Dat is het wachten wel waard, de Everly Brothers zijn er nu voor... die sla ik even over.quote:Op maandag 27 december 2004 12:04 schreef Zanderrr het volgende:
Ha, er komen nu wel een paar aardige platen aan: Roxy Music, George Harrison, Simon & Garfunkel..
De mooiste platen staan tussen de 2 en de 2000quote:Ik zie dat het vorige topic volgemekkerd is met de gebruikelijke kritiek over de samenstelling.. Mjah, ik heb me er zelf ook wel schuldig aan gemaakt, maar die kritiek begint net zo voorspelbaar te worden als de top 5 van de lijst.
Wat ik me afvraag is dit de zelfde Sam Brown die ook op Concert for George zingt en ook op een aantal nummers meezingt van Georgequote:Op maandag 27 december 2004 12:17 schreef Jane het volgende:
Sam Brown nu
Ik wilde ook al zeggen. Dit is een mooie van Rod.quote:Op maandag 27 december 2004 12:56 schreef dwerg het volgende:
Weer Rod. Uit de tijd dat hij nog koel was.
Ja, die heb ik ook gehoord idd. Moest nog aan je denken. Je favoriete beginzin van een song toch?quote:Op maandag 27 december 2004 13:03 schreef dwerg het volgende:
Gisteren was het romantische Stay with me van The Faces het hoogtepunt van de dag.
Klopt! Er zijn er nog veel meer, merk ik nu. Alleen nog even de nummers eruit halen die alleen dezelfde titel hebben (zo staan er bijvoorbeeld 4 nummers in die The Power Of Love heten, maar het zijn natuurlijk wel 3 verschillende nummers).quote:Op maandag 27 december 2004 13:26 schreef Herrtee het volgende:
Nog eentje die 2 keer voorkomt:
Anyone who had a heart, op 1812 van Cilla Black, op 1745 van Dionne Warwick
Ben wel blij dat ik nu weet dat Patty's Ford het slechtste tv-programma van het afgelopen jaar was. Dat wist ik nog niet.quote:Op maandag 27 december 2004 14:03 schreef Herrtee het volgende:
Hè altijd weer dat vervelende nieuws ertussendoor
En dat moment van Rafaël v/d Vaart...quote:Op maandag 27 december 2004 14:05 schreef Jane het volgende:
[..]
Ben wel blij dat ik nu weet dat Patty's Ford het slechtste tv-programma van het afgelopen jaar was. Dat wist ik nog niet.
Tja, op zo'n moment vraag ik me ook af waarom dit nou wel "Radio 2"-muziek is, en bijv. de Chili Peppers of Radiohead weer niet..quote:
Ah gelukkig, nog een liefhebber!quote:
Met die heerlijke stadsgeluidjes erbijquote:Op maandag 27 december 2004 14:26 schreef Jane het volgende:
Summer in the city, geef mij het origineel maar...
Het orgineel van The Lovin Spoonful staat op 804quote:Op maandag 27 december 2004 14:28 schreef Herrtee het volgende:
[..]
Met die heerlijke stadsgeluidjes erbij![]()
Hmm, wordt na 9u00 uitgezonden op woensdag, dan werk ik op een plek waar op dat moment de Duitse WDR4 aanstaatquote:Op maandag 27 december 2004 14:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het orgineel van The Lovin Spoonful staat op 804
waar haal je dat weg?quote:Op maandag 27 december 2004 14:48 schreef Herrtee het volgende:
[..]
Hmm, wordt na 9u00 uitgezonden op woensdag
Hier kun je op artiest zoeken en dan staat er wanneer het nummer uitgezonden wordt.quote:Op maandag 27 december 2004 14:51 schreef Beathoven het volgende:
[..]
waar haal je dat weg?
* Beathoven zet het volume iets luider voor Roxette
quote:Op maandag 27 december 2004 13:17 schreef Jane het volgende:
Ja, die heb ik ook gehoord idd. Moest nog aan je denken. Je favoriete beginzin van een song toch?
Hierna Maybe I'm Amazed en niet lang daarna Love Me Do.quote:
Zo te horen heeft Bert je verhaal gelezen.quote:Op maandag 27 december 2004 16:40 schreef Jane het volgende:
Dat klopt niet, want toen dat nummer uitkwam bestond Wings nog helemaal niet. Moet gewoon Paul McCartney zijn.
Ja, toch Wings Over America?quote:Op maandag 27 december 2004 17:40 schreef Zanderrr het volgende:
Maar dit is niet de versie van de lp "McCartney I" toch? Zo te horen de live-versie van "Wings over America", en dan klopt het al beter..
Kan ook aan de persoonlijke herinnering liggenquote:Op maandag 27 december 2004 18:11 schreef Jane het volgende:
Love Me Do, ook leuk, maar toch ook moeilijk voor te stellen dat het je favoriete Beatlesnummer is als je kijkt naar wat ze allemaal gemaakt hebben.
Geeft niet, ik vond Marlene Dietrich net mooi.quote:Op maandag 27 december 2004 18:27 schreef dwerg het volgende:
Jawel, ik vind dit een leuk nummer, en ik schaam me er niet voor.![]()
Dan kwam het eten op het goede moment, en kon ik Shocking bluequote:Op maandag 27 december 2004 18:41 schreef Zanderrr het volgende:
Hmm, voor mij is 't even een paar nummers afzien voordat Shocking Blue komt.
Zekerquote:
Ik neem het op.quote:Op maandag 27 december 2004 19:28 schreef Ambrosius het volgende:
Even een herinnering: op Ned. 3 begint zometeen Top 2000 a-go-go.
Ik heb je anders hier niet zien posten:quote:Op maandag 27 december 2004 19:49 schreef Zanderrr het volgende:
Ugh, eerst Abba en nu the Elephant Song.. Dit vind ik pas echt een vreselijk nummer.
Die was overigens ook in het tv-programma.quote:Op maandag 27 december 2004 20:21 schreef Jane het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! All Around My Hat!
Billy!!!!!!!!!!
Dit is wel een beetje veel té vrolijkquote:Op maandag 27 december 2004 20:24 schreef zoom het volgende:
wel vrolijke nummers, straks ook nog Wiz Stars![]()
hmmm deze vind ik nog wel aardig...zolang ik hem maar niet te vaak hoorquote:Op maandag 27 december 2004 20:36 schreef Sidekick het volgende:
Nu 2 Duitse nummers achter elkaar. Mja, mja, ik heb een half gevoel bij beide nummers.
Die kwam niet door de auditie?quote:Op maandag 27 december 2004 21:28 schreef dwerg het volgende:
Eigenlijk wilde Serge Gainsbourg dit nummer opnemen met Brigitte Bardot.
Je kent haar wel, de extreem-rechtse dierenrechtenactiviste.
Heeft-ie ook gedaan, maar dat is nooit uitgebrachtquote:Op maandag 27 december 2004 21:28 schreef dwerg het volgende:
Bedoel je nu niet Brigitte Böhler?quote:Op maandag 27 december 2004 21:28 schreef dwerg het volgende:
Zo ontzettend oud ben ik nou ook weer niet.quote:
quote:Op maandag 27 december 2004 21:45 schreef dwerg het volgende:
[..]
Zo ontzettend oud ben ik nou ook weer niet.
Rod McKuen dus.
Hejje wel gestemd?quote:Op maandag 27 december 2004 22:20 schreef GotenSSJ het volgende:
Vind dat Falco-Jeanny wel wat hoger had mogen staan
Just my 2 cents.
Mee eens, als blues nummer toch een klassiekerquote:Op maandag 27 december 2004 22:27 schreef mitt het volgende:
Muddy Waters opvallend laag vind ik.
Dat heb ik sowieso in deze regionen van de lijst..quote:Op maandag 27 december 2004 22:31 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
Mee eens, als blues nummer toch een klassiekerEn iedereen kent het! Maar niemenad weet hoe het heet!
I'm a hoetsiecoesie man![]()
Goh, ik zie net dat Jeanny op 101 staat. 1 Stem zou best t verschil kunnen hebben uitgemaakt tussen wel of geen top-100quote:Op maandag 27 december 2004 22:36 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ahem *kuch*
Ik wil het altijd doen maar vergeet het altijd
Zeker.quote:Op maandag 27 december 2004 22:45 schreef Herrtee het volgende:
Super 80s....Maid of Orleans is trouwens een gewéldig nummer![]()
Dustyquote:Op maandag 27 december 2004 22:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zeker.
En Dusty is uiteraard ook weer geweldig als altijd.
Aaw.quote:
Ik denk het wel, maar wees gerust, je bent niet de enige.quote:Op maandag 27 december 2004 23:37 schreef shmoopy het volgende:
Als je bijna alles mee kan zingen, ben je dan bejaard?
Volgens mijn vrouw welquote:Op maandag 27 december 2004 23:37 schreef shmoopy het volgende:
ik wist niet eens dat het een cover wasquote:
Tegenwoordig is alles een coverquote:Op maandag 27 december 2004 23:44 schreef mitt het volgende:
[..]
ik wist niet eens dat het een cover was![]()
zonde weer.
Je bent elk jaar een trouwe luisteraar.quote:Op maandag 27 december 2004 23:37 schreef shmoopy het volgende:
Absoluut.quote:Op maandag 27 december 2004 23:37 schreef shmoopy het volgende:
Oh, ik kijk nu af en toe wel hoor.quote:Op maandag 27 december 2004 23:49 schreef mitt het volgende:
zeg Jane, jij luisterde toch zonder de lijst te bekijken?
of ben je ervan afgestapt
Ik zie gelijk een kleine playbackende Shmoopy voor me!quote:Op maandag 27 december 2004 23:49 schreef shmoopy het volgende:
Okee, ik ben dus een trouwe muziekkenner.
Anita!
Dit heb ik met een borstel voor de spiegel staan playbacken.
en meteen daarna Jennifer Lopezquote:Op maandag 27 december 2004 23:54 schreef Jane het volgende:
Ik zie trouwens ook dat ik eigenlijk vannacht om 5 uur op moet om 3 Beatlesplaten in 1 uur te horen... Hello Goodbye, Can't Buy Me Love en Across The Universe.
Erg heel erg, al heeft I believe I can fly wel erg lang op 1 gestaanquote:Op maandag 27 december 2004 23:57 schreef Liejannuh het volgende:
Verbazingwekkend trouwens dat er 2 R. Kelly gedrochten in de lijst staan!
Yep!quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:10 schreef Modus het volgende:
Geweldige popmuziek, Flash & the Pan. Echt briljant..
Op een stoel, he, anders kon ik niet bij de spiegel.quote:Op maandag 27 december 2004 23:53 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik zie gelijk een kleine playbackende Shmoopy voor me!
Aaaah... wat lief!
Was dit nou een extreem kort nummer? Volgens mij was het amper 2 min.quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:18 schreef J.A.N.A. het volgende:
Sugar baby love! Geweldig!
Yep! Dit is de text.quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:19 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Was dit nou een extreem kort nummer? Volgens mij was het amper 2 min.
Meen je dat nou? Ik vind dat helemaal niet.quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:33 schreef Modus het volgende:
Ik vind deze Bowie zoveel beter dan Fame, Heroes e.d.
volgens mij zijn ze aardig aan het knippen geslagen...quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:19 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Was dit nou een extreem kort nummer? Volgens mij was het amper 2 min.
Van voor mijn tijd nl.quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:40 schreef Jane het volgende:
Meen je dat nou? Ik vind dat helemaal niet.
Gelukkig maakten de Beatles in deze periode ook nog erg korte nummers.quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:41 schreef ranja het volgende:
[..]
volgens mij zijn ze aardig aan het knippen geslagen...
Het is een smartlap, daar moet zoveel mogelijk ellende in zitten.quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:42 schreef ranja het volgende:
Wat een drama weer. Patsy moet ook weer zo nodig dood.
Ik zie het nu pas wat het is!quote:
En wel 2 van de grotere zeiknummers van Clouseau!quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:47 schreef Jane het volgende:
Een Belgische protestsong.
Hoeveel Belgische producties zouden er in de lijst staan? Iig 2 van Clouseau, zag ik.
-edit- Oh, en Brel natuurlijk. En Louis Neefs
Raad het plaatje.quote:
en Plastic bertrand natuurlijkquote:Op dinsdag 28 december 2004 00:47 schreef Jane het volgende:
Een Belgische protestsong.
Hoeveel Belgische producties zouden er in de lijst staan? Iig 2 van Clouseau, zag ik.
-edit- Oh, en Brel natuurlijk. En Louis Neefs
Ach ja, hoe kon ik hem vergeten?quote:
Het Goede Doelquote:Op dinsdag 28 december 2004 01:08 schreef Modus het volgende:
En dan zo de beste NLtalige band aller tijden. Blöf mag nog niet eens hun kleedkamer aanvegen..
Ik denk dat ik het ook maar eens voor gezien houd. Morgenvroeg weer verder.quote:Op dinsdag 28 december 2004 01:23 schreef Jane het volgende:
Fijn dat ik Hazes nog even meepik voor het slapen gaan. Ja, ik meen het.
Nu ik de Cats hoor krijg ik ook ineens een ongelooflijke slaapaanval idd.quote:Op dinsdag 28 december 2004 01:26 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het ook maar eens voor gezien houd. Morgenvroeg weer verder.
Erg mooi iddquote:Op dinsdag 28 december 2004 01:34 schreef Jane het volgende:
Ik luister toch ook nog even naar Joshua Kadison. Ook doodgedraaid en zo, maar ik moet toegeven dat ik wel een zwak voor dit nummer heb.
Zijn jullie er dan ook?quote:
Is dronken worden ook goedquote:Op dinsdag 28 december 2004 09:30 schreef dolle_hond het volgende:
let's get stoned
Het verbaast me dat 'She Loves You' en 'Girl' erg laag staan, ik had... zeker de eerste.. toch wel ergens in de top 100 verwacht. Het was notabene de hit waarmee ze wereldwijd zijn doorgebrokenquote:
Technisch gezien draaien ze het niet harder maar van een andere kwaliteit. Dat is de smoes die ze altijd gebruiken, van 'het is niet harder'. Onzin natuurlijk, het gaat er om wat je hoort.quote:Op dinsdag 28 december 2004 11:02 schreef Liejannuh het volgende:
Zenden ze radioreclame ook niet een beetje harder uit dan de gewone programma's?? Doen ze op tv toch ook??
Sja, ik weet het niet... Ik zou zelf ook niet snel op She Loves You stemmen, denk ik. Niet dat ik iets tegen het nummer heb, maar er zijn altijd mooiere van de Beatles. Dit jaar heb ik op Penny Lane gestemd, maar ook wel eens op A Day In The Life bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 28 december 2004 11:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het verbaast me dat 'She Loves You' en 'Girl' erg laag staan, ik had... zeker de eerste.. toch wel ergens in de top 100 verwacht. Het was notabene de hit waarmee ze wereldwijd zijn doorgebroken
Misschien moeten we volgend jaar massaal met Fok en andere fora op A Day in the Life gaan stemmen om het op nummer 1 te krijgen. De Queen fanclubs zorgen er ook mede voor dat Bohemian Rhapsody op de eerste plaats blijft plakken.quote:Op dinsdag 28 december 2004 11:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Je kunt denk ik niet verwachten dat er veel Beatlesnummers echt in de hoogste regionen voorkomen. Gewoon omdat er op zoveel verschillende nummers van ze wordt gestemd. Dat een nummer als Girl er überhaupt al in staat is toch al redelijk opmerkelijk te noemen. Het is immers gewoon een albumtrack en geen hit geweest. En dat geldt voor meer Beatlesnummers in de lijst.
Ik h
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |