Het IS het hoogseizoen.. Het hoogseizoen is niet daar als het hier ook warm is. Want dan kun je net zo goed naar frankrijk gaan. Het is daar juist hoogseizoen als het hier koud is.. En daar dus vreselijk warm.quote:Op zondag 26 december 2004 12:00 schreef Eveli het volgende:
Het had erger gekund: als deze zeebeving plaatsvond in het hoogseizoen (dus met veel toeristen), was het misschien nog erger geweest (niet dat dit niet erg is).
Volgens mij zijn er nu met kerst ook wel behoorlijk veel toeristenquote:Op zondag 26 december 2004 12:00 schreef Eveli het volgende:
Het had erger gekund: als deze zeebeving plaatsvond in het hoogseizoen (dus met veel toeristen), was het misschien nog erger geweest (niet dat dit niet erg is).
Idd shame on you pascalquote:Op zondag 26 december 2004 12:04 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Ja, idd, want als het morgen gebeurd zou zijn dan zou het helemaal niet erg zijn enzo
Denk dat ie er meer op doelt dat het exact een jaar na de vernietigende beving in het Iraanse Bam is ...quote:Op zondag 26 december 2004 12:04 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Ja, idd, want als het morgen gebeurd zou zijn dan zou het helemaal niet erg zijn enzo
De tsunami golven kaatsen weer terug de zee op.quote:Op zondag 26 december 2004 11:56 schreef Dark_Killah het volgende:
Ow ja, vraagje van mijn vader. Hoe kan het als de aardbeving van indonesie komt dat dan ook Colombo wordt geraakt? Dat ligt namelijk aan de linkerkant (oost?) dus dan zou dat door een terugkaatsing van golven vanaf zuid india komen ofzo?
Zou erg makkelijk zijn..quote:Op zondag 26 december 2004 12:06 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
De tsunami golven kaatsen weer terug de zee op.
Ik zal ff een animatie zoeken van een tsunami van 1993 die Hokkaido trof.
Daar zijn de terug kaatsingen goed te zien.
http://www.geophys.washington.edu/tsunami/movies/hokkaido1.movquote:Op zondag 26 december 2004 12:07 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Zou erg makkelijk zijn..
roel .. je mail
Dat eilandjequote:Op zondag 26 december 2004 12:09 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
http://www.geophys.washington.edu/tsunami/movies/hokkaido1.mov
FF een verbetering... Ze slaan zich om een eiland heen, dus geen weerkaatsing van golven.quote:
http://forum.fok.nl/topic/652392/1/50#24214385quote:Op zondag 26 december 2004 12:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
meer ooggetuigenverslagen @ http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/4125687.stm
Dit zijn weer anderenquote:Op zondag 26 december 2004 12:18 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Vloedgolf na aardbeving Malediven
Ow ja, sorrie. Ik zie het.quote:Op zondag 26 december 2004 12:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dit zijn weer anderen. Vandaar dat woordje 'meer'.
Bali ligt op een lengte van twee 'Sumatras' verder, dus die zullen niet zo veel last hebben hoop ik.quote:Op zondag 26 december 2004 12:14 schreef -DailaLama- het volgende:
Weet iemand hoe het met Bali is? Ik ben daar vorig jaar op vakantie geweest en ken daar nu een paar mensen. 't Zou een beetje sneu zijn als zij ook slachtoffer zijn.
quote:Op zondag 26 december 2004 10:51 schreef Omaha het volgende:
Normaal zou er nu toch wel een extra journaal komen..
quote:Op zondag 26 december 2004 12:11 schreef Mutant01 het volgende:
Best wel schande dat het NOS of RTL ff geen breaking news doet ofzo.
NOS heeft sindskort ook een kanaal met 24 uur nieuws. Zie www.nosjournaal24.nlquote:Op zondag 26 december 2004 12:16 schreef jerryx het volgende:
Geen extra journaals?
Had het gezienquote:Op zondag 26 december 2004 12:26 schreef Carport het volgende:
[..]
[..]
[..]
NOS heeft sindskort ook een kanaal met 24 uur nieuws. Zie www.nosjournaal24.nl
Livestream
quote:Op zondag 26 december 2004 12:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.lankaweb.com/news/latest.html
Nope azie ligt ervoorquote:Op zondag 26 december 2004 12:33 schreef jerryx het volgende:
Misschien egoistisch, maar heeft deze zeebeving ook nog enig effect op Europa?
Nee, je hebt enkel een economische domper voor de bedrijven die im- en exporteren.quote:Op zondag 26 december 2004 12:33 schreef jerryx het volgende:
Misschien egoistisch, maar heeft deze zeebeving ook nog enig effect op Europa?
Dat was al wel te verwachten ja. Maar dat effect zal minimaal zijn, denk ik.quote:Op zondag 26 december 2004 12:35 schreef okee6 het volgende:
Wat een beving
[..]
Nee, je hebt enkel een economische domper voor de bedrijven die im- en exporteren.
Dat is gewoon de hele tijd een herhaling van het journaal, wat een prutsersquote:Op zondag 26 december 2004 12:26 schreef Carport het volgende:
[..]
[..]
[..]
NOS heeft sindskort ook een kanaal met 24 uur nieuws. Zie www.nosjournaal24.nl
Livestream
lul, da's niet grappigquote:
Dat bedoelde ik dus. Als er iets op de noordpool gebeurd, merken wij dat ook.quote:Op zondag 26 december 2004 12:35 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
lul, da's niet grappig. Maar het had best gekund idd, zoiets moet niet bij ijsland ofzo gebeuren.. Dan zitten wij ook in de problemen. Eens kijken of we het dan redden met onze dijkjes
Ja, ik had er ook meer van verwacht. Net zoals bij CNN dat er iemand zit, maar dit is steeds herhalen van het laatste journaal.quote:Op zondag 26 december 2004 12:35 schreef Darklight het volgende:
[..]
Dat is gewoon de hele tijd een herhaling van het journaal, wat een prutsers
In Phuket (Thailand) zijn altijd veel Nederlandse toeristen, je kan op slachtoffers rekenenquote:Op zondag 26 december 2004 12:38 schreef Positive_Thinking het volgende:
Ik woon nu zelf in Finland en er zijn 1500 Finse touristen in dat gebied. Ik zag op skynews dat er ongeveer 20.000 Britten zijn iemand enig idee hoeveel Nederlanders er ongeveer daar op vakantie zijn?
quote:Op zondag 26 december 2004 12:45 schreef pberends het volgende:
Als 3FM maar niet weer zo'n zielige actie opzet, die mensen daar hebben het aan hun zelf te danken: het creëeren van overpopulatie.
De kans op aids is groter daar.quote:Op zondag 26 december 2004 12:48 schreef MrX1982 het volgende:
Hmmm een vriend van me is met zijn ouders,broertje en zusje naar Thailand op vakantie. Ik hoop maar voor ze dat ze niet in dat gebied zitten
Oh jeetje, nu moeten wij boos reageren en ga jij heel hard lachen, toch?quote:Op zondag 26 december 2004 12:45 schreef pberends het volgende:
Als 3FM maar niet weer zo'n zielige actie opzet, die mensen daar hebben het aan hun zelf te danken: het creëeren van overpopulatie.
Ik ben verdomme Hans Teeuwen niet.quote:Op zondag 26 december 2004 12:49 schreef Butra het volgende:
[..]
Oh jeetje, nu moeten wij boos reageren en ga jij heel hard lachen, toch?
Echt om te lachen ben je niet neequote:Op zondag 26 december 2004 12:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik ben verdomme Hans Teeuwen niet.
3FM komt volgend jaar weer met een actie, als er WEER een burgeroorlog ergens in Afrika isquote:Op zondag 26 december 2004 12:45 schreef pberends het volgende:
Deze reactie had ik verwacht. Ben jij ook niet trouwens.quote:Op zondag 26 december 2004 12:53 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Echt om te lachen ben je niet nee
Elk jaar opnieuw dusquote:Op zondag 26 december 2004 12:53 schreef Darklight het volgende:
[..]
3FM komt volgend jaar weer met een actie, als er WEER een burgeroorlog ergens in Afrika is
Jij doet ook mee aan overpopulatie, lul.quote:Op zondag 26 december 2004 12:45 schreef pberends het volgende:
Het valt mee: 2 kinderen maar.quote:Op zondag 26 december 2004 12:57 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Jij doet ook mee aan overpopulatie, lul.
Als iedereen nou mijn voorbeeld volgt hadden we nu gelukkig maar enkele miljoenen mensjes op de wereld. Helaas zijn het er 6 miljard. Dat is slecht voor het milieu.quote:Op zondag 26 december 2004 13:01 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
2 kinderen + jezelf. Als je echt tegen overpopulatie bent, moet je zelfmoord plegen.
Mijn schoonzusje en haar man hebben een resort in Thailand. Ze zouden vanmiddag bellen. Hoop maar dat alles goed met ze is. En met hun 3 jonge kids.quote:Op zondag 26 december 2004 12:39 schreef okee6 het volgende:
[..]
In Phuket (Thailand) zijn altijd veel Nederlandse toeristen, je kan op slachtoffers rekenen
Ga es ff een stom topic openen in LIF ofzoquote:Op zondag 26 december 2004 13:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Als iedereen nou mijn voorbeeld volgt hadden we nu gelukkig maar enkele miljoenen mensjes op de wereld. Helaas zijn het er 6 miljard. Dat is slecht voor het milieu.
quote:Tectonic Summary
Magnitude 8.9 OFF W COAST OF NORTHERN SUMATRA
Sunday, December 26, 2004 at 00:58:50 UTC
Preliminary Earthquake Report
U.S. Geological Survey, National Earthquake Information Center
World Data Center for Seismology, Denver
Today's shallow, thrust-type earthquake occurred off the west coast of northern Sumatra at the interface between the India and Burma plates. In this region, the Burma plate is characterized by significant strain partitioning due to oblique convergence of the India and Australia plates to the west and the Sunda and Eurasian plates to the east. Off the west coast of northern Sumatra, the India plate is moving in a northeastward direction at about 5 cm per year relative to the Burma plate. Preliminary locations of larger aftershocks following today's earthquake show that approximately 1000 km of the plate boundary slipped as a result of the earthquake. Aftershocks are distributed along much of the shallow plate boundary between northern Sumatra (approximately 3 degrees north) to near Andaman Island (at about 14 degrees north).
Ach het past gewoon niet in jouw straatje. Je bent intolerant tegenover andere meningen. Valt me van je tegen. Maar daarentegen snap ik jouw mening heel goed, alleen het is niet mijn meningquote:Op zondag 26 december 2004 13:04 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Ga es ff een stom topic openen in LIF ofzo
Zo zijn de verhalen in de bijbel ook ontstaan denk ikquote:Op zondag 26 december 2004 13:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Lijkt me trouwens vaag om te zien: het zeewater trekt zich eerst terug en komt dan als een muur terug.
In de nieuwe bijbel hebben ze het ook over tsunami's.quote:Op zondag 26 december 2004 13:09 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Zo zijn de verhalen in de bijbel ook ontstaan denk ik
Het verschilt niet veel met een gemiddeld Afrikaans land hoor. Waarom is het schokkend?quote:Op zondag 26 december 2004 13:14 schreef ShaoliN het volgende:
Wat een zooitje daar zeg. Niet te geloven.
jep, en het rare is.. ze worden 'sterker/groter' naarmate ze van diep water naar ondiep water trekken (de kust naderen)quote:Op zondag 26 december 2004 13:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
tidal waves: '400/500 miles an hour'
Uuuh ze zijn daar niet voor kinderen van 10 voor $1quote:Op zondag 26 december 2004 12:49 schreef pberends het volgende:
De kans op aids is groter daar.
Hulde dan maar. Snap niet dat deze ramp erger is dan de kinderprostitutie daar.quote:Op zondag 26 december 2004 13:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Uuuh ze zijn daar niet voor kinderen van 10 voor $1
Dat vind ik een weinig inhoudelijke opmerking.quote:Op zondag 26 december 2004 13:19 schreef jerryx het volgende:
Pberends, wat ben je toch een irritante kneus
ga met je kinderen spelen... t'is kertmis hoorquote:Op zondag 26 december 2004 13:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat vind ik een weinig inhoudelijke opmerking.
Tsja dit is toch wel een grote ramp daar. Op een dag vele doden dat gebeurd met kinderprostitutie toch niet? Bovendien is dat iets wat de lokale overheid moet oplossen ondanks dat veel sextoeristen vieze Europeanen en Amerikanen zijn.quote:Op zondag 26 december 2004 13:19 schreef pberends het volgende:
Hulde dan maar. Snap niet dat deze ramp erger is dan de kinderprostitutie daar.
En dat vind jij? Beetje dictatortrekjes begin je te ontwikkelen. Ik mag niets zeggen wat niet in jouw straatje past en ik moet van alles.quote:Op zondag 26 december 2004 13:23 schreef Re het volgende:
[..]
ga met je kinderen spelen... t'is kertmis hoor
Begin dan je familie uit te moorden en pleeg zelfmoord, zelfvoldane eikel.quote:Op zondag 26 december 2004 13:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Als iedereen nou mijn voorbeeld volgt hadden we nu gelukkig maar enkele miljoenen mensjes op de wereld. Helaas zijn het er 6 miljard. Dat is slecht voor het milieu.
quote:Op zondag 26 december 2004 13:25 schreef pberends het volgende:
[..]
En dat vind jij? Beetje dictatortrekjes begin je te ontwikkelen. Ik mag niets zeggen wat niet in jouw straatje past en ik moet van alles.
Vrij grote ramp, maar het is te relativeren. De holocaust was een stukje erger. Bovendien is de huidige situatie in Afrika niet veel beter.quote:Op zondag 26 december 2004 13:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Tsja dit is toch wel een grote ramp daar. Op een dag vele doden dat gebeurd met kinderprostitutie toch niet? Bovendien is dat iets wat de lokale overheid moet oplossen ondanks dat veel sextoeristen vieze Europeanen en Amerikanen zijn.
Ik denk 't niet. Bovendien kun je je hier niet op zo'n korte termijn tegen beveiligen, denk ik. Je moet plaats hebben voor miljoenen mensen die van de kust weg moeten in zo'n geval.quote:Op zondag 26 december 2004 13:19 schreef err het volgende:
is dit nou een gevolg hiervan?
Aardbeving van 8.1!
Zo ja, waarom zijn er dan geen maatrelgelen getroffen?
Dat klopt. Maar ik zeg niet zoals die anderen dat je dat niet mag zeggen of dat je maar buiten moet gaan spelen.quote:Op zondag 26 december 2004 13:26 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Begin dan je familie uit te moorden en pleeg zelfmoord, zelfvoldane eikel.
Dat zou pas een geweldig voorbeeld zijn; zeer zeker goed voor het milieu op den lange duur.
Ach, voor 90% van de Nederlanders is het een ver van m'n bed show. Maar diegene reageren niet in dit topic, behalve ik dan.quote:Op zondag 26 december 2004 13:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
misselijke opmerkingen weer. Als de aardbeving in de Atlantische Oceaan plaatsgevonden had, dan was het de grootste ramp ooit geweest.
Of juist niet. Als je niet veel hebt kun je ook niet veel verliezen.quote:Op zondag 26 december 2004 13:28 schreef MrX1982 het volgende:
Dat Sri Lanka is aardig getroffen. Het was daar al een teringzooi maar nu is de chaos compleet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |