R.A.M heb ik nog nooit gezien eigenlijkquote:Op dinsdag 21 december 2004 16:58 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, Close-up zie ik ook nog wel eens.
En R.A.M. ? Is dat inmiddels afgelopen? Daar keek ik ook nog wel eens naar.
R.A.Mquote:Op dinsdag 21 december 2004 17:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
R.A.M heb ik nog nooit gezien eigenlijk![]()
Wat is dat eigenlijk precies voor programma??
* Automatic_Rock is nog steeds in rouw om Kunst omdat het moet
Ohw, is dat RAM?!quote:
Hou je me nou voor de gek, of wou je het echt graag zien?quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:51 schreef Isabeau het volgende:
Oooh, dat met Ilja Repin had ik ook graag gezien! Maar tsja, dat heb ik dus gemist omdat ik nooit in een tv-gids kijk![]()
Ik ben naar de tentoonstelling in het Groninger Museum geweest en heb heel erg genoten, dus ja, ik had de uitzending wel graag willen zien. Ik ben niet helemaal een kunstbarbaarquote:Op dinsdag 21 december 2004 22:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hou je me nou voor de gek, of wou je het echt graag zien?
* Automatic_Rock is positief verrast
Ja het is altijd erg leuk als een interviewer, of documaker je ergens nieuwsgierig naar laat maken. Ik vindt het altijd mooi om te zien als mensen met volle passie ergens over praten. En of het dan schilderijen, boeken, of muziek is maakt dan eigenlijk niet veel meer uitquote:Op dinsdag 21 december 2004 22:17 schreef Claudia_x het volgende:
R.A.M is eigenlijk altijd de moeite wel waard, vooral de nieuwe reeks met Arnon Grunberg. Een fantastische interviewer is hij niet; hij is zo nieuwsgierig dat hij zijn gast te veel opjaagt en in de rede valt. Maar hij is tenminste geïnteresseerd, hij stelt de interessante en moeilijke vragen, en hij weet de kijker te prikkelen. Zijn analyses zijn scherp en zijn passie is oprecht. Verbitterde recensenten weten me niet tot aankoop van een zeker boek te inspireren, maar hij wel.
Het programma wordt op zondagavond uitgezonden (19:25), en op zaterdagmiddag (13:24) herhaald. Tevens verschijnen de afleveringen de dag na de uitzending op de website: http://www.vpro.nl/programma/ram/afleveringen/.
quote:Op dinsdag 21 december 2004 22:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben naar de tentoonstelling in het Groninger Museum geweest en heb heel erg genoten, dus ja, ik had de uitzending wel graag willen zien. Ik ben niet helemaal een kunstbarbaar![]()
quote:
Bedankt voor de tip Isa!!quote:Op woensdag 22 december 2004 11:35 schreef Isabeau het volgende:
Morgen 23 december de kunstenaar Mitsy Groenendijk in Het Klokhuis op Nederland 3.
Bedankt!!quote:Op woensdag 22 december 2004 20:33 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Er is nu op Nederland 3 in Het Uur van de Wolf een docu over de uitgever Geert Lubberhuizen van de Bezige Bij.
En ik heb het zowaar gezien!!quote:Op woensdag 22 december 2004 11:35 schreef Isabeau het volgende:
Morgen 23 december de kunstenaar Mitsy Groenendijk in Het Klokhuis op Nederland 3.
En, TV gids gehaald???quote:Op woensdag 22 december 2004 23:30 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga wellicht morgen zo'n er is een kindeke geboren op aard - TV-gids halen...
( Als ze dubbeldik zijn, wil ik er nog wel eens aan toegeven. )
Die spit ik dan -vanzelfsprekend- grondig door,
en mocht ik iets tegenkomen dat het vermelden waard is, dan zal ik dat ook zeker niet laten.
Ja, die humor heeft ie van z'n vader..quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Jawel,
maar het ziet er naar uit dat Jezus geen grote liefhebber van kunst en cultuur is, AR.
Maar je kan wel met 'm lachen...
Iemand die die uitzending gezien heeft die kan vertellen of het de moeite waard is? (Oh, en hoe laat is dat?)quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
Aanstaande zondag komt Beeldenstorm gelukkig weer. Ik vindt het niet altijd interesant, maar Henk van Os verteld wel altijd leuk.., en ach, het zijn maar 10 minuutjes
Deze keer een herhaling van de uitzending van 19-09-2004:
Of het de moeite waard is weet ik niet.., maar ik kan je wel vertellen dat het om 18:20 begint op Ned1 (morgen dus he)quote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Iemand die die uitzending gezien heeft die kan vertellen of het de moeite waard is? (Oh, en hoe laat is dat?)
En DV is the DaVinci code.quote:Op zondag 2 januari 2005 21:04 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ah, dat is alvast 1 mysterie opgelost
Omdat de ware kunstliefhebber nooit voor twaalven op bed ligt.quote:Op maandag 3 januari 2005 09:37 schreef Isabeau het volgende:
Dat is wel laat zeg...waarom zijn kunstprogramma's altijd zo verrekte laat.
Ik wilde meteen hysterisch gaan posten, maar toen het forum eindelijk ingeladen was, was de hysterie alweer voorbij.quote:Op maandag 3 januari 2005 01:54 schreef De_Hertog het volgende:
Waarbij ik overigens moet zeggen dat ik dat een erg leuk boek vond,
quote:Op maandag 3 januari 2005 11:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Omdat de ware kunstliefhebber nooit voor twaalven op bed ligt..
Is toch niet op jou van toepassing. Jij bent een nachtmens volgens mij, of alleen als ik er ben?quote:
Omdat kunst weinig kijkers oplevert, mensen kijken schijnbaar liever naar "Shownieuws" of RTL Boulevard.quote:Op maandag 3 januari 2005 09:37 schreef Isabeau het volgende:
Dat is wel laat zeg...waarom zijn kunstprogramma's altijd zo verrekte laat.
Maar ik heb een videoer nu alleen nog aandenken (en daar heb ik dit topic voor).
Lees de geschiedenis van betitel-de-titel maar eens door, dan zul je zien hoevaak ik commentaar van Do2 gekregen heb...quote:Op maandag 3 januari 2005 20:35 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Is toch niet op jou van toepassing. Jij bent een nachtmens volgens mij, of alleen als ik er ben?
Ach Do2 maakt het zelf ook weleens laat. Ik klaag niet hoorquote:Op maandag 3 januari 2005 22:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Lees de geschiedenis van betitel-de-titel maar eens door, dan zul je zien hoevaak ik commentaar van Do2 gekregen heb...
quote:Op maandag 3 januari 2005 22:11 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Ach Do2 maakt het zelf ook weleens laat. Ik klaag niet hoor
quote:Op maandag 3 januari 2005 22:11 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Ach Do2 maakt het zelf ook weleens laat. Ik klaag niet hoor
Afgelopen zondag heb ik een stukje hiervan gezien. Vond het erg leuk; het wordt een stuk integerder gebracht dan idols en zit vol met britse humor. Ook laten ze (voor zover ik nu kan beoordelen) best veel van de trainingen zien, vond ik interessant.quote:Operatunity: de klassieke versie van Idols:
zondag 2 januari tot en met zondag 6 februari 2005
Op veler verzoek herhaalt C-Majeur in januari de serie afleveringen Operatunity, de opera-versie van Idols. In totaal zes programma's: van de eerste selectie tot een kijkje achter de schermen van de uiteindelijke winnaar.
Maar liefst 2500 mensen reageren op de oproep voor Operatunity. Daaruit worden honderd kandidaten geselecteerd die auditie mogen doen. Iedereen heeft maar één doel: de hoofdprijs in de wacht slepen. Dat is een grote rol in een echte operaproductie: Rigoletto van Verdi, uitgevoerd door de English National Opera.
Na de audities blijven er twintig kandidaten over. Zij trainen hun stem, houding en beweging. Slechts zes kandidaten zullen de finale bereiken … Behalve de audities en de training van de kandidaten belicht Operatunity ook het persoonlijke leven van de deelnemers en hun enorme passie voor zang.
Jochem Mijer is dat toch?? (weet niet zeker of ik z'n naam goed geschreven heb). Bedankt iig!quote:Op zaterdag 8 januari 2005 12:49 schreef femmeChantal het volgende:
Er komt adehadee (cabaret) van iemand wiens naam ik vergeten ben op NL 2 of NL3 rond 20.00 uur. Verder weet ik niet, maar dit schijnt wel leuk te zijn. Ik ga het opnemen.
Hier heb ik zeker wat aan!!!quote:Op zaterdag 8 januari 2005 12:59 schreef femmeChantal het volgende:
Heb het al gezien, dank je Isabeau.
Automatic_rock: heb even gekeken op NL1,2 en 3. Geen onbekende schilders vanavond.
Wel dit:
16:43 - 17:00 NPS Korte film: Home road movies
Engelse (GB) korte film uit 2001 van Robert Bradbrook. Ontroerend eerbetoon van een zoon aan zijn vader en zijn auto; een Peugeot stationwagen met het kenteken GFP 831E . Elke zomer trok de vader met zijn gezin in deze auto door heel Europa op vakantie. Herhaling van 2-11-2003.
[...]
Misschien heb je hier iets aan.
Ben ik blij dat ik je bericht voor, en na de edit gelezen heb!!quote:Op zaterdag 8 januari 2005 12:59 schreef femmeChantal het volgende:
Heb het al gezien, dank je Isabeau.
Automatic_rock: heb even gekeken op NL1,2 en 3.
Edit: had eerst enorm slordig gekeken. Schilders it is:
16:35 - 17:00 Kunst/Cultuur
NL 1 Afl: Meesterlijke streken: Francisco Goya.
Meesterlijke streken
6-delige serie programma's over zes grote meesters uit de Europese schilder- en beeldhouwkunst: Pieter Brueghel de Oude; Francisco Goya, Pierre-Auguste Renoir, Claude Monet, Paul Cézanne en Marcel Duchamp. Elke aflevering gaat in op hun leven en werk en schetst de ontwikkeling en cruciale momenten van hun carrière. Daardoor begrijpt men niet alleen de achtergronden van het werk, maar ook de ambities en roeping van de artiesten. Afl.2 : Meesterlijke streken: Francisco Goya. Francisco Goya, de Spaanse meester, werd geboren in Zaragossa. Het grootste deel van zijn carrière bracht hij door in Madrid in dienst van de Spaanse Koning. Hij eindigde zijn leven in ballingschap in Bordeaux. Goya was een fabelachtig portretschilder die op genuanceerde manier de psychologische gesteldheid van zijn vaak machtige modellen schilderde. Zijn palet reikt van de vrolijke, mooie en kleurrijke schilderijen van het Spaanse leven tot de sinistere, getormenteerde doeken uit zijn zogeheten zwarte periode in de tweede helft van zijn leven. Oorzaak van deze breuk in zijn werk is een ongeluk waardoor hij in 1793 doof werd. Daarna vind Goya zijn ultieme stijl: vager dan in zijn vroeger werk, en met een veel vrijere expressiviteit. Goya staat daarmee aan het begin van de Moderne schilderkunst.
17:10 - 17:35 Kunst/Cultuur
Weeldekwartier
Serie programma's over tentoonstellingen in de Nederlandse musea. In deze aflevering Het Kwaad naar aanleiding van de tentoonstelling in het KIT Tropen Museum.
Ha ha, en ik heb het net nog zitten veranderen ook! Ow ow ow, dacht ik nog, dit zijn helemaal geen schilders, is vast niet wat ie wil! Veel plezier! (Ik ga hem ook kijken, want ik hou ook erg van roadmovies).quote:Op zaterdag 8 januari 2005 13:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hier heb ik zeker wat aan!!!
Ik hou erg van korte films, hou erg van roadmovies, en mag die rare Engelsen erg graag.
En nu een Engelse korte roadmovie!!! FemmeChantal, ik kan je wel zoenen!!!!
Weetje wat?? ...Ik ga het doen ook!! hier:
Nu maar hopen dat ik op tijd thuis kan zijn...
ff mezelf quotenquote:Op maandag 3 januari 2005 08:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ff iets anders;
Ik was gisteravond aan het zappen (ik lag al in bed), en ik zie opeens weer een nieuw kunstprogramma!!! En niemand die mij daar ff op gewezen heeft..En ik heb er weer overheen gekeken in de TV gids..
Maar volgende week komt het weer. Het is een 14 delige serie met de naam 'Kunstpanorma' en wordt uitgezonden op Ned1 (gisteren om 23:45.., weet niet of dat de vaste tijd wordt). Gisteren ging het over de Cobra groep, en was best leuk.
Nu maar hopen dat ik er volgende week wel aan denk![]()
Uhmm, is ie dan niet al een 3 kwartier bezig??? Of bedoel je morgen??quote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:02 schreef Isabeau het volgende:
Nog een filmhuistip uit een ander form: The Great Dictator (Charlie Chaplin)
Om 13:30 op VRT/TV1
Heb je de film gezien??? Is ie goed???quote:Op zaterdag 8 januari 2005 13:12 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Ha ha, en ik heb het net nog zitten veranderen ook! Ow ow ow, dacht ik nog, dit zijn helemaal geen schilders, is vast niet wat ie wil! Veel plezier! (Ik ga hem ook kijken, want ik hou ook erg van roadmovies).
Gezien! Valt m.i. niet onder de categorie roadmovie (fysieke en mentale 'zoektocht'). Ook geen britse relativerende humor, vond het zelfs een beetje triest verhaaltje. Ik hou het bewust een beetje vaag, om niets te verklappenquote:Op zondag 9 januari 2005 10:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Heb je de film gezien??? Is ie goed???
Ik heb hem opgenomen, maar nog niet gekeken
Desondanks dat je niet meer weet wanneer je wat zag, toch bedankt voor je bijdragequote:Op zondag 9 januari 2005 16:47 schreef Natalie het volgende:
Ik heb onlangs op Nederland 1 (geloof ik) aan aantal keer een programma gezien over een man, een beeldhouwer, die mbv steen hele mooie dingen maakte. Het was kennelijk geen erg harde steensoort, want hij kon er met een een stel vijlen iets prachtigs van maken. Vaak abstract.
Ik heb alleen geen idee hoe dat programma heette
Wie of wat is "operatunity"??? En het moment van "over een paar minuten" is nu al voorbij zeker??quote:Op zondag 9 januari 2005 10:51 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Gezien! Valt m.i. niet onder de categorie roadmovie (fysieke en mentale 'zoektocht'). Ook geen britse relativerende humor, vond het zelfs een beetje triest verhaaltje. Ik hou het bewust een beetje vaag, om niets te verklappen. Al met al vond ik hem een beetje tegenvallen, maar misschien vind jij hem wel mooi.
Edit: over een paar minuten weer operatunity!
Operatunity is een soort van engelse idols maar dan voor de opera. Heb hier vorige week al iets over geschreven in dit topic (zie boven). Is leuk! En is inderdaad weer voorbij, volgende week nieuwe ronde nieuwe kansenquote:Op zondag 9 januari 2005 17:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wie of wat is "operatunity"??? En het moment van "over een paar minuten" is nu al voorbij zeker??
Ik denk dat ik vanavond die film ga kijken!!
Nee, Jochem M heb ik niet opgenomen, wel hier en daar een stukje van gezien. Heb je het gemist?? of vroeg je het uit nieuwsgierighied?quote:Op zondag 9 januari 2005 17:21 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Operatunity is een soort van engelse idols maar dan voor de opera. Heb hier vorige week al iets over geschreven in dit topic (zie boven). Is leuk! En is inderdaad weer voorbij, volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen
Ben benieuwd wat je van de film vindt. Heb je Jochem Myjer toevallig ook opgenomen??
Of zandsteen oid?quote:Op zondag 9 januari 2005 17:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
Desondanks dat je niet meer weet wanneer je wat zag, toch bedankt voor je bijdrage
Just kidding
Wat betreft de steensoort. Misschien was het mergel ofzo?? Dat is wel te vijlen dacht ik
Jochem M was mijn eerste tip op jouw vraag over TTK-achtige tv gisteren. Vandaar. Ik heb het niet gemist, vond het superleuk!quote:Op zondag 9 januari 2005 17:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nee, Jochem M heb ik niet opgenomen, wel hier en daar een stukje van gezien. Heb je het gemist?? of vroeg je het uit nieuwsgierighied?
Vorig jaar ofzo werd het ook uitgezonden, toen heb ik er meer van gezien
Ochja, wat zit ik hier weer stom te doenquote:Op zondag 9 januari 2005 17:45 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Jochem M was mijn eerste tip op jouw vraag over TTK-achtige tv gisteren. Vandaar. Ik heb het niet gemist, vond het superleuk!
quote:
Het werd hoog tijd...quote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
Weetje wat, ik maak hem wel sticky, misschien helpt dat
http://www.canvas.be/quote:REPUBLICA
Cultureel magazine, gepresenteerd door Lieven Vandenhaute.
Vandaag:
- Kunstenaar Olafur Eliasson maakt in Rotterdam poëtische installaties met licht en water
- De Engelse auteur en journalist James Meek over zijn boek 'Uit liefde van het volk', een historische roman die zich afspeelt in Siberië in 1919.
- Grace Ellen Barkey over haar danstheaterproductie voor Needcompany
- Jan Temmerman over het Filmfestival van Gent
Ze heeft ooit schat tegen je gezegd..., 5 dagen geleden!quote:
En niet te vergeten "The Office" dat erna komt! Nu bezig dus...quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:49 schreef tong80 het volgende:
TV-tip : W.F. Hermans-Een overgevoelige natuur.
Een must see programma voor de liefhebers.
BusinessNieuwsRadioquote:Hoorspel War of the Worlds op de radio
NAARDEN (ANP) - Radio Veronica zendt 18 november na 27 jaar de Nederlandse versie van het hoorspel War of the Worlds uit. Dat liet de zender dinsdag weten. Veronica-dj Bart van Leeuwen vertaalde en produceerde de radioversie van het verhaal van auteur H.G. Wells in 1978.
Jeff Wayne schreef eerder dat jaar de muziek bij het originele verhaal en gaf Van Leeuwen toestemming dit te gebruiken voor de Nederlandstalige versie. Radiopresentator Jan van Veen vertelt het verhaal, waarin de stemmen van de muzikanten Patricia Paay, Willem Duyn en Peter Koelewijn zijn te horen.
Steven Spielbergs filmversie van War of the Worlds met onder anderen Tom Cruise was onlangs in de bioscoop te zien.
quote:Op zondag 27 november 2005 04:34 schreef cioran63 het volgende:
Voor verdere geïnteresseerden:
Zondagavond 27 november, nld 3 21.45 uur: Armando, portret van een vriend
Documentaire van Cherry Duyns over Armando, één van de meest uitzonderlijke kunstenaars van Nederland. Zijn oeuvre omvat schilderijen, tekeningen, sculpturen, proza, poezie, muziek en films. Armando kreeg internationale faam sinds hij zich een kwart eeuw geleden in Berlijn vestigde. Armando, portret van een vriend is een documentaire over de tragiek van de mens, het gevecht met de eeuwigheid. “Kunst maken is niet leuk”, zegt Armando in de film. Maker Cherry Duyns en Armando zijn ruim veertig jaar bevriend. Die vriendschap maakt de film tot een intiem en opmerkelijk portret.
Aansluitend een interview met Cherry Duyns.
klik
http://www.idfa.nl/idfa_filmdescription.asp?filmid=25919
Leuk dat je het vraagt DO2:quote:
Leuk dat je even de moeite neemt, DO2.quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Leuk dat je het vraagt DO2:
Ja,
er komt nog wat!
Ned 3 - 23:05 ) Wim Helsen : Heden soup
quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:51 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Leuk dat je even de moeite neemt, DO2.
Ik ga het ook zeker bekijken.
Een beetje lachen kan immers nooit kwaad.
Deze heb ik live gezienquote:Op zaterdag 10 december 2005 19:51 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Leuk dat je even de moeite neemt, DO2.
Ik ga het ook zeker bekijken.
Een beetje lachen kan immers nooit kwaad.
Ah,quote:Op woensdag 14 december 2005 19:33 schreef wyccie het volgende:
Uur van de wolf: Roald Dahl
Vanavond op Ned. 3 om 20:55h.
Het is er pas bijna een jaar ofzoquote:Op woensdag 14 december 2005 20:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ah,
dit topic begint z'n vruchten af te werpen.
Ik zag dit topic pas enkele weken geleden. Had misschien eerder sticky gemaakt moeten worden.quote:Op woensdag 14 december 2005 20:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Het is er pas bijna een jaar ofzo
Is het nu mijn schuld...quote:Op woensdag 14 december 2005 20:58 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik zag dit topic pas enkele weken geleden. Had misschien eerder sticky gemaakt moeten worden.
Okay, man.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
'Ik hou het in de gaten'...In de gaten...
Ik hou(d) het in de gaten ...Ik houd HET in de gaten...
Ik hou het IN de gaten...Ik houd het in de GATEN...
Hmz...Wat een vreemde zin, eigenlijk...
Misschien iemand die zijn gegevens op een ponsband vastlegt (zoals anderen een agenda gebruiken).quote:Op donderdag 22 december 2005 21:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
'Ik hou het in de gaten'...In de gaten...
Ik hou(d) het in de gaten ...Ik houd HET in de gaten...
Ik hou het IN de gaten...Ik houd het in de GATEN...
Hmz...Wat een vreemde zin, eigenlijk...
Misschien kun je eens naar de topic titel kijkenquote:Op zondag 15 januari 2006 22:13 schreef renzell het volgende:
Ehhhhhh theater, taal en kunst ging het toch over?![]()
Dusseh...... in het theater!![]()
Ook leuk!!!
Ik was er al bang voor.quote:Op zondag 15 januari 2006 22:13 schreef renzell het volgende:
Ehhhhhh theater, taal en kunst ging het toch over?![]()
Dusseh...... in het theater!![]()
Ook leuk!!!
http://www.canvas.be/canv(...)rogramma/index.shtmlquote:Elke donderdag omstreeks middernacht
Vanaf 13 april op Canvas
'Meesterwerken' zet elke week één kunstwerk in de kijker. En probeert de context te schetsen waarin het kunstwerk tot stand kwam.
De sociaal-politieke achtergrond blijkt immers veelbetekenend te zijn voor het soort kunstwerken dat een bepaalde kunstenaar in een bepaalde periode creëerde.
De kunstwerken die aan bod komen waren niet alleen baanbrekend in hun tijd maar hebben ook latere generaties verregaand beïnvloed.
De kunstwerken zijn dus niet enkel uniek omwille van de technische vaardigheden van de kunstenaar, maar evengoed omwille van hun invloed op hun omgeving en de kunstgeschiedenis.
Laat u verleiden en maak samen met Canvas zeven weken lang kennis met de verfijndheid van deze artistieke genieën ...
Een overzicht van de kunstwerken
13/04/2006: The great wave
20/04/2006: Petite danseuse de quatorze ans
27/04/2006: Les demoiselles d'Avignon
04/05/2006: Whistler's mother
11/05/2006: De nachtwacht
18/05/2006: La primavera
25/05/2006: Bal du moulin de la Galette
Oh, is dat vanavond?quote:Op vrijdag 17 november 2006 19:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik was al bang dat je dominoday ging aankondigen![]()
Lokale boekhandels bedoel je?quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:48 schreef wyccie het volgende:
Hou websites van boekhandels in de gaten.
Ja, tuurlijk hebben ze hier minstens één boekhandel.quote:Op zaterdag 16 december 2006 01:09 schreef wyccie het volgende:
Ik zie dat je in Leeuwarden woont. Daar hebben ze minstens 1 boekhandel (ik mag natuurlijk geen reclame maken, denk ik). Maar Groningen moet toch ook te doen zijn? Ik denk dat daar meer georganiseerd wordt.
quote:Op zaterdag 16 december 2006 06:57 schreef JAM het volgende:
Ik ben wel voor een 'Allemaal leuke dingetjes om te bekijken en te doen en etc. wat Taal, Theater en Kunstig is'-topic.
link naar media: http://www.wereldomroep.n(...)rboekhhaasse18122006quote:Hella Haasse leest voor bij de Wereldomroep
Door Philip Smet
18-12-2006
Donderdag 28 en vrijdag 29 december kunnen de luisteraars van de Wereldomroep genieten van een prachtverhaal. Schrijfster Hella Haasse leest het zelf voor in het cultuurprogramma De Verbeelding. Het is het eerste verhaal in de serie Radioboeken, waarin Nederlandse en Vlaamse schrijvers verhalen voorlezen op de radio.
"De verhalen die Radioboeken heten, worden één keer voorgelezen. En daarna zullen ze alleen verder leven als een audiosignaal." Aan het woord is Dorian van der Brempt, directeur van De Buren. De Buren is het Vlaams-Nederlands cultuurhuis in Brussel dat het initiatief heeft genomen voor de serie Radioboeken.
Voorlezen
Verschillende Nederlandse en Vlaamse schrijvers hebben al hun verhaal voorgelezen, meestal met publiek erbij in de studio van KLARA, de Belgische cultuurzender van de VRT. "Na het voorlezen worden ze uitgezonden op KLARA en bij de Wereldomroep," aldus Van der Brempt. Via de website van De Buren zijn ze ook op cd te bestellen, dan wel te downloaden. De schrijvers kregen de opdracht een verhaal te schrijven van ongeveer 25 minuten waarin het thema 'De Stad' een rol speelt. Zo speelt Haasse's verhaal 'Een kruik uit Arelate' zich af in de Provencaalse stad Arles, ten tijde van de Romeinen.
Parijs
Schrijvers van nu zetten niet alleen hun verhalen op schrift, ze brengen ze ook steeds vaker zelf ten gehore, vertelt Van der Brempt. "Ik denk dat straks de herinnering aan de auteur niet meer alleen bepaald wordt door zijn werk, maar ook door zijn optredens en zijn stem." De herinnering aan het optreden van Haasse is nu dus vastgelegd in een Radioboek. Op haar hoge leeftijd wilde ze graag nog eens terug naar Parijs, waar ze een aantal jaren heeft gewoond. De Buren heeft haar vervolgens een reisje naar Parijs aangeboden, met de bedoeling dat ze daar dan ook het Radioboek zou voorlezen.
Ademloos
Het werd een gedenkwaardige avond in het Institut Néerlandais in Parijs, het culturele instituut van Nederland, waar honderden genodigden ademloos meeluisterden. Eerst werd Haasse in het Frans geïnterviewd, vervolgens las ze haar verhaal 'Een kruik in Arelate'. De eerlijkheid gebiedt te melden dat dit verhaal al eens eerder in druk was verschenen, circa zes jaar geleden in het blad voor antieke cultuur Hermeneus. Begin december is het ook verschenen in 'Het Tuinhuis'. Dit is een nieuw boek van Haasse met in totaal zeven verhalen. Het maakt deel uit van haar Verzameld Werk, waarvan de eerste delen tegelijkertijd door uitgeverij Querido zijn uitgebracht.
Uitzending Wereldomroep
De Wereldomroep zal dit voorjaar meer Radioboeken uitzenden. Tot nu toe zijn al zo'n 20 verhalen in de planning, soms van zeer bekende, soms van minder bekende schrijvers. Behalve Hella Haasse zijn dat onder andere Oscar van den Boogaard, Dimitri Verhulst, Anne Vegter, Stefan Hertmans en Tommy Wieringa.
Sorry, AR. Ik wist het niet meer. In 2004 stond 'ie nog in TTK, maar vorig jaar in TV. En toen wist ik niet meer wat ik dít jaar moest doen. Ik had nog overwogen om het maar gewoon bij wijze van afwisseling in OUD te openen.quote:Op zondag 31 december 2006 13:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Je hebt je topic in TV geopend
Volgens jaar verwacht ik hem gewoon weer in TTK hoorquote:Op zondag 31 december 2006 13:22 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Sorry, AR. Ik wist het niet meer. In 2004 stond 'ie nog in TTK, maar vorig jaar in TV. En toen wist ik niet meer wat ik dít jaar moest doen. Ik had nog overwogen om het maar gewoon bij wijze van afwisseling in OUD te openen.
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:47 schreef misterDre het volgende:
Voor de liefhebber vanavond op NED 1 20:25
Harrie Jekker met "Het geheim van de lachende piccolo"
quote:Op maandag 5 maart 2007 17:09 schreef Claudia_x het volgende:
En vergeet 9 maart de herhaling van Dinner with Murakami niet.
Nee, gisterenquote:Op maandag 6 augustus 2007 20:20 schreef De-oneven-2 het volgende:
Vandaag?
Ook vanavond weer!!!quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
The impressionists
Ned2, 20:50 - 22:00
3-delige Engelse (GB) dramafilm uit 2006 van Tim Dunn. Met: Richard Armitage, Julian Glover, Charlie Condou e.a. Claude Monet blikt terug op het ontstaan van de impressionisten. Hij vertelt aan een journalist hoe deze groep rebellerende schilders de gevestigde kunstwereld op zijn grondvesten deed schudden. Afl.1. Het is 1862. Een aantal jonge schilders is van plan om de traditionele kunstwereld te veranderen. Zij hebben een visie, een andere manier van naar de wereld kijken: hun doel is om het moment op het doek vast te leggen. Met alle variaties van licht en kleuren. Monet ontmoet Edouard Manet. Hij schildert de wereld zoals hij het ziet. Manets schilderij van twee naakte dames aan het picknicken, veroorzaakt een sensatie. Het is het begin van een revolutie in de kunst. Een schilderij van Monet (van een jonge vrouw in groene jurk) krijgt een plaatsje in de jaarlijkse expositie van de salon. Monet wordt verliefd op zijn model, Camille en maakt haar zwanger. Monet zit in geldnood. Zijn rijke vriend, Frederic Bazille, ondersteunt hem. Dan breekt de oorlog uit. De Pruisen vallen Frankrijk binnen.
Ja, wat een kutserie.quote:
quote:
Ja. De serie is tenenkrommend. Ze hadden er gewoon een auctoriale vertelstem overheen moeten gooien. In plaats daarvan wordt het verhaal in de eerste persoon meervoud verteld. 'Oh, wat waren we toch rebellen.'quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 04:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Is het echt een kutserie?? En ze waren er nog wel zo lovend over![]()
Ik heb er nog niks van gezien, wel opgenomen...
Gut zeg, wat een aandachtsgeiler...quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:21 schreef k_man het volgende:
"Je hebt je kat zelf dood gemaakt?"
- "Ja, ik heb 'm de nek omgedraaid."
"Was ie dan ziek?"
- "Hij was depressief."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |