abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24118786
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 16:21 schreef FritsVanEgters het volgende:

Het gaat mij om het rechtsvaardigheidsgevoel van de kinderen. Zij kunnen zich het best schikken in verminderd contact met de ouder die daar zelf schuld aan heeft.
Dat weet ik zo net nog niet. Dat hangt helemaal af van de band die de kinderen hebben met de beide ouders. Sowieso vind ik dat hele jonge kinderen niet belast moeten worden daarmee. Van jonge kinderen mag je nog geen solidariteit verwachten op dat gebied. In dit geval snappen ze waarschijnlijk helemaal nog niet waar het om gaat, het zijn peuters.

Kinderen vanaf twaalf jaar worden gehoord in de voogdijzaak en als het dan een rol voor ze speelt zullen ze dat zelf wel aangeven.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  dinsdag 21 december 2004 @ 16:27:57 #102
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24118837
Zeggen is één, dingen nakomen is een tweede... Dat geldt voor iedereen en ook voor R die bij zijn vriendin toch plots twee kinderen cadeau krijgt...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_24118870
Weet je wat jij eens moet doen.
Ga een paar weken bij je moeder/vriendin wonen. Iemand die het liefste geen reet op je inpraat, over die situatie dan. Ga dan maar eens goed nadenken wat jij je kinderen gaat aandoen, hoe belachelijk het is dat je na twee maanden spanning als zogenaamd volwassen vrouw een relatie van 10 jaar wilt beëindigen.

Je hebt een grote kans dat je kinderen gaan haten. Geloof me. Ik heb het zelf ook meegemaakt.
We'll keep on whispering our mantras.
  dinsdag 21 december 2004 @ 16:30:04 #104
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_24118885
quote:
Tekortkomingen hebben niets met gevoelens te maken.
Bepaalde gevoelens kunnen je er toe aanzetten bepaalde tekortkomingen niet te zien.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_24118887
Je klinkt als een vrouw die eindelijk aandacht voor haar persoonlijke zelf krijgt. Niet gek dat je dan op diegene die je dat geeft verliefd wordt.
Je zegt dat je man geen prater is en je met R. onafgebroken uren hebt zitten praten met bijbehorende fijne gevoel. Niet gek dat je verliefd wordt op iets dat je bij je eigen man mist.

Hoewel ik me kan voorstellen dat je het op dit moment erg moeilijk hebt vindt ik, net als vele andere posters, dat je heel erg kort door de bocht gaat.

Oh ja, heb het ook meegemaakt hoor en had dezelfde leeftijd als jij nu. Uiteindelijk ben ik niet vreemd gegaan en heb geprobeerd om het niet te 'voeden' door elkaars gezelschap veel op te zoeken.
(Helemaal geen contact meer kan ook een obsessie geven trouwens).
Wat ik wel gedaan heb is voor de relatie met mijn man te gaan vechten. Mezelf dwingen om allerlei leuke dingen van hem naar voren te schuiven, en de zgn. leuke kanten van de nieuwe vlam te bagataliseren. Het hielp ook nog. Gewoon erin pompen.
Ook veel met elkaar praten en leuke dingen met elkaar doen hielp.
Het kost wat tijd, maar uiteindelijk is het weer helemaal goed gekomen. We zijn nu 10 jaar verder dan toen en het gaat nog steeds prima.

Wat ben ik blij dat ik voor mijn gezin heb gekozen.
Het hoeft niet goed te gaan, maar geef je man en gezin op zijn minst een kans en zet het contact met R. op een heel laag pitje en die met je man op een heel hoog pitje.
En niet (een beetje proberen), maar er helemaal voor gaan.
Dat is toch het minste wat een relatie van 10 jaar met kinderen verdiend.

Sterkte want dit is wel een emotioneel heel moeilijke situatie.
Tiki tokt en tikt als een Tokkie zonder tattoo
pi_24118954
Tiki

Zoals jij het aangeeft vind ik heel goed.. Misschien moet ik het contat met R op een laag pitje zetten (net als roken: af-en toe 1 is niet slecht, maar direct stoppen frustreert enorm) en thuis gaan kijken wat er nog te doen valt aan ons samen. Misschien dat het lukt, misschien niet, maar de tijd zal het leren. Het is in ieder geval de moeite waard om over na te denken.
Ingbabe
  dinsdag 21 december 2004 @ 16:33:53 #107
101314 miep73
heb ik weer....!!!!
pi_24118959
[quote]Op dinsdag 21 december 2004 15:04 schreef Ing het volgende:
Het is inderdaad zo, dat ik de afgelopen jaren een goede echtgenote, moeder, dochter, collega, werkneemster, vriendin etc ben geweest, maar dat ik zelf steeds meer naar de achtergrond ging.
quote]

sorry hoor maar volgens mij heeft iedereen ,als oude zijnde, een fase dat ie denkt dat ie op de achtergrond beland en dat alles belangrijker is vooral met kinderen.
Jeweet dat als je kinderen krijgt je prioriteiten anders komen te liggen en de taak is dan om zelf die spanning te houden in je relatie.Schijnbaar is dat bij jullie mislukt en dan is zo'n andere man heel verleidelijk en lijkt alles perfect maar ook daar komt op een gegeven moment een sleur geloof me.Ik zou maar eens heel goed nadenken wat je op gaat geven.
pi_24118974
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 16:25 schreef Ing het volgende:
De bslissing dat de kinderen bij mij zouden blijven is niet iets dat ik heb geroepen. Dit heb ikn eerder aangegeven, maar we hebben het erover gehad dat het voor hen het beste is om in hun eigen omgeving te blijven (school, huis etc).
We hebben het er altijd over gehad dat mocht het fout gaan ik in het huis zou blijven, omdat het huis al van mij was voordat wij elkaar leerden kennen. Voor de kinderen is dit goed omdat er in ieder gevla op dat gebied niets veranderd.
Extra wrang juist. Hun leven ligt overhoop maar het lijkt net alsof alles gewoon z'n gangetje gaat, hetzelfde terwijl vader min of meer weg moet. Veel eerlijker zou zijn (tov de kinderen dus) als je staat voor je besluit en weg gaat.

Ik waarschuw maar vast, ik denk dat je kinderen het je nog heel lang kwalijk zullen nemen.
quote:
Het is toch belangrijk dat R aangeeft dat hij er ook voor mij kinderen zal zijn.
Nee, totaal onbelangrijk, aangezien hij (=persoon) de verkeerde reden is voor een scheiding.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  dinsdag 21 december 2004 @ 16:35:33 #109
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_24118995
Ik denk dat je, zoals andere mensen ook al hebben gezegd, voornamelijk met jezelf in de knoop zit. Als ik jou was, zou ik geen overhaaste beslissingen nemen, en eens goed gaan nadenken over wat je nu eigenlijk dwars zit in je huidige relatie, waardoor je vatbaar bent geworden voor zo'n fitness-leraar, die je in feite alleen dat beloofd wat je al hebt, met je huidige man.
Ga eens na, wat je vervelend vindt aan je huidige leven, ga zelf in therapie, of in relatie-therapie met je huidige man.Maar geef niet zomaar op wat je hebt.
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
pi_24119019
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 14:19 schreef Ing het volgende:
ja hallo zeg, alsof ik alles in de waagschaal stel van wie ik even geil wordt (zo lees ik je bericht)
We kennen elkaar inmiddels heel goed en hebben het overal over. Het is niet zo dat dit even een verliefdheidje is... Dit gaat echt wel even wat verder dan dat...
Je kent die kerel net een maand!

Sorry hoor, maar wat ben jij DOM!

Ik vind het zielig voor je man en je kinderen.
pi_24119041
Ik wens je man en kinderen fijne kerstdagen .
  dinsdag 21 december 2004 @ 16:39:58 #112
70972 Sapphire
Rooie dakduvel
pi_24119088
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 16:21 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Okee, dat mag jij vinden.
Maar wat ik vetgedrukt hebt is een beetje kort door de bocht. Als jij denkt dat je kinderen niet kwetst met een goede regeling als hun ouders gaan scheiden dan zit jij er echt falikant naast. En daar gaat het vooral om. De aanwezigheid van de kinderen maakt deze situatie gecompliceerder. Misschien moet je het maar eens vanuit het oogpunt van hun bekijken, of van haar man.
Dat het de situatie gecompliceerder maakt, ben ik het helemaal mee eens.
Maar het is zeker niet uitzichtloos.
Wat ik bedoel met niet kwetsen bij een goede regeling is dat kinderen niet doodongelukkig hoeven te zijn met de situatie. Ik ken ouders die elkaar continu lopen af te katten om de kinderen partij te laten kiezen. Dat gebeurt veel te vaak. Ik ken ook situaties die wel goed verlopen omdat de ouders gewoon goed met elkaar omgaan.
quote:
Daar komt bij dat je net doet of de verliefdheid van de TS voor altijd en eeuwig blijft. Dat lijkt me sterk van verliefdheid gaat bijna altijd over. Dus dat haar echtgenoot er op langere termijn niet vrolijk van wordt en dat de kinderen de wrijving gaan merken hoeft helemaal niet zo te zijn.
Ze zegt dat ze het verliefdheidsstadium voorbij zijn en veel van elkaar houden.
En ja, sommige mensen treffen nou eenmaal hun zielsverwant.
Als je gelukkig bent met je huidige partner, ga je de gezinssituatie daarvoor niet op het spel zetten.
Maar nogmaals: tevreden is niet gelukkig.
quote:
Ik ben het eens met je uitspraak dat je je niets hoeft aan te trekken van wat je ouders/vrienden vinden, maar ik zie niet in waarom ze falikant achter haar keuze moeten staan
Sta jij altijd achter de keuzes van jou ouders en vrienden. Ik zeker niet.
Als ze er goed over nagedacht hebben? Ja.
Het is hun leven. Mijn mening doet er niet toe, tenzij ze er expliciet om vragen.
"Here we gooooo!", "I'ma tired...", "Letsa go!", "I'ma the Partystar!", "Mamma Mia!", "Woohoo" en natuurlijk het meest gebruikte "WAAAAAAAHHHHH!!!!!!"
  dinsdag 21 december 2004 @ 16:41:28 #113
70972 Sapphire
Rooie dakduvel
pi_24119117
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 16:36 schreef Roellio het volgende:

[..]

Je kent die kerel net een maand!

Sorry hoor, maar wat ben jij DOM!

Ik vind het zielig voor je man en je kinderen.
Lezen Roellio.
Ze kent hem een half jaar.
"Here we gooooo!", "I'ma tired...", "Letsa go!", "I'ma the Partystar!", "Mamma Mia!", "Woohoo" en natuurlijk het meest gebruikte "WAAAAAAAHHHHH!!!!!!"
pi_24119169
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 16:41 schreef Sapphire het volgende:

[..]

Lezen Roellio.
Min zes woorden ruim 1 maand.
En dan nog "na een tijdje eventueel over een bezoekregeling voor de vader willen nadenken".

Bah!
  dinsdag 21 december 2004 @ 16:44:37 #115
70972 Sapphire
Rooie dakduvel
pi_24119181
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 16:30 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Bepaalde gevoelens kunnen je er toe aanzetten bepaalde tekortkomingen niet te zien.
Dat is precies wat ik bedoel.
Als de gevoelens goed zijn, is elke 'tekortkoming' overwinbaar.
  dinsdag 21 december 2004 @ 16:47:42 #116
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24119245
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 16:44 schreef Sapphire het volgende:

Maar die tekortkomingen komen weer luid en duidelijk naar boven zodra de eerste vlinders gevlogen zijn... Facts of life.
pi_24119291
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 16:41 schreef Sapphire het volgende:

[..]

Lezen Roellio.
Lezen Sapphire, tot 6 november heeft ze "misschien tien" woorden met hem gewisseld... Dan ken ik óók wel een hele hoop mensen al héél lang hoor... De buschauffeur, de juffrouw achter de kassa, de congierge op mijn faculteit die ik elke avond een fijne avond wens...

Op 6 november heeft ze voor het eerst met hem gepraat... Welgeteld 45 dagen geleden...
  dinsdag 21 december 2004 @ 16:49:44 #118
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_24119297
quote:
Dat is precies wat ik bedoel.
Maar wat ik bedoel: gevoelens blijven niet altijd goed en dus komen die tekortkomingen vanzelf een keer bovendrijven. Tekortkomingen die je eerst niet kon of wilde zien.

pi_24119449
Lieve allemaal:
Ik ga zo sluiten (kerst op kantoor..). Ik denk niet na over een bezoekregeling voor de vader. We hebben het daarover gehad en voeden ze samen op. Ze blijven bij mij wonen, dat is besproken en vindt mijn man het beste voor hen.. Dus die discussie kan de lucht uit.
Ik ga vanavond nog een hierop kijken en hoop dingen mee te kunnen nemen. Tot nu toe is mijn beeld een stuk helderder geworden en kijkt ik anders tegen de situatie aan. Misschien moet ik inderdaad even bij een vriendin of iets en met wat afstand (fysiek) eens kijken wat mijn man en ik nog (kunnen) hebben. Wordt dat niets, dan verder.
Misschien met R, want mijn liefde voor hem is (ontdanks die nauwkeurig uitgetelde 45 dagen )is er gewoon.. Ik ga niet op een impuls of een verliefdheid af, maar denk echt wel na...

Tot later
Ingbabe
  dinsdag 21 december 2004 @ 16:59:47 #120
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_24119520
Het gras bij de buren is altijd groener, ook als je bij de buren gaat wonen.
Je zou toch mogen veronderstellen dat als ik dat weet jij dat inmiddels ook wel doorhebt .

Ik wordt er serieus moedeloos van. Helemaal door al dat overgeanalyseer van een volledig ongecompliceerd probleem. 45 dagen...

[ Bericht 2% gewijzigd door kingmob op 21-12-2004 17:25:48 ]
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_24119553
Ik vind dat je trouwens wel heel erg veel waarde al hecht aan het woord van die "R". Je kent hem 45 dagen en zegt dat hij voor jou en de kinderen wil gaan. Wat denk je echt zelf? Dat een man die verliefd is en single en al in de 40 is daar serieus over nadenkt? Tuurlijk niet, die wil gewoon dat jij deze kerst al in zijn bed ligt en over 6 maanden denkt hij: godver zit ik met die 2 schreeuwers die niet van mij zijn en alle tering zooi.
Ga een tijdje apart wonen des noods en praat veel met je man over wat jij miste in je relatie. Ook een paar weken niet gaan spinnen lijkt mij goed en niet bellen met ome R.

Ps: Bij de buren is het gras altijd groener en mooier.
Maak van je tegeltuintje gewoon weer lekker een plantsoentje.
pi_24119612
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 16:56 schreef Ing het volgende:
Misschien met R, want mijn liefde voor hem is (ontdanks die nauwkeurig uitgetelde 45 dagen )is er gewoon.. Ik ga niet op een impuls of een verliefdheid af, maar denk echt wel na...
Dat je dat zegt, is al tekenend genoeg... Dat ik met mijn 19 jaar volwassener en verstandiger ben dan jij, zegt zo mogelijk nog meer... Dat jij denkt dat iets na 45 dagen een volwaardige relatie is die representatief is voor de verre toekomst, zegt alles...

Zoek het maar uit, maak je fouten maar, kijk vooral niet naar jezelf en hoe jíj nou precies in het leven staat. Je zoekt iets in een ander wat je alleen jezelf maar kunt geven, namelijk onafhankelijkheid en assertiviteit. Een onafhankelijk iemand heeft geen ander nodig om het lef te hebben een relatie te verbreken, een assertief iemand gaat hier niet lopen miepen dat ze "altijd alles voor anderen doet". Denk maar niet dat die dingen veranderen door een andere man... De enige die ze kan veranderen ben jij zelf, maar ja, kennelijk durf je dat niet, en kies je voor de simpele weg, namelijk reageren op impulsen...

Ik hoop alleen van ganser harte dat de kinderen er niks van meekrijgen... Maar helaas is dat onmogelijk, en dat je daar niet bij nadenkt ("het is nou eenmaal zo", "ik heb vorig jaar al gevochten" ed) vind ik ontzettend fout.
pi_24119748
* Roellio is het met innovative eens.
pi_24119985
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 16:25 schreef Angeles het volgende:

[..]

Dat weet ik zo net nog niet. Dat hangt helemaal af van de band die de kinderen hebben met de beide ouders. Sowieso vind ik dat hele jonge kinderen niet belast moeten worden daarmee. Van jonge kinderen mag je nog geen solidariteit verwachten op dat gebied. In dit geval snappen ze waarschijnlijk helemaal nog niet waar het om gaat, het zijn peuters.
Als ze te jong zijn om zelf hun mening te geven verandert niks aan mijn mening. Degene die de relatie verbreekt heeft niet het recht daar gevolgen aan te verbinden voor de relatie tussen kinderen en de andere ouder.
quote:
Kinderen vanaf twaalf jaar worden gehoord in de voogdijzaak en als het dan een rol voor ze speelt zullen ze dat zelf wel aangeven.
Ik heb het niet over een voogdijzaak, zou heel slecht zijn. TS doet er imo gewoon het beste aan de kinderen aan vader te laten. Zo kan ze de gevolgen van haar keuze goed ondervinden en is het voor de kinderen het beste te begrijpen.

Zelfs 12-jarigen zijn zeer beperkt in het aangeven van hun mening/gevoelens in dit soort zeer emotionele zaken. De invloeden die de scheiding van mijn ouders op mij heeft gehad heb ik tot lang na m'n 12e niet onderkend of gezien.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_24120054
En ik vind dat je dat zo niet zo rechtlijnig kunt beoordelen en dat daar heel veel factoren in meespelen, maar goed, die voogdij is in deze situatie duidelijk al geregeld, dus we hoeven er niet al te lang op door te gaan.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  dinsdag 21 december 2004 @ 17:29:09 #126
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_24120143
* Freeflyer sluit zich aan bij roellio en innovative

waar ik me verder over verbaas is het volgende; je zegt dat je op dit moment in de achtergrond bent beland, hoe lang denk je dat het gaat duren voordat het nieuwe eraf is bij je vriendje en je wederom in de achtergrond aanbeland ?

waarom wil je trouwens je huwelijk (en indirect het geluk van je kinderen) op het spel zetten door toe te geven aan een verliefdheid van 45 dagen ?

wat ik verder nog kwijt wil is dat ik het netjes van je vind hoe je over je man praat, toch ben ik wel benieuwd naar zijn mening. ik krijg nl het idee dat jij de verbaal sterke thuis bent en niet echt open staat voor de mening van manlief. resultaat is dat manlief zijn mening op een gegeven moment voor zichzelf houdt omdat hij denkt dat het toch geen zin heeft om te reageren.

eerst maar eens vechten voor je relatie, als je over 2,5 tot 3 maanden nog steeds het idee hebt dat het anders moet dan praten we weer! ik kan me tot op heden niet aan de indruk onttrekken dat je de weg van de minste weerstand zoekt nl.

succes!
Neerkomen wel!
pi_24120686
Ik snap eigenlijk niet dat die R. nu al samen met jou en je kinderen een gezinnetje wilt stichten na twee maanden!
pi_24120688
De bedoeling is natuurlijk dat Ing uiteindelijk gelukkig is.... daarom heeft zij de topic geplaatst. We hoeven dus niet de man of de kinderen te verdedigen. En op korte termijn is zij absoluut gelukkiger als ze een affaire met R mag krijgen..... maar dan:

- Ze geeft om haar kinderen en wil dus een balans vinden tussen haar eigen geluk en die van haar kinderen
- Ze wil geen spijt krijgen van haar beslissing, dus moet heel goed de betrouwbaarheid van haar eigen gevoel en dat van R kunnen inschatten
- Ze moet heel goed inschatten dat ze het risico loopt om uiteindelijk alleen te eindigen.

Bij absolute twijfel (zelfs na het informeren) kies ik altijd voor mijn sterkste gevoel. En leg mijn vertrouwen niet in de handen van de meerderheid. Dan kun je altijd alleen jezelf verantwoordelijk stellen.
Doe eens wild ....
pi_24121301
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 15:56 schreef Ing het volgende:
Het is bij ons ook verergert, omdat ik ineens met mijn man aan het parten was over mijn (gebrek aan )gevoelens en aan wat ik nodig heb. Het is niet gezond om mezelf weg te cijferen, omwille van rekening houden met alle anderen in mijn omgeving, behalve met mezelf. Zie de reactie van mijn moeder:"je kunt toch wel een beetje rekening met je vader en mij houden??". Als of ik dus thuis moet blijven omdat dat m,ijn moeder happy maakt! it klopt niet. Tuurlijk zal het een hele moeilijke tijd zijn, maar dat is het ook als ik thuis blijf. Daar is nu ook veel beschadigd.... Ik huil heel veel en voel me echt rot, terwijl ik aan de andere kant heel gelukkig ben...
Uit dit topic blijkt toch meer dat je man zichzelf wegcijferd, dan dat jij dat doet....
Power perceived is power achieved.
  dinsdag 21 december 2004 @ 18:32:27 #130
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_24121406
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 14:15 schreef Ecaz het volgende:
Kom op zeg!!!!, je hebt een relatie van 10 jaar....., ongetwijfeld met pieken en dalen, en nu kom je zo iemand tegen op wie je gewoon een lichamelijk reactie hebt, (die is namelijk NIET weg na 2 maanden), en daarvoor ga je je huwelijk in de waagschaal zetten, alsmede je kinderen een moeilijke tijd geven. Denk eens gewoon na ofzo!
Damn straight... Je kinderen zullen zo trots op je zijn, als ze het verhaal horen & begrijpen...

Dat je verliefd op iemand anders bent... Ok
Dat je je huidige kerel in mindere mate ziet zitten... Ok
Dat je gaat scheiden om wat voor reden dan ook... Ok
Maar dat je na een paar maanden al denkt dat je een soulmate gevonden hebt & daar "verder" mee wilt... Nou ja, laten we maar zeggen dat wijsheid schijnbaar niet met de jaren komt.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  dinsdag 21 december 2004 @ 18:52:23 #131
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_24121808
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 14:22 schreef Ing het volgende:
Ik ben bijna 32 (30 dec). Heb altijd veel van mijn man gehouden, maar wel bepaalde zaken gemist en het voelde nooit echt volledig..
Waarom ben je dan in godsnaam getrouwd en heb je kinderen met elkaar gekregen?!!

Als het niet volledig voelt begin je daar toch niet aan?

En het is nu natuurlijk allemaal nog erg spannend etc. met je nieuwe vlam, maar of dat zo blijft? Het is pas 2 maand..
  dinsdag 21 december 2004 @ 18:55:15 #132
51906 Haemorrhage
Mooi fout is niet lelijk!
pi_24121861
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 14:31 schreef Happy_Sonic het volgende:

[..]

Het lijkt wel of je een verhaal overmij verteld. Ik ben 33 en misschien is het wel de fase van je leven waarin je ontdekt dat je ook nog een vrouw bent ipv moeder. Je relatie is saai geworden en er wordt van beide kanten weinig aan gedaan om de jus erin te houden en je loopt iemand tegen het lijf. Weet je meid, als je nog iets van je leven wilt maken en je denkt dat met je nieuwe vriend te kunnen, dan moet je er gewoon voor gaan!!!

@TS én Happy_Sonic

Ow ja natuurlijk... omdat je toch ook nog een "vrouw bent" moet je je huidige man en je kinderen dan maar achter je laten, tuurlijk; wat kan jou het verrotten hoe je man en kinderen zich daaronder zullen voelen, zolang jíj maar lol hebt en je nog even "vrouw" kan voelen. Nou, beste "meid", waarom ga je niet achter een raam? heb je elke dag wat nieuws én je hoeft je niet rot te voelen over de mannen die je achter je laat, een stuk beter voor iedereen dus...

Ik kots echt op al die mensen die maar relaties aangaan en denken dat het verliefdheidsgevoel eeuwig zal blijven, en hun partner/kinderen uiteindelijk maar de rug toekeren als de realiteit tot ze doordringt.
  dinsdag 21 december 2004 @ 19:12:22 #133
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_24122193
Ronduit belachelijk dat je het zover laat komen zonder het aan je man te vertellen (die nog wel zo'n lieve man is volgens jou).

Zodra je merkt dat je gevoelens hebt voor een ander moet je het daar over hebben... Nu krijgt die arme goedzak (gokje) alles koud op zijn dak. Zal hij blij mee zijn.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  dinsdag 21 december 2004 @ 19:15:54 #134
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_24122278
Kotst ook op TS

Ik snap best dat je na tien jaar uit elkaar kan gaan. Maar niet voor een gozer die je net kent. Volgens mij heb jij gewoon een deel van je jeugd gemist en heb je verliefdheid nooit echt meegemaakt. Je bent niet rationeel als je verliefd bent...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_24123314
Vooral het laatste stuk van innovative's post vond ik erg treffend.
Je zegt dat je jezelf hebt weggecijferd. Dat is mogelijk, maar wie zegt dat dat over een tijd niet zo zal zijn bij
je nieuwe vlam? Als je moeite hebt met assertiviteit zal je daar sowieso aan moeten werken (als je dat wil),
het is geen oplossing om dan maar weg te lopen. Je zegt ook dat je bepaalde dingen mist bij je man.
Dat is misschien niet echt iets waar jullie iets aan kunnen doen samen.
Maar denk je niet dat je bij iedereen wel iets is dat je mist of niet perfect is?
Die dingen ken je bij de spinningdocent nog niet, maar die zijn er ongetwijfeld ook.

Kan je niet in ieder geval even een weekje ofzo ergens anders heen, zodat jij rustig over alles na kan denken
zonder geconfronteerd te worden met beide kanten?
pi_24123332
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 19:12 schreef deGVR het volgende:
Ronduit belachelijk dat je het zover laat komen zonder het aan je man te vertellen (die nog wel zo'n lieve man is volgens jou).

Zodra je merkt dat je gevoelens hebt voor een ander moet je het daar over hebben... Nu krijgt die arme goedzak (gokje) alles koud op zijn dak. Zal hij blij mee zijn.
lezen is best moeilijk he?
  woensdag 22 december 2004 @ 00:02:50 #137
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_24128684
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 17:57 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik snap eigenlijk niet dat die R. nu al samen met jou en je kinderen een gezinnetje wilt stichten na twee maanden!
Precies... ik zal wel spookbeelden zien hoor, maare:

- Ik vind TS naief op het gebied van de liefde. Een relatie van 10 jaar weggooien, dat kan. Maar niet voor iemand die je 6 weken echt kent! Nu is alles nog ja en amen, maar TS heeft nog helemaal geen kans gekregen om zijn mindere kanten te zien (en vice versa!)

- TS is zelf niet erg assertief. Dit is niet alleen haar nadeel, maar zal ws. na een tijdje ook op de zenuwen van R gaan werken. Met mensen die niks zeggen en automatisch geneigd zijn de schuld op zich te nemen is het lastig om een relatie 'soepel' te houden. Volgens mij is haar man ook zelf niet zo assertief (wat ik zo over hem lees), wat een reden kan zijn dat het goed is gegaan tussen hun.

- Waarom zou 'R' al na 6 weken zich opwerpen om voor haar en de kinderen te zorgen?! Ik zou dat echt voor geen meter vertrouwen, misschien heeft hij schulden, misschien heeft hij al een andere relatie, ik weet het niet. Met mensen die zo snel hun leven op presenteerblaadje geven, daar 9 van de 10 keer gewoon iets niet mee in de haak, imho...

- 'R' is een spinning-leraar, en komt dagelijks in contact met hele horden vrouwen. In zijn plaats zou ik persoonlijk niet voor een vrouw met kinderen en een relatie gaan als ik dagelijks vrouwen tegen zou komen die geen kinderen en een relatie hebben. Goed, that's just me en hij heeft blijkbaar wel voor jou gekozen. Maar kan je hem ook houden? Zeker als de verliefdheid tussen jullie verdwijnt, de spanningen die een scheiding met zich meebrengt en de kinderomgangsregeling hun tol eisen op jullie relatie en hij dagelijks andere vrouwen ziet? Het is niet te hopen dat hij zijn beloftes net zo snel weer intrekt als hij ze maakt...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_24129756
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 14:22 schreef Ing het volgende:
N. icka, als je het zo belachelijk vindt, trek je dan terug uit de discussie.
Ik ben bijna 32 (30 dec). Heb altijd veel van mijn man gehouden, maar wel bepaalde zaken gemist en het voelde nooit echt volledig.. tuurlijk probeer je samen er het alerbeste van te maken, zeker als je de keuze voor kinderen hebt gemaakt.
Ik heb een goede relatie met mijn man: we hebben geen ruzie etc., maar ik zie het nu gewoon heel anders. Als ik R misschien niet was tegengekomen, wie weet. Hadden we het nergens over gehad en had ik niet beter geweten. Nu voelt het zo goed en tof...
Ik snap niet hoe je met iemand kunt trouwen, laat staan kinderen krijgen, waar je je niet volledig bij voelt?
Als dat destijds wel het geval was, zou ik heel erg oppassen voor herhaling (ondanks het nu misschien anders voelt)
Daarbij komt dat "chemische"liefde pas na 9 maanden over gaat...
Het is denk ik niet verwonderlijk dat er een lichte (misschien wel zware) vorm van verveling ontstaat in jullie huwelijk, en dan is een nieuwe vonk natuurlijk 'het paradijs' en DÁT is wat je wil...
geef het de tijd... wees niet overhaast... ga ook weer wat meer plezier met je man zoeken... gelijke kans is op z'n minst even eerlijk...
succes, sterkte!
  woensdag 22 december 2004 @ 09:16:55 #139
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_24132620
Volgens mij proberen we, praktisch unaniem, hetzelfde punt te maken. Ik hoop dat dat TS ook duidelijk is. Of die zich er vervolgens wat van aatrekt, het lijkt er niet op...

pi_24132920
vol verbazing zitten lezen hoe bepaalde teksten van mij een eigen leven gaan leiden..Zo lees ik dat R. in de 40 is.. Hij is 29.. Niet dat het allemaal zo belangrijk is, maar toch. Als er met het lezen van teksten dingen verkeerd gaan, gaat op gegeven moment de hele discussie over een ander onderwerp.. Zoals het deel over wie voor de kinderen gaat zorgen is een eigen leven gaan leiden..
Tuurlijk komt het vreemd over als iemand al na zo'n korte tijd zegt dat hij voor je kinderen wil zorgen, maar het is wel gemeend. Ik heb ook een gesprek met z'n ouders gehad en die geven ook aan dat het hem ernst is.. Bedankt in ieder geval; voor het mij wensen van succes en sterkte... En ik hoop zeker vandaag wat van jullie te horen....
Ingbabe
  woensdag 22 december 2004 @ 09:54:37 #141
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_24133122
Waarom krijg ik steeds meer het idee uit je reacties dat je helemaal niks uitmaakt wat hier gezegd wordt? Toch zeker 80% van de reacties verklaren je min of meer voor gek dat je een relatie van 10 jaar met bijbehorende kinderen op de tocht zet voor een "fling" van 2 maanden. Zoals al gezegd is, neem even een of twee weken afstand van alles (desnoods ga je in een hutje op de hei zitten) en vraag je eens goed af waar je mee bezig bent. Probeer eens te benoemen wat je zo mist bij je man en kijk eens verder dan het gevoel dat "R" het helemaal is. Ik lees alleen maar dat je "R" helemaal de hemel in prijst; kun je ook twee slechte eigenschappen van 'm noemen? En dan dingen die je zelf al zijn opgevallen, niet de slechte eigenschappen die hij zelf genoemd heeft. Als "R" echt je soulmate is, dan kan hij ook nog wel een paar maanden op je wachten en gunt hij je de tijd om te bepalen of je de juiste keuzes maakt.
pi_24133165
Je huwelijk is over, je kan beter nu van je man scheiden ipv voor de kinderen bij elkaar te blijven, dan dat je er over een paar jaar acherkomt dat je de foute keus heb gemaakt.
pi_24133180
quote:
"Als er met het lezen van teksten dingen verkeerd gaan, gaat op gegeven moment de hele discussie over een ander onderwerp.. "...
nee dat lijkt me niet waar als je dit hele topic doorspit. iedereen gaat in op wat jij schrijft en als een klein detail toevallig verkeerd gelezen wordt zegt dat niets over de gehele discussie.

Maar goed, succes ermee en ik hoop dat je in wijsheid kan beslissen, als vrouw,, echtgenote en niet vergeten moeder.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 22 december 2004 @ 10:00:09 #144
70972 Sapphire
Rooie dakduvel
pi_24133196
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 16:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar die tekortkomingen komen weer luid en duidelijk naar boven zodra de eerste vlinders gevlogen zijn... Facts of life.
Met gevoelens bedoel ik liefde. Niet vlinders.
Vlinders zijn zwaar verneukeratief.
'Tekortkomingen' zie je alleen als je verwachtingen hebt van iemand.
Is een verwachtingspatroon niet het tegenovergestelde van (onvoorwaardelijke) liefde?

Ik zet onvoorwaardelijk ff tussen haakjes, omdat liefde in mijn ogen altijd onvoorwaardelijk is.
pi_24133218
onnodig

[ Bericht 65% gewijzigd door DarkElf op 22-12-2004 10:03:14 ]
  woensdag 22 december 2004 @ 10:01:55 #146
70972 Sapphire
Rooie dakduvel
pi_24133222
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 16:49 schreef innovative het volgende:

[..]

Lezen Sapphire, tot 6 november heeft ze "misschien tien" woorden met hem gewisseld... Dan ken ik óók wel een hele hoop mensen al héél lang hoor... De buschauffeur, de juffrouw achter de kassa, de congierge op mijn faculteit die ik elke avond een fijne avond wens...

Op 6 november heeft ze voor het eerst met hem gepraat... Welgeteld 45 dagen geleden...
Ja, je hebt gelijk.
Ik reageerde te snel.
  woensdag 22 december 2004 @ 10:03:31 #147
70972 Sapphire
Rooie dakduvel
pi_24133257
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 16:49 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Maar wat ik bedoel: gevoelens blijven niet altijd goed en dus komen die tekortkomingen vanzelf een keer bovendrijven. Tekortkomingen die je eerst niet kon of wilde zien.
Als gevoelens 'niet altijd goed' blijven, is het geen liefde.
Als het geen liefde is, zit je in de verkeerde relatie, lijkt mij.
  woensdag 22 december 2004 @ 10:07:12 #148
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_24133315
* pmponer pakt de popcorn erbij

Heb je het bed al gedeeld met R? Want daar is het hem om te doen namelijk
het is en blijft een man
Drop you like an ill, bad habit
  woensdag 22 december 2004 @ 10:07:54 #149
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_24133331
quote:
Op woensdag 22 december 2004 09:58 schreef Darius1 het volgende:
Je huwelijk is over, je kan beter nu van je man scheiden ipv voor de kinderen bij elkaar te blijven, dan dat je er over een paar jaar acherkomt dat je de foute keus heb gemaakt.
Of ze gaat scheiden en uiteindelijk met R samenwonen/trouwen en komt er dan achter dat ze over 10 jaar weer in exact hetzelfde schuitje zit... De toekomst voorspellen blijft nog steeds niet mogelijk voor de gewone stervelingen onder ons. Daarnaast vind ik het te gemakkelijk om na 10 jaar het bijltje er bij neer te gooien en door te gaan naar de volgende.
Misschien zit er inderdaad iets niet goed in haar huwelijk, maar je zou er ook aan kunnen werken. Nu is haar man geen prater, maar dan is het aan haar om duidelijk te maken dat hij dat maar eens leert. (De meeste mannen zijn volgens mij ook geen praters, zeker als het over diepste gevoelens gaat). Als er over een paar maanden nog geen verbetering zichtbaar is, dan kan ze nog altijd naar R gaan, mits hij dan nog steeds haar "soulmate" is.

Ik blijf erbij dat de TS (en andere mensen ook) te snel een relatie beeindigen, zonder er daadwerkelijk voor gevochten te hebben. Als je bepaalde verwachtingen van je partner hebt en vice versa, moet je daar samen over praten. Blijkt dan uiteindelijk dat jij of je partner niet aan die wensen wil of kan voldoen, dan is de tijd rijp om toe te geven dat de relatie voorbij is. Net zoals de meeste mensen niet na 2 maanden al trouwen, moet je ook niet te snel besluiten om uit elkaar te gaan.
  woensdag 22 december 2004 @ 10:12:41 #150
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24133401
quote:
Op woensdag 22 december 2004 10:00 schreef Sapphire het volgende:

Met gevoelens bedoel ik liefde. Niet vlinders.
Vlinders zijn zwaar verneukeratief.
'Tekortkomingen' zie je alleen als je verwachtingen hebt van iemand.
Is een verwachtingspatroon niet het tegenovergestelde van (onvoorwaardelijke) liefde?
Na nog geen twee maanden tijd is het volgens mij schier onmogelijk te spreken van echte liefde... Verliefdheid ja, maar echte liefde... geloof ik niet.
Je hebt nog een roze bril op. Pas als die wordt afgezet (wat na verloop van tijd nu eenmaal gebeurt) en je neemt de tekortkomingen van het object van jouw affectie nog steeds voor lief, dan is er sprake van liefde.
In deze fase ben je daar mi nog stekeblind voor.

Sowieso geloof ik niet zo in onvoorwaardelijke liefde. Tenzij je het over de liefde van een hond voor zijn baasje hebt .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')