R.A.M heb ik nog nooit gezien eigenlijkquote:Op dinsdag 21 december 2004 16:58 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, Close-up zie ik ook nog wel eens.
En R.A.M. ? Is dat inmiddels afgelopen? Daar keek ik ook nog wel eens naar.
R.A.Mquote:Op dinsdag 21 december 2004 17:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
R.A.M heb ik nog nooit gezien eigenlijk![]()
Wat is dat eigenlijk precies voor programma??
* Automatic_Rock is nog steeds in rouw om Kunst omdat het moet
Ohw, is dat RAM?!quote:
Hou je me nou voor de gek, of wou je het echt graag zien?quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:51 schreef Isabeau het volgende:
Oooh, dat met Ilja Repin had ik ook graag gezien! Maar tsja, dat heb ik dus gemist omdat ik nooit in een tv-gids kijk![]()
Ik ben naar de tentoonstelling in het Groninger Museum geweest en heb heel erg genoten, dus ja, ik had de uitzending wel graag willen zien. Ik ben niet helemaal een kunstbarbaarquote:Op dinsdag 21 december 2004 22:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hou je me nou voor de gek, of wou je het echt graag zien?
* Automatic_Rock is positief verrast
Ja het is altijd erg leuk als een interviewer, of documaker je ergens nieuwsgierig naar laat maken. Ik vindt het altijd mooi om te zien als mensen met volle passie ergens over praten. En of het dan schilderijen, boeken, of muziek is maakt dan eigenlijk niet veel meer uitquote:Op dinsdag 21 december 2004 22:17 schreef Claudia_x het volgende:
R.A.M is eigenlijk altijd de moeite wel waard, vooral de nieuwe reeks met Arnon Grunberg. Een fantastische interviewer is hij niet; hij is zo nieuwsgierig dat hij zijn gast te veel opjaagt en in de rede valt. Maar hij is tenminste geïnteresseerd, hij stelt de interessante en moeilijke vragen, en hij weet de kijker te prikkelen. Zijn analyses zijn scherp en zijn passie is oprecht. Verbitterde recensenten weten me niet tot aankoop van een zeker boek te inspireren, maar hij wel.
Het programma wordt op zondagavond uitgezonden (19:25), en op zaterdagmiddag (13:24) herhaald. Tevens verschijnen de afleveringen de dag na de uitzending op de website: http://www.vpro.nl/programma/ram/afleveringen/.
quote:Op dinsdag 21 december 2004 22:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben naar de tentoonstelling in het Groninger Museum geweest en heb heel erg genoten, dus ja, ik had de uitzending wel graag willen zien. Ik ben niet helemaal een kunstbarbaar![]()
quote:
Bedankt voor de tip Isa!!quote:Op woensdag 22 december 2004 11:35 schreef Isabeau het volgende:
Morgen 23 december de kunstenaar Mitsy Groenendijk in Het Klokhuis op Nederland 3.
Bedankt!!quote:Op woensdag 22 december 2004 20:33 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Er is nu op Nederland 3 in Het Uur van de Wolf een docu over de uitgever Geert Lubberhuizen van de Bezige Bij.
En ik heb het zowaar gezien!!quote:Op woensdag 22 december 2004 11:35 schreef Isabeau het volgende:
Morgen 23 december de kunstenaar Mitsy Groenendijk in Het Klokhuis op Nederland 3.
En, TV gids gehaald???quote:Op woensdag 22 december 2004 23:30 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga wellicht morgen zo'n er is een kindeke geboren op aard - TV-gids halen...
( Als ze dubbeldik zijn, wil ik er nog wel eens aan toegeven. )
Die spit ik dan -vanzelfsprekend- grondig door,
en mocht ik iets tegenkomen dat het vermelden waard is, dan zal ik dat ook zeker niet laten.
Ja, die humor heeft ie van z'n vader..quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Jawel,
maar het ziet er naar uit dat Jezus geen grote liefhebber van kunst en cultuur is, AR.
Maar je kan wel met 'm lachen...
Iemand die die uitzending gezien heeft die kan vertellen of het de moeite waard is? (Oh, en hoe laat is dat?)quote:Op vrijdag 31 december 2004 17:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
Aanstaande zondag komt Beeldenstorm gelukkig weer. Ik vindt het niet altijd interesant, maar Henk van Os verteld wel altijd leuk.., en ach, het zijn maar 10 minuutjes
Deze keer een herhaling van de uitzending van 19-09-2004:
Of het de moeite waard is weet ik niet.., maar ik kan je wel vertellen dat het om 18:20 begint op Ned1 (morgen dus he)quote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Iemand die die uitzending gezien heeft die kan vertellen of het de moeite waard is? (Oh, en hoe laat is dat?)
En DV is the DaVinci code.quote:Op zondag 2 januari 2005 21:04 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ah, dat is alvast 1 mysterie opgelost
Omdat de ware kunstliefhebber nooit voor twaalven op bed ligt.quote:Op maandag 3 januari 2005 09:37 schreef Isabeau het volgende:
Dat is wel laat zeg...waarom zijn kunstprogramma's altijd zo verrekte laat.
Ik wilde meteen hysterisch gaan posten, maar toen het forum eindelijk ingeladen was, was de hysterie alweer voorbij.quote:Op maandag 3 januari 2005 01:54 schreef De_Hertog het volgende:
Waarbij ik overigens moet zeggen dat ik dat een erg leuk boek vond,
quote:Op maandag 3 januari 2005 11:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Omdat de ware kunstliefhebber nooit voor twaalven op bed ligt..
Is toch niet op jou van toepassing. Jij bent een nachtmens volgens mij, of alleen als ik er ben?quote:
Omdat kunst weinig kijkers oplevert, mensen kijken schijnbaar liever naar "Shownieuws" of RTL Boulevard.quote:Op maandag 3 januari 2005 09:37 schreef Isabeau het volgende:
Dat is wel laat zeg...waarom zijn kunstprogramma's altijd zo verrekte laat.
Maar ik heb een videoer nu alleen nog aandenken (en daar heb ik dit topic voor).
Lees de geschiedenis van betitel-de-titel maar eens door, dan zul je zien hoevaak ik commentaar van Do2 gekregen heb...quote:Op maandag 3 januari 2005 20:35 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Is toch niet op jou van toepassing. Jij bent een nachtmens volgens mij, of alleen als ik er ben?
Ach Do2 maakt het zelf ook weleens laat. Ik klaag niet hoorquote:Op maandag 3 januari 2005 22:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Lees de geschiedenis van betitel-de-titel maar eens door, dan zul je zien hoevaak ik commentaar van Do2 gekregen heb...
quote:Op maandag 3 januari 2005 22:11 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Ach Do2 maakt het zelf ook weleens laat. Ik klaag niet hoor
quote:Op maandag 3 januari 2005 22:11 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Ach Do2 maakt het zelf ook weleens laat. Ik klaag niet hoor
Afgelopen zondag heb ik een stukje hiervan gezien. Vond het erg leuk; het wordt een stuk integerder gebracht dan idols en zit vol met britse humor. Ook laten ze (voor zover ik nu kan beoordelen) best veel van de trainingen zien, vond ik interessant.quote:Operatunity: de klassieke versie van Idols:
zondag 2 januari tot en met zondag 6 februari 2005
Op veler verzoek herhaalt C-Majeur in januari de serie afleveringen Operatunity, de opera-versie van Idols. In totaal zes programma's: van de eerste selectie tot een kijkje achter de schermen van de uiteindelijke winnaar.
Maar liefst 2500 mensen reageren op de oproep voor Operatunity. Daaruit worden honderd kandidaten geselecteerd die auditie mogen doen. Iedereen heeft maar één doel: de hoofdprijs in de wacht slepen. Dat is een grote rol in een echte operaproductie: Rigoletto van Verdi, uitgevoerd door de English National Opera.
Na de audities blijven er twintig kandidaten over. Zij trainen hun stem, houding en beweging. Slechts zes kandidaten zullen de finale bereiken … Behalve de audities en de training van de kandidaten belicht Operatunity ook het persoonlijke leven van de deelnemers en hun enorme passie voor zang.
Jochem Mijer is dat toch?? (weet niet zeker of ik z'n naam goed geschreven heb). Bedankt iig!quote:Op zaterdag 8 januari 2005 12:49 schreef femmeChantal het volgende:
Er komt adehadee (cabaret) van iemand wiens naam ik vergeten ben op NL 2 of NL3 rond 20.00 uur. Verder weet ik niet, maar dit schijnt wel leuk te zijn. Ik ga het opnemen.
Hier heb ik zeker wat aan!!!quote:Op zaterdag 8 januari 2005 12:59 schreef femmeChantal het volgende:
Heb het al gezien, dank je Isabeau.
Automatic_rock: heb even gekeken op NL1,2 en 3. Geen onbekende schilders vanavond.
Wel dit:
16:43 - 17:00 NPS Korte film: Home road movies
Engelse (GB) korte film uit 2001 van Robert Bradbrook. Ontroerend eerbetoon van een zoon aan zijn vader en zijn auto; een Peugeot stationwagen met het kenteken GFP 831E . Elke zomer trok de vader met zijn gezin in deze auto door heel Europa op vakantie. Herhaling van 2-11-2003.
[...]
Misschien heb je hier iets aan.
Ben ik blij dat ik je bericht voor, en na de edit gelezen heb!!quote:Op zaterdag 8 januari 2005 12:59 schreef femmeChantal het volgende:
Heb het al gezien, dank je Isabeau.
Automatic_rock: heb even gekeken op NL1,2 en 3.
Edit: had eerst enorm slordig gekeken. Schilders it is:
16:35 - 17:00 Kunst/Cultuur
NL 1 Afl: Meesterlijke streken: Francisco Goya.
Meesterlijke streken
6-delige serie programma's over zes grote meesters uit de Europese schilder- en beeldhouwkunst: Pieter Brueghel de Oude; Francisco Goya, Pierre-Auguste Renoir, Claude Monet, Paul Cézanne en Marcel Duchamp. Elke aflevering gaat in op hun leven en werk en schetst de ontwikkeling en cruciale momenten van hun carrière. Daardoor begrijpt men niet alleen de achtergronden van het werk, maar ook de ambities en roeping van de artiesten. Afl.2 : Meesterlijke streken: Francisco Goya. Francisco Goya, de Spaanse meester, werd geboren in Zaragossa. Het grootste deel van zijn carrière bracht hij door in Madrid in dienst van de Spaanse Koning. Hij eindigde zijn leven in ballingschap in Bordeaux. Goya was een fabelachtig portretschilder die op genuanceerde manier de psychologische gesteldheid van zijn vaak machtige modellen schilderde. Zijn palet reikt van de vrolijke, mooie en kleurrijke schilderijen van het Spaanse leven tot de sinistere, getormenteerde doeken uit zijn zogeheten zwarte periode in de tweede helft van zijn leven. Oorzaak van deze breuk in zijn werk is een ongeluk waardoor hij in 1793 doof werd. Daarna vind Goya zijn ultieme stijl: vager dan in zijn vroeger werk, en met een veel vrijere expressiviteit. Goya staat daarmee aan het begin van de Moderne schilderkunst.
17:10 - 17:35 Kunst/Cultuur
Weeldekwartier
Serie programma's over tentoonstellingen in de Nederlandse musea. In deze aflevering Het Kwaad naar aanleiding van de tentoonstelling in het KIT Tropen Museum.
Ha ha, en ik heb het net nog zitten veranderen ook! Ow ow ow, dacht ik nog, dit zijn helemaal geen schilders, is vast niet wat ie wil! Veel plezier! (Ik ga hem ook kijken, want ik hou ook erg van roadmovies).quote:Op zaterdag 8 januari 2005 13:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hier heb ik zeker wat aan!!!
Ik hou erg van korte films, hou erg van roadmovies, en mag die rare Engelsen erg graag.
En nu een Engelse korte roadmovie!!! FemmeChantal, ik kan je wel zoenen!!!!
Weetje wat?? ...Ik ga het doen ook!! hier:
Nu maar hopen dat ik op tijd thuis kan zijn...
ff mezelf quotenquote:Op maandag 3 januari 2005 08:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ff iets anders;
Ik was gisteravond aan het zappen (ik lag al in bed), en ik zie opeens weer een nieuw kunstprogramma!!! En niemand die mij daar ff op gewezen heeft..En ik heb er weer overheen gekeken in de TV gids..
Maar volgende week komt het weer. Het is een 14 delige serie met de naam 'Kunstpanorma' en wordt uitgezonden op Ned1 (gisteren om 23:45.., weet niet of dat de vaste tijd wordt). Gisteren ging het over de Cobra groep, en was best leuk.
Nu maar hopen dat ik er volgende week wel aan denk![]()
Uhmm, is ie dan niet al een 3 kwartier bezig??? Of bedoel je morgen??quote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:02 schreef Isabeau het volgende:
Nog een filmhuistip uit een ander form: The Great Dictator (Charlie Chaplin)
Om 13:30 op VRT/TV1
Heb je de film gezien??? Is ie goed???quote:Op zaterdag 8 januari 2005 13:12 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Ha ha, en ik heb het net nog zitten veranderen ook! Ow ow ow, dacht ik nog, dit zijn helemaal geen schilders, is vast niet wat ie wil! Veel plezier! (Ik ga hem ook kijken, want ik hou ook erg van roadmovies).
Gezien! Valt m.i. niet onder de categorie roadmovie (fysieke en mentale 'zoektocht'). Ook geen britse relativerende humor, vond het zelfs een beetje triest verhaaltje. Ik hou het bewust een beetje vaag, om niets te verklappenquote:Op zondag 9 januari 2005 10:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Heb je de film gezien??? Is ie goed???
Ik heb hem opgenomen, maar nog niet gekeken
Desondanks dat je niet meer weet wanneer je wat zag, toch bedankt voor je bijdragequote:Op zondag 9 januari 2005 16:47 schreef Natalie het volgende:
Ik heb onlangs op Nederland 1 (geloof ik) aan aantal keer een programma gezien over een man, een beeldhouwer, die mbv steen hele mooie dingen maakte. Het was kennelijk geen erg harde steensoort, want hij kon er met een een stel vijlen iets prachtigs van maken. Vaak abstract.
Ik heb alleen geen idee hoe dat programma heette
Wie of wat is "operatunity"??? En het moment van "over een paar minuten" is nu al voorbij zeker??quote:Op zondag 9 januari 2005 10:51 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Gezien! Valt m.i. niet onder de categorie roadmovie (fysieke en mentale 'zoektocht'). Ook geen britse relativerende humor, vond het zelfs een beetje triest verhaaltje. Ik hou het bewust een beetje vaag, om niets te verklappen. Al met al vond ik hem een beetje tegenvallen, maar misschien vind jij hem wel mooi.
Edit: over een paar minuten weer operatunity!
Operatunity is een soort van engelse idols maar dan voor de opera. Heb hier vorige week al iets over geschreven in dit topic (zie boven). Is leuk! En is inderdaad weer voorbij, volgende week nieuwe ronde nieuwe kansenquote:Op zondag 9 januari 2005 17:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wie of wat is "operatunity"??? En het moment van "over een paar minuten" is nu al voorbij zeker??
Ik denk dat ik vanavond die film ga kijken!!
Nee, Jochem M heb ik niet opgenomen, wel hier en daar een stukje van gezien. Heb je het gemist?? of vroeg je het uit nieuwsgierighied?quote:Op zondag 9 januari 2005 17:21 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Operatunity is een soort van engelse idols maar dan voor de opera. Heb hier vorige week al iets over geschreven in dit topic (zie boven). Is leuk! En is inderdaad weer voorbij, volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen
Ben benieuwd wat je van de film vindt. Heb je Jochem Myjer toevallig ook opgenomen??
Of zandsteen oid?quote:Op zondag 9 januari 2005 17:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
Desondanks dat je niet meer weet wanneer je wat zag, toch bedankt voor je bijdrage
Just kidding
Wat betreft de steensoort. Misschien was het mergel ofzo?? Dat is wel te vijlen dacht ik
Jochem M was mijn eerste tip op jouw vraag over TTK-achtige tv gisteren. Vandaar. Ik heb het niet gemist, vond het superleuk!quote:Op zondag 9 januari 2005 17:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nee, Jochem M heb ik niet opgenomen, wel hier en daar een stukje van gezien. Heb je het gemist?? of vroeg je het uit nieuwsgierighied?
Vorig jaar ofzo werd het ook uitgezonden, toen heb ik er meer van gezien
Ochja, wat zit ik hier weer stom te doenquote:Op zondag 9 januari 2005 17:45 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Jochem M was mijn eerste tip op jouw vraag over TTK-achtige tv gisteren. Vandaar. Ik heb het niet gemist, vond het superleuk!
quote:
Het werd hoog tijd...quote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
Weetje wat, ik maak hem wel sticky, misschien helpt dat
http://www.canvas.be/quote:REPUBLICA
Cultureel magazine, gepresenteerd door Lieven Vandenhaute.
Vandaag:
- Kunstenaar Olafur Eliasson maakt in Rotterdam poëtische installaties met licht en water
- De Engelse auteur en journalist James Meek over zijn boek 'Uit liefde van het volk', een historische roman die zich afspeelt in Siberië in 1919.
- Grace Ellen Barkey over haar danstheaterproductie voor Needcompany
- Jan Temmerman over het Filmfestival van Gent
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |