Yep, allemaal. Misschien een voorvader, maar alle rechtse rijken hebben hun centen (direct of indirect) verkregen door het uitbuiten van de arbeiders / werknemers..quote:
uit·bui·ten (ov.ww., ook abs.)quote:Op vrijdag 7 januari 2005 08:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Yep, allemaal. Misschien een voorvader, maar alle rechtse rijken hebben hun centen (direct of indirect) verkregen door het uitbuiten van de arbeiders / werknemers..![]()
Linkse rijken natuurlijk niet. Vraag maar aan de voormalige medewerkers van Harry de Winter.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 08:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Yep, allemaal. Misschien een voorvader, maar alle rechtse rijken hebben hun centen (direct of indirect) verkregen door het uitbuiten van de arbeiders / werknemers..![]()
quote:Op zondag 9 januari 2005 12:17 schreef accelerator het volgende:
zou dit topic gesloten kunnen worden Wat doet het CDA eigenlijk? .
De OP gaat echt helemaal nergens over. SCH komt niet verder dan te zeggen dat het een kut partij is.
Ik pleit ook voor een slotje, SCH wordt met de dag triester. Anderen van racisme beschuldigen, totaal niet inhoudelijk ingaan, totaal off-topic blaten.quote:Op zondag 9 januari 2005 14:15 schreef sjun het volgende:
[..]
Ik vind dit draadje uitermate nuttig ter bevordering van de vrijheid van meningsuiting en ter vergroting van inzicht in wijze van discussievoering. Laat ons de argumentatie omvatten als middel bij uitstek voor het nuanceren en mogelijk doen kantelen van meningen.
quote:Op zondag 9 januari 2005 13:47 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
[..]
Allemaal goed en wel zakjapannertje en nazi, maar dan gaan jullie er net als mij van uit dat het geen recht is, maar een gunst waarvan in de praktijk de kleinere groepen geen gebruik van zullen kunnen maken. En nazi, met dat aparte schoolsysteem had ik het dus over een apart schoolsysteem binnen dezelfde staat.
En dat zeg jij, met onzin topics over de Postbank, die alleen maar dienen om lekker over links te zeiken? Splinter-> balk verhaaltje..quote:Op zondag 9 januari 2005 15:51 schreef accelerator het volgende:
Het had meteen bij het begin al gesloten moeten worden. De OP slaat gewoon nergens op. Slotje of -> onzin.
Wat een enorme huilebalk ben jij zegquote:Op zondag 9 januari 2005 17:08 schreef accelerator het volgende:
Sizzler, er gaat hier iemand hopeloos over de scheef.
[..]
raar he dat ik het niet pik dat ik voor nazi wordt uitgemaakt.quote:Op zondag 9 januari 2005 17:10 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Wat een enorme huilebalk ben jij zeg
Wat heeft facisme met separatisme te maken? Leg dat in dat topic nou eens uit.quote:Je propageert zelf de grootse onzin en nu een voorbode van fascisme, namelijk seperatisme
dat heb ik al gedaan adhv (ook) een wikipediaquote.quote:Op zondag 9 januari 2005 17:20 schreef accelerator het volgende:
[..]
Wat heeft facisme met separatisme te maken? Leg dat in dat topic nou eens uit.
Ik ga er vanuit dat SCH vol goede bedoelingen zit.quote:Op zondag 9 januari 2005 15:46 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik pleit ook voor een slotje, SCH wordt met de dag triester. Anderen van racisme beschuldigen, totaal niet inhoudelijk ingaan, totaal off-topic blaten.
Slotje!
Misschien is het aardig voor je om kennis te nemen van mijn uitverkiezing alsquote:Op zondag 9 januari 2005 15:46 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik pleit ook voor een slotje, SCH wordt met de dag triester. Anderen van racisme beschuldigen, totaal niet inhoudelijk ingaan, totaal off-topic blaten.
Slotje!
Volgens mij is er geen user uit POL of NWS die daar voor jou gestemd heeft in die categoriequote:Op maandag 10 januari 2005 10:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Misschien is het aardig voor je om kennis te nemen van mijn uitverkiezing als
Beste discussievoerder op Fok - een gedeelde eerste plaats. Felicitaties mogen hier gepost worden: [Fok!awards uitreiking 2004]Categorie: Users!
En de hand mag in eigen boezem gestoken worden
De subfora zijn voor iedereen toegankelijk hoor.quote:Op maandag 10 januari 2005 10:25 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen user uit POL of NWS die daar voor jou gestemd heeft in die categorie
Blijft mijn statement alsnog staanquote:Op maandag 10 januari 2005 10:26 schreef SCH het volgende:
[..]
De subfora zijn voor iedereen toegankelijk hoor.
Statement?quote:Op maandag 10 januari 2005 10:26 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Blijft mijn statement alsnog staan
Ik geloof niet dat we dat in de context van het politiek debat moeten plaatsen gezien je de eerste plaats met Kastanova deelt je wordt gevolgt door Milagro en Xebroziusquote:Op maandag 10 januari 2005 10:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Misschien is het aardig voor je om kennis te nemen van mijn uitverkiezing als
Beste discussievoerder op Fok - een gedeelde eerste plaats. Felicitaties mogen hier gepost worden: [Fok!awards uitreiking 2004]Categorie: Users!
En de hand mag in eigen boezem gestoken worden
Zelfs als je dat vindt is dat nog geen vrijbrief om elkaar maar voor nazi uit te maken op het forum.quote:Op zondag 9 januari 2005 17:10 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Je propageert zelf de grootse onzin [...]
Is dat altijd tegen de policy? Ook als iemand duidelijk van dergelijke sympathieen getuigt?quote:Op maandag 10 januari 2005 13:35 schreef sizzler het volgende:
[..]
Zelfs als je dat vindt is dat nog geen vrijbrief om elkaar maar voor nazi uit te maken op het forum.
quote:[Verdonk mode]
Laat dat duidelijk zijn.
[/Verdonk mode]
Ik zie een nietszeggende openingspost, maar er zijn users die gelukkig wél serieus een discussie proberen te openen. Hulde aan POLL enquote:Op zondag 9 januari 2005 12:17 schreef accelerator het volgende:
zou dit topic gesloten kunnen worden Wat doet het CDA eigenlijk? .
De OP gaat echt helemaal nergens over. SCH komt niet verder dan te zeggen dat het een kut partij is.
Oh ja, het bevalt onze rechtse moderator weer niet.quote:Op maandag 10 januari 2005 13:42 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik zie een nietszeggende openingspost, maar er zijn users die gelukkig wél serieus een discussie proberen te openen. Hulde aan POLL ensjun
.
Als iemand hetzelfde onderwerp in een betere vorm opnieuw wilt openen: be my guest. Hier gaat een slot op wegens non-discussies.
Als iemand de policy overschreidt dan mag je dat melden. Maar door iemand voor nazi uit te maken overschreidt je zelf de policy.quote:Op maandag 10 januari 2005 13:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dat altijd tegen de policy? Ook als iemand duidelijk van dergelijke sympathieen getuigt?
Wat heeft het voor zin om zaken niet benoemen en te verzwijgen, daar is jullie toch zo op tegen? De nieuwe policy is om vooral te doen alsof racisme niet bestaat.quote:Op maandag 10 januari 2005 13:45 schreef sizzler het volgende:
[..]
Als iemand de policy overschreidt dan mag je dat melden. Maar door iemand voor nazi uit te maken overschreidt je zelf de policy.
Bovendien: wat heeft het voor zin?
Huillie.quote:Op maandag 10 januari 2005 13:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Sluit je dan ook de nutteloze PvdA-topics of ben je daar teveel een oprechte klootzak voor?
Racisme op FOK mag uitgebreid gemeld worden per mail en in feedbacktopics. Racisme in Nederland, met een politieke inslag, mag uigebreid besproken worden in POL. Maar in discussies over politieke zaken is het niet nodig persoonlijk te worden door elkaar voor fascist, nazi ed uit te schelden. Nogmaals: wat is daar het nut van?quote:Op maandag 10 januari 2005 13:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat heeft het voor zin om zaken niet benoemen en te verzwijgen, daar is jullie toch zo op tegen? De nieuwe policy is om vooral te doen alsof racisme niet bestaat.
Hypocrietjequote:Op maandag 10 januari 2005 13:52 schreef sizzler het volgende:
[..]
Huillie.
Als je een topic opent zoder de intentie er een serieuze discussie in te willen voeren moet je ook niet gaan huilen als hij op slot gaat.
Het is goed om alert te zijn op racisme op Fok. Aangezien jij bijvoorbeeld een moderator vindt waarbij de grens van racisme wel erg rekkelijk is, is het goed om dat zelf zo nu en dan aan de kaak te stellen. Het moet niet zo zijn dat het kwalijker is om racisme te benoemen dan de ideeen uit te dragen. Daar lijkt het soms wel op. Jij stopt het zelf het liefst onder het tapijt en daar pas ik voor.quote:Op maandag 10 januari 2005 14:53 schreef sizzler het volgende:
[..]
Racisme op FOK mag uitgebreid gemeld worden per mail en in feedbacktopics. Racisme in Nederland, met een politieke inslag, mag uigebreid besproken worden in POL. Maar in discussies over politieke zaken is het niet nodig persoonlijk te worden door elkaar voor fascist, nazi ed uit te schelden. Nogmaals: wat is daar het nut van?
Neehoor, benoemen kan op meerdere manieren, zoals ik hiervoor al zei. Maar iemand voor nazi uitmaken in een discussie heeft geen toegevoegde waarde en verschuift de discussie van een inhoudelijke naar een persoonlijke. En dat is tegen de policy.quote:Op maandag 10 januari 2005 15:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Het moet niet zo zijn dat het kwalijker is om racisme te benoemen dan de ideeen uit te dragen. Daar lijkt het soms wel op.
Prima. Als je daarbij maar geen mensen gaat uitmaken voor nazi in topics die daar niet over gaan.quote:en daar pas ik voor.
Charmante SCH, sta aan jouw kant v.w.b. openheid van zaken. Meen jouwerzijds, gelet op je ad hominemposts soms enig op de man spelen te bespeuren. Tja,en daar wordt weer persoonlijk op gereageerd. En eerlijk gezegd vind ik topics die verworden tot van-man-tot-man-gevechten thuishoren in mijn, bijkans antieke, topic: Kooivechten voor gallende galbakken.quote:Op maandag 10 januari 2005 13:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat heeft het voor zin om zaken niet benoemen en te verzwijgen, daar is jullie toch zo op tegen? De nieuwe policy is om vooral te doen alsof racisme niet bestaat.
Ik wil je toch vragen dat niet te doen.quote:Op maandag 10 januari 2005 16:41 schreef SCH het volgende:
[...]
Dus meoten we het wel zelf aan de kaak stellen en dat blijf ik natuurlijk ook doen.
Iemand voor nazi uitmaken is wel degelijk op de man spelen. Als iemand "kwalijk" redeneert dan kan je dat toch ook op een inhoudelijke manier oplossen? Waarom wil je zo graag mensen voor nazi of racist uitmaken?quote:Dat is niet op de man spelen maar gewoon mensen wijzen op hun kwalijke manier van redeneren.
Nou nee hoor, ik wil dat helemaal niet graag. En het is ook niet op de persoon spelen. Als iemand heel lovend over Ajax spreekt, noem je hem Ajax-fan. Als iemand heel erg enthousiast is over de VVD dan noem je hem VVD-er en als ie allochtonen basht dan schrijft ie racistische posts of is ie een racist. Het zou je moeten verheugen dat ik de duidelijkheid preek. Wat is er op tegen om te zeggen waar het op staat?quote:Op maandag 10 januari 2005 16:49 schreef sizzler het volgende:
Waarom wil je zo graag mensen voor nazi of racist uitmaken?
Daar zijn imo drie dingen op tegen: 1) iemand die negatief is over (bepaalde) allochtonen hoeft niet meteen een racist te zijn. Zelfs als dat wel zo was dan is het de post die telt. Als die racistisch zijn dan doen mods er iets aan. Zoniet, dan is het niet de bedoeling dat je voor eigen rechter gaat spelen en zelf een anti-racisme campagne gaat beginnen. 2) Iemand een racist noemen heeft in het topic zelf geen waarde. Je hebt het dan namelijk over de persoon ipv zijn of haar mening. Als je iets tegen VVD'ers hebt dan kom je toch ook met inhoudelijke argumenten ipv een "jamaar jij bent een VVD'er"? 3) De manier waarop. Ik kan "Nog meer extreem-rechtse prietpraat, stinkdoos?" niet echt constructief noemen, laat staan dat het ik blij ben dat je het zo "serieus neemt".quote:Op maandag 10 januari 2005 17:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou nee hoor, ik wil dat helemaal niet graag. En het is ook niet op de persoon spelen. Als iemand heel lovend over Ajax spreekt, noem je hem Ajax-fan. Als iemand heel erg enthousiast is over de VVD dan noem je hem VVD-er en als ie allochtonen basht dan schrijft ie racistische posts of is ie een racist. Het zou je moeten verheugen dat ik de duidelijkheid preek. Wat is er op tegen om te zeggen waar het op staat?
Mensen voor nazi uitmaken heeft imo weinig met het redden van sponsors te maken. De paar uitlatingen op de frontpage ten tijde van de moord op Van Gogh zijn daardoor niet te nuanceren. Of wel?quote:Bovendien ben ik het slappe beleid in dezen al tijden meer dan zat, dat weet je. Fok begint ook last te krijgen van het rechtse imago, er zijn sponsors die problemen maken. Dus wees blij dat ik het zo serieus neem.
Vriendelijk wuiven we het kliertje van de achterste bank uit.quote:
Zei hij gedecideerd.quote:Op maandag 10 januari 2005 17:42 schreef SCH het volgende:
Jouw probleem sizzler, ik heb echt geen boodschap meer aan je mooipraterij. Dat begrijp je toch hopelijk wel.
Al dat goedpraten van wat fout is. Het is mooi geweest!
Mooi ga je weg en kom je nooit meer terug?quote:Op maandag 10 januari 2005 17:42 schreef SCH het volgende:
Jouw probleem sizzler, ik heb echt geen boodschap meer aan je mooipraterij. Dat begrijp je toch hopelijk wel.
Al dat goedpraten van wat fout is. Het is mooi geweest!
Origineel hoor.quote:Op maandag 10 januari 2005 21:55 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Mooi ga je weg en kom je nooit meer terug?![]()
Ik open een wegzwaai-topic voor je!![]()
Ik waardeer de bijdragen van SCH doorgaans wel degelijk. Soms gaan zijn goede bedoelingen wel eens met hem op de loop en op zulke momenten wil het voorkomen dat hij een recalcitrant weerwoord over zich afroept. Dit gebeurt nogal eens op momenten dat er een absolute uitspraak wordt gedaan over materie waarop nogal wat af te dingen blijft omdat geen van ons daaromtrent de wijsheid in pacht heeft. Op zulke momenten mag ik dan graag even toegeven aan opkomende recalcitrantie. Vanaf dat moment lijkt het wel alsof de luiken bij SCH neer gaan en een bezweringsformule moet worden ingezet om het grote kwaad in te tomen. SCH is hierin overigens niet de enige. Er zijn meer mensen die zichzelf de heilige opdracht verstrekt hebben om overal racisme, godsdienstwaanzin, complotten enzovoort... in te ontwaren. Deze verzuchting wil overigens weer niet zeggen dat alles maar gebagatalliseerd hoeft te worden. Er kan een bepaald evenwicht gevonden worden door bijvoorbeeld bij vermoedens van racisme eens door te vragen in plaats van direct een veroordeling uit te spreken jegens degene die je van racisme verdenkt.quote:Op maandag 10 januari 2005 10:25 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen user uit POL of NWS die daar voor jou gestemd heeft in die categorie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |