abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 17:40:25 #1
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_21122814
Deel 1: Geweigerd in kroeg wegens shirt.

En als je geen zin hebt om te klikken, lees hier m'n ervaring van vorige week.

Ik werd gisteravond niet binnengetalen in een kroeg omdat ik een shirt aanhad van de band Bad Religion met het befaamde logo.

De eerste jongen die naar binnenliep zonder zwart shirt werd doorgelaten.
Het was meer zo'n trance/apres ski tent. We wilden gewoon ff lachen daar, geen ruzie schoppen ofzo, zo zagen we er ook niet uit.
Vervolgens kwam ik met nog een aantal mensen met zwarte shirts aan, en ging zo'n portier ervoor staan zodat we niet naar binnen konden lopen. Ik moest er eigenlijk om lachen, en wilde al doorlopen.
Toen ging die eerste jongen praten met die vent, en de conclusie was dat we te "linkse" shirts aanhadden. En dat we zowiezo te dronken waren (onzin want ik had net pas 2 pils op ofzo, de avond was pas net begonnen).
Ik zag van een afstand dat die vent ineens die jongen naar z'n strot greep. Ik wilde die jongen helpen en toen kwam de andere portier, die mij zowat naar de grond werkte.
Ook nog iemand anders van ons werd hard aangepakt.
Die eerste jongen wilde teruggaan naar die vent en hem ff vertellen wat hij ervan vond dat hij hem zomaar naar z'n strot greep terwijl hij alleen wilde praten.
Ik heb die jongen met al m'n kracht moeten tegenhouden, want ik denk dat hij dan klappen gekregen had. Hij riep nog wat van "kale kutnicht" ofzo naar due uitsmijter, en maakte wat gebaren naar hem.

Dom volk wat daarvoor ingezet wordt, zomaar geweld beginnen te gebruiken zonder dat het nodig is.
En al helemaal dat mensen vanwege hun t-shirt geweigerd wordt.
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 17:41:17 #2
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_21122826
Zeg, was dat nou echt nodig een deel 2?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 17:44:45 #3
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_21122898
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 @ 16:47 schreef Nouk het volgende:

Het gaat heus niet om zo'n t-shirt. Het gaat er gewoon om dat hij denkt aan je t-shirt te kunnen zien hoe jij bent, dat jij niet tussen de rest van het volk in die apres ski tent past en dat dat alleen maar problemen zou opleveren.
Misschien ook niet, want ik had geen zin om 6 pag door te lezen.
Wie bepaalt of je ergens thuishoort? Alleen jezelf toch?
En ook al hoor je er niet thuis, alle mensen zijn gelijk. Ongeacht wat voor stijl kleding je draagt.
pi_21123384
Portiers: of je hebt hersens, of je hebt spieren.

Combinatie van die twee is erg erg zeldzaam.
pi_21123424
Tja zo'n shirt is opzich wel aanstootgevend natuurlijk (en een slechte band, maar dat is niet het punt hier).
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_21123558
Bij ons in de klas moest een jongen een keer zn shirt uitdoen of binnenstebuiten aandoen, want Marilyn Manson stond daarop...Die ene foto waar ie nep-naakt is...En de leraar vond dat aanstootgevend...

Leraar uitgejoeld en jongen mocht shirt gewoon aanhouden
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 18:19:57 #7
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_21123563
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 17:44 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Wie bepaalt of je ergens thuishoort? Alleen jezelf toch?
pi_21123571
hey hey, er zijn meer dan genoeg gespierde intellectuele mensen beerten (nuja, toch enkele)

maar als je als beroep voor portier kiest, duidt dat toch in de richting dat je geen hoger onderwijs diploma hebt ;-)

gewoon de politie bellen, dat de portier iemand geslaan heeft
(al dan niet waar, who cares) maar de politie gaat dan controleren of hij geen illegale wapens op zak heeft en wel buitenwipper mag zijn (moet je cursussen voor volgen in Belgie)

en desnoods met politiebegeleiding naar binnen men mag je legaal niet weigeren voor zo'n reden
pi_21123607
ik vind het best als mensen zo'n shirt dragen.

Wat ik zielig vind is dat je op christelijke scholen ook wel eens mensen met zo'n T-shirt ziet. Wees dan consequent een ga naar een openbare school.
pi_21123650
is toch maar een muziekband ??

als jij die muziek nu gewoon graag hoort?

ik sta ook niet achter de politieke meningen van veel metal artiesten lol, maar hun muziek heb ik wel graag ...
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 19:04:34 #11
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_21124320
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 18:20 schreef ww.manowar.be het volgende:

en desnoods met politiebegeleiding naar binnen men mag je legaal niet weigeren voor zo'n reden
Haha, wil je nou zeggen dat men je niet mag weigeren op basis van de kleren die je aanhebt? Een club is gewoon particulier eigendom, daar mag je weigeren wie je wil.

Als een portier je ergens niet binnenlaat moet je daar gewoon niet over gaan mauwen. Kan gebeuren, dan maar naar een andere gelegenheid toe. Blijkbaar hoor je niet tot het publiek dat ze daar binnen willen hebben, who cares...
pi_21124362
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 18:12 schreef pro_jeex het volgende:
Tja zo'n shirt is opzich wel aanstootgevend natuurlijk (en een slechte band, maar dat is niet het punt hier).
Het kan je muziek niet zijn, ok, maar een slechte band is het zeker niet. Of je kan de diepere betekenis achter de teksten niet in zien.

En wat mij betreft hoefde er geen deel 2 te komen, het belangrrijkste is gezegd.
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 19:17:00 #13
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_21124527
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 19:04 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Haha, wil je nou zeggen dat men je niet mag weigeren op basis van de kleren die je aanhebt? Een club is gewoon particulier eigendom, daar mag je weigeren wie je wil.

Als een portier je ergens niet binnenlaat moet je daar gewoon niet over gaan mauwen. Kan gebeuren, dan maar naar een andere gelegenheid toe. Blijkbaar hoor je niet tot het publiek dat ze daar binnen willen hebben, who cares...
Klopt, maar wel vreemd dat ik met "normale" kleren er wel binnen word gelaten.
Alsof ik adn ineens een heel ander persoon ben.

(dit had ik al eens gezegd)
pi_21124587
Ja tis niks persoonlijks dus.
pi_21124632
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 18:21 schreef maertz het volgende:

Wat ik zielig vind is dat je op christelijke scholen ook wel eens mensen met zo'n T-shirt ziet. Wees dan consequent een ga naar een openbare school.
er zijn nog altijd mensen die zelf niet kunnen kiezen naar welke school ze gaan of dat er in de buurt geen openbare school is. Ik heb dus ook op een Christelijke school gezeten en droeg ook gewoon zulke shirts
pi_21124664
Het zit wel heel diep he?

Oh ja, en terecht dat je niet binnen gelaten werd.
X
X
X
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 19:30:31 #17
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_21124750
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 18:21 schreef maertz het volgende:

Wat is dit nou weer voor onzin??!!

Je mag toch ook met een fucking hoofddoekje naar een christelijke kut school!!
Waarom dan niet met een "atheïstisch" shirt.
"Nee, want dan is het ineens iets heel anders!!!"

Wat bestaan er toch een hypocriete lui.
Zo lang je niet aan hun eigen principes/idealen komt vinden ze alles goed.

Snap je nu waarom de wereld zo narrow minded is? Iedereen moet de principes/idealen van de leider volgen.
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 19:33:51 #18
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_21124818
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 19:17 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Klopt, maar wel vreemd dat ik met "normale" kleren er wel binnen word gelaten.
Alsof ik adn ineens een heel ander persoon ben.

(dit had ik al eens gezegd)
Ik heb deel 1 niet gelezen, maar ongetwijfeld is er toen ook door iemand geantwoord dat een portier in 5 seconden een indruk van jou moet krijgen en vervolgens moet bepalen of je naar binnen mag. Dat gaat nou eenmaal op uiterlijkheden, je kan toch moeilijk verwachten van zo'n man dat 'ie eerst een diep gesprek met je gaat voeren over wat voor persoon je bent.
pi_21124843
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 19:33 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik heb deel 1 niet gelezen, maar ongetwijfeld is er toen ook door iemand geantwoord dat een portier in 5 seconden een indruk van jou moet krijgen en vervolgens moet bepalen of je naar binnen mag. Dat gaat nou eenmaal op uiterlijkheden, je kan toch moeilijk verwachten van zo'n man dat 'ie eerst een diep gesprek met je gaat voeren over wat voor persoon je bent.
Ja en daarop zei ik dus, dan ligt het lot van een gezellig avondje uit, ookal bedoel je het goed, in de handen van de portiers? Niet eerlijk dus lijkt mij.
pi_21130637
Ik vind het nog steeds raar dat je een skihut in zou WILLEN, maargoed...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_21130768
oke, in welke stad was je aan het stappen? rijssen staphorst ......
pi_21131504
Uhm, na twee biertjes al naar een skihut willen? Wat een fantatisch begin van je avond *ahum*

Een portier voert normaal gewoon het beleid van zo'n toko uit. Als je daar problemen mee hebt kan je of klagen bij de eigenaar of gewoon lekker een ander cafe zoeken. Easy as that.

Zoals al eerder gezegd is het een particuliere club en zo lang ze niet discrimineren, mogen ze je gewoon tegenhouden. Anders gewoon klagen bij een van die zovele gesubsidieerde clubjes, meldpuntdiscriminatie.nl e.d.

Het is eerder de groep op zich die geweigerd wordt omdat de portier verwacht dat het problemen kan opleveren. Je weet bovendien niet wat zich heeft afgespeeld/gezegd is tussen die portier en die jongen. Toch?
Sommige portiers willen maar al te graag laten zien dat ze de hele dag op de sportschool rondhangen en zijn blij als ze een keer een reden zien om zich af te reageren...
  zondag 8 augustus 2004 @ 15:15:51 #23
78498 classpc
I don't like change
pi_21132423
word je nou nog steeds geweigerd?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  zondag 8 augustus 2004 @ 16:20:53 #24
26467 raphidae
...antichrist...
pi_21133491
ik heb ook een keer zoiets gehad. Er is zo'n vage club hier waar veel te arrogante mensen veel te dure drankjes drinken, maar ik ken 80% van het bedienend personeel dus ik ga vaak ff gedag zeggen.

En het is ook niet alsof ik daar geen geld uitgeef ofzo. Ik was daar maandag, dinsdag, woensdag en donderdag geweest met een vriendin, en dan met corpsepaint en spikes etc. Was helemaal geen probleem. Vrijdag begonnen ze ineens te zeiken over m'n spikes, dus ik die in m'n zak gedaan. En zaterdag mocht ik er ineens niet in omdat ik nikes aanhad.

Dat is me dus echt in het verkeerde keelgat geschoten, ik bedoel, ten eerste was ik de hele week al binnen met dezelfde schoenen, ten tweede zijn ze zwart leer en ten derde hangt m'n broek er voor 90% overheen. En net nadat ie me geweigerd had liet ie zo drie van die clubknakkers met witte nikes naar binnen.

Als mijn hoofd 'em niet aanstaat of als ie denkt dat mensen met veel geld weggaan uit de zaak als ik daar rondloop moet ie dat gewoon zeggen en niet een of andere bullshit reden uit z'n aars trekken.

Een club mag zelf regels opstellen, maar die moeten dan wel uniform voor iedere bezoeker gelden. Er waren genoeg getuigen en de rechtszaak dient in december.
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
pi_21135704
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 15:15 schreef classpc het volgende:
word je nou nog steeds geweigerd?
Ja dit is echt een kuttopic eerste klas .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')