Nee, zo moet je het niet zien denk ik. Ze willen met de DS een tweede handheldlijn neerzetten waarschijnlijk. Mijn gok is dat ze met de Gameboy richting de kleine kinderen willen gaan en met de DS naar de oudere doelgroep.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Dan is dat wel een negatief punt voor de DS dan. 't meer een tussendoor-product ipv dé opvolger van de GBA. Want dan draaien de games voor de GBA2 natuurlijk weer niet op de DS.
Klopt, maar dat kun je van alles wel zeggen. Als er niet speciaal gebruik wordt gemaakt van het grote scherm van de PSP (meer in het beeldje, ipv alles groter maken) heb je er ook niet veel aan.quote:Op donderdag 9 december 2004 @ 21:08 schreef jimjim1983:
als er niks mee gedaan wordt wel.
Ah, op die manier. Ik denk dat ik wel een van beide apparaatjes ga kopen, maar ik heb nu nog geen voorkeur voor of de DS of PSP. Maar als het de DS wordt, wil ik natuurlijk wel een apparaat dat een paar jaar meekan.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:21 schreef Cerbie het volgende:
Nee, zo moet je het niet zien denk ik. Ze willen met de DS een tweede handheldlijn neerzetten waarschijnlijk. Mijn gok is dat ze met de Gameboy richting de kleine kinderen willen gaan en met de DS naar de oudere doelgroep.
is niet helemaal waar, met een groter scherm is het gewoon lekkerder om naar te kijken en op te spelen.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:21 schreef Cerbie het volgende:
Klopt, maar dat kun je van alles wel zeggen. Als er niet speciaal gebruik wordt gemaakt van het grote scherm van de PSP (meer in het beeldje, ipv alles groter maken) heb je er ook niet veel aan.
jah dat denk ik ook...het ligt vooral aan de games...die bepalen denk ik welke console "de beste" is (zet het expres tussen aanhalingstekensquote:Op donderdag 9 december 2004 21:43 schreef HansvanOchten het volgende:
Toen ik in amerika was heb ik even met zo'n ding gespeeld.
Hoewel het best leuk is met een touchscreen is het toch meer een speeltje voor even.
Wil je echt gamen denk ik dat de PSP beter is.
Daar sluit ik me bij aanquote:Op donderdag 9 december 2004 21:48 schreef jimjim1983 het volgende:
het apparaat dat de beste PES of Winning Eleven heeft koop ik
En DAT is dus niet waarquote:
Das natuurlijk poep wat je nu lult. Dat tweede scherm zit er om gameplay naar een hoger niveau te tillen en om nieuwe mogelijkheden te scheppen. Als dat niet wordt gebruikt is dat kut, want daarvoor koop je juist een DS lijkt me zo. Anders kan je fijn verder gamen op je GBA SP.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:21 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Klopt, maar dat kun je van alles wel zeggen. Als er niet speciaal gebruik wordt gemaakt van het grote scherm van de PSP (meer in het beeldje, ipv alles groter maken) heb je er ook niet veel aan.
Voor RTS?! Dan denk ik dat je manschappen maar 1 pixel groot zijn.quote:Op donderdag 9 december 2004 23:18 schreef BMH het volgende:
Ik vind de DS ook veel potentie hebben voor RTS games. Gewoon lekker met je stylus je manschappen selecteren en de locatie waar ze heen moeten aantikken. Ook games als Wario ware: touched lijken me erg leuk. Ik reis namelijk iedere dag minimaal 2x 30 min met de trein, en een uber groot spel is natuurlijk niet zo handig voor 30 min (lees: RPG etc).
Ik wel.quote:Op donderdag 9 december 2004 23:41 schreef Ruzbeh het volgende:
Een betere topictitel had ik echt niet kunnen verzinnen.
Dude, jij bent Sony-fanboy, ik bedoel, so whatquote:Op vrijdag 10 december 2004 01:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik wel.
DS vs. PSP: Waar de Nintendo-fanboys met waardeloze argumenten de PSP proberen af te kraken.
Het lijkt wel alsof ze persoonlijk wat tegen Sony hebben... ze dringen zelfs door tot in de PSP-topics!![]()
Klopt, maar ik heb wel respect voor de DS en dat respect is niet bepaald wederzijds.quote:Op vrijdag 10 december 2004 01:18 schreef Rodie83 het volgende:
Dude, jij bent Sony-fanboy, ik bedoel, so what
En welke clown heeft die onzin nou weer in de OP gestopt?quote:[DS-plaatje]
...
Memory Main memory: 4MB (evenveel als PS2)
Ik ben het er meeeens.quote:"The old formula for success--the combination of high-specification game consoles and advanced graphics--is no longer working," he said."
true. Ik stond ook versteld dat hij dit soort texten uit zijn mond krijgt. Prachtigquote:Op vrijdag 10 december 2004 10:24 schreef speknek het volgende:
Als er iemand geen succes heeft is het Satoru Iwata wel.
Heb je gezien wat er op een GBA scherm past van 240 x 160? Nee? NOU DAN.quote:Op vrijdag 10 december 2004 01:25 schreef Markster het volgende:
lol RTS op een handheld, ja tuurlijk!
Voor de GBA bestaat al een starcraft kloon genaamt: Mech Platoon:quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:53 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Heb je gezien wat er op een GBA scherm past van 240 x 160? Nee? NOU DAN.
Maar dat is ook logisch natuurlijk op geen gba.quote:Op vrijdag 10 december 2004 15:05 schreef Markster het volgende:
moet je nou zien, echt te triest
Verneukt het het starcraft
Dan ben je heel dom. Nu is het al sowieso onmogelijk dat de PSP meer dan de DS verkocht wordt.quote:Op vrijdag 10 december 2004 15:50 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik als objectieve Xbox fanboy zie dat de DS van Nintendo geen partij is voor de PSP.
Damn de nintendo fanboysquote:Op vrijdag 10 december 2004 15:55 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dan ben je heel dom. Nu is het al sowieso onmogelijk dat de PSP meer dan de DS verkocht wordt.
In Japan was er al aangegeven, 60% van de retailers gingen voor de DS, 20% voor de PSP, 20% voor geen beide.
In Japan en in de VS zijn ze ongelofelijk hard verkocht.
Volgens mij richten ze zich ook op 2 verschillende doelgroepen... Nintendo blijft gewoon de jongere gamer bestoken gezien de huidige line-up (met helaas veel fruitige kleurtjes). Het design van de DS is gelukkig nog aangepast, maar het beeldscherm is gewoon te klein... of er zit teveel plastic omgeenquote:Op vrijdag 10 december 2004 15:50 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik als objectieve Xbox fanboy zie dat de DS van Nintendo geen partij is voor de PSP.
Het is er maar één hoor.quote:
Mja dat had ik inmiddels ook door, heb het gewoon uit de vorige OP overgenomen. Als je wat beters hebt, geef het maar. Dan ga ik nu even het plaatje van die PSP resizen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 01:25 schreef P-Style het volgende:
[..]
En welke clown heeft die onzin nou weer in de OP gestopt?Die PSP specs zijn ook achterhaald trouwens.
Het klinkt misschien vreemd voor je, maar dat gevoel heb ik ook, maar dan omgekeerdquote:Op vrijdag 10 december 2004 01:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik wel.
DS vs. PSP: Waar de Nintendo-fanboys met waardeloze argumenten de PSP proberen af te kraken.
Het lijkt wel alsof ze persoonlijk wat tegen Sony hebben... ze dringen zelfs door tot in de PSP-topics!![]()
EA's poging om snel even alle nieuwe Nintendo DS eigenaren geld af te roffelen. Clipping problemen, slechte graphics & geluid. jakkes. Draait wel 60 fps & heeft draadloos lan & download functie, dus dat zijn wel voordelen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:00 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Madden NFL 2005 is wel even schrikken op de DS trouwens... wat een slechte graphics![]()
Alleen omdat het scherm van de PSP groter is dan een scherm van de NDS is het eeneens "te klein". Slaat werkelijk nergens op.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:45 schreef Cerbie het volgende:
Ik zie nu wel mensen zeiken over de DS dat ie er plastic uitziet en het schermpje véél te klein is. Ik ben benieuwd hoeveel mensen dat nog steeds zeggen als ze er even mee hebben gespeeld (als ze die schok aankunnen, het ding dat ze als kiddy afkraken blijkt toch wel 'stoer' te zijn).
Er zijn toch al mensen op Fok! die de DS hebben, als die nou eens hun ervaringen met de schermgrootte en het uiterlijk posten, of een mooie foto van de DS op een bureau bijvoorbeeld, dat soort foto's zeggen veel meer dan de opgeleukte PRplaatjes
Is er eigenlijk al een aantal pre-orders bekend?quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:54 schreef Ruzbeh het volgende:
Nog 2 dagen en de PSP is uit in Japan.
Koopt één persoon alle nintendo DS' op? Bill Gates is wel rijk maar het lijkt me nou niks voor hemquote:
In mijn geval slaat het op de verhouding van het beeldscherm tot de behuizing. Niet per sé de functionele afmeting van het beeldscherm. Dat vind ik bij de PSP mooier. Het is een beetje het verhaal van de oude computerbeeldschermen en de flatscreens...quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:55 schreef BMH het volgende:
Alleen omdat het scherm van de PSP groter is dan een scherm van de NDS is het eeneens "te klein". Slaat werkelijk nergens op.
Hoe zou een niet-fanboy nou ooit een DS kunnen kopen... Stel je voor!quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:09 schreef peristilius het volgende:
[..]
Koopt één persoon alle nintendo DS' op? Bill Gates is wel rijk maar het lijkt me nou niks voor hem![]()
Niet zo serieus nemen, ik denk ook heus niet dat alleen nintendo fanboys een DS kopen, ik denk alleen wel dat er veel fanboys tussenzitten, omdat nintendo nou eenmaal een apart soort games maakt.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:14 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Hoe zou een niet-fanboy nou ooit een DS kunnen kopen... Stel je voor!
Ik ben jong en opgegroeid met een nes, ik denk dat heel veel mensen die vroeger ook fan waren van nintendo (waaronder ik) het een beetje zat worden. Ik vond/vind een hele hoop nes spellen heel leuk, maar ongeveer vanaf de n64 vind ik het allemaal niet meer zo geweldig, dus ga ik voor een Playstation/Xboxquote:Op vrijdag 10 december 2004 17:18 schreef wart het volgende:
Als ik één van beide handhelds zou willen kopen, zou ik gewoon de DS kiezen. Hoewel ik enigszins bevooroordeeld ben als trouwe Nintendo-fanboy (wat is daar mis mee?), vind ik als ik objectief ben de DS het betere systeem.
Het argument dat de DS gericht is op een jonger publiek vind ik grotendeels onzin. Dankzij goede third paty support komen er meer games uit dan alleen die met de "vrolijke kleurtjes" van Nintendo.
Mario-games worden trouwens toch al door een ouder publiek gespeeld (nostalgie), omdat de jongere generatie de oude Nintendo franchises bijna niet kent (ironisch: ze zijn opgegroeid met de PlayStation).
Het concept van de DS lijkt me daarbij leuker, omdat het zeer innovatieve en toegankelijke gameplay levert. Verslavende kleine spellen, gebruikmakend van de touchscreenfunctie, die je tussendoor speelt als je een half uur onderweg bent. Dat is ook mijn idee van een handheld. Als ik uitgebreide rpg's of spellen met top-notch graphics wil spelen doe ik dat thuis op een pc of console.
Afgezien daarvan vind ik de DS ook vanuit technisch oogpunt een beter uitgewerkt ontwerp. Als ik lees over de PSP krijg ik vermoedens van een gehaast ontwerp om kosten wat kost vast te houden aan de gestelde releasedatum. Een aantal zaken als batterijduur, verkoopprijs en bescherming van het display zijn in het ontwerp sterk onderbelicht gebleven.
Sony heeft mijn inziens de handheldmarkt niet goed onderzocht en lanceert nu een specs-monster met universeel (grijze muizen-) design dat niet eens in je broekzak past. Voor sommige mensen zal het allicht wat zijn, maar ik hoef 'em echt niet. Geef mij maar de DS.
Nintendo heeft het "probleem" dat zijn eigen franchises (zelda, mario, metroid, donkey kong etc) zo populair zijn dat die het meest verkocht worden voor elk Nintendosysteem. Van elke 3rd party publisher's titel die op alle platformen uitkomt, verkoopt de Cube vrijwel altijd het slechtst (Soul Calibur was bijvoorbeeld een uitzondering... vanwege Link uit -jawel- Zelda).quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:18 schreef wart het volgende:
Het argument dat de DS gericht is op een jonger publiek vind ik grotendeels onzin. Dankzij goede third paty support komen er meer games uit dan alleen die met de "vrolijke kleurtjes" van Nintendo.
Ik meen dat de third party support voor de GBA en oudere Gameboy versies nog niet zo slecht is/was. Maar je hebt gelijk dat Nintendo het vooral moet hebben van haar eigen franchises wat betreft de verkoop van hun consoles. De franchises zijn ook de reden dat ik Nintendo consoles koop.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:34 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Nintendo heeft het "probleem" dat zijn eigen franchises (zelda, mario, metroid, donkey kong etc) zo populair zijn dat die het meest verkocht worden voor elk Nintendosysteem. Van elke 3rd party publisher's titel die op alle platformen uitkomt, verkoopt de Cube vrijwel altijd het slechtst (Soul Calibur was bijvoorbeeld een uitzondering... vanwege Link uit -jawel- Zelda).
Mensen (waaronder ik) kopen een Nintendo systeem vanwege de Nintendo franchises, niet vanwege de 3rd party publishers. 3rd party publishers en Nintendo gaan sowieso niet zo fantastisch samen. Wat te denken van Resident Evil 4 die eerst cube exclusive was? Andere top games die niet op de cube komen zoals Silent Hill, GTA, etc.
En de reden dat veel mensen ze niet kopenquote:Op vrijdag 10 december 2004 18:10 schreef wart het volgende:
[..]
Ik meen dat de third party support voor de GBA en oudere Gameboy versies nog niet zo slecht is/was. Maar je hebt gelijk dat Nintendo het vooral moet hebben van haar eigen franchises wat betreft de verkoop van hun consoles. De franchises zijn ook de reden dat ik Nintendo consoles koop.
Dat klopt ook. Er is/was immers geen concurrentie. Maar als je kijkt naar verkoopcijfers, dan staan de Nintendo games altijd bovenaan. Nu de DS moet concurreren met de PSP is dat concurrentievoordeel is dus weg.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:10 schreef wart het volgende:
[..]
Ik meen dat de third party support voor de GBA en oudere Gameboy versies nog niet zo slecht is/was.
PSP krijgteen FF & De DS ook.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:37 schreef Cerbie het volgende:
Final Fantasy, komt die reeks nu alleen uit op de DS, of toch ook op de PSP, weet iemand hoe dat zit
Waarom zouden third parties dit keer de DS niet goed supporten. Nintendo heeft haar licentiebeleid grondig aangepast en het voordeel van een nu al grote userbase (ze hebben hun product dit keer wel als eerste gelanceerd). Nintendo weet inmiddels echt wel wat marketing inhoudt.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:22 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dat klopt ook. Er is/was immers geen concurrentie. Maar als je kijkt naar verkoopcijfers, dan staan de Nintendo games altijd bovenaan. Nu de DS moet concurreren met de PSP is dat concurrentievoordeel is dus weg.
Zelda verkoopt consoles en handhelds samen met Metroid, net als Mario dat vroeger deed (ik kan nu geen mariospel meer zien... na super mario world is het bergafwaards gegaan met de franchise). De GBA verkoop werd ook nog eens gestimuleerd door de pokémon -shudder- spellen. en later werden de verkopen nog weer eens gestimuleerd door steeds weer nieuwe kleuren en dergelijke uit te brengen.
De 3rd party publishers hebben niet bijgedragen aan een extra verkoop van gba's en ik verwacht dat bij de DS ook niet.
De marketing is het probleem niet... het is de doelgroepbenadering + het fysieke product. Het is misschien een beetje een overdreven vergelijking, maar je krijgt een volwassen man ook niet zover dat hij een "my first Sony" gaat kopen voor zichzelf... alle marketinginspanningen ten spijt.quote:Op vrijdag 10 december 2004 19:21 schreef wart het volgende:
[..]
Waarom zouden third parties dit keer de DS niet goed supporten. Nintendo heeft haar licentiebeleid grondig aangepast en het voordeel van een nu al grote userbase (ze hebben hun product dit keer wel als eerste gelanceerd). Nintendo weet inmiddels echt wel wat marketing inhoudt.
Niet DE FF7, maar een prequel ervan.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:54 schreef Ruzbeh het volgende:
FFVII komt voor de PSP. Japanse FFIII komt voor de DS.
Later misschien meer.
ik vind eigenlijk de DS, als je het bovenste deel wegdenkt, meer op een GBA lijken maarja.quote:Op vrijdag 10 december 2004 20:47 schreef Martinaz het volgende:
Ik vind eigelijk de PSP een beetje op het uiterlijk van de gba lijken ,kijk naar de plaatjes en je ziet van de vormen eigenlijk weinig verschil en bovendien HOE weten mensen dat de PSP beter is dan de DS want :1) PSP release ,25 minder spellen dan geplant 2) Nintendo heeft VEEL ervaring op dat soort gebieden al iets van 25 jaar 3) bekender + meer reclame
dus ik ga voor de DS![]()
En van wie heb je dat gehoord? Het Nintendo-stemmetje in je hoofd?quote:Op vrijdag 10 december 2004 19:57 schreef BMH het volgende:
Ik hoor net dat de PSP GEEN analoge stick heeft. Die stick die erop zit is ook gewoon digitaal.
NDS blijft dus met haar touchscreen wel wat analoger.
Ik weet niet waar jullie die onzin vandaan halen, maar dit is helemaal niet waar. Geef me één reden waarom Sony óóit twee digitale D-pads op hun PSP zou zetten.quote:Op vrijdag 10 december 2004 21:01 schreef Cerbie het volgende:
Klopt, dat stickie is eigenlijk gewoon een D-pad met een paar meer richtingen.
Dus? Dit zegt niks over het product en nog veel minder over de vele spellen die nog gáán komen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 20:47 schreef Martinaz het volgende:
1) PSP release ,25 minder spellen dan geplant.
Nintendo had ook véél ervaring toen Sony hun Playstation 1 op de markt brachten.quote:2) Nintendo heeft VEEL ervaring op dat soort gebieden al iets van 25 jaar
O, ja?! Hoe kom je daarbij?quote:3) bekender + meer reclame
Lijkt me ook vrij zinloos iddquote:Op vrijdag 10 december 2004 21:16 schreef P-Style het volgende:
[..]
En van wie heb je dat gehoord? Het Nintendo-stemmetje in je hoofd?
[..]
Ik weet niet waar jullie die onzin vandaan halen, maar dit is helemaal niet waar. Geef me één reden waarom Sony óóit twee digitale D-pads op hun PSP zou zetten.
Da's de redenatie van iemand die iederwijs heeft gevolgdquote:Op vrijdag 10 december 2004 21:20 schreef P-Style het volgende:
O, ja?! Hoe kom je daarbij?
Inderdaad! Haha!quote:Op vrijdag 10 december 2004 21:22 schreef ScienceFriction het volgende:
Da's de redenatie van iemand die iederwijs heeft gevolgd
De PSP ook.quote:Op vrijdag 10 december 2004 21:23 schreef koekiemonster het volgende:
mijn keuze is gevallen op de NDS. Ik wil gewoon wat anders en de nDS belooft dat te bieden.
Hands-on van Gamespot.quote:Op vrijdag 10 december 2004 21:16 schreef P-Style het volgende:
[..]
En van wie heb je dat gehoord? Het Nintendo-stemmetje in je hoofd?
Dequote:Op vrijdag 10 december 2004 21:31 schreef ScienceFriction het volgende:
Het voordeel van de DS zou voor mij bij het spel Madden NFL 200x zijn, zodat ik even snel kan formatie shiften en routes kan wijzigen zoals ik dat wil, zonder een audible set... Kijk dan is zo'n 2e scherm wel handig... Kun je mooi de X's en O's tekenen
quote:Op vrijdag 10 december 2004 21:41 schreef BMH het volgende:
[..]
Hands-on van Gamespot.
Reageer ff normaal pls. Je kleineringsacties iriteren nogal.
Waarom heet het dan nog steeds analog stick in de gamespot hands-on?quote:All the buttons used for the PSP are located on the front of the handheld, with the only exceptions being the L and R buttons which are located on the top. The button alignment on the PSP is pretty much identical to a PlayStation 2 controller, so if you're used to the console, you'll have no issues playing games on the PSP. There's an analog disc located at the bottom of the d-pad, but it feels quite a bit different from the sticks featured on the PS2's Dual Shock controller and might take some getting used to. Instead of tilting, the analog stick slides in whatever direction you push it. The surface of the analog button is a bit rough, so that it won't slip while you're using it.
quote:Op vrijdag 10 december 2004 21:41 schreef BMH het volgende:
Hands-on van Gamespot.
Reageer ff normaal pls. Je kleineringsacties iriteren nogal.
Reageer zelf eens normaal in plaats van alles door je Nintendo-bril te bekijken.quote:There's an analog disc located at the bottom of the d-pad, but it feels quite a bit different from the sticks featured on the PS2's Dual Shock controller and might take some getting used to. Instead of tilting, the analog stick slides in whatever direction you push it. The surface of the analog button is a bit rough, so that it won't slip while you're using it.
Bron: Gamespot
Nee, dat kan nu ook alquote:Op vrijdag 10 december 2004 21:47 schreef P-Style het volgende:
[..]
De [afbeelding]'s en [afbeelding]'s?
scheelt weinig, maar ik heb nergens gelezen dat het een digitale stick is eigenlijkquote:
Het spijt me zeer Cerbie, maar wat je hier verkondigt is totale onzin.quote:Op vrijdag 10 december 2004 21:56 schreef Cerbie het volgende:
Dat is al door meerdere bronnen gemeld, dat knuppeltje is een stickje dat je analoog kan duwen, maar niet analoge signalen doorgeeft. Je kan hem dus wel traploos naar een richting duwen, maar hij zal alleen als je hem omhoog duwt het signaal 'omhoog' of 'niet omhoog' doorgeven. Is al door diverse bronnen gemeld
Wees maar niet bang. Ik draaf niet door.quote:Maar doe even rustig, ik heb het idee dat je doordraaft P-Style, zeker met die reactie met die zwaaismilieHij zegt alleen dat hij een DS wil omdat het ontwerp een nieuw concept is, niet dat de PSP slecht is en geen origineel concept heeft (als hij dat laatste had gezegd was ik het er overigens wel mee eens geweest, ik blijf erbij dat meer specs geen origineel concept is)
En terecht, want is IS ook onzin!quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:04 schreef Cerbie het volgende:
Hm nu weet ik het ook niet meer zeker
* Cerbie neemt een twijfelstandpunt over de analoge stick in
Schijnbaar ligt het probleem bij jou en voel je je nogal snel persoonlijk aangevallen...quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:22 schreef Cerbie het volgende:
Ik heb wel leugens nodig dan? Ik zat misschien fout met die stick, maar dan gebruik ik maar meteen overal leugens? Zo kom je nu wel over
Mja ik ben weg, ga nog even verder met Eternal Darkness
Sarcasme kan ik dan soms weer wèl waarderen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:36 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik hoorde dat Sony van de PSP alle knoppen er vanaf gaat halen en een muis gaat gebruiken en 16 batterijen nodig heeft en dat het beeldscherm een resolutie van 16 bij 24 heeft en verder dat je er alleen een joystick op aan kunt sluiten en dat er geen 3rd party titels voor uit gaan komen en dat ze alleen maar superman spellen gaan maken... En de kleur wordt fruitig roze... het geluid wordt weer mono... 16 kleurenbeeldscherm...
die kleur is dan wel weer wat minderquote:Op vrijdag 10 december 2004 22:36 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik hoorde dat Sony van de PSP alle knoppen er vanaf gaat halen en een muis gaat gebruiken en 16 batterijen nodig heeft en dat het beeldscherm een resolutie van 16 bij 24 heeft en verder dat je er alleen een joystick op aan kunt sluiten en dat er geen 3rd party titels voor uit gaan komen en dat ze alleen maar superman spellen gaan maken... En de kleur wordt fruitig roze... het geluid wordt weer mono... 16 kleurenbeeldscherm...
Nee.quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:53 schreef Ruzbeh het volgende:
Niemand commentaar op die kirby game?
Ik vond er niet veel aan... ik zie niet wat het 2e scherm toevoegt... of werd ik afgeleid door al die japanse tekstenquote:Op vrijdag 10 december 2004 22:53 schreef Ruzbeh het volgende:
Niemand commentaar op die kirby game?
Nou je kan tekenen op de gamewereld. En Kirby reageert erop.quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:56 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik vond er niet veel aan... ik zie niet wat het 2e scherm toevoegt... of werd ik afgeleid door al die japanse teksten
Hehe... nee, je bent niet de enige.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:07 schreef superheist het volgende:
ben ik de enige die het ontwerp van de DS een beetje "lomp" vind vergeleken met die van de PSP? geen flamebait
Eind Maart 2005!quote:gelukkig komt die psp pas ver in 2005 uit, heb ik nog wat tijd om te sparenmisschien een goed cadeau voor als ik slaag
zie veel reacties dat die DS de PSP "ownt" enzo.. het ontwerp is gewoon niet mooi. misschien functies etc. maar daar heb ik het niet overquote:
Ik vind hem mooi, maar ik vind de PSP wel mooier.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:18 schreef superheist het volgende:
[..]
zie veel reacties dat die DS de PSP "ownt" enzo.. het ontwerp is gewoon niet mooi. misschien functies etc. maar daar heb ik het niet over
Doe je research is wat beter voor je loze informatie verstrekt. Die "analoge" stick op de PSP = gewoon digitaal.quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:10 schreef P-Style het volgende:
[..]
En terecht, want is IS ook onzin!
Bron: games.fok.nlquote:Op vrijdag 10 december 2004 23:16 schreef Ruzbeh het volgende:
Bron?
Das ook niet compleet. DOPE.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:32 schreef ScienceFriction het volgende:
DS
Wario Ware: Touched - 28 februari
Yoshi's Touch & Go - 28 februari
Pac Pix - 28 februari
Need for Speed DS - 28 februari
De Urbz - 24 maart
Tiger WooDS - 24 maart
Zoo Keeper - 24 maart
Hier loopt de gemiddelde gamer dus niet warm voor...
De gemiddelde gamer mag in de stront zakken. Wario ware: touched?quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:32 schreef ScienceFriction het volgende:
DS
Wario Ware: Touched - 28 februari
Yoshi's Touch & Go - 28 februari
Pac Pix - 28 februari
Need for Speed DS - 28 februari
De Urbz - 24 maart
Tiger WooDS - 24 maart
Zoo Keeper - 24 maart
Hier loopt de gemiddelde gamer dus niet warm voor...
Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar vanuit zakelijk oogpunt moet je ook zorgen dat er een bepaald soort aanbod is voor een handheld. Ik neem aan dat Nintendo zoveel mogelijk DSen wil verkopen en dat gaat je met zulk soort spellen niet lukken. Maar ik vraag me de laatste tijd überhaupt af wie de doelgroep van Nintendo nou eigenlijk is... liever specifieker dan de doelgroep van "familie"... daar kun je als marketeer nl weinig mee.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:37 schreef BMH het volgende:
Het gaat mij om wat IK leuk vind, en dat zijn deze games.
Nintendo domineert de handheld markt al 15+ jaar. De Nintendo DS is en zal een succes zijn. Dat is een feit. De PSP word ook een succes, maar wel voor een andere doelgroep.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:49 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar vanuit zakelijk oogpunt moet je ook zorgen dat er een bepaald soort aanbod is voor een handheld. Ik neem aan dat Nintendo zoveel mogelijk DSen wil verkopen en dat gaat je met zulk soort spellen niet lukken. Maar ik vraag me de laatste tijd überhaupt af wie de doelgroep van Nintendo nou eigenlijk is... liever specifieker dan de doelgroep van "familie"... daar kun je als marketeer nl weinig mee.
Ik juig het overigens toe dat er ook games zijn die anders zijn andere games, nieuw concept, nieuwe besturing, nieuwe benadering etc. Er is nl de laatste tijd erg veel van hetzelfde op de markt. Zelfs Nintendo maakt zich schuldig aan uitmelken van zijn cash cows, terwijl Nintendo bekend stond om de innovatieve features en nieuwe franchises.
Goed ik heb even "research" gedaan en ik moet toegeven, je hebt gelijk. Je hebt gelijk in de zin dat je een bron hebt gevonden. Maar de bron die je geeft is gelijk het énige wat ik erover kan vinden. Een stel kerels die zeggen dat ze gehoord hebben dat developpers zeggen dat hij eigenlijk niet analoog is.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:27 schreef BMH het volgende:
Doe je research is wat beter voor je loze informatie verstrekt. Die "analoge" stick op de PSP = gewoon digitaal.
Ik quote van een redacteur bij gamespot: "The big adition here is this little disc (pookje). Now it sounds like, from what we heard from developers is that this disc is not analog. Thu is dows feel like ...."
Scroll naar 2 min 22 sec
In het verleden gehaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomstquote:Op vrijdag 10 december 2004 23:53 schreef BMH het volgende:
[..]
Nintendo domineert de handheld markt al 15+ jaar. De Nintendo DS is en zal een succes zijn. Dat is een feit.
Sega had toch helemaal niet veel platvorms tegelijk?quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:00 schreef ScienceFriction het volgende:
In het verleden gehaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst![]()
De Nintendo DS is en zal een succes zijn. Dat is een feit.
Ehm... je kunt geen feiten voorspellen...
Nintendo moet wel oppassen dat het niet dezelfde val trapt als SEGA heeft gedaan door straks teveel platforms te hebben met de Cube, GBA, DS en dan ook nog de opvolger dan de GBA en de Cube.
In de consumentenwereld van tegenwoordig gaat het er niet om of je een functie gebruikt, maar of het apparaat die functie bezit. Ik bedenk de regels ook niet, maar toch is het zo. Kijk voor de aardigheid eens naar je mobiele telefoonquote:Op vrijdag 10 december 2004 23:53 schreef BMH het volgende:
Ik intresseer mij echt in de mogelijkheden van de DS, de PSP trekt mij niet zo aan. Ik heb een Ipod, en game consoles. Ik ben niet vaak/lang weg van mijn huis, dus waarom zou ik in godsnaam films willen kijken op me handheld. Voor op school? Ja right.
Sega Mega drive, 32X add on, de Mega CD en de Saturn + nog de Master system en de handheld.... is toch een beetje veel het goede of niet?quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:02 schreef P-Style het volgende:
[..]
Sega had toch helemaal niet veel platvorms tegelijk?
quote:Op vrijdag 10 december 2004 19:30 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
De marketing is het probleem niet... het is de doelgroepbenadering + het fysieke product. Het is misschien een beetje een overdreven vergelijking, maar je krijgt een volwassen man ook niet zover dat hij een "my first Sony" gaat kopen voor zichzelf... alle marketinginspanningen ten spijt.
De eerste PlayStation had niet bepaald een uitstraling (in de betekenis van uiterlijk) die paste bij de doelgroep. Naam mijn mening was het design tamelijk nietszeggend, neutraal (geldt in zekere zin ook voor de PSP). Wat de marketingmachine van Sony toch voor elkaar heeft gekregen is bij het publiek een bepaalde associatie op te wekken, een imago te creëren dat wel paste bij jongeren. Daarmee heeft Sony gaming mainstream weten te brengen.quote:Op het moment dat een markt mainstream wordt, gaan er ook andere wetten gelden die niks met kwaliteit te maken hebben. Iets moet uitstraling hebben... je moet er mee gezien willen worden etc. Voor veel jongeren is Nintendo niet meer de shit zoals het dat vroeger wel was.
Ja maar toch niet allemaal tegelijk? De Saturn was de opvolger van de en de Mega Drive was de opvolger van de Master System. De Mega CD en 32X waren allebei add-ons van de Mega Drive en de Game Gear "leefde" in dezelfde periode als de Megadrive. Het enige "probleem" van Sega was dat de Mega-drive add-ons geen succes bleken te zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:04 schreef ScienceFriction het volgende:
Sega Mega drive, 32X add on, de Mega CD en de Saturn + nog de Master system en de handheld.... is toch een beetje veel het goede of niet?
Om eerlijk te zijn vind ik dat de oude grijze Playstation 1 het uiterlijk heeft alsof het een product was die bedoelt was voor de My-First-Sony-reeks!quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:07 schreef wart het volgende:
De eerste PlayStation had niet bepaald een uitstraling (in de betekenis van uiterlijk) die paste bij de doelgroep. Naam mijn mening was het design tamelijk nietszeggend, neutraal (geldt in zekere zin ook voor de PSP). Wat de marketingmachine van Sony toch voor elkaar heeft gekregen is bij het publiek een bepaalde associatie op te wekken, een imago te creëren dat wel paste bij jongeren. Daarmee heeft Sony gaming mainstream weten te brengen.
Ten aanzien van developer support hebben ze ook het een en ander weten te bewerkstelligen (licenties etc.).
Natuurlijk speelt het uiterlijk van het product ook een rol in het imago, echter in het geval van consoles/handhelds is het marketing en spelaanbod die het product zullen maken of breken. (Verklaar anders het recente succes van die oerlelijke X-Box eens.)
Ik heb het niet per definitie over de console, maar meer over de games van Mario, Zelda, Pokemon etc. Metroid is nu eigenlijk de enige franchise "geared towards adults" zeg maar. Verder hebben veel Nintendo games een overvloed aan primaire kleuren.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:07 schreef wart het volgende:
Afgezien van de Gamecube en de GBA vind ik niet dat je kunt stellen dat Nintendo producten een kenmerkend design voor kinderen hebben. De DS al helemaal niet. Beide handhelds hebben gewoon andere uiterlijke (stijl-) kenmerken (niet zozeer vanuit een verschil in doelgroep, als wel vanuit een verschil in functionaliteit).
[..]
De eerste PlayStation had niet bepaald een uitstraling (in de betekenis van uiterlijk) die paste bij de doelgroep. Naam mijn mening was het design tamelijk nietszeggend, neutraal (geldt in zekere zin ook voor de PSP). Wat de marketingmachine van Sony toch voor elkaar heeft gekregen is bij het publiek een bepaalde associatie op te wekken, een imago te creëren dat wel paste bij jongeren. Daarmee heeft Sony gaming mainstream weten te brengen.
Ten aanzien van developer support hebben ze ook het een en ander weten te bewerkstelligen (licenties etc.).
Natuurlijk speelt het uiterlijk van het product ook een rol in het imago, echter in het geval van consoles/handhelds is het marketing en spelaanbod die het product zullen maken of breken. (Verklaar anders het recente succes van die oerlelijke X-Box eens.)
Misschien niet het spellenaanbod, maar wel het týpe spellen. En ach... uiteindelijk is het succes van de xbox maar relatief.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:18 schreef ScienceFriction het volgende:
Het succes van X Box ligt in elk geval NIET aan het spelaanbod... naast Halo1 & 2 kan ik geen enkel X Box exclusive spel bedenken dat het waard is om een x box voor te kopen. De X Box is enkel een marketing succes (ik vraag me trouwens af hoeveel MS op elke X Box verliest in relatie tot de marketinginspanningen).
Ik heb toevallig nog oude gamepro magazines liggenquote:Op zaterdag 11 december 2004 00:10 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ja maar toch niet allemaal tegelijk? De Saturn was de opvolger van de en de Mega Drive was de opvolger van de Master System. De Mega CD en 32X waren allebei add-ons van de Mega Drive en de Game Gear "leefde" in dezelfde periode als de Megadrive. Het enige "probleem" van Sega was dat de Mega-drive add-ons geen succes bleken te zijn.
Ik moet inderdaad zeggen dat de Saturn en de Dreamcast wel héle korte leventjes hebben geleidt. Die werden allebei vernietigd door Sony.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:21 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik heb toevallig nog oude gamepro magazines liggenEn ja hoor... allemaal tegelijk... Het probleem met al die add ons was dat de development van games zo gespreid werd, waardoor het gameaanbod voor alle platforms vrij dun werd. Daarom werden die add-ons geen succes... bovendien voegden ze weinig toe, wat de noodzaak voor de add-ons minimaliseerde. SEGA is die periode niet meer teboven gekomen en de Dreamcast was het einde.
Ik heb toch al niet zo'n positief beeld van X Box gamers... mensen die een gigantische zwarte doos met een ventilator die nog harder blaast dan een vliegtuigmotor een goed systeem vinden, waar ze ook nog eens fps games op spelen die inferieur zijn aan de pc.... tsja... dan vraag je er om... en die controller...quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:20 schreef P-Style het volgende:
[..]
Misschien niet het spellenaanbod, maar wel het týpe spellen. En ach... uiteindelijk is het succes van de xbox maar relatief.
Mee eens.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:24 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik heb toch al niet zo'n positief beeld van X Box gamers... mensen die een gigantische zwarte doos met een ventilator die nog harder blaast dan een vliegtuigmotor een goed systeem vinden, waar ze ook nog eens fps games op spelen die inferieur zijn aan de pc.... tsja... dan vraag je er om... en die controller...![]()
De Dreamcast was een ontzettend goed systeem met een lekkere controller (wel groot, maar een zalige d pad) en een nirvana voor de die hard 2D fighter fan. Ik weet eigenlijk niet waarom de Dreamcast het niet heeft gered buiten Japan.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:24 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik moet inderdaad zeggen dat de Saturn en de Dreamcast wel héle korte leventjes hebben geleidt. Die werden allebei vernietigd door Sony.(hoewel zelfs ìk dat niet helemaal begrijp of terecht vind.
)
Nu ik er over nadenk, weet ik het eigenlijk wel... Ongelófelijk slechte marketing. Er is nooit, maar dan ook nóóit een reclame op tv geweest over ook maar iéts dat met de Dreamcast te maken had. Enige andere vorm van reclame was er ook niet. Bovendien was in de tijd van de Dreamcast de Playstation 1 erg populair en een jaartje later kwam de PS2. Toen ging het helemaal bergafwaards.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:26 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik weet eigenlijk niet waarom de Dreamcast het niet heeft gered buiten Japan.
die controller ligt wel lekker in het handje vooral met racegames zijn de achterste knoppen een opluchting tov analoge sticks, en ik zie ninja gaiden en rallisport challenge 2 wel als reden om er 1 te kopen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:24 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik heb toch al niet zo'n positief beeld van X Box gamers... mensen die een gigantische zwarte doos met een ventilator die nog harder blaast dan een vliegtuigmotor een goed systeem vinden, waar ze ook nog eens fps games op spelen die inferieur zijn aan de pc.... tsja... dan vraag je er om... en die controller...![]()
Ik zal niet ontkennen dat de drijvende kracht achter het succes (financieel gezien dan) van Nintendo de eigen franchises zijn (geldt in ieder geval voor de NGC). Ik stel alleen dat dit kan veranderen met de juiste marketing en houding tot third patry developers. Voor de NGC is het ruim te laat, maar ik denk dat de DS een goede kans maakt de Nintendo fanbase te vergroten. Het uiterlijk van het product zal daar opzich niet zo'n probleem voor vormen.quote:Het succes van Nintendo komt voor 90% van hun eigen franchises. Het zijn die franchises die mij ook steeds de nieuwe consoles laten kopen, want ik wil toch steeds de nieuwste Zelda. Het probleem is om de fanbase uit te breiden
Dit ben ik met je eens. Maar dan vind ik ook dat ze de DS niet teveel moeten gaan promoten in combinatie met een Mario, Yoshi, Zelda of Pokemon-beest.quote:Op zaterdag 11 december 2004 01:02 schreef wart het volgende:
Ik zal niet ontkennen dat de drijvende kracht achter het succes (financieel gezien dan) van Nintendo de eigen franchises zijn (geldt in ieder geval voor de NGC). Ik stel alleen dat dit kan veranderen met de juiste marketing en houding tot third patry developers. Voor de NGC is het ruim te laat, maar ik denk dat de DS een goede kans maakt de Nintendo fanbase te vergroten. Het uiterlijk van het product zal daar opzich niet zo'n probleem voor vormen.
2 mil in Japan. Eerste week van verkopen 1.2 miljoen exemplaren. Einde van het jaar 2.8 miljoen. Maart 2005: 4 miljoen + exemplaren verkocht.quote:Op zaterdag 11 december 2004 12:56 schreef Xrenity het volgende:
Die batterij
Serieus, misschien 2-3 uurtjes GT maar dan is het ook over, kun je weer opladen
En de DS is al half een succes (2 miljoen pre-orders toen al enzo).
Tof filmpje. PSP valt blijkbaar erg mee qua grootte.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:27 schreef BMH het volgende:
[..]
Doe je research is wat beter voor je loze informatie verstrekt. Die "analoge" stick op de PSP = gewoon digitaal.
Ik quote van een redacteur bij gamespot: "The big adition here is this little disc (pookje). Now it sounds like, from what we heard from developers is that this disc is not analog. Thu is dows feel like ...."
Scroll naar 2 min 22 sec
Mee eens, over de analoge stick dan. De lay-out is denk ik meer een kwestie van smaak, ik heb er niet zo'n moeite mee dat ie daar zit. Ik heb er meer moeite mee dat ie zo klein is, waardoor je wel eens een andere richting dan je bedoelde drukt. Wat ik ook niet snap van die controller, of eigenlijk de ontwikkelaars, ik speelde gister Eternal Darkness met rumblefunctie aan, en dat ding trilt veel harder dan in andere spellen en harder dan ik ooit een Xbox of PS2 controller heb voelen trillen, raar dat daar niet meer mee is gedaan, gewoon voluit laten trillen ipv een beetjequote:Op zaterdag 11 december 2004 00:38 schreef ScienceFriction het volgende:
Analoge stick van de Cube is heeeeerlijkD pad is weer iets minder, maar dat komt vooral door de plaatsing (vreemde lay out van de controller)
quote:The PSP will also have to solve some technical challenges, most notably concerns about battery life. Sony estimates that a fully charged PSP battery will be good for four to six hours of game playing.
But Sony Computer Entertainment President Ken Kutaragi acknowledged in a Japanese press interview last month that those estimates were for playing a simple puzzle or card game with the screen dimmed, speakers turned off and wireless connectivity disabled. Turn on all the bells and whistles and load up a graphically complex racing game, and the battery will drain faster.
eeuh! Onder de 4 uur dus. Kortom: het opladen duurt langer dat het spelenquote:
Neehee, het opladen duurt maar 2 uur.quote:Op zaterdag 11 december 2004 15:36 schreef BMH het volgende:
[..]
eeuh! Onder de 4 uur dus. Kortom: het opladen duurt langer dat het spelen![]()
Bron?quote:Op zaterdag 11 december 2004 16:07 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Neehee, het opladen duurt maar 2 uur.
Ze zeggen niet welke spellen er zijn geprobeerd. Zeker een puzzel spel.quote:Charging the unit from 0 to 100 percent took us just under two hours, and that includes about 20 minutes of playtime. The system seems to keep charging even if you're using it, though I'd imagine that would slow the charging down at least a little bit.
ScienceFriction, you crazy bastard.quote:Op zaterdag 11 december 2004 16:14 schreef ScienceFriction het volgende:
Waarom zetten ze geen dynamo op de PSP...en dan lekker trappen...
denk je nou serieus dat de DS zo'n resolutie kan halen, zo scherp en duidelijk?quote:Op zaterdag 11 december 2004 17:03 schreef Ruzbeh het volgende:
BEWIJS DAT EEN RTS OP DE DS MOGELIJK IS EN DE PSP NIET
Met een RTS heb je sowieso muis-precisie nodig, dat heeft de DS wel (touchscreen) en de PSP niet (knoppen).
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe groot zijn deze screens? Even groot als een DS scherm. Zijn de units enzo duidelijk en zichtbaar? Ja.
Nu moet er alleen nog een UI komen op de onderste scherm. Daar komt je resources enzo op de onderste scherm, je selectie van units enzo. En dan kan je nog units bouwen en ook nog kijken welke units aan de bouw zitten op je thuisbasis ofzo. Met de D-pad kan je ideaal scrollen over de map.
Units selecteren en plaatsen lijkt me ook makkelijk, dan krijg je gewoon een grid op je onderste scherm en dan kanje plaatsen waar je wilt. Je krijgt dan tegelijkertijd een ghostimage te zien op de bovenste scherm. Een RTS op de DS lijkt me echt ideaal.
Kan de PSP dit? Nee? NOU DAN.![]()
Try to top that, Sony fanboys.![]()
*zucht*quote:Op zaterdag 11 december 2004 17:06 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
denk je nou serieus dat de DS zo'n resolutie kan halen, zo scherp en duidelijk?
Je bent me net voorquote:Op zaterdag 11 december 2004 17:17 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
*zucht*
Niet zo mooi 3d, maar de units zullen wel zeker scherp en duidelijk zijn. Soort van age of empires graphics.
KIJK DIE SCREEN DAN! 256x192, zelfde als een DS scherm.
Steun me dan joh, wous.quote:Op zaterdag 11 december 2004 17:20 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Je bent me net voor
Maar met feiten bereik je toch niets in dit topic
zo'n post kun je beter niet doen, wordt je meteen als fanboy uitgemaakt en je posts zijn meteen 0% geloofwaardigquote:Op zaterdag 11 december 2004 17:38 schreef Ruzbeh het volgende:
Ok.
Dan kunnen de mensen die een PSP aanschaffen (voor minimaal 200 euro) lekker graphics aanstaren en af en toe een paar knoppen drukken. En dan kan ik lekker helemaal in de game zitten...
quote:Op zaterdag 11 december 2004 17:42 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
zo'n post kun je beter niet doen, wordt je meteen als fanboy uitgemaakt en je posts zijn meteen 0% geloofwaardig![]()
Waar gaat het heen met de Nederlandse taal?quote:Op zaterdag 11 december 2004 17:17 schreef Ruzbeh het volgende:
KIJK DIE SCREEN DAN!
Me ouders zijn allochtonen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 17:46 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Waar gaat het heen met de Nederlandse taal?
Oh ja... dan is het natuurlijk goed...quote:Op zaterdag 11 december 2004 17:48 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Me ouders zijn allochtonen.
Ick niet goed nederlandsch.![]()
Ruzbeh is ook trouwens me naam he, das iraans.
Oh ja... mooie screens... maar resolutie voor de DS is minder.. minder detail in elk geval...quote:Op zaterdag 11 december 2004 18:09 schreef Cerbie het volgende:
En nu wordt er niet meer inhoudelijk op de post met die screens gereageerd
Omfg. Wat is de res van de screen? 256x192. Wat is de res. van beide DS schermen? 256x192.quote:Op zaterdag 11 december 2004 18:11 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Oh ja... mooie screens... maar resolutie voor de DS is minder.. minder detail in elk geval...
zo goed?
Je kan ook erbij zetten dat dit om een PSP gaat.quote:Op zaterdag 11 december 2004 18:18 schreef knater het volgende:
Not all import gamers worldwide will be able to get their unit from the first batch, and those few lucky ones who must and can receive theirs at launch need to get used to launch prices - which is by now US$ 450 to US$ 600 for a Value Pack and game.
damn da's duur voor een portable!
Want...?quote:Op zaterdag 11 december 2004 18:24 schreef Ruzbeh het volgende:
En trouwens, starcraft detail zou makkelijk haalbaar zijn op een DS.
OMFG! OOIT AGE OF EMPIRES GESPEELD! DAT GEBRUIKT HELEMAAL GEEN POLYGONEN!quote:Op zaterdag 11 december 2004 18:26 schreef BMH het volgende:
Ruzbeh: zo werkt het helemaal niet. De NDS kan +- 100.000 polygonen op het beeld toveren, die screen die jij postie kan niet op de DS geprojecteerd worden omdat het gewoon te veel poly's heeft.
Want een DS kan dat gewoon aan, met de resolutie enzo.quote:
Groot gelijk! Nogal flauw om plaatjes te resizen naar de DS resolutie en vervolgens te beweren dat de DS zulke plaatjes kan renderen op 60fps. Zo kan ik ook een foto van mezelf scalen naar een 256x192 resolutie en vervolgens zeggen dat de DS zulke mooie plaatjes kan renderen!quote:Op zaterdag 11 december 2004 18:26 schreef BMH het volgende:
Ruzbeh: zo werkt het helemaal niet. De NDS kan +- 100.000 polygonen op het beeld toveren, die screen die jij postie kan niet op de DS geprojecteerd worden omdat het gewoon te veel poly's heeft.
quote:Op zaterdag 11 december 2004 18:36 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
OMFG! OOIT AGE OF EMPIRES GESPEELD! DAT GEBRUIKT HELEMAAL GEEN POLYGONEN!
[..]
Want een DS kan dat gewoon aan, met de resolutie enzo.
quote:Op zaterdag 11 december 2004 18:58 schreef Tain het volgende:
Kijk Half-Life 2 is ook gewoon mogelijk!
*Luistert voortaan maar naar Cerbie*quote:Op zaterdag 11 december 2004 17:32 schreef Cerbie het volgende:
Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om hier te posten.
Feiten en argumenten zjin nogal nutteloos, en er wordt toch niets mee bereikt. Je overtuigt toch niemand ervan dat *insert DS/PSP* een goed ding is. Het hele topic is eigenlijk nutteloos waarom heb ik dit geopend..
Je kan best posten dat je de DS of PSP beter vindt en welke je gaat halen. Ik heb ook al gezegd dat ik de DS ga halen, maar vind ze allebei goed. Waarom de DS? Voor mij zijn de Nintendo franchises en de nieuwe mogelijkheden belangrijke reden.
Maar een ander kan weer de PSP beter vinden, omdat hij/zij liever een gigantisch scherm heeft.
Check die screens van Starcraft dan. Denkje dat de DS dat niet kan?quote:Op zaterdag 11 december 2004 18:58 schreef Tain het volgende:
[..]
Kijk Half-Life 2 is ook gewoon mogelijk!
misschien dat de ds het aan kan, maar prettig spelen zal het niet, vooral niet met starcraftquote:Op zaterdag 11 december 2004 19:08 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Check die screens van Starcraft dan. Denkje dat de DS dat niet kan?![]()
Waarom niet? Ik heb net uitgelegd waarom een RTS zo relaxed is op een DS. De 2 schermen + touchscreen maakt het mogelijk.quote:Op zaterdag 11 december 2004 19:24 schreef Tain het volgende:
[..]
misschien dat de ds het aan kan, maar prettig spelen zal het niet, vooral niet met starcraft
De GBA kwam uit in 2001. De GBASP in 2003. Daar zit 2 jaar tussen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:00 schreef DoctorDemento het volgende:Ook het feit dat er geruchten lopen dat Nintendo al bezig is aan de GBA2 maakt me niet geneigd de DS te kopen. Stel je voor dat na 1 jaar DS De GBA2 al komt. Ze hebben me dit al gelapt met de GBA door een paar maand later de SP uit te brengen. Ik trap er niet meer in.
starcraft is veels te chaotisch, kan je echt beter command 'n conquer hebbenquote:Op zaterdag 11 december 2004 20:19 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik heb net uitgelegd waarom een RTS zo relaxed is op een DS. De 2 schermen + touchscreen maakt het mogelijk.
Je zegt dat het te vroeg is om conclusies te trekken, maar uiteindelijk draai je toch alles terug en blijkt dat je een sony fanboi bent dus jou conclusie is al getrokken dus wat wil je nou helemaal toevoegen aan deze discussie? niet dat je geen conclusies wil trekken in ieder geval.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:00 schreef DoctorDemento het volgende:
Het is allemaal nog wat vroeg om conclusies te trekken, dus persoonlijk ga ik wachten tot een tijd na de launch van beide apparaten om dan 'mischien' eentje te kopen.
Tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar de PSP. Gewoon omwille van de kracht, het fantastiche scherm, het slikke uiterlijk en de grote gevarieerde games line up (daar kan je nu toch al van uit gaan). En ja, deze dingen doen het voor mij en ik ben waarschijnlijk niet alleen.
Er wordt altijd zo geweldig gedaan over hoe innoverend en vernieuwend Nintendo wel niet is. Ik vind dat dit in de praktijk vaak tegen slaat. Neem nu de gameboy - cube verbinding. Dat ging toch een o zo fantastische gameplay ervering opleveren. Ik heb er nog niet veel van gemerkt. Ook al omdat je op die GBA indertijd geen reet zag. Ja daar stond je dan met je spitstechnologie krampachtig te draaien naar het raam. Een debakle dat ik nog niet vergeten ben en dat ik ook nog zal onthouden bij de aankoop van de volgende handheld, ook al heeft die wel een lampje.
Nu de DS met die touchscreen en dubbel scherm. Om te beginnen vind ik twee schermen niet zo geweldig (game en watch 20 jaar geleden had dit ook). Ik zie het nut er niet echt van in. Voor mij beter 1 groot dan twee kleintjes.
Met de de touchscreen kan je wel wat geinige dingetjes uithalen, maar echt schokkende vernieuwingen verwacht ik niet. Het zullen van die dingen worden die leuk zijn voor even en dan niet meer.
Ook ziet het ding er niet zo fraai uit (maar dat is mijn mening) en de kracht is niet zo denderend (let op dit gaat veel betekenen). Ik vond indertijd al dat de GBA niet krachtig genoeg was voor zijn tijd. Nu doen ze het weer.
Ook het feit dat er geruchten lopen dat Nintendo al bezig is aan de GBA2 maakt me niet geneigd de DS te kopen. Stel je voor dat na 1 jaar DS De GBA2 al komt. Ze hebben me dit al gelapt met de GBA door een paar maand later de SP uit te brengen. Ik trap er niet meer in.
2 jaar is niet lang genoeg voor een apparaat dat je 150¤ betaalt en het gaat om het princiepe. Iedereen die een originele GBA had gekocht werd eigenlijk zwaar in de zak gezet. Het was één grote fout, Nintendo gaf het toe, maar je zat er mee. Je kon immers toch geen nieuw apparaat kopen enkel voor het lampje, dat doe je toch nietquote:Op zaterdag 11 december 2004 20:20 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
De GBA kwam uit in 2001. De GBASP in 2003. Daar zit 2 jaar tussen.
De GBA2 komt sowieso niet voor 2006. En deze is sowieso toch wel op kinderen gericht dus wat maakt het uit.
Hoewel je er nu eigenlijk nog helemaal niks over kan (of màg?) zeggen, verwacht ik eerlijk gezegd ook wel zoiets. Aan de andere kant denk ik dat de DS meer third-party support zal krijgen dan de vorige Gameboys, wat de doelgroep alleen maar zal vergroten.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:39 schreef DoctorDemento het volgende:
Trouwens het is niet om lastig te doen, maar ik vrees toch wel dat ook de DS de sticker 'voor kinderen' opgeplakt zal krijgen. Zeker in vergelijk met de gestroomlijnde PSP.
Je kan er nu al je huis op verwedden dat we ons weer vooral zullen moeten verwachten aan pokémon, mario en zelda games, terwijl de 'stoere' games weer volop op de PSP gaan verschijnen.
Ik wens dit de DS zeker niet toe, maar je ziet het gewoon weer aankomen.
quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:43 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoewel je er nu eigenlijk nog helemaal niks over kan (of màg?) zeggen, verwacht ik eerlijk gezegd ook wel zoiets. Aan de andere kant denk ik dat de DS meer third-party support zal krijgen dan de vorige Gameboys, wat de doelgroep alleen maar zal vergroten.
Vertrouwen?quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:49 schreef Ruzbeh het volgende:
Me vertrouwen is helemaal weer terug in dit topic.
Ik trek toch helemaal geen finale conclusies. Ik leg gewoon een aantal feiten neer die mij tot op heden bekend zijn en geef er mijn mening over.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:31 schreef knater het volgende:
[..]
Je zegt dat het te vroeg is om conclusies te trekken, maar uiteindelijk draai je toch alles terug en blijkt dat je een sony fanboi bent dus jou conclusie is al getrokken dus wat wil je nou helemaal toevoegen aan deze discussie? niet dat je geen conclusies wil trekken in ieder geval.
Ik heb op de gba (sp) meer gespeeld dan op m'n ps2/xbox/dc/gc en heb er ook meer plezier van, nu speel ik ook elke dag met de ds en ook deze werkt zeer verslavend, omdat je em 'effe' aanzet en meteen in een game zit, als jij je afgezet voelt omdat je gba geen licht had, had je em niet meteen moeten kopen maar eerst de voor en nadelen van het beestje moeten lezen dus dat vind ik een slap argument.
dat is ook de beste instelling, iemand anders kan toch niet voor jou bepalen of je iets leuk vindt ja of neequote:Op zaterdag 11 december 2004 21:03 schreef BMH het volgende:
Fanboy word hier iets te vaak gebruikt. Als mensen een stuk plastic aanvallen voelen mensen zich aangesproken op een of andere manier.
Ik zit er nooit echt mee. Noem de DS maar een schijtlint of legosteen, ik ga er plezier aan beleven
mja als je eerst geen conclusies trekt maar dan uiteindelijk je conclusies getrokken hebt EN daarmee met je 'mening' een handheld afkraakt die je niet eens in je handen gehad hebt maar wel een andere handheld de hemel in prijst die je ook niet eens in je handen gehad hebt, ben je naar mijn inziens een dikke fanboy, en het dan ontkennen maakt het alleen maar ergerquote:Op zaterdag 11 december 2004 21:03 schreef BMH het volgende:
Fanboy word hier iets te vaak gebruikt. Als mensen een stuk plastic aanvallen voelen mensen zich aangesproken op een of andere manier.
Ik zit er nooit echt mee. Noem de DS maar een schijtlint of legosteen, ik ga er plezier aan beleven
Wat hij zegt.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:13 schreef knater het volgende:
mja als je eerst geen conclusies trekt maar dan uiteindelijk je conclusies getrokken hebt EN daarmee met je 'mening' een handheld afkraakt die je niet eens in je handen gehad hebt maar wel een andere handheld de hemel in prijst die je ook niet eens in je handen gehad hebt, ben je naar mijn inziens een dikke fanboy, en het dan ontkennen maakt het alleen maar erger
Er was volgens mij ook een poort van Starcraft op de Nintendo 64 , dus de DS moet dat spel waarschijnlijk ook aan kunnen .quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:29 schreef Tain het volgende:
[..]
starcraft is veels te chaotisch, kan je echt beter command 'n conquer hebben
Dat was dan ook een waardeloze port! (net als de command en conquer en warcraft II ports op de PS1quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:22 schreef Luiss het volgende:
Er was volgens mij ook een poort van Starcraft op de Nintendo 64 , dus de DS moet dat spel waarschijnlijk ook aan kunnen .
Met de enorme verkoopcijfers van de DS wereldwijd lijkt Nintendo inderdaad de goede weg te zijn ingeslagen. Er zijn zelfs 40% meer units verkocht dan was gepland. En rond de jaarwisseling wil Nintando zo'n vijf miljoen DS's verkocht hebben. Opvallend is wel dat de meeste negatieve geluiden over de tegenpartij uit het kamp van Nintendo komen. Zouden ze dan toch een beetje bang zijn voor die blinkende PSP?quote:SP has been created with the assumption that the golden success formula is still working. We don't believe that. We're making every effort so that people will say we were right.
het gaat er mij ook niet om of de DS het aan kan ja of nee, maar meer of het speelbaar blijft. Starcraft is een heel druk spel, heel veel units op een kleine ruimte en dat dan ook nog op een heel klein scherm. Het lijkt mij gewoon helemaal niet prettig spelen, daarom zei ik ook dat je beter Command 'n conquer hiervoor kan nemen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:22 schreef Luiss het volgende:
[..]
Er was volgens mij ook een poort van Starcraft op de Nintendo 64 , dus de DS moet dat spel waarschijnlijk ook aan kunnen .
Ja... en online gaming op consoles vond hij ook nutteloos.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:36 schreef nlboy het volgende:
Dit keer is het de beurt aan de baas van Nintendo, Satoru Iwata, om de aanval te tonen op Sony's PSP. Zo betwijfelt hij of Sony het succes van Nintendo met de DS zou kunnen evenaren. Hij betwijfelt of oude en nieuwe gamers wel aangetrokken worden door het mooier en ingewikkelder worden van handhelds. Het simpel houden van de DS is in de ogen van Satoru Iwata-san dé manier om op deze markt meer gamers te trekken. Hij vind dat Sony teveel op een oude succesformule blijft hangen met de PSP. En volgens eigen zeggen zal Nintendo alle kansen gijpen om dat de mensen duidelijk te maken.
Leuk... over verkoopcijfers gaan praten terwijl één van de twee handhelds nog niet eens te koop is!quote:Met de enorme verkoopcijfers van de DS wereldwijd lijkt Nintendo inderdaad de goede weg te zijn ingeslagen. Er zijn zelfs 40% meer units verkocht dan was gepland. En rond de jaarwisseling wil Nintando zo'n vijf miljoen DS's verkocht hebben.
En hier in de "DS vs PSP"-topics op Fok! is dat niet veel anders!quote:Opvallend is wel dat de meeste negatieve geluiden over de tegenpartij uit het kamp van Nintendo komen. Zouden ze dan toch een beetje bang zijn voor die blinkende PSP?
Gamer.nl...quote:gamer.nl
Ik doe niet aan dat soort berichtenquote:Op zaterdag 11 december 2004 21:50 schreef nlboy het volgende:
[..]
Tja Games@Fok! had dat nieuws bericht nog niet.
Dàt is nog eens een objectieve Nintendo-fanboy!quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:47 schreef reconnect het volgende:
http://www.userbase.be/~nukem/Author.htm
dat d8 ik nou ookquote:Op zaterdag 11 december 2004 22:00 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dàt is nog eens een objectieve Nintendo-fanboy!Heel mooi stukje tekst. Ik stel voor dat iedereen 'm even doorleest.
Je wacht tot 'ie morgen uit is... en dan?quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:03 schreef Ruzbeh het volgende:
Jongens ik wacht gewoon tot ie morgen uit is.
Degene die dat geschreven heeft is een mongool.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:00 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dàt is nog eens een objectieve Nintendo-fanboy!Heel mooi stukje tekst. Ik stel voor dat iedereen 'm even doorleest.
Dit is eigelijk, heel kort, "kan mij het nou schelen, ik zit toch vaak thuis... en de batterij kan je makkelijk vervangen".quote:The battery life of the DS surpasses that of the PSP.
There's no denying that, or that Nintendo's handhelds have always been some of the most battery-efficient systems on the market. Is that, however, as much of a factor nowadays as it was in the past? Does the recharge-ability of today's portables diminish such concerns, at least to a small degree? I, for one, can honestly say that I spend a vast majority of my gameplay time in the comfort of my own home, usually in close proximity to an electrical outlet. Yet another factor that'll make PSP battery life something of a non-issue (at least to those of us with some extra $$$ to blow) is the fact that the PSP's battery can supposedly be removed quite easily, so that another one can be carried along to be used as a backup. For some, battery life will be a major concern. For me...I really don't think so.
"leaving out the GBA slot would've been a good start". De GBA slot dient als een belangrijke expansion slot. Maar dat weet hij natuurlijk niet. "Sony really outdid themselves", sorry hoor, maar zo'n PSP kan ik ook ontwerpen. Er is niks aan de PSP waarvan je denkt "briljant". Het is gewoon een heel simpel ontwerp met veel glanzend plastic. "Other than that... hell, I don't know". Nee, tuurlijk niet.quote:The Nintendo DS is a kind of bulky system.
Honestly, I've seen mock-ups PhotoShopped by IGN members that I probably would've preferred over the DS design that Nintendo came up with (no, not that one with like 10 different screens). I find the DS to be a tad too bulky, I find it's buttons too small and close together, and it has a non-ergonomic feel to it that I can't quite put my finger on (no pun intended). To top all that off, just looking at the DS always gives me a sense of too much "wasted space", as though the system could've been made to be far more compact and efficient than it is. How could Nintendo have made the DS to satisfy the likes of me? Well, as mentioned in the previous topic, leaving out the GBA slot would've been a good start (and would've killed two birds with one stone, as doing so would've also distanced the DS from the GBA). Other than that...hell, I don't know, but I'm sure that the engineering geniuses at Nintendo could've figured something out. By comparison (or even on its own), I have to say that I love the look of the Sony PSP. It's sleek, it appears to be well-constructed, and just about every square inch of the thing is occupied by a button, switch, or plug of some sort (I like my gadgets to look especially "gadgety"). Whereas it seems that the folks at Sony really outdid themselves when they designed the PSP, it seems that the folks at Nintendo were just doing themselves when they designed the DS.
"but, thus far, Nintendo really hasn't shown us much that couldn't be accomplished on a non-touch-screen system with a single display". Blijkbaar heeft deze jongen de filmpjes van Puppy Times, Metroid Prime, Touch! Kirby's Magic Paintbrush, Yoshi's Touch & Go en de minigames van Super Mario 64 DS niet gezien. Jammer.quote:Make the games more innovative, not the system.
I know, I know...an innovative system facilitates the creation of innovative games. Honestly, I'm really going to feel that I'm missing out when the likes of WarioWare DS and...well, WarioWare DS finally comes out (as well as a few third-party games I've had my eye on), but, thus far, Nintendo really hasn't shown us much that couldn't be accomplished on a non-touch-screen system with a single display. In my opinion, Nintendo's contribution to the launch lineup should've been a game (like WarioWare DS) that really, really demonstrates the importance of their new system's novel features. The real irony of Nintendo making Super Mario 64 DS their sole launch title for the Nintendo DS is that it was already a launch title for another system, designed to demonstrate the importance of that system's (the Nintendo 64's) own novel feature...the analog controller, which the Nintendo DS sorely lacks. I'm sorry, but Nintendo was leaving themselves and their new system open for criticism on at least a couple of fronts by rehashing a game (criticism front #1) whose original control scheme is impossible to achieve on the DS (criticism front #2). I'll be the first to admit that Sony's PSP launch lineup doesn't exactly make me want to do cartwheels, but there are at least a few games I'm excited about...ones that should have no trouble at all showcasing the features--however mundane, though most of them are more than adequate--that the PSP has to offer. In short, Nintendo has quite a bit more to "prove" to gamers with their system. As unfair as that may seem, it's sometimes the price of innovation.
quote:“Hello…my name is kazimoko, and I’m an ex-Nintendo fanboy.”
Sorry hoor maar dit vind ik toch echt commentaar iemand die nooit Nintendo spellen heeft gespeeld.quote:what the hell do we have from Nintendo? A couple of Mario games, a Pokemon game, a Kirby game...a Princess Peach game, for cryin' out loud?!
Hij vond het niet nutteloos , maar de meeste gamers zaten er niet op te wachten oid . Ik begrijp het aan de ene kant wel , want 1/10 van de console owners gaat nu daadwerkelijk online , de rest nog niet .quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:43 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ja... en online gaming op consoles vond hij ook nutteloos.En ik weet niet wié hier nou eigenlijk "de oude succesformule" hanteert.
Ik weet de exacte cijfers niet, maar reken maar dat 10% van alle PS2 + XBOX bezitters bij elkaar al héél veel mensen zijn. En "de meeste gamers zaten er niet op te wachten" is ookal zo'n rare uitspraak, want hoeveel mensen zaten er nou daadwerkelijk te wachten op een handheld met 2 schermen?quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:16 schreef Luiss het volgende:
Hij vond het niet nutteloos , maar de meeste gamers zaten er niet op te wachten oid . Ik begrijp het aan de ene kant wel , want 1/10 van de console owners gaat nu daadwerkelijk online , de rest nog niet .
Ik had ook niet anders verwacht van jou.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:14 schreef Ruzbeh het volgende:
Degene die dat geschreven heeft is een mongool.
10% van de xbox bezitters gaan daadwerkelijk online , voor de PS2 weet ik dat niet precies . Die uitspraak weet ik ook niet meer precies , maar het ging erom dat de meeste mensen toch niet online gingen .quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:21 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik weet de exacte cijfers niet, maar reken maar dat 10% van alle PS2 + XBOX bezitters bij elkaar al héél veel mensen zijn. En "de meeste gamers zaten er niet op te wachten" is ookal zo'n rare uitspraak, want hoeveel mensen zaten er nou daadwerkelijk te wachten op een handheld met 2 schermen?
wist je dat er meer mensen socom 2 online spelen dan dat er xbox live accounts zijn?quote:Op zaterdag 11 december 2004 23:06 schreef knater het volgende:
met ps2 gaan minder mensen online, xbox heeft hierbij de zaakjes goed geregeld, alleen op xbox live spelen alleen maar idioten, via system *kuch xlink* link is het niveau toch al hoger
als ik nu het aantal users hierbij bekijk
xbox : 1080 users
ps2: 14 users
ds: 3 users![]()
in het algemeen geloof ik, hoofdzakelijk zal dat amerika zijn. Alle andere online ps2 spellen zijn uitgestorven behalve socom 2quote:Op zaterdag 11 december 2004 23:09 schreef knater het volgende:
nee is dit ook in nederland / europa? of heb je het over amerika
De DS word wel ondersteunt door Xlink, maar de software is nog niet actief. Dus het is nog niet mogelijk om via xlink met je ds online te gaan.quote:Op zaterdag 11 december 2004 23:06 schreef knater het volgende:
met ps2 gaan minder mensen online, xbox heeft hierbij de zaakjes goed geregeld, alleen op xbox live spelen alleen maar idioten heb ik gemerkt toen ik m'n trial die bij rallisport 2 zat uitprobeerde, via system *kuch xlink* link is het niveau toch al hoger
als ik nu het aantal users hierbij bekijk
xbox : 1080 users
ps2: 14 users
ds: 3 users![]()
ik zie 2 DS'enquote:Op zaterdag 11 december 2004 23:47 schreef BMH het volgende:
Allemaal japanners die wachten voor de PSP launch:
[afbeelding]
quote:
bronquote:The battery eventually gave out, after over three hours of use (the last thirty minutes was our playing MP3s as we wrote this story).
Hij bedoeld er mee te zeggen dat dat geen spellen zijn om het mainstream publiek te trekken . Hoe goed die spellen die daar staan ook zijn , de meeste mensen vinden het er kiddy uit zien en dan kopen ze het gelijk niet . Best wel jammer voor die mensen want dan missen ze een hoop goede games .quote:Op zondag 12 december 2004 11:13 schreef Xrenity het volgende:
Die ex-Ninty fanboy is maar een raar gastje
Als je Nintendo fanboy was dan ga je toch niet 'opeens' zeggen dat alle games kiddy zijn :s
Daarbij gaat hij meer op smaak af dan op feiten imo![]()
Maarja, als hij voor de PSP gaat dan doet hij maar
Waar blijft de info over de batterijduur eigenlijk?
/edit
ook leuk, op psp.ign.com een gigantische DS banner
/edit
Got it:
[..]
bron
Hmmm... Eerst kraakt hij Nintendo af omdat ze geen innovatieve games maken, maar geeft vervolgens geen voorbeelden van innovatieve PSP launch games...quote:[b]
Make the games more innovative, not the system.
I know, I know...an innovative system facilitates the creation of innovative games. Honestly, I'm really going to feel that I'm missing out when the likes of WarioWare DS and...well, WarioWare DS finally comes out (as well as a few third-party games I've had my eye on), but, thus far, Nintendo really hasn't shown us much that couldn't be accomplished on a non-touch-screen system with a single display. In my opinion, Nintendo's contribution to the launch lineup should've been a game (like WarioWare DS) that really, really demonstrates the importance of their new system's novel features.
I'll be the first to admit that Sony's PSP launch lineup doesn't exactly make me want to do cartwheels, but there are at least a few games I'm excited about...ones that should have no trouble at all showcasing the features--however mundane, though most of them are more than adequate--that the PSP has to offer. In short, Nintendo has quite a bit more to "prove" to gamers with their system. As unfair as that may seem, it's sometimes the price of innovation.
Als je dan toch die bron quote moet je wel de context er ook bij quoten:quote:Op zondag 12 december 2004 11:13 schreef Xrenity het volgende:
Die ex-Ninty fanboy is maar een raar gastje
Als je Nintendo fanboy was dan ga je toch niet 'opeens' zeggen dat alle games kiddy zijn :s
Daarbij gaat hij meer op smaak af dan op feiten imo![]()
Maarja, als hij voor de PSP gaat dan doet hij maar
Waar blijft de info over de batterijduur eigenlijk?
/edit
ook leuk, op psp.ign.com een gigantische DS banner
/edit
Got it:
[..]
bron
quote:The battery eventually gave out, after over three hours of use (the last thirty minutes was our playing MP3s as we wrote this story).
Remember, this quick battery test was just on the residual charge that was left in the system from Sony's manufacturing plants -- nowhere near a full charge. We'll have to run a full test of the battery to determine practical battery lengths (the instruction manual, for the record, echoes SCE's statements about 4 to 6 hours for games and 4 to 5 hours for movies).
De context leek me vrij onbelangrijk hierquote:Op zondag 12 december 2004 14:59 schreef Stressbal het volgende:
[..]
Als je dan toch die bron quote moet je wel de context er ook bij quoten:
[..]
Feiten zijn inderdaad niet zo belangrijk hier maar het slechtste punt van het apparaat nog slechter doen voorkomen is flauw.quote:Op zondag 12 december 2004 14:59 schreef Xrenity het volgende:
[..]
De context leek me vrij onbelangrijk hier
Geweldige functiequote:Sankei Shimbun reports that Nintendo is currently developing a new application for the Nintendo DS that will serve as a virtual dictionary, as well as a translator, compatible with English, Japanese, and Chinese. Nintendo President Satoru Iwata comments that the program will target students, looking to utilize the program as an aid with their work and studies.
Allebei ergens laat in het eerste kwartaal van 2005quote:Op zondag 12 december 2004 17:44 schreef pimpin het volgende:
wanneer is nou de release date in Europa?
Bron?quote:Op zondag 12 december 2004 17:46 schreef P-Style het volgende:
[..]
Allebei ergens laat in het eerste kwartaal van 2005
Wat nou bron? Sony en Nintendo hebben beide laten weten hun apparaat begin 2005 in de winkels te leggen, Nintendo zegt voor eind maart, Sony ook zo'n dergelijke datum, alleen dan wat later.quote:
Laat eens zien waar Nintendo dat zegt. Het is alleen maar waarschijnlijk dat het maart wordt. En bij de PSP is dat ook waarschijnlijk. Maar het is allemaal nog steeds niet officieel bekend gemaakt. Dus...quote:Op zondag 12 december 2004 18:06 schreef Thomper het volgende:
[..]
Wat nou bron? Sony en Nintendo hebben beide laten weten hun apparaat begin 2005 in de winkels te leggen, Nintendo zegt voor eind maart, Sony ook zo'n dergelijke datum, alleen dan wat later.
quote:Europese Nintendo DS eind maart
Nintendo heeft bekend gemaakt dat de DS hier spoedig zal zijn.
Satoru Iwata heeft dit vandaag bekend gemaakt. Voor het einde van maart zal de Nintendo DS in Europa in de winkels liggen. Dit zei hij tegen het persbureau Reuters.
Daarnaast wist hij ook te vertellen dat de productie van de Nintendo DS flink wordt opgevoerd om aan de vraag te voldoen. Door de productie met maar liefst 40% op te voeren hoop Iwata voldoende Nintendo DS systemen op voorraad te hebben voor de feestdagen.
Momenteel zijn er 1.2 miljoen exemplaren die allemaal al zo goed als verkocht zijn.
Ga eens terug naar het begin van deze topic. Deze vraag heb je al eerder gesteld namelijk.quote:Op zondag 12 december 2004 18:24 schreef Ruzbeh het volgende:
Maar hoe weet P-Style nou dat de PSP in Q1 2005 in europa komt?
europese release date van de launchtitels staan op 25 maart 2005quote:Op zondag 12 december 2004 18:24 schreef Ruzbeh het volgende:
OMFG dat wist ik niet eens
Maar hoe weet P-Style nou dat de PSP in Q1 2005 in europa komt?
Sorry... maar m'n Japans is niet zo goed.quote:Op zondag 12 december 2004 18:27 schreef Xrenity het volgende:
http://ruliweb.dreamwiz.c(...)=game_mini&main=mini
dan check je de foto'squote:Op zondag 12 december 2004 18:34 schreef P-Style het volgende:
[..]
Sorry... maar m'n Japans is niet zo goed.
Dat zijn toch helemaal geen dode pixels.quote:Op zondag 12 december 2004 18:36 schreef Xrenity het volgende:
dan check je de foto's
Je kunt ze niet missen, 640x480 pixels groot, 2 stuks, midden in je scherm wanneer je een klein stukje naar beneden scrollt.
nee true had het van iemand anders gehoordquote:Op zondag 12 december 2004 18:38 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat zijn toch helemaal geen dode pixels.
Het lijkt eerder op koreaans.quote:Op zondag 12 december 2004 18:34 schreef P-Style het volgende:
[..]
Sorry... maar m'n Japans is niet zo goed.
Als ik naar dat filmpje kijkt dan lijkt het erop dat iemand met behoorlijk wat kracht de PSP loopt krom te buigen, totdat het klepje openvliegt. Denk niet dat zoiets tijdens het gamen snel zal gebeuren.quote:Op zondag 12 december 2004 18:40 schreef Xrenity het volgende:
En dat van die UMD discs die er opeens uit knallen ook.
Dat verklaart...quote:Op zondag 12 december 2004 18:42 schreef Ruzbeh het volgende:
Het lijkt eerder op koreaans.
Dit had ik dus al met "Japanese To English" geprobeerd.quote:Op zondag 12 december 2004 18:43 schreef Ruzbeh het volgende:
http://world.altavista.com/
Website invoeren, Korean To English. Voila.
Waarom zijn dit rare bronnen? Omdat ze buitenlands zijn? Of omdat ze een negatief beeld tonen van de PSP (no pun intented).quote:
Hij heeft het over PSP's met dode pixels en komt met een bron met plaatjes van een PSP met een defect scherm. En waarom ik die ander raar vind heb ik al verteld.quote:Op zondag 12 december 2004 18:51 schreef Ruzbeh het volgende:
Waarom zijn dit rare bronnen? Omdat ze buitenlands zijn? Of omdat ze een negatief beeld tonen van de PSP (no pun intented).
De bron is dus raar omdat ik iets zeg dat niet klopt.quote:Op zondag 12 december 2004 18:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hij heeft het over PSP's met dode pixels en komt met een bron met plaatjes van een PSP met een defect scherm. En waarom ik die ander raar vind heb ik al verteld.
Ik weet niet of wat je zegt waar is of niet (misschien zijn er ook wèl PSP's met dode pixels, weet ik veel...), maar de bron past niet bij jouw verhaal in ieder geval. Dus vind ik het een rare bron.quote:Op zondag 12 december 2004 18:54 schreef Xrenity het volgende:
De bron is dus raar omdat ik iets zeg dat niet klopt.
duh!
Wat een immens poepverhaal. Het ziet er nu uit alsof het kan, maar het overzicht is ver te zoeken, de graphics zijn van een niveau die de DS niet kan halen en als allerlaatste vind ik een unit aanklikken op zo'n klein scermpje fucking priegelwerk. Dus flikker nou eens op met dan Nintendo fanboy gedrag. Het is een mooi apparaat, maar hij kan niet direct alles hoor.quote:Op zaterdag 11 december 2004 17:03 schreef Ruzbeh het volgende:
BEWIJS DAT EEN RTS OP DE DS MOGELIJK IS EN DE PSP NIET
Met een RTS heb je sowieso muis-precisie nodig, dat heeft de DS wel (touchscreen) en de PSP niet (knoppen).
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe groot zijn deze screens? Even groot als een DS scherm. Zijn de units enzo duidelijk en zichtbaar? Ja.
Nu moet er alleen nog een UI komen op de onderste scherm. Daar komt je resources enzo op de onderste scherm, je selectie van units enzo. En dan kan je nog units bouwen en ook nog kijken welke units aan de bouw zitten op je thuisbasis ofzo. Met de D-pad kan je ideaal scrollen over de map.
Units selecteren en plaatsen lijkt me ook makkelijk, dan krijg je gewoon een grid op je onderste scherm en dan kanje plaatsen waar je wilt. Je krijgt dan tegelijkertijd een ghostimage te zien op de bovenste scherm. Een RTS op de DS lijkt me echt ideaal.
Kan de PSP dit? Nee? NOU DAN.![]()
Try to top that, Sony fanboys.![]()
Let maar niet op Ruzbeh hoorquote:Op maandag 13 december 2004 09:19 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Wat een immens poepverhaal. Het ziet er nu uit alsof het kan, maar het overzicht is ver te zoeken, de graphics zijn van een niveau die de DS niet kan halen en als allerlaatste vind ik een unit aanklikken op zo'n klein scermpje fucking priegelwerk. Dus flikker nou eens op met dan Nintendo fanboy gedrag. Het is een mooi apparaat, maar hij kan niet direct alles hoor.
quote:Op maandag 13 december 2004 09:33 schreef Strolie75 het volgende:
Ik gun het Nintendo van harte, maar de PSP is toch een klasse apart.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik koop ze sowieso allebei, dus die reden gaat bij mij toch niet op en waar wordt dat gezegd dan?quote:Op maandag 13 december 2004 12:48 schreef Xrenity het volgende:
Leuk dat sommige mensen blijkbaar de PSP kopen omdat het scherm zo helder is
Dat is toch wel de beste reden voor aanschaf sinds tijden!
Bron: ZDNet.bequote:Moeizame lancering draagbare PlayStation
Mediapartners dienen zich nog niet aan
Afgelopen zondag was het opnieuw tijd voor de curieuze Japanse traditie waarbij duizenden mensen een nachtlang de kou trotseerden om als eerste een nieuwe console te bemachtigen. In dit geval ging het om de PSP, die met beproefde marketingmethodes en de PlayStation-naam moet slagen waar velen faalden: doorbreken in de handheldconsolemarkt.
Net als Nokia zet Sony zijn geld in op een convergentietoestel dat meer biedt dan spelletjes. Voorlopig blijft het koffiedik kijken of die strategie de juiste is.
De eerste verkoop van een Sony PSP vond in het Shinjuku-district van Tokio plaats. Circa 1.200 gegadigden begonnen al sinds zaterdagnamiddag aan te schuiven - ondanks dat de verkoop pas op zondag om zes uur 's ochtends zou beginnen.
Bij de lancering van een console zijn lange rijen - zeker in Japan - een standaard gegeven. In dit geval maakten berichten over de beperkte voorraad PSP's gamers nog meer gemotiveerd. Voor heel Japan zijn bij de lancering slechts 200.000 toestellen beschikbaar. En dat is een relatief klein getal voor zo'n grote gamemarkt.
Niet alleen de voorraad PSP's is beperkt. Er zijn momenteel slechts zes spellen beschikbaar is voor de handheldconsole. Sony zegt wel dat op korte termijn meer software beschikbaar zal komen.
Met het multimedia-aanbod is het zo mogelijk nog slechter gesteld: Sony introduceert eigenwijs een nieuw mediaformaat, de Universal Media Disc (UMD). Het is de bedoeling dat onder meer films en muziek op deze compacte schijven van 1,8 GB worden aangeboden. Maar vooralsnog heeft geen enkel filmstudio of platenfirma aangekondigd UMD te ondersteunen - ook Sony's eigen filmafdeling niet.
Het Japanse bedrijf is er verder niet in geslaagd de batterijduur van de PSP op te krikken. De officiële specificaties stellen dat een batterijlading goed is voor ongeveer zes uur. Ondertussen is uitgelekt dat dit alleen geldt als als het scherm volledig gedimd is, het geluid af staat en de draadloze netwerkkaart is uitgeschakeld.
Wie alle functionaliteit van de PSP gebruikt, moet dus snel naar een adapter grijpen. Ter vergelijking: Nintendo's succesvolle GBA heeft weliswaar minder mogelijkheden, maar blijft toch tien uur ronken op één batterij.
Het is dan ook afwachten af de PSP gamers kan bekoren. Sony moet in elk geval opboksen tegen een nieuwe dreiging: de Nintendo DS. Met dit zeer eigenzinnig toestel vol gamingfuncties mikt Nintendo resoluut op spelfanaten, zonder af te dwalen naar andere snufjes. In de gamingmarkt bleek dat in het verleden een succesformule.
Inderdaad, we zouden blij moeten zijn dat er nu concurrentie is. Dat haalt de prijzen omlaag, verbreekt de monopolie-positie van Nintendo en stimuleert beide producenten om het onderste uit de kan te halen.quote:Op maandag 13 december 2004 13:44 schreef pmponer het volgende:
Winnen? Winnen??
Met een beetje geluk wint de gamer...
Dit is wanneer beide produkten prima naast elkaar kunnen bestaan.
Als je hiernaar DS vs. PSP: Waar de fanboys elkaar afslachten kijkt, klopt dat ook wel. Maar volgens mij kun je de helderheid instellen. Dus misschien dat op de jongste foto de PSP gewoon in een zo goed mogelijk daglicht (figuurlijk) is geplaatst.quote:Op maandag 13 december 2004 16:51 schreef Xrenity het volgende:
Ik hoorde van iemand die die scherm vergelijking zag dat zijn DS veel helderder was.
Geen idee waar dat dan weer door komt.
Dit ziet er eerlijk gezegd een beetje geshopt uit. Zie de aliasing aan de rand van de schermpjes.quote:Op maandag 13 december 2004 09:33 schreef Strolie75 het volgende:
Ik gun het Nintendo van harte, maar de PSP is toch een klasse apart.
[afbeelding]
[afbeelding]
Je betaalt nu $150 voor een Nintendo DS en $29,95 voor een spel.quote:Op maandag 13 december 2004 17:31 schreef dazzle123 het volgende:
Wat mij betreft is de DS kansloos tegen de PSP.
Wel leuk om te zien hoe alle nintendo fanboys zich in allerlei bochten moeten wringen om de PSP er slecht uit te laten zien.
Als ik eerlijk ben is dit toch gewoon érg matig. Dan misschien wel helemaal uitverkocht, maar dan had Sony het maar beter moeten regelen, de PSP uitstellen, alles om mensen tevreden te houden. Als er echt pas over 2 weken ofzo weer 50.000 bijzijn dan is Sony toch niet slim bezig.quote:De nieuwe handheld van Sony, de PlayStation Portable, is in Japan 171,963 keer over de toonbank gegaan. Gisteren vond daar de lancering plaats.
Winkelketen Yodobashi Camera meldde dat in al hun zeventien winkels de PSP is uitverkocht. Ook bij winkelketens als Bic Camera in Tokyo stonden rond de 1.200 mensen in de rij voor het multimedia apparaat.
quote:Op maandag 13 december 2004 17:43 schreef BMH het volgende:
Ik ben eigenlijk best wel blij met de komst van de PSP. Eindelijk een concurrent op de handheld markt betekend: Betere games. Nintendo zal alles op alles zetten om de DS #1 te maken. Dit betekend vele toptitelswoohooo
Een Lada kost 8000 euro een Mercedes 60.000 euro.quote:Op maandag 13 december 2004 17:34 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je betaalt nu $150 voor een Nintendo DS en $29,95 voor een spel.
Je betaalt nu $180 voor een Sony PSP en naar schatting $50 voor een spel.
Leg eens uit hoe de PSP met dit soort cijfers de vloer aan gaat vegen met de DS?
Vergeet de lagere prijzen ook niet. De Gamecube bijvoorbeeld had nu echt geen 99 euro gekost als de X-box er niet was geweest.quote:Op maandag 13 december 2004 17:43 schreef BMH het volgende:
Ik ben eigenlijk best wel blij met de komst van de PSP. Eindelijk een concurrent op de handheld markt betekend: Betere games. Nintendo zal alles op alles zetten om de DS #1 te maken. Dit betekend vele toptitelswoohooo
Whehehe, maar wat heb je aan een scherm als je geen power meer hebt om hem aan te sturen?quote:Op maandag 13 december 2004 09:46 schreef Rodie83 het volgende:
Niet dat dat afdoet aan zijn capaciteiten, maar toch. En wat betreft het beste scherm: zoals ik het zie heeft de winnaar er slechts 1. Period.
http://www.gamespot.com/news/2004/12/12/news_6114909.htmlquote:Op maandag 13 december 2004 17:33 schreef peristilius het volgende:
Artikeltje over de batterijduur van de PSP (ik vond het heel erg meevallen)
http://psp.ign.com/articles/572/572563p1.html
Artikel over de PSP in het algemeen (vond het er ook erg goed uitzien)
http://psp.ign.com/articles/572/572548p1.html
Overigens gaat volgens Gamespot de batterij in Ridge Racer zo'n 90 minuten tot 3 uur mee (90 minuten zou wel erg beschamend zijn).quote:Well to be perfectly honest, the PSP’s miserable battery life is its true "Achilles heel" but if I had to pick one other flaw that truly stood out in my mind, it would be the PSP’s "Analog Disc." You know how some Nintendo DS haters are fond of pointing out that the DS has no analog stick? Well, neither does the PSP! It’s has what is instead called the “Analog Disc.”
This little monstrosity is located just below the D-Pad on the face of the PSP. The way it works is that the disc "slides" over the surface of the machine itself, rather than tilting in one direction or another. To me, this is a terrible way to design an "input device." Yet the REAL problem is the cramped way in which gamers must hold the machine while using the PSP’s analog disc. You won’t believe how bad it is until you try it for yourself. Essentially, you have to contort your thumb in such a way that even the smallest amount of game play is bound to cause severe hand cramping.
It almost seems to me that this "Analog Disc" is nothing more than a poorly designed after-thought.
IGN speelt nu al 4,5 uur met een nieuwe accu, dus waar haal je die 3 uur vandaan?quote:Op maandag 13 december 2004 17:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Whehehe, maar wat heb je aan een scherm als je geen power meer hebt om hem aan te sturen?
Goed, effe berekeningetje.
Nintendo DS: 240x160 pixels x 2 schermpjes x 10 uur = 768000
Sony PSP: 480x272 x 1 schermpje x 3 uur = 391680
Puur naar de schermpjes gekeken levert de Nintendo DS je dus 1.96 keer meer plezier op.![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |