Nee, zo moet je het niet zien denk ik. Ze willen met de DS een tweede handheldlijn neerzetten waarschijnlijk. Mijn gok is dat ze met de Gameboy richting de kleine kinderen willen gaan en met de DS naar de oudere doelgroep.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Dan is dat wel een negatief punt voor de DS dan. 't meer een tussendoor-product ipv dé opvolger van de GBA. Want dan draaien de games voor de GBA2 natuurlijk weer niet op de DS.
Klopt, maar dat kun je van alles wel zeggen. Als er niet speciaal gebruik wordt gemaakt van het grote scherm van de PSP (meer in het beeldje, ipv alles groter maken) heb je er ook niet veel aan.quote:Op donderdag 9 december 2004 @ 21:08 schreef jimjim1983:
als er niks mee gedaan wordt wel.
Ah, op die manier. Ik denk dat ik wel een van beide apparaatjes ga kopen, maar ik heb nu nog geen voorkeur voor of de DS of PSP. Maar als het de DS wordt, wil ik natuurlijk wel een apparaat dat een paar jaar meekan.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:21 schreef Cerbie het volgende:
Nee, zo moet je het niet zien denk ik. Ze willen met de DS een tweede handheldlijn neerzetten waarschijnlijk. Mijn gok is dat ze met de Gameboy richting de kleine kinderen willen gaan en met de DS naar de oudere doelgroep.
is niet helemaal waar, met een groter scherm is het gewoon lekkerder om naar te kijken en op te spelen.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:21 schreef Cerbie het volgende:
Klopt, maar dat kun je van alles wel zeggen. Als er niet speciaal gebruik wordt gemaakt van het grote scherm van de PSP (meer in het beeldje, ipv alles groter maken) heb je er ook niet veel aan.
jah dat denk ik ook...het ligt vooral aan de games...die bepalen denk ik welke console "de beste" is (zet het expres tussen aanhalingstekensquote:Op donderdag 9 december 2004 21:43 schreef HansvanOchten het volgende:
Toen ik in amerika was heb ik even met zo'n ding gespeeld.
Hoewel het best leuk is met een touchscreen is het toch meer een speeltje voor even.
Wil je echt gamen denk ik dat de PSP beter is.
Daar sluit ik me bij aanquote:Op donderdag 9 december 2004 21:48 schreef jimjim1983 het volgende:
het apparaat dat de beste PES of Winning Eleven heeft koop ik
En DAT is dus niet waarquote:
Das natuurlijk poep wat je nu lult. Dat tweede scherm zit er om gameplay naar een hoger niveau te tillen en om nieuwe mogelijkheden te scheppen. Als dat niet wordt gebruikt is dat kut, want daarvoor koop je juist een DS lijkt me zo. Anders kan je fijn verder gamen op je GBA SP.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:21 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Klopt, maar dat kun je van alles wel zeggen. Als er niet speciaal gebruik wordt gemaakt van het grote scherm van de PSP (meer in het beeldje, ipv alles groter maken) heb je er ook niet veel aan.
Voor RTS?! Dan denk ik dat je manschappen maar 1 pixel groot zijn.quote:Op donderdag 9 december 2004 23:18 schreef BMH het volgende:
Ik vind de DS ook veel potentie hebben voor RTS games. Gewoon lekker met je stylus je manschappen selecteren en de locatie waar ze heen moeten aantikken. Ook games als Wario ware: touched lijken me erg leuk. Ik reis namelijk iedere dag minimaal 2x 30 min met de trein, en een uber groot spel is natuurlijk niet zo handig voor 30 min (lees: RPG etc).
Ik wel.quote:Op donderdag 9 december 2004 23:41 schreef Ruzbeh het volgende:
Een betere topictitel had ik echt niet kunnen verzinnen.
Dude, jij bent Sony-fanboy, ik bedoel, so whatquote:Op vrijdag 10 december 2004 01:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik wel.
DS vs. PSP: Waar de Nintendo-fanboys met waardeloze argumenten de PSP proberen af te kraken.
Het lijkt wel alsof ze persoonlijk wat tegen Sony hebben... ze dringen zelfs door tot in de PSP-topics!![]()
Klopt, maar ik heb wel respect voor de DS en dat respect is niet bepaald wederzijds.quote:Op vrijdag 10 december 2004 01:18 schreef Rodie83 het volgende:
Dude, jij bent Sony-fanboy, ik bedoel, so what
En welke clown heeft die onzin nou weer in de OP gestopt?quote:[DS-plaatje]
...
Memory Main memory: 4MB (evenveel als PS2)
Ik ben het er meeeens.quote:"The old formula for success--the combination of high-specification game consoles and advanced graphics--is no longer working," he said."
true. Ik stond ook versteld dat hij dit soort texten uit zijn mond krijgt. Prachtigquote:Op vrijdag 10 december 2004 10:24 schreef speknek het volgende:
Als er iemand geen succes heeft is het Satoru Iwata wel.
Heb je gezien wat er op een GBA scherm past van 240 x 160? Nee? NOU DAN.quote:Op vrijdag 10 december 2004 01:25 schreef Markster het volgende:
lol RTS op een handheld, ja tuurlijk!
Voor de GBA bestaat al een starcraft kloon genaamt: Mech Platoon:quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:53 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Heb je gezien wat er op een GBA scherm past van 240 x 160? Nee? NOU DAN.
Maar dat is ook logisch natuurlijk op geen gba.quote:Op vrijdag 10 december 2004 15:05 schreef Markster het volgende:
moet je nou zien, echt te triest
Verneukt het het starcraft
Dan ben je heel dom. Nu is het al sowieso onmogelijk dat de PSP meer dan de DS verkocht wordt.quote:Op vrijdag 10 december 2004 15:50 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik als objectieve Xbox fanboy zie dat de DS van Nintendo geen partij is voor de PSP.
Damn de nintendo fanboysquote:Op vrijdag 10 december 2004 15:55 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dan ben je heel dom. Nu is het al sowieso onmogelijk dat de PSP meer dan de DS verkocht wordt.
In Japan was er al aangegeven, 60% van de retailers gingen voor de DS, 20% voor de PSP, 20% voor geen beide.
In Japan en in de VS zijn ze ongelofelijk hard verkocht.
Volgens mij richten ze zich ook op 2 verschillende doelgroepen... Nintendo blijft gewoon de jongere gamer bestoken gezien de huidige line-up (met helaas veel fruitige kleurtjes). Het design van de DS is gelukkig nog aangepast, maar het beeldscherm is gewoon te klein... of er zit teveel plastic omgeenquote:Op vrijdag 10 december 2004 15:50 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik als objectieve Xbox fanboy zie dat de DS van Nintendo geen partij is voor de PSP.
Het is er maar één hoor.quote:
Mja dat had ik inmiddels ook door, heb het gewoon uit de vorige OP overgenomen. Als je wat beters hebt, geef het maar. Dan ga ik nu even het plaatje van die PSP resizen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 01:25 schreef P-Style het volgende:
[..]
En welke clown heeft die onzin nou weer in de OP gestopt?Die PSP specs zijn ook achterhaald trouwens.
Het klinkt misschien vreemd voor je, maar dat gevoel heb ik ook, maar dan omgekeerdquote:Op vrijdag 10 december 2004 01:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik wel.
DS vs. PSP: Waar de Nintendo-fanboys met waardeloze argumenten de PSP proberen af te kraken.
Het lijkt wel alsof ze persoonlijk wat tegen Sony hebben... ze dringen zelfs door tot in de PSP-topics!![]()
EA's poging om snel even alle nieuwe Nintendo DS eigenaren geld af te roffelen. Clipping problemen, slechte graphics & geluid. jakkes. Draait wel 60 fps & heeft draadloos lan & download functie, dus dat zijn wel voordelen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:00 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Madden NFL 2005 is wel even schrikken op de DS trouwens... wat een slechte graphics![]()
Alleen omdat het scherm van de PSP groter is dan een scherm van de NDS is het eeneens "te klein". Slaat werkelijk nergens op.quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:45 schreef Cerbie het volgende:
Ik zie nu wel mensen zeiken over de DS dat ie er plastic uitziet en het schermpje véél te klein is. Ik ben benieuwd hoeveel mensen dat nog steeds zeggen als ze er even mee hebben gespeeld (als ze die schok aankunnen, het ding dat ze als kiddy afkraken blijkt toch wel 'stoer' te zijn).
Er zijn toch al mensen op Fok! die de DS hebben, als die nou eens hun ervaringen met de schermgrootte en het uiterlijk posten, of een mooie foto van de DS op een bureau bijvoorbeeld, dat soort foto's zeggen veel meer dan de opgeleukte PRplaatjes
Is er eigenlijk al een aantal pre-orders bekend?quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:54 schreef Ruzbeh het volgende:
Nog 2 dagen en de PSP is uit in Japan.
Koopt één persoon alle nintendo DS' op? Bill Gates is wel rijk maar het lijkt me nou niks voor hemquote:
In mijn geval slaat het op de verhouding van het beeldscherm tot de behuizing. Niet per sé de functionele afmeting van het beeldscherm. Dat vind ik bij de PSP mooier. Het is een beetje het verhaal van de oude computerbeeldschermen en de flatscreens...quote:Op vrijdag 10 december 2004 16:55 schreef BMH het volgende:
Alleen omdat het scherm van de PSP groter is dan een scherm van de NDS is het eeneens "te klein". Slaat werkelijk nergens op.
Hoe zou een niet-fanboy nou ooit een DS kunnen kopen... Stel je voor!quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:09 schreef peristilius het volgende:
[..]
Koopt één persoon alle nintendo DS' op? Bill Gates is wel rijk maar het lijkt me nou niks voor hem![]()
Niet zo serieus nemen, ik denk ook heus niet dat alleen nintendo fanboys een DS kopen, ik denk alleen wel dat er veel fanboys tussenzitten, omdat nintendo nou eenmaal een apart soort games maakt.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:14 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Hoe zou een niet-fanboy nou ooit een DS kunnen kopen... Stel je voor!
Ik ben jong en opgegroeid met een nes, ik denk dat heel veel mensen die vroeger ook fan waren van nintendo (waaronder ik) het een beetje zat worden. Ik vond/vind een hele hoop nes spellen heel leuk, maar ongeveer vanaf de n64 vind ik het allemaal niet meer zo geweldig, dus ga ik voor een Playstation/Xboxquote:Op vrijdag 10 december 2004 17:18 schreef wart het volgende:
Als ik één van beide handhelds zou willen kopen, zou ik gewoon de DS kiezen. Hoewel ik enigszins bevooroordeeld ben als trouwe Nintendo-fanboy (wat is daar mis mee?), vind ik als ik objectief ben de DS het betere systeem.
Het argument dat de DS gericht is op een jonger publiek vind ik grotendeels onzin. Dankzij goede third paty support komen er meer games uit dan alleen die met de "vrolijke kleurtjes" van Nintendo.
Mario-games worden trouwens toch al door een ouder publiek gespeeld (nostalgie), omdat de jongere generatie de oude Nintendo franchises bijna niet kent (ironisch: ze zijn opgegroeid met de PlayStation).
Het concept van de DS lijkt me daarbij leuker, omdat het zeer innovatieve en toegankelijke gameplay levert. Verslavende kleine spellen, gebruikmakend van de touchscreenfunctie, die je tussendoor speelt als je een half uur onderweg bent. Dat is ook mijn idee van een handheld. Als ik uitgebreide rpg's of spellen met top-notch graphics wil spelen doe ik dat thuis op een pc of console.
Afgezien daarvan vind ik de DS ook vanuit technisch oogpunt een beter uitgewerkt ontwerp. Als ik lees over de PSP krijg ik vermoedens van een gehaast ontwerp om kosten wat kost vast te houden aan de gestelde releasedatum. Een aantal zaken als batterijduur, verkoopprijs en bescherming van het display zijn in het ontwerp sterk onderbelicht gebleven.
Sony heeft mijn inziens de handheldmarkt niet goed onderzocht en lanceert nu een specs-monster met universeel (grijze muizen-) design dat niet eens in je broekzak past. Voor sommige mensen zal het allicht wat zijn, maar ik hoef 'em echt niet. Geef mij maar de DS.
Nintendo heeft het "probleem" dat zijn eigen franchises (zelda, mario, metroid, donkey kong etc) zo populair zijn dat die het meest verkocht worden voor elk Nintendosysteem. Van elke 3rd party publisher's titel die op alle platformen uitkomt, verkoopt de Cube vrijwel altijd het slechtst (Soul Calibur was bijvoorbeeld een uitzondering... vanwege Link uit -jawel- Zelda).quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:18 schreef wart het volgende:
Het argument dat de DS gericht is op een jonger publiek vind ik grotendeels onzin. Dankzij goede third paty support komen er meer games uit dan alleen die met de "vrolijke kleurtjes" van Nintendo.
Ik meen dat de third party support voor de GBA en oudere Gameboy versies nog niet zo slecht is/was. Maar je hebt gelijk dat Nintendo het vooral moet hebben van haar eigen franchises wat betreft de verkoop van hun consoles. De franchises zijn ook de reden dat ik Nintendo consoles koop.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:34 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Nintendo heeft het "probleem" dat zijn eigen franchises (zelda, mario, metroid, donkey kong etc) zo populair zijn dat die het meest verkocht worden voor elk Nintendosysteem. Van elke 3rd party publisher's titel die op alle platformen uitkomt, verkoopt de Cube vrijwel altijd het slechtst (Soul Calibur was bijvoorbeeld een uitzondering... vanwege Link uit -jawel- Zelda).
Mensen (waaronder ik) kopen een Nintendo systeem vanwege de Nintendo franchises, niet vanwege de 3rd party publishers. 3rd party publishers en Nintendo gaan sowieso niet zo fantastisch samen. Wat te denken van Resident Evil 4 die eerst cube exclusive was? Andere top games die niet op de cube komen zoals Silent Hill, GTA, etc.
En de reden dat veel mensen ze niet kopenquote:Op vrijdag 10 december 2004 18:10 schreef wart het volgende:
[..]
Ik meen dat de third party support voor de GBA en oudere Gameboy versies nog niet zo slecht is/was. Maar je hebt gelijk dat Nintendo het vooral moet hebben van haar eigen franchises wat betreft de verkoop van hun consoles. De franchises zijn ook de reden dat ik Nintendo consoles koop.
Dat klopt ook. Er is/was immers geen concurrentie. Maar als je kijkt naar verkoopcijfers, dan staan de Nintendo games altijd bovenaan. Nu de DS moet concurreren met de PSP is dat concurrentievoordeel is dus weg.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:10 schreef wart het volgende:
[..]
Ik meen dat de third party support voor de GBA en oudere Gameboy versies nog niet zo slecht is/was.
PSP krijgteen FF & De DS ook.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:37 schreef Cerbie het volgende:
Final Fantasy, komt die reeks nu alleen uit op de DS, of toch ook op de PSP, weet iemand hoe dat zit
Waarom zouden third parties dit keer de DS niet goed supporten. Nintendo heeft haar licentiebeleid grondig aangepast en het voordeel van een nu al grote userbase (ze hebben hun product dit keer wel als eerste gelanceerd). Nintendo weet inmiddels echt wel wat marketing inhoudt.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:22 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dat klopt ook. Er is/was immers geen concurrentie. Maar als je kijkt naar verkoopcijfers, dan staan de Nintendo games altijd bovenaan. Nu de DS moet concurreren met de PSP is dat concurrentievoordeel is dus weg.
Zelda verkoopt consoles en handhelds samen met Metroid, net als Mario dat vroeger deed (ik kan nu geen mariospel meer zien... na super mario world is het bergafwaards gegaan met de franchise). De GBA verkoop werd ook nog eens gestimuleerd door de pokémon -shudder- spellen. en later werden de verkopen nog weer eens gestimuleerd door steeds weer nieuwe kleuren en dergelijke uit te brengen.
De 3rd party publishers hebben niet bijgedragen aan een extra verkoop van gba's en ik verwacht dat bij de DS ook niet.
De marketing is het probleem niet... het is de doelgroepbenadering + het fysieke product. Het is misschien een beetje een overdreven vergelijking, maar je krijgt een volwassen man ook niet zover dat hij een "my first Sony" gaat kopen voor zichzelf... alle marketinginspanningen ten spijt.quote:Op vrijdag 10 december 2004 19:21 schreef wart het volgende:
[..]
Waarom zouden third parties dit keer de DS niet goed supporten. Nintendo heeft haar licentiebeleid grondig aangepast en het voordeel van een nu al grote userbase (ze hebben hun product dit keer wel als eerste gelanceerd). Nintendo weet inmiddels echt wel wat marketing inhoudt.
Niet DE FF7, maar een prequel ervan.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:54 schreef Ruzbeh het volgende:
FFVII komt voor de PSP. Japanse FFIII komt voor de DS.
Later misschien meer.
ik vind eigenlijk de DS, als je het bovenste deel wegdenkt, meer op een GBA lijken maarja.quote:Op vrijdag 10 december 2004 20:47 schreef Martinaz het volgende:
Ik vind eigelijk de PSP een beetje op het uiterlijk van de gba lijken ,kijk naar de plaatjes en je ziet van de vormen eigenlijk weinig verschil en bovendien HOE weten mensen dat de PSP beter is dan de DS want :1) PSP release ,25 minder spellen dan geplant 2) Nintendo heeft VEEL ervaring op dat soort gebieden al iets van 25 jaar 3) bekender + meer reclame
dus ik ga voor de DS![]()
En van wie heb je dat gehoord? Het Nintendo-stemmetje in je hoofd?quote:Op vrijdag 10 december 2004 19:57 schreef BMH het volgende:
Ik hoor net dat de PSP GEEN analoge stick heeft. Die stick die erop zit is ook gewoon digitaal.
NDS blijft dus met haar touchscreen wel wat analoger.
Ik weet niet waar jullie die onzin vandaan halen, maar dit is helemaal niet waar. Geef me één reden waarom Sony óóit twee digitale D-pads op hun PSP zou zetten.quote:Op vrijdag 10 december 2004 21:01 schreef Cerbie het volgende:
Klopt, dat stickie is eigenlijk gewoon een D-pad met een paar meer richtingen.
Dus? Dit zegt niks over het product en nog veel minder over de vele spellen die nog gáán komen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 20:47 schreef Martinaz het volgende:
1) PSP release ,25 minder spellen dan geplant.
Nintendo had ook véél ervaring toen Sony hun Playstation 1 op de markt brachten.quote:2) Nintendo heeft VEEL ervaring op dat soort gebieden al iets van 25 jaar
O, ja?! Hoe kom je daarbij?quote:3) bekender + meer reclame
Lijkt me ook vrij zinloos iddquote:Op vrijdag 10 december 2004 21:16 schreef P-Style het volgende:
[..]
En van wie heb je dat gehoord? Het Nintendo-stemmetje in je hoofd?
[..]
Ik weet niet waar jullie die onzin vandaan halen, maar dit is helemaal niet waar. Geef me één reden waarom Sony óóit twee digitale D-pads op hun PSP zou zetten.
Da's de redenatie van iemand die iederwijs heeft gevolgdquote:Op vrijdag 10 december 2004 21:20 schreef P-Style het volgende:
O, ja?! Hoe kom je daarbij?
Inderdaad! Haha!quote:Op vrijdag 10 december 2004 21:22 schreef ScienceFriction het volgende:
Da's de redenatie van iemand die iederwijs heeft gevolgd
De PSP ook.quote:Op vrijdag 10 december 2004 21:23 schreef koekiemonster het volgende:
mijn keuze is gevallen op de NDS. Ik wil gewoon wat anders en de nDS belooft dat te bieden.
Hands-on van Gamespot.quote:Op vrijdag 10 december 2004 21:16 schreef P-Style het volgende:
[..]
En van wie heb je dat gehoord? Het Nintendo-stemmetje in je hoofd?
Dequote:Op vrijdag 10 december 2004 21:31 schreef ScienceFriction het volgende:
Het voordeel van de DS zou voor mij bij het spel Madden NFL 200x zijn, zodat ik even snel kan formatie shiften en routes kan wijzigen zoals ik dat wil, zonder een audible set... Kijk dan is zo'n 2e scherm wel handig... Kun je mooi de X's en O's tekenen
quote:Op vrijdag 10 december 2004 21:41 schreef BMH het volgende:
[..]
Hands-on van Gamespot.
Reageer ff normaal pls. Je kleineringsacties iriteren nogal.
Waarom heet het dan nog steeds analog stick in de gamespot hands-on?quote:All the buttons used for the PSP are located on the front of the handheld, with the only exceptions being the L and R buttons which are located on the top. The button alignment on the PSP is pretty much identical to a PlayStation 2 controller, so if you're used to the console, you'll have no issues playing games on the PSP. There's an analog disc located at the bottom of the d-pad, but it feels quite a bit different from the sticks featured on the PS2's Dual Shock controller and might take some getting used to. Instead of tilting, the analog stick slides in whatever direction you push it. The surface of the analog button is a bit rough, so that it won't slip while you're using it.
quote:Op vrijdag 10 december 2004 21:41 schreef BMH het volgende:
Hands-on van Gamespot.
Reageer ff normaal pls. Je kleineringsacties iriteren nogal.
Reageer zelf eens normaal in plaats van alles door je Nintendo-bril te bekijken.quote:There's an analog disc located at the bottom of the d-pad, but it feels quite a bit different from the sticks featured on the PS2's Dual Shock controller and might take some getting used to. Instead of tilting, the analog stick slides in whatever direction you push it. The surface of the analog button is a bit rough, so that it won't slip while you're using it.
Bron: Gamespot
Nee, dat kan nu ook alquote:Op vrijdag 10 december 2004 21:47 schreef P-Style het volgende:
[..]
De [afbeelding]'s en [afbeelding]'s?
scheelt weinig, maar ik heb nergens gelezen dat het een digitale stick is eigenlijkquote:
Het spijt me zeer Cerbie, maar wat je hier verkondigt is totale onzin.quote:Op vrijdag 10 december 2004 21:56 schreef Cerbie het volgende:
Dat is al door meerdere bronnen gemeld, dat knuppeltje is een stickje dat je analoog kan duwen, maar niet analoge signalen doorgeeft. Je kan hem dus wel traploos naar een richting duwen, maar hij zal alleen als je hem omhoog duwt het signaal 'omhoog' of 'niet omhoog' doorgeven. Is al door diverse bronnen gemeld
Wees maar niet bang. Ik draaf niet door.quote:Maar doe even rustig, ik heb het idee dat je doordraaft P-Style, zeker met die reactie met die zwaaismilieHij zegt alleen dat hij een DS wil omdat het ontwerp een nieuw concept is, niet dat de PSP slecht is en geen origineel concept heeft (als hij dat laatste had gezegd was ik het er overigens wel mee eens geweest, ik blijf erbij dat meer specs geen origineel concept is)
En terecht, want is IS ook onzin!quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:04 schreef Cerbie het volgende:
Hm nu weet ik het ook niet meer zeker
* Cerbie neemt een twijfelstandpunt over de analoge stick in
Schijnbaar ligt het probleem bij jou en voel je je nogal snel persoonlijk aangevallen...quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:22 schreef Cerbie het volgende:
Ik heb wel leugens nodig dan? Ik zat misschien fout met die stick, maar dan gebruik ik maar meteen overal leugens? Zo kom je nu wel over
Mja ik ben weg, ga nog even verder met Eternal Darkness
Sarcasme kan ik dan soms weer wèl waarderen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:36 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik hoorde dat Sony van de PSP alle knoppen er vanaf gaat halen en een muis gaat gebruiken en 16 batterijen nodig heeft en dat het beeldscherm een resolutie van 16 bij 24 heeft en verder dat je er alleen een joystick op aan kunt sluiten en dat er geen 3rd party titels voor uit gaan komen en dat ze alleen maar superman spellen gaan maken... En de kleur wordt fruitig roze... het geluid wordt weer mono... 16 kleurenbeeldscherm...
die kleur is dan wel weer wat minderquote:Op vrijdag 10 december 2004 22:36 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik hoorde dat Sony van de PSP alle knoppen er vanaf gaat halen en een muis gaat gebruiken en 16 batterijen nodig heeft en dat het beeldscherm een resolutie van 16 bij 24 heeft en verder dat je er alleen een joystick op aan kunt sluiten en dat er geen 3rd party titels voor uit gaan komen en dat ze alleen maar superman spellen gaan maken... En de kleur wordt fruitig roze... het geluid wordt weer mono... 16 kleurenbeeldscherm...
Nee.quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:53 schreef Ruzbeh het volgende:
Niemand commentaar op die kirby game?
Ik vond er niet veel aan... ik zie niet wat het 2e scherm toevoegt... of werd ik afgeleid door al die japanse tekstenquote:Op vrijdag 10 december 2004 22:53 schreef Ruzbeh het volgende:
Niemand commentaar op die kirby game?
Nou je kan tekenen op de gamewereld. En Kirby reageert erop.quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:56 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik vond er niet veel aan... ik zie niet wat het 2e scherm toevoegt... of werd ik afgeleid door al die japanse teksten
Hehe... nee, je bent niet de enige.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:07 schreef superheist het volgende:
ben ik de enige die het ontwerp van de DS een beetje "lomp" vind vergeleken met die van de PSP? geen flamebait
Eind Maart 2005!quote:gelukkig komt die psp pas ver in 2005 uit, heb ik nog wat tijd om te sparenmisschien een goed cadeau voor als ik slaag
zie veel reacties dat die DS de PSP "ownt" enzo.. het ontwerp is gewoon niet mooi. misschien functies etc. maar daar heb ik het niet overquote:
Ik vind hem mooi, maar ik vind de PSP wel mooier.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:18 schreef superheist het volgende:
[..]
zie veel reacties dat die DS de PSP "ownt" enzo.. het ontwerp is gewoon niet mooi. misschien functies etc. maar daar heb ik het niet over
Doe je research is wat beter voor je loze informatie verstrekt. Die "analoge" stick op de PSP = gewoon digitaal.quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:10 schreef P-Style het volgende:
[..]
En terecht, want is IS ook onzin!
Bron: games.fok.nlquote:Op vrijdag 10 december 2004 23:16 schreef Ruzbeh het volgende:
Bron?
Das ook niet compleet. DOPE.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:32 schreef ScienceFriction het volgende:
DS
Wario Ware: Touched - 28 februari
Yoshi's Touch & Go - 28 februari
Pac Pix - 28 februari
Need for Speed DS - 28 februari
De Urbz - 24 maart
Tiger WooDS - 24 maart
Zoo Keeper - 24 maart
Hier loopt de gemiddelde gamer dus niet warm voor...
De gemiddelde gamer mag in de stront zakken. Wario ware: touched?quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:32 schreef ScienceFriction het volgende:
DS
Wario Ware: Touched - 28 februari
Yoshi's Touch & Go - 28 februari
Pac Pix - 28 februari
Need for Speed DS - 28 februari
De Urbz - 24 maart
Tiger WooDS - 24 maart
Zoo Keeper - 24 maart
Hier loopt de gemiddelde gamer dus niet warm voor...
Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar vanuit zakelijk oogpunt moet je ook zorgen dat er een bepaald soort aanbod is voor een handheld. Ik neem aan dat Nintendo zoveel mogelijk DSen wil verkopen en dat gaat je met zulk soort spellen niet lukken. Maar ik vraag me de laatste tijd überhaupt af wie de doelgroep van Nintendo nou eigenlijk is... liever specifieker dan de doelgroep van "familie"... daar kun je als marketeer nl weinig mee.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:37 schreef BMH het volgende:
Het gaat mij om wat IK leuk vind, en dat zijn deze games.
Nintendo domineert de handheld markt al 15+ jaar. De Nintendo DS is en zal een succes zijn. Dat is een feit. De PSP word ook een succes, maar wel voor een andere doelgroep.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:49 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar vanuit zakelijk oogpunt moet je ook zorgen dat er een bepaald soort aanbod is voor een handheld. Ik neem aan dat Nintendo zoveel mogelijk DSen wil verkopen en dat gaat je met zulk soort spellen niet lukken. Maar ik vraag me de laatste tijd überhaupt af wie de doelgroep van Nintendo nou eigenlijk is... liever specifieker dan de doelgroep van "familie"... daar kun je als marketeer nl weinig mee.
Ik juig het overigens toe dat er ook games zijn die anders zijn andere games, nieuw concept, nieuwe besturing, nieuwe benadering etc. Er is nl de laatste tijd erg veel van hetzelfde op de markt. Zelfs Nintendo maakt zich schuldig aan uitmelken van zijn cash cows, terwijl Nintendo bekend stond om de innovatieve features en nieuwe franchises.
Goed ik heb even "research" gedaan en ik moet toegeven, je hebt gelijk. Je hebt gelijk in de zin dat je een bron hebt gevonden. Maar de bron die je geeft is gelijk het énige wat ik erover kan vinden. Een stel kerels die zeggen dat ze gehoord hebben dat developpers zeggen dat hij eigenlijk niet analoog is.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:27 schreef BMH het volgende:
Doe je research is wat beter voor je loze informatie verstrekt. Die "analoge" stick op de PSP = gewoon digitaal.
Ik quote van een redacteur bij gamespot: "The big adition here is this little disc (pookje). Now it sounds like, from what we heard from developers is that this disc is not analog. Thu is dows feel like ...."
Scroll naar 2 min 22 sec
In het verleden gehaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomstquote:Op vrijdag 10 december 2004 23:53 schreef BMH het volgende:
[..]
Nintendo domineert de handheld markt al 15+ jaar. De Nintendo DS is en zal een succes zijn. Dat is een feit.
Sega had toch helemaal niet veel platvorms tegelijk?quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:00 schreef ScienceFriction het volgende:
In het verleden gehaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst![]()
De Nintendo DS is en zal een succes zijn. Dat is een feit.
Ehm... je kunt geen feiten voorspellen...
Nintendo moet wel oppassen dat het niet dezelfde val trapt als SEGA heeft gedaan door straks teveel platforms te hebben met de Cube, GBA, DS en dan ook nog de opvolger dan de GBA en de Cube.
In de consumentenwereld van tegenwoordig gaat het er niet om of je een functie gebruikt, maar of het apparaat die functie bezit. Ik bedenk de regels ook niet, maar toch is het zo. Kijk voor de aardigheid eens naar je mobiele telefoonquote:Op vrijdag 10 december 2004 23:53 schreef BMH het volgende:
Ik intresseer mij echt in de mogelijkheden van de DS, de PSP trekt mij niet zo aan. Ik heb een Ipod, en game consoles. Ik ben niet vaak/lang weg van mijn huis, dus waarom zou ik in godsnaam films willen kijken op me handheld. Voor op school? Ja right.
Sega Mega drive, 32X add on, de Mega CD en de Saturn + nog de Master system en de handheld.... is toch een beetje veel het goede of niet?quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:02 schreef P-Style het volgende:
[..]
Sega had toch helemaal niet veel platvorms tegelijk?
quote:Op vrijdag 10 december 2004 19:30 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
De marketing is het probleem niet... het is de doelgroepbenadering + het fysieke product. Het is misschien een beetje een overdreven vergelijking, maar je krijgt een volwassen man ook niet zover dat hij een "my first Sony" gaat kopen voor zichzelf... alle marketinginspanningen ten spijt.
De eerste PlayStation had niet bepaald een uitstraling (in de betekenis van uiterlijk) die paste bij de doelgroep. Naam mijn mening was het design tamelijk nietszeggend, neutraal (geldt in zekere zin ook voor de PSP). Wat de marketingmachine van Sony toch voor elkaar heeft gekregen is bij het publiek een bepaalde associatie op te wekken, een imago te creëren dat wel paste bij jongeren. Daarmee heeft Sony gaming mainstream weten te brengen.quote:Op het moment dat een markt mainstream wordt, gaan er ook andere wetten gelden die niks met kwaliteit te maken hebben. Iets moet uitstraling hebben... je moet er mee gezien willen worden etc. Voor veel jongeren is Nintendo niet meer de shit zoals het dat vroeger wel was.
Ja maar toch niet allemaal tegelijk? De Saturn was de opvolger van de en de Mega Drive was de opvolger van de Master System. De Mega CD en 32X waren allebei add-ons van de Mega Drive en de Game Gear "leefde" in dezelfde periode als de Megadrive. Het enige "probleem" van Sega was dat de Mega-drive add-ons geen succes bleken te zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:04 schreef ScienceFriction het volgende:
Sega Mega drive, 32X add on, de Mega CD en de Saturn + nog de Master system en de handheld.... is toch een beetje veel het goede of niet?
Om eerlijk te zijn vind ik dat de oude grijze Playstation 1 het uiterlijk heeft alsof het een product was die bedoelt was voor de My-First-Sony-reeks!quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:07 schreef wart het volgende:
De eerste PlayStation had niet bepaald een uitstraling (in de betekenis van uiterlijk) die paste bij de doelgroep. Naam mijn mening was het design tamelijk nietszeggend, neutraal (geldt in zekere zin ook voor de PSP). Wat de marketingmachine van Sony toch voor elkaar heeft gekregen is bij het publiek een bepaalde associatie op te wekken, een imago te creëren dat wel paste bij jongeren. Daarmee heeft Sony gaming mainstream weten te brengen.
Ten aanzien van developer support hebben ze ook het een en ander weten te bewerkstelligen (licenties etc.).
Natuurlijk speelt het uiterlijk van het product ook een rol in het imago, echter in het geval van consoles/handhelds is het marketing en spelaanbod die het product zullen maken of breken. (Verklaar anders het recente succes van die oerlelijke X-Box eens.)
Ik heb het niet per definitie over de console, maar meer over de games van Mario, Zelda, Pokemon etc. Metroid is nu eigenlijk de enige franchise "geared towards adults" zeg maar. Verder hebben veel Nintendo games een overvloed aan primaire kleuren.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:07 schreef wart het volgende:
Afgezien van de Gamecube en de GBA vind ik niet dat je kunt stellen dat Nintendo producten een kenmerkend design voor kinderen hebben. De DS al helemaal niet. Beide handhelds hebben gewoon andere uiterlijke (stijl-) kenmerken (niet zozeer vanuit een verschil in doelgroep, als wel vanuit een verschil in functionaliteit).
[..]
De eerste PlayStation had niet bepaald een uitstraling (in de betekenis van uiterlijk) die paste bij de doelgroep. Naam mijn mening was het design tamelijk nietszeggend, neutraal (geldt in zekere zin ook voor de PSP). Wat de marketingmachine van Sony toch voor elkaar heeft gekregen is bij het publiek een bepaalde associatie op te wekken, een imago te creëren dat wel paste bij jongeren. Daarmee heeft Sony gaming mainstream weten te brengen.
Ten aanzien van developer support hebben ze ook het een en ander weten te bewerkstelligen (licenties etc.).
Natuurlijk speelt het uiterlijk van het product ook een rol in het imago, echter in het geval van consoles/handhelds is het marketing en spelaanbod die het product zullen maken of breken. (Verklaar anders het recente succes van die oerlelijke X-Box eens.)
Misschien niet het spellenaanbod, maar wel het týpe spellen. En ach... uiteindelijk is het succes van de xbox maar relatief.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:18 schreef ScienceFriction het volgende:
Het succes van X Box ligt in elk geval NIET aan het spelaanbod... naast Halo1 & 2 kan ik geen enkel X Box exclusive spel bedenken dat het waard is om een x box voor te kopen. De X Box is enkel een marketing succes (ik vraag me trouwens af hoeveel MS op elke X Box verliest in relatie tot de marketinginspanningen).
Ik heb toevallig nog oude gamepro magazines liggenquote:Op zaterdag 11 december 2004 00:10 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ja maar toch niet allemaal tegelijk? De Saturn was de opvolger van de en de Mega Drive was de opvolger van de Master System. De Mega CD en 32X waren allebei add-ons van de Mega Drive en de Game Gear "leefde" in dezelfde periode als de Megadrive. Het enige "probleem" van Sega was dat de Mega-drive add-ons geen succes bleken te zijn.
Ik moet inderdaad zeggen dat de Saturn en de Dreamcast wel héle korte leventjes hebben geleidt. Die werden allebei vernietigd door Sony.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:21 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik heb toevallig nog oude gamepro magazines liggenEn ja hoor... allemaal tegelijk... Het probleem met al die add ons was dat de development van games zo gespreid werd, waardoor het gameaanbod voor alle platforms vrij dun werd. Daarom werden die add-ons geen succes... bovendien voegden ze weinig toe, wat de noodzaak voor de add-ons minimaliseerde. SEGA is die periode niet meer teboven gekomen en de Dreamcast was het einde.
Ik heb toch al niet zo'n positief beeld van X Box gamers... mensen die een gigantische zwarte doos met een ventilator die nog harder blaast dan een vliegtuigmotor een goed systeem vinden, waar ze ook nog eens fps games op spelen die inferieur zijn aan de pc.... tsja... dan vraag je er om... en die controller...quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:20 schreef P-Style het volgende:
[..]
Misschien niet het spellenaanbod, maar wel het týpe spellen. En ach... uiteindelijk is het succes van de xbox maar relatief.
Mee eens.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:24 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik heb toch al niet zo'n positief beeld van X Box gamers... mensen die een gigantische zwarte doos met een ventilator die nog harder blaast dan een vliegtuigmotor een goed systeem vinden, waar ze ook nog eens fps games op spelen die inferieur zijn aan de pc.... tsja... dan vraag je er om... en die controller...![]()
De Dreamcast was een ontzettend goed systeem met een lekkere controller (wel groot, maar een zalige d pad) en een nirvana voor de die hard 2D fighter fan. Ik weet eigenlijk niet waarom de Dreamcast het niet heeft gered buiten Japan.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:24 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik moet inderdaad zeggen dat de Saturn en de Dreamcast wel héle korte leventjes hebben geleidt. Die werden allebei vernietigd door Sony.(hoewel zelfs ìk dat niet helemaal begrijp of terecht vind.
)
Nu ik er over nadenk, weet ik het eigenlijk wel... Ongelófelijk slechte marketing. Er is nooit, maar dan ook nóóit een reclame op tv geweest over ook maar iéts dat met de Dreamcast te maken had. Enige andere vorm van reclame was er ook niet. Bovendien was in de tijd van de Dreamcast de Playstation 1 erg populair en een jaartje later kwam de PS2. Toen ging het helemaal bergafwaards.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:26 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik weet eigenlijk niet waarom de Dreamcast het niet heeft gered buiten Japan.
die controller ligt wel lekker in het handje vooral met racegames zijn de achterste knoppen een opluchting tov analoge sticks, en ik zie ninja gaiden en rallisport challenge 2 wel als reden om er 1 te kopen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:24 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik heb toch al niet zo'n positief beeld van X Box gamers... mensen die een gigantische zwarte doos met een ventilator die nog harder blaast dan een vliegtuigmotor een goed systeem vinden, waar ze ook nog eens fps games op spelen die inferieur zijn aan de pc.... tsja... dan vraag je er om... en die controller...![]()
Ik zal niet ontkennen dat de drijvende kracht achter het succes (financieel gezien dan) van Nintendo de eigen franchises zijn (geldt in ieder geval voor de NGC). Ik stel alleen dat dit kan veranderen met de juiste marketing en houding tot third patry developers. Voor de NGC is het ruim te laat, maar ik denk dat de DS een goede kans maakt de Nintendo fanbase te vergroten. Het uiterlijk van het product zal daar opzich niet zo'n probleem voor vormen.quote:Het succes van Nintendo komt voor 90% van hun eigen franchises. Het zijn die franchises die mij ook steeds de nieuwe consoles laten kopen, want ik wil toch steeds de nieuwste Zelda. Het probleem is om de fanbase uit te breiden
Dit ben ik met je eens. Maar dan vind ik ook dat ze de DS niet teveel moeten gaan promoten in combinatie met een Mario, Yoshi, Zelda of Pokemon-beest.quote:Op zaterdag 11 december 2004 01:02 schreef wart het volgende:
Ik zal niet ontkennen dat de drijvende kracht achter het succes (financieel gezien dan) van Nintendo de eigen franchises zijn (geldt in ieder geval voor de NGC). Ik stel alleen dat dit kan veranderen met de juiste marketing en houding tot third patry developers. Voor de NGC is het ruim te laat, maar ik denk dat de DS een goede kans maakt de Nintendo fanbase te vergroten. Het uiterlijk van het product zal daar opzich niet zo'n probleem voor vormen.
2 mil in Japan. Eerste week van verkopen 1.2 miljoen exemplaren. Einde van het jaar 2.8 miljoen. Maart 2005: 4 miljoen + exemplaren verkocht.quote:Op zaterdag 11 december 2004 12:56 schreef Xrenity het volgende:
Die batterij
Serieus, misschien 2-3 uurtjes GT maar dan is het ook over, kun je weer opladen
En de DS is al half een succes (2 miljoen pre-orders toen al enzo).
Tof filmpje. PSP valt blijkbaar erg mee qua grootte.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:27 schreef BMH het volgende:
[..]
Doe je research is wat beter voor je loze informatie verstrekt. Die "analoge" stick op de PSP = gewoon digitaal.
Ik quote van een redacteur bij gamespot: "The big adition here is this little disc (pookje). Now it sounds like, from what we heard from developers is that this disc is not analog. Thu is dows feel like ...."
Scroll naar 2 min 22 sec
Mee eens, over de analoge stick dan. De lay-out is denk ik meer een kwestie van smaak, ik heb er niet zo'n moeite mee dat ie daar zit. Ik heb er meer moeite mee dat ie zo klein is, waardoor je wel eens een andere richting dan je bedoelde drukt. Wat ik ook niet snap van die controller, of eigenlijk de ontwikkelaars, ik speelde gister Eternal Darkness met rumblefunctie aan, en dat ding trilt veel harder dan in andere spellen en harder dan ik ooit een Xbox of PS2 controller heb voelen trillen, raar dat daar niet meer mee is gedaan, gewoon voluit laten trillen ipv een beetjequote:Op zaterdag 11 december 2004 00:38 schreef ScienceFriction het volgende:
Analoge stick van de Cube is heeeeerlijkD pad is weer iets minder, maar dat komt vooral door de plaatsing (vreemde lay out van de controller)
quote:The PSP will also have to solve some technical challenges, most notably concerns about battery life. Sony estimates that a fully charged PSP battery will be good for four to six hours of game playing.
But Sony Computer Entertainment President Ken Kutaragi acknowledged in a Japanese press interview last month that those estimates were for playing a simple puzzle or card game with the screen dimmed, speakers turned off and wireless connectivity disabled. Turn on all the bells and whistles and load up a graphically complex racing game, and the battery will drain faster.
eeuh! Onder de 4 uur dus. Kortom: het opladen duurt langer dat het spelenquote:
Neehee, het opladen duurt maar 2 uur.quote:Op zaterdag 11 december 2004 15:36 schreef BMH het volgende:
[..]
eeuh! Onder de 4 uur dus. Kortom: het opladen duurt langer dat het spelen![]()
Bron?quote:Op zaterdag 11 december 2004 16:07 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Neehee, het opladen duurt maar 2 uur.
Ze zeggen niet welke spellen er zijn geprobeerd. Zeker een puzzel spel.quote:Charging the unit from 0 to 100 percent took us just under two hours, and that includes about 20 minutes of playtime. The system seems to keep charging even if you're using it, though I'd imagine that would slow the charging down at least a little bit.
ScienceFriction, you crazy bastard.quote:Op zaterdag 11 december 2004 16:14 schreef ScienceFriction het volgende:
Waarom zetten ze geen dynamo op de PSP...en dan lekker trappen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |