heeft ze het zelf nog niet door?? Hoe zou ze reageren op de boodschap?? Het kan maar van een iemand zijn en daar zal ze niet blij mee zijn... Maar kan hij haar het gevecht in laten gaan zonder dat ze dit weet?? Hoe schadelijk zal dat zijn??

De draak zucht en wou dat hij iemand had met wie hij hierover kon praten.

pi_2474905
* rebel_girl pakt dagobert's hand vast en samen lopen ze met het gezelschap mee.
nou het is dus zeker geen stiekem feestje.....
pi_2475147
LD begrijpt uit de woorden van Equilan dat ze het zelf ontkent, in een ontkenningsfase zit, maar wie is hij om en godin een misschien wel ongewenste blijde boodschap mede te delen. In gedachten verzonken loopt hij achter de godin aan.

Atrimar .. Op de dood jagen .. een mooie uitspraak, maar de dood is niet wat ik vrees, eerder de schaduwen .. de duisternis .. de hand achter de dood..

Hij denkt weer terug aan de slachtvelden vol met lijken .. de geur van bederf, de gebroken ogen.. de ijselijke lach van de waanzin. Op z'n hoede gaat hij verder

pi_2475419
Atrimar loopt iets afgezonderd van de groep door de dichtere begroeiing, en naarmate ze dichterbij de zwavelputten komen begint ook het zweet meer en meer te stromen. Alleen zijn gezicht wordt niet bedekt door de kleurverschietende mantel
  donderdag 13 december 2001 @ 15:02:58 #199
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2475550
Dit is de juiste plek denk ik.

* Het gezelschap staat op een natuurlijke open ronde plek in het bos. Even verderop, door een dun laagje struikgewas, zijn de zwavelputten te zien. Aan de rand va de open plek liggen een paar enorme rotsen en wat kleinere keien.
Equilan kijkt om zich heen, haar hand onder haar buik, om de omgeving in zich op te nemen.

pi_2475615
Atrimar komt uit de struiken en ziet de plek goedkeurend aan.
"Verderop tussen die varens kan ik het beste me verbergen met zijn mantel, want te dicht bij die putten zorgt de werveling van de thermiek voor teveel verschietingen in de achtergrond. Wat ben je precies van plan te gaan doen Equilan?"
pi_2479623
* rebel_girl is bezig met het maken van wat extra pijlen, terwijl de andere druk bezig zijn met het verzinnen van strategieen en dergelijke.
ondertussen denkt ze na over de situatie.
  donderdag 13 december 2001 @ 22:20:53 #202
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2479839
* Dagobert loopt wat rond te dralen. Wat nou precies de bedoeling is blijft een beetje onduidelijk voor hem.

Zeg Rebel, zullen we even naar het meertje lopen? GEzellig beetje zitten in afwachting van een aanval?

pi_2479904
oe...goed idee dagobert
kijk als we daar in het hoekje gaan zitten kan niemand ons zien
* rebel_girl pakt dagobert bij de hand en samen lopen ze naar het meertje.
  donderdag 13 december 2001 @ 22:27:15 #204
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2479934
* Dagobert loopt naar de rand van het meertje en ziet daar een dikke vis vlak aan de oppervlakte zwemmen.

Zullen we hem proberen te vangen?

pi_2479957
* rebel_girl geeft dagobert een duwtje zodat hij in het water valt.
ga jij die vis maar vangen liefje
  donderdag 13 december 2001 @ 22:30:16 #206
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2479974
Getverdemme, als jij dan een vuurtje maakt. Dan kunnen we hem bakken.

* Dagobert loopt tot zijn middel in het water en na een paar pogingen heeft hij de vis te pakken.

Alstjeblieft

pi_2479994
* rebel_girl maakt gauw een vuurtje en hangt de vis erboven.
dankjewel lieverd!
  donderdag 13 december 2001 @ 22:33:59 #208
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2480015
* Dagobert klimt uit het water en gaat naast rebel bij het vuurtje zitten om een beetje op te drogen. Als hij helemaal is opgedroogd blijkt dat zijn kleren helemaal onder het wier zitten.

Wat zou je er van zeggen om even langs het Hotel te lopen als we de vis op hebben? Dan kan ik wat nieuwe kleren aan doen.

pi_2480082
goed idee ja dan lopen we daarna gelijk even langs mijn atelier want mijn kleren zijn ook wel een beetje vies, en ik kan ook wel een douchebeurt gebruiken.
* rebel_girl haalt de vis van het vuur en snijdt hem in stukken.
hmm smaakt lekker die vis! * zegt rebel_girl met een volle mond
  donderdag 13 december 2001 @ 22:40:36 #210
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_2480127
* Dagobert neemt ook zijn deel van de vis en daarna lopen ze naar het Atelier.
galerie/kunsthandel 'Het Ezeltje'
pi_2483099
Na de verdwijning van dagobert en Rebel_Girl zit LD nog steeds in gedachten verzonken verscholen tussen rotsen en struiken. De zwavelgeur prikkelt z'n neus.

Het geluid van nachtdieren is te horen, de plotseling eindigende roep van een prooi als de jager hem heeft gepakt. Het is stil zoals in de trand van de stilte voor de storm.

hij zucht even en is waakzaam

Hij ziet weer beelden van vroeger, het doden van de tijd voor dat een veldslag begon. De opbouwende spanning..

Dan staat hij op en stookt het kampvuur verder op .. en gaat een pot thee zetten .. Zacht zegt hij tegen z'n nog slapende gezelschappen:

Goeden morgen

vrijdag 14 december 2001 @ 11:23:48 #212
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2484231
Goedemorgen
En toen waren er nog maar drie..
pi_2484292
Vanuit de struiken komt Atrimar bij Equilan en LD.

"Ze zijn gevlucht"

vrijdag 14 december 2001 @ 11:36:32 #214
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2484383
Ach, maakt niet uit. We redden het zo ook wel, maar jammer dat ze zijn gegaan zonder iets te zeggen...

ik begrijp van Herne dat we een tijdje pauze hebben. wat gaan we doen, blijven we hier of gaan we ieder ons weegs en kijken we wel weer wanneer we terug komen??
Ik zelf ben voorstander van de boel hier te bevriezen, dit om te voorkomen dat we per ongeluk in wat anders verwikkeld raken. Dit houdt niet in dat we dan niets meer op het eiland kunnen doen: we zijn gewoon ff dubbel en komen wel in het vtc en de slowchat enzo. Wat vinden jullie??

vrijdag 14 december 2001 @ 11:38:50 #215
15150 rebel_girl
rebels_meisje
pi_2484412
ja dagobert en ik dachten dat het dus nog wel ff kon gaan duren dus zitten we in de tussentijd in mijn atelier, als het verhaal weer verder gaat komen we weer terug
pi_2484449
Is goed plan equi , de bevriezing

LD groet Atrimar en Equilan .. en besluit rustig te wachten op de dingen die komen gaan ..

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Dreamer op 14-12-2001 11:44]

vrijdag 14 december 2001 @ 11:43:54 #217
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2484470
* Het drietal gaat na het ontbijt in een kleine kring zitten, in kleermakerzit, rond het vuur. Equilan strooit wat kruiden in het vuur en pakt de handen van haar metgezellen.
Na wat uren lijkt te zijn, maar misschien maar een paar seconden was waarin de tijd heel traag en lobbig verliep, verzakken ze alledrie in een diepe meditatie.

De elfengodin laat haar mentale tentakels uitgaan naar Atrimar en Lord_Dreamer en omwikkelt ze, weekt mentale tentakels bij hun los die ze omvlecht met de hare.
Krachtiger dan eerst, laat ze ze nu uitgaan over het hele eiland in de zoektocht naar Slough_Feg.

[Dit bericht is gewijzigd door equilan op 14-12-2001 11:51]

pi_2484552
!freezeframe!

vrijdag 14 december 2001 @ 11:52:26 #219
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2484590
* En nu is het afwachten tot ze Slough_Feg vinden....
  vrijdag 14 december 2001 @ 12:07:00 #220
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2484764
het lijkt mij een goed idee om een 'kerstvakantie' stop in te lassen Met de feestdagen heeft iedereen weinig tijd denk ik zo en er gaat iig 1 iemand op vakantie. Zullen we een pauze inlassen tot het eind van het jaar en dan weer verder gaan waar we gebleven waren?? Begin januari dus pas weer??
pi_2484782
thx equi .. kerststop ..
pi_2485199
Goed plan, ik had hier gisteravond idd ook aan zitten denken. Ik ben ook voor.

Even kerstvakantie it'll be. Of zoals dat in Life role play termen heet:
Time freeze!
(iedereen ogen en oren dicht en neurien )

TA! RA! NIS!
  zondag 23 december 2001 @ 17:35:11 #223
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_2588462
* LD zit in een trance.. beschermd door een doorzichtige beschermende koepel.. Niets kan hem de komende week storen, Totdat Equilan weer een move maakt is z'n lichaam hier veilig.. z'n geest dwaalt over hij eiland, af en toe een lichamelijke gedaante aannemend voor contact met andere eilanders.

even een weekje er tussen uit .. vakantie..

pi_2611985
* Door de bossen stuift een dolende moeder die vanaf het postkantoor onafgebroken heeft doorgereden. Een vervaarlijke bijl aan een sjaal rond haar heupen, fladderende rokken, verwarde wapperende haren en een schuimbekkend opgetuigd paard. De pluim op zijn hoofd dans in het maanlicht. Sneeuw van overhangende takken ploft in klonten op hun neer. Het gobelin dat als dek dient voor het paard en de daarover gedrapeerde wijde rokken van de ruiter zijn beladen met sneeuw. De opgewonden rinkelende bel aan het halster klinkt ijl in de koude lucht. Beiden snuiven en briesen om geheel eigen rede.
Ze zijn al de hele dag op pad geweest op zoek naar de beloofde bruiloftsfeest. Maar vooral op zoek naar Craziest en Callista waarvan Lurky vermoed dat die daarheen zijn. Na de eilandhoreca te hebben opgezocht waar geen mens was, heeft Lurky de kasteelroute gevolgd. Ze kwam slechts een vriendelijke vreemde dwerg en een in een boom gevangen brutale Hermes tegen. Uiteindelijk volgde ze een bloedspoor en kwam uit bij het postkantoor. Daar heeft ze haar dierbaren als vermist opgegeven en een bijl 'geleend'.
Nu raast ze op haar afgejakkerde ros door het bos. Nergens in de sneeuw vindt ze sporen van voorgangers. Het landschap ligt er sprookjesachtig en stil bij.
Op een open plek pakt ze een fles cognac uit haar zadeltas en neemt een paar slokken. Ze blikt omhoog en ziet de heldere sterrennacht. Ergens daarboven zweeft de Mir waarin ze zo veilg en gezellig bijeen was met haar gezin totdat Craziest besloot dat ze naar de Aarde terug moesten. Sindsdien doet hij vreemd. Zelf heeft ze ook aanpassingsproblemen: in de wetenschap heet dat fenomeen kosmonautenkolder. Craziest doet alsof hij zijn vrouw niet meer herkent en hun kind dat in de Mir is geboren een reptiel is. En nu is hij zoek met medeneming van hun kleintje. Lurky staat doodsangsten uit en zal niet rusten voor ze haar lieve Callista aan de borst kan drukken. Ze pinkt een traan weg en slaat de omslagdoek steviger om haar schouders. Haar tenen zijn bevroren in haar gouden muiltjes maar ze voelt het niet. Alles wat ze waarneemt is een landschap waarin elke warmte ontbreekt en een ijselijke steek van gemis in haar hart.
Voort spoort ze het paard door de bossen, heuvel op heuvel af naar de hoogste toppen van het eiland.
  vrijdag 28 december 2001 @ 22:43:39 #225
15150 rebel_girl
rebels_meisje
pi_2634938
* rebel_girl loopt met een flinke pas door het bos heen, met diepe teugen ademt ze de boslucht in en komt helemaal tot rust.
zachtjes vallen er hier en daar sneeuwvlokjes uit de bomen en bedekken de verse sporen van vogels, vossen en andere boswezens.
de maan is bijna vol en is voldoende in staat de grond waar rebel loopt te verlichten, maar het had niet veel uitgemaakt want rebel_girl let toch niet op waar ze loopt.
ze is teveel in gedachte verzonken om de prachtige omgeving op te merken.
eigenlijk merkt ze weinig meer op sinds ze in dat boek over magie is begonnen.
het leek alsof ik een oud kinderboek aan het lezen was...de bezweringen klonken als liedjes, lang geleden gezongen door een moeder aan haar kind...een moeder...
rebel heeft haar moeder nooit gekend, ze was gestorven toen zij drie jaar oud was en haar vader, een verwarde kunstenaar evenals haarzelf, heeft haar toen opgevoed.
haar vader sprak nooit veel over haar moeder, of hoe zij gestorven was en het enige wat ze van haar moeder weet is dat ze het zelfde lange asblonde haar had als rebel, met twee plukjes achter vast gebonden zodat het niet voor het gezicht hangt.
hoe kan het in godsnaam dat zoveel dingen in dat boek me bekend voorkomen? vooral dat ene woord, Ovate, waar ken ik dat woord van??
haar hoofd zit zo vol met vragen dat ze de grote steen op haar pad te laat op merkt en met een smak beland haar gezicht op een van de scherpe randen.
verdoofd tast ze naar haar gezicht en voelt met haar verkleumde vingers de diepe snee die de steen heeft achter gelaten.
warm bloed gutst uit de wond als rebel_girl een poging doet haar gezicht op te heffen.
ze slaagd erin haar hoofd een paar centimeter op te heffen en wazig kijkt ze naar de zwarte symbolen die in het gesteente gekerft staan.
bloed sijpelt voor haar ogen en al gauw lijken de symbolen niets meer dan vlekjes die vrolijk dansen voor haar wegzakkende geest.
haar hoofd valt met een smak weer terug op de steen terwijl rebel zich verliest in een koortsachtige droom...
  vrijdag 28 december 2001 @ 23:15:09 #226
15150 rebel_girl
rebels_meisje
pi_2635459
* sssst maar kleintje, de maan waakt over je.
eens zal je tot mijn kennis kunnen beschikken, en ken je de woorden om de sterren te bespelen, eens wanneer de kennis niet gevaarlijk is...
het is tijd...

zoete woorden afkomstig van een warme vrouw, de vrouw loopt weg en de volgende beelden spelen zich reeds af voor rebel's geest.

een angstelijk geschreeuw klinkt op in de nacht, de kreten doordringen de lemen muren van het kamertje en haar kleine handjes omklemmen de wilgentakken van het wiegje.
de man, klaarblijkelijk haar vader, rent in paniek naar de tuin met zijn armen vol boeken, de boeken worden op het vuur gegooit en de vlammen verteren het papier als een tussendoortje.
het geluid van marcherende laarzen vullen de lucht en haar vader tilt haar uit het bedje.

in haar diepe slaap klemt rebel_girl zich vast aan de steen zodat ook haar handen nu vol met wonden zitten.

ssst maar kleintje, hier ben je veilig.
hier zullen ze ons niet vinden...

even opent ze haar ogen, ze wil wat roepen maar het enige wat uit haar keel komt is een gorgelend geluid terwijl de smaak van bloed haar mond vult.
dan zakt ze weer weg en haar geest word wederom gekwelt met beelden waar ze niets van begrijpt.

vrijdag 28 december 2001 @ 23:32:05 #227
15150 rebel_girl
rebels_meisje
pi_2635725
* vermoeid onwaakt rebel uit haar slaap, moeizaam staat ze op en bekijkt de schade aan haar lichaam.
hmm die hoofdwond is aardig diep maar zal niet echt ernstig zijn, die wonden aan mn handen zijn een ander verhaal, ik zal de komende tijd geen penseel meer kunnen vasthouden...

langzaam loopt rebel_girl terug naar huis, haar richtingsgevoel is enigszins in de war maareindelijk ziet ze het atelier met de vrolijk verlichte ramen...

pi_2639057
* hand in hand lopen dagobert en rebel_girl door het bos, de zon schijnt en zorg er voor dat de sneeuw een gouden glans krijgt.
rebel loopt precies de zelfde weg als gister maar na een paar uur lopen zijn ze nog steeds geen steen met vreemde symbolen tegengekomen.
weet je zeker dat het hier was liefje? vraagt dagobert.
ja ik weet het zeker, hier ergens was het, op dit paadje.
ik snap er nix van, zo'n steen kan toch niet zomaar verdwenen zijn??
misschien had ie wel pootjes
grapt dagobert en op serieuse toon vervolgt hij, lieverd, die klap op je hoofd van niet nix, misschien heb je die symbolen wel verbeeld.
rebel kijkt een beetje ge=irriteerd rond nee ik heb het niet verbeeld.
laten we maar terug gaan, hier word ik ook niet veel wijzer van

het tweetal loopt weer terug door de bossen, rebel_girl kijkt een beetje hopeloos rond, het irriteert haar mateloos dat ze de steen niet heeft kunnen vinden en op geen enkele manier de dromen kan verklaren.
  maandag 7 januari 2002 @ 11:31:03 #229
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2731642
* Het drietal zit nog steeds in het bos, het lijkt een bizar soort stilleven te zijn geworden.
Atrimar, Lord_Dreamer en Equilan zitten rond een lang uitgedoofd vuurtje, hun handen stevig ineen geklemt. Opgewaaide bladeren liggen tegen hun aan, stokjes steken uit hun haren.
Opeens waart er een rilling door het drietal. Equilan beweegt haar hoofd, alsof ze een zenuwtrek in haar nek heeft.
Gandalf springt uit de bosjes te voorschijn en staat meteen met opgetrokken lippen achter Equilan. Als er verder geen beweging meer volgt, trekt hij zich langzaam weer terug. De draak zucht diep, het heeft nu wel lang genoeg geduurt vindt hij. Net als hij weer lekker zit, trekt een zelfde soort rilling door Lord_Dreamer. Meteen is de machtige draak weer allert en hij staat op. Dit keer langzaam loopt hij naar het groepje toe en besnuffelt ze voorzichtig maar secuur. Hij bekijkt ze van dichtbij en merkt dat de ademhaling wat hortender gaat, niet meer met de langzame regelmaat van meditatie. De ogen bewegen heftig onder de gsloten oogleden.
Gandalf denkt dat ze elk moment weer wakker kunnen worden!!
Dat betekent hopelijk dat Equilan succes heeft gehad, dat ze weet waar Slough_Feg zich schuil houdt...
Gandalf sluipt weer weg en loopt rond door de omgeving. Als hij zich verzekerd heeft dat er geen onbekende wezens rondhangen, vertrekt hij na een laatste blik op het drietal. De draak gaat op jacht, zodat als ze straks wakker worden, er voedsel is.
pi_2731750
Atrimar's ogen sperren zich plots wijdopen en een diepe, raspende teug adem wordt naar binnen gezogen.
Zijn hand omklemt het handvat van zijn boog stijf vast.
Afwezig krabt hij wat aan zijn inmiddels warrige baardje en een beetje verdwaasd kijkt hij om zich heen. Waar hij net nog het beeld van Phoenixx voor zich zag staan ziet hij nu weer het gezelschap van tijden terug om zich heen. Equilan en Lord Dreamer lijken nog volkomen stil te zitten, al ziet het er naar uit dat er af en toe beweging valt te bespeuren.

Hoe ... Wat vreemd, het lijkt wel alsof we in geen weken bewogen hebben.

Bij het bewegen van zijn hoofd kraken zijn wervels na een tijd in een houding te hebben gezeten. Honger knaagt aan zijn buikwand en een lichte duizeling schiet door zijn hoofd heen.

maandag 7 januari 2002 @ 12:49:04 #231
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_2732333
* Wanneer je goed kijkt zie je dat er een tweede vorm van lord dreamer samen aan het gaan is met de eerste vorm. Lord Dreamer is weer compleet en hel langzaam ontwaakt hij uit de trance.

Z'n oogleden trillen en z'n hand zakt langzaam naar z'n zwaard als een reflex van waakzaamheid.

dinsdag 8 januari 2002 @ 11:29:41 #232
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2742886
* Terwijl Gandalf de open plek op komt lopen terwijl hij in zijn bek een groot hert met zich meesleept, wordt ook Equilan wakker.
Haar ogen gaan langzaam open maar lijken nog overal dwars doorheen te kijken. Ze trekt haar handen in slow motion terug en legt ze in haar schoot, over haar enorme dikke buik heen.
Dikke buik??
Met een ruk wil ze overeind gaan staan, maar verstijfd als haar spieren en botten zijn van de lange dagen en kille nachten in het bos, gaat dat niet helemaal zoals ze bedoeld had. De sterke arm van Lord_Dreamer die plotseling naar voren schiet, behoedt haar voor een val in het as van het gedoofde vuur. Wankel blijft de godin even op haar knieen zitten en komt dan omhoog.

Met verbijstering kijkt ze omlaag langs haar lichaam, waar een bolronde vorm haar belet haar voeten te zien. Dan voelt ze een trap en ziet haar buik aan de zijkant wat opbollen.

Ik... ik ben zwanger....!

dinsdag 8 januari 2002 @ 11:36:30 #233
8401 Draak
Gandalf & Aurian, Shia
pi_2742927
* Gandalf legt het hert voor Atrimar neer, die weet vast wel wat hij ermee moet doen. Als Atrimar de draak aankijkt schrikt hij. Die ogen!!

Gandalf heeft het lichaam van Equilan zien veranderen en wist al wat er aan de hand was. Hij kon het haar niet laten weten en elke keer als de verandering 'meer' werd kromp zijn hart inelkaar. In zijn ogen wordt hij keer op keer geconfronteerd met het feit dat hij zijn godin niet heeft kunnen beschermen tegen Slough_Feg.
Wroeging en wraak hebben de relatief jonge draak in een paar weken tijd eeuwen ouder gemaakt. Zijn ogen zijn donker en bodemloos.
Hij loopt naar Equilan toe en kijkt haar aan. Hij is bereid te sterven als zij dat wil, als dat de pijn bij haar wegneemt.

pi_2742953
Vanonder een boom waar hij is gaan zitten na zijn ontwaking kijkt Atrimar Equilan aan.

"Vertel me eens Elf ... Het ene moment zitten we hier, en het andere moment ben ik in mijn smederij bezig, en op het moment dat ik Phoenixx zie en iets wil vragen ben ik hier weer. Weken later, doodshongerig, en met een ongelooflijke koppijn. Ik wil uitleg."

Atrimar kijkt hongerig naar het hert dat Gandalf heeft meegenomen, door zijn hoofd schieten weken aan communicatiebeelden met de wolven in een keer langs waardoor er geen touw aan vast te knopen is.

't is bloedverdomme net alsof ik in pauze heb gestaan, maar mijn haar is gegroeid, evenals je buik. Ik denk dat we wel wat uitleg mogen krijgen van je."

pi_2742992
"Dank je Gandalf"

Terwijl hij in stilte begint met het bereiden van het hert kijkt hij af en toe de draak vragend aan. De blik in het beest zijn ogen zijn hem ook niet ontgaan.
Even later liggen er stukken vlees klaar voor op het vuur, al ligt er een beetje apart voor Atrimar zelf.

dinsdag 8 januari 2002 @ 11:45:56 #236
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2743012
* Equilan kijkt Atrimar verdwaasd aan, ze kan niet bevatten dat ze zwanger is. Natuurlijk, achteraf wezen alle tekenen daarop, maar was ze daar blind voor. En nu, na drie weken, is ze plotseling hoogzwanger. Ze kijkt naar haar buik en knikt ernaar terwijl ze Atrimar aankijkt, alsof alle antwoorden daar besloten liggen. Dat is natuurlijk ook zo, maar wie weet dat nu??

Mn buik... Ik ben zwanger...

dinsdag 8 januari 2002 @ 12:16:43 #237
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_2743254
* Lord Dreamer rekt zich uit .. hmmmm grappig .. Iedereen is veranderd, de godin is hoogzwanger, De smid heeft lang haar, hij lijkt wel een kluizenaar. Ik wil mezelf even niet in de spiegel zien nu.

Oke, eerst maar eens eten denk ik ?

* Lord Dreamer kijkt de Draak aan en spreekt zacht tegen hem. maak je geen zorgen alles komt goed, blijkbaar moest dit gebeuren.

Ik had alleen nooit kunnen dromen dat de tijd in een trance door zou lopen en veel sneller dan normaal.

dinsdag 8 januari 2002 @ 12:26:53 #238
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2743348
* Equilan kijkt verwilderd om zich heen. Ze is nu helemaal bij haar positieven en lijkt de enige te zijn die doorheeft dat er iets niet klopt.

Hallo?? Jongens kom op zeg, eerst was er niets en nu ben ik hoogzwanger!! Ik kan elk moment bevallen!! Vinden jullie dat niet vreemd??

* Hoofdschuddend gaat de godin bij het vuur zitten dat ondertussen lustig brandt. Hongerig kijkt ze naar het vlees dat ligt te braden.

We zaten in diepe trance, meditatie. Als jij denkt dat je net in je hut zat Atrimar, zou dat best kunnen. Dan heeft je geestelijke lichaam het stoffelijke verlaten om zijn ding elders te regelen. Maar op het moment dat je wakker wordt uit deze meditatie, moeten beide lichamen samen zijn.

pi_2743407
Atrimar zucht eens diep en knabbelt wat aan zijn rauwe stuk vlees.

"Ik hou niet van dingen die ik niet snap. Hoe kom jij zwanger? Hou je soms iets achter voor ons? Ik vind het maar vreemd, we lijken bloeddomme maanden in de tijd vooruit, maar aan de stand van de zon en het seizoen te zien kunnen het hooguit vier weken zijn geweest. Kun je dat niet uitleggen? Jij bent per slot van rekening Eliva'er."

Er zijn van die dagen dat ik gehoopt had dat ik lekker in bed was blijven liggen ...

dinsdag 8 januari 2002 @ 12:46:53 #240
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2743526
Atrimar, ik begrijp er zelf ook niets van, hoe kan ik in godsnaam zwanger zijn....

* Plotseling gaat de godin een lichtje op. De puzzelstukjes vallen in elkaar, de koude klomp in haar buik, dat ze aan was gekomen... Equilan trekt wit weg en de tranen stromen uit haar ogen als ze haar hoofd buigt en zachtjes verder praat.

Hoe heb ik zo blind kunnen zijn... ik ben zwanger van Slough_Feg. Nadat hij Herne had vermoord heeft hij mij.... heeft hij mij verkracht. Dat moet het zijn...

* Het gezelschap schrikt op van het oorverdovende gebrul van Gandalf. De draak heeft pijn en vind het afschuwelijk zijn godin zo te zien.. huilend.
Equilan trekt het beest, dat achter haar zit, naar zich toe en slaat een arm om hem heen.

dinsdag 8 januari 2002 @ 13:03:16 #241
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_2743722
Ver van de drie mensen en de draak strompelt Phoenixx door het duistere bos.

Ze is moe, maar ze loopt door, ze móet door. Waarom? Ze heeft geen flauw idee. Tegenstrijdige gedachten spoken door haar hoofd.

De schoft! Me gewoon zomaar laten zitten! Hij had me toch ook kunnen zèggen dat mijn aanwezigheid niet gewenst is?

Atrimar - waar ben je? Ik heb je nodig, Atrimar...

Tsss - ik heb zijn hulp nergens voor nodig - ik kan het heus allemaal wel alleen!

En toch loopt Phoenixx door. Ze stopt als ze een geluid hoort, maar weer blijkt het gewoon van de dieren in het bos afkomstig te zijn. Ditmaal was het een wolf die tussen de struiken doorschiet. Ze loopt weer verder, zonder idee waarheen, maar zeker niet zonder doel.

pi_2743785
"Equilan ... ik ... ik het spij..."

Op dat moment flitst er een beeld door zijn hoofd van een vlam, een vogel, en een vrouw. Atrimar's fel gele ogen vernauwen zich terwijl hij zich omdraait in de richting waar de wolf loopt die hem waarschuwt.

"Phoenixx loopt in het bos. En volgens mij is ze niet blij. Ik ben zo terug, dan praten we verder."

pi_2743834
Snel als water en geruisloos als mist schiet Atrimar tussen de struiken door en verdwijnt uit het zicht van Equilan, de draak en Lord Dreamer. Zo snel als zijn wat stramme benen het toelaten snelt hij richting de wolvin die hem waarschuwde voor de aanwezigheid van Phoenixx in het bos.

In korte, eenvoudige beelden probeert hij aan de wolvin te vragen of ze bij Phoenixx in de buurt wil blijven tot hij er is.

dinsdag 8 januari 2002 @ 14:20:11 #244
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2744146
* Door een mist van tranen ziet Equilan Atrimar weglopen. Eerst wil ze boos worden, hoe ongevoelig omk zo weg te lopen net nadat ze deze bekentenis heeft gedaan!! Niemand heeft ze verteld van wat er gebeurt is in de tempel en niemand had dan ook ooit kunnen vermoeden dat dit het gevolg zou zijn.
Ze kijkt naar Lord_Dreamer, die haar blik ontwijkt. Dat kan ze hem niet kwalijk nemen, hij zal ook even nodig hebben om hier over na te denken en dan een gepaste reactie te geven.
De godin staat op, nog wat wankel omdat ze nog moet wennen aan het extra gewicht wat ze nu meetorst.

Hier LD, neem nog en kopje thee. Tot Atrimar terug is hebben wij even tijd om onze gedachten op een rijtje te zetten.

* Equilan neemt weer plaats aan het vuur. Aan de rand liggen nog enkele stukken hertenvlees, ze zijn al gaar en liggen daar dan ook alleen om lekker warm te blijven. Ze scheurt een stuk vlees van een bot en kauwt er langzaam op terwijl ze verder nadenkt.
Danu heeft haar gezegd dat zijzelf de ketel was van wedergeboorte. Zou Danu hebben geweten dat ze zwanger was?? Dat kan haast niet anders... ze was per slot van rekening zwanger van een van haar creaturen.
Even later moet ze haast grinniken als haar de ironie van het gebgeurde blijkt. Zo verliefd op Herne en daar nauwelijks wat mee gedaan, niet eens gekust!! En nu?? Nu is ze zwanger van hem!! Nouja niet van hem, maar van wat ooit Herne was voordat het veile wezen besloot zich niet aan de regels te houden van opkomst en ondergang, de cyclus van leven en dood.

Dan, voor het eerst en eigenlijk wat terughoudend want ze wil liever niet, bang dat ze iets aantreft waar ze niet mee overweg zal kunnen.. voor het eerst keert ze diep naar binnen en 'voelt' ze wat ze in zich draagt. Ze maakt contact met het ongeboren wezen in haar schoot. Opgelucht begint ze te lachen als het kind haar begroet en herkent en alles wat ze voelt warmte is. Het kind mag dan misschien geboren zijn uit de samenkomst van Slough_Feg en zijzelf, het lijkt erop dat hij zijn kwade genen bij zich heeft gehouden.

dinsdag 8 januari 2002 @ 14:25:05 #245
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_2744198
* LD kijkt equilan berekenend aan.. hmmm.. Ik vraag me af of goden gevilt kunnen worden. Hij pakt een wetsteen en gaat rustig z'n zwaard slijpen.

hmm verkracht door die zwarte duivel .. hmmm das niet mooi, wat voor iets zal de baby worden ....

* Lord Dreamer ziet Atrimar verdwijnen.. hmm erg vaag, ik ben vast nog neit helemaal wakker..

pi_2744772
De wolf bleef zoals gevraagd in het spoor van Phoenixx en gaf aan Atrimar door hoe en waar ze liep. Atrimar kiest een kortere weg om voor haar uit te komen en bedankt de wolvin voor de hulp.

Atrimar leunt tegen een boom aan op het moment dat Phoenixx binnen gehoorsafstand komt. Met zijn armen overelkaar wacht hij haar op.

Als ze achter een bocht vandaan komt grinnikt Atrimar Phoenixx gedag. Zijn lange haar valt iets over zijn gezicht heen, en zijn rossige, dunne baardje is eigenlijk voller dan zou kunnen na de twee dagen sinds zijn verdwijning bij de smederij.

Phoenixx kijkt verbaasd op als ze de smid ziet staan.

pi_2744847
* De kleine Herne in het binnenste van Equilan zweeft vredig en onbewust in de moederschoot.
Onbewust van alle gevaar om hem heen, onbewust van alle ellende in de wereld. Plots wordt hij gewaar van een mentaal stofje wat langs hem heenstrijkt.
Zijn mentale ogen kijken op naar het stofje, het eerste wat hij ziet...
Instinctief zend hij een boodschap:

"Moeder..."

dinsdag 8 januari 2002 @ 15:15:15 #248
20830 Wolvenpak
Huil naar mijn maan
pi_2744910
Met een grauw neemt de wolvin afscheid van de voor haar vreemde wolvenverschijning op twee poten.

"Tot ziens Sei'cair ... mijn welpen wachten op me."

Fierce in protecting friends, relentless in chasing foes
  dinsdag 8 januari 2002 @ 15:55:10 #249
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2745514
* Woordeloos praten de twee met elkaar..
- Hoe heet je??
- Herne..
luidt het zachte antwoord.
Equilan springt op en danst juichend over de open plek, haar hart vervult van vreugde en liefde en nu, voor even, verlost van de grote donkere zorgen over wat er komen gaat.
Lord_Dreamer schrikt en staat ook op. Vertwijfeld kijkt hij naar Equilan, niet goed wetend wat te doen. Is ze doorgedraaid??
Dan danst Equilan naar hem toe, pakt hem uitgelaten bij zn handen en trekt hem mee.

Alles komt goed LD, alles komt goed!!

dinsdag 8 januari 2002 @ 16:29:42 #250
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_2746070
Eindelijk heeft die wolf haar met rust gelaten. Constant werd ze achtervolgd door dat dier. Tenminste, Phoenixx dacht dat het om één wolf ging, zeker wist ze het niet. Maar ze heeft een scherp gehoor en na een tijdje alleen in het bos kon ze behoorlijk zuiver alle bosgeluiden onderscheiden, en het leek maar om één dier te gaan.

Het was eng, maar geruststellend tegelijk geweest, die wolf op haar hielen. Eng, want het dier liep wellicht te bedenken hoe het haar het beste kon aanvallen. Geruststellend omdat het toch een soort van gezelschap was die haar misschien zou beschermen tegen aanvallen van wat dan ook. Maar nu was ze weer alleen. Het begon al donker te worden en misschien zou ze ergens moeten gaan rusten. Het pad maakte een scherpe bocht en daar staat Atrimar.

Verbaasd kijkt ze hem aan. Snel herstelt ze zich.
* Zo. Je was een stukje gaan wandelen. Dat had je ook wel even kunnen zeggen hoor!

Met haar benen iets uit elkaar en haar armen in haar zij wacht ze zijn reactie af. Maar Atrimar blijft haar slechts grinnikend aankijken. Dan pas ziet ze hoe lang zijn haar is geworden, en zijn baardje. Ze kan zich niet langer groot houden en vliegt hem snikkend van blijdschap in zijn armen.

dinsdag 8 januari 2002 @ 16:34:28 #251
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2746132
* Lord_Dreamer en Equilan zijn weer om het vuur gaan zitten en LD had massa's vragen voor de godin.

Nee Lord_Dreamer, laten we wachten tot Atrimar ook weer terug is, hoef ik het maar een keer te vertellen en kan ik het allemaal nog even op een rijtje zetten

* Gandalf begrijpt niets van die blijdschap van zijn godin, maar goed, de laatste tijd heeft ze zich wel vaker raar gedragen en Gandalf heeft wel eens gehoord dat mensenvrouwen anders kunnen worden als ze zwanger zijn.
Onopvallend ligt hij aan de rand van de open plek, waakzaam..

dinsdag 8 januari 2002 @ 17:22:06 #252
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_2746291
* LD lacht een beetje om het gedrag van Equilan , maar dan denkt hij; Ach het is een godin dus het zal wel goed komen.

Dan pakt hij een scheermes uit z'n rugzak en gaat naar het beekje , hangt een spiegeltje aan een overhangende tak en scheert zichzelf met behulp van het koude water en het mes.

hij gaat terug en controleert z'n vooraad in de rugzak, niets ontbreekt er. dan gaat hij er eens rustig voor zitten , waakzaam maar ontspannen en wacht op de dingen die komen gaat.

Wil je nog een kopje thee met een beetje kruiden voor de smaak Equilan ?

dinsdag 8 januari 2002 @ 17:37:24 #253
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2746439
Ja lekker LD
Waar zou Atrimar nou toch blijven?? Hij zou toch niet nog onder invloed zijn van de trance??
pi_2747245
Zachtjes glimlachend houd Atrimar Phoenixx even stevig vast, dan laat hij haar los en kijkt haar in haar vurige ogen aan.

"Phoenixx, ik weet het allemaal ook niet precies. Het ene moment sta ik met je te praten, en het andere moment zit ik weer terug in het bos, maanden later lijkt het wel. Het had vast iets te maken met de trance waar we in zaten. Ik zal je zoveel mogelijk vertellen."

Atrimar vertelt haar in het kort de gebeurtenissen van voor de trance situatie en de terugkeer naar het Bos. Dan kijkt hij even op en kijkt haar vragend aan.

"Waarom keek je zo angstig naar een enkele wolvin? Je weet toch dat wolven alleen in groepen jagen, en dat een wolf alleen geen kwaad zal doen? Ze hield je alleen maar in de gaten voor het geval dat. Ze was zelfs bijna beledigd toen ze zag dat je drie keer een andere weg koos om te zien of zij je zou volgen."

Atrimar grinnikt even en streelt Phoenixx zachte haar kort.

"Ik moet wel snel terug naar Equilan en Lord Dreamer, voor ze ongerust worden. Ik weet niet wat jij wilt, maar ik denk dat we je hulp wel kunnen gebruiken. Alleen mocht je meegaan ..."

Atrimar denkt even hoe hij moet uitleggen welke verassing haar staat te wachten.

"Maar dat zie je vanzelf wel als je meegaat."

dinsdag 8 januari 2002 @ 20:47:50 #255
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_2748660
Slechts met moeite kan Phoenixx kan haar ogen losmaken van de gele ogen van de smid.

* Oh, was het een wolvìn? Sja kijk ik weet wel dat wolven niet alleen jagen, maar stel dat die wolf dat is vergeten? En nou ja ik voelde gewoon dat hij, eh, ze dus, me volgde en dat vond ik zo vreemd

Ze staart voor zich uit en probeert haar gedachten te ordenen. Ze wil Atrimar niet meer weg laten gaan, maar ze durft ook niet echt goed mee te gaan. Twijfels... Nou ja, zoals vorige keer achterblijven als de anderen in het bos zijn nee, dat zou ze niet nog een keer aankunnen. En die ogen... Iets in die ogen laat haar niet meer los. Ze kan hem gewoon niet weer weg laten gaan. Ze móet wel bij hem blijven...

* Maar je zou het niet erg vinden als ik mee ging naar Equilan en Lord Dreamer? In dat geval wil ik graag met je mee...

Vastberaden staat ze op, slaat de losse bladeren van haar benen en hangt het zwaard weer fatsoenlijk op haar rug.
* Laten we dan maar gaan!

pi_2748851
Atrimar kijkt Phoenixx heel even na en haalt haar dan in om haar voor te gaan terug naar het kampje.

Daar aangekomen aait Atrimar Gandalf even over zijn hoofd heen als de draak de twee net buiten het kamp opwacht.

Equilan ... LD ... kijk eens wie ik heb kunnen opsnorren in het bos?

woensdag 9 januari 2002 @ 11:41:24 #257
5108 equilan
DE elfengodin
pi_2754857
Hai Atrimar, je bent er weer En hai Phoenixx, goed jou ook weer te zien!!

* Equilan bekijkt het tweetal eens goed en het ontgaat haar niet dat er blijkbaar meer speelt tussen die twee dan alleen vriendschap. Ze glimlacht eens fijntjes en gaat daar verder niet op in.

Kom zitten, er is nog wat hert over, tast toe als jullie willen

* Phoenixx bekijkt Equilans dikke buik met grote ogen en terwijl ze rond het kampvuur gaan zitten, begint Equilan te vertellen. Het verhaal begint pijnlijk, maar nu Equilan een sterk vermoeden heeft hoe alles in elkaar zit, overheerst bij haar toch de vreugde.

Ja Phoenixx, ik ben zwanger In de komende paar dagen zal mijn baby geboren worden...
Ik ben zwanger geworden op de dag dat Herne_the_Hunter is vermoord door Slough_Feg. Daarna heeft het monster mij verkracht.
Achteraf had ik meteen kunnen weten dat hij mij bezwangerd heeft, maar door de woede en het verdriet vanwege het gebeurde was ik blind voor de tekenen. Pas toen we bijkwamen uit de meditatie en het effect zo overduidelijk was, werd het voor mij duidelijk.
Ik denk, dat ik zwanger ben van Herne. Nee, niet door hem, maar echt van hem.
Kijk, SF is vroeger Herne geweest, alleen heeft hij de volledige cyclus die Herne elk jaar moet volbrengen niet volbracht. Op een bepaald vlak zijn ze een en dezelfde.
Daarnaast, toen ik bij Danu was om de ketel der wedergeboorte te halen zodat we Herne terug uit de dood konden halen, wilde ze mij die niet geven omdat, zo zei ze, IKzelf de ketel der wedergeboorte was. Hoewel ik op dat moment absoluut niet begreep wat ze bedoelde, nam ik het wel van haar aan en had er vrede mee.
En als laatste bewijs heb ik zijn naam. Het kind in mijn schoot noemt zich Herne

* Equilan houdt even haar mond terwijl ze voor iedereen een kopje thee inschenkt. Het duurt even voor de eerste reacties komen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')