abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23067776
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  † In Memoriam † donderdag 4 november 2004 @ 09:15:58 #2
43556 miss_dynastie
pi_23067950
Leonieke, allereerst een dikke knuf
Het is je nogal rauw op je dak gevallen, heb ik het idee... het is ook niet de meest slimme manier, hoe deze gyn het gebracht heeft (ik was er niet bij, maar dat gevoel krijg ik een beetje). Je planning zoals je hem had, wordt inderdaad waarschijnlijk onhaalbaar. Ik ben bang dat je daar keuzes in moet maken: trouwen oké, maar geen heeeel groot heeeeel duur feest, bijvoorbeeld. Een koophuis is ook niet per se noodzakelijk, maar ik weet natuurlijk niet hoe je nu woont, dus ik hou een slag om de arm Mag ik vragen wat je bedoelt met 'de kosten om zwanger te worden'? Moet je in België zelf meebetalen aan behandelingen?

Zou je niet eens overwegen om je schoonmoeder op de hoogte te brengen? Ze heeft natuurlijk geen flauw idee wat voor een verdriet het jou doet, mensen staan er vaak niet bij stil dat het niet bij iedereen een-twee-drie goedgaat. Hetzelfde voor je eigen moeder: praat met haar over je gevoel, zeg dat het je pijn doet en je het er moeilijk mee hebt, dan kan ook zij daar rekening mee houden.
pi_23068035
Joh, daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen
Je hebt toch ook weer een nieuw geopend....deeltje 4 alweer, ik had gehoopt dat dit topic niet zo lang nodig zou zijn, maar helaas...

Ik heb allebei jullie verhalen gelezen leonieke en Mariposa, en het lijkt me inderdaad erg moeilijk om zo een tijdsdruk opgelegd te krijgen, terwijl je het je eigenlijk anders had voorgesteld. En al zo jong die druk voelen voor iets wat je eigenlijk pas veel later had gedacht...

leonieke, ik zou me minder focussen op je moeder, zus en schoonmoeder, op wat zij doen en verwachten. Het gaat om jou en je vriend en jullie leven! Vertel je schoonmoeder anders eens dat het niet zo gemakkelijk is, wie weet hoe goed ze jullie dan misschien nog wel kan steunen in de toekomst! Vinden jullie zelf trouwen echt heel belangrijk? en ishet in Belgie niet mogelijk om goedkoop te trouwen, zoals in Nederland? er zijn hier zelfs dagen dat het (vrijwel) gratis is!

Mariposa, jullie hebben het al een beetje uitgedacht zie ik. En inderdaad, als je dadelijk gaat werken en je spaart redelijk, dan kun je heel veel sparen in 2 jaar! En als je dan een leuk iets groter huisje hebt is dat nog netjes voor je 30e!

knuffel voor jullie alletwee
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_23068679
quote:
Op donderdag 4 november 2004 09:23 schreef miss_sly het volgende:
knuffel voor jullie alletwee
Miss Sly, wat ben je toch lief
Ik moet wel zeggen dat ik al vanaf het begin hier meelees en ook veel aan jouw verhalen heb gehad wat betreft het vriendje dat nog niet wil. Ik ben blij dat er bij de mijne een kentering gaande is, al gaat het nog langzaam maar dat komt helemaal goed. Ik had ook begrepen dat jouw vriend er niet meer zo afwijzend tegenover staat en er al lichtjes over nadenkt dat kinderen ook leuke kanten hebben. Ik hoop dat jullie er ook snel uitkomen
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_23070335
quote:
Op donderdag 4 november 2004 10:09 schreef Mariposa het volgende:

[..]

Miss Sly, wat ben je toch lief
Ik moet wel zeggen dat ik al vanaf het begin hier meelees en ook veel aan jouw verhalen heb gehad wat betreft het vriendje dat nog niet wil. Ik ben blij dat er bij de mijne een kentering gaande is, al gaat het nog langzaam maar dat komt helemaal goed. Ik had ook begrepen dat jouw vriend er niet meer zo afwijzend tegenover staat en er al lichtjes over nadenkt dat kinderen ook leuke kanten hebben. Ik hoop dat jullie er ook snel uitkomen

ik ben blij dat jouw vriend al echt aan het bijdraaien is.
Mijn vriend kan al zien dat er ook wel leuke dingen zouden kunnen zijn, maar we zijn er nog lang niet. Hij is daar ook, zelfs als het niet in het gesprek past, erg duidelijk over.

voorbeeldje: we hadden het over het al dan niet tegelijk met de buren bouwen van een schuurtje in de achtertuin. hij heeft daar geen zin in en ziet er ook geen noodzaak toe, mij lijkt het wel wat. na wat heen en weer gepraat heeft hj gezegd het dan wel te willen doen. hij zei letterlijk: " ik wil het eigenlijk niet, maar niet zo heel erg niet, zoals ik nu nog over kinderen denk". dat was toch weer niet zo leuk...

Ik vind het erg moeilijk, en ik ben blij dat het wat dat betreft bij jullie in ieder geval goed lijkt te komen! Gelukkig konden jullie daar dan toch op tijd over praten en denken. Als je dat pas had kunnen doen als het moment daar is om actie te ondernemen, dan kom je nog al meer in tijdnood en wordt de druk nog groter...ik hoop dat het als het zo ver is voor jullie voorspoedig mag verlopen
pi_23070746
Eerst en vooral dank u wel allemaal voor de lieve woorden en voor de link naar het nieuwe topic, had ik over gekeken

Wat die keuzes betreft ivm trouwen en huis. Zowel mijn vriend als ik willen echt trouwen en een eigen huis hebben (de toekomst ook wat veilig stellen door niet levenslang te huren) Sowieso zal het geen te duur trouwfeest worden (maar een feest moet er komen ouders van mijn vriend zijn zelfstandig dus dat is als het ware een verplichting, ik had eens al lachend gezegd dat we misschien in het buitenland konden trouwen en dat viel niet echt in goede aarde ...) en het huis dat we gaan kopen zal sowieso kleiner zijn dan hetgeen we allebei hadden gehoopt. Niets aan te doen.. we willen ook allebei kinderen dus er moeten opofferingen voor gebeuren.

@mariposa: over het invriezen heeft de gyn mij niets gezegd (waarschijnlijk omdat ik nu nog niet echt aan het proberen ben) en ik ben echt blij dat jouw vriend aan het bijdraaien is (meestal is het inderdaad zo dat bezig zijn met kinderen al een klik kan vormen in de gedachten van iemand)

Aan mijn 'schoonmoeder' durf ik dat echt niet vertellen. Ze vroeg me vorige week of ik 'goedgekeurd' was door de gyn en daar heb ik dan maar volmondig 'ja' op geantwoord. Zo in de aard van: 'ja natuurlijk.. wat kan er nu verkeerd zijn aan mij...' Ik weet echt niet hoe ik er moet mee omgaan soms. Ik had het ook nog niet echt met mijn vriend besproken toen (ivm die vroege menopauze) en echt gepast vond ik het dan niet om er al iets over te zeggen. Die avond heb ik nog gebeld naar mijn ma (we wonen tijdens de week bij mijn vriend thuis) en sprongen de tranen in mijn ogen toen ik het vertelde. Zeker omdat zij dan ook begon over de probeersels van mijn zus om zwanger te raken. (ze doet het niet opzettelijk hoor, ze weet wel hoe ik er me bij voel, maar ik denk dat ze niet goed wist wat ze moest vertellen...)

Ik wou eigenlijk gewoon dat we wat meer tijd hadden, alles doen zoals gepland: eerst paar jaar werken, dan trouwen, dan zien voor een huis en dan pas kinderen... Maar beginnen aan kinderen zonder huis zie ik niet haalbaar. En een huis kopen zonder trouwen wil ik liever niet. Oh ja.. het is een warboel in mijn hoofd voor het ogenblik.

@miss_dynastie: wat ik bedoel met die kosten om zwanger te worden: je krijgt inderdaad een aantal dingen terugbetaald als er problemen zijn om zwanger te worden, maar ik kan me echt niet voorstellen dat ze alles 'gratis' gaan maken. Ik heb er al een aantal dingen over uitgezocht, maar zolang ik niet weet wat ze precies met mij gaan doen (hormonen misschien om eisprong op te wekken...) vind ik het wat moeilijk om info te vinden.

Maar nogmaals: dank u voor de lieve woorden allemaal.. Jullie zijn echt schatjes *knuf*

@sugar: ik had al heel mijn lap tekst getypt en op invoeren gedrukt en toen pas zag ik jouw post maar nogmaals bedankt

[ Bericht 4% gewijzigd door leonieke op 04-11-2004 12:00:11 (De belgen wat verdedigen ;)) ]
pi_23117123
Zo, ik heb net na mijn ontbijt mijn eerste monnikspeper-capsule ingenomen!

Hoewel ik er eigenlijk niets van verwacht, hoop ik stiekem dat er iets gebeurt en ik weer eens ongesteld wordt over een paar weken. Ik ben begonnen met 1 capsule per keer, dus 3 per dag, en mocht het niets doen, kan ik het nog een keer opvoeren naar 2. Ik ben benieuwd...
  zaterdag 6 november 2004 @ 11:56:39 #8
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_23117185
is er wat meer bekend hier over dat monnikspeper? Ik hoor t vaker maar weet eig niet precies waarvoor?
pi_23117513
Monnikspeper
Vitex agnus castus

Toepassingen:
- Herstelt hormoonbalans (o.a. na pilgebruik)
- Bij onregelmatige en pijnlijke menstruatie
- Tegen overmatig bloeden
- Bij onvruchtbaarheid (Progesteron tekort)
- Bij Premenstrueel Syndroom (PMS)
- Stimuleert de melkproductie
- Libidoversterkend voor man en vrouw
- Bestrijdt depressieve gevoelens (menopauze)

Monnikspeper stimuleert de functie van de hypofyse, de belangrijkste hormoonklier in de hersenen, en brengt zo de vrouwelijke hormonale cyclus in evenwicht. Het heeft een sterk reguleren effect bij onregelmatige en pijnlijke menstruatie en overmatige bloeding.

Monnikspeper helpt de normale ovulatie en menstruatie weer op gang te brengen als deze is verstoord, bijv. door langdurig gebruik van de anticonceptiepil. Ook verhoogt de plant de vruchtbaarheid, door de aanmaak van hormonen in de eierstokken in de tweede helft van de cyclus te stimuleren. Monnikspeper stimuleert daarnaast de melkproductie en versterkt voor zowel mannen als vrouwen het libido. Klachten die samenhangen met PMS, zoals pijnlijke en gevoelige borsten, hoofdpijn en ophoping in gezicht, voeten en handen, kunnen met Monnikspeper doeltreffen worden aangepakt.

Werkzaam plantendeel
Vruchten van de Vitex agnus castus met minimaal 0,2% flavonglycosiden.

Zwangerschap
Na de 3e maand van de zwangerschap het gebruik van Monnikspeper stoppen omdat het, wanneer het in latere maanden wordt toegepast, de melkproductie te vroeg op gang kan brengen.

Opmerking

Gebruiken stoppen bij het begin van In Vitro Fertilisatie (IVF).

-----------------------------------------------

Bovenstaande komt uit het boekje da tik erbij heb gekregen waarin alle producten van Vitelle staan.
Ik gebruik het dus omda tik PCO heb en hoop dat mijn eierstokken weer aan het werk gaan mbv dit.
pi_23117660
Miss_sly: sorry voor de domme vraag misschien maar wat bedoel je met PCO? En weet je eventueel of er mensen zijn die daar resultaat mee hebben?
pi_23117783
leonieke, er zijn geen domme vragen

van de freya-site ( www.freya.nl ):
PCOS is de afkorting van Poly Cysteus Ovarium Syndroom. Normaal komen na de menstruatie bij de vrouw in de eierstokken enkele follikels of eiblaasjes tot ontwikkeling, waarvan er meestal maar één verder groeit en tot eisprong of ovulatie komt. Bij vrouwen die aan PCOS leiden worden in de eierstok meerdere kleine follikels gevormd. Deze kunnen maar moeilijk tot groei en ovulatie komen. Dit wordt veroorzaakt door een verstoring in de natuurlijke hormoonbalans. De onderontwikkelde vochtblaasjes die zo ontstaan, worden cysten genoemd.

Bij mij komen deze follikels niet tot groei en er is geen ovulatie. Ik ben gestopt met de pil en in mei en heb 6 mei mijn laatste menstruatie gehad, de laatste van mijn pilgebruik dus. Daarna niets meer Ik ben nu dus zo'n 6 maanden overtijd ), en dat komt omdat ik geen ovulatie heb. En, zonder ovulatie geen eicel en geen zwangerschap. Slaapmeisje heeft monnikspeper gebruikt en ik meen dat het bij haar wel geholpen heeft, ze heeft uiteindelijk wel weer een cyclus gekregen.
pi_23118173
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 12:30 schreef miss_sly het volgende:
-PCOS-
Met andere woorden je krijgt dus ook geen eisprong?

Dat is dan misschien ook een beetje hetzelfde probleem als bij mij. Ik heb nog nooit 'zelf' menstruatie gehad. Met zelf bedoel ik dus: zonder dat er extra hormonen mee gemoeid waren. Mijn gyn zei me dat dat kwam omdat ik misschien heel weinig eicellen heb, maar ze sprak niet van PCOS.
Hoe hebben ze eigenlijk bij jou ontdekt wat het precies is? Bestaan er daar testen voor?
pi_23119348
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 12:51 schreef leonieke het volgende:

[..]

Met andere woorden je krijgt dus ook geen eisprong?

Dat is dan misschien ook een beetje hetzelfde probleem als bij mij. Ik heb nog nooit 'zelf' menstruatie gehad. Met zelf bedoel ik dus: zonder dat er extra hormonen mee gemoeid waren. Mijn gyn zei me dat dat kwam omdat ik misschien heel weinig eicellen heb, maar ze sprak niet van PCOS.
Hoe hebben ze eigenlijk bij jou ontdekt wat het precies is? Bestaan er daar testen voor?
ik krijg geen eisprong inderdaad, maar dat is niet altijd zo. Sommige hebben een hele lange cyclus of erg onregelmatig met minder eisprongen dan normaal, maar zo nu en dan toch wel. Sommige hebben wel een cyclus met eisprong.

Wat bedoel je met ' extra hormonen'? krijg jij hormonen, of slik je de pil?
Een vroege overgang en weinig eicellen heb ik ook wel eens gehoord, dus dat zou zeker wel kunnen. En heb je nooit gemenstrueerd, ook niet als tiener? Het is ' gewoon' nooit begonnen bij jou?

van Freya:
De diagnose PCOS wordt gesteld aan de hand van de ovulatieproblemen van een vrouw, in combinatie met een echobeeld van de eierstokken, waarin de kralenkrans te zien is. Verdere aanwijzingen kunnen worden gekregen door te kijken naar het gehalte testosteron en de verhouding tussen de concentraties FSH en LH in het bloed.

bij mij hebben ze inderdaad de kralenkrans geconstateerd en ik heb in het verleden al een laparscopie gehad, waarbij ze het ook nog eens via de patholoog hebben geconstateerd omdat ze er een stukje hadden uitgehaald en laten onderzoeken.
pi_23119599
Ik heb nog nooit uit mezelf gemenstrueerd, ook niet tijdens mijn tienerjaren. Ik heb wel al dufaston geslikt en daarop reageerde mijn lichaam gelukkiglijk wel en kreeg ik mijn maandstonden. Ik moest dan een half jaar stoppen met dufaston nemen en normaalgezien dacht de gyn dat mijn maandstonden wel gingen komen, maar dat is dus nooit gebeurd.
Nu neem ik al een aantal jaar de pil, dus dit is ook geen probleem. Het enige negatieve daaraan is dat ik nog steeds geen eisprong heb gehad.

Mijn baarmoeder en eierstokken hebben ze al een paar keer bekeken met een echo en allebei mijn gynaecologen zeiden dat er geen probleem was (ik ben verhuisd dus heb nu een andere gyn) met mijn baarmoeder.

Het meest vervelende voor het ogenblik vind ik eigenlijk dat ik nergens zekerheid over heb. Ik weet niet of ik ooit mijn maandstonden zou krijgen zonder extra hormonen, ik weet niet of ik genoeg eicellen heb, ik weet eigenlijk niets. De gyn veronderstelt gewoon dat ik weinig eicellen heb en dus vroeg in menopauze zou gaan. Maar ik kan dat pas weten -zegt ze- als ik eens probeer zwanger te worden. (maar dat is nu echt nog niet de bedoeling...)
pi_23119652
Hebben ze wel ooit onderzoek gedaan naar je hormoonspiegel enzo? Want vrouwen in de overgang hebben een andere samenstelling van de hormonen dan een jonge vruchtbare (of die je vruchtbaar zou verwachten gezien haar leeftijd) vrouw gedurende de maand.
pi_23120098
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 14:08 schreef miss_sly het volgende:
Hebben ze wel ooit onderzoek gedaan naar je hormoonspiegel enzo? Want vrouwen in de overgang hebben een andere samenstelling van de hormonen dan een jonge vruchtbare (of die je vruchtbaar zou verwachten gezien haar leeftijd) vrouw gedurende de maand.
Mijn gyn zei mij dat ze dat pas kan doen als ik een tijd gestopt ben met de pil te nemen. Maar dat is nu nog geen optie. Daarom ook dat ze zei dat ik moest zorgen dat ik al zes maand probeer zwanger te worden tegen dat ik 26 ben. Dan pas zou ze die test kunnen afnemen en zou er misschien nog tijd genoeg zijn om orde op zaken te stellen... zegt ze
pi_23120300
Het is natuurlijk logisch dat ze pas bloed kan testen als je geen pil slikt, want met de pil krijg je hormonen binnen en dus zegt het bloed niets over je eigen lichaam. Maar voor je aan de pil begon, is er toen nooit bloed geprikt en getest?
Waarom trouwens 26, is daar een reden voor?
Trouwens, als je wel al meer wilt weten over hoe je lichaam nu functioneert, kun je natuurlijk stoppen met de pil en condooms gebruiken, zodat je niet zwanger wordt, maar je lichaam wel de kans krijgt om zonder extra hormonen aan de slag te gaan.
pi_23149107
Hoi Leonieke, wat Miss-sly zegt is wel een goeie vind ik; nu alvast stoppen met de pil zodat ze die test kunnen doen. Misschien valt het allemaal wel mee en hoef je niks te overhaasten. Dan ben je in iedergeval even gerustgesteld, toch? En als je geen eisprong hebt, kun je ook niet zwanger raken, dus condooms zijn misschien ook niet nodig (al neem je dan natuurlijk wel een beetje risico)?

Miss-sly, je bent een schatje.

Updatje van mij; donderdag en zaterdag echo+bloedprikken gehad; er zitten 7 follikels klaar met nog een paar kleintjes. Dit viel me een beetje tegen, het worden er nl. steeds minder. Misschien went mijn lichaam aan de hormonen? Anyway, donderdag dacht de gyne dat het maandag al punctiedag zou zijn, maar zaterdag hebben ze besloten mij morgen nog een keer te bekijken, om de kleintjes de kans te geven nog bij te groeien. De eerste keer had ik er 10 eitjes, 4 embryo's, de 2e keer 8 eitjes, 2 embryo's en nu 7 eitjes...., 1 embryo!? Brrr, ik wordt een beetje nerveus. Het hoeft er natuurlijk maar eentje te zijn, maar toch. Verder was mijn baarmoederslijmvlies wel ruim 9mm dit keer en dat is wel positief.

Wel een ongelooflijke klunsdag gehad gisteren( kan er nu wel om lachen); moest op zaterdagochtend om 8uur in het ziekenhuis zijn. Drukke week gehad, dus op zaterdag om 6:30 mijn bed uit valt niet mee. Het formulier voor bloedprikken klaargelegd op tafel ------> vergeet ik dat dus
Hoop geharrewar in het ziekenhuis; er wordt niet geprikt zonder formulier. 2 nummertjes getrokken, 1 voor echo en 1 voor bloed. Ben ik tegelijkertijd aan de beurt
Komt normaal natuurlijk nooit voor. Verwarring alom in die wachtkamer...zucht.
Ik helemaal geflipt weer naar huis (kan weinig hebben met die hormoonfabriek )

Afijn, hoogtepunt komt dichterbij; waarschijnlijk woensdag de punctie
  Moderator zondag 7 november 2004 @ 22:56:03 #19
5428 crew  miss_sly
pi_23153609
katinka, wat een moeilijke spannende dagen. En dan ook nog eens zo'n hormoonfabriek die overuren draait!
mooi dat je baarmoederslijmvlies ruim 9 mm is! dat belooft toch een mooi bedje voor de embryootjes. Ik hoop zo voor je dat de kleinere follikels nog doorgegroeid zijn, dat kan toch best? en misschien zijn er dan toch meer dan 7 woensdag om aan te prikken. Ik ga daarvoor duimen in ieder geval, want je voelt je vast een stukje prettiger als je er meer mooie embryo's zijn, ook al is 1 goede al voldoende.

Sterkte deze dagen
  maandag 8 november 2004 @ 12:19:48 #20
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23162491
Miss Sly: koop je die monnikspeper bij de Tuinen ofzo? De drogist?

Verder een hele dikke voor alle meiden hier.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  Official ESF Kreviewer maandag 8 november 2004 @ 12:20:58 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_23162514
Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat, dan heeft de natuur het zo gewild.

Opgelost, slotje.
  maandag 8 november 2004 @ 12:27:08 #22
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23162652
Ga er toch niet op in... Daar kicken die kleuters op. Hij zit alleen maar een 'shockerende' mening te hebben om een te klein pikkie te overcompenseren. Als hij geld had gehad had hij een dure auto gekocht. Maar dat kan niet dus komt hij hier zieken. Zo'n tiepje is het
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  Official ESF Kreviewer maandag 8 november 2004 @ 12:29:09 #23
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_23162695
quote:
Op maandag 8 november 2004 12:25 schreef lady-wrb het volgende:
tis maar de vraag of anderen op jouw geweldig onderbouwde mening zitten te wachten
Het is maar de vraag of jullie hier het alleenrecht hebben om een eenzijdige mening te verkondigen.

[edit]Josti opmerkingen kunnen dan weer niet niet! Doe nou gewoon niet Krea!

[ Bericht 25% gewijzigd door BE op 08-11-2004 12:34:24 ]
  maandag 8 november 2004 @ 12:29:50 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23162710
quote:
Op maandag 8 november 2004 12:20 schreef Kreator het volgende:
Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat, dan heeft de natuur het zo gewild.

Opgelost, slotje.
Nee, dan staat het iedereen vrij de natuur een handje te helpen.
Bedankt voor je bijdrage Krea... Ga je nu weer ergens anders spelen?
  Moderator maandag 8 november 2004 @ 12:30:21 #25
5428 crew  miss_sly
pi_23162730
Spindizzy, wat kun je mooi spinnig doen

anyway, om antwoord te geven op je vraag: ja, ik hebhet bij de Tuinen gekocht, maar ze verkopen het ook wel bij andere drogisten of apotheken. Ik heb de capsules van Vitelle. Het viel me in prijs trouwens nogal mee: ¤ 7,25 voor een potje met 50 capsules. Ik heb er intussen al 7 op, en ik zit gek genoeg al gewoon te wachten op een reactie van mijn lichaam of zelfs een menstruatie de menselijke geest is misschien nog wel gekker dan het lichaam, in mijn geval dan he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')