Ow Merisse dan heb ik het verhaal verkeerd begrepen hoor. Sorry voor die post van mij.quote:Op maandag 13 december 2004 10:35 schreef Merisse het volgende:
Verduidelijking
Ja ik denk ook wel dat het zo zal zijn bij mij (hoop ik toch...) Ik weet nu alleszins dat ik al erg meeleef met haar. Ze probeert nu ondertussen 8 maanden zwanger te worden en begint wat schrik te krijgen. We hebben er vorige week voor het eerst met elkaar (weliswaar via msn) over gesproken en ik was echt blij dat ze het ook eens aan mij kon vertellen dat ze het er moeilijk mee heeft. ik moest het altijd via mijn ma vernemen en mijn ma vertelde dan over mijn situatie tegen mijn zus) Ik vermoed dat ze het gewoon moeilijk vindt om er met mij over te praten omwille van mijn voorgeschiedenis. Ze durfde het mij eerst zelfs niet zeggen dat ze gestopt is met de pil. Dat vind ik dan weer zo jammer want het is en blijft mijn enige zus... ook al begrijp ik haar anderzijds heel goed.quote:Op maandag 13 december 2004 11:10 schreef miss_sly het volgende:
leonieke, ik was ook erg bang voor de dag dat mijn zusje zou vertellen dat ze zwanger was, maar het viel me zo ontzettend mee! Ik was alleen maar van harte blij voor haar. Natuurlijk heb ik mijn verdrietige momenten gehad, maar het belangrijkste gevoel was toch echt dat ik gewoon blij en gelukkig voor haar was.
Zoals je schrijft, in die volgorde ervaar ik het precies hetzelfde hoor Merisse. Om mezelf wat weerbaarder te maken heb ik een joekel van een muur opgetrokken en me volledig afgesloten voor het vrolijke gekwetter over bovenstaande onderwerpen; het probleem dat ik nu een beetje heb is, dat ik niet meer weet hoe ik me moet openstellen. Ik ben een kei geworden in het verbergen van mijn emoties en daar heb ik nu veel last van. Een hele tijd heb ik vriendinnen met kinderen, die wat verder weg wonen gemeden, zoiets van dat komt wel weer als deze periode voorbij is....quote:Op dinsdag 14 december 2004 08:50 schreef Merisse het volgende:
Vriendinnen/kennissen die vertellen dat ze zwanger zijn.
Dikke buiken en bevallingen.
Kraamvisites.
Ik wil er zo graag tegen kunnen maar ik kan er niet tegen. Ik wil er zo graag overheen zijn en niet kleinzielig en egoistisch reageren. Na die huilbui was ik helemaal niet opgelucht overigens. Ik schrok er alleen maar weer van hoe rauw mijn verdriet nog steeds is. Er is echt nog geen scherp kantje vanaf.
Katink, knuf voor joeVolgende week evaluatie he? Gaan ze dan nog iets onderzoeken denk je?
Miss Sly, hoe gaat het met jou? Hoe is het met Jens, zie je hem vaak? Niet moeilijk? Slik je nog dat supplement voor je cyclus (sorry naam kwijt)?
Die zoete pijn ja ... zo herkenbaarquote:Op dinsdag 14 december 2004 13:00 schreef miss_sly het volgende:
Soms is het toch wel verdrietig, maar het is een zoete pijn
ja, ik zal het er met ze over hebben, later. Nu nog niet, want zij is nu wat boos en ik teleurgesteld en daar komt vast geen goed gesprek van.quote:Op vrijdag 17 december 2004 11:21 schreef miss_dynastie het volgende:
jeej miss_sly, wat moeilijk, en ik vind het stiekum ook een beetje flauw
Tuurlijk moeten ze ook rekening met jou houden verdorie!
Ik zou het er wel met ze over hebben... met een babietje zit je in het begin zo in je eigen wereldje, misschien hebben ze niet eens door hoe ze je kwetsen en kun je ze daarop wijzen.
Dikke
Maakt niet uit, Miss Sly is er verdrietig van, daar gaat het over. En waar het werkelijk om gaat is, denk ik hoor, dat er in de eerste instantie een smoes is gebruikt. Jij zegt zoiets gewoon eerlijk en je familie kent je (quote:Op vrijdag 17 december 2004 13:18 schreef Leah het volgende:
Mijn ouders vinden dit helemaal niet leuk, maar helaas, voorlopig is het even niet anders.
Ik denk dus echt niet dat het iets is dat op jou betrekking heeft, Miss Sly, meer met het gevoel van je zus.
Misschien willen ze haar dolgraag terug geven maar durven het niet want hebben dan het gevoel te falen.quote:Op vrijdag 17 december 2004 13:03 schreef poemojn het volgende:
Wij hebben ook familie waarvan het nog erg de vraag is of zij zelf kinderen zullen krijgen, pas een miskraam gehad, en ik merk dat ik het tegenover hen veel moeilijker vind om ze net zo te behandelen als anderen. Bijv als iemand Myrthe vasthoudt en ze gaat huilen, dan krijgen mijn man en ik haar altijd terug om zelf te troosten, en evt vragen we daar om (hoeft eigenlijk nooit). Maar bij deze mensen is dat veel moeilijker; zij willen haar graag zelf troosten, en geven haar pas terug als het ze echt niet lukt, en dan is het voor iedereen een beetje pijnlijk als ze dan wel direct stil is.. Het is gewoon lastig om in zo'n situatie rekening te houden met elkaars gevoelens.
miss_sly, zo herkenbaarquote:Op vrijdag 17 december 2004 14:13 schreef miss_sly het volgende:
.. gedeeltelijk juist omdat ik bang ben bekeken te worden als de opdringerige vrouw die geen ind van zichzelf heeft en dus vast wel een ander kind zal toeeigenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |