Me too, bij Sky heb je tenminste echtquote:Op zondag 26 december 2004 10:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
In Nederland hebben we gewoon geen fatsoenlijke nieuwszender. Zelfs niet in dit soort gevallen. Ik ben blij met m'n digitale tv: cnn, BBC News, SKY, enz.
quote:Op zondag 26 december 2004 10:55 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Me too, bij Sky heb je tenminste echt'Het rampengevoel'
Mjah, mijn moeder woont daar.. :/quote:Op zondag 26 december 2004 10:26 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dat is wel erg ver weg van de zeebeving van nu
Ja.... Als de zeebodem bij een naschok weer in beweging komtt, beweegt het water ook weer.quote:Op zondag 26 december 2004 11:09 schreef ikkemem het volgende:
Wat is dit erg.
Kunnen die na schokken ook nog vloedgolfen veroorzaken?
Wat een gigantische kracht inderdaadquote:Op zondag 26 december 2004 11:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
Op CNN zie ik dat Sri Lanka 1.400 km van de plek van de aardbeving ligt. En dan nog zoveel schade.
Tja, dat is dan nog het minste.. Ik vind het erger voor die mensen daar anders, die hadden al niks en nu hebben ze nog minder niksquote:Op zondag 26 december 2004 11:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
Meer dan 100 toeristische duikers vermist in Thailand.
quote:Sri Lanka: 1,000 dead
India: 1,000 dead
Thailand: 55 dead
Indonesia: 150 dead
Malaysia: 7 dead
Source: Government officials
Ja, de zwaarste in 40 jaar (ter wereld) en de op 4 na krachtigste sinds 1900.quote:Op zondag 26 december 2004 11:08 schreef Ambrosius het volgende:
Het was de 5e aardbeving in kracht ooit hoorde ik net op het NOS-Radionieuws.
Wat een rot opmerking het is voor iedereen erg om je dierbaren te verliezen hoor.quote:Op zondag 26 december 2004 11:20 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Tja, dat is dan nog het minste.. Ik vind het erger voor die mensen daar anders, die hadden al niks en nu hebben ze nog minder niks. Die duikers komen wel een keer boven water.. ( letterlijk
)
Zo bedoel ik het ook niet. Maar die duikers weten dat dat het risico van het vak is. En die mensen die daar wonen (aan de kust) in houten hutjes kunnen vaak niet anders..quote:Op zondag 26 december 2004 11:25 schreef ikkemem het volgende:
[..]
Wat een rot opmerking het is voor iedereen erg om je dierbaren te verliezen hoor.
Voor de bevolking is het ook erg dat ze ook nog hun huis enz verliezen.
Volgens mij weten we daarvan nog niet meer dan:quote:Op zondag 26 december 2004 11:24 schreef Dark_Killah het volgende:
En de maledieven daar is nog niets over bekend omdat daar alle communicatie middelen zijn weggevaagd toch?
(CNN)quote:MALDIVES
At least three children reported killed in the high waters on an island north of the capital, Male.
(NOS Nieuws).quote:Op de Malediven is de hoofdstad Male voor tweederde overstroomd. Een golf van 1,3 meter ging over de eilanden, die maar een meter boven zeeniveau liggen.
Daar kan ik me soms dood aan ergeren hoe ze dat dan zeggen. Zo van:quote:Op zondag 26 december 2004 11:41 schreef Positive_Thinking het volgende:
Sri lanka al op 1500 doden..
3 Nederlanders worden vermist aldus NOS teletekst
quote:Op dit moment (officiele cijfers, stijgen echter elke seconde):
1000 doden in India. 750 mensen vermist.
1700 doden in Sri Lanka (veel vermisten)
250 doden in Thailand (veel vermiste toeristen) 10.000 mensen geevacueerd.
9 doden in Maleisie
onbekend aantal doden in Indonesie (getallen lopen van 200-1000), daarnaast zijn er talloze gevangenen ontsnapt uit een gevangenis.
quote:De alarmcentrale van de ANWB kreeg telefoontjes uit Sri Lanka, Sumatra en het Thaise eiland Phuket. Ook veel bezorgde familieleden en vrienden in Nederland bellen de ANWB. Dit laatste eiland wordt traditioneel bezocht door veel Nederlandse 'backpackers'.
Veel Nederlandse vakantiegangers bellen vanaf het dak van hun hotel. Ze zijn radeloos. Het telefoonverkeer ligt in veel gebieden plat.
RTL Nieuwsquote:Vooral de stranden van de eiland Phuket en Phi Phi zijn getroffen. Tientallen bootjes vol toeristen werden getroffen. De witte stranden lokken jaarlijks duizenden Nederlanders naar het gebied.
Het bewoonde gedeelte van phi phi ligt tussen twee stranden in, en ligt net een meter boven zee niveau. Ik kan me niet voorstellen dat daar nog iets recht staatquote:
Oh, ik snapte het al niet. Ineens zo'n gekke quotequote:Op zondag 26 december 2004 11:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat is de bron van het bericht dat ik direct erboven plaatste.
Magnitudes of Significant Earthquakesquote:Op zondag 26 december 2004 11:25 schreef Eveli het volgende:
[..]
Ja, de zwaarste in 40 jaar (ter wereld) en de op 4 na krachtigste sinds 1900.
Ben je serieusquote:Op zondag 26 december 2004 11:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
Fijn die landmijnen die nu in het zuiden van Thailand ronddrijven.
Denk het niet, wat was de kracht van die beving in SF aantal jaren geleden?quote:Op zondag 26 december 2004 11:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Een stad als San Franscisco, zou die enigszins bestand zijn tegen een beving van 8,9? Kan 't me nauwelijks voorstellen eik.
Haal echt die stomme grijns van je kopquote:
Lekker positiefquote:Op de Malediven is de hoofdstad Male
voor tweederde overstroomd.Een golf van
1,3 meter ging over de eilanden,die
maar een meter boven zeeniveau liggen.
In Male wonen ongeveer 75.000 mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |