abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23863734

CPU:
CPU Main processor: ARM946E-S (67MHz)
Cache: 8KB data 4KB
TCM : 32KB data 16KB
Sub processor: ARM7TDMI (33MHz)
Memory Main memory: 4MB (evenveel als PS2 )
ARM9/ARM7: 32KB (2 times 16KB)

Work RAM: 64KB
VRAM: 656KB
LCD Display two screens of 256x192 pixels (RGB)
Colors maximum of 262,144 colors

2D graphics
- Engine BG 4 layers maximum
- OBJ 128 objects maximum

3D graphics
- Engine Coordinate conversion maximum of 4M / second
- Polygon drawing capability maximum of 120K polygon s
- Pixel drawing capability maximum of 30M pixels/second

Other:
- Sound 16 channels (ADPCM/PCM)
- Microphone input
- Wireless communication IEEE802.11 protocol
Het innerlijk van de DS: http://www.lik-sang.com/news.php?artc=3530


PSP CPU Core
MIPS R4000 32-bit core
128-bit bus
1-333MHz (1.2V)
8MB eDRAM main memory
2.6Gbps bus bandwidth
FPU, VFPU (2.6 billion flops)
3D graphics extended instructions
I Cache, D Cache

PSP Media Engine
MIPS R4000 32-bit core
128-bit bus
1-333MHz (1.2V)
2MB eDRAM submemory
I-Cache, D-Cache
90nm CMOS

PSP Graphics Core
1-166MHz (1.2V)
256-bit bus
2MB eDRAM (VRAM)
5.3Gbps bus bandwidth
664 million pixels per second pixel fill rate
3D curved surface and 3D polygon engine
Support for compressed textures, hardware clipping, morphing, bone, tessellation, bezier, b-spline (NURBS)
Maximum of 33 million polygons per second
24-bit full color (RGBA)

Sound Core
VME (Virtual Mobile Engine)
Reconfigurable DSP
166MHz (1.2 V)
128-bit bus
5 giga operations per second
CODEC capabilities
3D sound, 7.1 channels
Synthesizer, effecter, and other abilities
ATRAC3 plus, AAC, MP3 for audio

Media
UMD (Universal Media Disc)
60mm-diameter disc
660nm laser diode
1.8GB capacity (dual-layered disc)
11Mbps transfer rate
AES crypto system
Unique disc ID
Shockproof
Regional code system
Parental lock system
Repeat ordering system

Other Specifications
16:9-format widescreen TFT LCD (480x272 pixels, 24-bit full color)
MPEG4 AVC decoder
Wireless LAN (802.11)
IrDA (Infrared Data Association)
USB 2.0
Memory Stick
AV in/out
Stereo headphone out
Lithium ion battery
Expansion port

http://forum.fok.nl/topic/587967
http://forum.fok.nl/topic/633152

[ Bericht 24% gewijzigd door Cerbie op 10-12-2004 16:40:34 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_23863920
quote:
Op donderdag 9 december 2004 21:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Dan is dat wel een negatief punt voor de DS dan. 't meer een tussendoor-product ipv dé opvolger van de GBA. Want dan draaien de games voor de GBA2 natuurlijk weer niet op de DS.
Nee, zo moet je het niet zien denk ik. Ze willen met de DS een tweede handheldlijn neerzetten waarschijnlijk. Mijn gok is dat ze met de Gameboy richting de kleine kinderen willen gaan en met de DS naar de oudere doelgroep.
quote:
Op donderdag 9 december 2004 @ 21:08 schreef jimjim1983:
als er niks mee gedaan wordt wel.
Klopt, maar dat kun je van alles wel zeggen. Als er niet speciaal gebruik wordt gemaakt van het grote scherm van de PSP (meer in het beeldje, ipv alles groter maken) heb je er ook niet veel aan.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_23864204
tsja...ik weet niet welke ik ga kopen...die batterijduur van PSP vind ik flink kut...maar grafisch ziet het er gelikt uit. Qua spellen hebben ze beiden toptitels maar ik vind mario spelen op een handheld toch leuker dan bv FIFA. (mario op DS is natuurlijk niet vernieuwend...aan de ene kant is het ook wel leuk om een keer NFSU met mooie graphics op een handheld te spelen dat kan weer op PSP)Tsja DS met zn 2 schermen is ook wel stoer...tenminste..als de spellen er gebruik van maken, maar zoals ik al zei ik weet het nog niet
pi_23864229
-foutje-
  Donald Duck held donderdag 9 december 2004 @ 21:35:09 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_23864242
quote:
Op donderdag 9 december 2004 21:21 schreef Cerbie het volgende:
Nee, zo moet je het niet zien denk ik. Ze willen met de DS een tweede handheldlijn neerzetten waarschijnlijk. Mijn gok is dat ze met de Gameboy richting de kleine kinderen willen gaan en met de DS naar de oudere doelgroep.
Ah, op die manier. Ik denk dat ik wel een van beide apparaatjes ga kopen, maar ik heb nu nog geen voorkeur voor of de DS of PSP. Maar als het de DS wordt, wil ik natuurlijk wel een apparaat dat een paar jaar meekan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_23864397
Ik vind het hele gevecht eromheen en de uitkomst eigenlijk interessanter dan de apparaten zelf. Maar ja ik ben dan ook een marketeer in wording......
Houd van een lijntje.
pi_23864423
Toen ik in amerika was heb ik even met zo'n ding gespeeld.
Hoewel het best leuk is met een touchscreen is het toch meer een speeltje voor even.
Wil je echt gamen denk ik dat de PSP beter is.
Built for Speed
pi_23864425
een n64 presteert beter als een DS
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_23864528
het apparaat dat de beste PES of Winning Eleven heeft koop ik
pi_23864592
quote:
Op donderdag 9 december 2004 21:21 schreef Cerbie het volgende:

Klopt, maar dat kun je van alles wel zeggen. Als er niet speciaal gebruik wordt gemaakt van het grote scherm van de PSP (meer in het beeldje, ipv alles groter maken) heb je er ook niet veel aan.
is niet helemaal waar, met een groter scherm is het gewoon lekkerder om naar te kijken en op te spelen.
pi_23864660
quote:
Op donderdag 9 december 2004 21:43 schreef HansvanOchten het volgende:
Toen ik in amerika was heb ik even met zo'n ding gespeeld.
Hoewel het best leuk is met een touchscreen is het toch meer een speeltje voor even.
Wil je echt gamen denk ik dat de PSP beter is.
jah dat denk ik ook...het ligt vooral aan de games...die bepalen denk ik welke console "de beste" is (zet het expres tussen aanhalingstekens )
  donderdag 9 december 2004 @ 22:04:26 #12
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_23864967
quote:
Op donderdag 9 december 2004 21:48 schreef jimjim1983 het volgende:
het apparaat dat de beste PES of Winning Eleven heeft koop ik
Daar sluit ik me bij aan
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  donderdag 9 december 2004 @ 23:13:13 #13
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_23867090
Nog even over de mainstream crap. Goldeneye: roque agent heeft een mijlpaal gehaald kwa sales: 59.000 exemplaren in heel Amerika sinds de release!!! YES! Mensen beginnen het te begrijpen
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  donderdag 9 december 2004 @ 23:18:09 #14
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_23867232
quote:
Op donderdag 9 december 2004 21:43 schreef Steve-O het volgende:
een n64 presteert beter als een DS
En DAT is dus niet waar Bekijk de IGN Mario 64 head to head maar eens.

Verder zal ik de kindertjes hier maar weer alleen laten. Ik vind het vergelijken van de DS en de PSP een beetje als het vergelijken van appels en peren. Ze kunnen prima naast elkaar bestaan. De ene vind de PSP lekkerder, de ander de DS, en sommigen vinden ze allebei lekker.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 9 december 2004 @ 23:18:57 #15
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_23867264
Ik vind de DS ook veel potentie hebben voor RTS games. Gewoon lekker met je stylus je manschappen selecteren en de locatie waar ze heen moeten aantikken. Ook games als Wario ware: touched lijken me erg leuk. Ik reis namelijk iedere dag minimaal 2x 30 min met de trein, en een uber groot spel is natuurlijk niet zo handig voor 30 min (lees: RPG etc).
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  donderdag 9 december 2004 @ 23:41:00 #16
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23867954
Een betere topictitel had ik echt niet kunnen verzinnen.

Resize die pic van de PSP is. Hij verkloot de layout.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  vrijdag 10 december 2004 @ 01:05:14 #17
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_23869677
quote:
Op donderdag 9 december 2004 21:21 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Klopt, maar dat kun je van alles wel zeggen. Als er niet speciaal gebruik wordt gemaakt van het grote scherm van de PSP (meer in het beeldje, ipv alles groter maken) heb je er ook niet veel aan.
Das natuurlijk poep wat je nu lult. Dat tweede scherm zit er om gameplay naar een hoger niveau te tillen en om nieuwe mogelijkheden te scheppen. Als dat niet wordt gebruikt is dat kut, want daarvoor koop je juist een DS lijkt me zo. Anders kan je fijn verder gamen op je GBA SP.

En groter maken op het scherm van de PSP lijkt me juist meer een pluspunt dan een minount: die schermpjes zijn al turen. Als spellen duidelijker worden als ze qua beeldgrootte groter worden (en dat worden ze, ga maar eens FPSén op een 15"en een 21" en merk het verschil) vind ik dat een zeer gunstige ontwikkeling.
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
pi_23869766
quote:
Op donderdag 9 december 2004 23:18 schreef BMH het volgende:
Ik vind de DS ook veel potentie hebben voor RTS games. Gewoon lekker met je stylus je manschappen selecteren en de locatie waar ze heen moeten aantikken. Ook games als Wario ware: touched lijken me erg leuk. Ik reis namelijk iedere dag minimaal 2x 30 min met de trein, en een uber groot spel is natuurlijk niet zo handig voor 30 min (lees: RPG etc).
Voor RTS?! Dan denk ik dat je manschappen maar 1 pixel groot zijn. Nou wil ik niet zeuren over de graphics van de DS, maar 256 x 192 is een véél te lage resolutie voor RTS! (en voordat je begint te zeuren... de 480 x 272 resolutie van de PSP is ook vrij laag voor een RTS )
pi_23869804
quote:
Op donderdag 9 december 2004 23:41 schreef Ruzbeh het volgende:
Een betere topictitel had ik echt niet kunnen verzinnen.
Ik wel.

DS vs. PSP: Waar de Nintendo-fanboys met waardeloze argumenten de PSP proberen af te kraken.

Het lijkt wel alsof ze persoonlijk wat tegen Sony hebben... ze dringen zelfs door tot in de PSP-topics!
  vrijdag 10 december 2004 @ 01:18:40 #20
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_23869860
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 01:13 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik wel.

DS vs. PSP: Waar de Nintendo-fanboys met waardeloze argumenten de PSP proberen af te kraken.

Het lijkt wel alsof ze persoonlijk wat tegen Sony hebben... ze dringen zelfs door tot in de PSP-topics!
Dude, jij bent Sony-fanboy, ik bedoel, so what
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
pi_23869893
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 01:18 schreef Rodie83 het volgende:
Dude, jij bent Sony-fanboy, ik bedoel, so what
Klopt, maar ik heb wel respect voor de DS en dat respect is niet bepaald wederzijds. En ik kom niet eens in de búúrt van DS-topics om 'm vervolgens daar belachelijk te maken.

[ Bericht 9% gewijzigd door P-Style op 10-12-2004 01:26:30 ]
  vrijdag 10 december 2004 @ 01:22:26 #22
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_23869916
Dat is dan wel weer waar, Nintendo fanboys vind ik ook de meest irritante fanboys die er zijn
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
pi_23869939
lol RTS op een handheld, ja tuurlijk !
pi_23869945
quote:
[DS-plaatje]
...
Memory Main memory: 4MB (evenveel als PS2)
En welke clown heeft die onzin nou weer in de OP gestopt? Die PSP specs zijn ook achterhaald trouwens.
  vrijdag 10 december 2004 @ 08:12:57 #25
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_23871866
Iwata:
quote:
"The old formula for success--the combination of high-specification game consoles and advanced graphics--is no longer working," he said."
Ik ben het er meeeens.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  vrijdag 10 december 2004 @ 10:24:24 #26
8369 speknek
Another day another slay
pi_23873080
Als er iemand geen succes heeft is het Satoru Iwata wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_23875188
hmmm
__________
  vrijdag 10 december 2004 @ 13:13:22 #28
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_23876381
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 10:24 schreef speknek het volgende:
Als er iemand geen succes heeft is het Satoru Iwata wel.
true. Ik stond ook versteld dat hij dit soort texten uit zijn mond krijgt. Prachtig
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  vrijdag 10 december 2004 @ 13:53:40 #29
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23877483
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 01:25 schreef Markster het volgende:
lol RTS op een handheld, ja tuurlijk !
Heb je gezien wat er op een GBA scherm past van 240 x 160? Nee? NOU DAN.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  vrijdag 10 december 2004 @ 14:48:31 #30
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_23878845
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 13:53 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Heb je gezien wat er op een GBA scherm past van 240 x 160? Nee? NOU DAN.
Voor de GBA bestaat al een starcraft kloon genaamt: Mech Platoon:


Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_23879240
moet je nou zien, echt te triest
Verneukt het het starcraft
pi_23879731
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:05 schreef Markster het volgende:
moet je nou zien, echt te triest
Verneukt het het starcraft
Maar dat is ook logisch natuurlijk op geen gba.
pi_23880081
Ik vind het vreemd dat nintendo net doet alsof de DS heel anders dan de gameboy is.
Als ze dit doen om een volwassener publiek aan te trekken kunnen ze toch ook gewoon volwassen games op de gameboy uitbrengen?
Ik zie het nog steeds gewoon als een nieuwe gameboy met een extra schermpje en touchscreen, elk nieuw apparaat heeft toch nieuwe functies
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_23880154
Ik als objectieve Xbox fanboy zie dat de DS van Nintendo geen partij is voor de PSP.
  vrijdag 10 december 2004 @ 15:55:56 #35
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23880291
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:50 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik als objectieve Xbox fanboy zie dat de DS van Nintendo geen partij is voor de PSP.
Dan ben je heel dom. Nu is het al sowieso onmogelijk dat de PSP meer dan de DS verkocht wordt.

In Japan was er al aangegeven, 60% van de retailers gingen voor de DS, 20% voor de PSP, 20% voor geen beide.

In Japan en in de VS zijn ze ongelofelijk hard verkocht.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_23880336
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:55 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Dan ben je heel dom. Nu is het al sowieso onmogelijk dat de PSP meer dan de DS verkocht wordt.

In Japan was er al aangegeven, 60% van de retailers gingen voor de DS, 20% voor de PSP, 20% voor geen beide.

In Japan en in de VS zijn ze ongelofelijk hard verkocht.
Damn de nintendo fanboys
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_23880377
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:50 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik als objectieve Xbox fanboy zie dat de DS van Nintendo geen partij is voor de PSP.
Volgens mij richten ze zich ook op 2 verschillende doelgroepen... Nintendo blijft gewoon de jongere gamer bestoken gezien de huidige line-up (met helaas veel fruitige kleurtjes). Het design van de DS is gelukkig nog aangepast, maar het beeldscherm is gewoon te klein... of er zit teveel plastic omgeen De PSP ziet er mooi uit...

Maar voor beide geldt: als er geen goede games uitkomen, dan koop ik het niet.

De DS heeft het voordeel van Zelda games die ongetwijfeld uit zullen komen.
De PSP.... ehm... Sony heeft vast genoeg 3rd party publishers die goede games uit zullen brengen.

Madden NFL 2005 is wel even schrikken op de DS trouwens... wat een slechte graphics
  vrijdag 10 december 2004 @ 16:34:52 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_23881150
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:58 schreef peristilius het volgende:
Damn de nintendo fanboys
Het is er maar één hoor.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_23881219
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 01:25 schreef P-Style het volgende:

[..]

En welke clown heeft die onzin nou weer in de OP gestopt? Die PSP specs zijn ook achterhaald trouwens.
Mja dat had ik inmiddels ook door, heb het gewoon uit de vorige OP overgenomen. Als je wat beters hebt, geef het maar. Dan ga ik nu even het plaatje van die PSP resizen.
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 01:13 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik wel.

DS vs. PSP: Waar de Nintendo-fanboys met waardeloze argumenten de PSP proberen af te kraken.

Het lijkt wel alsof ze persoonlijk wat tegen Sony hebben... ze dringen zelfs door tot in de PSP-topics!
Het klinkt misschien vreemd voor je, maar dat gevoel heb ik ook, maar dan omgekeerd
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  vrijdag 10 december 2004 @ 16:40:15 #40
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_23881270
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 16:00 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]
Madden NFL 2005 is wel even schrikken op de DS trouwens... wat een slechte graphics
EA's poging om snel even alle nieuwe Nintendo DS eigenaren geld af te roffelen. Clipping problemen, slechte graphics & geluid. jakkes. Draait wel 60 fps & heeft draadloos lan & download functie, dus dat zijn wel voordelen.

Het leuke aan de DS is vooral dat je niet alle games hoeft te kopen om ze te spelen. Ga gewoon bij vrienden langs die andere games hebben, en je Nintendo DS download automatisch de multiplayer modus van die games .
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_23881410
Ik zie nu wel mensen zeiken over de DS dat ie er plastic uitziet en het schermpje véél te klein is. Ik ben benieuwd hoeveel mensen dat nog steeds zeggen als ze er even mee hebben gespeeld (als ze die schok aankunnen, het ding dat ze als kiddy afkraken blijkt toch wel 'stoer' te zijn ).

Er zijn toch al mensen op Fok! die de DS hebben, als die nou eens hun ervaringen met de schermgrootte en het uiterlijk posten, of een mooie foto van de DS op een bureau bijvoorbeeld, dat soort foto's zeggen veel meer dan de opgeleukte PRplaatjes
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_23881613
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 16:34 schreef speknek het volgende:

[..]

Het is er maar één hoor.
dan moet je leren tellen
  vrijdag 10 december 2004 @ 16:54:36 #43
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23881617
Nog 2 dagen en de PSP is uit in Japan.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  vrijdag 10 december 2004 @ 16:55:38 #44
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_23881648
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 16:45 schreef Cerbie het volgende:
Ik zie nu wel mensen zeiken over de DS dat ie er plastic uitziet en het schermpje véél te klein is. Ik ben benieuwd hoeveel mensen dat nog steeds zeggen als ze er even mee hebben gespeeld (als ze die schok aankunnen, het ding dat ze als kiddy afkraken blijkt toch wel 'stoer' te zijn ).

Er zijn toch al mensen op Fok! die de DS hebben, als die nou eens hun ervaringen met de schermgrootte en het uiterlijk posten, of een mooie foto van de DS op een bureau bijvoorbeeld, dat soort foto's zeggen veel meer dan de opgeleukte PRplaatjes
Alleen omdat het scherm van de PSP groter is dan een scherm van de NDS is het eeneens "te klein". Slaat werkelijk nergens op.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_23881704
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 16:54 schreef Ruzbeh het volgende:
Nog 2 dagen en de PSP is uit in Japan.
Is er eigenlijk al een aantal pre-orders bekend?
pi_23881972
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 16:34 schreef speknek het volgende:

[..]

Het is er maar één hoor.
Koopt één persoon alle nintendo DS' op? Bill Gates is wel rijk maar het lijkt me nou niks voor hem
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_23881983
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 16:55 schreef BMH het volgende:

Alleen omdat het scherm van de PSP groter is dan een scherm van de NDS is het eeneens "te klein". Slaat werkelijk nergens op.
In mijn geval slaat het op de verhouding van het beeldscherm tot de behuizing. Niet per sé de functionele afmeting van het beeldscherm. Dat vind ik bij de PSP mooier. Het is een beetje het verhaal van de oude computerbeeldschermen en de flatscreens...
pi_23882085
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 17:09 schreef peristilius het volgende:

[..]

Koopt één persoon alle nintendo DS' op? Bill Gates is wel rijk maar het lijkt me nou niks voor hem
Hoe zou een niet-fanboy nou ooit een DS kunnen kopen... Stel je voor!
  vrijdag 10 december 2004 @ 17:18:26 #49
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23882147
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_23882159
Als ik één van beide handhelds zou willen kopen, zou ik gewoon de DS kiezen. Hoewel ik enigszins bevooroordeeld ben als trouwe Nintendo-fanboy (wat is daar mis mee?), vind ik als ik objectief ben de DS het betere systeem.

Het argument dat de DS gericht is op een jonger publiek vind ik grotendeels onzin. Dankzij goede third paty support komen er meer games uit dan alleen die met de "vrolijke kleurtjes" van Nintendo.
Mario-games worden trouwens toch al door een ouder publiek gespeeld (nostalgie), omdat de jongere generatie de oude Nintendo franchises bijna niet kent (ironisch: ze zijn opgegroeid met de PlayStation).

Het concept van de DS lijkt me daarbij leuker, omdat het zeer innovatieve en toegankelijke gameplay levert. Verslavende kleine spellen, gebruikmakend van de touchscreenfunctie, die je tussendoor speelt als je een half uur onderweg bent. Dat is ook mijn idee van een handheld. Als ik uitgebreide rpg's of spellen met top-notch graphics wil spelen doe ik dat thuis op een pc of console.

Afgezien daarvan vind ik de DS ook vanuit technisch oogpunt een beter uitgewerkt ontwerp. Als ik lees over de PSP krijg ik vermoedens van een gehaast ontwerp om kosten wat kost vast te houden aan de gestelde releasedatum. Een aantal zaken als batterijduur, verkoopprijs en bescherming van het display zijn in het ontwerp sterk onderbelicht gebleven.

Sony heeft mijn inziens de handheldmarkt niet goed onderzocht en lanceert nu een specs-monster met universeel (grijze muizen-) design dat niet eens in je broekzak past. Voor sommige mensen zal het allicht wat zijn, maar ik hoef 'em echt niet. Geef mij maar de DS.

[ Bericht 0% gewijzigd door wart op 10-12-2004 17:26:29 ]
pi_23882467
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 17:14 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Hoe zou een niet-fanboy nou ooit een DS kunnen kopen... Stel je voor!
Niet zo serieus nemen, ik denk ook heus niet dat alleen nintendo fanboys een DS kopen, ik denk alleen wel dat er veel fanboys tussenzitten, omdat nintendo nou eenmaal een apart soort games maakt.
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 17:18 schreef wart het volgende:
Als ik één van beide handhelds zou willen kopen, zou ik gewoon de DS kiezen. Hoewel ik enigszins bevooroordeeld ben als trouwe Nintendo-fanboy (wat is daar mis mee?), vind ik als ik objectief ben de DS het betere systeem.

Het argument dat de DS gericht is op een jonger publiek vind ik grotendeels onzin. Dankzij goede third paty support komen er meer games uit dan alleen die met de "vrolijke kleurtjes" van Nintendo.
Mario-games worden trouwens toch al door een ouder publiek gespeeld (nostalgie), omdat de jongere generatie de oude Nintendo franchises bijna niet kent (ironisch: ze zijn opgegroeid met de PlayStation).

Het concept van de DS lijkt me daarbij leuker, omdat het zeer innovatieve en toegankelijke gameplay levert. Verslavende kleine spellen, gebruikmakend van de touchscreenfunctie, die je tussendoor speelt als je een half uur onderweg bent. Dat is ook mijn idee van een handheld. Als ik uitgebreide rpg's of spellen met top-notch graphics wil spelen doe ik dat thuis op een pc of console.

Afgezien daarvan vind ik de DS ook vanuit technisch oogpunt een beter uitgewerkt ontwerp. Als ik lees over de PSP krijg ik vermoedens van een gehaast ontwerp om kosten wat kost vast te houden aan de gestelde releasedatum. Een aantal zaken als batterijduur, verkoopprijs en bescherming van het display zijn in het ontwerp sterk onderbelicht gebleven.

Sony heeft mijn inziens de handheldmarkt niet goed onderzocht en lanceert nu een specs-monster met universeel (grijze muizen-) design dat niet eens in je broekzak past. Voor sommige mensen zal het allicht wat zijn, maar ik hoef 'em echt niet. Geef mij maar de DS.
Ik ben jong en opgegroeid met een nes, ik denk dat heel veel mensen die vroeger ook fan waren van nintendo (waaronder ik) het een beetje zat worden. Ik vond/vind een hele hoop nes spellen heel leuk, maar ongeveer vanaf de n64 vind ik het allemaal niet meer zo geweldig, dus ga ik voor een Playstation/Xbox

Ik heb gehoord van mensen die de PSP ook daadwerkelijk hebben gezien en vastgehouden dat hij helemaal niet zo groot is en dat het display ook helemaal niet zo fragiel is, de batterijduur is jammer maar ja ik speel toch nooit langer dan 4 uur achter elkaar op een handheld.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_23882523
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 17:18 schreef wart het volgende:
Het argument dat de DS gericht is op een jonger publiek vind ik grotendeels onzin. Dankzij goede third paty support komen er meer games uit dan alleen die met de "vrolijke kleurtjes" van Nintendo.
Nintendo heeft het "probleem" dat zijn eigen franchises (zelda, mario, metroid, donkey kong etc) zo populair zijn dat die het meest verkocht worden voor elk Nintendosysteem. Van elke 3rd party publisher's titel die op alle platformen uitkomt, verkoopt de Cube vrijwel altijd het slechtst (Soul Calibur was bijvoorbeeld een uitzondering... vanwege Link uit -jawel- Zelda).

Mensen (waaronder ik) kopen een Nintendo systeem vanwege de Nintendo franchises, niet vanwege de 3rd party publishers. 3rd party publishers en Nintendo gaan sowieso niet zo fantastisch samen. Wat te denken van Resident Evil 4 die eerst cube exclusive was? Andere top games die niet op de cube komen zoals Silent Hill, GTA, etc.
pi_23883370
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 17:34 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Nintendo heeft het "probleem" dat zijn eigen franchises (zelda, mario, metroid, donkey kong etc) zo populair zijn dat die het meest verkocht worden voor elk Nintendosysteem. Van elke 3rd party publisher's titel die op alle platformen uitkomt, verkoopt de Cube vrijwel altijd het slechtst (Soul Calibur was bijvoorbeeld een uitzondering... vanwege Link uit -jawel- Zelda).

Mensen (waaronder ik) kopen een Nintendo systeem vanwege de Nintendo franchises, niet vanwege de 3rd party publishers. 3rd party publishers en Nintendo gaan sowieso niet zo fantastisch samen. Wat te denken van Resident Evil 4 die eerst cube exclusive was? Andere top games die niet op de cube komen zoals Silent Hill, GTA, etc.
Ik meen dat de third party support voor de GBA en oudere Gameboy versies nog niet zo slecht is/was. Maar je hebt gelijk dat Nintendo het vooral moet hebben van haar eigen franchises wat betreft de verkoop van hun consoles. De franchises zijn ook de reden dat ik Nintendo consoles koop.
pi_23883415
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 18:10 schreef wart het volgende:

[..]

Ik meen dat de third party support voor de GBA en oudere Gameboy versies nog niet zo slecht is/was. Maar je hebt gelijk dat Nintendo het vooral moet hebben van haar eigen franchises wat betreft de verkoop van hun consoles. De franchises zijn ook de reden dat ik Nintendo consoles koop.
En de reden dat veel mensen ze niet kopen
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_23883622
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 18:10 schreef wart het volgende:

[..]

Ik meen dat de third party support voor de GBA en oudere Gameboy versies nog niet zo slecht is/was.
Dat klopt ook. Er is/was immers geen concurrentie. Maar als je kijkt naar verkoopcijfers, dan staan de Nintendo games altijd bovenaan. Nu de DS moet concurreren met de PSP is dat concurrentievoordeel is dus weg.

Zelda verkoopt consoles en handhelds samen met Metroid, net als Mario dat vroeger deed (ik kan nu geen mariospel meer zien... na super mario world is het bergafwaards gegaan met de franchise). De GBA verkoop werd ook nog eens gestimuleerd door de pokémon -shudder- spellen. en later werden de verkopen nog weer eens gestimuleerd door steeds weer nieuwe kleuren en dergelijke uit te brengen.

De 3rd party publishers hebben niet bijgedragen aan een extra verkoop van gba's en ik verwacht dat bij de DS ook niet.
pi_23883688
Niet? Final Fantasy?
__________
pi_23883720
Over welk deel van Final Fantasy heb je het?
pi_23883945
Final Fantasy, komt die reeks nu alleen uit op de DS, of toch ook op de PSP, weet iemand hoe dat zit
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  vrijdag 10 december 2004 @ 18:54:10 #59
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_23884311
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 18:37 schreef Cerbie het volgende:
Final Fantasy, komt die reeks nu alleen uit op de DS, of toch ook op de PSP, weet iemand hoe dat zit
PSP krijgteen FF & De DS ook.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  vrijdag 10 december 2004 @ 18:54:35 #60
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23884321
FFVII komt voor de PSP. Japanse FFIII komt voor de DS.

Later misschien meer.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_23884760
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 18:22 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Dat klopt ook. Er is/was immers geen concurrentie. Maar als je kijkt naar verkoopcijfers, dan staan de Nintendo games altijd bovenaan. Nu de DS moet concurreren met de PSP is dat concurrentievoordeel is dus weg.

Zelda verkoopt consoles en handhelds samen met Metroid, net als Mario dat vroeger deed (ik kan nu geen mariospel meer zien... na super mario world is het bergafwaards gegaan met de franchise). De GBA verkoop werd ook nog eens gestimuleerd door de pokémon -shudder- spellen. en later werden de verkopen nog weer eens gestimuleerd door steeds weer nieuwe kleuren en dergelijke uit te brengen.

De 3rd party publishers hebben niet bijgedragen aan een extra verkoop van gba's en ik verwacht dat bij de DS ook niet.
Waarom zouden third parties dit keer de DS niet goed supporten. Nintendo heeft haar licentiebeleid grondig aangepast en het voordeel van een nu al grote userbase (ze hebben hun product dit keer wel als eerste gelanceerd). Nintendo weet inmiddels echt wel wat marketing inhoudt.
pi_23884859
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 19:21 schreef wart het volgende:

[..]

Waarom zouden third parties dit keer de DS niet goed supporten. Nintendo heeft haar licentiebeleid grondig aangepast en het voordeel van een nu al grote userbase (ze hebben hun product dit keer wel als eerste gelanceerd). Nintendo weet inmiddels echt wel wat marketing inhoudt.
De marketing is het probleem niet... het is de doelgroepbenadering + het fysieke product. Het is misschien een beetje een overdreven vergelijking, maar je krijgt een volwassen man ook niet zover dat hij een "my first Sony" gaat kopen voor zichzelf... alle marketinginspanningen ten spijt.

Op het moment dat een markt mainstream wordt, gaan er ook andere wetten gelden die niks met kwaliteit te maken hebben. Iets moet uitstraling hebben... je moet er mee gezien willen worden etc. Voor veel jongeren is Nintendo niet meer de shit zoals het dat vroeger wel was.
  vrijdag 10 december 2004 @ 19:31:56 #63
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_23884884
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 18:54 schreef Ruzbeh het volgende:
FFVII komt voor de PSP. Japanse FFIII komt voor de DS.

Later misschien meer.
Niet DE FF7, maar een prequel ervan.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  vrijdag 10 december 2004 @ 19:57:11 #64
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_23885318
Ik hoor net dat de PSP GEEN analoge stick heeft. Die stick die erop zit is ook gewoon digitaal.

NDS blijft dus met haar touchscreen wel wat analoger.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_23886148
Ik vind eigelijk de PSP een beetje op het uiterlijk van de gba lijken ,kijk naar de plaatjes en je ziet van de vormen eigenlijk weinig verschil en bovendien HOE weten mensen dat de PSP beter is dan de DS want :1) PSP release ,25 minder spellen dan geplant 2) Nintendo heeft VEEL ervaring op dat soort gebieden al iets van 25 jaar 3) bekender + meer reclame
dus ik ga voor de DS
live's a game...
pi_23886299
Klopt, dat stickie is eigenlijk gewoon een D-pad met een paar meer richtingen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_23886307
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 20:47 schreef Martinaz het volgende:
Ik vind eigelijk de PSP een beetje op het uiterlijk van de gba lijken ,kijk naar de plaatjes en je ziet van de vormen eigenlijk weinig verschil en bovendien HOE weten mensen dat de PSP beter is dan de DS want :1) PSP release ,25 minder spellen dan geplant 2) Nintendo heeft VEEL ervaring op dat soort gebieden al iets van 25 jaar 3) bekender + meer reclame
dus ik ga voor de DS
ik vind eigenlijk de DS, als je het bovenste deel wegdenkt, meer op een GBA lijken maarja.
en jij vraagt je af hoe mensen weten dat de PSP beter is maar ondertussen weet jij wel al dat de DS beter is?
pi_23886537
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 19:57 schreef BMH het volgende:
Ik hoor net dat de PSP GEEN analoge stick heeft. Die stick die erop zit is ook gewoon digitaal.

NDS blijft dus met haar touchscreen wel wat analoger.
En van wie heb je dat gehoord? Het Nintendo-stemmetje in je hoofd?
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 21:01 schreef Cerbie het volgende:
Klopt, dat stickie is eigenlijk gewoon een D-pad met een paar meer richtingen.
Ik weet niet waar jullie die onzin vandaan halen, maar dit is helemaal niet waar. Geef me één reden waarom Sony óóit twee digitale D-pads op hun PSP zou zetten.
pi_23886610
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 20:47 schreef Martinaz het volgende:
1) PSP release ,25 minder spellen dan geplant.
Dus? Dit zegt niks over het product en nog veel minder over de vele spellen die nog gáán komen.
quote:
2) Nintendo heeft VEEL ervaring op dat soort gebieden al iets van 25 jaar
Nintendo had ook véél ervaring toen Sony hun Playstation 1 op de markt brachten.
quote:
3) bekender + meer reclame
O, ja?! Hoe kom je daarbij?
pi_23886632
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 21:16 schreef P-Style het volgende:

[..]

En van wie heb je dat gehoord? Het Nintendo-stemmetje in je hoofd?
[..]

Ik weet niet waar jullie die onzin vandaan halen, maar dit is helemaal niet waar. Geef me één reden waarom Sony óóit twee digitale D-pads op hun PSP zou zetten.
Lijkt me ook vrij zinloos idd
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_23886663
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 21:20 schreef P-Style het volgende:
O, ja?! Hoe kom je daarbij?
Da's de redenatie van iemand die iederwijs heeft gevolgd
  vrijdag 10 december 2004 @ 21:23:35 #73
5637 koekiemonster
Goede reaktie ------------>
pi_23886673
mijn keuze is gevallen op de NDS. Ik wil gewoon wat anders en de nDS belooft dat te bieden.
koekje erbij?
pi_23886681
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 21:22 schreef ScienceFriction het volgende:
Da's de redenatie van iemand die iederwijs heeft gevolgd
Inderdaad! Haha!
pi_23886697
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 21:23 schreef koekiemonster het volgende:
mijn keuze is gevallen op de NDS. Ik wil gewoon wat anders en de nDS belooft dat te bieden.
De PSP ook.
pi_23886836
Mijn keus is op nog geen van beide gevallen... ik wil eerst een serieuze line-up... de eerste handheld die Street Fighter III Third Strike heeft, die neem ik

Het voordeel van de DS zou voor mij bij het spel Madden NFL 200x zijn, zodat ik even snel kan formatie shiften en routes kan wijzigen zoals ik dat wil, zonder een audible set... Kijk dan is zo'n 2e scherm wel handig... Kun je mooi de X's en O's tekenen
  vrijdag 10 december 2004 @ 21:41:29 #77
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_23887087
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 21:16 schreef P-Style het volgende:

[..]

En van wie heb je dat gehoord? Het Nintendo-stemmetje in je hoofd?
Hands-on van Gamespot.

Reageer ff normaal pls. Je kleineringsacties iriteren nogal.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_23887266
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 21:31 schreef ScienceFriction het volgende:
Het voordeel van de DS zou voor mij bij het spel Madden NFL 200x zijn, zodat ik even snel kan formatie shiften en routes kan wijzigen zoals ik dat wil, zonder een audible set... Kijk dan is zo'n 2e scherm wel handig... Kun je mooi de X's en O's tekenen
De 's en 's?
pi_23887297
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 21:25 schreef P-Style het volgende:

[..]

De PSP ook.
de PSP belooft wat mooiers, niet wat anders (wat niet per se slecht is)
moh
pi_23887413
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 21:41 schreef BMH het volgende:

[..]

Hands-on van Gamespot.

Reageer ff normaal pls. Je kleineringsacties iriteren nogal.
quote:
All the buttons used for the PSP are located on the front of the handheld, with the only exceptions being the L and R buttons which are located on the top. The button alignment on the PSP is pretty much identical to a PlayStation 2 controller, so if you're used to the console, you'll have no issues playing games on the PSP. There's an analog disc located at the bottom of the d-pad, but it feels quite a bit different from the sticks featured on the PS2's Dual Shock controller and might take some getting used to. Instead of tilting, the analog stick slides in whatever direction you push it. The surface of the analog button is a bit rough, so that it won't slip while you're using it.
Waarom heet het dan nog steeds analog stick in de gamespot hands-on?
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_23887427
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 21:41 schreef BMH het volgende:
Hands-on van Gamespot.

Reageer ff normaal pls. Je kleineringsacties iriteren nogal.
quote:
There's an analog disc located at the bottom of the d-pad, but it feels quite a bit different from the sticks featured on the PS2's Dual Shock controller and might take some getting used to. Instead of tilting, the analog stick slides in whatever direction you push it. The surface of the analog button is a bit rough, so that it won't slip while you're using it.

Bron: Gamespot
Reageer zelf eens normaal in plaats van alles door je Nintendo-bril te bekijken. Het is niet de eerste keer dat je onzin over de PSP post.
pi_23887448
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 21:47 schreef P-Style het volgende:

[..]

De [afbeelding]'s en [afbeelding]'s?
Nee, dat kan nu ook al . Maar wat ik bedoel is dat je met het onderste scherm kun je dan de nieuwe route tekenen (met dat pennetje) die de WR of TE moet lopen zeg maar. Ook kun je dan sneller je blokkers opnieuw neerzetten en snel een andere formatie aanmeten. Je hebt op deze manier het overzicht van bovenaf en het realtime beeld van schuinachter...

Met de knoppen combinaties heb je vaak maar een aantal audibles and routes... en ik wil meer vrijheid
pi_23887463
Hehe... je was me net voor, Tain.
pi_23887490
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 21:54 schreef P-Style het volgende:
Hehe... je was me net voor, Tain.
scheelt weinig, maar ik heb nergens gelezen dat het een digitale stick is eigenlijk
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_23887518
Dat is al door meerdere bronnen gemeld, dat knuppeltje is een stickje dat je analoog kan duwen, maar niet analoge signalen doorgeeft. Je kan hem dus wel traploos naar een richting duwen, maar hij zal alleen als je hem omhoog duwt het signaal 'omhoog' of 'niet omhoog' doorgeven. Is al door diverse bronnen gemeld

Maar doe even rustig, ik heb het idee dat je doordraaft P-Style, zeker met die reactie met die zwaaismilie Hij zegt alleen dat hij een DS wil omdat het ontwerp een nieuw concept is, niet dat de PSP slecht is en geen origineel concept heeft (als hij dat laatste had gezegd was ik het er overigens wel mee eens geweest, ik blijf erbij dat meer specs geen origineel concept is)
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  vrijdag 10 december 2004 @ 22:03:44 #86
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23887688
http://www.jeux-france.com/images0_4_7239.html

Deze spel wordt ownage. Dit kun je alleen op een DS spelen. Lijkt me echt fantastisch om op de gamewereld te tekenen. Ik had een zeer kort filmpje gezien ervan, zag er echt vet uit en reageerde goed enzo.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_23887704
Hm nu weet ik het ook niet meer zeker
* Cerbie neemt een twijfelstandpunt over de analoge stick in
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_23887815
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 21:56 schreef Cerbie het volgende:
Dat is al door meerdere bronnen gemeld, dat knuppeltje is een stickje dat je analoog kan duwen, maar niet analoge signalen doorgeeft. Je kan hem dus wel traploos naar een richting duwen, maar hij zal alleen als je hem omhoog duwt het signaal 'omhoog' of 'niet omhoog' doorgeven. Is al door diverse bronnen gemeld
Het spijt me zeer Cerbie, maar wat je hier verkondigt is totale onzin. Het is gewoon een analoge stick net als op de Dual Shock controllers, alleen beweegt hij wat anders. Hij kantelt niet, maar hij glijdt. De registratie is weldegelijk traploos (eigenlijk wel met "trappen" natuurlijk, maar dan met meerdere trappen in plaats van aan/uit).
quote:
Maar doe even rustig, ik heb het idee dat je doordraaft P-Style, zeker met die reactie met die zwaaismilie Hij zegt alleen dat hij een DS wil omdat het ontwerp een nieuw concept is, niet dat de PSP slecht is en geen origineel concept heeft (als hij dat laatste had gezegd was ik het er overigens wel mee eens geweest, ik blijf erbij dat meer specs geen origineel concept is)
Wees maar niet bang. Ik draaf niet door. Ik heb immers geen leugens nodig om mezelf te beargumenteren.
pi_23887846
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 22:04 schreef Cerbie het volgende:
Hm nu weet ik het ook niet meer zeker
* Cerbie neemt een twijfelstandpunt over de analoge stick in
En terecht, want is IS ook onzin!
pi_23888122
Ik heb wel leugens nodig dan? Ik zat misschien fout met die stick, maar dan gebruik ik maar meteen overal leugens? Zo kom je nu wel over
Mja ik ben weg, ga nog even verder met Eternal Darkness
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_23888285
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 22:22 schreef Cerbie het volgende:
Ik heb wel leugens nodig dan? Ik zat misschien fout met die stick, maar dan gebruik ik maar meteen overal leugens? Zo kom je nu wel over
Mja ik ben weg, ga nog even verder met Eternal Darkness
Schijnbaar ligt het probleem bij jou en voel je je nogal snel persoonlijk aangevallen... Ik had het namelijk niet over jou. Althans... ik geloof niet dat jij specifiek een Nintendo-fanboy bent.

Ik heb het over "bepaalde Nintendo-fanboys" die iedere keer weer geruchten, eigen speculaties en subjectieve misinterpretaties (of wellicht beperkte beheersing van de Engelse taal in hùn voordeel) gebruiken om maar argumenten te hebben tégen de PSP. En dan vraag je om een bron of uitleg en vervolgens willen ze het òf niet uitleggen, òf ze komen met een bron die héél iets anders zegt. Hiér word ik behoorlijk moe van. Dat ze niet overtuigd zijn van de PSP moeten ze zelf weten, maar als ze vervolgens met deze onzin komen, dan reageer ik wel wat "fel" ja.

[ Bericht 3% gewijzigd door P-Style op 10-12-2004 22:36:08 ]
pi_23888471
Ik hoorde dat Sony van de PSP alle knoppen er vanaf gaat halen en een muis gaat gebruiken en 16 batterijen nodig heeft en dat het beeldscherm een resolutie van 16 bij 24 heeft en verder dat je er alleen een joystick op aan kunt sluiten en dat er geen 3rd party titels voor uit gaan komen en dat ze alleen maar superman spellen gaan maken... En de kleur wordt fruitig roze... het geluid wordt weer mono... 16 kleurenbeeldscherm...
pi_23888498
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 22:36 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik hoorde dat Sony van de PSP alle knoppen er vanaf gaat halen en een muis gaat gebruiken en 16 batterijen nodig heeft en dat het beeldscherm een resolutie van 16 bij 24 heeft en verder dat je er alleen een joystick op aan kunt sluiten en dat er geen 3rd party titels voor uit gaan komen en dat ze alleen maar superman spellen gaan maken... En de kleur wordt fruitig roze... het geluid wordt weer mono... 16 kleurenbeeldscherm...
Sarcasme kan ik dan soms weer wèl waarderen.
pi_23888622
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 22:36 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik hoorde dat Sony van de PSP alle knoppen er vanaf gaat halen en een muis gaat gebruiken en 16 batterijen nodig heeft en dat het beeldscherm een resolutie van 16 bij 24 heeft en verder dat je er alleen een joystick op aan kunt sluiten en dat er geen 3rd party titels voor uit gaan komen en dat ze alleen maar superman spellen gaan maken... En de kleur wordt fruitig roze... het geluid wordt weer mono... 16 kleurenbeeldscherm...
die kleur is dan wel weer wat minder
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_23888852
Maar wel lief... Sony gaat zich richten op op websex beluste labiele tienermeisjes met een voorkeur voor kleine beeldschermen... tsja...
  vrijdag 10 december 2004 @ 22:53:08 #96
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23888858
Niemand commentaar op die kirby game?
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_23888932
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 22:53 schreef Ruzbeh het volgende:
Niemand commentaar op die kirby game?
Nee. Lijkt me ook meer iets voor het DS(-only)-topic.
pi_23888949
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 22:53 schreef Ruzbeh het volgende:
Niemand commentaar op die kirby game?
Ik vond er niet veel aan... ik zie niet wat het 2e scherm toevoegt... of werd ik afgeleid door al die japanse teksten
pi_23889201
ben ik de enige die het ontwerp van de DS een beetje "lomp" vind vergeleken met die van de PSP? geen flamebait

gelukkig komt die psp pas ver in 2005 uit, heb ik nog wat tijd om te sparen misschien een goed cadeau voor als ik slaag
  vrijdag 10 december 2004 @ 23:14:40 #100
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23889401
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 22:56 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ik vond er niet veel aan... ik zie niet wat het 2e scherm toevoegt... of werd ik afgeleid door al die japanse teksten
Nou je kan tekenen op de gamewereld. En Kirby reageert erop.

Lijkt me toch echt vet.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_23889407
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 23:07 schreef superheist het volgende:
ben ik de enige die het ontwerp van de DS een beetje "lomp" vind vergeleken met die van de PSP? geen flamebait
Hehe... nee, je bent niet de enige.
quote:
gelukkig komt die psp pas ver in 2005 uit, heb ik nog wat tijd om te sparen misschien een goed cadeau voor als ik slaag
Eind Maart 2005! Niet zo héél ver lijkt me. Maar het kan sowieso geen kwaad om een console niet bij de launch te kopen. Ook hier is geduld een schone zaak.
  vrijdag 10 december 2004 @ 23:16:25 #102
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23889439
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 23:14 schreef P-Style het volgende:
Eind Maart 2005!
Bron?
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_23889480
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 23:14 schreef P-Style het volgende:
Hehe... nee, je bent niet de enige.
zie veel reacties dat die DS de PSP "ownt" enzo.. het ontwerp is gewoon niet mooi. misschien functies etc. maar daar heb ik het niet over
  vrijdag 10 december 2004 @ 23:23:59 #105
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23889627
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 23:18 schreef superheist het volgende:

[..]

zie veel reacties dat die DS de PSP "ownt" enzo.. het ontwerp is gewoon niet mooi. misschien functies etc. maar daar heb ik het niet over
Ik vind hem mooi, maar ik vind de PSP wel mooier.

Hier wat PSP-achtige screens:
http://forum.lik-sang.com(...)all/nds-release5.jpg
http://forum.lik-sang.com(...)all/nds-release6.jpg
http://forum.lik-sang.com(...)all/nds-release7.jpg
http://forum.lik-sang.com(...)all/nds-release8.jpg
http://forum.lik-sang.com(...)all/nds-release9.jpg
http://forum.lik-sang.com(...)ll/nds-release11.jpg
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_23889697
Ik maak me toch zorgen om die fokking batterij van de psp zeg:

The PSP will also have to solve some technical challenges, most notably concerns about battery life. Sony estimates that a fully charged PSP battery will be good for four to six hours of game playing.

But Sony Computer Entertainment President Ken Kutaragi acknowledged in a Japanese press interview last month that those estimates were for playing a simple puzzle or card game with the screen dimmed, speakers turned off and wireless connectivity disabled. Turn on all the bells and whistles and load up a graphically complex racing game, and the battery will drain faster. Nintendo's market-leading Game Boy Advance SP, by contrast, runs for more than 10 hours between charges.

Staat niet bij hoeveel % minder lang ie mee gaat, maar met wifi aan en een spel als gran turismo en licht aan (doh) en geluid aan zou het me niet verbazen dat het terug valt naar 2 uur, maargoed dat zijn speculaties laten we het hopen van niet, anders moeten ze gewoon in vliegtuigen en treinen 220 volt aansluitingen maken mehehe.

Was ook nog nieuws dat nintendo zich niet bedreigd voelt, maar dat zou ik ook zeggen als ik president Satoru Iwata heette
  vrijdag 10 december 2004 @ 23:27:31 #107
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_23889730
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 22:10 schreef P-Style het volgende:

[..]

En terecht, want is IS ook onzin!
Doe je research is wat beter voor je loze informatie verstrekt. Die "analoge" stick op de PSP = gewoon digitaal.

Ik quote van een redacteur bij gamespot: "The big adition here is this little disc (pookje). Now it sounds like, from what we heard from developers is that this disc is not analog. Thu is dows feel like ...."
Scroll naar 2 min 22 sec
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_23889777
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 23:16 schreef Ruzbeh het volgende:
Bron?
Bron: games.fok.nl

Oké... dit is een speculatie, dat geef ik toe.
  vrijdag 10 december 2004 @ 23:32:35 #109
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23889869
Mooizo...
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_23889872
DS
Wario Ware: Touched - 28 februari
Yoshi's Touch & Go - 28 februari
Pac Pix - 28 februari
Need for Speed DS - 28 februari
De Urbz - 24 maart
Tiger WooDS - 24 maart
Zoo Keeper - 24 maart


Hier loopt de gemiddelde gamer dus niet warm voor...
  vrijdag 10 december 2004 @ 23:33:25 #111
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23889895
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 23:32 schreef ScienceFriction het volgende:
DS
Wario Ware: Touched - 28 februari
Yoshi's Touch & Go - 28 februari
Pac Pix - 28 februari
Need for Speed DS - 28 februari
De Urbz - 24 maart
Tiger WooDS - 24 maart
Zoo Keeper - 24 maart


Hier loopt de gemiddelde gamer dus niet warm voor...
Das ook niet compleet. DOPE.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_23889995
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 23:33 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Das ook niet compleet. DOPE.
Zeg ik dat dan?
  vrijdag 10 december 2004 @ 23:37:30 #113
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_23890004
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 23:32 schreef ScienceFriction het volgende:
DS
Wario Ware: Touched - 28 februari
Yoshi's Touch & Go - 28 februari
Pac Pix - 28 februari
Need for Speed DS - 28 februari
De Urbz - 24 maart
Tiger WooDS - 24 maart
Zoo Keeper - 24 maart


Hier loopt de gemiddelde gamer dus niet warm voor...
De gemiddelde gamer mag in de stront zakken. Wario ware: touched? .

Ik neem aan dat de gemiddelde gamer nog nooit een Wario ware game heeft gespeeld omdat de graphics "slecht" zijn.

Het gaat mij om wat IK leuk vind, en dat zijn deze games. Waarom geven mensen ingodsnaam iets om wat andere mensen over iets vinden?
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_23890315
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 23:37 schreef BMH het volgende:

Het gaat mij om wat IK leuk vind, en dat zijn deze games.
Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar vanuit zakelijk oogpunt moet je ook zorgen dat er een bepaald soort aanbod is voor een handheld. Ik neem aan dat Nintendo zoveel mogelijk DSen wil verkopen en dat gaat je met zulk soort spellen niet lukken. Maar ik vraag me de laatste tijd überhaupt af wie de doelgroep van Nintendo nou eigenlijk is... liever specifieker dan de doelgroep van "familie"... daar kun je als marketeer nl weinig mee.

Ik juig het overigens toe dat er ook games zijn die anders zijn andere games, nieuw concept, nieuwe besturing, nieuwe benadering etc. Er is nl de laatste tijd erg veel van hetzelfde op de markt. Zelfs Nintendo maakt zich schuldig aan uitmelken van zijn cash cows, terwijl Nintendo bekend stond om de innovatieve features en nieuwe franchises.
  vrijdag 10 december 2004 @ 23:53:41 #115
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_23890405
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 23:49 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar vanuit zakelijk oogpunt moet je ook zorgen dat er een bepaald soort aanbod is voor een handheld. Ik neem aan dat Nintendo zoveel mogelijk DSen wil verkopen en dat gaat je met zulk soort spellen niet lukken. Maar ik vraag me de laatste tijd überhaupt af wie de doelgroep van Nintendo nou eigenlijk is... liever specifieker dan de doelgroep van "familie"... daar kun je als marketeer nl weinig mee.

Ik juig het overigens toe dat er ook games zijn die anders zijn andere games, nieuw concept, nieuwe besturing, nieuwe benadering etc. Er is nl de laatste tijd erg veel van hetzelfde op de markt. Zelfs Nintendo maakt zich schuldig aan uitmelken van zijn cash cows, terwijl Nintendo bekend stond om de innovatieve features en nieuwe franchises.
Nintendo domineert de handheld markt al 15+ jaar. De Nintendo DS is en zal een succes zijn. Dat is een feit. De PSP word ook een succes, maar wel voor een andere doelgroep.

Ik intresseer mij echt in de mogelijkheden van de DS, de PSP trekt mij niet zo aan. Ik heb een Ipod, en game consoles. Ik ben niet vaak/lang weg van mijn huis, dus waarom zou ik in godsnaam films willen kijken op me handheld . Voor op school? Ja right.

Waarom zou je de PSP thuis gebruiken? De meerderheid van de games zijn dumbed-down versies van de PS2 broer.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_23890423
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 23:27 schreef BMH het volgende:
Doe je research is wat beter voor je loze informatie verstrekt. Die "analoge" stick op de PSP = gewoon digitaal.

Ik quote van een redacteur bij gamespot: "The big adition here is this little disc (pookje). Now it sounds like, from what we heard from developers is that this disc is not analog. Thu is dows feel like ...."
Scroll naar 2 min 22 sec
Goed ik heb even "research" gedaan en ik moet toegeven, je hebt gelijk. Je hebt gelijk in de zin dat je een bron hebt gevonden. Maar de bron die je geeft is gelijk het énige wat ik erover kan vinden. Een stel kerels die zeggen dat ze gehoord hebben dat developpers zeggen dat hij eigenlijk niet analoog is.

Behalve dat dit voor mij totaal niet overtuigend is, klinkt het ook helemaal niet logisch. Maargoed... we zullen zien. Nog even afwachten en we weten het zeker.

[ Bericht 3% gewijzigd door P-Style op 11-12-2004 00:00:57 ]
pi_23890560
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 23:53 schreef BMH het volgende:

[..]

Nintendo domineert de handheld markt al 15+ jaar. De Nintendo DS is en zal een succes zijn. Dat is een feit.
In het verleden gehaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst

De Nintendo DS is en zal een succes zijn. Dat is een feit.

Ehm... je kunt geen feiten voorspellen...

Nintendo moet wel oppassen dat het niet dezelfde val trapt als SEGA heeft gedaan door straks teveel platforms te hebben met de Cube, GBA, DS en dan ook nog de opvolger dan de GBA en de Cube.
pi_23890580
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 00:00 schreef ScienceFriction het volgende:
In het verleden gehaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst

De Nintendo DS is en zal een succes zijn. Dat is een feit.

Ehm... je kunt geen feiten voorspellen...

Nintendo moet wel oppassen dat het niet dezelfde val trapt als SEGA heeft gedaan door straks teveel platforms te hebben met de Cube, GBA, DS en dan ook nog de opvolger dan de GBA en de Cube.
Sega had toch helemaal niet veel platvorms tegelijk?
pi_23890604
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 23:53 schreef BMH het volgende:
Ik intresseer mij echt in de mogelijkheden van de DS, de PSP trekt mij niet zo aan. Ik heb een Ipod, en game consoles. Ik ben niet vaak/lang weg van mijn huis, dus waarom zou ik in godsnaam films willen kijken op me handheld . Voor op school? Ja right.
In de consumentenwereld van tegenwoordig gaat het er niet om of je een functie gebruikt, maar of het apparaat die functie bezit. Ik bedenk de regels ook niet, maar toch is het zo. Kijk voor de aardigheid eens naar je mobiele telefoon
pi_23890631
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 00:02 schreef P-Style het volgende:

[..]

Sega had toch helemaal niet veel platvorms tegelijk?
Sega Mega drive, 32X add on, de Mega CD en de Saturn + nog de Master system en de handheld.... is toch een beetje veel het goede of niet?
pi_23890693
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 19:30 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

De marketing is het probleem niet... het is de doelgroepbenadering + het fysieke product. Het is misschien een beetje een overdreven vergelijking, maar je krijgt een volwassen man ook niet zover dat hij een "my first Sony" gaat kopen voor zichzelf... alle marketinginspanningen ten spijt.


Afgezien van de Gamecube en de GBA vind ik niet dat je kunt stellen dat Nintendo producten een kenmerkend design voor kinderen hebben. De DS al helemaal niet. Beide handhelds hebben gewoon andere uiterlijke (stijl-) kenmerken (niet zozeer vanuit een verschil in doelgroep, als wel vanuit een verschil in functionaliteit).
quote:
Op het moment dat een markt mainstream wordt, gaan er ook andere wetten gelden die niks met kwaliteit te maken hebben. Iets moet uitstraling hebben... je moet er mee gezien willen worden etc. Voor veel jongeren is Nintendo niet meer de shit zoals het dat vroeger wel was.
De eerste PlayStation had niet bepaald een uitstraling (in de betekenis van uiterlijk) die paste bij de doelgroep. Naam mijn mening was het design tamelijk nietszeggend, neutraal (geldt in zekere zin ook voor de PSP). Wat de marketingmachine van Sony toch voor elkaar heeft gekregen is bij het publiek een bepaalde associatie op te wekken, een imago te creëren dat wel paste bij jongeren. Daarmee heeft Sony gaming mainstream weten te brengen.
Ten aanzien van developer support hebben ze ook het een en ander weten te bewerkstelligen (licenties etc.).

Natuurlijk speelt het uiterlijk van het product ook een rol in het imago, echter in het geval van consoles/handhelds is het marketing en spelaanbod die het product zullen maken of breken. (Verklaar anders het recente succes van die oerlelijke X-Box eens.)
pi_23890741
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 00:04 schreef ScienceFriction het volgende:
Sega Mega drive, 32X add on, de Mega CD en de Saturn + nog de Master system en de handheld.... is toch een beetje veel het goede of niet?
Ja maar toch niet allemaal tegelijk? De Saturn was de opvolger van de en de Mega Drive was de opvolger van de Master System. De Mega CD en 32X waren allebei add-ons van de Mega Drive en de Game Gear "leefde" in dezelfde periode als de Megadrive. Het enige "probleem" van Sega was dat de Mega-drive add-ons geen succes bleken te zijn.
pi_23890879
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 00:07 schreef wart het volgende:
De eerste PlayStation had niet bepaald een uitstraling (in de betekenis van uiterlijk) die paste bij de doelgroep. Naam mijn mening was het design tamelijk nietszeggend, neutraal (geldt in zekere zin ook voor de PSP). Wat de marketingmachine van Sony toch voor elkaar heeft gekregen is bij het publiek een bepaalde associatie op te wekken, een imago te creëren dat wel paste bij jongeren. Daarmee heeft Sony gaming mainstream weten te brengen.
Ten aanzien van developer support hebben ze ook het een en ander weten te bewerkstelligen (licenties etc.).

Natuurlijk speelt het uiterlijk van het product ook een rol in het imago, echter in het geval van consoles/handhelds is het marketing en spelaanbod die het product zullen maken of breken. (Verklaar anders het recente succes van die oerlelijke X-Box eens.)
Om eerlijk te zijn vind ik dat de oude grijze Playstation 1 het uiterlijk heeft alsof het een product was die bedoelt was voor de My-First-Sony-reeks! Ik geloof zelfs dat Sony toen ze met de Playstation 2 bezig waren erover zat te twijfelen om de naam "Playstation" nog wel te gebruiken omdat het wat "kinderlijk" zou klinken. Uiteindelijk zijn het inderdaad de games van de Playstation 1 geweest die de doelgroep hebben bepaald. Dat èn het feit dat de PS geen "mascotte" heeft (een bewuste keuze van Sony) En wat je zegt... hierdoor is de oerlijke xbox uiteindelijk ook vrij succesvol geworden.
pi_23890946
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 00:07 schreef wart het volgende:
Afgezien van de Gamecube en de GBA vind ik niet dat je kunt stellen dat Nintendo producten een kenmerkend design voor kinderen hebben. De DS al helemaal niet. Beide handhelds hebben gewoon andere uiterlijke (stijl-) kenmerken (niet zozeer vanuit een verschil in doelgroep, als wel vanuit een verschil in functionaliteit).
[..]

De eerste PlayStation had niet bepaald een uitstraling (in de betekenis van uiterlijk) die paste bij de doelgroep. Naam mijn mening was het design tamelijk nietszeggend, neutraal (geldt in zekere zin ook voor de PSP). Wat de marketingmachine van Sony toch voor elkaar heeft gekregen is bij het publiek een bepaalde associatie op te wekken, een imago te creëren dat wel paste bij jongeren. Daarmee heeft Sony gaming mainstream weten te brengen.
Ten aanzien van developer support hebben ze ook het een en ander weten te bewerkstelligen (licenties etc.).

Natuurlijk speelt het uiterlijk van het product ook een rol in het imago, echter in het geval van consoles/handhelds is het marketing en spelaanbod die het product zullen maken of breken. (Verklaar anders het recente succes van die oerlelijke X-Box eens.)
Ik heb het niet per definitie over de console, maar meer over de games van Mario, Zelda, Pokemon etc. Metroid is nu eigenlijk de enige franchise "geared towards adults" zeg maar. Verder hebben veel Nintendo games een overvloed aan primaire kleuren.

De gemiddelde gamer (de mainstream dus) is daar toch huiverig voor want het is niet "cool/flex/whatever". Mij interesseert het weinig, want ik geef om gameplay dan graphics.

Het succes van X Box ligt in elk geval NIET aan het spelaanbod... naast Halo1 & 2 kan ik geen enkel X Box exclusive spel bedenken dat het waard is om een x box voor te kopen. De X Box is enkel een marketing succes (ik vraag me trouwens af hoeveel MS op elke X Box verliest in relatie tot de marketinginspanningen).

Het succes van Nintendo komt voor 90% van hun eigen franchises. Het zijn die franchises die mij ook steeds de nieuwe consoles laten kopen, want ik wil toch steeds de nieuwste Zelda. Het probleem is om de fanbase uit te breiden
pi_23891013
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 00:18 schreef ScienceFriction het volgende:
Het succes van X Box ligt in elk geval NIET aan het spelaanbod... naast Halo1 & 2 kan ik geen enkel X Box exclusive spel bedenken dat het waard is om een x box voor te kopen. De X Box is enkel een marketing succes (ik vraag me trouwens af hoeveel MS op elke X Box verliest in relatie tot de marketinginspanningen).
Misschien niet het spellenaanbod, maar wel het týpe spellen. En ach... uiteindelijk is het succes van de xbox maar relatief.
pi_23891026
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 00:10 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ja maar toch niet allemaal tegelijk? De Saturn was de opvolger van de en de Mega Drive was de opvolger van de Master System. De Mega CD en 32X waren allebei add-ons van de Mega Drive en de Game Gear "leefde" in dezelfde periode als de Megadrive. Het enige "probleem" van Sega was dat de Mega-drive add-ons geen succes bleken te zijn.
Ik heb toevallig nog oude gamepro magazines liggen En ja hoor... allemaal tegelijk... Het probleem met al die add ons was dat de development van games zo gespreid werd, waardoor het gameaanbod voor alle platforms vrij dun werd. Daarom werden die add-ons geen succes... bovendien voegden ze weinig toe, wat de noodzaak voor de add-ons minimaliseerde. SEGA is die periode niet meer teboven gekomen en de Dreamcast was het einde.
pi_23891094
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 00:21 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik heb toevallig nog oude gamepro magazines liggen En ja hoor... allemaal tegelijk... Het probleem met al die add ons was dat de development van games zo gespreid werd, waardoor het gameaanbod voor alle platforms vrij dun werd. Daarom werden die add-ons geen succes... bovendien voegden ze weinig toe, wat de noodzaak voor de add-ons minimaliseerde. SEGA is die periode niet meer teboven gekomen en de Dreamcast was het einde.
Ik moet inderdaad zeggen dat de Saturn en de Dreamcast wel héle korte leventjes hebben geleidt. Die werden allebei vernietigd door Sony. (hoewel zelfs ìk dat niet helemaal begrijp of terecht vind. )
pi_23891097
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 00:20 schreef P-Style het volgende:

[..]

Misschien niet het spellenaanbod, maar wel het týpe spellen. En ach... uiteindelijk is het succes van de xbox maar relatief.
Ik heb toch al niet zo'n positief beeld van X Box gamers... mensen die een gigantische zwarte doos met een ventilator die nog harder blaast dan een vliegtuigmotor een goed systeem vinden, waar ze ook nog eens fps games op spelen die inferieur zijn aan de pc.... tsja... dan vraag je er om... en die controller...
pi_23891114
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 00:24 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik heb toch al niet zo'n positief beeld van X Box gamers... mensen die een gigantische zwarte doos met een ventilator die nog harder blaast dan een vliegtuigmotor een goed systeem vinden, waar ze ook nog eens fps games op spelen die inferieur zijn aan de pc.... tsja... dan vraag je er om... en die controller...
Mee eens.
pi_23891153
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 00:24 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik moet inderdaad zeggen dat de Saturn en de Dreamcast wel héle korte leventjes hebben geleidt. Die werden allebei vernietigd door Sony. (hoewel zelfs ìk dat niet helemaal begrijp of terecht vind. )
De Dreamcast was een ontzettend goed systeem met een lekkere controller (wel groot, maar een zalige d pad) en een nirvana voor de die hard 2D fighter fan. Ik weet eigenlijk niet waarom de Dreamcast het niet heeft gered buiten Japan.
pi_23891231
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 00:26 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik weet eigenlijk niet waarom de Dreamcast het niet heeft gered buiten Japan.
Nu ik er over nadenk, weet ik het eigenlijk wel... Ongelófelijk slechte marketing. Er is nooit, maar dan ook nóóit een reclame op tv geweest over ook maar iéts dat met de Dreamcast te maken had. Enige andere vorm van reclame was er ook niet. Bovendien was in de tijd van de Dreamcast de Playstation 1 erg populair en een jaartje later kwam de PS2. Toen ging het helemaal bergafwaards.
pi_23891278
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 00:24 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ik heb toch al niet zo'n positief beeld van X Box gamers... mensen die een gigantische zwarte doos met een ventilator die nog harder blaast dan een vliegtuigmotor een goed systeem vinden, waar ze ook nog eens fps games op spelen die inferieur zijn aan de pc.... tsja... dan vraag je er om... en die controller...
die controller ligt wel lekker in het handje vooral met racegames zijn de achterste knoppen een opluchting tov analoge sticks, en ik zie ninja gaiden en rallisport challenge 2 wel als reden om er 1 te kopen.
Dat het een lelijke grote kast is ok, ben ik met je eens
pi_23891321
Je kan met de PSP analoge stick niet bijvoorbeeld harder rennen als je naar voren drukt , dat is het enige zogenaamde mankement aan die stick . Ik vind het opzich trouwens niet zo'n groot probleem , ik speel de meeste Ps2 games ook met het D-pad omdat ik de analoge sticks op de Dualshock 2 niet zo goed vind .
pi_23891426
Analoge stick van de Cube is heeeeerlijk D pad is weer iets minder, maar dat komt vooral door de plaatsing (vreemde lay out van de controller)
pi_23891861
quote:
Het succes van Nintendo komt voor 90% van hun eigen franchises. Het zijn die franchises die mij ook steeds de nieuwe consoles laten kopen, want ik wil toch steeds de nieuwste Zelda. Het probleem is om de fanbase uit te breiden
Ik zal niet ontkennen dat de drijvende kracht achter het succes (financieel gezien dan) van Nintendo de eigen franchises zijn (geldt in ieder geval voor de NGC). Ik stel alleen dat dit kan veranderen met de juiste marketing en houding tot third patry developers. Voor de NGC is het ruim te laat, maar ik denk dat de DS een goede kans maakt de Nintendo fanbase te vergroten. Het uiterlijk van het product zal daar opzich niet zo'n probleem voor vormen.
pi_23892055
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 01:02 schreef wart het volgende:
Ik zal niet ontkennen dat de drijvende kracht achter het succes (financieel gezien dan) van Nintendo de eigen franchises zijn (geldt in ieder geval voor de NGC). Ik stel alleen dat dit kan veranderen met de juiste marketing en houding tot third patry developers. Voor de NGC is het ruim te laat, maar ik denk dat de DS een goede kans maakt de Nintendo fanbase te vergroten. Het uiterlijk van het product zal daar opzich niet zo'n probleem voor vormen.
Dit ben ik met je eens. Maar dan vind ik ook dat ze de DS niet teveel moeten gaan promoten in combinatie met een Mario, Yoshi, Zelda of Pokemon-beest.
pi_23896619
Die batterij
Serieus, misschien 2-3 uurtjes GT maar dan is het ook over, kun je weer opladen
En de DS is al half een succes (2 miljoen pre-orders toen al enzo).
  zaterdag 11 december 2004 @ 13:13:40 #138
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_23896868
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 12:56 schreef Xrenity het volgende:
Die batterij
Serieus, misschien 2-3 uurtjes GT maar dan is het ook over, kun je weer opladen
En de DS is al half een succes (2 miljoen pre-orders toen al enzo).
2 mil in Japan. Eerste week van verkopen 1.2 miljoen exemplaren. Einde van het jaar 2.8 miljoen. Maart 2005: 4 miljoen + exemplaren verkocht.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_23897064
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 23:27 schreef BMH het volgende:

[..]

Doe je research is wat beter voor je loze informatie verstrekt. Die "analoge" stick op de PSP = gewoon digitaal.

Ik quote van een redacteur bij gamespot: "The big adition here is this little disc (pookje). Now it sounds like, from what we heard from developers is that this disc is not analog. Thu is dows feel like ...."
Scroll naar 2 min 22 sec
Tof filmpje. PSP valt blijkbaar erg mee qua grootte.
__________
pi_23897103
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 00:38 schreef ScienceFriction het volgende:
Analoge stick van de Cube is heeeeerlijk D pad is weer iets minder, maar dat komt vooral door de plaatsing (vreemde lay out van de controller)
Mee eens, over de analoge stick dan. De lay-out is denk ik meer een kwestie van smaak, ik heb er niet zo'n moeite mee dat ie daar zit. Ik heb er meer moeite mee dat ie zo klein is, waardoor je wel eens een andere richting dan je bedoelde drukt. Wat ik ook niet snap van die controller, of eigenlijk de ontwikkelaars, ik speelde gister Eternal Darkness met rumblefunctie aan, en dat ding trilt veel harder dan in andere spellen en harder dan ik ooit een Xbox of PS2 controller heb voelen trillen, raar dat daar niet meer mee is gedaan, gewoon voluit laten trillen ipv een beetje

klein beetje offtopic
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_23897374
Sony kennende zou de PSP de DS bashen, aangezien die lui het marketing nogal goed door hebben

Maar je weet het nooit.
pi_23897397
Die Peter Hofstee van IBM is een Nederlander?
__________
  zaterdag 11 december 2004 @ 15:33:26 #143
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23899219
Wat lees ik nou...
quote:
The PSP will also have to solve some technical challenges, most notably concerns about battery life. Sony estimates that a fully charged PSP battery will be good for four to six hours of game playing.

But Sony Computer Entertainment President Ken Kutaragi acknowledged in a Japanese press interview last month that those estimates were for playing a simple puzzle or card game with the screen dimmed, speakers turned off and wireless connectivity disabled. Turn on all the bells and whistles and load up a graphically complex racing game, and the battery will drain faster.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  zaterdag 11 december 2004 @ 15:36:25 #144
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_23899265
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:33 schreef Ruzbeh het volgende:
Wat lees ik nou...
[..]
eeuh! Onder de 4 uur dus. Kortom: het opladen duurt langer dat het spelen
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zaterdag 11 december 2004 @ 16:07:55 #145
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23899820
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 15:36 schreef BMH het volgende:

[..]

eeuh! Onder de 4 uur dus. Kortom: het opladen duurt langer dat het spelen
Neehee, het opladen duurt maar 2 uur.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  zaterdag 11 december 2004 @ 16:09:45 #146
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_23899847
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 16:07 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Neehee, het opladen duurt maar 2 uur.
Bron?
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zaterdag 11 december 2004 @ 16:13:18 #147
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23899912
Ja, hallo. Ik ben het. Ruzbeh de Nintendo fanboy. Als ik positief nieuws over de PSP neerzet, dan is het wel waar.

Hier had ik het gelezen:
http://forums.gamespot.co(...)92203&topic=18017788
quote:
Charging the unit from 0 to 100 percent took us just under two hours, and that includes about 20 minutes of playtime. The system seems to keep charging even if you're using it, though I'd imagine that would slow the charging down at least a little bit.
Ze zeggen niet welke spellen er zijn geprobeerd. Zeker een puzzel spel.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_23899934
Waarom zetten ze geen dynamo op de PSP... en dan lekker trappen...
  zaterdag 11 december 2004 @ 16:24:29 #149
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23900112
quote:
Op zaterdag 11 december 2004 16:14 schreef ScienceFriction het volgende:
Waarom zetten ze geen dynamo op de PSP... en dan lekker trappen...
ScienceFriction, you crazy bastard.

Ik hou van je.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  zaterdag 11 december 2004 @ 16:29:37 #150
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_23900201

??
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')