quote:
Op woensdag 22 december 2004 10:39 schreef Bakura007 het volgende:[..]
Deze zin is voor mij een groot vraagteken.
TS lijkt mij meer op iemand van 16. Ze wil gewoon der zin en praat het liefst met alleen mensen die haar mening delen. Volgensmij kickt ze op de aandacht die ze nou krijgt, omdat het bij der man misschien iets verwatert is.
en dit is in een notedop, de essentie van het hele topic. TS vind dat ze in een sleur zit, krijgt even aandacht van een (getrainde) gozer, heel wat anders dan haar eigen hubbie met kids die al gesettled is, praat daar een maand mee en is overtuigd dat ze in hem het Utopia heeft gevonden.
Ik heb dit topic met stijgende verbazing gelezen en heb me ondertussen kwaad gemaakt om de naieve manier van denken van de TS, alsmede de manier waarop ze hier post. Als ik je in de eerste post hoor zeggen dat je "al lang" het stadium van de roze wolk voorbij bent, om in een latere post te lezen dat je nog wel op de roze wolk zit, dan vraag ik me af waar je nou mee bezig bent. Ben je nou bezig om hier je verhaal aan te passen omdat je anders niet kunt reageren op mensen die het niet met je eens zijn, of heb je er gewoon echt nog niet over nagedacht (wat het openen van een topic als dit nog naiever en impulsiever maakt dan het nu al is).
In welk geval dan ook. Ik maak uit jouw posts op dat je je keuze eigenlijk al lang gemaakt hebt, maar dat je de ballen niet hebt om de knoop door te hakken. Als je zo zeker was van je zaak dan had je dat ook wel gedaan. En na 1,5 maand weet jij dat je je soulmate hebt gevonden ? Dat denkt iedereen die verliefd is, maar niet iedereen gooit vanwege die verliefdheid een relatie van 10 jaar met bijbehorende kids weg, iets wat jij wel wil doen.
Als ik je dan ook nog zie posten dat je ook nog serieus bent in dat het "niet zomaar een verliefdheid" is, en dat ook serieus objectief denkt te kunnen beoordelen terwijl je volgens je eigen woorden nog steeds op een roze wolk zit (of was het nou niet ?) dan vraag ik me af of ik nu een vrouw van 32 voor me heb, of een naief klein meiske van 15 jaar, die denkt dat haar vriendje God is, en dat dat nooit meer over zal gaan.
Ik kan je na het lezen van dit hele topic niet meer serieus nemen. Dit omdat je denkt een hele relatie te kunnen verbreken voor iemand die je 45 -VIJFENFUCKINGVEERTIG- dagen kent. Daarnaast omdat je ook al met de ouders van die gozer hierover gepraat hebt (wat de fuck hebben die er mee te maken) en als laatste (voor nu) maar niet minst-belangrijke reden omdat je je registreert op dit forum waar je deze vraag stelt omdat je blijkbaar niet voor jezelf kunt vertellen of dit nou normaal en gezond is of niet. Dat moeten wij voor je doen. En dan is dat nog niet het eigenlijke doel, nee nee, dat is wat jij wil doen voorkomen dat het doel van dit topic is. De eigenlijke reden is volgens mij omdat jij niet durft te beslissen, je alleen voelt (tov van je vrienden en kennissen en familie) in deze situatie en hier medestanders wil krijgen. Dit blijkt ook uit het feit dat je hier alleen reageert op mensen die het met je eens zijn, terwijl je de unanieme mening van het merendeel van de mensen die in dit topic gepost hebben links laat liggen.
Ik heb medelijden met je man en met je kinderen, waarbij je voor die laatste ook nog de enorme arrogantie bezit om te concluderen dat het "voor hen wel moeilijk wordt, maar ze blijven wel gewoon thuis wonen dus dat scheelt al". Denk je dat het hun ene flikker boeit waar ze wonen ? Wat telt is dat hun vader en moeder uit elkaar gaan, dat die niet meer bij elkaar wonen. Dat ze wel nog in hetzelfde vertrouwde huis wonen intereseert geen ene flikker. Het is ook niet meer vertrouwd want de enige reden dat het dat was is omdat jullie die creeerden. Met het weggaan van jou of je man verbreek je dat.
Maar nee, geloof jij maar lekker in de wereld zoals jij die zit door die roze bril van je, verbreek je huwelijk en maak daarmee je man en kinderen kapot, want heej, jij hebt 45 dagen gepraat met iemand, zelfs met zn ouders, en jij kunt nu beslissen dat dat meer waard is dan de wereld die je hebt opgebouwd de afgelopen 10 jaar, terwijl je zelf verdomde goed weet dat je dat niet kunt weten omdat je ook van jezelf weet dat je nog steeds op een roze wolk zit.
Jij weet dat je naief bent en je weet ook dat je daar in dit geval voor kiest. Wat jij wil is gewoon die andere vent. Kom daar dan ook eerlijk voor uit, ga niet op fora in onbekenden medestanders zoeken en ga weg bij je man. Heel simpel. Wat jij had moeten doen is nooit trouwen en kinderen krijgen, want dit wat jij doet is wat onzekere meisjes van 15 doen die een paar weken achter elkaar een knipoog krijgen van die ene leuke jongen in de kroeg. Ze gaan weg bij hun huidige vriendje omdat die jongen van die knipoog zo lief is en omdat ze er zo goed mee kunnen praten. Bij hun is het begrijpelijk, bij jou is het walgelijk.
Dat iemand van 23 je dit moet vertellen vind ik belachelijk.