abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24583148
Tuurlijk begrijp ik wel dat je er wilt blijven voor gaan, maar er is nog altijd een verschil tussen "willen" en "kunnen". Daarom al mijn ontzag voor jullie die er echt zoveel overhebben.

Nu probeer ik ook maar even te genieten van het feit dat het voor de eerste keer gelukt is. Maar toch hou ik maar al in mijn achterhoofd dat het beginnersgeluk kan zijn. Je weet maar nooit en dan probeer ik toch de teleurstelling tot een minimum te beperken ook al blijf ik stiekem toch wel wat hopen
  zondag 16 januari 2005 @ 12:41:33 #277
1087 Merisse
broddeltante
pi_24595449
Leonieke, dat is echt het beste nieuws dat had je een aantal weken geleden niet gedacht toch? Het blijft natuurlijk afwachten hoe het volgende maand gaat maar voor nu helemaal toppie! Hoeveel dagen zaten er tussen je laatste pilbloeding en deze menstruatie? Ik denk dat je dat als cycluslengte aan kan houden voorlopig.

Katinka, wat onzettend moeilijk zeg... Maar ik denk dat je niet aan een 4e keer moet beginnen als je er (nog) geen goed gevoel over hebt. Misschien komt het nog. Dikke knuffel voor jou!

Slaapmeisje wat een lijst zeg. daar word je stil van maar ik hoop dat er snel een eind aan de lijst komt en dat er dan "zwanger!" onderaan staat.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_24595682
quote:
Op zondag 16 januari 2005 12:41 schreef Merisse het volgende:
Leonieke, dat is echt het beste nieuws dat had je een aantal weken geleden niet gedacht toch? Het blijft natuurlijk afwachten hoe het volgende maand gaat maar voor nu helemaal toppie! Hoeveel dagen zaten er tussen je laatste pilbloeding en deze menstruatie? Ik denk dat je dat als cycluslengte aan kan houden voorlopig.
Dat had ik idd een aantal weken niet gedacht Had ik dat geweten, was ik misschien al langer eens gestopt. Maar kom, ik moet mezelf toch in toom houden en nog niet gaan dromen van een schitterende heel correcte cyclus of van opeens geen problemen meer in de toekomst. Maar toch, het klinkt nu goed en daar wil ik ff van genieten

Even de kalender er bijgenomen ... Mijn laatste pilbloeding is begonnen op 13 december en duurde tot 18/19 december. Was wel normaal dat het zo lang duurde, had ik altijd met de pil.
Nu zijn die begonnen de nacht van 13 op 14 januari (pas goed doorgekomen de 14e). Het enige wat ik nu raar vind is dat ik overal op internet informatie terugvind over de gevolgen van de pil. Menstruatie is met de pil normaalgezien korter en minder hard ik vind echt het juiste woord niet Maar nu heb ik de indruk dat mijn menstruatie al ongeveer gedaan is en we zijn toch nog maar de 16e en zoveel bloedverlies had ik nu wel niet de afgelopen dagen.
Dat kan natuurlijk aan de eerste keer liggen... toch nog maar eens bellen naar mijn gyn misschien... Of is dat zo raar om zoiets over de foon te vragen?
  zondag 16 januari 2005 @ 13:31:20 #279
1087 Merisse
broddeltante
pi_24596154
Da's dus een cyclus van 32 dagen. Niet slecht hoor! Je volgende keer zou 15 februari zijn.
Dat het wat korter is met weinig bloedverlies zo'n eerste keer kan best hoor. Geef het een paar maanden de kans.
pi_24603052
quote:
Op zondag 16 januari 2005 13:31 schreef Merisse het volgende:
Da's dus een cyclus van 32 dagen. Niet slecht hoor! Je volgende keer zou 15 februari zijn.
Dat het wat korter is met weinig bloedverlies zo'n eerste keer kan best hoor. Geef het een paar maanden de kans.
Helemaal mee eens Merisse; Leonieke, om je er van te overtuigen dat je het best het nog even tijd kunt gunnen ter illustratie hieronder het aantal dagen dat mijn cycli duurden nadat ik stopte:
23,27,25,28,34,21,32,31,29,26,29,32,30,27,28,30,28,31,35,28,28,28,27,29 dagen.
Voordat ik met de pil begon, werd ik altijd op dag 29 ongesteld. Ik was zeeeeeer regelmatig. Het heeft even geduurd, maar uiteindelijik werd het weer zo.
pi_24603258
quote:
Op zondag 16 januari 2005 12:41 schreef Merisse het volgende:
Katinka, wat onzettend moeilijk zeg... Maar ik denk dat je niet aan een 4e keer moet beginnen als je er (nog) geen goed gevoel over hebt. Misschien komt het nog. Dikke knuffel voor jou!
dankje, trouwens, ook alle andere lieve reacties...sooooo fijn!
Je hebt overigens gelijk hoor, misschien komt dat nog. Ik denk dat het verdriet van de eerste 3x er nu pas goed uit komt. Dat laat ik eerst maar even gaan. De knoop om te stoppen hoeven we ook niet direct door te hakken. Al was ik even zover dat ik er van af wilde. Al het gezeik, de mmm, die boosheid, onmacht, frustratie, goedbedoelde blikken/adviezen, babies, kraamvisites, zwangeren, herrie van buurtkinderen........... boehoe, kan echt niks verdragen. En dan wordt ik weer boos. Hoezo viezuweuze sirkel

Hoe is 't eigenlijk met jou? Ik zit maar te blaten hier, maar 'k ben de enige niet he.
  zondag 16 januari 2005 @ 23:02:44 #282
1087 Merisse
broddeltante
pi_24604080
Joh, we proberen het nog. Wie weet. Vanmiddag tijdens een lange boswandeling hebben we er nog uitgebreid over gepraat. De conclusie was dat we eigenlijk gelukkiger zouden zijn zonder kind. Maar dat ik toch, ondanks alles, nog steeds heel erg graag zwanger wil worden.

Komende week is weer klusweek maar deze keer ga ik in tegenstelling tot vorige maand maar niet tegen mijn man vertellen wanneer precies mijn eisprong is gezien zijn paniek vorige cyclus.
  Moderator maandag 17 januari 2005 @ 08:36:07 #283
5428 crew  miss_sly
pi_24608393
Gisteren was mijn paps jarig. Voor het eerst als opa. En daar geniet hij zo van, net als mijn moeder van het oma zijn. Ze hebben er zo lang op moeten wachten en hadden gehoopt zoveel eerder van die rol te mogen genieten. UIteraard waren er wat ooms en tantes, broers en zussen van mijn vader, allemaal al meerdere malen opa en oma van al hun kinderen. En uiteraard is dat een dankbaar onderwerp van gesprek, al die meer dan geweldige kleinkinderen. Trots praat ik dan mee over Jens (die al naar huis was met zijn mama's), maar het doet toch wel pijn.

Het ergste is nog dat ik gisteren op de terugweg goed merkte dat ik dan vervelend reageer naar m'n lief. Ik ben minder lief, kan minder hebben en reageer ook niet lief als hij gezellig naast me op de bank komt zitten en lief tegen me doet. Ergens voel ik dan toch wel wat wrok, want hij is degene die mij de kans onthoudt op een kindje. Tenminste, zo voelde ik dat heel sterk: als hij nou maar 'ja' wilde zeggen, konden we het in ieder geval proberen.

Als mijn gevoel weer wat bijgetrokken is, zal ik daar toch eens met hem over moeten praten, want in stilte gekoesterde wrok (al is het maar een beetje en niet constant) is niet gezond natuurlijk, zeker niet tegen degene waarmee je je leven deelt...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2005 @ 11:07:32 #284
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24622388
miss_sly het is niet makkelijk om het op zo'n belangrijk punt met zo'n belangrijk iemand in je leven niet eens te zijn.

Vanmorgen mijn tweede echo gehad voor deze poging. De follikels schieten geen moer op met groeien. De grootste was net 10 mm. dus dat scheelt bijna niets met afgelopen vrijdag. Nu wordt mijn dosis verhoogd naar 75 IE en moet ik a.s. vrijdag weer langskomen voor een volgende meting. Net extra hormonen besteld bij de apotheek (ze hebben ze hier niet op voorraad) en dan mag ik voorlopig nog even doorprikken
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 12:37:29 #285
1087 Merisse
broddeltante
pi_24623553
Da's flink balen Slaapmeisje, hoe groot moeten ze zijn voor de grote sprong en dus de inseminatie?
Sterkte weer.

Katinka, dat zijn ook 2 jaar aan cycli veel hoor als je ze zo achter elkaar ziet staan.

Miss_sly wat een rotsituatie, maar voel je niet schuldig hoor want je gevoelens zijn heel legitiem.

[ Bericht 3% gewijzigd door Merisse op 18-01-2005 14:46:39 (verkeerde smiley gebruikt :() ]
  dinsdag 18 januari 2005 @ 14:25:27 #286
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24624892
Balen Slaapmeisje.... sterkte ermee ! Duimen op vrijdag dus.... dat die follikels eens doorgroeien, hoop dat die verhoogde dosis werkt!
pi_24627448
Ook hier meld ik me even als Spekkiemonster...mijn nieuwe naam. Heavenswoman is weg.
Het is allemaal te lezen op Het speeltuinbankje #188
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_24629612
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 12:37 schreef Merisse het volgende:
Da's flink balen Slaapmeisje, hoe groot moeten ze zijn voor de grote sprong en dus de inseminatie?
Sterkte weer.

Katinka, dat zijn ook 2 jaar aan cycli veel hoor als je ze zo achter elkaar ziet staan.

Miss_sly wat een rotsituatie, maar voel je niet schuldig hoor want je gevoelens zijn heel legitiem.
He shit Slaapmeisje, da's wel kl*te! Ze moeten gewoon groeien die dingen! Maar niet getreurd, met 75 IE zul je zien dat ze het beginnen te snappen. De eerste keer met hormonen is het toch even uitrproberen. Als je lucrin gebruikt doen je eigen hormonen het niet meer, dat merk je nu dus echt wel. De vorige keren groeiden je follikels toch wel gewoon goed? Waarom moet jij eigenlijk 'het IVF-programma'volgen (qua spuiten)? Ik spuit toch wel meer dan; 150 IE Gonal (= hetzelfde hormoon als Puregon).
Klopt het trouwens dat je bij 20mm folikels pregnyl mag gaan spuiten? Ik duim voor je dat ze alsnog een sprintje maken.

Merisje, tja, nu je het zegt . Ik ben nogal van de schema's (mijn notitieboek heb ik altijd bij de hand)....en kon de getallen zo ophoesten. Eigenlijk wel een beetje overdreven. Ik wilde Leonieke alleen maar geruststellen met mijn onregelmatige periode. Ben bang dat ik nu het tegenoverstelde bereikt heb.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 22:18:28 #289
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24629879
He, wat balen slaapmeisje..
Extra shotje zal ze goed doen, die follies!

(ik spoot 150IE Puregon icm decapeptyl en had toen een overstimulatie, poging erna 125.. toen bleven ze hangen op 8mm.. 3e poging geen decapeptyl (daarvoor in de plaats Orgalutran, maar dat hoefde maar 7 dagen), wel 150 Puregon en .. bingo! )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24630566
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 22:01 schreef katinka het volgende:

[..]

Merisje, tja, nu je het zegt . Ik ben nogal van de schema's (mijn notitieboek heb ik altijd bij de hand)....en kon de getallen zo ophoesten. Eigenlijk wel een beetje overdreven. Ik wilde Leonieke alleen maar geruststellen met mijn onregelmatige periode. Ben bang dat ik nu het tegenoverstelde bereikt heb.
Hey
Ik was gewoon een beetje geschrokken. Overviel me nogal dat het allemaal wel lang kan duren en ik dacht eventjes dat alles nu wel goed ging zitten.
Soit ik ging er zelf wel achtergekomen zijn dat het nog niet allemaal OK was want maandstonden gedaan op maandag, gisteren niets van gemerkt en vandaag ist weer van dat. Ik vind het allemaal nogal wat vreemd, dus laat ik het nu maar allemaal betijen.
Ik noteer het allemaal (lijkt me wel handig als de gyn dat ooit eens vraagt dat ik het nog weet.. dankzij jullie dan toch ) en ga nu toch nog een maand afwachten voor ik de gyn opbel. Eens zien wat het de volgende keer zal geven.

En slaapmeisje, ik wou dat ik jouw geluk en succes kon inpompen. Ik denk heel vaak aan jou hoor en duim voor jou
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2005 @ 23:04:30 #291
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24630600
Merisse, ik geloof dat de follikels vanaf 20 mm. groot genoeg zijn om de Pregnyl te spuiten. Doorgaans sprongen ze bij mij rond de 24 mm, maar dat is bij iedere vrouw geloof ik wel anders. Ben benieuwd.

Jeutje katinka en E.T.150 IE klinkt nogal veel eigenlijk. Dan zit ik nu pas op de helft van wat jullie spoten. Ik begrijp ook niet zo goed waarom ik er Lucrin bij moet spuiten. Een vriendin van mij zat bij dezelfde fertikliniek en die hoefde alleen Puregon te spuiten. Ze zullen er wel een reden voor hebben waarom ze dit behandelplan hebben uitgekozen. Dit is de eerste poging met hormonen en hierna heb ik er nog twee te goed.l Nou hoop ik natuurlijk dat het niet zover hoeft te komen... eerst maar eens vrijdag afwachten om te zien wat mijn follies zullen doen.

E.T. begrijp ik het goed dat bij jou de eerste twee pogingen allebei zijn afgeblazen. Wat moet dat een domper zijn geweest zeg. Gelukkig is het allemaal goedgekomen en hebben jullie er een prachtige dochter aan overgehouden
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2005 @ 23:08:03 #292
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24630676
leonieke, dank je wel voor je lieve woorden. Voor jou is het toch wel heel goed nieuws hoor dat je lichaam in ieder geval al iets doet toch? Ik heb ook mijn lijstje met lengtes van de cycli bijgehouden en ook in mijn agenda genoteerd wanneer ik bijvoorbeeld eisprongpijntjes meende te voelen. Is toch best handig om te doen zodat je meer inzicht krijgt in je cyclus.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 23:32:33 #293
1087 Merisse
broddeltante
pi_24631153
de follies
Les Folies de Paris
Maar goh wat een gedoe om die dingen zover te krijgen dat ze springen
pi_24635888
Hihihihi....Merisse......misschien moeten we idd.met ons lijf naar de Follies,om die dingen te laten springen,whahahaha.Zou wel een mop zijn:"Vanmorgen is een bus met dames van het 2e streepje richting de Follies gegaan om........".En dan 3 weken later:"Vanmorgen werdt bekend,dat alle dames uit deze mysterieuse bus allemaal zwanger zijn...".Zeg....wanneer boeken we meiden???
Groetjes,Minoes
  woensdag 19 januari 2005 @ 11:27:10 #295
1087 Merisse
broddeltante
pi_24638054
Minoes, ik heb nog niet zolang geleden iets gelezen over een jaarlijkse bedevaart voor vruchtbaarheid per bus met vrouwen van allerlei geloven. Ik heb getracht dat m.b.v. Google uit te zoeken hoe dat ook alweer zat maar heb niks kunnen vinden.

Ik kwam overigens nog wel deze site tegen die ik nog niet kende http://www.kinderwens.nl/ Site is van organon. Weinig nieuws.
pi_24646032
*meldt zich voor de busreis
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_24647147
MERISSE....net ff gekeken op die site,het viel me mee,dat er nog wat over IUI opstond,want in het begin las ik alleen maar ivf.
Zoals ik het hier lees,moet ik er maar rekening mee gaan houden,dat ik toch een prik krijg met hsg,die de eisprong opwekt,dat gebeurt meestal,staat er.
En dan ws.echo's om het eitje in de gaten te houden.Waar ik wel de kriebels van kreeg,is het feit,dat er na 3 tot 6 behandelingen nog maar 25 tot 35% van de paren zwanger is...........
Pffff,krijg er nu al traantjes van,straks lig ik te brullen op die tafel tijdens de IUI....dat helpt lekker,maar niet heus...........stresskipje.....hellup
Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † donderdag 20 januari 2005 @ 10:37:22 #298
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24647910
minoes, ik heb de eerste 3 x geen Pregnyl injectie gekregen hoor om de eisprong op te wekken. Die IUI pogingen zijn in een volledig natuurlijke cyclus gegaan en de eisprong is bepaald door de LH piek die gemeten kan worden door de ovulatietesten. Het is voor jou dus nog helaas nog even afwachten hoe ze dat in jullie ziekenhuis aanpakken.

Dat slagingspercentage van 10% per IUI en na 3-6 behandelingen 25-35% totaal viel mij ook behoorlijk tegen. Ik dacht toch eigenlijk dat het iets hoger zou liggen. Het hangt ook erg van de leeftijd van de vrouw af en de oorzaak van de verminderde vruchtbaarheid. In juni word ik 34 dus de tijd gaat snel..... noteer mij ook maar vast voor die busreis
  donderdag 20 januari 2005 @ 11:52:10 #299
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24648611
Dames, noteer mij maar als jullie chauffeur annex mental coach
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 20 januari 2005 @ 12:32:14 #300
1087 Merisse
broddeltante
pi_24649398
OK busreis it is ... maar waar naar toe
Ik kan het niet uitstaan dat ik dat verhaal nergens meer kan terugvinden, ook niet met flink wat googelen... Kan niemand zich dat verhaal herinneren van vrouwen die jaarlijks een busreis van een dag maakten voor vruchtbaarheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')