abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 8 januari 2005 @ 18:41:50 #201
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24468356
Jompels, de eerst prik zit erin

Ik heb inderdaad 1,2,3, HOP gedaan en ik ben zo trots op mezelf
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_24468486
Goedzo slaapmeisje
  Jubileum moderator zaterdag 8 januari 2005 @ 19:00:51 #203
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24468737
Goed zo Slaapvrouwtje
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_24468788
Whii Slaapmeisje.. you go girl
  zaterdag 8 januari 2005 @ 19:37:17 #205
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24469334
goed zo!!! ben ook trots op je hoor!!
pi_24469430
1, 2, 3 HOP Slaapmeisje wat goed
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zaterdag 8 januari 2005 @ 19:49:04 #207
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_24469543
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:41 schreef Slaapmeisje het volgende:

Zie je nou??? Ik zei het je toch??
Je ziet ergens vreselijk tegenop en uiteindelijk valt het toch mee

* No Nick is beretrots op Slaapvrouwtje
Fok!hokker... en NietKlieker.
pi_24469663
Slaapmeisje
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 8 januari 2005 @ 19:58:27 #209
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24469715
Goezzo Slaapmeisje!
(cliche: we zeiden toch dat 't meeviel )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 22:12:38 #210
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_24472204
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 18:41 schreef Slaapmeisje het volgende:

HOEZEE! TRIOMF! JUBELDEJOMPEL!

Zij die geprikt hebben groet ik!
Hartstikke goed SleepyGirl; ondanks dat ik je alleen in de geschreven versie ''ken'' ervaar ik nu echt een soort trots. Op naar de volgende!

LW

psst....Slaapman! Geef jij je dappere meisje eens een dikke kus, die heeft ze verdiend!
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
  Moderator zaterdag 8 januari 2005 @ 22:44:11 #211
5428 crew  miss_sly
pi_24472826
Slaapmeisje wat goed!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_24474392
oke, Slaapmeis, de kop is er af!! Goed joh, 1,2, 3 hup erin!
Je bent een echte bikkel
pi_24474666
Wat goed slaapmeisje
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_24474898
Wauw wat goed!!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24475237
Slaapmeisje

LW, voor jou heb ik ook bewondering, 27 kilo afgevallen in vrij korte tijd! Goed gedaan!
  zondag 9 januari 2005 @ 00:47:26 #216
1087 Merisse
broddeltante
pi_24475989
Slaapmeisje, joe roel
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  zondag 9 januari 2005 @ 09:04:02 #217
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_24480056
quote:
Op zondag 9 januari 2005 00:24 schreef mallemeid het volgende:

LW, voor jou heb ik ook bewondering, 27 kilo afgevallen in vrij korte tijd! Goed gedaan!
SleepyGirl, Mallemeid & Anitra, dank voor jullie compliment!

LW
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2005 @ 12:06:32 #218
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24481555
Hihi, ik word een klein beetje emo als ik al jullie reacties hier lees. Wat ontzettend lief zeg
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_24481636
LW, knap hoor. 27 kilo

Slaapmeisje, ik ben blij dat het meeviel
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2005 @ 12:26:40 #220
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24481867
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 17:47 schreef LittleWoodstock het volgende:

[..]

Wat lief van je dat je nog eens naar die prolactine-verhalen wil zoeken... Ben heel benieuwd!
Alvast bedankt!

LW
http://www.9maand.com/forum/reactions/id/1145/page/0

http://www.stilverlangen.com/aandoeningen/hypofysestoornissen.php

http://www.babyinfo.nl/co(...)ory.asp?StoryID=2517

Hoi LWtje, op deze sites kwam ik onlangs wat verhalen tegen over verhoogd prolactine gehalte (hyperprolactemie). Hopelijk heb je er iets aan.

en jompels,
Slaapmeisje
pi_24484878
Wow LW wat goed zeg... 27 kg!

Ondertussen beginnen hier de spannende tijden aan te breken. Als ik een normale cyclus zou hebben, zou ik normaalgezien morgen ongesteld moeten worden. Wel nog steeds geen buikpijn wat ik toch altijd had toen ik de pil nog slikte maar misschien komt het vanavond wel.

Twee weken terug toch een raar voorval gehad. Schoot ik opeens midden in de nacht wakker van de krampen die maar een heel korte tijd duurden. Toen ik de dag erop op google zat te zoeken, bleek dat er zoiets bestaat als ovulatiepijn, dus misschien... misschien komt alles nog gewoon goed
  zondag 9 januari 2005 @ 15:39:17 #222
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24484915
dan heb je waarschijnlijk je eisprong gehad leonieke
prettig voordeel als je die kan voelen, niet iedere vrouw voelt dat namelijk en het is wel zo makkelijk met het berekenen van je vruchtbare dagen
pi_24484977
quote:
Op zondag 9 januari 2005 15:39 schreef heavenswoman het volgende:
dan heb je waarschijnlijk je eisprong gehad leonieke
prettig voordeel als je die kan voelen, niet iedere vrouw voelt dat namelijk en het is wel zo makkelijk met het berekenen van je vruchtbare dagen
Dat zou dan mijn allereerste eisprong ooit zijn (na bijna 24 jaar mag hij idd wel eens komen )
  zondag 9 januari 2005 @ 15:49:46 #224
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24485091
heb jij geen eisprong ?? Ik weet niet zoveel van je achtergrond, sorry, eigenlijk weet ik helemaal niks van je en blaatte maar een eind in de goede?? richting
Maaruh...dan hoop ik zeker dat je er deze keer wel een had hihi .... na 24 jaar pffff
pi_24485196
quote:
Op zondag 9 januari 2005 15:49 schreef heavenswoman het volgende:
heb jij geen eisprong ?? Ik weet niet zoveel van je achtergrond, sorry, eigenlijk weet ik helemaal niks van je en blaatte maar een eind in de goede?? richting
Maaruh...dan hoop ik zeker dat je er deze keer wel een had hihi .... na 24 jaar pffff
Hey geen probleem! Ik zat eigenlijk een beetje te wachten op een reactie waarin een beetje vertrouwen uit mijn ideeën bleek. Mijn ma vond het nogal lachwekkend toen ik dacht dat dat misschien wel mijn eisprong kon zijn

Toen ik 18 - 19 was had ik nog nooit een eisprong gehad en ben daarom voor de eerste keer naar de gyn geweest. Qua baarmoeder en eierstokken zou alles in orde zijn (al een aantal echo's achter de rug) maar mijn maandstonden had ik nog nooit gehad. Daarom maar begonnen met hormonen te nemen voor een paar maand (dufaston) en toen kreeg ik daar wel altijd een reactie op (ik kreeg mijn maandstonden dankzij die hormonen) dus moest ik een wachtperiode van 6 maand inlassen want mijn maandstonden zouden dan toch wel eens zo beginnen? Niets gebeurd, dus die hormonenkuur nog maar eens herhaald, gevolgd door een zelfde wachtperiode, eveneens zonder resultaat.

Op mijn 21e toch maar begonnen met de pil te nemen en normaalgezien moest ik op 17 december terug met een nieuwe strip beginnen maar dat heb ik niet gedaan om na te gaan of ik nu eindelijk eens uit mezelf mijn maandstonden (en dus ook een eisprong) zou krijgen. En nu is het dus nagelbijten en afwachten geblazen en vanaf morgen mogen die wel beginnen
  zondag 9 januari 2005 @ 16:39:13 #226
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24485936
ben benieuwd! Ik zal zeker voor je duimen!!
We jompelen gewoon dat het je eerste eisprong was hihi
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2005 @ 18:44:50 #227
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24488269
Goh, Leonieke dat is erg spannend voor jou op dit moment zeg! Ik ga toch even voor je duimen in de hoop dat het toch een eisprong was hoor. Je weet het immers nooit.

Update van mij: vanavond naast de Lucrin, nu ook de Puregon gespoten. Wel behoorlijk ingewikkeld hoor om uit te vogelen hoe de patroon in de houder moest, hoeveel eenheden ik moest instellen etc. En ik heb ook nog niet echt handigheid met die injectienaald en de ampul voor de Lucrin. Nu maar hopen dat ik een paar mooie follikels mag laten groeien zodat dit circus niet voor niets is geweest
  zondag 9 januari 2005 @ 19:11:35 #228
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_24488794
Slaapheldinnetje

Fok!hokker... en NietKlieker.
pi_24488912
Slaapjunkie

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_24490562
En toch denk ik dat je het fantastisch doet Slaapmeisje

nu beginnen mijn tepels ook pijn te doen.. is dat ook één van die symptonen? Of heb ik er gewoon altijd last van en steek ik het nu op menstruatie?
pi_24491585
Slaapmeisje ik ben TROTS op je, hartstikke moedig ben je

LW, wow 27 kilo, wat goed van je !!!!

Leonieke, als ik mijn eisprong had dan voelde ik het ook als een krampgevoel, dus wie weet.. Ik duim voor je !!
  Moderator zondag 9 januari 2005 @ 22:15:09 #232
5428 crew  miss_sly
pi_24492061
leonieke, die krampjes zouden best op de eisprong kunnen wijzen hoor! Maar ook al blijft je menstruatie nog wat uit, is dat niet meteen reden tot ongerustheid hoor! Zeker na het gebruik van de pil kan het wel even onregelmatig zijn, zonder dat dat op problemen wijst! Spannende dagen dus nu? Ik hoop dat het gewoon lekker meteen goed gaat voor je!

LW, wat ontzettend goed, zoveel afgevallen!!
  maandag 10 januari 2005 @ 05:49:13 #233
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_24497106
quote:
Op zondag 9 januari 2005 18:44 schreef Slaapmeisje het volgende:
Goh, Leonieke dat is erg spannend voor jou op dit moment zeg! Ik ga toch even voor je duimen in de hoop dat het toch een eisprong was hoor. Je weet het immers nooit.

Update van mij: vanavond naast de Lucrin, nu ook de Puregon gespoten. Wel behoorlijk ingewikkeld hoor om uit te vogelen hoe de patroon in de houder moest, hoeveel eenheden ik moest instellen etc. En ik heb ook nog niet echt handigheid met die injectienaald en de ampul voor de Lucrin. Nu maar hopen dat ik een paar mooie follikels mag laten groeien zodat dit circus niet voor niets is geweest
Hartstikke goed SleepyGirl! Enne, die handigheid krijg je vanzelf...alhoewel ik natuurlijk hoop dat je niet te lang hoeft door te gaan met prikken omdat je gewoon lekker zwanger gaat raken!

Succes vandaag weer!

Oja, hartstikke bedankt voor de prolactine-linkjes....vooral de eerste vond ik heel interessant!

LW

* LittleWoodstock verlegen wordt van al die afval-complimenten....
pi_24506609
*zucht* ik zou er eigenlijk allemaal niet zoveel mogen op hopen eh. Het zou nu eenmaal fantastisch maar bijna onwerkelijk geweest zijn moesten die vandaag begonnen zijn.

Vanmorgen had ik in de wagen last van buikpijn dus ik had zoiets van dit moet ik echt hebben vandaag Daarna de hele dag niet naar het toilet durven gaan omdat ik toch de indruk had dat het nog niet begonnen was. Zo kwam ik natuurlijk vannamiddag met een volle blaas thuis van het werk Dan toch maar naar het toilet geweest ik hield het echt niet meer maar zoals gedacht.. nog niets.

Toch vraag ik me dan af waar die buikpijn vandaan kwam vanmorgen. Soms denk ik dat ik die buikpijn zelf opwek door te denken van "als ik nu mijn maandstonden zou hebben, zou ik toch buikpijn moeten hebben... hmz.. is dat buikpijn? jah!! Buikpijn" :p Net alsof ik de symptonen zelf opwek door me erop te fixeren

Vandaag dan de eerste schooldag na de vakantie en die meisjes van 1B zijn toch wel zwaar geobsedeerd door mijn privéleven. Kwamen ze vandaag opnieuw met de vraag of ik dit jaar zou trouwen nee echt nog niet.. volgend jaar misschien en of ik nu misschien na de vakantie wél zwanger ben want dat wordt toch wel tijd nietwaar mevrouw?!? toch maar gewoon gezegd dat ik daar nog een beetje mee ga wachten, want ik ben toch nog zo jong nietwaar? Soit ik begrijp hun '"obsessie" over vroege zwangerschappen wel, het zit nu eenmaal in hun cultuur dat je als meisje zwanger bent voor je 20 jaar bent ofzo..

Eigenlijk gewoon maar om te zeggen dat het toch wel weer een hormonaal dagje was vandaag
  maandag 10 januari 2005 @ 22:33:39 #235
1087 Merisse
broddeltante
pi_24508110
Slaapvergietje hoe gaat het met het prikken? Valt het echt mee? En merk je al wat van de toegediende hormonen?

Leonieke kan me niet voorstellen dat je jezelf die buikpijn aanpraat. Misschien gebeurt er wel e.e.a. in je buik maar komt het (nog) niet tot een ongesteldheid.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 08:08:56 #236
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24513058
Een hele hele hele hele dikke kus voor jullie allemaal
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator dinsdag 11 januari 2005 @ 08:35:35 #237
5428 crew  miss_sly
pi_24513184
phluphy, lieverd

lenonieke, ik ben het met Merisse eens: jezelf buikpijn aanpraten lijkt me wat vergezocht! Er kan best van alles gaande zijn in je buik, die het nu toch maar ineens weer op eigen houtje moet doen, zonder pil! Ik zou het wel geweldig vinden als je nu zomaar ongesteld werd!!
pi_24514916
Leonieke........ik denk dat je ongi er toch wel aan zit te komen,je krijgt soms wel een paar dagen ervoor al last van je buik.Ik wens je succes.
(ik wilde ook nog ff zeggen,dat ik wel moet lachen om je schrijfwijze,je komt toch uit belgië?Het staat er zo grappig,niet om je uit te lachen hoor,zo bedoel ik dat niet )
Verder had ik nog ff een vraagje neergezet in t 2e streepje,dus hier ook maar ff:waar moet ik straks met mijn verhalen van de IUI terrecht?Liever hier,of mag dat ook in t 2e steerpje?Beter maar hier denk ik,toch?.
Groetjes,Minoes
  dinsdag 11 januari 2005 @ 18:27:08 #239
1087 Merisse
broddeltante
pi_24519880
Minoes, je kan het overal neerzetten hoor. Net wat je zelf prettiger vindt.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 18:27:44 #240
1087 Merisse
broddeltante
pi_24519889
Fluf, right back at ya babe
pi_24520202
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 11:06 schreef minoes_ het volgende:
Leonieke........ik denk dat je ongi er toch wel aan zit te komen,je krijgt soms wel een paar dagen ervoor al last van je buik.Ik wens je succes.
(ik wilde ook nog ff zeggen,dat ik wel moet lachen om je schrijfwijze,je komt toch uit belgië?Het staat er zo grappig,niet om je uit te lachen hoor,zo bedoel ik dat niet )

Groetjes,Minoes
Hehe, ik blijf volhouden en toch stiekem wat hopen dat het zal beginnen, maar ik vrees na mijn ervaring vandaag op school bezoek gekregen van de directeur die een les heeft meegevolgd van mij m.o.o. evaluatie alles in mijn lichaam toch een paar dagen vertraging zal oplopen

En in verband met mijn schrijfwijze, ik zie het als een compliment dus laat maar komen die stoeferij

Groetjes en wat die verhalen betreft, ik weet het niet zeker, maar hier horen ze toch ook wel thuis vind ik persoonlijk...

Dikke knuf

En speciaal voor Phluphy thx
  † In Memoriam † dinsdag 11 januari 2005 @ 19:02:03 #242
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24520300
quote:
Op maandag 10 januari 2005 22:33 schreef Merisse het volgende:
Slaapvergietje hoe gaat het met het prikken? Valt het echt mee? En merk je al wat van de toegediende hormonen?
Joeps, mijn spuiten zitten er voor vanavond weer in hoor. En natuurlijk belde er net iemand op vlak voordat ik mijn tweede spuit wilde zetten. Als een echte junk nam ik eerst op en vertelde dat ik even bezig was en daarna zette ik zeer geroutineerd mijn tweede injectie voor vandaag Merisse, het is echt ongelovelijk hoe snel dit went joh, dus wat dat betreft hoef je je strakkies geen zorgen te maken voor als jij zover bent.

Ik heb wel al elke avond hoofdpijn en weet niet of dit aan de hormonen ligt of aan mijn eigen emobuien. Het spuiten zelf valt wel heel erg mee, maar de emotionele kant komt me wel een beetje rauw op mijn dak vallen. Pfff dat is toch wel heel erg wennen moet ik zeggen. Ik ben emo, val heel snel uit tegen mensen (en vooral naar Slaapvriendje toe ). Hoort dit bij de bijwerkingen? Volgens mij niet, volgens mij ben ik zelf zover dat ik nu weinig kan hebben. En dit is pas cd 5.... hopelijk ben ik snel weer het oude Slaapmeisje, want ik herken mezelf op dit moment niet terug.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 19:14:24 #243
62233 Jelief
ikke lief!
pi_24520436
Slaapmeis, wat fijn dat je zo snel gewend bent aan het spuiten! Wel weer naar dan dat je zo emo bent. Ik zal ook voor jou de klok even een extra duwtje geven
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Moderator dinsdag 11 januari 2005 @ 21:02:55 #244
5428 crew  miss_sly
pi_24521096
Slaapmeisje, ik had destijds echt het gevoel dat ik met iedere spuit een dwarse en vervelende bui mijn lichaam in spoot! Bij mij kwamen de stemmingswisselingen heel duidelijk wel van de hormonen, maar niet iedereen reageert misschien hetzelfde? Mocht het wel van de spuitjes komen, moet je maar denken dat het dan ook over is, zodra je niet meer hoeft te spuiten.
pi_24523726
Oooooh dat had ik nog willen zeggen Slaapmeisje, van de Lucrin had ik behoorlijke hoofdpijn (onderdrukt je eigen hormoonproductie, zal daar wel mee te maken hebben). Ik weet dat, omdat ik eerst 2 weken alleen Lucrin moest spuiten en daarna pas Gonal-F erbij (bij IVF). Tijdens de IUI's had ik alleen maar Puregon en geen Lucrin. Van die Puregon werd ik totaal iemand anders...liep echt te stuiteren soms (fel, onredelijk, ruziezoeken) en als ik dan een reactie terug kreeg moets ik meteen huilen. Vreselijk, die uitersten/stemmingswisselingen. Ik wist er in het begin geen raad mee. Vooral die emotionele kant komt rauw op je dak....troost je; dit komt ècht van de hormonen. De boel escaleert gewoon in je eigen lijf. Gaat weer over hoor! Zeg maar tegen Slaapventje dat hij beter kan buigen voor je...(even slikken, hoe onredelijk jij ook bent). Geloof me, er dreigen explosies als ie dat niet doet...

† In Memoriam † woensdag 12 januari 2005 @ 08:54:43 #246
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24527975
Oooooo meiden wat ben ik blij om te lezen dat ik niet gek begin te worden joh. In de bijsluiters staat namelijk helemaal niets over hoofdpijn en stemmingswisselingen, maar nu ik lees dat ik niet de enige ben kan ik toch ietsjes opgeluchter ademhalen.

Bedankt voor de reacties!
  woensdag 12 januari 2005 @ 08:59:16 #247
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_24528028
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 19:02 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Joeps, mijn spuiten zitten er voor vanavond weer in hoor. En natuurlijk belde er net iemand op vlak voordat ik mijn tweede spuit wilde zetten. Als een echte junk nam ik eerst op en vertelde dat ik even bezig was en daarna zette ik zeer geroutineerd mijn tweede injectie voor vandaag Merisse, het is echt ongelovelijk hoe snel dit went joh, dus wat dat betreft hoef je je strakkies geen zorgen te maken voor als jij zover bent.

Ik heb wel al elke avond hoofdpijn en weet niet of dit aan de hormonen ligt of aan mijn eigen emobuien. Het spuiten zelf valt wel heel erg mee, maar de emotionele kant komt me wel een beetje rauw op mijn dak vallen. Pfff dat is toch wel heel erg wennen moet ik zeggen. Ik ben emo, val heel snel uit tegen mensen (en vooral naar Slaapvriendje toe ). Hoort dit bij de bijwerkingen? Volgens mij niet, volgens mij ben ik zelf zover dat ik nu weinig kan hebben. En dit is pas cd 5.... hopelijk ben ik snel weer het oude Slaapmeisje, want ik herken mezelf op dit moment niet terug.
Très bien, SleepyGirl! Ben heel blij dat het prikken zo vlot gaat.
Aanstaande vrijdag ga je naar de fertikliniek hè? Ben heel benieuwd hoe het daar zal gaan. Duim voor je!

wel heel vervelend dat je stemmingen zo beinvloedbaar zijn door die hormonen. Herken je jezelf niet meer terug? Nou, jij bent Slaapmeisje aka Slaapvergietje. Een superlieve meid die het gigantisch verdient om een tweede treepje te bemachtigen! O zo.
pi_24528158
Ik was alleen maar huilerig, huilerig en huilerig. Dingen waar ik normaal mijn hand niet voor omdraaide zag ik als een berg tegenop. Ik had er geen invloed op en barstte ook nog eens van de hoofdpijn.
  woensdag 12 januari 2005 @ 10:02:37 #249
1087 Merisse
broddeltante
pi_24528762
He wat gek dat dat niet in die bijsluiters staat Slaapmeisje, ik heb het nog nooit van dichtbij meegemaakt maar dat is wel iets waar ze om bekend staan. Heel vreemd. Ook dat ze je dat niet vertellen. Je denkt toch dat je gek wordt? Mij lijkt dat het wel een troost is als je weet waar die buien vandaan komen. Nog effies doorzetten Sleepygirl
  woensdag 12 januari 2005 @ 10:06:46 #250
24361 Neva
Mania lovin'
pi_24528813
meisje ik wens je heel veel liefs toe je bent een bikkel..

merisse hoe gaat het met jou
  woensdag 12 januari 2005 @ 10:24:47 #251
1087 Merisse
broddeltante
pi_24529075
Ik las zonet de uitkomst van een recente studie over in hoeverre de embryonale hartactiviteit een succesvolle zwangerschap voorspelt bij vrouwen met herhaalde miskramen.

Bij 300 zwangere vrouwen met herhaalde miskramen (3 of meer) waarbij tussen de 6 en 8 weken zwangerschap embryonale hartactiviteit werd gemeten resulteerde 246 = 82% in voldragen zwangerschap en levende geboorte. In de controlegroep was dat het geval bij 294 = 98% van de 300 zwangeren.

Bron: PubMed

Ze brachten het overigens als slecht nieuws maar ik vond het reuze meevallen.
pi_24529586
vind ik ook nog een vrij hoog percentage. het hartje zien kloppen mag dus bepaald wel als een zekere geruststelling gezien worden, ook als je al een aantal miskramen gehad hebt.

slaapmeisje succes met die lastige bijverschijnselen. fijn dat het prikken zelf zo goed gaat.

oja en ik las hier nog een aantal opmerkingen over het altijd al enigszins voorvoeld/ gedacht hebben dat zwanger worden mogelijk een probleem zou zijn: ik dacht dat bij mezelf eerlijk gezegd ook altijd en dat is niet zo gebleken.
  † In Memoriam † woensdag 12 januari 2005 @ 14:19:47 #253
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24531976
Dat is inderdaad nog een vrij hoog percentage Merisse Natuurlijk is elke miskraam er een te veel, maar dit geeft de burger wel moed hoor.

bixister, gelukkig is het in jouw geval niet juist gebleken dat voorgevoel. Het hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn en ik ben ontzettend blij dat nog steeds het merendeel gewoon binnen het jaar zwanger wordt. Misschien komt het ook wel dat ik nu in die medische malle molen bezig ben hoor en ik mezelf bij elke stap alweer mentaal aan het voorbereiden ben op de volgende stap (beetje uit zelfbescherming ivm teleurstellingen).
pi_24533066
bericht getypt...weg....
dan maar weer ff zo....
Slaapmeisje.......ik wilde nog ff zeggen,dat ik het toppie van je vind,dat je die spuiten er zo injast.Als ik ooit zover kom,dan kom ik bij jou voor een peptalk,ok?
Groetjes,Minoes
pi_24533824
slaapmeisje, ik bedoel ook niet te beweren dat zo'n voorgevoel onzin is, maar wel dat je er niet per se moet van gaan doemdenken. het 'indek'gedeelte kan ik me trouwens goed voorstellen. en ja, ik ben nog steeds erg dankbaar dat 't hier toch zo relatief gemakkelijk is gegaan om zwanger te raken. hoop dat 't bij jou met deze hormoonhulp ook gaat lukken!
  † In Memoriam † woensdag 12 januari 2005 @ 21:19:25 #256
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24537691
Dank voor je reactie bix

minoes, het is allemaal voor het goede doel en dat scheelt gewoon een hele hoop. Voor jou komt de eerste IUI nu ook steeds dichterbij las ik. Weet je al of het eerst in een normale cyclus gaat plaatsvinden of `mag´ je meteen aan de hormonen? Ik was erg zenuwachtig met die eerste prik, maar door de peptalkers hier (1, 2, 3, HOP) en het feit dat ik steun had aan de gedachte dat ik dan weer een klein stapje dichter bij Slaapkindje ben, heeft een hoop goedgemaakt. Als je een peppie nodig hebt dan roep je maar hoor

Jompels,
Slaapmeisje
pi_24542093
Slaapmeisje.......
Als ik het goed heb onthouden,dan krijg ik eerst zn.3x zonder,dus dan hoeef ik alleen te prikken voor een eisprong?als ik t allemaal goed heb gesnopen.Dus nog geen echte prikrondes zoals jij.
Ik heb nog wat vraagjes over die IUI,mag ik je anders ff mailen,of zal ik t gewoon hier maar neerknallen?.

Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † donderdag 13 januari 2005 @ 09:59:58 #258
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24542640
Ik heb ook eerst 3 x IUI in mijn natuurlijke cyclus gehad en kreeg zelfs geen Pregnyl voor de eisprong, maar ik werd door middel van inwendige echo's in de gaten gehouden met daarnaast ovulatietesten dus dat was echt appeltje eitje Je mag me mailen hoor (slaapmeisje op yahoo punt com) of hier neerzetten, wat je zelf prettiger vind

Jompels,
Slaapmeisje
pi_24543292
Slaapmeisje....
hahaha,dat wilde ik nu net vragen.En kreeg je dan om de dag een echo en vanaf welke cd?En hoeveel dagen lang?.
Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † donderdag 13 januari 2005 @ 11:12:42 #260
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24543778
Ik kreeg meestal rond dag 14 de uitgangsecho (omdat ik een vrij lange cyclus had van 30-35 dagen). Daarop werd bekeken hoe groot het follikel was. Soms kwam daar dan na 2 dagen nog een echo achteraan en dan kon ik thuis met de ovulatietesten aan de slag. Wanneer die positief was dan belde ik de fertikliniek en dan kon Slaapvriendje de volgende ochtend rond 8.15 uur zijn zwemmertjes in leveren en werd ik rond 10.30 uur geïnsemineerd. De inseminatie was binnen 5 minuten gebeurt (eendebek erin, spuit met een slangetje eraan inbrengen en hops) en verliep alle drie de keren probleemloos. Geen pijn, geen krampjes achteraf etc. Wel is het belangrijk dat je zoveel mogelijk ontspant, ik denk dat dat al een heleboel scheelt.

Hoe het nu met een hormoongestimuleerde cyclus gaat weet ik nog niet. A.s. vrijdag 1e echo op dag 8 (omdat dag 10 in het weekend valt en ze dan bij ons niet open zijn) en dan hoor ik verder. Omdat mijn cyclus nu helemaal is overgenomen door die hormonen zal ik waarschijnlijk ook een kortere cyclus hebben

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan maar aan Vraagmeisje

Jompels,
Slaapmeisje
pi_24546630
Slaap/vraagmeisje.........hihihi.
Dan zal het bij mij eerder in de cyclus moeten,want mijn cyclus is meestal 25 dagen en deze keer 23 en de keer ervoor 24,dus...ehm.......dat wordt dan toch niet als ik nog ongi ben,hoop ik
Nou ja,we zullen het wel horen.Hahaha,ik kreeg gister de neiging om zelf te bellen,zo van:hoe zit het met die wachtlijst?
Maar straks zeggen ze:dat wordt pas eind februari.....neuh,da's ook niks,dan wacht ik wel af en laat me verrassen.
Nog even een vraagje:dat jij de eerste keer moest,wanneer moest je toen bellen of heen?Als je ongi was?.

Heej....nog ff wat anders...weet iemand of hartje er soms mee gestopt is,we horen al zo lang niks van haar?Ben wel benieuwd hoor.
Groetjes,Minoes
  donderdag 13 januari 2005 @ 14:10:59 #262
1087 Merisse
broddeltante
pi_24546764
Ik zag dat Hartje 5 dagen geleden voor het laatst online is geweest maar toen heeft ze volgens mij niets gepost. Begin deze week zou ze naar de gyn gaan. Hopelijk is alles in orde met haar.
  † In Memoriam † donderdag 13 januari 2005 @ 14:17:31 #263
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24546887
Minoes, ik kan me voorstellen dat je met heel veel vragen zit. Het is toch een hele belangrijke stap dichterbij een kindje.

Bij ons ging het ongeveer zo:
- Juli 2002 gestopt met de pil, redelijk
- Jan. 2003 niet meer ongesteld > echo bij gyn > PCO verschijnselen
- April 2003 eindelijk weer ongesteld
- December 2003 1e afspraak huisarts > bloedonderzoeken, uitstrijkjes, spermaonderzoek
- Maart 2004 1e afspraak fertiliteitspoli > kennismakingsgesprek, bespreken uitslagen etc.
+ nog een bloedonderzoek en nog een spermaonderzoek
- April 2004 samenlevingstest nummer 1 > negatief
- Mei 2004 samenlevingstest nummer 2> negatief
- Juni 2004 samenlevingstest nummer 3 > negatief
- Juli 2004 door vakantie kliniek zelf klussen
- Augustus 2004 IUI nummer 1
- September 2004 IUI nummer 2
- Oktober 2004 IUI nummer 3
- November 2004 HSG onderzoek
- December 2004 door vakantie kliniek zelf klussen
- Januari 2005 start met hormonen spuiten + IUI nummer 4

Ik bel altijd zodra ik ongesteld ben zodat zij de dag van de uitgangsecho kunnen bepalen.
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 17:00:52 #264
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24565860
Nog even een update van mij: vanmorgen voor de uitgangsecho naar de fertipoli geweest. Het was nog te vroeg, want er waren nog niet echt grotere follikels te zien. Ik moet dus nog even doorspuiten met de hormonen en ga dan dinsdag weer terug om het resultaat daarvan te bekijken.

Jompels,
Slaapmeisje
  vrijdag 14 januari 2005 @ 17:58:44 #265
1087 Merisse
broddeltante
pi_24566769
Was dat ook de verwachting Slaapmeisje? Wel balen, maar goed die paar daagjes kunnen er ook nog wel bij. for you
  vrijdag 14 januari 2005 @ 19:29:31 #266
3011 E.T.
pi_24568116
Slaapmeisjes, hoeveel IE spuit je met Puregon?
Doordat ik van mezelf ook een 'lange' cyclus heb (35d) was 't ook een beetje zoeken naar de juiste dosering. En 't kan dan ook wat langer duren voordat de follikels echt goed groeien.
Succes!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 20:37:13 #267
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24569172
Merisse, ja het was wel te verwachten hoor. Normaal gesproken zou de check op dag 10 vallen, maar omdat dat op zondag valt, moest ik vandaag al komen. Zeker de eerste cyclus met hormonen willen ze me heel goed in de gaten houden. Is ook wel een geruststelling dat ze liever het zekere voor het onzekere nemen in dit geval.

E.T. ik spuit nu 50 eenheden Puregon en daarnaast 20 eenheden Lucrin. Ik heb van mezelf ook een cyclus van 32-35 dagen en heb dan ook het idee dat ik wat meer hormonen nodig heb of wat langer moet spuiten voordat er goed effect wordt bereikt. We zullen het dinsdag wel zien en ik hoop dat ik niet al te lange tijd daarna de Pregnyl kan spuiten zodat ik volgende week mijn 4e IUI heb
pi_24571125
Ok Slaapmeisje, uitgangsecho gehad, op naar het echte werk!
Je hebt van nature een wat langere cyclus he, dat kan dan natuurlijk betekenen dat je waarschijnlijk ook nu later dan dag 15 je eisprong hebt. Ik heb altijd een cyclus van 28-29 dagen en ik spoot 25 IE, zonder Lucrin. Op dag 8 had ik altijd de uitgangsecho, en rond dag 15-16 de insemninatie. Omdat jij je eigen hormoonproductie onderdrukt met Lucrin, spuit jij 50 (is niet veel, als je bedenkt dat ik zonder Lucrin de minimale hoeveelheid spoot, nl. 25). Tis natuurlijk ter ondersteuning (er zijn ook vrouwen die pas reageren op 300 IE!). Hoe groot was je grootste follikel eigenlijk?

Nu een updatje van mij;
't gaat niet zo lekker eerlijk gezegd. Kleine depressie is gearriveerd. We hebben gisteren een gesprek gehad met een specialist voor mijn ventje z'n spatader en dat blijkt toch een behoorlijke te zijn. Hij is nu doorverwezen naar een uroloog. Niet dat een eventuele ingreep zijn zaad zal verbeteren overigens. Het is namelijk gewoon goed. De kwaliteit wisselt natuurlijk wel eens, maar nogmaals, het is gewoon goed. Stiekem had ik verwacht dat door die spatader te behandelen de kwaliteit misschien wat verbeterd zou kunnen worden, waardoor (in mijn hoofd?) een 4e IVF zin heeft. Ook deze gyne was van mening dat we moesten volhouden en zeker door moeten gaan.
Alleen ik kom niet dichter bij het punt dat ik er weer voor zou kunnen gaan. Hij heeft mij niet kunnen overtuigen waarom het de 4e, 5e 6e keer wel zou kunnen lukken.

Moet ook weer ongi worden, dat helpt natuurlijk

Bahbah
pi_24571483
ohhhhh katinka, wat lijkt me dit een vreselijk moeilijk punt. Je KUNT eenvoudig weg niet meer opbrengen om verder te gaan, maar besluiten op te houden is ook zo definitief, daar moet je ook wel helemaal klaar voor zijn. Wat is het toch gemeen allemaal...
mooi he, alles
  Moderator vrijdag 14 januari 2005 @ 22:57:01 #270
5428 crew  miss_sly
pi_24571636
katinka, wat ontzettend moeilijk! En het is ook het soort beslissing waar niemand je/jullie bij kan helpen, waar geen adviezen of tips voor zijn. En het is zo moeilijk om je met je gevoel in het reine te komen, hetzij om het nog een keer te proberen, hetzij om dat niet meer te doen. En die laatste optie, het definitief stoppen, dat is zoo moeilijk

Ik zou zo graag iets voor je willen kunnen doen, maar dat gaat niet
Ik kan je alleen een virtuele knuffel geven
pi_24572670
katinka, het lijkt me ook heel moeilijk om weer genoeg hoop/vertrouwen te krijgen om jezelf op te laden voor een nieuwe poging (laat staan om te besluiten om te stoppen). wat zijn eigenlijk ongeveer de 'slagingskansen' bij IVF? misschien helpt het om het zo bekijken, dat je elke poging weer zoveel procent kans hebt, en dat het dus puur toeval is dat 't tot nu toe niet gelukt is? in feite is dat bij 'gewone' bevruchtingen ook zo (veel meer kans dat 't niet lukt dan wel per cylus), en daar gaan ook wel vaker heel wat cycli overheen voor het eens raak is. nou ja het is maar een gedachte die bij me opkwam, maar heel veel sterkte ermee. (op zich natuurlijk fijn dat 't zaad van je partner goed van kwaliteit is trouwens! )
pi_24578308
Slaapmeisje wat een respect voor jou dat je er zo kan blijven voor gaan. Onlangs las ik hier jouw overzichtje en wow... hoe doen jullie het toch om het zo lang vol te houden. Ik vermoed toch nog steeds dat ik het nooit zou volhouden?!? 1 teleurstelling is bijn voorspelbaar, een 2e en 3e kan ik misschien nog aanvaarden maar een 4e.. Misschien is het omdat ik er op dit gebied nog niet zoveel heb meegemaakt. Maar ik vrees toch dat ik er dan al onderdoor zou gaan...

Ook daarom mijn grootste respect voor iedereen hier die het al zo lang volhoudt. En ik vermoed Katinka, dat die twijfels en die kleine depressie heel normaal zijn. Ik vrees dat ik er al veel langer veel harder onderdoor zou gaan. Het enige wat ik dan ook kan doen is u en uw partner heel veel succes en moed toewensen en blijven hopen dat het nu toch gaat lukken!

Een kleine update van mij - maar die gaat toch in het niets na alles wat ik hier lees maar ik vind toch dat ik jullie op de hoogte moet houden - vrijdagmorgen heb ik opeens mijn allereerste gekregen zonder dat ik dagenlang van te voren hormonen had geslikt.
Volgende week misschien eens bellen naar mijn gyn om te vragen of de kans bestaat dat mijn pil toch nog aan het uitwerken is en dat het daardoor is dat ik opeens zo heel vlug mijn maandstonden krijg. En ondertussen eens op internet uitzoeken hoe ik mijn cyclus nu helemaal juist kan uitrekenen want als er nu eens iets is dat ik nog nooit echt begrepen heb...
  Moderator zaterdag 15 januari 2005 @ 13:50:31 #273
5428 crew  miss_sly
pi_24580244
lenoieke, dat is hartstikke goed nieuws!
Ik heb begrepen dat je pil niet zo lang door kan werken dat je nu een menstruatie hebt die eigenlijk nog daardoor is opgewekt, want je de hoeveelheid niet-lichaamseigen hormonen die je met de pil slikt, is nu toch verdwenen lijkt me. Je kunt het natuurlijk voor de zekerheid vragen, maar ik vind het gewoon lekker fantastisch nieuws!

je kunt je cyclus berekenen via www.babybrabbel.nl !
pi_24580501
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:50 schreef miss_sly het volgende:
lenoieke, dat is hartstikke goed nieuws!
Ik heb begrepen dat je pil niet zo lang door kan werken dat je nu een menstruatie hebt die eigenlijk nog daardoor is opgewekt, want je de hoeveelheid niet-lichaamseigen hormonen die je met de pil slikt, is nu toch verdwenen lijkt me. Je kunt het natuurlijk voor de zekerheid vragen, maar ik vind het gewoon lekker fantastisch nieuws!

je kunt je cyclus berekenen via www.babybrabbel.nl !
Hehe, ik vind het zelf ook wel fantastisch nieuws, maar k hoop nog niet te veel zodat ik volgende maand niet extra teleurgesteld word. Maar thx voor de jompels

Ik ben ondertussen eens gaan zien op de site die je me gaf en een beetje aan het lezen, maar ik moet wel zeggen dat ik enorm blij ben dat dit forum op een toch-wel-schitterende manier geleid wordt. Ik heb één topic gelezen en wow.. wat je daar ziet. Nee dank u.
Maar ik denk dat ik nog zeker een maand moet wachten om mijn cyclus uit te rekenen want mijn vorige cyclus was nog met de pil en die was dan precies 28 dagen. Of speelt dat geen rol?
  † In Memoriam † zaterdag 15 januari 2005 @ 14:17:21 #275
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24580590
Hoi Katinka, mijn grootste eitje was minder dan 10mm groot en voor de rest zaten er een heleboel hele kleintjes in mijn andere eierstok. Ik hou me maar vast aan de gedachte dat het bij mij iets langer duurt voordat de hormonen aanslaan vanwege mijn van nature langere cyclus. Ben nu alleen dat spuiten een heel klein beetje zat, maar het einde is in zicht en dan heb ik weer even twee weken rust (nou ja rust, wachtweken). Jullie situatie is op dit moment supermoeilijk zeg. Hoe kijkt je man er tegenaan? Heeft hij nog wel het vertrouwen in een 4e IVF poging? Wat de rest van de meiden hierboven ook al hebben gezegd is dat je nu zo tussen wal en schip in zit. Eigenlijk geen vertrouwen in een 4e poging, maar ook niet overtuigd om te stoppen. Heel veel sterkte en wijsheid bij het nemen van je beslissing.

Leonieke, wat een geweldig nieuws zeg! Dan waren die pijntjes die je een tijdje terug had waarschijnlijk toch eisprongpijntjes hoor en was je lichaam al zelf aan het rommelen geslagen. Je vroeg hoe ik dit hele baby project vol kan houden? Eigenlijk heel simpel door het stap voor stap te nemen zoals het komt. Ik probeer zoveel mogelijk bezig te zijn met het hier en nu van deze poging. Toen ik het lijstje opschreef en het teruglas dacht ik ook wel jeetje wat een waslijst, maar als je er middenin zit is het toch anders. Ik denk dat iedere vrouw (en man) die heel graag een kindje wil bereid is om hier doorheen te gaan als je het doel voor ogen houdt. Ook het hormonen spuiten is relatief als je bedenkt waar je het voor doet. Alleen de maandelijkse teleurstelling .... tja daar kan ik me na al die tijd nog steeds niet goed tegen wapenen.
pi_24583148
Tuurlijk begrijp ik wel dat je er wilt blijven voor gaan, maar er is nog altijd een verschil tussen "willen" en "kunnen". Daarom al mijn ontzag voor jullie die er echt zoveel overhebben.

Nu probeer ik ook maar even te genieten van het feit dat het voor de eerste keer gelukt is. Maar toch hou ik maar al in mijn achterhoofd dat het beginnersgeluk kan zijn. Je weet maar nooit en dan probeer ik toch de teleurstelling tot een minimum te beperken ook al blijf ik stiekem toch wel wat hopen
  zondag 16 januari 2005 @ 12:41:33 #277
1087 Merisse
broddeltante
pi_24595449
Leonieke, dat is echt het beste nieuws dat had je een aantal weken geleden niet gedacht toch? Het blijft natuurlijk afwachten hoe het volgende maand gaat maar voor nu helemaal toppie! Hoeveel dagen zaten er tussen je laatste pilbloeding en deze menstruatie? Ik denk dat je dat als cycluslengte aan kan houden voorlopig.

Katinka, wat onzettend moeilijk zeg... Maar ik denk dat je niet aan een 4e keer moet beginnen als je er (nog) geen goed gevoel over hebt. Misschien komt het nog. Dikke knuffel voor jou!

Slaapmeisje wat een lijst zeg. daar word je stil van maar ik hoop dat er snel een eind aan de lijst komt en dat er dan "zwanger!" onderaan staat.
pi_24595682
quote:
Op zondag 16 januari 2005 12:41 schreef Merisse het volgende:
Leonieke, dat is echt het beste nieuws dat had je een aantal weken geleden niet gedacht toch? Het blijft natuurlijk afwachten hoe het volgende maand gaat maar voor nu helemaal toppie! Hoeveel dagen zaten er tussen je laatste pilbloeding en deze menstruatie? Ik denk dat je dat als cycluslengte aan kan houden voorlopig.
Dat had ik idd een aantal weken niet gedacht Had ik dat geweten, was ik misschien al langer eens gestopt. Maar kom, ik moet mezelf toch in toom houden en nog niet gaan dromen van een schitterende heel correcte cyclus of van opeens geen problemen meer in de toekomst. Maar toch, het klinkt nu goed en daar wil ik ff van genieten

Even de kalender er bijgenomen ... Mijn laatste pilbloeding is begonnen op 13 december en duurde tot 18/19 december. Was wel normaal dat het zo lang duurde, had ik altijd met de pil.
Nu zijn die begonnen de nacht van 13 op 14 januari (pas goed doorgekomen de 14e). Het enige wat ik nu raar vind is dat ik overal op internet informatie terugvind over de gevolgen van de pil. Menstruatie is met de pil normaalgezien korter en minder hard ik vind echt het juiste woord niet Maar nu heb ik de indruk dat mijn menstruatie al ongeveer gedaan is en we zijn toch nog maar de 16e en zoveel bloedverlies had ik nu wel niet de afgelopen dagen.
Dat kan natuurlijk aan de eerste keer liggen... toch nog maar eens bellen naar mijn gyn misschien... Of is dat zo raar om zoiets over de foon te vragen?
  zondag 16 januari 2005 @ 13:31:20 #279
1087 Merisse
broddeltante
pi_24596154
Da's dus een cyclus van 32 dagen. Niet slecht hoor! Je volgende keer zou 15 februari zijn.
Dat het wat korter is met weinig bloedverlies zo'n eerste keer kan best hoor. Geef het een paar maanden de kans.
pi_24603052
quote:
Op zondag 16 januari 2005 13:31 schreef Merisse het volgende:
Da's dus een cyclus van 32 dagen. Niet slecht hoor! Je volgende keer zou 15 februari zijn.
Dat het wat korter is met weinig bloedverlies zo'n eerste keer kan best hoor. Geef het een paar maanden de kans.
Helemaal mee eens Merisse; Leonieke, om je er van te overtuigen dat je het best het nog even tijd kunt gunnen ter illustratie hieronder het aantal dagen dat mijn cycli duurden nadat ik stopte:
23,27,25,28,34,21,32,31,29,26,29,32,30,27,28,30,28,31,35,28,28,28,27,29 dagen.
Voordat ik met de pil begon, werd ik altijd op dag 29 ongesteld. Ik was zeeeeeer regelmatig. Het heeft even geduurd, maar uiteindelijik werd het weer zo.
pi_24603258
quote:
Op zondag 16 januari 2005 12:41 schreef Merisse het volgende:
Katinka, wat onzettend moeilijk zeg... Maar ik denk dat je niet aan een 4e keer moet beginnen als je er (nog) geen goed gevoel over hebt. Misschien komt het nog. Dikke knuffel voor jou!
dankje, trouwens, ook alle andere lieve reacties...sooooo fijn!
Je hebt overigens gelijk hoor, misschien komt dat nog. Ik denk dat het verdriet van de eerste 3x er nu pas goed uit komt. Dat laat ik eerst maar even gaan. De knoop om te stoppen hoeven we ook niet direct door te hakken. Al was ik even zover dat ik er van af wilde. Al het gezeik, de mmm, die boosheid, onmacht, frustratie, goedbedoelde blikken/adviezen, babies, kraamvisites, zwangeren, herrie van buurtkinderen........... boehoe, kan echt niks verdragen. En dan wordt ik weer boos. Hoezo viezuweuze sirkel

Hoe is 't eigenlijk met jou? Ik zit maar te blaten hier, maar 'k ben de enige niet he.
  zondag 16 januari 2005 @ 23:02:44 #282
1087 Merisse
broddeltante
pi_24604080
Joh, we proberen het nog. Wie weet. Vanmiddag tijdens een lange boswandeling hebben we er nog uitgebreid over gepraat. De conclusie was dat we eigenlijk gelukkiger zouden zijn zonder kind. Maar dat ik toch, ondanks alles, nog steeds heel erg graag zwanger wil worden.

Komende week is weer klusweek maar deze keer ga ik in tegenstelling tot vorige maand maar niet tegen mijn man vertellen wanneer precies mijn eisprong is gezien zijn paniek vorige cyclus.
  Moderator maandag 17 januari 2005 @ 08:36:07 #283
5428 crew  miss_sly
pi_24608393
Gisteren was mijn paps jarig. Voor het eerst als opa. En daar geniet hij zo van, net als mijn moeder van het oma zijn. Ze hebben er zo lang op moeten wachten en hadden gehoopt zoveel eerder van die rol te mogen genieten. UIteraard waren er wat ooms en tantes, broers en zussen van mijn vader, allemaal al meerdere malen opa en oma van al hun kinderen. En uiteraard is dat een dankbaar onderwerp van gesprek, al die meer dan geweldige kleinkinderen. Trots praat ik dan mee over Jens (die al naar huis was met zijn mama's), maar het doet toch wel pijn.

Het ergste is nog dat ik gisteren op de terugweg goed merkte dat ik dan vervelend reageer naar m'n lief. Ik ben minder lief, kan minder hebben en reageer ook niet lief als hij gezellig naast me op de bank komt zitten en lief tegen me doet. Ergens voel ik dan toch wel wat wrok, want hij is degene die mij de kans onthoudt op een kindje. Tenminste, zo voelde ik dat heel sterk: als hij nou maar 'ja' wilde zeggen, konden we het in ieder geval proberen.

Als mijn gevoel weer wat bijgetrokken is, zal ik daar toch eens met hem over moeten praten, want in stilte gekoesterde wrok (al is het maar een beetje en niet constant) is niet gezond natuurlijk, zeker niet tegen degene waarmee je je leven deelt...
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2005 @ 11:07:32 #284
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24622388
miss_sly het is niet makkelijk om het op zo'n belangrijk punt met zo'n belangrijk iemand in je leven niet eens te zijn.

Vanmorgen mijn tweede echo gehad voor deze poging. De follikels schieten geen moer op met groeien. De grootste was net 10 mm. dus dat scheelt bijna niets met afgelopen vrijdag. Nu wordt mijn dosis verhoogd naar 75 IE en moet ik a.s. vrijdag weer langskomen voor een volgende meting. Net extra hormonen besteld bij de apotheek (ze hebben ze hier niet op voorraad) en dan mag ik voorlopig nog even doorprikken
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:37:29 #285
1087 Merisse
broddeltante
pi_24623553
Da's flink balen Slaapmeisje, hoe groot moeten ze zijn voor de grote sprong en dus de inseminatie?
Sterkte weer.

Katinka, dat zijn ook 2 jaar aan cycli veel hoor als je ze zo achter elkaar ziet staan.

Miss_sly wat een rotsituatie, maar voel je niet schuldig hoor want je gevoelens zijn heel legitiem.

[ Bericht 3% gewijzigd door Merisse op 18-01-2005 14:46:39 (verkeerde smiley gebruikt :() ]
  dinsdag 18 januari 2005 @ 14:25:27 #286
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24624892
Balen Slaapmeisje.... sterkte ermee ! Duimen op vrijdag dus.... dat die follikels eens doorgroeien, hoop dat die verhoogde dosis werkt!
pi_24627448
Ook hier meld ik me even als Spekkiemonster...mijn nieuwe naam. Heavenswoman is weg.
Het is allemaal te lezen op Het speeltuinbankje #188
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_24629612
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:37 schreef Merisse het volgende:
Da's flink balen Slaapmeisje, hoe groot moeten ze zijn voor de grote sprong en dus de inseminatie?
Sterkte weer.

Katinka, dat zijn ook 2 jaar aan cycli veel hoor als je ze zo achter elkaar ziet staan.

Miss_sly wat een rotsituatie, maar voel je niet schuldig hoor want je gevoelens zijn heel legitiem.
He shit Slaapmeisje, da's wel kl*te! Ze moeten gewoon groeien die dingen! Maar niet getreurd, met 75 IE zul je zien dat ze het beginnen te snappen. De eerste keer met hormonen is het toch even uitrproberen. Als je lucrin gebruikt doen je eigen hormonen het niet meer, dat merk je nu dus echt wel. De vorige keren groeiden je follikels toch wel gewoon goed? Waarom moet jij eigenlijk 'het IVF-programma'volgen (qua spuiten)? Ik spuit toch wel meer dan; 150 IE Gonal (= hetzelfde hormoon als Puregon).
Klopt het trouwens dat je bij 20mm folikels pregnyl mag gaan spuiten? Ik duim voor je dat ze alsnog een sprintje maken.

Merisje, tja, nu je het zegt . Ik ben nogal van de schema's (mijn notitieboek heb ik altijd bij de hand)....en kon de getallen zo ophoesten. Eigenlijk wel een beetje overdreven. Ik wilde Leonieke alleen maar geruststellen met mijn onregelmatige periode. Ben bang dat ik nu het tegenoverstelde bereikt heb.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 22:18:28 #289
3011 E.T.
pi_24629879
He, wat balen slaapmeisje..
Extra shotje zal ze goed doen, die follies!

(ik spoot 150IE Puregon icm decapeptyl en had toen een overstimulatie, poging erna 125.. toen bleven ze hangen op 8mm.. 3e poging geen decapeptyl (daarvoor in de plaats Orgalutran, maar dat hoefde maar 7 dagen), wel 150 Puregon en .. bingo! )
pi_24630566
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 22:01 schreef katinka het volgende:

[..]

Merisje, tja, nu je het zegt . Ik ben nogal van de schema's (mijn notitieboek heb ik altijd bij de hand)....en kon de getallen zo ophoesten. Eigenlijk wel een beetje overdreven. Ik wilde Leonieke alleen maar geruststellen met mijn onregelmatige periode. Ben bang dat ik nu het tegenoverstelde bereikt heb.
Hey
Ik was gewoon een beetje geschrokken. Overviel me nogal dat het allemaal wel lang kan duren en ik dacht eventjes dat alles nu wel goed ging zitten.
Soit ik ging er zelf wel achtergekomen zijn dat het nog niet allemaal OK was want maandstonden gedaan op maandag, gisteren niets van gemerkt en vandaag ist weer van dat. Ik vind het allemaal nogal wat vreemd, dus laat ik het nu maar allemaal betijen.
Ik noteer het allemaal (lijkt me wel handig als de gyn dat ooit eens vraagt dat ik het nog weet.. dankzij jullie dan toch ) en ga nu toch nog een maand afwachten voor ik de gyn opbel. Eens zien wat het de volgende keer zal geven.

En slaapmeisje, ik wou dat ik jouw geluk en succes kon inpompen. Ik denk heel vaak aan jou hoor en duim voor jou
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2005 @ 23:04:30 #291
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24630600
Merisse, ik geloof dat de follikels vanaf 20 mm. groot genoeg zijn om de Pregnyl te spuiten. Doorgaans sprongen ze bij mij rond de 24 mm, maar dat is bij iedere vrouw geloof ik wel anders. Ben benieuwd.

Jeutje katinka en E.T.150 IE klinkt nogal veel eigenlijk. Dan zit ik nu pas op de helft van wat jullie spoten. Ik begrijp ook niet zo goed waarom ik er Lucrin bij moet spuiten. Een vriendin van mij zat bij dezelfde fertikliniek en die hoefde alleen Puregon te spuiten. Ze zullen er wel een reden voor hebben waarom ze dit behandelplan hebben uitgekozen. Dit is de eerste poging met hormonen en hierna heb ik er nog twee te goed.l Nou hoop ik natuurlijk dat het niet zover hoeft te komen... eerst maar eens vrijdag afwachten om te zien wat mijn follies zullen doen.

E.T. begrijp ik het goed dat bij jou de eerste twee pogingen allebei zijn afgeblazen. Wat moet dat een domper zijn geweest zeg. Gelukkig is het allemaal goedgekomen en hebben jullie er een prachtige dochter aan overgehouden
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2005 @ 23:08:03 #292
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24630676
leonieke, dank je wel voor je lieve woorden. Voor jou is het toch wel heel goed nieuws hoor dat je lichaam in ieder geval al iets doet toch? Ik heb ook mijn lijstje met lengtes van de cycli bijgehouden en ook in mijn agenda genoteerd wanneer ik bijvoorbeeld eisprongpijntjes meende te voelen. Is toch best handig om te doen zodat je meer inzicht krijgt in je cyclus.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 23:32:33 #293
1087 Merisse
broddeltante
pi_24631153
de follies
Les Folies de Paris
Maar goh wat een gedoe om die dingen zover te krijgen dat ze springen
pi_24635888
Hihihihi....Merisse......misschien moeten we idd.met ons lijf naar de Follies,om die dingen te laten springen,whahahaha.Zou wel een mop zijn:"Vanmorgen is een bus met dames van het 2e streepje richting de Follies gegaan om........".En dan 3 weken later:"Vanmorgen werdt bekend,dat alle dames uit deze mysterieuse bus allemaal zwanger zijn...".Zeg....wanneer boeken we meiden???
Groetjes,Minoes
  woensdag 19 januari 2005 @ 11:27:10 #295
1087 Merisse
broddeltante
pi_24638054
Minoes, ik heb nog niet zolang geleden iets gelezen over een jaarlijkse bedevaart voor vruchtbaarheid per bus met vrouwen van allerlei geloven. Ik heb getracht dat m.b.v. Google uit te zoeken hoe dat ook alweer zat maar heb niks kunnen vinden.

Ik kwam overigens nog wel deze site tegen die ik nog niet kende http://www.kinderwens.nl/ Site is van organon. Weinig nieuws.
pi_24646032
*meldt zich voor de busreis
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_24647147
MERISSE....net ff gekeken op die site,het viel me mee,dat er nog wat over IUI opstond,want in het begin las ik alleen maar ivf.
Zoals ik het hier lees,moet ik er maar rekening mee gaan houden,dat ik toch een prik krijg met hsg,die de eisprong opwekt,dat gebeurt meestal,staat er.
En dan ws.echo's om het eitje in de gaten te houden.Waar ik wel de kriebels van kreeg,is het feit,dat er na 3 tot 6 behandelingen nog maar 25 tot 35% van de paren zwanger is...........
Pffff,krijg er nu al traantjes van,straks lig ik te brullen op die tafel tijdens de IUI....dat helpt lekker,maar niet heus...........stresskipje.....hellup
Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † donderdag 20 januari 2005 @ 10:37:22 #298
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24647910
minoes, ik heb de eerste 3 x geen Pregnyl injectie gekregen hoor om de eisprong op te wekken. Die IUI pogingen zijn in een volledig natuurlijke cyclus gegaan en de eisprong is bepaald door de LH piek die gemeten kan worden door de ovulatietesten. Het is voor jou dus nog helaas nog even afwachten hoe ze dat in jullie ziekenhuis aanpakken.

Dat slagingspercentage van 10% per IUI en na 3-6 behandelingen 25-35% totaal viel mij ook behoorlijk tegen. Ik dacht toch eigenlijk dat het iets hoger zou liggen. Het hangt ook erg van de leeftijd van de vrouw af en de oorzaak van de verminderde vruchtbaarheid. In juni word ik 34 dus de tijd gaat snel..... noteer mij ook maar vast voor die busreis
  donderdag 20 januari 2005 @ 11:52:10 #299
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24648611
Dames, noteer mij maar als jullie chauffeur annex mental coach
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 20 januari 2005 @ 12:32:14 #300
1087 Merisse
broddeltante
pi_24649398
OK busreis it is ... maar waar naar toe
Ik kan het niet uitstaan dat ik dat verhaal nergens meer kan terugvinden, ook niet met flink wat googelen... Kan niemand zich dat verhaal herinneren van vrouwen die jaarlijks een busreis van een dag maakten voor vruchtbaarheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')