abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held maandag 13 december 2004 @ 13:31:11 #276
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_23940254
Erg amusant topic dit. En om nog meer olie op het vuur te gooien:
quote:
Moeizame lancering draagbare PlayStation
Mediapartners dienen zich nog niet aan

Afgelopen zondag was het opnieuw tijd voor de curieuze Japanse traditie waarbij duizenden mensen een nachtlang de kou trotseerden om als eerste een nieuwe console te bemachtigen. In dit geval ging het om de PSP, die met beproefde marketingmethodes en de PlayStation-naam moet slagen waar velen faalden: doorbreken in de handheldconsolemarkt.

Net als Nokia zet Sony zijn geld in op een convergentietoestel dat meer biedt dan spelletjes. Voorlopig blijft het koffiedik kijken of die strategie de juiste is.

De eerste verkoop van een Sony PSP vond in het Shinjuku-district van Tokio plaats. Circa 1.200 gegadigden begonnen al sinds zaterdagnamiddag aan te schuiven - ondanks dat de verkoop pas op zondag om zes uur 's ochtends zou beginnen.

Bij de lancering van een console zijn lange rijen - zeker in Japan - een standaard gegeven. In dit geval maakten berichten over de beperkte voorraad PSP's gamers nog meer gemotiveerd. Voor heel Japan zijn bij de lancering slechts 200.000 toestellen beschikbaar. En dat is een relatief klein getal voor zo'n grote gamemarkt.

Niet alleen de voorraad PSP's is beperkt. Er zijn momenteel slechts zes spellen beschikbaar is voor de handheldconsole. Sony zegt wel dat op korte termijn meer software beschikbaar zal komen.

Met het multimedia-aanbod is het zo mogelijk nog slechter gesteld: Sony introduceert eigenwijs een nieuw mediaformaat, de Universal Media Disc (UMD). Het is de bedoeling dat onder meer films en muziek op deze compacte schijven van 1,8 GB worden aangeboden. Maar vooralsnog heeft geen enkel filmstudio of platenfirma aangekondigd UMD te ondersteunen - ook Sony's eigen filmafdeling niet.

Het Japanse bedrijf is er verder niet in geslaagd de batterijduur van de PSP op te krikken. De officiële specificaties stellen dat een batterijlading goed is voor ongeveer zes uur. Ondertussen is uitgelekt dat dit alleen geldt als als het scherm volledig gedimd is, het geluid af staat en de draadloze netwerkkaart is uitgeschakeld.

Wie alle functionaliteit van de PSP gebruikt, moet dus snel naar een adapter grijpen. Ter vergelijking: Nintendo's succesvolle GBA heeft weliswaar minder mogelijkheden, maar blijft toch tien uur ronken op één batterij.

Het is dan ook afwachten af de PSP gamers kan bekoren. Sony moet in elk geval opboksen tegen een nieuwe dreiging: de Nintendo DS. Met dit zeer eigenzinnig toestel vol gamingfuncties mikt Nintendo resoluut op spelfanaten, zonder af te dwalen naar andere snufjes. In de gamingmarkt bleek dat in het verleden een succesformule.
Bron: ZDNet.be

En oh ja, ik heb geen voorkeur voor óf de PSP óf de DS. Dit stukje leek me gewoon interessant, ff kijken hoe de fanboys er op reageren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 13 december 2004 @ 13:35:41 #277
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23940351
Ach, we zien vanzelf wel wie er wint..
En ik denk wel dat ik weet wie
  maandag 13 december 2004 @ 13:44:46 #278
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_23940528
Winnen? Winnen??

Met een beetje geluk wint de gamer...
Dit is wanneer beide produkten prima naast elkaar kunnen bestaan.
Drop you like an ill, bad habit
pi_23944489
PSP universeel design? Is dat niet gewoon een kwestie van smaak? Ik vind hem zelf een stuk mooier dan de DS, die als 2 druppels op de SP lijkt.
pi_23944740
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:44 schreef pmponer het volgende:
Winnen? Winnen??

Met een beetje geluk wint de gamer...
Dit is wanneer beide produkten prima naast elkaar kunnen bestaan.
Inderdaad, we zouden blij moeten zijn dat er nu concurrentie is. Dat haalt de prijzen omlaag, verbreekt de monopolie-positie van Nintendo en stimuleert beide producenten om het onderste uit de kan te halen.

Kijk maar naar de invloed die de X-Box heeft gehad op de prijzen en het aanbod van de consoles.
  maandag 13 december 2004 @ 16:49:44 #281
8369 speknek
Another day another slay
pi_23944795
Ja de PSP is wel een stuk mooier inderdaad. Stiekem hoop ik ook dat Nintendo snel met een SP komt ofzo, want de functionaliteit van de DS trekt me wel veel meer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_23944823
Ik hoorde van iemand die die scherm vergelijking zag dat zijn DS veel helderder was.
Geen idee waar dat dan weer door komt.
  maandag 13 december 2004 @ 16:56:21 #283
8369 speknek
Another day another slay
pi_23944937
quote:
Op maandag 13 december 2004 16:51 schreef Xrenity het volgende:
Ik hoorde van iemand die die scherm vergelijking zag dat zijn DS veel helderder was.
Geen idee waar dat dan weer door komt.
Als je hiernaar DS vs. PSP: Waar de fanboys elkaar afslachten kijkt, klopt dat ook wel. Maar volgens mij kun je de helderheid instellen. Dus misschien dat op de jongste foto de PSP gewoon in een zo goed mogelijk daglicht (figuurlijk) is geplaatst.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_23945291
quote:
Op maandag 13 december 2004 09:33 schreef Strolie75 het volgende:
Ik gun het Nintendo van harte, maar de PSP is toch een klasse apart.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit ziet er eerlijk gezegd een beetje geshopt uit. Zie de aliasing aan de rand van de schermpjes.
pi_23945646

Ik zie daar een batterijtje op het mobo van de PSP gesoldeerd. Die is na 3 jaar natuurlijk op, en dan moet je hem naar Sony sturen om te laten vervangen (tegen veel kosten). En wat doen batterijtjes als ze op zijn en je ze NIET vervangt (omdat het te duur is, bijvoorbeeld)? Dan gaan ze lekken. En wat doet batterijzuur met printplaatjes? Juist ja:

Dit vind ik echt een vreselijke misser van Sony. En aangezien er geen electronicafabrikant is die niet weet dat batterijzuur slecht is voor printplaatjes, durf ik wel te zeggen dat Sony dit expres heeft gedaan. Waarschijnlijk om de kosten te drukken, want anders hadden ze een groep dames (of heren) moeten inhuren om die batterijtjes handmatig in de PSP's te stoppen.

Om ook Nintendo niet buiten schot te laten... Veel van die NES en SNES cartridges van Nintendo hadden ook dit soort batterijtjes on-board. Je wil niet weten hoeveel van die cartridges het niet meer doen.
pi_23945752
Wat mij betreft is de DS kansloos tegen de PSP.

Wel leuk om te zien hoe alle nintendo fanboys zich in allerlei bochten moeten wringen om de PSP er slecht uit te laten zien.
  maandag 13 december 2004 @ 17:32:33 #287
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23945763
Ach dat doen we zelf wel ff..
pi_23945769

Dit plaatje is niet bijzonder flitsend gemaakt, maar een zwarte DS lijkt me al een stuk mooier dan een zilverkleurige
sorry, zou niet meer posten, kon me niet inhouden
Leuke discussie trouwens, kan ik toch nog ergens om lachen vandaag [14.gif]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_23945781
Artikeltje over de batterijduur van de PSP (ik vond het heel erg meevallen)
http://psp.ign.com/articles/572/572563p1.html

Artikel over de PSP in het algemeen (vond het er ook erg goed uitzien)
http://psp.ign.com/articles/572/572548p1.html
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_23945808
quote:
Op maandag 13 december 2004 17:31 schreef dazzle123 het volgende:
Wat mij betreft is de DS kansloos tegen de PSP.

Wel leuk om te zien hoe alle nintendo fanboys zich in allerlei bochten moeten wringen om de PSP er slecht uit te laten zien.
Je betaalt nu $150 voor een Nintendo DS en $29,95 voor een spel.

Je betaalt nu $180 voor een Sony PSP en naar schatting $50 voor een spel.

Leg eens uit hoe de PSP met dit soort cijfers de vloer aan gaat vegen met de DS?

Overigens zijn de PSP al weer uitverkocht en komt de nieuwe lichting pas over één of meer weekjes. En dat zullen er, meen ik, 50.000 zijn. Ja, met 150.000 stuks in 2 a 3 weken tijd versla je echt de 500.000 stuks Nintendo DS in één weekend.
  maandag 13 december 2004 @ 17:40:13 #291
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_23945932
Tja, uiteindelijk is het toch maar persoonlijke voorkeur.

Natuurlijk is de PSP een absolute schoonheid, Sony heeft er miljoenen in gestoken en een dual-screen ding is sowieso lomper dan een design met 1 scherm.

Die foto van de PSP en DS vergelijken van scherm verlichting vertrouw ik niet trouwens. Ik heb zat filmpjes gezien waar het immens fel was. En als ik hier kijk, ziet het scherm er wel erg donker uit (wat best raar is, aangezien de DS geen hardwarematig brightness setting heeft).
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_23945979
quote:
De nieuwe handheld van Sony, de PlayStation Portable, is in Japan 171,963 keer over de toonbank gegaan. Gisteren vond daar de lancering plaats.

Winkelketen Yodobashi Camera meldde dat in al hun zeventien winkels de PSP is uitverkocht. Ook bij winkelketens als Bic Camera in Tokyo stonden rond de 1.200 mensen in de rij voor het multimedia apparaat.
Als ik eerlijk ben is dit toch gewoon érg matig. Dan misschien wel helemaal uitverkocht, maar dan had Sony het maar beter moeten regelen, de PSP uitstellen, alles om mensen tevreden te houden. Als er echt pas over 2 weken ofzo weer 50.000 bijzijn dan is Sony toch niet slim bezig.
pi_23945993
Die 180 dollar is toch voor een value pack?
Overigens denk ik ook wel dat Nintendo gaat winnen, maar dat is geen schande voor Sony. Het is hun eerste poging. En het ziet er zeker veelbelovend uit.

Wat het touchscreen van Nintendo betreft; leuk. Maar het lijkt me geen overweldigend pluspunt t.o.v. de PSP, die weer een analoog stickje heeft. Het hangt van je voorkeur voor spellen af: een racespel speelt veel fijner met een analoge stick dan met een stylus. RPG's en RTS-spellen hebben dan weer een pluspunt met het touchscreen.

PSP kan weer muziek en en video afspelen. Mensen tillen te zwaar aan het begrip 'film': zou het niet gaaf zijn om in de trein naar Friends te kijken bijvoorbeeld? Of je eigen vakantievideo? Met de DS kan je dan weer makkelijk chatten en voicememo's opnemen.

Ze hebben allebei hun pro's en contra's. Het hangt puur van je eigen smaak, voorkeur en eisen af welke 'beter' is. Ik neig zelf naar de PSP, hoewel ik wel een beetje baal van de laadtijden. Dat batterijverhaal lijkt me niet zo'n punt; hoe lang kan het duren voor de eerste B-merk reserve-accu's in de winkel liggen?
  maandag 13 december 2004 @ 17:43:29 #294
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_23946006
Ik ben eigenlijk best wel blij met de komst van de PSP. Eindelijk een concurrent op de handheld markt betekend: Betere games. Nintendo zal alles op alles zetten om de DS #1 te maken. Dit betekend vele toptitels woohooo
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  maandag 13 december 2004 @ 17:45:52 #295
65330 Ruzbeh
pi_23946067
quote:
Op maandag 13 december 2004 17:43 schreef BMH het volgende:
Ik ben eigenlijk best wel blij met de komst van de PSP. Eindelijk een concurrent op de handheld markt betekend: Betere games. Nintendo zal alles op alles zetten om de DS #1 te maken. Dit betekend vele toptitels woohooo
pi_23946071
quote:
Op maandag 13 december 2004 17:34 schreef RetepV het volgende:

[..]

Je betaalt nu $150 voor een Nintendo DS en $29,95 voor een spel.

Je betaalt nu $180 voor een Sony PSP en naar schatting $50 voor een spel.

Leg eens uit hoe de PSP met dit soort cijfers de vloer aan gaat vegen met de DS?
Een Lada kost 8000 euro een Mercedes 60.000 euro.

Begrijp me niet verkeerd hoor ik ben totaal geen Sony of Nintendo of wat voor merk aanhanger dan ook. Ik koop gewoon het product wat technisch het best is tegen de beste prijs. Maar iriteer me mateloos aan die nintendofanboys die tot in de treurnis hun merkje moeten verdedigen en promoten.

Kijk naar de specs van de DS en de PSP, kijk naar hoe ze er uitzien en trek je conclusies. Alsof je een 286 tegenover een Petium zet en roept, ja maar specs en grphics zeggen niet alles
pi_23946076
quote:
Op maandag 13 december 2004 17:43 schreef BMH het volgende:
Vergeet de lagere prijzen ook niet. De Gamecube bijvoorbeeld had nu echt geen 99 euro gekost als de X-box er niet was geweest.
pi_23946120
quote:
Op maandag 13 december 2004 09:46 schreef Rodie83 het volgende:
Niet dat dat afdoet aan zijn capaciteiten, maar toch. En wat betreft het beste scherm: zoals ik het zie heeft de winnaar er slechts 1. Period.
Whehehe, maar wat heb je aan een scherm als je geen power meer hebt om hem aan te sturen?

Goed, effe berekeningetje.

Nintendo DS: 240x160 pixels x 2 schermpjes x 10 uur = 768000
Sony PSP: 480x272 x 1 schermpje x 3 uur = 391680

Puur naar de schermpjes gekeken levert de Nintendo DS je dus 1.96 keer meer plezier op.

maandag 13 december 2004 @ 17:48:54 #299
65330 Ruzbeh
pi_23946141
quote:
Op maandag 13 december 2004 17:33 schreef peristilius het volgende:
Artikeltje over de batterijduur van de PSP (ik vond het heel erg meevallen)
http://psp.ign.com/articles/572/572563p1.html

Artikel over de PSP in het algemeen (vond het er ook erg goed uitzien)
http://psp.ign.com/articles/572/572548p1.html
http://www.gamespot.com/news/2004/12/12/news_6114909.html

Ridge Racers (zonder WiFi) 90 minuten tot 3 uur.

Ik snap gewoon niet waarom ze nou niet alle toeters en bellen aandoen en dan gelijk testen. Maar in ieder geval kan je wel 6 uur halen met een simpele spel, zonder dat het een pain in the ass wordt.
pi_23946185
Even wat dingen die ik zomaar lees, misschien wel aardig om te delen
quote:
Well to be perfectly honest, the PSP’s miserable battery life is its true "Achilles heel" but if I had to pick one other flaw that truly stood out in my mind, it would be the PSP’s "Analog Disc." You know how some Nintendo DS haters are fond of pointing out that the DS has no analog stick? Well, neither does the PSP! It’s has what is instead called the “Analog Disc.”

This little monstrosity is located just below the D-Pad on the face of the PSP. The way it works is that the disc "slides" over the surface of the machine itself, rather than tilting in one direction or another. To me, this is a terrible way to design an "input device." Yet the REAL problem is the cramped way in which gamers must hold the machine while using the PSP’s analog disc. You won’t believe how bad it is until you try it for yourself. Essentially, you have to contort your thumb in such a way that even the smallest amount of game play is bound to cause severe hand cramping.

It almost seems to me that this "Analog Disc" is nothing more than a poorly designed after-thought.
Overigens gaat volgens Gamespot de batterij in Ridge Racer zo'n 90 minuten tot 3 uur mee (90 minuten zou wel erg beschamend zijn).

Ook denk ik dat de levering neit echt meewerkt.
200.000 units verspreiden en dan zeggen dat hij zo snel is uitverkocht... kom op zeg.
Daarbij gaan ze iedere week maar 100.000 systemen leveren. Ik denk dat het een heus probleem wordt. De Dreamcast was ook slecht te krijgen en we weten wat daarmee gebeurt is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')