Die zitten in kleine getalen op de Veluwe ergens en het Engelse equivalent daarvan.quote:
Als mensen ergens aanstoot aan nemen is dat niet bepaald hetzelfde als dat ze de makers vermoorden.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:33 schreef Gia het volgende:
[..]
En moeten we ook niet raar opkijken als Ayaan hierom vermoord wordt?
Goh, stel je voor dat een of andere gestoorde dominee de makers van die wassen beelden om gaat leggen.
Dit specifieke onderwerp gaat niet alleen over Nederland maar over Christenen in allerlei landen. En daar zitten wel meer fanatieke bij.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:51 schreef milagro het volgende:
[..]
Die zitten in kleine getalen op de Veluwe ergens en het Engelse equivalent daarvan.
Geloviger dan Christenen in ieder geval. Die zijn nogal van hun geloof gevallen.quote:Over Submission schieten vrijwel alle moslims in de stress.
Hier en over de grenzen , blijkbaar zijn alle moslims zeer fanatiek dan of zo
Nou, dat denk ik toch niet. Echte gelovigen vinden dat allerminst leuk.quote:Als hier in Nederland een pastoor de heiligen beelden in de kerk omdraait tijdens de Sinterklaasviering in die kerk, dan lacht iedereen hem uit, ook de bezoekers van die kerk.
Misschien, niet in diezelfde getale dan bij de moslims het geval is idd, neemt niet weg dat er genoeg voorbeelden zijn waar Christelijke gelovigen dus wel massaal over vallen, de videoclip van Like a Prayer van Madonna bijvoorbeeld.quote:Wat we hier zien is dat enkele christelijk leiders over de zeik gaan, maar bij de gelovige volgelingen blijft het aangenaam rustig, zo niet compleet stil
Het is prachtig, en weet je wat, dat maakt Madame Tussaud lekker zelf uit.quote:Op woensdag 8 december 2004 19:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het is ook een triest dieptepunt dat dat soort kneuzen in de kerststal worden gezet. Walgelijk.
Nou, onze vriend Mo B ging voor een fatwa naar een Koran geleerde en kreeg van hem de fatwa die van Gogh het leven kostte.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:59 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Als mensen ergens aanstoot aan nemen is dat niet bepaald hetzelfde als dat ze de makers vermoorden..
Is er iemand vermoord die aan die clip meewerkte?quote:Op donderdag 9 december 2004 13:05 schreef Posdnous het volgende:
Misschien, niet in diezelfde getale dan bij de moslims het geval is idd, neemt niet weg dat er genoeg voorbeelden zijn waar Christelijke gelovigen dus wel massaal over vallen, de videoclip van Like a Prayer van Madonna bijvoorbeeld.
En Mo B. is de leidraad voor moslims die ergens aanstoot aan nemenquote:Op donderdag 9 december 2004 13:09 schreef milagro het volgende:
[..]
Nou, onze vriend Mo B ging voor een fatwa naar een Koran geleerde en kreeg van hem de fatwa die van Gogh het leven kostte.
Kylie hangt er daarentegen lekker bij.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:10 schreef Monidique het volgende:
Het raakt mij absoluut niet. Maar ja, ik ben dan ook én geen Christen én geen Beckham-fan. Of Spice Girls-fan, natuurlijk.
Nee, eigenlijk niet. Ik vind het wel mooi als mensen hun waarden verdedigen. Kan er niet altijd even goed in meevoelen maar om het af te doen als gezeur. Mensen zijn vaak bang kwijt te raken wat ze hebben: en dat speelt bij moslims op dit moment uiteraard veel sterker.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:30 schreef Gia het volgende:
Ik vind het in elk geval in beide gevallen een hoop gezeur, jij ook?
Waarom wil jij zo graag de islam als het grote kwaad zie? De islam is het kwaad en verder bek houwe, zegt milagro. Waar komt dat toch vandaan?quote:Op donderdag 9 december 2004 12:51 schreef milagro het volgende:
[..]
Die zitten in kleine getalen op de Veluwe ergens en het Engelse equivalent daarvan.
Over Submission schieten vrijwel alle moslims in de stress.
Hier en over de grenzen , blijkbaar zijn alle moslims zeer fanatiek dan of zo
Als hier in Nederland een pastoor de heiligen beelden in de kerk omdraait tijdens de Sinterklaasviering in die kerk, dan lacht iedereen hem uit, ook de bezoekers van die kerk.
Wat we hier zien is dat enkele christelijk leiders over de zeik gaan, maar bij de gelovige volgelingen blijft het aangenaam rustig, zo niet compleet stil
Zoals alles veel sterker speelt bij moslims.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:20 schreef SCH het volgende:
dat speelt bij moslims op dit moment uiteraard veel sterker.
Je waarden verdedigen is wat anders dan iemand aanvallen die anderen waarden heeft....als Christenen hun eigen stalletje stallen is dat ook best. Dat is je waarden verdedigen.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Ik vind het wel mooi als mensen hun waarden verdedigen.
Ja, exact. Dat heb ik altijd gezegd. De islam maakt hier een proces door, maar wij hebben geen geduld.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:22 schreef Eightball het volgende:
[..]
Zoals alles veel sterker speelt bij moslims.
Kern van het probleem, spijker op kop. Hulde SCH!
Precies.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:11 schreef Knarf het volgende:
[..]
Is er iemand vermoord die aan die clip meewerkte?
Moesten de makers (of Madonna) onderduiken?
Is er met fysiek geweld gedreigt richting de makers?
Sommige zenders weigerde het uit te zenden, dat is het enige.
En dat geldt ook voor Life of Brain, Jesus Christ Superstar, enz.
Submission met als godslasterlijk ervaren films of projecten vergelijken als Brian of JC Superstar, daar is blijvende controverse over.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:51 schreef milagro het volgende:
Over een week praat niemand er meer over, behalve die gefrustreerde leiders en ws zij ook niet als ze zien dat ze volkomen alleen staan in hun verontwaardiging. Zij krijgen met hun reacties iig niet een massale bijval van gelovigen.
Iets wat je bij Submission wel ziet.
Dat kan met de islam ook behalve in jouw beleving.quote:Je kunt je zonder voor je leven te vrezen, zonder driekwart vd christenen over de zeik te helpen je kop boven het maaiveld uitsteken door felle kritiek te uiten of de draak te steek met het christelijk geloof
Jij verwart de gemiddelde moslim en terroristen nog steeds he. Kom op milagro, dat is zo ontzettend geweest.quote:Je kop boven het maaiveld uitsteken daar waar het felle kritiek of draaksteken naar de Islam toe betreft schijnt levensgevaarlijk te zijn, en word je ten zeerste afgeraden, ook door enkele lieden hierzo.
Doe je dat wel, dan schijn je ook niet te moeten zaniken over de gevolgen.
Ja, het is verschrikkelijk hoor, die islam. Bar en boos. Hoe vaak ga je dat nog zeggen? Je houdt er maar niet over op he, wat een feestquote:En die gevolgen, daar gaat het om, die kunnen van dien aard zijn, zo leren recente en minder recente ervaringen in de afgelopen jaren hier en elders ons, kan je de kop kosten
Nee, duhquote:Op donderdag 9 december 2004 13:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, exact. Dat heb ik altijd gezegd. De islam maakt hier een proces door, maar wij hebben geen geduld.
Ja, inderdaad, Christenen verdienen ook hun eigen afzeiktopic daar ik elke vorm van geloof als verderfelijk beschouw.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:00 schreef RichardQuest het volgende:
Sjongejonge, milagro, zijn er niet genoeg islamtopics om je moslimfetish te botvieren?.
Triest is dit zeg, om er weer een moslimtopic van te maken.
Jawel hoor, zeik maar een eind heen. Hoort er allemaal bij. Zo is het altijd gegaan.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:57 schreef milagro het volgende:
[..]
Nee, duh
Moeten we tot die tijd dan maar niet zeiken over fatwa's en weet ik wat voor ander eng gedoe als er een film, een boek of een toneelstuk gemaakt wordt?
Je houdt toch al helemaal geen rekening?quote:Deze mensen vestigen zich, of wonen in een Westers land, met Westerse normen, midden in de moderniteit dus en wij moeten dan geduld hebben en konstant rekening houden met hen, een minderheid ?
In de carnavalsoptocht meelopen als Mohammed met een bruidje van 7 jaar.quote:Op donderdag 9 december 2004 13:09 schreef milagro het volgende:
Ik denk dat een beeltenis van de profeet Mohammed heel wat meer en ernstige (levensgevaarlijke) reacties op zal roepen en dus niet enkel van wat Imams en een handjevol fanatici, dan een karikaturtale invulling als van deze stal.
Ik maakte de vergelijking niet, schat.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:00 schreef RichardQuest het volgende:
Sjongejonge, milagro, zijn er niet genoeg islamtopics om je moslimfetish te botvieren?.
Triest is dit zeg, om er weer een moslimtopic van te maken.
Carnaval.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:05 schreef Gia het volgende:
In de carnavalsoptocht meelopen als Mohammed met een bruidje van 7 jaar.Hilarisch.
Wat zouden de gevolgen zijn? Zou het überhaupt worden toegestaan?
Ja, is toch lachen. Tijdens een Christelijk feest, Mohammed afbeelden met een bruidje van 7 jaar.quote:
Nou super zegquote:Op donderdag 9 december 2004 14:05 schreef Gia het volgende:
[..]
In de carnavalsoptocht meelopen als Mohammed met een bruidje van 7 jaar.Hilarisch.
Wat zouden de gevolgen zijn? Zou het überhaupt worden toegestaan?
Nederland heeft een dergelijk proces reeds lang achter de rug, dus daar hebben zij maar rekening mee te houdenquote:Op donderdag 9 december 2004 13:24 schreef SCH het volgende:
[..]
De islam maakt hier een proces door, maar wij hebben geen geduld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |