Inderdaad, zooooo moeilijk is je even aanpassen aan de 'gastheer/vrouw/kroeg' nu ook weer niet.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:08 schreef Dirkh het volgende:
Wat voor moeite is het nou om die trui even uit te doen en uitleg vragen wat de reden is. Misschien had je dan wat begrip gehad en een biertje van het huis gekregen.
Omdat ik gewoon wil dragen wat ik draag , de reden is dat ze bang zijn voor kutnegers (hun woorden) die op zaterdagavond een rel schoppen. maar ik wil gvd gewoon kunnen dragen wat ik wil belachelijk kutland.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:08 schreef Dirkh het volgende:
Wat voor moeite is het nou om die trui even uit te doen en uitleg vragen wat de reden is. Misschien had je dan wat begrip gehad en een biertje van het huis gekregen.
Maar je kan het toch ook gewoon mooi vinden?quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:10 schreef Kapmes het volgende:
Lonsdale draag je niet omdat je het mooie truien vindt, maar omdat je een signaal wil afgeven aangezien de merknaam er gigagroot opstaat. Dat kan provocerend werken dus is het meer dan terecht dat je eruit gekickt bent...
ik draag lonsdale vanaf mn 16e , en wel omdat ik MOOIE truien vind want toen ik 16 was was er gvd nog niet eens zon groepering.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:10 schreef Kapmes het volgende:
Lonsdale draag je niet omdat je het mooie truien vindt, maar omdat je een signaal wil afgeven aangezien de merknaam er gigagroot opstaat. Dat kan provocerend werken dus is het meer dan terecht dat je eruit gekickt bent...
Niet hoor. Hij vindt het mooie truien. En die witte veters in zijn kisten is voor het mooie contrast.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:10 schreef Kapmes het volgende:
Zo'n groepering was er toen ook wel. Alleen is er best wel wat veranderd de afgelopen 8 jaar.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:12 schreef Joene het volgende:
[..]
ik draag lonsdale vanaf mn 16e , en wel omdat ik MOOIE truien vind want toen ik 16 was was er gvd nog niet eens zon groepering.
OMFGquote:Op dinsdag 28 december 2004 21:13 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Niet hoor. Hij vindt het mooie truien. En die witte veters in zijn kisten is voor het mooie contrast.
Ja, dat is lullig natuurlijk. Maar zie de kant eens van de kroegbaas. Als er inderdaad gedonder van komt, dan is het hun pakkie aan. Dan draaien zij op voor de schade en dat alleen maar omdat jij die trui wil dragen.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:11 schreef Joene het volgende:
[..]
Omdat ik gewoon wil dragen wat ik draag , de reden is dat ze bang zijn voor kutnegers (hun woorden) die op zaterdagavond een rel schoppen. maar ik wil gvd gewoon kunnen dragen wat ik wil belachelijk kutland.
ik draag gewoon sportschoenen nikes. overigens met zwarte veters.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:13 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Niet hoor. Hij vindt het mooie truien. En die witte veters in zijn kisten is voor het mooie contrast.
Als dat zo is heb je nu helaas de pech dat er tegenwoordig een groepering met dat merk rondloopt. Met een gouden ketting kom je ook veel tenten niet in...quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:12 schreef Joene het volgende:
[..]
ik draag lonsdale vanaf mn 16e , en wel omdat ik MOOIE truien vind want toen ik 16 was was er gvd nog niet eens zon groepering.
Het feit , dat ik dus niet meer kan en mag dragen in dit gore kutland wat ik zelf mooi vind stuit mij ernstig tegen de borst , en als je dan rustig in een gesprek aangeeft waarom ik het wel wil dragen en dus niet van plan ben in mn t-shirt daar te gaan zitten. Hun niet voor rede vatbaar zijjn en mij de toegang tot de kroeg ontzeggen.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:15 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Overigens kun je in zulk soort gevallen het beste gewoon vragen naar de reden. En als die reden je niet zint, dan heb je vast helemaal geen zin meer om in die kroeg te blijven.
ik vind een drescode niet erg , alleen ik kom al 5 jaar lang zeer geregeld in die tent , zolang als ik daar dus kom draag ik al lonsdale. en ik ben niet van plan mij aan te passen omdat er dus blijkbaar mensen rondlopen die het opeens zien als NAZI troep. Want omdat de rest dat dus draagt als anti buitenlander ben ik dat ook maar . ?quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:18 schreef Dagonet het volgende:
Je had het ook totáál niet aan kunnen zien komen ofzo? Jij draagt ze dan misschien zonder bijbedoelingen maar de meerderheid draagt het met.
Dat had je kunnen verwachten en dat kroegen daar maatregelen op treffen omdat ze geen heibel willen met dronken gasten onderling is niet meer dan logisch. Er zijn zat kroegen met dresscodes.
Aan de ene kant ben ik het met je eens, als Lonsdale al provocerend is is dat wel erg dom, maar aan de andere kant kan ik het ook wel begrijpen. En als je dit zo'n goor kutland vindt, wat doe je hier dan nog?quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:24 schreef Joene het volgende:
[..]
Het feit , dat ik dus niet meer kan en mag dragen in dit gore kutland wat ik zelf mooi vind stuit mij ernstig tegen de borst , en als je dan rustig in een gesprek aangeeft waarom ik het wel wil dragen en dus niet van plan ben in mn t-shirt daar te gaan zitten. Hun niet voor rede vatbaar zijjn en mij de toegang tot de kroeg ontzeggen.
Dan ben ik inderdaad klaar met hun kroeg .
Ik vraag me alleen af waar kan ik nog wel heen ...
Ik vind dat toch iets anders al zeg ik het zelf. maar goed hou maar op .zinloos.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:26 schreef joshus_cat het volgende:
Toen ik laatst een brandend kruis in m'n voortuin had kreeg ik ook al commentaar van de buurt. En ze vonden het ook niet goed dat ik met een witte puntmuts opliep.
BELACHELIJk , ik heb verder geen bij bedoelingen met die puntmuts en dat brandende kruis.
Je kunt het op 2 manieren benaderen.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:24 schreef Joene het volgende:
[..]
Het feit , dat ik dus niet meer kan en mag dragen in dit gore kutland wat ik zelf mooi vind stuit mij ernstig tegen de borst , en als je dan rustig in een gesprek aangeeft waarom ik het wel wil dragen en dus niet van plan ben in mn t-shirt daar te gaan zitten. Hun niet voor rede vatbaar zijjn en mij de toegang tot de kroeg ontzeggen.
'Ik vind het gewoon een mooie trui.'quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:24 schreef Joene het volgende:
[..]
Vuur is gewoon erg mooi, en een witte puntmuts, ach, dat moet ook kunnen toch.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:26 schreef joshus_cat het volgende:
Toen ik laatst een brandend kruis in m'n voortuin had kreeg ik ook al commentaar van de buurt. En ze vonden het ook niet goed dat ik met een witte puntmuts opliep.
BELACHELIJk , ik heb verder geen bij bedoelingen met die puntmuts en dat brandende kruis.
En terechtquote:Op dinsdag 28 december 2004 21:29 schreef Joene het volgende:
Oja ... en nu mag ik door mn trui een kroeg niet in , en straks mag ik niet meer op een bankje in het park zitten , verboden voor Lonsdale
Waarom is een brandend kruis in je voortuin zetten iets anders? Ik vind brandende kruizen gewoon mooi.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:28 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik vind dat toch iets anders al zeg ik het zelf. maar goed hou maar op .zinloos.
Je bent in ieder geval niet erg (extreem) nationalistischquote:Op dinsdag 28 december 2004 21:24 schreef Joene het volgende:
....dat ik dus niet meer kan en mag dragen in dit gore kutland wat ik zelf mooi vind stuit mij ernstig tegen de borst....
Uit een kroeg gestuurd worden omdat je een bepaald merk trui aan hebt, is voor mij een reden om nog zo'n trui te bestellen én een andere kroeg te zoeken, natuurlijkquote:Op dinsdag 28 december 2004 21:28 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Je kunt het op 2 manieren benaderen.
Manier 1:
Ik wil kunnen dragen wat ik wil en daarbij hou ik geen rekening met wat anderen daar van vinden.
Manier 2:
Ik wil kunnen dragen wat ik wil, maar ik besef wel dat ik in sommige situaties mijn kleding aan moet passen.
Lonsdale wordt niet door iedereen geaccepteerd, dus dat moet je in sommige situaties maar niet aandoen. Je vind het toch ook niet raar als je op vakantie een kerk niet inmag omdat je met blote bast rondloopt?
Owja, en maak je niet zo druk, krijg je alleen maar hoofdpijn van.
voor mij dus ook ... en dat zal ik doen ook en ben nu alleen maar in staat om het nog meer provocerend te gaan dragenquote:Op dinsdag 28 december 2004 21:34 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Uit een kroeg gestuurd worden omdat je een bepaald merk trui aan hebt, is voor mij een reden om nog zo'n trui te bestellen én een andere kroeg te zoeken, natuurlijk
Juist als we daaraan gaan toegeven hebben de neo-nazi's gewonnen.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:39 schreef Tom_Tom- het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Prachtige kleren ja..
Ik vind ook, je hoeft het niet eens te zijn met de ideeen die sommige groepen Lonsdale-dragers hebben eens te zijn, maar als je weet wat voor gedachte er voor veel mensen achter die kleren steekt, dan ga je er toch niet vrijwillig mee lopen? Je weet dat het gros van de mensen je aan zal kijken en denken: "Die gaat zometeen vast een moslim in elkaar stoempen.". Daar wil je dan niet mee geassocieerd worden, als je die ideeen niet hebt.
Of ben ik nu heel raar?
Dus omdat anderen denken dat ik een rascist ben moet ik me aanpassen ?quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:39 schreef Tom_Tom- het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Prachtige kleren ja..
Ik vind ook, je hoeft het niet eens te zijn met de ideeen die sommige groepen Lonsdale-dragers hebben eens te zijn, maar als je weet wat voor gedachte er voor veel mensen achter die kleren steekt, dan ga je er toch niet vrijwillig mee lopen? Je weet dat het gros van de mensen je aan zal kijken en denken: "Die gaat zometeen vast een moslim in elkaar stoempen.". Daar wil je dan niet mee geassocieerd worden, als je die ideeen niet hebt.
Of ben ik nu heel raar?
Wil je dan aangezien worden voor racist?quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:41 schreef Joene het volgende:
Dus omdat anderen denken dat ik een rascist ben moet ik me aanpassen ?hulde voor de maatschappij.
idd.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:41 schreef yootje het volgende:
[..]
Juist als we daaraan gaan toegeven hebben de neo-nazi's gewonnen.
Dat jij die kleren niet mooi vind wil niet zeggen dat een ander ze niet mooi kan vinden.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:39 schreef Tom_Tom- het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Prachtige kleren ja..
Of ben ik nu heel raar?
Jij bent 24 zeker.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:38 schreef Joene het volgende:
[..]
voor mij dus ook ... en dat zal ik doen ook en ben nu alleen maar in staat om het nog meer provocerend te gaan dragen
Jezus man, in wat voor dorp woon jij? Elke fatsoenlijke bar of club heeft een deurbeleid om types zoals jij te weren. Net zoals white trash en agressieve Marokkanen niet binnen mogen.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:00 schreef Joene het volgende:
Zojuist gvd door het feit dat ik mn lonsdale trui aanhad de kroeg uitgezet .
Eerst werd mij gevraagd mn trui uit te doen , nadat ik dit weigerde werd mij de toegang tot het pand ontzegt.
BELACHELIJk , ik heb verder geen bij bedoelingen met het merk LONSDALE vind het gewoon mooie truien en wordt om dit feit de kroeg uitgezet.![]()
![]()
KUT MAATSCHAPPIJ
Ach, ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik wordt lieven niet geassocieerd met racisme.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:41 schreef Joene het volgende:
[..]
Dus omdat anderen denken dat ik een rascist ben moet ik me aanpassen ?hulde voor de maatschappij.
Wil je dan dat je straks geen NIkes meer kan dragen of misschien geen Lee ? of geen nokia mobieltje meer ? want die worden gebruikt door mensen met lonsdale..quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:43 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Wil je dan aangezien worden voor racist?
Appels, peren.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:45 schreef Joene het volgende:
Wil je dan dat je straks geen NIkes meer kan dragen of misschien geen Lee ? of geen nokia mobieltje meer ? want die worden gebruikt door mensen met lonsdale..
Ik denk dat die vergelijking niet helemaal opgaat. De merken die je noemt zijn namelijk een stuk groter en breder bekend dan Lonsdale. En dan kan Lonsdale best een mooi merk zijn, er hangt een negatieve associatie aanvast.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:45 schreef Joene het volgende:
[..]
Wil je dan dat je straks geen NIkes meer kan dragen of misschien geen Lee ? of geen nokia mobieltje meer ? want die worden gebruikt door mensen met lonsdale..
Hoezo appels peren ? 10 jaar terug had niemand iets tegen lonsdale...quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:47 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Appels, peren.
Maar goed, draag vooral Lonsdale als je het wil.. Maar kijk niet gek op als mensen je daarop be(/ver)oordelen.
.
en omdat er op dit moment een negatieve associatie aanvast hangt waar ik niks aan kan doen moet ik een ander merk kleding gaan dragen omdat men mij anders als rascist ziet en kan ik dus geen openbaar gebouw meer in.???quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:48 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik denk dat die vergelijking niet helemaal opgaat. De merken die je noemt zijn namelijk een stuk groter en breder bekend dan Lonsdale. En dan kan Lonsdale best een mooi merk zijn, er hangt een negatieve associatie aanvast.
Iedereen heeft bepaalde associaties bij merken en Lonsdale roept nu eenmaal veel negatieve associaties op. Een merk als Nokia zal veel minder negatieve associaties oproepen, omdat het veel minder negatief in het nieuws is geweest bijvoorbeeld.
Een merk als Nokia is niet iets wat je al snel in verband brengt met racisme.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:49 schreef Joene het volgende:
Hoezo appels peren ? 10 jaar terug had niemand iets tegen lonsdale...
...en 100 jaar geleden had niemand iets tegen hakenkruizen. Daaahaaag.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:49 schreef Joene het volgende:
[..]
er lopen anders wel "buitenlanders" met bijvoorbeeld VON DUTCH.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:49 schreef RijstNatie het volgende:
Met een Burka om je heen had je ook niet de kroeg in gekomen SUKKEL !!!
Joene, je dramt en zeurt.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:49 schreef Joene het volgende:
[..]
Mijn god.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:52 schreef Joene het volgende:
er lopen anders wel "buitenlanders" met bijvoorbeeld VON DUTCH.
je dramt en je zeurt , ik mag gewoon niet meer een openbaar gebouw in om mijn kleding.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Joene, je dramt en zeurt.![]()
Jij weet precies wat voor associaties Lonsdale tegenwoordig oproept.
En nee, dat was 10 jaar geleden nog niet, MAAR NU WEL.....
Tja, het is een keuze die je zelf moet maken. Wel een Lonsdale trui dragen en negatieve reacties oproepen bij mensen die je niet kennen, of geen Lonsdale trui dragen en die vooroordelen dus vermijden.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:51 schreef Joene het volgende:
[..]
en omdat er op dit moment een negatieve associatie aanvast hangt waar ik niks aan kan doen moet ik een ander merk kleding gaan dragen omdat men mij anders als rascist ziet en kan ik dus geen openbaar gebouw meer in.???
Als je wilt provoceren, dan heb je natuurlijk wel kans dat je zo her en der niet naar binnen mag. Dat zijn de risico's die je loopt.quote:Dus als ik dit blijf dragen mag ik geen kroeg , bibiliotheek, bioscoop,noem maar op meer in ?
mag ik nog wel in mn eigen auto over straat ?
Dus moeten we lekker de Neo-nazi's hier hun gang laten gaan en lekker nogmeer dingen naar de klote laten helpen door allemaal onze lonsdale trui in te leveren ?quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:56 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Als je wilt provoceren, dan heb je natuurlijk wel kans dat je zo her en der niet naar binnen mag. Dat zijn de risico's die je loopt.
Nee hoor, helemaal niet. Ik zou alleen bepaalde kledingstukken bij bepaalde gelegendheden niet dragen als ik jou was.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:59 schreef Joene het volgende:
[..]
Dus moeten we lekker de Neo-nazi's hier hun gang laten gaan en lekker nogmeer dingen naar de klote laten helpen door allemaal onze lonsdale trui in te leveren ?
ik ken genoeg racisten die een nokia-telefoon hebben hoor!quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:52 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Een merk als Nokia is niet iets wat je al snel in verband brengt met racisme.
Ik bedoel dat het dus Nu gaat om truien t-shirts van het merk lonsdale , maar straks gaat het ook om het merk Karl Kani bijvoorbeeld dit merk vind ik dan niet mooi, maar er is dus ook een redelijk grote groep rascisten die dit merk dragen , en dat mag ik dus ook niet meer dragen want ook daar gelden verboden voor in sommige openbare gebouwen . en dan zijn het nu misschien de kleine kleding merken , maar straks komt er ook een keer een merk van iets wat jij draagt....quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:05 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Nee hoor, helemaal niet. Ik zou alleen bepaalde kledingstukken bij bepaalde gelegendheden niet dragen als ik jou was.
Ik snap de overgang van dingen naar de klote laten helpen en een Lonsdale trui inleveren niet helemaal. Kun je die toelichten?
Als de kleding die ik wil dragen niet geaccepteerd wordt bij gelegendheden waar ik naar toe wil, kan ik heel eenvoudig kiezen tussen mn kleding willen dragen en niet naar binnen mogen of me aanpassen qua kleding en wel naar binnen mogen.quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:11 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het dus Nu gaat om truien t-shirts van het merk lonsdale , maar straks gaat het ook om het merk Karl Kani bijvoorbeeld dit merk vind ik dan niet mooi, maar er is dus ook een redelijk grote groep rascisten die dit merk dragen , en dat mag ik dus ook niet meer dragen want ook daar gelden verboden voor in sommige openbare gebouwen . en dan zijn het nu misschien de kleine kleding merken , maar straks komt er ook een keer een merk van iets wat jij draagt....
Als jij die kleding aan hebt op een avond en je weet het niet, en stel het gaat om een spijkerbroek die je aan hebt , trek jij die midden in de kroeg uit of je gaat dus naar huis ?quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:22 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Als de kleding die ik wil dragen niet geaccepteerd wordt bij gelegendheden waar ik naar toe wil, kan ik heel eenvoudig kiezen tussen mn kleding willen dragen en niet naar binnen mogen of me aanpassen qua kleding en wel naar binnen mogen.
Overigens heb ik nog nooit van Karl Kani gehoord, dus ik heb geen idee of ik daar een negatieve associatie bij moet hebben of niet.
Wat je overigens ook wel ziet is dat associaties kunnen veranderen. Een aantal jaren geleden werden aan bomberjacks hele negatieve associaties toegekend, maar dat is nu wel een stuk minder geworden.
Nu moet er een vlaggetje op genaaid zijn indd.quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:22 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Wat je overigens ook wel ziet is dat associaties kunnen veranderen. Een aantal jaren geleden werden aan bomberjacks hele negatieve associaties toegekend, maar dat is nu wel een stuk minder geworden.
een kroeg is GEEN openbaar gebouw en mag gewoon een deurbeleid handhaven. En als 90 % van de rascisten een bepaald ander merk gaat dragen en dat ook negatief in het nieuws komt.... dan moet je begrijpen dat mensen daar een beeld bij gaan scheppen.. enz...enz... de rest ken je want het is al 50x gezegd in dit topic en nog wil het niet doordringen.......quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:11 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het dus Nu gaat om truien t-shirts van het merk lonsdale , maar straks gaat het ook om het merk Karl Kani bijvoorbeeld dit merk vind ik dan niet mooi, maar er is dus ook een redelijk grote groep rascisten die dit merk dragen , en dat mag ik dus ook niet meer dragen want ook daar gelden verboden voor in sommige openbare gebouwen . en dan zijn het nu misschien de kleine kleding merken , maar straks komt er ook een keer een merk van iets wat jij draagt....
Stomme vraag.quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:26 schreef Joene het volgende:
[..]
Als jij die kleding aan hebt op een avond en je weet het niet, en stel het gaat om een spijkerbroek die je aan hebt , trek jij die midden in de kroeg uit of je gaat dus naar huis ?
Nee, en de bioscoop ook niet maar de bibliotheek wel feit is alleen dat deze in een school is gevestigd welke een anti- lonsdale beleid heeft.quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:26 schreef matjas het volgende:
[..]
een kroeg is GEEN openbaar gebouw en mag gewoon een deurbeleid handhaven. En als 90 % van de rascisten een bepaald ander merk gaat dragen en dat ook negatief in het nieuws komt.... dan moet je begrijpen dat mensen daar een beeld bij gaan scheppen.. enz...enz... de rest ken je want het is al 50x gezegd in dit topic en nog wil het niet doordringen.......![]()
Verstand komt met jaren zeggen ze, bij hem holt het volgens mij hard achteruit.quote:
Ja idd , net zo stom als dat ze je weren om je kleding.quote:
Overigens maak ik natuurlijk zelf uit wat kinderkleren zijn en of ze fatsoenlijk zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:31 schreef Tuneman het volgende:
[..]
Verstand komt met jaren zeggen ze, bij hem holt het volgens mij hard achteruit.
Kom op kerel, gooi die kinderkleren weg, en draag is wat fatsoenlijke kleren!
Ik geloof niet dat een spijkerbroek een goed voorbeeld is.quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:26 schreef Joene het volgende:
[..]
Als jij die kleding aan hebt op een avond en je weet het niet, en stel het gaat om een spijkerbroek die je aan hebt , trek jij die midden in de kroeg uit of je gaat dus naar huis ?
Dat is dan een duidelijke keuze die je maakt, maar dan moet je niet zeuren over de consequenties van die keuze.quote:Verder ik weet dat associaties kunnen veranderen ik weiger alleen mee te werken om mijn persoonlijke smaak te moeten aanpassen omdat er dan mensen zijn die denken dat ik een rascist ben , prima dat denken ze dan maar.
Je principes weten we nu inmiddels wel, face it kerel, in sommige kroegen kom je niet binnen met dat soort merken.quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:34 schreef Joene het volgende:
[..]
Overigens maak ik natuurlijk zelf uit wat kinderkleren zijn en of ze fatsoenlijk zijn.
het gaat mij om het principe of ik ze mooi vind of niet is daar verder niet bij van belang en al helemaal niet wat jij vind.
Neej het punt is dat de maatschappij je bijna een keuze opdringt , omdat ik dus binnenkort geen biosscoop , geen museum , geen bibliotheek meer in mag.quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:36 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Dat is dan een duidelijke keuze die je maakt, maar dan moet je niet zeuren over de consequenties van die keuze.
Ik ben inmiddels allang mijn woede kwijt , heb een leuk artikeltje naar het dagblad geschreven daar hun vandaag toevallig ook iets over lonsdale hadden op een scholengemeenschap .quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:38 schreef Tuneman het volgende:
[..]
Je principes weten we nu inmiddels wel, face it kerel, in sommige kroegen kom je niet binnen met dat soort merken.
Dus denk om je hart, en ga lekker met je teddybeer tekenfilmpjes kijken.
Nee, het punt is dat je er best naar binnen mag, je moet je alleen wel houden aan de dresscode.quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:40 schreef Joene het volgende:
[..]
Neej het punt is dat de maatschappij je bijna een keuze opdringt , omdat ik dus binnenkort geen biosscoop , geen museum , geen bibliotheek meer in mag.
Ik mocht er eerst toch ook naar binnen met diezelfde trui! het is toch gewoon te gek voor woorden dat iets waar je een week van tevoren wel mee naar binnen mag nu niet meer omdat ze dus daadwerkelijk bang zijn voor een stelletje van die rel nikkers.quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:51 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Nee, het punt is dat je er best naar binnen mag, je moet je alleen wel houden aan de dresscode.
Je mag overal naar binnen toe, maar dan zul je dus niet je Lonsdale trui aan moeten doen.
Je maakt er een beetje een omgekeerde wereld van.
Goh, daar komt je ware ik naar boven. Maar goed dat je niet naar binnen mocht whehehquote:Op dinsdag 28 december 2004 22:57 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik mocht er eerst toch ook naar binnen met diezelfde trui! het is toch gewoon te gek voor woorden dat iets waar je een week van tevoren wel mee naar binnen mag nu niet meer omdat ze dus daadwerkelijk bang zijn voor een stelletje van die rel nikkers.
Hun woorden waren kut negers ook goed hoorquote:Op dinsdag 28 december 2004 23:02 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Goh, daar komt je ware ik naar boven. Maar goed dat je niet naar binnen mocht wheheh![]()
Tja, regels veranderen. Maar als het een kroeg is waar je vaak komt, dan is ie vast vlakbij je huis en kun je toch best even wat anders aan gaan doen?quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:57 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik mocht er eerst toch ook naar binnen met diezelfde trui! het is toch gewoon te gek voor woorden dat iets waar je een week van tevoren wel mee naar binnen mag nu niet meer omdat ze dus daadwerkelijk bang zijn voor een stelletje van die rel nikkers.
Die kroeg cq biljartzaal poolcentrum snookercentrum zit 25km van mijn huisquote:Op dinsdag 28 december 2004 23:07 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Tja, regels veranderen. Maar als het een kroeg is waar je vaak komt, dan is ie vast vlakbij je huis en kun je toch best even wat anders aan gaan doen?
Je kunt je toch ook wel meedenkend opstellen? Ze hebben die regel vast niet voor niets opgesteld en ook vast niet om jou dwars te zitten.
En dat heet nou context. Net zoals het prima is om met je vrienden in het cafe te gaan zitten boeren, maar dat het niet OK is om dat in een kerk te doen (tenzij je een ontzettende puber bent). Ook niet als je met dezelfde vrienden bent.quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:57 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik mocht er eerst toch ook naar binnen met diezelfde trui!
wat een tyfusnerd ben jij toch ook. hoe worden de mods in godsnaam gekozen hier?quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:08 schreef Dirkh het volgende:
Anders ga jij even een klein beetje wiet roken en lang in je longen bewaren zodat je bijna geen rook meer ziet en ruikt. M.a.w. optiefen zakkewasser.quote:Op dinsdag 28 december 2004 23:12 schreef EternalSolstice het volgende:
[..]
wat een tyfusnerd ben jij toch ook. hoe worden de mods in godsnaam gekozen hier?
Nounou, heb je je valium nog niet gehad?quote:Op dinsdag 28 december 2004 23:12 schreef EternalSolstice het volgende:
[..]
wat een tyfusnerd ben jij toch ook. hoe worden de mods in godsnaam gekozen hier?
Je bent scherp vandaagquote:Op dinsdag 28 december 2004 23:16 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Anders ga jij even een klein beetje wiet roken en lang in je longen bewaren zodat je bijna geen rook meer ziet en ruikt. M.a.w. optiefen zakkewasser.
Hou toch op met je 'kut land' en 'kut maatschappij' gezeik man, als je problemen hebt met dat imago wat er aan kleeft moet je maar op bezoek gaan bij wat van die huis- tuin- en keukennazis en niet gaan klagen als je er ergens niet in komt, vette pech voor jou als je niet kan inschatten wat mensen van je denken als je die (overigens afzichtelijke) truien draagt. Waarschijnlijk draag je ze gewoon nog omdat je stiekem best een hekel hebt aan die 'nikkers'.quote:Op dinsdag 28 december 2004 23:05 schreef Joene het volgende:
[..]
Hun woorden waren kut negers ook goed hoor![]()
![]()
man zeik toch niet het gaat gewoon om het feit dat je in dit Kut land met deze klote maatschappij niet meer je eigen keuzes kan en mag maken want je wordt of overhoop geschoten of neergestoken , en je mag bepaalde gebouwen niet meer in .
Zie dan zelf in , dat het de verkeerde kant op gaat.
Ga je nou naar een Lonsdale-vriendelijker-land emigreren?quote:Op dinsdag 28 december 2004 23:05 schreef Joene het volgende:
Hun woorden waren kut negers ook goed hoor![]()
![]()
man zeik toch niet het gaat gewoon om het feit dat je in dit Kut land met deze klote maatschappij niet meer je eigen keuzes kan en mag maken want je wordt of overhoop geschoten of neergestoken , en je mag bepaalde gebouwen niet meer in .
Zie dan zelf in , dat het de verkeerde kant op gaat.
Zou ik als kroegbaas ook belangrijker vinden dan een of andere zeikerd die per se z'n trui aan wil houden. Uitgaansgelegenheden hebben het liefst een bepaald soort publiek waarmee ze zich mee willen identificeren, en waarmee het een zo gezellig mogelijke avond wordt met zo min mogelijk gezeik... en Lonsdale heeft daar nu eenmaal geen positieve invloed op.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:43 schreef Joene het volgende:
[..]
idd.
Maar het feit dat de kroeg eigenaar dus bang is dat de "negers" anders zn kroeg in elkaar tikken is voor mij al erg genoeg.
keuzes opdringt!quote:Op dinsdag 28 december 2004 22:40 schreef Joene het volgende:
Neej het punt is dat de maatschappij je bijna een keuze opdringt , omdat ik dus binnenkort geen biosscoop , geen museum , geen bibliotheek meer in mag.
Ja daarom droeg Mohammed Ali ook altijd kleding van Lonsdale he...quote:Op woensdag 29 december 2004 02:30 schreef DeX090 het volgende:
Mag ik vragen wat je überhaupt mooi vindt aan die Lonsdale truien? Het is een fuckin' zwarte trui, en er staat gigantisch groot LONSDALE op. Een zwarte trui kan je overal vinden, dus het moet je gaan om de letters die erop staan. Racist.
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 29 december 2004 04:44 schreef BananeKoning het volgende:
Nix mis mee, al die lonsdale knakkers zouden ze moeten opsluiten.
En was het de 1e shirtsponsor van arsenal.quote:Op woensdag 29 december 2004 04:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja daarom droeg Mohammed Ali ook altijd kleding van Lonsdale he...![]()
Nou mijn lonsdale trui is ten eerste niet zwart maar blauw , het merk lonsdale staat er met letters van hooguit 3cm per letter op naast het logo van die leeuw / tijger in zilver gestikt.quote:Op woensdag 29 december 2004 02:30 schreef DeX090 het volgende:
Mag ik vragen wat je überhaupt mooi vindt aan die Lonsdale truien? Het is een fuckin' zwarte trui, en er staat gigantisch groot LONSDALE op. Een zwarte trui kan je overal vinden, dus het moet je gaan om de letters die erop staan. Racist.
De discussie mooi of niet mooi is toch niet relevant , feit is dat ik die kleren draag sinds dat ik 16 ben ofzo dat ik het fijn vind zitten , goede kwaliteit en dat ik me nu dus moet aanpassen omdat er een stel idioten is wat het ook draagt ?quote:Op woensdag 29 december 2004 09:15 schreef Rodie83 het volgende:
Heel de whitepower/skinhead generatie draagt het spul en dan kom jij heel naief vertellen dat je het "zulke mooie kleren" vind. Laat me toch niet lachen.
Ja, je moet je aanpassen. In elk geval als je naar die kroeg wil.quote:Op woensdag 29 december 2004 09:19 schreef Joene het volgende:
[..]
De discussie mooi of niet mooi is toch niet relevant , feit is dat ik die kleren draag sinds dat ik 16 ben ofzo dat ik het fijn vind zitten , goede kwaliteit en dat ik me nu dus moet aanpassen omdat er een stel idioten is wat het ook draagt ?
Neuh, dat mag dus niet zomaar.quote:Op woensdag 29 december 2004 09:29 schreef Rodie83 het volgende:
Ten tweede: een kroeg mag iedereen weigeren die die maar wil. Dus al je gelul met "o wat een kutmaatschappij" gaat helemaal niet op. Jij mag prima met je Lonsdale trui in de trein, in het park of welke openbare gelegenheid dan ook gaan zitten. Een kroeg is geen openbare gelegenheid, dus hebben ze alle recht van de wereld je te weigeren. Al was je geweigerd voor een dikke kutpuist op je bakkes, dat mag dus.
ik wist het serieus pas vanaf dat het hier in het nieuws kwam afgelopen jaar . niet dat dat het feit veranderd ofzo.quote:Op woensdag 29 december 2004 10:46 schreef GoodspeeD het volgende:
Ik moet overigens bekennen dat ik vanaf m'n eerste trui al wist dat het merk in sommige landen als racistisch gezien werd. Eerlijk gezegd vond ik het wel cool om een beetje te provoceren, terwijl ik totaal niet racistisch ben.
Zoals ik gelezen heb in dit topic gaat het die kroegbaas niet om z'n eigen principes, maar om problemen met anderen te voorkomen. Ik kan me wel voorstellen dat je als kroegbaas geen gezeik wil in je tent.quote:Op woensdag 29 december 2004 10:56 schreef Cheiron het volgende:
Het is natuurlijk zo dat Lonsdale geassocieerd wordt met bepaalde denkbeelden. Maar mag je iemand hiervoor weigeren? Mogen dan ook mensen met Replay-broeken geweigerd worden omdat ze vast domme breezerkindjes zullen zijn?
Als dit soort bar-eigenaren echt principes zouden hebben zouden ze juist merken weren die gemaakt worden in 3e wereld-landen door 6 jarige kindjes a 2 Euro per dag. Maar nee, dat staat natuurlijk niet in de aandacht van onze lieve nationale media dus is niet belangrijk.
Politieke correctheid van de dag
Dus dat laatst die moslima met hoofddoek geweigerd was in de Haagse Lounge was ook terecht?quote:Op woensdag 29 december 2004 09:29 schreef Rodie83 het volgende:
Ten tweede: een kroeg mag iedereen weigeren die die maar wil. Dus al je gelul met "o wat een kutmaatschappij" gaat helemaal niet op. Jij mag prima met je Lonsdale trui in de trein, in het park of welke openbare gelegenheid dan ook gaan zitten. Een kroeg is geen openbare gelegenheid, dus hebben ze alle recht van de wereld je te weigeren. Al was je geweigerd voor een dikke kutpuist op je bakkes, dat mag dus.
Nee, dat mag dan ineens weer niet. Want gelovigen hebben meer rechten dan anderen. Als een kroegeigenaar een bepaald toegangsbeleid wil voeren, dan mag hij dat van mijn part helemaal zelf weten, of het nou gaat om mensen met Lonsdaletruien of om mensen met rood haar. Maar Nederland kent op dit gebied een dubbele moraal.quote:Op woensdag 29 december 2004 11:11 schreef Gia het volgende:
Dus dat laatst die moslima met hoofddoek geweigerd was in de Haagse Lounge was ook terecht?
Een kroeg mag immers weigeren wie ze willen, zeg je.
Het gaat niet om het feit dat ze buitenlander is, het gaat om het feit dat ze een hoofddoek draagt.quote:Op woensdag 29 december 2004 11:14 schreef Joene het volgende:
Das anders das een buitenlander als je die weigert is het discriminatie.
Je woont in Leiden?quote:Op woensdag 29 december 2004 23:46 schreef Zasa het volgende:
zo lopen bv het merendeel van studenten in ralph lauren om maar eens iets te noemen.
Da benje zowiezo.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:39 schreef Tom_Tom- het volgende:
Of ben ik nu heel raar?
Zegt me niks, en ook doelloos om te melden.quote:Op donderdag 30 december 2004 00:09 schreef JDude het volgende:
Dit topic doet herinneringen bovenkomen aan een oud topic over een gast met een Bad Religion shirt die werd geweigerd in een kroeg, ongeveer dezelfde reacties
Geweigerd in kroeg wegens shirt.quote:Op donderdag 30 december 2004 00:49 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Zegt me niks, en ook doelloos om te melden.
Wat hij (m/v) zegtquote:Op woensdag 29 december 2004 12:10 schreef Joene het volgende:
Klopt het is een eindeloze discussie er is geen bevredigend antwoord mogelijk voor beide partijen .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |