Inderdaad. Zoals ik van de week hier op het forum las: "Je houdt van de ander niet vanwege de positieve karaktereigenschappen, maar ondanks de negatieve". Ik denk dat als je dat eerlijk tegen elkaar kunt zeggen, dat je kunt spreken van echte liefde.quote:Op woensdag 22 december 2004 10:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Na nog geen twee maanden tijd is het volgens mij schier onmogelijk te spreken van echte liefde... Verliefdheid ja, maar echte liefde... geloof ik niet.
Je hebt nog een roze bril op. Pas als die wordt afgezet (wat na verloop van tijd nu eenmaal gebeurt) en je neemt de tekortkomingen van het object van jouw affectie nog steeds voor lief, dan is er sprake van liefde.
In deze fase ben je daar mi nog stekeblind voor.
Sowieso geloof ik niet zo in onvoorwaardelijke liefde. Tenzij je het over de liefde van een hond voor zijn baasje hebt.
Die man wil gewoon graag met Ing. spelen tijdens de kerstdagen. Maar gelukkig mag haar man de kinderen wel zien, vooral tijdens de kerstdagen als zij met R aan het spelen is.quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:57 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik snap eigenlijk niet dat die R. nu al samen met jou en je kinderen een gezinnetje wilt stichten na twee maanden!
ah ik was dus niet de enige die dat heel vreemd vondquote:Op woensdag 22 december 2004 10:25 schreef MUUS het volgende:
Je hebt ook al met de ouders van je 'vriendje' over dit gesproken? Waarom in godsnaam?
Deze zin is voor mij een groot vraagteken.quote:Op woensdag 22 december 2004 10:25 schreef MUUS het volgende:
Je hebt ook al met de ouders van je 'vriendje' over dit gesproken? Waarom in godsnaam?
en dit is in een notedop, de essentie van het hele topic. TS vind dat ze in een sleur zit, krijgt even aandacht van een (getrainde) gozer, heel wat anders dan haar eigen hubbie met kids die al gesettled is, praat daar een maand mee en is overtuigd dat ze in hem het Utopia heeft gevonden.quote:Op woensdag 22 december 2004 10:39 schreef Bakura007 het volgende:
[..]
Deze zin is voor mij een groot vraagteken.
TS lijkt mij meer op iemand van 16. Ze wil gewoon der zin en praat het liefst met alleen mensen die haar mening delen. Volgensmij kickt ze op de aandacht die ze nou krijgt, omdat het bij der man misschien iets verwatert is.
Het lijkt me een hele verstandige beslissing om eerst met je man proberen er uit te komen. Heel verstandig om je relatie niet gelijk aan de kant te zetten.quote:Op woensdag 22 december 2004 11:42 schreef Ing het volgende:
Ik heb het er met R gisterenavond over gehad om een paar maanden afstand te nemen en te kijken wat er met mijn huwelijk nog mogelijk is. Het idee kwam min of meer van hem omdat hij ziet dat ik er niet echt uitkom..
We zijn nog niet met elkaar naar bed geweest, dat heeft te maken met het respect dat ik voor mijn man heb..R. wil dat ook niet op dit moment omdat ik er dan ook niet echt achter zou staan..
het blijft moeilijk, maar voor mijn huwelijk en de kinderen zou het inderdaad beter zijn om eerst te kijken of het echt over is, of dat we er nog kunnen uitkomen. Die afstand met R hoeft niet te betekenen dat ik hem helemaal niet meer tegen het lijf loop, want dat kan gebeuren. R. wil wachten en geeft aan dat wat mijn beslissing ook zal zijn het echt de mijne moet zijn. Dan maak ik de keus en kan ik niemand wat gaan verwijten als dingen niet blijken te werken... Voor mezelf is het heel belangrijk dat ik de rust terugvind in mezelf en kan daarna pas met energie naar mezelf en mijn huwelijk gaan kijken. Het kan best dat het niet blijkt te werken en dan moeten we daar mee omgaan..
En natuurlijk gaat ze wel naar spinning want dat is spannend **WHOOOEIII** en aandacht...quote:Op woensdag 22 december 2004 11:51 schreef Angeles het volgende:
Verstandig, en de kans dat je hem tegenkomt is toch niet zo groot? Tenzij je gewoon naar spinningles blijft gaan in die paar maanden, maar dat lijkt me toch even niet het geval?
Jongen das al de 2e keer in korte tijd he. Heb vorige week ook in een topic gereageerd over het hebben van relaties, en daar had je ook al die smilies bij mijn naamquote:
quote:
nee ik doe niet aan spinning. Ik ga vaak genoeg diep genoeg (want ik train wel, alleen dan krachttraining), en als t aan je spinning leraar ligt, jij zo snel mogelijk ookquote:Op woensdag 22 december 2004 12:14 schreef Ing het volgende:
Ik ga NIET naar zijn spinninglessen dan.. Er zijn nog genoeg andere lessen te volgen en dat ik hem niet zie, wil niet zeggen dat ik direct mijn sport moet opgeven. Ik spin regelmatig marathons en ga daarmee door, dus zal dingen anders moeten gaan indelen...
Ik heb nagedacht over negatieve kanten van R en vind dat heel moeilijk. Je hebt gelijk als je stelt dat je in het begin alleen de positieve dingen ziet en laat zien aan elkaar. Vandaar dat ik er nog mee bezig ben. Het is nu niet zo dat 1,2,3, allemaal mindere punten van hem in mijn hoofd schieten. Tot nu toe is hij superlief geweest en heb ik alleen zijn goede kanten leren kennen. Wat ik altijd heb geleerd is dat minder sterken punten van iemand het "teveel" van een goed punt kunnen zijn (bijvoorbeeld nauwkeurig is een sterk punt, maar doorschieten levert op dat iemand een pietlut is).
Het gaat mij niet om de spanning en aandacht tijdens mijn spinninglessen. Als je ooit aan spinning gedaan hebt, weet je dat je 45 minuten zo extreem zwaar bezig bent, dat je echt geen tijd hebt om op je omgeving te letten. Heb je dat wel, ben je niet diep genoeg gegaan..naar mijn mening.
Het gaat mij niet om mensen op dit forum die mijn mening delen en ook niet om mensen die op me gaan zitten kankeren. Ik hoor graag inzichten en ervaringen waardoor mijn beeld misschien wat helde kan worden. Als ik hier wordt afgekraakt zonder feedback (waar ik dus niets positief mee kan) heb ik er niets aan. Krijg ik tips of eye openers (die er echt heel goed tussen staan) die neem ik mee en daar doe ik wat mee.... Krijg ik alleen maar meegelul met mij, heb ik er misschien ook niets aan. De spiegel die voorgehouden wordt is belangrijk. Tuurlijk heb ik oogkleppen op, dat heeft ieder mens (johari blinde vlek!!). Door feedback te vragen en mensen te vragen om je inzicht te geven, kun je die blinde vlek verkleinen en heb je meer om mee te werken.
Dit is mijn insteek en niet om mensen te irriteren of om als 16 jarig meisje over te komen. Ik ben me bewust van het feit dat de situatie waarin ik zit, door mezelf komt en dat IK ook degene ben die er alles aan moet doen om uit deze situatie te komen en een keus moet maken. Ieder inzicht, iedere tip of "spiegel" is daarom welkom voor mij
Ja, je kunt een hond compleet mishandelen. niet denken dat ik dat ooit gedaan heb, want ik heb geen hond en wil er ook geen).quote:Op woensdag 22 december 2004 10:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Na nog geen twee maanden tijd is het volgens mij schier onmogelijk te spreken van echte liefde... Verliefdheid ja, maar echte liefde... geloof ik niet.
Je hebt nog een roze bril op. Pas als die wordt afgezet (wat na verloop van tijd nu eenmaal gebeurt) en je neemt de tekortkomingen van het object van jouw affectie nog steeds voor lief, dan is er sprake van liefde.
[q]
Toppie. Tot zover zijn we het eens.
[q]In deze fase ben je daar mi nog stekeblind voor.
Sowieso geloof ik niet zo in onvoorwaardelijke liefde. Tenzij je het over de liefde van een hond voor zijn baasje hebt.
jahaa... Ik begin geloof ik een beetje verliefd op je te worden... Heb wel een relatie van twee jaar... Maar ik heb al twee goede reakties van je gezien... Dus ik denk dat ik die maar beëindig... Zou ik eens met je ouders kunnen praten? Dan weet ik het namelijk zeker of ik wel met jou verder wil...quote:Op woensdag 22 december 2004 12:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jongen das al de 2e keer in korte tijd he. Heb vorige week ook in een topic gereageerd over het hebben van relaties, en daar had je ook al die smilies bij mijn naam![]()
![]()
ROFLquote:Mikeyman
quote:Op woensdag 22 december 2004 12:38 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
jahaa... Ik begin geloof ik een beetje verliefd op je te worden... Heb wel een relatie van twee jaar... Maar ik heb al twee goede reakties van je gezien... Dus ik denk dat ik die maar beëindig... Zou ik eens met je ouders kunnen praten? Dan weet ik het namelijk zeker of ik wel met jou verder wil...
![]()
quote:Op woensdag 22 december 2004 12:38 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
jahaa... Ik begin geloof ik een beetje verliefd op je te worden... Heb wel een relatie van twee jaar... Maar ik heb al twee goede reakties van je gezien... Dus ik denk dat ik die maar beëindig... Zou ik eens met je ouders kunnen praten? Dan weet ik het namelijk zeker of ik wel met jou verder wil...
![]()
Ik mag hopen dat je bedoelt 6 november vorig jaar?quote:Op dinsdag 21 december 2004 13:58 schreef Ing het volgende:
Ik ben 10 jaar samen en 4 jaar daarvan getrouwd met een hele lieve vent. we hebben twee kinderen (3 jaar en 2 jaar oud). Nu ben ik 6 november onwijs verliefd geworden op iemand anders en dat is absoluut wederzijds. We zijn het stadium "roze wolk" al voorbij
* leonieke telt even terugquote:Op woensdag 22 december 2004 15:21 schreef Manono het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je bedoelt 6 november vorig jaar?
Anders komt het op mij behoorlijk vreemd over om je man en en je kids te verlaten vanwege een vent die je net een dikke maand kent en met wie je nu al het stadium roze wolk voorbij bent.
Zulke wijven moet je inderdaad hard schoppen. Ze verdienen het niet eens om gelukkig te zijn.quote:Op woensdag 22 december 2004 23:16 schreef DaFunLovinCriminal het volgende:
Flugeltje, en zovele anderen hier, ik snap ook niet wat mensen bezield tegenwoordig...
Ik ben eind vorige maand, na 5 jaar, ook m'n vriendin kwijtgeraakt omdat ze sinds 1,5 maand verliefd was op iemand op haar werk...
Nu, na een relatie van 5 jaar gingen we eindelijk samenwonen, huurcontract getekend in september, spulletjes gekocht... 1 januari gingen we intrekken, maar het mag helaas niet zijn, zij gaat in januari samenwonen met die kerel vanop haar werk...
Om kapot van te gaan. O.K. onze relatie ging vaak met ups en downs (wat bij iedereen wel zo zal zijn) maar we waren heel erg verbonden met elkaar.
Zij heeft 5 jaar lang problemen gehad, eerst 2 jaar met school (verkeerde richtingen, problemen met mede-studenten), daarna met werk (vaak geen werk, dan weer werk waar ze haar niet goed voelde). We hebben daar zoveel discussies over gehad, maar ik heb altijd geluisterd en gepraat met haar, het was me nooit geen seconde teveel. En nu ze fijn werk heeft gebeurt dit, om kapot van te gaan !
O.K. ja, na 5 jaar kan je toch stellen dat die zware verliefdheid lang niet meer zo is als in het begin. Maar ik HIELD (en hou) nog verschrikkelijk van haar, en zij ook van mij (heeft ze me de laatste dagen dat we samenwaren nog wel 100x gezegd), maar ze zei dat de verliefdheid weg was.
Zoals hier al gezegd, als je eens na een aantal maanden van je roze wolkje afvalt ga je toch beseffen dat hevige verliefdheid ook over gaat.
Houden van en verliefheid zijn 2 verschillende aspecten, maar als je mij vraagt weet ik echt wel wat het belangrijkste is. Ik was zelfs van plan haar ten huwelijk te vragen. De laatstte jaren drong ze er zelf op aan, maar toen kon dat niet omdat zijn geen vaste baan had. Ik wou haar, als we in ons nieuwe huisje woonden op 1februari ten huwelijk vragen. Had alles zo mooi geregeld hé... LIFE IS SUCH A BITCH !!!!!!!!!
Ik weet ook wel dat zij met haar kop tegen de muur gaat lopen, want meteen gaan samenwonen met iemand die je nog maar pas kent, dat gaat toch niet zomaar... Ach ze moet het zelf maar weten.
It's a free world, maar mijn leven is (voorlopig) helemaak gecrasht. Al m'n toekomstplannen naar de vaantjes en geloof me, in deze tijd van het jaar wordt je daar echt niet vrolijk van. Ik kom er wel bovenop, maar het zal lang duren. Dat weet ik en voel ik
dat mag ik niet zeggen, want ze heeft in 5 jaar héél véél dingen voor me gedaan, wat anderen misschien nooit zouden doen. ze was er ALTIJD voor me! Deze zomer nog heeft ze een mega-verjaardagsfeest voor me georganiseerd met 50 mensen, een optreden, alles erop en eraan, kosten nog moeite gespaard voor me, en nu dit ik snap het cht niet hoorquote:Op woensdag 22 december 2004 23:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Zulke wijven moet je inderdaad hard schoppen. Ze verdienen het niet eens om gelukkig te zijn.
Egoistische sloeries...........
Dit, en zo veel andere verhalen, vind ik zo verschrikkelijk naar voor jullie. Ik moet er echt niet aan denken om zoiets mee te maken en al helemaal niet om het iemand aan te doen...quote:Op woensdag 22 december 2004 23:16 schreef DaFunLovinCriminal het volgende:
-verhaal-
Geloof me, je komt er wel doorheen hoor...quote:
Weet niet of het kortzichtigheid is. Ik ben nl van mening dat ze het heus wel zien wat ze doen/aanrichten. Ze trekken zich er echter niets (iig zeker niet genoeg) van aan.quote:Op donderdag 23 december 2004 08:17 schreef pirke64 het volgende:
Van deze kant ook sterkte DaFunLovinCriminal, voel met je mee. Het gevoel wordt echt weer beter met de tijd, dat is een feit, maar een feit is ook dat je daar NU op dit moment nog niets aan hebt.
Ik sta er steeds weer van versteld wat sommige mensen, zowel mannen als vrouwen hun partner / gezin aan kunnen doen door strompzinnige kortzichtigheid.
Dit vind ik dan weer iets te kort door de bocht. Ik ben het helemaal met je eens dat mensen tegenwoordig een relatie te snel in de vuilbak gooien, zonder ervoor te vechten. Maar als je er voor gevochten hebt en het blijkt gewoon niet te werken, dan moet je voor jezelf kiezen. Op de lange termijn is dat, in mijn optiek, beter voor iedereen. Maar voor de duidelijkheid: volgens mij is de TS nog niet bij dat punt aangekomenquote:Op donderdag 23 december 2004 08:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Weet niet of het kortzichtigheid is. Ik ben nl van mening dat ze het heus wel zien wat ze doen/aanrichten. Ze trekken zich er echter niets (iig zeker niet genoeg) van aan.
Gevolg van de huidige samenleving, de individualisering. Mensen houden steeds minder rekening met elkaar, denken alleen nog aan zichzelf, zonder de gevolgen voor de personen van wie ze claimen te houden in het achterhoofd te houden.quote:Op donderdag 23 december 2004 08:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Weet niet of het kortzichtigheid is. Ik ben nl van mening dat ze het heus wel zien wat ze doen/aanrichten. Ze trekken zich er echter niets (iig zeker niet genoeg) van aan.
quote:Op donderdag 23 december 2004 08:58 schreef innovative het volgende:
[..]
Gevolg van de huidige samenleving, de individualisering. Mensen houden steeds minder rekening met elkaar, denken alleen nog aan zichzelf, zonder de gevolgen voor de personen van wie ze claimen te houden in het achterhoofd te houden.
"De mens" wil alles. Een leuke baan, een groter huis dan de rest van de kennissenkring, een paar mooie auto's, veel vrienden, daarnaast ook nog sporten voor een goed figuur. Natuurlijk mogen ook de -inmiddels bejaarde- ouders niet vergeten worden, daar gaan we op zondagmiddag even langs. Ow, en het gezin niet te vergeten, man, hond, en twee perfecte kinderen die nooit stout zijn en altijd minimaal een 8 halen. De relatie met de kinderen moet natuurlijk goed zijn, de relatie met de man hollywoodwaardig. Na tien jaar nog steeds vlinders in je buik en nog net zo gepassioneerd als de eerste paar maanden. Natuurlijk ben je nooit te moe om seks te hebben en heb je hele avonden de tijd om met elkaar te praten...
Ben ik nou de enige die inziet dat dit Utopia is, dát dit niet bestaat? Dat het daadwerkelijk alleen in Hollywood voorkomt, op het witte doek? En ben ik nou de enige die inziet dat er maar 24 uur in een dag zitten, dat je dus dingen moet doen en laten en dat daarbij soms je relatie in de knel komt, zeker als er kinderen zijn? Dat het totaal geen zin heeft om er vandoor te gaan, aangezien je binnen de kortste tijd weer in hetzelfde schuitje beland? Weer geen tijd, weer de verliefdheid die over gaat (en dat zal die gaan, geloof het maar, dat is wetenschappelijk bewezen...), weer de spanning die verdwijnt na een x aantal maanden/jaar.
Toch zijn er mensen die het nastreven. Die álles willen en daarbij over lijken -of over het geluk van hun partner en kinderen- gaan. Mensen die niet hun "loved ones" een kans geven, die niet willen vechten "want het is toch wel over". Ik vraag me dan altijd af wat het hele huwelijk nog inhoudt. Een formaliteit om alles netjes op papier te hebben? Waarom dan geen geregistreerd partnerschap? Een reden voor een leuk feest? Iets wat je doet omdat iedereen het doet? Je belooft elkaar voor de wet eeuwige trouw, je belooft elkáár eeuwige trouw...
Ja, natuurlijk kan dat fout gaan, natuurlijk kun je minder gaan voelen of ongelukkig zijn. Maar om dan maar meteen de handdoek in de ring te gooien... Eén op de drie huwelijken strand, en volgens mij in de meeste gevallen omdat mensen "op elkaar uitgekeken zijn". Ja, logisch, als je er niet je best voor wilt doen.
Kijk maar naar de TS, die murmelt nog wat over vechten en een kans geven, maar de rest van de tijd gooit ze gewoon de handdoek in de ring. Ja, rot voor de kinderen dat het "een moeilijke tijd" wordt, maar ze wil zichzelf niet wegcijferen. Is achter je belofte blijven staan jezelf wegcijferen? Is je best doen om het gevoel wat je jaren geleden had terug te halen, jezelf wegcijferen? Of is dat juist een stukje terughalen van wie jij bent en wat jou gemaakt heeft tot wie je nu bent? Want face it, Ing, jouw man en kinderen zijn verweven met je leven, met je persoonlijkheid, met jou... Ze zíjn jou... En dat ben je heel hard aan het wegcijferen nu...
Maar ach, inmiddels ken je "R" al wel 47 dagen, twéé hele dagen meer, dus ik zou maar haast maken want stel je toch eens voor dat je nóg een paar dagen moet wachten. Niet te doen, zou ik haast zeggen! Daar ga je dood aan hoor, pas maar op.
Die laatste zin ben ik het niet mee eens, maar voor de restquote:Op donderdag 23 december 2004 02:17 schreef MouseOver het volgende:
Onvolwassen mensen kunnen moeilijk volwassen besluiten nemen
1) Je roept na 1,5 maand dat je "van iemand houdt"
2) Je trouwt op je 22ste met een vent van 34
3) Daar was je kennelijk ook niet echt enorm verliefd op (en als je toen vond van wel: hoe weet je dan dat je niet nog verliefder op iemand kan worden dan je op R bent)
4) Je luistert alleen naar mensen die met je meepraten en de rest is gek.
En toch beweer je dat je in dit geval zonder twijfel een verstandige beslissing kunt maken.
Ik vind het *walgelijk* stom van je dat je je alleen door je gevoel laat leiden in deze situatie. Je kunt er niets aan doen dat je nogal naief bent maar op jouw leeftijd is wat zelfkennis ook wel vrij normaal. En die zelfkennis kun je gebruiken om in besluiten mee te wegen dat je er mogelijk wat naief tegenaan kijkt.
Overigens, het komt op me over dat je bijzonder weinig respect voor je man hebt. Met je mond idd wel, maar met je gevoel niet. Volgens mij vind je hem onbewust een mietje en vind je het wel makkelijk dat hij zo mee probeert te denken voor een oplossing die voor jou het makkelijkst is.
in dat kader is het trouwens ook frappant dat je nu net op een sportleraar valt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |