Dat weet ik zo net nog niet. Dat hangt helemaal af van de band die de kinderen hebben met de beide ouders. Sowieso vind ik dat hele jonge kinderen niet belast moeten worden daarmee. Van jonge kinderen mag je nog geen solidariteit verwachten op dat gebied. In dit geval snappen ze waarschijnlijk helemaal nog niet waar het om gaat, het zijn peuters.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:21 schreef FritsVanEgters het volgende:
Het gaat mij om het rechtsvaardigheidsgevoel van de kinderen. Zij kunnen zich het best schikken in verminderd contact met de ouder die daar zelf schuld aan heeft.
Bepaalde gevoelens kunnen je er toe aanzetten bepaalde tekortkomingen niet te zien.quote:Tekortkomingen hebben niets met gevoelens te maken.
Extra wrang juist. Hun leven ligt overhoop maar het lijkt net alsof alles gewoon z'n gangetje gaat, hetzelfde terwijl vader min of meer weg moet. Veel eerlijker zou zijn (tov de kinderen dus) als je staat voor je besluit en weg gaat.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:25 schreef Ing het volgende:
De bslissing dat de kinderen bij mij zouden blijven is niet iets dat ik heb geroepen. Dit heb ikn eerder aangegeven, maar we hebben het erover gehad dat het voor hen het beste is om in hun eigen omgeving te blijven (school, huis etc).
We hebben het er altijd over gehad dat mocht het fout gaan ik in het huis zou blijven, omdat het huis al van mij was voordat wij elkaar leerden kennen. Voor de kinderen is dit goed omdat er in ieder gevla op dat gebied niets veranderd.
Nee, totaal onbelangrijk, aangezien hij (=persoon) de verkeerde reden is voor een scheiding.quote:Het is toch belangrijk dat R aangeeft dat hij er ook voor mij kinderen zal zijn.
quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:19 schreef Ing het volgende:
ja hallo zeg, alsof ik alles in de waagschaal stel van wie ik even geil wordt (zo lees ik je bericht)
We kennen elkaar inmiddels heel goed en hebben het overal over. Het is niet zo dat dit even een verliefdheidje is... Dit gaat echt wel even wat verder dan dat...
Dat het de situatie gecompliceerder maakt, ben ik het helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:21 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Okee, dat mag jij vinden.
Maar wat ik vetgedrukt hebt is een beetje kort door de bocht. Als jij denkt dat je kinderen niet kwetst met een goede regeling als hun ouders gaan scheiden dan zit jij er echt falikant naast. En daar gaat het vooral om. De aanwezigheid van de kinderen maakt deze situatie gecompliceerder. Misschien moet je het maar eens vanuit het oogpunt van hun bekijken, of van haar man.
Ze zegt dat ze het verliefdheidsstadium voorbij zijn en veel van elkaar houden.quote:Daar komt bij dat je net doet of de verliefdheid van de TS voor altijd en eeuwig blijft. Dat lijkt me sterk van verliefdheid gaat bijna altijd over. Dus dat haar echtgenoot er op langere termijn niet vrolijk van wordt en dat de kinderen de wrijving gaan merken hoeft helemaal niet zo te zijn.
Als ze er goed over nagedacht hebben? Ja.quote:Ik ben het eens met je uitspraak dat je je niets hoeft aan te trekken van wat je ouders/vrienden vinden, maar ik zie niet in waarom ze falikant achter haar keuze moeten staan![]()
Sta jij altijd achter de keuzes van jou ouders en vrienden. Ik zeker niet.
Lezen Roellio.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:36 schreef Roellio het volgende:
[..]Je kent die kerel net een maand!
![]()
Sorry hoor, maar wat ben jij DOM!
Ik vind het zielig voor je man en je kinderen.
Min zes woorden ruim 1 maand.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:41 schreef Sapphire het volgende:
[..]
Lezen Roellio.
Ze kent hem een half jaar.
Dat is precies wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:30 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Bepaalde gevoelens kunnen je er toe aanzetten bepaalde tekortkomingen niet te zien.
Maar die tekortkomingen komen weer luid en duidelijk naar boven zodra de eerste vlinders gevlogen zijn... Facts of life.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:44 schreef Sapphire het volgende:
Als de gevoelens goed zijn, is elke 'tekortkoming' overwinbaar.
Lezen Sapphire, tot 6 november heeft ze "misschien tien" woorden met hem gewisseld... Dan ken ik óók wel een hele hoop mensen al héél lang hoor... De buschauffeur, de juffrouw achter de kassa, de congierge op mijn faculteit die ik elke avond een fijne avond wens...quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:41 schreef Sapphire het volgende:
[..]
Lezen Roellio.
Ze kent hem een half jaar.
Maar wat ik bedoel: gevoelens blijven niet altijd goed en dus komen die tekortkomingen vanzelf een keer bovendrijven. Tekortkomingen die je eerst niet kon of wilde zien.quote:Dat is precies wat ik bedoel.
Als de gevoelens goed zijn, is elke 'tekortkoming' overwinbaar.
Dat je dat zegt, is al tekenend genoeg... Dat ik met mijn 19 jaar volwassener en verstandiger ben dan jij, zegt zo mogelijk nog meer... Dat jij denkt dat iets na 45 dagen een volwaardige relatie is die representatief is voor de verre toekomst, zegt alles...quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:56 schreef Ing het volgende:
Misschien met R, want mijn liefde voor hem is (ontdanks die nauwkeurig uitgetelde 45 dagen )is er gewoon.. Ik ga niet op een impuls of een verliefdheid af, maar denk echt wel na...
Als ze te jong zijn om zelf hun mening te geven verandert niks aan mijn mening. Degene die de relatie verbreekt heeft niet het recht daar gevolgen aan te verbinden voor de relatie tussen kinderen en de andere ouder.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:25 schreef Angeles het volgende:
[..]
Dat weet ik zo net nog niet. Dat hangt helemaal af van de band die de kinderen hebben met de beide ouders. Sowieso vind ik dat hele jonge kinderen niet belast moeten worden daarmee. Van jonge kinderen mag je nog geen solidariteit verwachten op dat gebied. In dit geval snappen ze waarschijnlijk helemaal nog niet waar het om gaat, het zijn peuters.
Ik heb het niet over een voogdijzaak, zou heel slecht zijn. TS doet er imo gewoon het beste aan de kinderen aan vader te laten. Zo kan ze de gevolgen van haar keuze goed ondervinden en is het voor de kinderen het beste te begrijpen.quote:Kinderen vanaf twaalf jaar worden gehoord in de voogdijzaak en als het dan een rol voor ze speelt zullen ze dat zelf wel aangeven.
Uit dit topic blijkt toch meer dat je man zichzelf wegcijferd, dan dat jij dat doet....quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:56 schreef Ing het volgende:
Het is bij ons ook verergert, omdat ik ineens met mijn man aan het parten was over mijn (gebrek aan )gevoelens en aan wat ik nodig heb. Het is niet gezond om mezelf weg te cijferen, omwille van rekening houden met alle anderen in mijn omgeving, behalve met mezelf. Zie de reactie van mijn moeder:"je kunt toch wel een beetje rekening met je vader en mij houden??". Als of ik dus thuis moet blijven omdat dat m,ijn moeder happy maakt! it klopt niet. Tuurlijk zal het een hele moeilijke tijd zijn, maar dat is het ook als ik thuis blijf. Daar is nu ook veel beschadigd.... Ik huil heel veel en voel me echt rot, terwijl ik aan de andere kant heel gelukkig ben...
Damn straight... Je kinderen zullen zo trots op je zijn, als ze het verhaal horen & begrijpen...quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:15 schreef Ecaz het volgende:
Kom op zeg!!!!, je hebt een relatie van 10 jaar....., ongetwijfeld met pieken en dalen, en nu kom je zo iemand tegen op wie je gewoon een lichamelijk reactie hebt, (die is namelijk NIET weg na 2 maanden), en daarvoor ga je je huwelijk in de waagschaal zetten, alsmede je kinderen een moeilijke tijd geven. Denk eens gewoon na ofzo!
Waarom ben je dan in godsnaam getrouwd en heb je kinderen met elkaar gekregen?!!quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:22 schreef Ing het volgende:
Ik ben bijna 32 (30 dec). Heb altijd veel van mijn man gehouden, maar wel bepaalde zaken gemist en het voelde nooit echt volledig..
quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:31 schreef Happy_Sonic het volgende:
[..]
Het lijkt wel of je een verhaal overmij verteld. Ik ben 33 en misschien is het wel de fase van je leven waarin je ontdekt dat je ook nog een vrouw bent ipv moeder. Je relatie is saai geworden en er wordt van beide kanten weinig aan gedaan om de jus erin te houden en je loopt iemand tegen het lijf. Weet je meid, als je nog iets van je leven wilt maken en je denkt dat met je nieuwe vriend te kunnen, dan moet je er gewoon voor gaan!!!
lezen is best moeilijk he?quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:12 schreef deGVR het volgende:
Ronduit belachelijk dat je het zover laat komen zonder het aan je man te vertellen (die nog wel zo'n lieve man is volgens jou).
Zodra je merkt dat je gevoelens hebt voor een ander moet je het daar over hebben... Nu krijgt die arme goedzak (gokje) alles koud op zijn dak. Zal hij blij mee zijn.
Precies... ik zal wel spookbeelden zien hoor, maare:quote:Op dinsdag 21 december 2004 17:57 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik snap eigenlijk niet dat die R. nu al samen met jou en je kinderen een gezinnetje wilt stichten na twee maanden!
Ik snap niet hoe je met iemand kunt trouwen, laat staan kinderen krijgen, waar je je niet volledig bij voelt?quote:Op dinsdag 21 december 2004 14:22 schreef Ing het volgende:
N. icka, als je het zo belachelijk vindt, trek je dan terug uit de discussie.
Ik ben bijna 32 (30 dec). Heb altijd veel van mijn man gehouden, maar wel bepaalde zaken gemist en het voelde nooit echt volledig.. tuurlijk probeer je samen er het alerbeste van te maken, zeker als je de keuze voor kinderen hebt gemaakt.
Ik heb een goede relatie met mijn man: we hebben geen ruzie etc., maar ik zie het nu gewoon heel anders. Als ik R misschien niet was tegengekomen, wie weet. Hadden we het nergens over gehad en had ik niet beter geweten. Nu voelt het zo goed en tof...
nee dat lijkt me niet waar als je dit hele topic doorspit. iedereen gaat in op wat jij schrijft en als een klein detail toevallig verkeerd gelezen wordt zegt dat niets over de gehele discussie.quote:"Als er met het lezen van teksten dingen verkeerd gaan, gaat op gegeven moment de hele discussie over een ander onderwerp.. "...
Met gevoelens bedoel ik liefde. Niet vlinders.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar die tekortkomingen komen weer luid en duidelijk naar boven zodra de eerste vlinders gevlogen zijn... Facts of life.
Ja, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:49 schreef innovative het volgende:
[..]
Lezen Sapphire, tot 6 november heeft ze "misschien tien" woorden met hem gewisseld... Dan ken ik óók wel een hele hoop mensen al héél lang hoor... De buschauffeur, de juffrouw achter de kassa, de congierge op mijn faculteit die ik elke avond een fijne avond wens...
Op 6 november heeft ze voor het eerst met hem gepraat... Welgeteld 45 dagen geleden...
Als gevoelens 'niet altijd goed' blijven, is het geen liefde.quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:49 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Maar wat ik bedoel: gevoelens blijven niet altijd goed en dus komen die tekortkomingen vanzelf een keer bovendrijven. Tekortkomingen die je eerst niet kon of wilde zien.
Of ze gaat scheiden en uiteindelijk met R samenwonen/trouwen en komt er dan achter dat ze over 10 jaar weer in exact hetzelfde schuitje zit... De toekomst voorspellen blijft nog steeds niet mogelijk voor de gewone stervelingen onder ons. Daarnaast vind ik het te gemakkelijk om na 10 jaar het bijltje er bij neer te gooien en door te gaan naar de volgende.quote:Op woensdag 22 december 2004 09:58 schreef Darius1 het volgende:
Je huwelijk is over, je kan beter nu van je man scheiden ipv voor de kinderen bij elkaar te blijven, dan dat je er over een paar jaar acherkomt dat je de foute keus heb gemaakt.
Na nog geen twee maanden tijd is het volgens mij schier onmogelijk te spreken van echte liefde... Verliefdheid ja, maar echte liefde... geloof ik niet.quote:Op woensdag 22 december 2004 10:00 schreef Sapphire het volgende:
Met gevoelens bedoel ik liefde. Niet vlinders.
Vlinders zijn zwaar verneukeratief.
'Tekortkomingen' zie je alleen als je verwachtingen hebt van iemand.
Is een verwachtingspatroon niet het tegenovergestelde van (onvoorwaardelijke) liefde?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |