Plotseling klinkt er een hoog van pijn doordrongen geluid vanuit de plaats waar het vosje zojuist verdween tussen de bossages. Een rotte stank doordringt het terrein als een wankele, magere figuur het terrein opgestrompeld komt. Deze man, als het woord nog enigszins van toepassing is op hem, heeft op zijn hoofd een gewei, hoewel het getekend is door de tijd en er uitziet alsof het in tijden niet hergroeit is.
Het is de Heer War Slough Feg. Een voorganger van Herne. De gehoornde die niet trouw is gebleven aan de aardegodin en alleenheerschappij en eenzijdige macht verkoos boven dualiteit en samenwerking met de Moeder.
Normaal sterft de gehoorde god na acht jaren dienst voor de godin om herboren te worden in een andere tijd en plaats om daar Haar wil uit te voeren. Dit veile creatuur heeft met zijn ongezond vele egoisme zichzelf boven haar gesteld. Na teveel jaren geleefd te hebben zijn dood en verrotting zijn deel.
Slough strompelt naar de tempel en gaat door de gang naar binnen. Eenmaal binnen in de eeuwenoude tempel neemt hij plaats op de stenen troon aan het einde van de gang. Als hij naar de grond wijst verrijzen knokige botten uit de grond, de botten vergroeien tot twee staanders met daarbovenop een benen schaal. Na een vingerknip danst een magisch vuur boven de schalen, die de omgeving grimmig verlichten.
Slough slaakt een zucht: "Aaah, een nieuw optrekje. In ieder geval goed genoeg om die bemoeial uit de weg te ruimen."
[Dit bericht is gewijzigd door Polaris op 23-09-2001 22:48]
He, er is leven in dat ding.
* Juist op dat moment loopt er een muis voorbij.
* Polaris rent achter de muis aan, na een paar sprongen heeft ze uiteindelijk de muis gevangen. Ze heeft het er zo druk mee dat ze haar ontdekking weer vergeten is. Dan hoort ze paarden voorbij stuiven over het pad. Ze snelt weg en kruipt met de muis in haar bek terug in haar hol.
* Polaris klimt van de tempel en gata op zoek naar een woning.
Aneurism, Aneurism, Aneurism * "Hoort hij haar steeds roepen"
Zonnestralen raken Aneurism, steeds meer energie ontrekt hij uit zijn omgeving. Plots als door de wind bevlogen schiet hij met een doodshaast op de locatie af waar zo veel kwaad vandaan komt, zijn missie tegemoet.
* Aneurism , Aneurism, Aneurism, Aneurism Blijft door zijn hoofd gaan...
[Dit bericht is gewijzigd door Aneurism op 25-09-2001 11:59]
Ik ben eindelijk waar ik hoor te zijn. Dit is mijn doel waarom mijn meesteres mij op dit eiland heeft gezet.
Ik ben nu vlakbij bij de nieuwe heerser, de toekomstige keizer van Fok!eiland
De nieuwe heerser is in de buurt, ik voel zijn krachtige aanwezigheid..
Met mijn hulp zal hij snel over het eiland heersen
Zijn plannnen leken zo goed te gaan, maar nu...slaat de twijfel toe, wat nu te doen.
Slough gaat verder met broeden.
* Polaris komt aangelopen bij de plek waar ze ooit een mens werd. Ze loop teen paar rondjes rond de tempel. Het meest opvallend zijn de drie grijze stenen. Ze raakt er geobsideerd door, ze onderzoekt ze. Dan ziet ze de hoorns op het hoofd van de hoofdpersoon.
Dit is geen gewoon persoon. Hij wordt geboren in een ketel, heeft dan de macht over vuur en zal sterven door zijn eigen wapen. De man met de hoorns op zn hoofd zal wel belangrijk zijn, misschien heeft hij mij tot leven gewekt, iemand die het vuur beheerst zou ook best het leven kunnen beheersen. Ik denk dat ik maar eens op zoek moet naar een man met hoorns.
* Polaris onthoudt goed de beeltenis op de steen en gaat dan naar het restaurant toe in de hoop dat daar iemand een gehoornd persoon kent.
* Polaris klimt op de tempel, de spaning straalt van haar lichaam. Ze voelt zich beter dan ooit en dan gebeurd het. De kerkklok slaat twaalf uur, het is middernacht. Polaris voelt de energie haar lichaam instromen, vijf dagen naar haar menswording heeft ze een sorrtgelijke ervaring. Dan keert het tij. De energie gaat er twee eer zo snel uit en Polaris is weer een lief klein schattig vosje.
In het mideen van de tempel op een grote troon zit een gehoornde, magere man...
Dat moet de nieuwe heerser zijn..
Heer Slough_Feg, i presume ?
Huh, wie is dat, waar ben ik, wat doe ik hier?
* Polaris besluit achter LWaZ aan te lopen. In de grote zaal verstopt ze zich achter één van de zes grote ketels die in de zeshoekige zaal staan. In het midden zit een man met hoorns op z'n hoofd.
Dat moet die man zijn
* BD. komt langzaam... stap voor stap... dichterbij het bos. BD besluit dat het te gevaarlijk is om te voet verder te gaan en veranderd
dit kan nog is gevaarlijk worden hier
* BD. vliegt over het bos en landt in een boom.
Lets see what will happen now......
* Polaris loop tophaar zachte, witbehaarde voetjes stilletjes een rondje door de zaal. Telkens verschuild ze zich, achter één van de ketels soms in een uitholling in de muur. Op driekwart zit een grote houten deur met een grendel. Hij zit op slot en het lijkt alsof deze deur in geen tijden is open geweest. /me duwt tegen de deur aan, hij is oud, bijna verrot. Vandaar dat het Polaris lukt om een gat erin te maken, zo groot dat het kleine vosje er net door heen kan. Ze kruipt er door heen en komt dan in een donkere ruimte.
Zow, hier kan ik ongestoord slapen
Die ketel, die gehoornde man, dat is allemaal hier binnen. Zou hij dan dood gaan?
* Polaris kruipt naar de deur toe en kijkt via het gat wat ze daarin heeft gemaakt de zaal in. Ze hoort nu dat de gehoornde man aan het praten is met de andere man in de zaal. Het gaat op een rustige toon, geen geruzie, maar vredige woorden. De gehoornde man heeft duidelijk de macht over de adnere man, die is onderdanig en luistert alert.
* Polaris kruipt de zaal weer in en gaat achter de grote stoel zitten. Ze probeert eht gesprek te volgen.
De piloten kijken mee op de scanners maar zien geen bijzonderheden, geen vreemde dingen, alleen het normale bosleven en de kleine paden die kris kras door het bos lopen.
* Na een paar vluchten over het bos hebben ze het hele bos in kaart gebracht en vliegen terug naar de basis waar alle data wordt onderzocht.
Heer Slough_Feg, mag ik U alleen nog vragen wat uw snode blannen zijn met die zogenaamde bosgod ??
* Polaris gaat proberen wat meer informatie te krijgen. Ze kruipt de tempel uit en gaat naar haar hol.
Nu hopen dat ik weer mens mag worden
Ik denk dat ik de kracht heb weer een mens te worden, nu nog de macht van iemand die de transformatie ook werkelijk kan voltrekken.
* Polaris kijkt naar de maan en voelt dat ze er weer klaar voor is. Twee weken na haar eerste transformatie is de sfeer er weer om te veranderen. De maan staat te stralen aan de hemel en Polaris heeft de energie om zich volledig op het mensenleven te storten.
Ik wil het, ik wil het, ik wil het. Ik moet alleen snel achterhalen wie de gehoornde man is en wie de bosgod is.
* Polaris maakt tekeningen in het zand voor haar hol. Ze illustreert haar ideeën over het eiland.
Het bos is groot, dat zal wel een god kunnen hebben. Maar wie is dat dan? Waarom wordt hij zo belangrijk gevonden terwijl ik nog niks van hem gemerkt heb. Ik woon toch al heel mijn leven in het bos.
* Polaris blijft zitten denken en vlak voordat de kerktoren twaalf uur slaat wordt Polaris inderdaad richting de tempel getrokken door onbekende krachten. Polaris klimt de tempel op en veranderd langzaam weer terug in een mens. Ze voelt zich weer helemaal gelukkig. Ze loopt snel weg richting haar inmiddels bekende onderduikadres in het souterrain van villa Faat.
Hallo!
* De man zegt niks, hij pakt Marlo vast en dan ontspant zijn geforceerde vrolijkheid. Hij kijt nors en tilt Marlo op. Dan loopt hij met hem naar een grote deur, haalt de grendel eraf en zet Marlo daar achter neer. Dan sluit hij de deur.
Hellup!!
* Marlo zit verdrietig in het donkere vertrek. Het enige licht dat naar binnen komt komt door een afgebroen hoekje van de deur. Zo groot dat Marlo er net neit door heen kan.
Hellup!!
Hier ben ik veilig voor die enge man, maar er is een andere enge man binnen
* Polaris besluit naar binnen te gaan. Op het moment dat ze de tempel binnestapt is er een grote lichtflist te zien. Polaris wordt verblind, als ze weer wat ziet is ze veranderd in een vos.
Ow, nu kan ik veilige het donkere kamertje in vluchten.
* Polaris besluit dat te doen en kruipt door het gat in de deur het donkere kamertje in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |