helemaal met je eens... maar het ergste is in mijn ogen nog dat ze george "dabbel-joe" boes als "wijze" hebben neergezet. dan ben je echt niet goed wijs.quote:Op woensdag 8 december 2004 19:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het is ook een triest dieptepunt dat dat soort kneuzen in de kerststal worden gezet. Walgelijk.
Dat heb je met die overgevoelige Gristenen met hun lange tenen he? Daar hoeft geen film met bijbelteksten op naakte lichamen aan te pas te komen, die vallen al over zoiets simpels.quote:Op woensdag 8 december 2004 20:30 schreef HuHu het volgende:
Haha, toen ik het vanochtend in de krant las verwachtte ik al zo'n reactie van de gelovigen.
Moslims vallen al over het geven van een handjequote:Op woensdag 8 december 2004 21:06 schreef Skyclad het volgende:
[..]
Dat heb je met die overgevoelige Gristenen met hun lange tenen he? Daar hoeft geen film met bijbelteksten op naakte lichamen aan te pas te komen, die vallen al over zoiets simpels.
Dat heb je met overgevoelige Christelijke LEIDERS ja, ik kan je vertellen uit betrouwbare bron dat in de UK het overgrote deel vd gelovigen zich er nauwelijks aan stoort.quote:Op woensdag 8 december 2004 21:06 schreef Skyclad het volgende:
[..]
Dat heb je met die overgevoelige Gristenen met hun lange tenen he? Daar hoeft geen film met bijbelteksten op naakte lichamen aan te pas te komen, die vallen al over zoiets simpels.
Is er een reactie van Madame Tussaud waarin ze uitleggen of dit een slechte publicatie stunt is of dat ze een inhoudelijk statement willen maken.quote:Op woensdag 8 december 2004 19:38 schreef SCH het volgende:
Kerk kwaad over Beckhams als Jozef en Maria
verhaal
Grappig dat er zo gevoelig wordt gereageerd, vooral over dat "maar wat aan rotzooien". Ik vind het juist een prachtige vermenging van religie met hedendaagse iconen.
Zo zie je maar, ze doen niet voor elkaar onder.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:49 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat heb je met overgevoelige Christelijke LEIDERS ja, ik kan je vertellen uit betrouwbare bron dat in de UK het overgrote deel vd gelovigen zich er nauwelijks aan stoort.
Ze zullen zich eerder storen aan de invulling vd bijbelse figuren
Victoria als maagd en Bush als 1 vd 3 wijzen bijvoorbeeld.
Echte commotie is er dus nauwelijks, geen massaal christelijke verontwaardiging.
Ook geen bedreigingen aan het adres van Madame Tussaud, maar dat zal te maken hebben met het feit dat het mens als jaren dood is
Trouwens probeer eens een afbeelding of beeld van Mohammed de profeet te maken, een keurig nette beeltenis, zo waarheidsgetrouw mogelijk.
Moet je zien van welke aard de commotie dan zal zijn
Man, jullie mogen mohammed niet eens afbeelden, dus reken maar dat er een dikke rel zou zijn als Pa Tokkie als mohammed afgebeeld zou worden.quote:Op woensdag 8 december 2004 21:06 schreef Skyclad het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 9 december 2004 08:57 schreef ExTec het volgende:
Jammer dat het appels met peren vergelijken is.
Ja, dat is heus zo.quote:Op donderdag 9 december 2004 08:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Binnen alle religies liggen dit soort gevoeligheden dicht aan de oppervlakte.
Ja en?quote:Op donderdag 9 december 2004 09:01 schreef ExTec het volgende:
Voorzetje: morgen is dit oud nieuws, horen we er helemaal niemand meer over.
Ik durf mijn banksaldo erom te verwedden dat hierom geen moord zal plaatsvinden.quote:Op woensdag 8 december 2004 21:06 schreef Skyclad het volgende:
[..]
Tja, die schieten/slachten hier geen mensen om af.quote:Op donderdag 9 december 2004 09:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja en?
Islam bashen is inderdaad hotter
Onzin.quote:Op donderdag 9 december 2004 09:20 schreef Snik het volgende:
[..]
Tja, die schieten/slachten hier geen mensen om af.
Ken je geschiedenis ventje.quote:Op donderdag 9 december 2004 09:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ik durf mijn banksaldo erom te verwedden dat hierom geen moord zal plaatsvinden.
Inderdaad. Het is toch al gauw weer 400 jaar geleden.quote:
Ik ook. Alle religies zijn van geweld en onverdraagzaamheid doortrokken - net als dat iedere religie prachtige kanten heeft.quote:Op donderdag 9 december 2004 09:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de geschiedenis flikkertje, ik heb het over het heden.
Uh huh,quote:Op donderdag 9 december 2004 09:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja en?
Islam bashen is inderdaad hotter
Holle praatquote:Op donderdag 9 december 2004 09:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ook. Alle religies zijn van geweld en onverdraagzaamheid doortrokken - net als dat iedere religie prachtige kanten heeft.
quote:Op woensdag 8 december 2004 21:27 schreef Agrafes het volgende:
[..]
Moslims vallen al over het geven van een handje![]()
![]()
quote:Op woensdag 8 december 2004 22:49 schreef milagro het volgende:
Trouwens probeer eens een afbeelding of beeld van Mohammed de profeet te maken, een keurig nette beeltenis, zo waarheidsgetrouw mogelijk.
Moslims,quote:Op donderdag 9 december 2004 08:41 schreef Snik het volgende:
[..]
Man, jullie mogen mohammed niet eens afbeelden, dus reken maar dat er een dikke rel zou zijn als Pa Tokkie als mohammed afgebeeld zou worden.
Zeker,quote:Op donderdag 9 december 2004 10:41 schreef Posdnous het volgende:
Natuurlijk is het alleen maar interessant als moslims iets niet tolereren, daar hebben we per slot van rekening meer verstand van dan van westerse Christenen..
Het gaat in beide gevalleen om een groepje extremisten, wat is je punt?quote:Op donderdag 9 december 2004 10:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker,
Want als moslims iets niet tolereren, vallen er met een beetje pech doden
En hier maakt enkel een stoffige dude zich druk over.
Is wel een opmerkelijk verschil ja.
Je vergeet voor het gemak dat die 'bomaanslagplegers' net zo veel 'miljoenen doden' door net zo hard voorbehoedsmiddelen tegen te houdenquote:Op donderdag 9 december 2004 10:56 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het gaat in beide gevalleen om een groepje extremisten, wat is je punt?
Dat er bij de ene duizenden doden vallen door bomaanslagen en bij de andere miljoenen door het tegenhouden van voorbehoedsmiddelen is niet zo'n dramatisch verschil, hoewel.
quote:Op donderdag 9 december 2004 11:02 schreef ExTec het volgende:
Maar je hebt wel een mega plaat voor je kop als je dit op 1 lijn wilt zetten met hoe hysterisch moslims reageren op het hele submission verhaal
Jawel hoor, de parallellen zijn overduidelijk.quote:Op donderdag 9 december 2004 11:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat vertel jij jezelf.
Voor de rest twijfelt niemand
Nope,quote:Op donderdag 9 december 2004 11:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Jawel hoor, de parallellen zijn overduidelijk.
Je ziet het dus gewoon nietquote:Op donderdag 9 december 2004 11:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope,
Je kiest lekker simpel voor kritiek=kritiek.
Je negeert dat wat niet in je straatje past:
- Niemand gaat Mdme Tussaud aanklagen
- Niemand bij Mdme Tussaud hoeft te onderduiken
- De bevolking spreekt zich niet uit, geloofsleiders doen dat
- Niemand hoeft te vrezen voor z'n leven
Zeg maar, het verschil aan de gevolgen, negeer je compleet.
Koste wat het kost moet jij hier beide op 1 lijn kunnen zetten.
Helaas.
Ik zie zowel de parallelen als de verschillen ja.quote:
Hier zijn het geestelijk leiders enkel die hysterisch reageren, je hoort geen massaal hysterisch geklaag van gelovigen, katholieken of protetestanten zelf.quote:
Alsof christenen hier geen problemen mee hebben, schei toch uit meid. Je weet toch wel beter???quote:Op donderdag 9 december 2004 11:39 schreef milagro het volgende:
[..]
Hier zijn het geestelijk leiders enkel die hysterisch reageren, je hoort geen massaal hysterisch geklaag van gelovigen, katholieken of protetestanten zelf.
De meesten van hen kunnen er wel de lol van in zien of het laat ze blijkbaar koud.
Dat is het verschil, SCHat
De paus klaagt , maar hier in het Westen vd Wereld zal het de meeste katholieken aan hun reet roesten wat de paus vindt, die vindt wel vaker wat namelijk wat de meeste katholieken lacherig afdoen met yeah right!
Zeik toch niet man. De meeste christenen hebben hier inderdaad geen problemen mee. Net zo min als met films als Life of Brian, Jesus Christ e.d. De meeste Christenen zien daar de humor wel van in.quote:Op donderdag 9 december 2004 11:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Alsof christenen hier geen problemen mee hebben, schei toch uit meid. Je weet toch wel beter???
De niet-fanatieke ja.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Zeik toch niet man. De meeste christenen hebben hier inderdaad geen problemen mee. Net zo min als met films als Life of Brian, Jesus Christ e.d. De meeste Christenen zien daar de humor wel van in.
De moslimfamilies die submission 2 verboden willen zien worden, worden anders afgeschilderd als gematigde moslims. Kun je nagaan hoe groot die groep met lange tenen is.quote:
Echt onzinnig, op heel veel christelijke scholen is de vertoning avn Life of Brian taboe en kun je de opvoering van Jesus Christ Superstar wel vergeten. De verdeeldheid en gevoeligheid over dit soort zaken is onder christenen net zo groot als onder moslims. And so it is.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Zeik toch niet man. De meeste christenen hebben hier inderdaad geen problemen mee. Net zo min als met films als Life of Brian, Jesus Christ e.d. De meeste Christenen zien daar de humor wel van in.
Denk ook niet dat submission vertoond wordt op moslimscholen. Dat is iets anders dan van een omroep gaan eisen dat het niet uitgezonden mag worden. Of naar de rechter stappen dat het niet gemaakt mag worden, omdat de inhoud, die nog niet bekend is, kwetsend zou kunnen zijn.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Echt onzinnig, op heel veel christelijke scholen is de vertoning avn Life of Brian taboe en kun je de opvoering van Jesus Christ Superstar wel vergeten. De verdeeldheid en gevoeligheid over dit soort zaken is onder christenen net zo groot als onder moslims. And so it is.
O ja? niets over gelezen.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:24 schreef Gia het volgende:
[..]
De moslimfamilies die submission 2 verboden willen zien worden, worden anders afgeschilderd als gematigde moslims.
Ja. Hoewel ik vind dat je niet raar moet opkijken als mensen er over vallen.quote:Maar je bent het met me eens dat het in beide gevallen gezeur is?
En moeten we ook niet raar opkijken als Ayaan hierom vermoord wordt?quote:Op donderdag 9 december 2004 12:30 schreef Posdnous het volgende:
Ja. Hoewel ik vind dat je niet raar moet opkijken als mensen er over vallen.
Ja, alleen de gevolgen aan de moslim kant verschillen nogal schrikbarend, dat gegeven wil er bij SCH niet in.quote:De verdeeldheid en gevoeligheid over dit soort zaken is onder christenen net zo groot als onder moslims. And so it is.
Die zitten in kleine getalen op de Veluwe ergens en het Engelse equivalent daarvan.quote:
Als mensen ergens aanstoot aan nemen is dat niet bepaald hetzelfde als dat ze de makers vermoorden.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:33 schreef Gia het volgende:
[..]
En moeten we ook niet raar opkijken als Ayaan hierom vermoord wordt?
Goh, stel je voor dat een of andere gestoorde dominee de makers van die wassen beelden om gaat leggen.
Dit specifieke onderwerp gaat niet alleen over Nederland maar over Christenen in allerlei landen. En daar zitten wel meer fanatieke bij.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:51 schreef milagro het volgende:
[..]
Die zitten in kleine getalen op de Veluwe ergens en het Engelse equivalent daarvan.
Geloviger dan Christenen in ieder geval. Die zijn nogal van hun geloof gevallen.quote:Over Submission schieten vrijwel alle moslims in de stress.
Hier en over de grenzen , blijkbaar zijn alle moslims zeer fanatiek dan of zo
Nou, dat denk ik toch niet. Echte gelovigen vinden dat allerminst leuk.quote:Als hier in Nederland een pastoor de heiligen beelden in de kerk omdraait tijdens de Sinterklaasviering in die kerk, dan lacht iedereen hem uit, ook de bezoekers van die kerk.
Misschien, niet in diezelfde getale dan bij de moslims het geval is idd, neemt niet weg dat er genoeg voorbeelden zijn waar Christelijke gelovigen dus wel massaal over vallen, de videoclip van Like a Prayer van Madonna bijvoorbeeld.quote:Wat we hier zien is dat enkele christelijk leiders over de zeik gaan, maar bij de gelovige volgelingen blijft het aangenaam rustig, zo niet compleet stil
Het is prachtig, en weet je wat, dat maakt Madame Tussaud lekker zelf uit.quote:Op woensdag 8 december 2004 19:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het is ook een triest dieptepunt dat dat soort kneuzen in de kerststal worden gezet. Walgelijk.
Nou, onze vriend Mo B ging voor een fatwa naar een Koran geleerde en kreeg van hem de fatwa die van Gogh het leven kostte.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:59 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Als mensen ergens aanstoot aan nemen is dat niet bepaald hetzelfde als dat ze de makers vermoorden..
Is er iemand vermoord die aan die clip meewerkte?quote:Op donderdag 9 december 2004 13:05 schreef Posdnous het volgende:
Misschien, niet in diezelfde getale dan bij de moslims het geval is idd, neemt niet weg dat er genoeg voorbeelden zijn waar Christelijke gelovigen dus wel massaal over vallen, de videoclip van Like a Prayer van Madonna bijvoorbeeld.
En Mo B. is de leidraad voor moslims die ergens aanstoot aan nemenquote:Op donderdag 9 december 2004 13:09 schreef milagro het volgende:
[..]
Nou, onze vriend Mo B ging voor een fatwa naar een Koran geleerde en kreeg van hem de fatwa die van Gogh het leven kostte.
Kylie hangt er daarentegen lekker bij.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:10 schreef Monidique het volgende:
Het raakt mij absoluut niet. Maar ja, ik ben dan ook én geen Christen én geen Beckham-fan. Of Spice Girls-fan, natuurlijk.
Nee, eigenlijk niet. Ik vind het wel mooi als mensen hun waarden verdedigen. Kan er niet altijd even goed in meevoelen maar om het af te doen als gezeur. Mensen zijn vaak bang kwijt te raken wat ze hebben: en dat speelt bij moslims op dit moment uiteraard veel sterker.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:30 schreef Gia het volgende:
Ik vind het in elk geval in beide gevallen een hoop gezeur, jij ook?
Waarom wil jij zo graag de islam als het grote kwaad zie? De islam is het kwaad en verder bek houwe, zegt milagro. Waar komt dat toch vandaan?quote:Op donderdag 9 december 2004 12:51 schreef milagro het volgende:
[..]
Die zitten in kleine getalen op de Veluwe ergens en het Engelse equivalent daarvan.
Over Submission schieten vrijwel alle moslims in de stress.
Hier en over de grenzen , blijkbaar zijn alle moslims zeer fanatiek dan of zo
Als hier in Nederland een pastoor de heiligen beelden in de kerk omdraait tijdens de Sinterklaasviering in die kerk, dan lacht iedereen hem uit, ook de bezoekers van die kerk.
Wat we hier zien is dat enkele christelijk leiders over de zeik gaan, maar bij de gelovige volgelingen blijft het aangenaam rustig, zo niet compleet stil
Zoals alles veel sterker speelt bij moslims.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:20 schreef SCH het volgende:
dat speelt bij moslims op dit moment uiteraard veel sterker.
Je waarden verdedigen is wat anders dan iemand aanvallen die anderen waarden heeft....als Christenen hun eigen stalletje stallen is dat ook best. Dat is je waarden verdedigen.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Ik vind het wel mooi als mensen hun waarden verdedigen.
Ja, exact. Dat heb ik altijd gezegd. De islam maakt hier een proces door, maar wij hebben geen geduld.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:22 schreef Eightball het volgende:
[..]
Zoals alles veel sterker speelt bij moslims.
Kern van het probleem, spijker op kop. Hulde SCH!
Precies.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:11 schreef Knarf het volgende:
[..]
Is er iemand vermoord die aan die clip meewerkte?
Moesten de makers (of Madonna) onderduiken?
Is er met fysiek geweld gedreigt richting de makers?
Sommige zenders weigerde het uit te zenden, dat is het enige.
En dat geldt ook voor Life of Brain, Jesus Christ Superstar, enz.
Submission met als godslasterlijk ervaren films of projecten vergelijken als Brian of JC Superstar, daar is blijvende controverse over.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:51 schreef milagro het volgende:
Over een week praat niemand er meer over, behalve die gefrustreerde leiders en ws zij ook niet als ze zien dat ze volkomen alleen staan in hun verontwaardiging. Zij krijgen met hun reacties iig niet een massale bijval van gelovigen.
Iets wat je bij Submission wel ziet.
Dat kan met de islam ook behalve in jouw beleving.quote:Je kunt je zonder voor je leven te vrezen, zonder driekwart vd christenen over de zeik te helpen je kop boven het maaiveld uitsteken door felle kritiek te uiten of de draak te steek met het christelijk geloof
Jij verwart de gemiddelde moslim en terroristen nog steeds he. Kom op milagro, dat is zo ontzettend geweest.quote:Je kop boven het maaiveld uitsteken daar waar het felle kritiek of draaksteken naar de Islam toe betreft schijnt levensgevaarlijk te zijn, en word je ten zeerste afgeraden, ook door enkele lieden hierzo.
Doe je dat wel, dan schijn je ook niet te moeten zaniken over de gevolgen.
Ja, het is verschrikkelijk hoor, die islam. Bar en boos. Hoe vaak ga je dat nog zeggen? Je houdt er maar niet over op he, wat een feestquote:En die gevolgen, daar gaat het om, die kunnen van dien aard zijn, zo leren recente en minder recente ervaringen in de afgelopen jaren hier en elders ons, kan je de kop kosten
Nee, duhquote:Op donderdag 9 december 2004 13:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, exact. Dat heb ik altijd gezegd. De islam maakt hier een proces door, maar wij hebben geen geduld.
Ja, inderdaad, Christenen verdienen ook hun eigen afzeiktopic daar ik elke vorm van geloof als verderfelijk beschouw.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:00 schreef RichardQuest het volgende:
Sjongejonge, milagro, zijn er niet genoeg islamtopics om je moslimfetish te botvieren?.
Triest is dit zeg, om er weer een moslimtopic van te maken.
Jawel hoor, zeik maar een eind heen. Hoort er allemaal bij. Zo is het altijd gegaan.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:57 schreef milagro het volgende:
[..]
Nee, duh
Moeten we tot die tijd dan maar niet zeiken over fatwa's en weet ik wat voor ander eng gedoe als er een film, een boek of een toneelstuk gemaakt wordt?
Je houdt toch al helemaal geen rekening?quote:Deze mensen vestigen zich, of wonen in een Westers land, met Westerse normen, midden in de moderniteit dus en wij moeten dan geduld hebben en konstant rekening houden met hen, een minderheid ?
In de carnavalsoptocht meelopen als Mohammed met een bruidje van 7 jaar.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:09 schreef milagro het volgende:
Ik denk dat een beeltenis van de profeet Mohammed heel wat meer en ernstige (levensgevaarlijke) reacties op zal roepen en dus niet enkel van wat Imams en een handjevol fanatici, dan een karikaturtale invulling als van deze stal.
Ik maakte de vergelijking niet, schat.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:00 schreef RichardQuest het volgende:
Sjongejonge, milagro, zijn er niet genoeg islamtopics om je moslimfetish te botvieren?.
Triest is dit zeg, om er weer een moslimtopic van te maken.
Carnaval.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:05 schreef Gia het volgende:
In de carnavalsoptocht meelopen als Mohammed met een bruidje van 7 jaar.Hilarisch.
Wat zouden de gevolgen zijn? Zou het überhaupt worden toegestaan?
Ja, is toch lachen. Tijdens een Christelijk feest, Mohammed afbeelden met een bruidje van 7 jaar.quote:
Nou super zegquote:Op donderdag 9 december 2004 14:05 schreef Gia het volgende:
[..]
In de carnavalsoptocht meelopen als Mohammed met een bruidje van 7 jaar.Hilarisch.
Wat zouden de gevolgen zijn? Zou het überhaupt worden toegestaan?
Nederland heeft een dergelijk proces reeds lang achter de rug, dus daar hebben zij maar rekening mee te houdenquote:Op donderdag 9 december 2004 13:24 schreef SCH het volgende:
[..]
De islam maakt hier een proces door, maar wij hebben geen geduld.
Nou precies, wat loop je dan de hele tijd te zeiken en te zieken over de islam???quote:Op donderdag 9 december 2004 14:11 schreef milagro het volgende:
[..]
Nederland heeft een dergelijk proces reeds lang achter de rug, dus daar hebben zij maar rekening mee te houden
Stel je voor dat we gehoor zouden geven aan de klachten van die achterlijke christelijk leiders en hun schaarse medestanders.
What next?
Kom op zeg, we trekken ons ook niets aan van het gemor over films als The Passion of, The Temptation of... meer dan gemiep in de marge is het niet.
En zo moet het ook zijn en blijven, gemiep in de marge, wat de miepers vrij staat natuurlijk.
Nou, ik vind carnaval in en in triest. Collectief bierhijsen voor prvincialen en boeren dat is het.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:09 schreef Gia het volgende:
Ja, is toch lachen. Tijdens een Christelijk feest, Mohammed afbeelden met een bruidje van 7 jaar.
Moet toch gewoon kunnen!
Ik vind ze niet extremistisch hooguit fundamentalistisch arrogant en vinden dat alles hoort zoals het hoort, maar op de leiding van de kerk na zul je geen verbod bij de rechter horen na een aanklacht van enkele gekwetsten.quote:Op donderdag 9 december 2004 10:56 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het gaat in beide gevalleen om een groepje extremisten, wat is je punt?
Dat er bij de ene duizenden doden vallen door bomaanslagen en bij de andere miljoenen door het tegenhouden van voorbehoedsmiddelen is niet zo'n dramatisch verschil, hoewel.
Omdat dat GEEN geniep in de marge is.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou precies, wat loop je dan de hele tijd te zeiken en te zieken over de islam???
Behalve verstoring van de openbare orde en de goede zeden, nee. Lijkt me logisch dat DAT gewoon al bij wet verboden is. Ook als het niet Jezus is.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou super zeg
Als Jezus met een dildo in zijn reet? Lachen, denk je? Geen problemen, denk je?
Daar blijft het niet bij miepen. Het is nu effe rustig, maar owee als ze hun zin niet krijgen van de rechter.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou precies, wat loop je dan de hele tijd te zeiken en te zieken over de islam???
Voor mij part beeldt je het af tijdens een bloemencorso. Punt is: Moet het kunnen?quote:Op donderdag 9 december 2004 14:12 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nou, ik vind carnaval in en in triest. Collectief bierhijsen voor prvincialen en boeren dat is het.
Verboden, bij carnaval? Naar aanleiding van de studie dat Jezus homo was kan ik me er een leuke praalwagen bij voorstellen. Of je maakt er een leernicht van met de aposten. Nou reken maar dat je de poppen aan het dansen hebt. Hetzelfde als met Mohammed en zijn bruidje dus.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Behalve verstoring van de openbare orde en de goede zeden, nee. Lijkt me logisch dat DAT gewoon al bij wet verboden is. Ook als het niet Jezus is.
Een man met een bruidje van 7 is geen openbare sexvertoning.
Ja, doe maar alsof het geen nieuws is....quote:Op donderdag 9 december 2004 14:16 schreef milagro het volgende:
Het domineert ook nog steeds het BBC nieuws op tv en internet, zo'n massale verontwaardiging is er onder de Britse christenen
De vader van mijn kids, die in London woont, meldt het ook al, verontwaardiging alom, iedereen praat er over en spreekt er schande van!
Ik zeik en ziek niet, ik constateer dat kritiek in welke vorm dan ook op een zeker geloof veel verstrekkende gevolgen heeft dan dit kersstalletje, waar gewoon dus echt vooral enkele christelijk leiders over vallen en er geen massale verontwaardiging is onder gelovigen.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Echt?quote:Op donderdag 9 december 2004 14:14 schreef Elgigante het volgende:
Ik vind dat de kerk haar zorg mag uiten over hetgeen, zeker omdat deze tolerantie ertoe kan leiden dat volgend jaar Kim Holland als Maria afgebeeld zal worden en dat gaat me iets te ver.
Wat ben je toch een ontzettend zielig wijf ook. Succes hoor, met het bashen en het inplanten van dit soort haat in je eigen schatteboutjes.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:20 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik zeik en ziek niet, ik constateer dat kritiek in welke vorm dan ook op een zeker geloof veel verstrekkende gevolgen heeft dan dit kersstalletje, waar gewoon dus echt vooral enkele christelijk leiders over vallen en er geen massale verontwaardiging is onder gelovigen.
Het is hier nu in het nieuws, in de UK is er nog nauwelijks aandacht voor.
Ik heb dit topic niet aangemaakt om subtiel een vergelijking te trekken, dat doe jij , schattebout
Dan heb je geen reet begrepen van carnaval in elk geval.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:12 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nou, ik vind carnaval in en in triest. Collectief bierhijsen voor prvincialen en boeren dat is het.
Ik mailde net even met een collega op Embankment Place en het bloed loopt daar door de straten.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:16 schreef milagro het volgende:
De vader van mijn kids, die in London woont, meldt het ook al, verontwaardiging alom, iedereen praat er over en spreekt er schande van!
Oke, ik ga als Jezus, jij als Mohammed.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Verboden, bij carnaval? Naar aanleiding van de studie dat Jezus homo was kan ik me er een leuke praalwagen bij voorstellen. Of je maakt er een leernicht van met de aposten. Nou reken maar dat je de poppen aan het dansen hebt. Hetzelfde als met Mohammed en zijn bruidje dus.
Maar jij meet met 2 maten - hypocriet.
Ik kan me zo voorstellen dat zoiets in de komende optocht zal zitten. Dus Jezus als dragqueen of zoiets.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Verboden, bij carnaval? Naar aanleiding van de studie dat Jezus homo was kan ik me er een leuke praalwagen bij voorstellen. Of je maakt er een leernicht van met de aposten. Nou reken maar dat je de poppen aan het dansen hebt. Hetzelfde als met Mohammed en zijn bruidje dus.
Maar jij meet met 2 maten - hypocriet.
quote:Op donderdag 9 december 2004 14:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, doe maar alsof het geen nieuws is....
Alsof iedereen hier die maandag over Submission sprak - kom op zeg, de gemiddelde Nederlander kan je er nog steeds niks over vertellen.
Maar dit is de walgelijke tactiek om een bepaalde groep te stigmatiseren en anderen van allles vrij te pleiten. Zaai je haat maar hoor milagro en heb verder maar een grote bek over hoe goed je het allemaal bedoeld. Ik snap niet wat mensen als jou bezielt.
Oh haal mijn kinderen erbij, why don't you!quote:Op donderdag 9 december 2004 14:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat ben je toch een ontzettend zielig wijf ook. Succes hoor, met het bashen en het inplanten van dit soort haat in je eigen schatteboutjes.
Dat is pas zorgwekkend. Dat kinderen met dit soort rellerige ouders te maken hebben die ze niet leren wat tolerantie is maar meteen meegeven dat andere mensen slechter zijn. Triest, triest, triest.
Geloof je het zelfquote:Op donderdag 9 december 2004 14:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat zoiets in de komende optocht zal zitten. Dus Jezus als dragqueen of zoiets.
Dan heb je geen poppen aan 't dansen. Als het zo is, zal ik foto's plaatsen, goed.
Denk dat wanneer je mohammed afbeeldt, je het eind van de optocht niet haalt.
Pardon? IK plant bijvoorbeeld helemaal niks in mijn kinderen. Mijn oudste zoon zit nu op de middelbare school en zijn beste vrienden zijn een Marokkaan, een Turk, een Antilliaan en nog een waarvan ik de afkomst niet weet. Verder ook natuurlijk Nederlandse vriendjes. Hij maakt totaal geen verschil.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat ben je toch een ontzettend zielig wijf ook. Succes hoor, met het bashen en het inplanten van dit soort haat in je eigen schatteboutjes.
Dat is pas zorgwekkend. Dat kinderen met dit soort rellerige ouders te maken hebben die ze niet leren wat tolerantie is maar meteen meegeven dat andere mensen slechter zijn. Triest, triest, triest.
Oh gos, nu gaat ze huilen in plaats van er in houdelijk op in te gaan. Waar ken ik dat nog van.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:27 schreef milagro het volgende:
Oh haal mijn kinderen erbij, why don't you!
Zo eindigt iedere felle discussie met SCH, op de man spelen, en in mijn geval mijn kids erbij slepen.
Dat is de christelijk leiders ook als achterlijk heb aangeduid ontgaat je voor het gemak maar even?
Ja, een homo als Mohammed. Dat is pas lachen.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:22 schreef Knarf het volgende:
[..]
Oke, ik ga als Jezus, jij als Mohammed.
Wie kan er volgende week nog rustig over straat lopen?
quote:Op donderdag 9 december 2004 14:27 schreef Gia het volgende:
. Dat wil niet zeggen dat wij anti-moslims zijn.
Gelul, wat je deed is gewoon not done. Lees het nog maar eens terug.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:28 schreef SCH het volgende:
Oh gos, nu gaat ze huilen in plaats van er in houdelijk op in te gaan.
Dat is niet gelogen en dat weet je best. Goed argument , hč , net als die van jouquote:Op donderdag 9 december 2004 14:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh gos, nu gaat ze huilen in plaats van er in houdelijk op in te gaan. Waar ken ik dat nog van.
Je doet alsof gelovigen hier niet mee zitten en dat is gelogen en dat weet je best.
Zie je nu echt het verschil niet?quote:Op donderdag 9 december 2004 14:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Geloof je het zelf
Het spotje voor het boek Jezus is een Homo leverde al een rel op.
Nee, ik ook niet. Maar ik wil maar illustreren dat het feit dat mijn oudste geen onderscheid maakt in afkomst waar het vriendjes maken betreft, wel aantoont dat ik mijn kinderen niet opvoedt met haat.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:29 schreef milagro het volgende:
Gia , ik heb liever dat mijn kinderen helemaal niet ter sprake komen.
Dan had je nooit over ze moeten beginnen.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:29 schreef milagro het volgende:
Gia , ik heb liever dat mijn kinderen helemaal niet ter sprake komen.
Je bent moeder, dat heb je zelf aangegeven. En als dat relevant is voor de discussie, benoem ik dat.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:32 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat is niet gelogen en dat weet je best. Goed argument , hč , net als die van jou
En ik wil je vriendelijk verzoeken mijn kids erbuiten te laten.
Blijkbaar heb je gebrek aan argumentend dat je hen erbij moet slepen.
Prima dat je gebrek aan argumenten hebt, dan zijn we wel gewend.
Dat andere ben ik niet van gediend.
Ik zelf vind het ook wel komisch en van mijn part wordt Klaas Bruinsma als Jozef afgebeeld, maar ik zie het nut er niet zo van in, waarom bijv uitgerekend de Becks, Samuel en Bush en kornuiten?quote:Op donderdag 9 december 2004 14:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Echt?
Ik vind dat wel komisch. Ik mag Kim trouwens ook wel. Een streng gelovige Jehova-getuige die losbreekt. Goed voorbeeld voor menig gelovige. Hoewel Kim natuurlijk wel wat doorgeslagen is.
Maar van mij mag het.
Flikker toch op man, ik had het over hun vader omdat die in LONDON WOONT en dus een zeer betrouwbare bron is om de sfeer te bepalen inzake een kerststalletje bij MTquote:Op donderdag 9 december 2004 14:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan had je nooit over ze moeten beginnen.
quote:Op donderdag 9 december 2004 14:35 schreef Gia het volgende:
En dat voor een homo, die toch eigenlijk bekend staan als zogenaamde 'lieve' mensen.
Dan heb ik een verrassing voor je!quote:Op donderdag 9 december 2004 14:39 schreef Bupatih het volgende:
En nu ook nog Ali B als wassen beeld.
Wat denk je dat de gemiddelde moslim meekrijgt in zijn opvoeding als het woord homofiel of jood ter sprake komt?quote:Op donderdag 9 december 2004 14:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Je bent moeder, dat heb je zelf aangegeven. En als dat relevant is voor de discussie, benoem ik dat.
Ik vind het zorgwekkend dat je zo vol haat over andere mensen praat. Als je niet buiten Fok ineens een heel ander iemand bent, dan vind ik dat een punt: wat moeten kinderen van dit soort ouders wel niet meekrijgen over andere mensen.
Waarom? Ik heb het over jou, zoals jij het bij voortduring over mij hebt. Dus ik peins er niet over.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:40 schreef milagro het volgende:
Kap daarmee.
Mjah, die begreep ik ook niet.quote:
KAP ER MEE!quote:Op donderdag 9 december 2004 14:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Je bent moeder, dat heb je zelf aangegeven. En als dat relevant is voor de discussie, benoem ik dat.
Ik vind het zorgwekkend dat je zo vol haat over andere mensen praat. Als je niet buiten Fok ineens een heel ander iemand bent, dan vind ik dat een punt: wat moeten kinderen van dit soort ouders wel niet meekrijgen over andere mensen.
Mja, als ik nederlanders hoor over homofielen scheelt dat niet zo heel veel hoor.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:41 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Wat denk je dat de gemiddelde moslim meekrijgt in zijn opvoeding als het woord homofiel of jood ter sprake komt?
Daar hoor ik je anders verdomd weinig over.
Stel je neit zo aan zeg, wat is je probleem? Ik sleep je kinderen er niet bij. Ik vraag me af hoe jij dat als moeder dan doet. Zoals ik ongeveer om de 5 posts op mijn geaardheid wordt aangesproken. Dan had ik daar zelf maar niet over moet beginnen.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:43 schreef milagro het volgende:
[..]
KAP ER MEE!
ik sleep jouw kid er ook niet bij, laat die van mij en hoe ik met hen omga erbuiten.
totaal niet relevant.
kun je met jou nu echt geen discussie voeren zonder dat jij vals en persoonlijk wordt?
nee, dus.
doei dan maar verder.
Wat denk je dat ik in mijn opvoeding meekreeg als het woord homofiel ter sprake kwam?quote:Op donderdag 9 december 2004 14:41 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Wat denk je dat de gemiddelde moslim meekrijgt in zijn opvoeding als het woord homofiel of jood ter sprake komt?
Oh nee? en wat noem je dit danquote:Op donderdag 9 december 2004 14:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Stel je neit zo aan zeg, wat is je probleem? Ik sleep je kinderen er niet bij. Ik vraag me af hoe jij dat als moeder dan doet.
en dan over ditquote:Wat ben je toch een ontzettend zielig wijf ook. Succes hoor, met het bashen en het inplanten van dit soort haat in je eigen schatteboutjes.
ik heb jouw geaardheid er nergens bijgesleept, noch je kind, noch je ouders of wat dan ook uit je privéleven, doe dat bij mij dan ook niet, want het is totaal niet relevant en puur op de man geflame.quote:Zoals ik ongeveer om de 5 posts op mijn geaardheid wordt aangesproken. Dan had ik daar zelf maar niet over moet beginnen.
Ze begon zelf over d'r kidsquote:Op donderdag 9 december 2004 14:16 schreef milagro het volgende:
De vader van mijn kids, die in London woont, meldt het ook al
Sir, you've got a point, maar dat heeft niet alleen betrekking op het democratiegezeur van de VS, maar ook mensenrechten etc.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:39 schreef Posdnous het volgende:
Ik kijk er denk ik wat anders tegenaan dan jullie..of zo.
Het gaat er niet om dat dit incident hetzelfde is als bij moslimverontwaardiging. Bij de moslims is dat nu eenmaal veel heftiger en zijn er extremistische idioten die het ook nog eens gebruiken om gewelddadige aanslagen te plegen. Kwestie van wachten op ontkerkelijking.
Het gaat mij vooral om de superieure Westerse Christelijke maatschappij, die zoveel kritiek heeft op de Islam en haar fundamentalisten, terwijl er in haar gelederen tevens groepen zijn die zo denken. Nogal belachelijk, het blijkt toch allemaal niet zo heel ver weg te staan. Zorg er eerst maar voor dat het eigen volk een beetje normaal doet, voordat je op anderen gaat zeiken om precies die redenen.
Lijkt een beetje op de V.S. die kritiek heeft op de hele wereld over democratische grondbeginselen terwijl die in hun eigen land ook niet bepaald vlekkeloos zijn.
Hoe wil je aan de wereld verkopen dat hun fundamentalisme niet goed is, terwijl je er zelf nog zoveel hebt rondlopen ? (en met de V.S. er bij groeit dat aantal ook nog eens flink).
Milagro heeft zijdelings het woord 'kids' gebruikt, ja. Ze heeft nergens aangegeven dat die vervolgens onderdeel moesten worden van de discussie en is daar ook continu duidelijk in geweest. Ik snap dat sommige mensen vinden dat ze elke stok maar aan moeten grijpen om mee te slaan, maar als je een discussie niet met enig fatsoen kan winnen voer hem dan maar gewoon nietquote:
Zie de P.I. en de smiley, snuggere vent.quote:Op donderdag 9 december 2004 15:02 schreef Litpho het volgende:
[..]
Milagro heeft zijdelings het woord 'kids' gebruikt, ja. Ze heeft nergens aangegeven dat die vervolgens onderdeel moesten worden van de discussie en is daar ook continu duidelijk in geweest.
Gezien, vriendelijke vriendquote:Op donderdag 9 december 2004 15:04 schreef Posdnous het volgende:
Zie de P.I. en de smiley, snuggere vent.
Vraag wedervraag was niet de bedoeling SCH, als je in het nauw komt gebruik je die tactiek wel vaker..quote:Op donderdag 9 december 2004 14:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat denk je dat ik in mijn opvoeding meekreeg als het woord homofiel ter sprake kwam?
quote:Op donderdag 9 december 2004 15:23 schreef Elgigante het volgende:
kortom een normale opvoeding
Deze twee quotes komen niet helemaal overeen.quote:Mijn ouders waren ook ontwikkelde mensen zonder bekrompen kijk op de samenleving.
quote:Op donderdag 9 december 2004 15:26 schreef Posdnous het volgende:
[..]
[..]
Deze twee quotes komen niet helemaal overeen..
Komt omdat moslims geen algemene leiding binnen het geloof (in Nederland) hebben sidekick, een kleine nuance in je overigens goede post.quote:Op donderdag 9 december 2004 17:18 schreef Sidekick het volgende:
Tsjonge jonge, nota bene kerkleiders die hier publiekelijk hun lange tenen laten zien.
Het gaat hier om vertegenwoordigers van de grootste geloofsgemeenschap in Groot-Brittannië.
Dat is weer eens wat anders dan een enkele moslim die protesteert tegen belediging.
Maar het staat iedereen uiteraard vrij om te klagen. Ik lig er niet wakker van.
'Een enkele'quote:Op donderdag 9 december 2004 17:18 schreef Sidekick het volgende:
Dat is weer eens wat anders dan een enkele moslim die protesteert tegen belediging.
Maar dat is niet relevant voor deze discussie.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:37 schreef SCH het volgende:
[..]
ze duidde een persoon aan als 'vader van d'r kids'. Ze had ook ex-man kunnen zeggen of voormalig partner. heeft geen enkele relevantie in dit topic, alleen SCH meent er mee te scoren. hij opent dit topic om de vergelijking islam-christendom weer even op te rakelen en doet dan verontwaardigd dat dit erbij gehaald wordt.quote:
en zijn ze al ondergedoken?quote:Op donderdag 9 december 2004 21:29 schreef Dr_Crouton het volgende:
Zijn er al doodsbedreigingen aan het adres van de medewerkers van Madame Tussaud geuit?
Volgens mij zijn ze al overhoop gestoken, met crucifixen.quote:
Oh ja, dat is waar ook - er was die grote demonstratie van 40.000 moslims tegen de film van Ayaan, hoe kon Sidekick dat nou vergeten zeg.quote:Op donderdag 9 december 2004 17:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
'Een enkele'
En islamitische geloofsleiders hebben hun opnie niet kenbaar gemaakt?
Waar ben jij geweest de afgelopen 2 maanden? Niet in NL, en ook niet op FOK blijkbaar.
De gemiddelde nederlander krijgt niet zo'n anti-joodse of anti-homo opvoeding als de gemiddelde moslim, maar homofilie is nog lang niet volledig geaccepteerd onder de Nederlandse bevolking dat ben ik met je eens, grappen zijn daar een treffend voorbeeld van.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:43 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Mja, als ik nederlanders hoor over homofielen scheelt dat niet zo heel veel hoor.
Maar dan is het zogenaamd een grapje.
Hoeveel weet jij daar precies van dat je daar zulke absolute uitspraken over doet?quote:Op vrijdag 10 december 2004 10:41 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De gemiddelde nederlander krijgt niet zo'n anti-joodse of anti-homo opvoeding als de gemiddelde moslim
You're right about that, alleen is SCH bezig om tegen alle argumenten in de afschuw onder de christenen over deze zaak gelijk te stellen aan de afschuw onder de moslims over de film van Ayaan Hirsi Ali.quote:Op donderdag 9 december 2004 21:54 schreef fayle het volgende:
Kerkelijke leiders van welke religie dan ook zijn allemaal hetzelfde:
ze zijn overtuigd van hun eigen gelijk en hebben geen gevoel voor humor.
Ik ga hierbij uit van mijn eigen referentiekader dat zijn mijn eigen vrienden en kennissen, collega's etc.quote:Op vrijdag 10 december 2004 10:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoeveel weet jij daar precies van dat je daar zulke absolute uitspraken over doet?
Yep, onderstaand koorknaapje is onderweg naar Madame Tussaudquote:Op vrijdag 10 december 2004 11:39 schreef Snik het volgende:
En? Heeft de Paus al de doodstraf uitgeroepen?
quote:Op donderdag 9 december 2004 17:43 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat een gezeik over tegenstelling tussen Moslims en Christenen, dan wel overeenkomsten. Een imam zou dit ook moeten veroordelen.
Ah, wat schattig.quote:Op vrijdag 10 december 2004 13:42 schreef milagro het volgende:
[..]
Yep, onderstaand koorknaapje is onderweg naar Madame Tussaud
[afbeelding]
Deze is ook cute!quote:Op vrijdag 10 december 2004 14:20 schreef nikk het volgende:
Ah, wat schattig.
Simpel. Opgroeien tussen de murken.quote:Op vrijdag 10 december 2004 10:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoeveel weet jij daar precies van dat je daar zulke absolute uitspraken over doet?
Nee, geen demonstratie want ze maakten gelukkig gewoon de regiseur ritueel af, verklaarden de oorlog aan Europa en Amerika en wilden hetzelfde doen met Ayaanquote:Op vrijdag 10 december 2004 00:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja, dat is waar ook - er was die grote demonstratie van 40.000 moslims tegen de film van Ayaan, hoe kon Sidekick dat nou vergeten zeg.
quote:
Ja hoor. Ik weet er echt niks vanquote:Op vrijdag 10 december 2004 18:30 schreef Snik het volgende:
[..]
Simpel. Opgroeien tussen de murken.
Jij kent er geen een, tja, als journalist of zo en dan een afspraakje te maken waarop de gemaakte gezichten opgetrokken kunnen worden.
In de realiteit haten ze joden. Zelfs Marokkaanse jongetjes van 10 bleren dat.
Inderdaad, alle Nederlandse moslims hebben dagen met elkaar overleg en ge-emaild en besloten dat het Theo moest worden.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:31 schreef Snik het volgende:
[..]
Nee, geen demonstratie want ze maakten gelukkig gewoon de regiseur ritueel af, verklaarden de oorlog aan Europa en Amerika en wilden hetzelfde doen met Ayaan
Och, op de straat, buiten de camera, wordt het massaal goedgekeurd. Dat weet zelfs het RTL Nieuws nog te melden.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Inderdaad, alle Nederlandse moslims hebben dagen met elkaar overleg en ge-emaild en besloten dat het Theo moest worden.![]()
Nope. In Friesland opgroeien 30 jaar geleden is inderdaad heel anders dan hier, nu.quote:
Dat doet me denken aan dat Radio 1 (of 2?) verslag in Transvaal (Den Haag). Alle Joden moesten dood en Nederlanders waren vieze mensen. Willekeurig wat kinderen van een jaar of 6 tot 10.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:30 schreef Snik het volgende:
[..]
Simpel. Opgroeien tussen de murken.
Jij kent er geen een, tja, als journalist of zo en dan een afspraakje te maken waarop de gemaakte gezichten opgetrokken kunnen worden.
In de realiteit haten ze joden. Zelfs Marokkaanse jongetjes van 10 bleren dat.
quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:37 schreef Snik het volgende:
[..]
Nope. In Friesland opgroeien 30 jaar geleden is inderdaad heel anders dan hier, nu.
De leugen regeert. Het is maar wat jij er van maakt natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:36 schreef Snik het volgende:
[..]
Och, op de straat, buiten de camera, [b]wordt het massaal goedgekeurd/b]. Dat weet zelfs het RTL Nieuws nog te melden.
Whahaha. Ik ben al weer bijna 29, Jaapje. Dus lul nietquote:Op vrijdag 10 december 2004 18:40 schreef SCH het volgende:
[..]Ik leef langer als volwassene in een grote stad tussen allerlei culturen dan jij
Dat weet ik - en dus klopt mijn opmerking, al is "als volwassene" in jouw geval natuurlijk een beetje overmoedigquote:Op vrijdag 10 december 2004 18:45 schreef Snik het volgende:
[..]
Whahaha. Ik ben al weer bijna 29, Jaapje. Dus lul niet
Klopt. Dat werd later nog met een camera herhaalt. Gingen ze scholen in Transvaal en Schilderswijk langs en vroegen ze aan jonge moslims (99% van de schoolgaanden daar) wat men van Nederlanders en joden vond en zo... stuk voor stuk haten ze joden en vonden ze Nederlanders varkens.....quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan dat Radio 1 (of 2?) verslag in Transvaal (Den Haag). Alle Joden moesten dood en Nederlanders waren vieze mensen. Willekeurig wat kinderen van een jaar of 6 tot 10.
Nee hoor. Zal ongetwijfeld zelfs nog op het i-net te vinden zijn. De 1e of 2e dag na de moord op Van Gogh zei de presentator letterlijk dat zo'n beetje iedere Marokkaan/Turk etc in A'dam die ze op straat spraken het terecht vond dat Van Gogh vermoord was.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:41 schreef SCH het volgende:
[..]
De leugen regeert. Het is maar wat jij er van maakt natuurlijk.
En ik al ongeveer 2 keer zo lang als jij, vanaf de 1e rang, ipv als volwassene er bij te komen en dan weinig meer mee te maken.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat weet ik - en dus klopt mijn opmerking, al is "als volwassene" in jouw geval natuurlijk een beetje overmoedig
Gut wat een belachelijke reactie. Jij denkt natuurlijk voor alle christenen te spreken, maar dat kan natuurlijk ook wel goed omdat genoeg westerlingen denken gelovig te zijn als ze minimaal eenmaal op een vervalste bijbel hebben afgetrokkenquote:Op woensdag 8 december 2004 22:49 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat heb je met overgevoelige Christelijke LEIDERS ja, ik kan je vertellen uit betrouwbare bron dat in de UK het overgrote deel vd gelovigen zich er nauwelijks aan stoort.
Ze zullen zich eerder storen aan de invulling vd bijbelse figuren
Victoria als maagd en Bush als 1 vd 3 wijzen bijvoorbeeld.
Echte commotie is er dus nauwelijks, geen massaal christelijke verontwaardiging.
Ook geen bedreigingen aan het adres van Madame Tussaud, maar dat zal te maken hebben met het feit dat het mens als jaren dood is
Hier SCH. KankerNederlanders, dat vinden ze van jou en mijquote:Op vrijdag 10 december 2004 18:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat weet ik - en dus klopt mijn opmerking, al is "als volwassene" in jouw geval natuurlijk een beetje overmoedig
Ik trek me niet af op een bijbel, ik veeg wel me reet af met een koran. Ik heb daar fotos van, kopen?quote:Op vrijdag 10 december 2004 19:26 schreef AbdelGhafied het volgende:
[..]
Gut wat een belachelijke reactie. Jij denkt natuurlijk voor alle christenen te spreken, maar dat kan natuurlijk ook wel goed omdat genoeg westerlingen denken gelovig te zijn als ze minimaal eenmaal op een vervalste bijbel hebben afgetrokkenGa toch heen milagro, kinderachtig dat je de islam er weer moet bijhalen
Heb je het manuscript al verkocht? Kan volgens mij wel een goede film worden. Een Staphorster met volgescheten Koranbladen beplakken.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:14 schreef Snik het volgende:
[..]
Ik trek me niet af op een bijbel, ik veeg wel me reet af met een koran. Ik heb daar fotos van, kopen?
Ja maar, dan komen deze jongens achter me aan. Ik ben immers slechts een KankerNederlander http://forza.tweakdsl.nl/noordafrikanen.aviquote:Op vrijdag 10 december 2004 23:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Heb je het manuscript al verkocht? Kan volgens mij wel een goede film worden. Een Staphorster met volgescheten Koranbladen beplakken.
Ja natuurlijk zijn die er. Kijk ook eens op stormfront of lees je eigen posts eens.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:13 schreef Snik het volgende:
[..]
Hier SCH. KankerNederlanders, dat vinden ze van jou en mij
http://forza.tweakdsl.nl/noordafrikanen.avi
Da's slechts omdat je Hagenees bent. Hier zouden we je dan gewoon een KlôteHollender noemen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:21 schreef Snik het volgende:
Ik ben immers slechts een KankerNederlander
Ik kan je garanderen dat de overgrote meerderheid van de Naffers Europeanen ronduit haat. Dat is de grote grap, de groep die jij probeert te verdedigen is nog vele malen extremistischer en racistischer dan jij mij vindt.quote:
Ik verdedig niemand hoor, ik registreer slechts en zie dat wie gehaat wordt, ook gaat haten. En terug. En terug.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:25 schreef Snik het volgende:
[..]
Ik kan je garanderen dat de overgrote meerderheid van de Naffers Europeanen ronduit haat. Dat is de grote grap, de groep die jij probeert te verdedigen is nog vele malen extremistischer en racistischer dan jij mij vindt.
Bron?quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:25 schreef Snik het volgende:
[..]
Ik kan je garanderen dat de overgrote meerderheid van de Naffers Europeanen ronduit haat.
Kom eens hier wonen ipv in je Noord-Friese blanke dorpske.quote:
Blij dat je toegeeft dat die Naffers gewoon Europeanen haten.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik verdedig niemand hoor, ik registreer slechts en zie dat wie gehaat wordt, ook gaat haten. En terug. En terug.
Juist, geen bron dus? Subjectiviteit? Perceptie?quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:29 schreef Snik het volgende:
[..]
Kom eens hier wonen ipv in je Noord-Friese blanke dorpske.
Noord Holland wordt toch echt ook Friesland genoemd. West-Friesland moest het zijn, my bad.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Juist, geen bron dus? Subjectiviteit? Perceptie?
Oh, ik woon trouwens niet in Friesland.
Waarschijnlijk gaat hij dan in Vogelwijk wonen ofzo en gaat ie stellen dat we allemaal maar aan het zeuren zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:29 schreef Snik het volgende:
[..]
Kom eens hier wonen ipv in je Noord-Friese blanke dorpske.
Hil wat aars.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:34 schreef Snik het volgende:
[..]
Noord Holland wordt toch echt ook Friesland genoemd. West-Friesland moest het zijn, my bad.
Fo shizzle my nizzle.quote:
Ja snapt het niet. Het is maar een rap dus ze bedoelen het allemaal niet zo. Eigenlijk vinden ze Nederlanders heel erg lief. Waarschijnlijk zijn het nog keurige burgers ook.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:21 schreef Snik het volgende:
[..]
Ja maar, dan komen deze jongens achter me aan. Ik ben immers slechts een KankerNederlander http://forza.tweakdsl.nl/noordafrikanen.avi
Ik wou nog zo zeggen, blijf nu eens van die fles af.quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:32 schreef Monidique het volgende:
In Nederland wonen geen moslims.
"Kom eens hier wonen ipv in je stadke."quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:53 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ik wou nog zo zeggen, blijf nu eens van die fles af.
Je moet je persoonlijke levendsfeer en de persoonlijke ervaring van de overlast op de openbare weg niet doortrekken naar de rest van NL M.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
"Kom eens hier wonen ipv in je stadke."
Dat telt dan toch ook?
Nee, daar heb je gelijk in, dat noemt men immers perceptie en perceptie is subjectief.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:03 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Je moet je persoonlijke levendsfeer en de persoonlijke ervaring van de overlast op de openbare weg niet doortrekken naar de rest van NL M.
Yep. Maar subjectieve informatie is niet per definitie onjuist. En objectieve informatie is niet per definitie juist.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, daar heb je gelijk in, dat noemt men immers perceptie en perceptie is subjectief.
Alleen de persoonlijke leefomgeving wijkt nogal af van de norm, klaarblijkelijk.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, daar heb je gelijk in, dat noemt men immers perceptie en perceptie is subjectief.
Das waar. Je moet wel beschikken over een juiste testomgeving wil je komen aan zo waarachtig mogelijk resultaten.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:08 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Alleen de persoonlijke leefomgeving wijkt nogal af van de norm, klaarblijkelijk.
Wat is de norm?quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:08 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Alleen de persoonlijke leefomgeving wijkt nogal af van de norm, klaarblijkelijk.
Niet janken zeikstraal, jullie hebben gewonnen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:16 schreef SCH het volgende:
Open ik ook eens een topic in NWS hoor - het is een complot
quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:21 schreef Eightball het volgende:
[..]
Niet janken zeikstraal, jullie hebben gewonnen.
Wat is er meid? Ongesteld?quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:16 schreef SCH het volgende:
Open ik ook eens een topic in NWS hoor - het is een complot
Iemand die tamelijk arbitrair beslist dat de Randstand maar de norm moet zijn. Zo werkt het natuurlijk niet, lijkt mij.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:26 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Heel Nederland veranderd in een Randstad achterbuurt. Laten we die maar dan als norm nemen.
Niet ongelimiteerd nee.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:51 schreef RichardQuest het volgende:
Normen. Is het geen vrij land dan?
Normaal kun je dat als een signaal ervaren en het oppikken, maar zolang het een negatief beeld over moslims geeft zal het tot in den treure onder 850.000 moslims moeten worden uitgezocht, waar 95% het mee eens zou moeten zijn, opdat verondersteld zou kunnen worden dat er een kans aanwezig is dat moslims bij hun opvoeding te horen zouden kunnen krijgen dat joden als inferieur aan moslims gezien moeten worden.quote:Op vrijdag 10 december 2004 18:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan dat Radio 1 (of 2?) verslag in Transvaal (Den Haag). Alle Joden moesten dood en Nederlanders waren vieze mensen. Willekeurig wat kinderen van een jaar of 6 tot 10.
quote:Op maandag 13 december 2004 13:22 schreef Elgigante het volgende:
Een dagje praktijkervaring zou SCH al een meteen voor een aantal dilema's plaatsen.
Ik zou ook geen redenen kunnen verzinnen waarom ik me eraan zou moeten ergeren, ze hebben toch ook geen officiele kerststal omgebouwd die normaal in de kerk staat?quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:18 schreef Monidique het volgende:
Trouwens, gigantische bullshit, natuurlijk, die ophef om zoo'n beeldje. Ach, goed, dan vind zo'n Christen het geen onzin: jammer dan.
Als jij naar eigen zeggen naar praktijkervaring handelt (nobel streven uiteraard) vraag ik me af of jij met representatieve members uit de moslimgemeenschap gesproken hebt, als het gaat om de algemene opinie en opvoeding van molsims over Joden en Homo's.quote:Op maandag 13 december 2004 13:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is juist de praktijkervaring waardoor ik tot mijn opvattingen kom.
Waarom afgaan op beelden en sjablonen? Gewoon praten, doorvragen en analyseren.
Leuk hoor![]()
Het is eerder zo dat er helemaal niet over homoseksualiteit wordt gesproken en wat betreft het jodendom: dat richt zich over het algemeen vrij specifiek op het palestijnse conflict en niet zozeer op het jodendom in het algemeen. Jij doet het voorkomen alsof moslims hier in Nederland met de paplepel wordt ingegoten dat ze joden en homo's moeten haten en dat is onjuist.quote:Op maandag 13 december 2004 13:57 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als jij naar eigen zeggen naar praktijkervaring handelt (nobel streven uiteraard) vraag ik me af of jij met representatieve members uit de moslimgemeenschap gesproken hebt, als het gaat om de algemene opinie en opvoeding van molsims over Joden en Homo's.
Je vindt het blijkbaar vreemd dat ik gesteld heb dat moslims hun afkeer tegen Joden en Homo's voornamelijk in de opvoeding hebben meegekregen.
Onder wie, waar en hoe heb je er dan naar gevraagd?
In mijn ervaring wordt het ''Palestijns conflict'' juist aangewend om een gigantische haat te kweken tegen alles wat Joods is, met ontkenning of verheerlijking van de Shoah en geloof aan de ''Protocollen van Zion'' aan toe. Weinig mensen zijn in staat het te beschouwen als een beperkt regionaal conflict waarin Israel haast bij voorbaat slechte recensies krijgt.quote:Op maandag 13 december 2004 14:09 schreef SCH het volgende:
[..]
en wat betreft het jodendom: dat richt zich over het algemeen vrij specifiek op het palestijnse conflict en niet zozeer op het jodendom in het algemeen
Makkelijk praten als je jouw leven doorbrengt in 'dark rooms' alwaar je jezelf van alle goede zeden hebt laten uitwonen!... Je behoort gewoon bij de meest fundamentalistische poot van de multiculturele religie...quote:Op woensdag 8 december 2004 19:38 schreef SCH het volgende:
Grappig dat er zo gevoelig wordt gereageerd, vooral over dat "maar wat aan rotzooien". Ik vind het juist een prachtige vermenging van religie met hedendaagse iconen.
dat is weer een mooie ontwijking: 'er wordt helemaal niet over gesproken".......quote:Op maandag 13 december 2004 14:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is eerder zo dat er helemaal niet over homoseksualiteit wordt gesproken en wat betreft het jodendom: dat richt zich over het algemeen vrij specifiek op het palestijnse conflict en niet zozeer op het jodendom in het algemeen. Jij doet het voorkomen alsof moslims hier in Nederland met de paplepel wordt ingegoten dat ze joden en homo's moeten haten en dat is onjuist.
Ten eerste is de groep moslims erg divers en moet je dus een onderscheid maken naar afkomst en soort islam, vorm van liberalisme enz enz. Ik spreek moslims die een diepgewortelde afkeer van homoseksualiteit hebben en het rabiaat afwijzen, ik spreek moslims die homoseksualiteit principieel afwijzen maar voor de rest geen moeite met de mensen hebben en ik spreek moslims die geen moeite hebben met homoseksualiteit, of wel het zelf zijn.
Idem voor het jodendom.
Het wordt inderdaad als voorbeeld gegeven: Kijk eens tot wat ze in staat zijn (en laten een foto van een kapotgeschoten kind zien)!quote:Op maandag 13 december 2004 15:33 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
In mijn ervaring wordt het ''Palestijns conflict'' juist aangewend om een gigantische haat te kweken tegen alles wat Joods is, met ontkenning of verheerlijking van de Shoah en geloof aan de ''Protocollen van Zion'' aan toe. Weinig mensen zijn in staat het te beschouwen als een beperkt regionaal conflict waarin Israel haast bij voorbaat slechte recensies krijgt.
SCH heeft niet met moslims gesproken over homosexualiteit, dan is'ie z'n leven niet zeker. Niet alles geloven wat die fantast naar voren schuift als zijnde 'argument'quote:Ik vraag me werkelijk af onder wat voor soort moslims jij je antwoorden hebt ontfutseld, maar op 2 na, spreken degenen waar ik contact mee heb zich radicaal uit tegen homofilie en joden,
ik reageer niet op jouquote:Op maandag 13 december 2004 17:41 schreef SCH het volgende:
Jeemig Extec, krijg je zelf geen slaap van dit soort posts? Het is zeker al je 15e vandaag van dezelfde strekking
Dat weet ik niet. Maar ik heb wel gemerkt dat, als er sprake is van Jodenhaat, die zo in elkaar zit.quote:Op maandag 13 december 2004 16:51 schreef Elgigante het volgende:
Vraag eens aan een moslim om zich te verplaatsen in een jood of homo om zo die kant van het verhaal te zien.
Hooguit 1op de 10 zou er over nadenken..
Dat gaat zeker voor een deel van de moslims op, denk ik. Een deel dat ik ook in mijn post beschreef. Maar er is ook een hele grote groep die er wel veel genuanceerder over denkt. De mate waarin joden gehaat worden, heeft vaak ook met de familiegeschiedenis te maken. Hetzelfde gold voor Nederlandse gezinnen tov de Duitsers bv.quote:Op maandag 13 december 2004 16:51 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het wordt inderdaad als voorbeeld gegeven: Kijk eens tot wat ze in staat zijn (en laten een foto van een kapotgeschoten kind zien)!
"Ze willen 'ons' (dan mag generaliseren ineens, want het zijn per slot van rekening broeders wanneer het 'hen' uitkomt) vernietigen en ons land afpakken."
Homofilie wordt weinig besproken inderdaad omdat moslims het over het algemeen simpelweg niet accepteren.quote:Op maandag 13 december 2004 17:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat gaat zeker voor een deel van de moslims op, denk ik. Een deel dat ik ook in mijn post beschreef. Maar er is ook een hele grote groep die er wel veel genuanceerder over denkt. De mate waarin joden gehaat worden, heeft vaak ook met de familiegeschiedenis te maken. Hetzelfde gold voor Nederlandse gezinnen tov de Duitsers bv.
De homohaat wordt echt niet van jongs af aan er in gepompt, omdat het eenvoudigweg geen onderwerp is. Net zoals dat trouwens voor de meeste gezinnen geldt.
Christenen hebben de afgelopen decennia veel meer te verduren gehad dan moslims hoor.. zoals films waarin Jezus of God beledigd werden etc. Maar er is nog nooit een moord gepleegd om die reden, naar ik weet.quote:Op woensdag 8 december 2004 21:06 schreef Skyclad het volgende:
[..]
Tuurlijk, SCH.quote:De mate waarin joden gehaat worden, heeft vaak ook met de familiegeschiedenis te maken.
Sorry, wat zei je?quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:17 schreef evert het volgende:
en terug naar Madame Tussaud. Het staat er nog!
En de mega rel is al weer gesust. Toch? zie en lees er niets meer over.
Een rel is het niet hoe graag je het ook zou willen, er worden door vandalen wel meer openbare 'kunstwerken' vernield.quote:
En dit had niets te maken met Christenen, want die doen zoiets niet. Tuurlijk hoor, slaap maar door.quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:57 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Een rel is het niet hoe graag je het ook zou willen, er worden door vandalen wel meer openbare 'kunstwerken' vernield.
He linkse dwaalgeest, wat zit je te ouwehoeren?quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:17 schreef Skyclad het volgende:
[..]
En dit had niets te maken met Christenen, want die doen zoiets niet. Tuurlijk hoor, slaap maar door.
De dader kan heel goed een christen zijn, zonder daarbij het geloof een rol te laten spelen om te komen tot zijn daad, want dat staat nergens Skyclad, hoe zeer je het ook graag wilt geloven.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:17 schreef Skyclad het volgende:
[..]
En dit had niets te maken met Christenen, want die doen zoiets niet. Tuurlijk hoor, slaap maar door.
Ah, dus een Fokkerststal kan als volgt zijn samengesteld: Ryan3 [Jozef] - Stali [Maria] - BansheeBoy [kindje Jezus]quote:Op woensdag 8 december 2004 19:38 schreef SCH het volgende:
Kerk kwaad over Beckhams als Jozef en Maria
Een woordvoerder van het Vaticaan in Rome heeft laten weten dat het soms is toegestaan om bekende mensen in kerstvoorstellingen te gebruiken om zo de viering van de geboorte van Christus onder de aandacht van mensen te brengen. ''Maar ze mogen zeker geen centrale rol hebben'', aldus de woordvoerder. In Napels is voormalig voetbalster Diego Maradona wel eens in een kerstvoorstelling als herder afgebeeld, met goedkeuring van het Vaticaan.
Bron: ANP
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |