Oh, is dat vanavond?quote:Op vrijdag 17 november 2006 19:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik was al bang dat je dominoday ging aankondigen![]()
Lokale boekhandels bedoel je?quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:48 schreef wyccie het volgende:
Hou websites van boekhandels in de gaten.
Ja, tuurlijk hebben ze hier minstens één boekhandel.quote:Op zaterdag 16 december 2006 01:09 schreef wyccie het volgende:
Ik zie dat je in Leeuwarden woont. Daar hebben ze minstens 1 boekhandel (ik mag natuurlijk geen reclame maken, denk ik). Maar Groningen moet toch ook te doen zijn? Ik denk dat daar meer georganiseerd wordt.
quote:Op zaterdag 16 december 2006 06:57 schreef JAM het volgende:
Ik ben wel voor een 'Allemaal leuke dingetjes om te bekijken en te doen en etc. wat Taal, Theater en Kunstig is'-topic.
link naar media: http://www.wereldomroep.n(...)rboekhhaasse18122006quote:Hella Haasse leest voor bij de Wereldomroep
Door Philip Smet
18-12-2006
Donderdag 28 en vrijdag 29 december kunnen de luisteraars van de Wereldomroep genieten van een prachtverhaal. Schrijfster Hella Haasse leest het zelf voor in het cultuurprogramma De Verbeelding. Het is het eerste verhaal in de serie Radioboeken, waarin Nederlandse en Vlaamse schrijvers verhalen voorlezen op de radio.
"De verhalen die Radioboeken heten, worden één keer voorgelezen. En daarna zullen ze alleen verder leven als een audiosignaal." Aan het woord is Dorian van der Brempt, directeur van De Buren. De Buren is het Vlaams-Nederlands cultuurhuis in Brussel dat het initiatief heeft genomen voor de serie Radioboeken.
Voorlezen
Verschillende Nederlandse en Vlaamse schrijvers hebben al hun verhaal voorgelezen, meestal met publiek erbij in de studio van KLARA, de Belgische cultuurzender van de VRT. "Na het voorlezen worden ze uitgezonden op KLARA en bij de Wereldomroep," aldus Van der Brempt. Via de website van De Buren zijn ze ook op cd te bestellen, dan wel te downloaden. De schrijvers kregen de opdracht een verhaal te schrijven van ongeveer 25 minuten waarin het thema 'De Stad' een rol speelt. Zo speelt Haasse's verhaal 'Een kruik uit Arelate' zich af in de Provencaalse stad Arles, ten tijde van de Romeinen.
Parijs
Schrijvers van nu zetten niet alleen hun verhalen op schrift, ze brengen ze ook steeds vaker zelf ten gehore, vertelt Van der Brempt. "Ik denk dat straks de herinnering aan de auteur niet meer alleen bepaald wordt door zijn werk, maar ook door zijn optredens en zijn stem." De herinnering aan het optreden van Haasse is nu dus vastgelegd in een Radioboek. Op haar hoge leeftijd wilde ze graag nog eens terug naar Parijs, waar ze een aantal jaren heeft gewoond. De Buren heeft haar vervolgens een reisje naar Parijs aangeboden, met de bedoeling dat ze daar dan ook het Radioboek zou voorlezen.
Ademloos
Het werd een gedenkwaardige avond in het Institut Néerlandais in Parijs, het culturele instituut van Nederland, waar honderden genodigden ademloos meeluisterden. Eerst werd Haasse in het Frans geïnterviewd, vervolgens las ze haar verhaal 'Een kruik in Arelate'. De eerlijkheid gebiedt te melden dat dit verhaal al eens eerder in druk was verschenen, circa zes jaar geleden in het blad voor antieke cultuur Hermeneus. Begin december is het ook verschenen in 'Het Tuinhuis'. Dit is een nieuw boek van Haasse met in totaal zeven verhalen. Het maakt deel uit van haar Verzameld Werk, waarvan de eerste delen tegelijkertijd door uitgeverij Querido zijn uitgebracht.
Uitzending Wereldomroep
De Wereldomroep zal dit voorjaar meer Radioboeken uitzenden. Tot nu toe zijn al zo'n 20 verhalen in de planning, soms van zeer bekende, soms van minder bekende schrijvers. Behalve Hella Haasse zijn dat onder andere Oscar van den Boogaard, Dimitri Verhulst, Anne Vegter, Stefan Hertmans en Tommy Wieringa.
Sorry, AR. Ik wist het niet meer. In 2004 stond 'ie nog in TTK, maar vorig jaar in TV. En toen wist ik niet meer wat ik dít jaar moest doen. Ik had nog overwogen om het maar gewoon bij wijze van afwisseling in OUD te openen.quote:Op zondag 31 december 2006 13:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Je hebt je topic in TV geopend
Volgens jaar verwacht ik hem gewoon weer in TTK hoorquote:Op zondag 31 december 2006 13:22 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Sorry, AR. Ik wist het niet meer. In 2004 stond 'ie nog in TTK, maar vorig jaar in TV. En toen wist ik niet meer wat ik dít jaar moest doen. Ik had nog overwogen om het maar gewoon bij wijze van afwisseling in OUD te openen.
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:47 schreef misterDre het volgende:
Voor de liefhebber vanavond op NED 1 20:25
Harrie Jekker met "Het geheim van de lachende piccolo"
quote:Op maandag 5 maart 2007 17:09 schreef Claudia_x het volgende:
En vergeet 9 maart de herhaling van Dinner with Murakami niet.
Nee, gisterenquote:Op maandag 6 augustus 2007 20:20 schreef De-oneven-2 het volgende:
Vandaag?
Ook vanavond weer!!!quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
The impressionists
Ned2, 20:50 - 22:00
3-delige Engelse (GB) dramafilm uit 2006 van Tim Dunn. Met: Richard Armitage, Julian Glover, Charlie Condou e.a. Claude Monet blikt terug op het ontstaan van de impressionisten. Hij vertelt aan een journalist hoe deze groep rebellerende schilders de gevestigde kunstwereld op zijn grondvesten deed schudden. Afl.1. Het is 1862. Een aantal jonge schilders is van plan om de traditionele kunstwereld te veranderen. Zij hebben een visie, een andere manier van naar de wereld kijken: hun doel is om het moment op het doek vast te leggen. Met alle variaties van licht en kleuren. Monet ontmoet Edouard Manet. Hij schildert de wereld zoals hij het ziet. Manets schilderij van twee naakte dames aan het picknicken, veroorzaakt een sensatie. Het is het begin van een revolutie in de kunst. Een schilderij van Monet (van een jonge vrouw in groene jurk) krijgt een plaatsje in de jaarlijkse expositie van de salon. Monet wordt verliefd op zijn model, Camille en maakt haar zwanger. Monet zit in geldnood. Zijn rijke vriend, Frederic Bazille, ondersteunt hem. Dan breekt de oorlog uit. De Pruisen vallen Frankrijk binnen.
Ja, wat een kutserie.quote:
quote:
Ja. De serie is tenenkrommend. Ze hadden er gewoon een auctoriale vertelstem overheen moeten gooien. In plaats daarvan wordt het verhaal in de eerste persoon meervoud verteld. 'Oh, wat waren we toch rebellen.'quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 04:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Is het echt een kutserie?? En ze waren er nog wel zo lovend over![]()
Ik heb er nog niks van gezien, wel opgenomen...
Gut zeg, wat een aandachtsgeiler...quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:21 schreef k_man het volgende:
"Je hebt je kat zelf dood gemaakt?"
- "Ja, ik heb 'm de nek omgedraaid."
"Was ie dan ziek?"
- "Hij was depressief."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |