abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23852628
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:19 schreef Posdnous het volgende:

[..]

De niet-fanatieke ja.
Die zitten in kleine getalen op de Veluwe ergens en het Engelse equivalent daarvan.
Over Submission schieten vrijwel alle moslims in de stress.
Hier en over de grenzen , blijkbaar zijn alle moslims zeer fanatiek dan of zo

Als hier in Nederland een pastoor de heiligen beelden in de kerk omdraait tijdens de Sinterklaasviering in die kerk, dan lacht iedereen hem uit, ook de bezoekers van die kerk.

Wat we hier zien is dat enkele christelijk leiders over de zeik gaan, maar bij de gelovige volgelingen blijft het aangenaam rustig, zo niet compleet stil
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 9 december 2004 @ 12:59:44 #62
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23852797
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:33 schreef Gia het volgende:

[..]

En moeten we ook niet raar opkijken als Ayaan hierom vermoord wordt?

Goh, stel je voor dat een of andere gestoorde dominee de makers van die wassen beelden om gaat leggen.
Als mensen ergens aanstoot aan nemen is dat niet bepaald hetzelfde als dat ze de makers vermoorden. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 9 december 2004 @ 13:03:41 #63
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_23852865
Ik ben zelf christen, en kan er hartelijk om lachen. Ik hoop ook op een foto ofzo, lijkt me ontzettend leuk om te zien
  donderdag 9 december 2004 @ 13:05:04 #64
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23852894
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:51 schreef milagro het volgende:

[..]

Die zitten in kleine getalen op de Veluwe ergens en het Engelse equivalent daarvan.
Dit specifieke onderwerp gaat niet alleen over Nederland maar over Christenen in allerlei landen. En daar zitten wel meer fanatieke bij.
quote:
Geloviger dan Christenen in ieder geval. Die zijn nogal van hun geloof gevallen.
Procentueel zijn er heel wat meer moslims die serieus gelovig zijn dan 'zichzelf gelovig pretenderende' Christenen, maar dat is geen verrassing.
quote:
Als hier in Nederland een pastoor de heiligen beelden in de kerk omdraait tijdens de Sinterklaasviering in die kerk, dan lacht iedereen hem uit, ook de bezoekers van die kerk.
Nou, dat denk ik toch niet. Echte gelovigen vinden dat allerminst leuk.
quote:
Wat we hier zien is dat enkele christelijk leiders over de zeik gaan, maar bij de gelovige volgelingen blijft het aangenaam rustig, zo niet compleet stil
Misschien, niet in diezelfde getale dan bij de moslims het geval is idd, neemt niet weg dat er genoeg voorbeelden zijn waar Christelijke gelovigen dus wel massaal over vallen, de videoclip van Like a Prayer van Madonna bijvoorbeeld.
pi_23852922
Mooi om te zien dat de macht van deze bekrompen geesten zo is ingekrompen, dit is namelijk een mooi staaltje humor .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_23852972
quote:
Op woensdag 8 december 2004 19:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het is ook een triest dieptepunt dat dat soort kneuzen in de kerststal worden gezet. Walgelijk.
Het is prachtig, en weet je wat, dat maakt Madame Tussaud lekker zelf uit.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_23852994
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:59 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Als mensen ergens aanstoot aan nemen is dat niet bepaald hetzelfde als dat ze de makers vermoorden. .
Nou, onze vriend Mo B ging voor een fatwa naar een Koran geleerde en kreeg van hem de fatwa die van Gogh het leven kostte.
Zolang er aan Christelijke kant enkel wat gesputter komt van de tegenwoordig nog slechts schaarse fanatici onder hen en wat conservatieve leiders, waar over het algemeen , zo leert de ervaring ons, geen Christenhond nog naar luistert, vind ik dit gedoe rond Madame Tussaud nu niet bepaald verontrustend of te vergelijken met wat de gevolgen zijn als je de Islam 'beledigt'.

Ik denk dat een beeltenis van de profeet Mohammed heel wat meer en ernstige (levensgevaarlijke) reacties op zal roepen en dus niet enkel van wat Imams en een handjevol fanatici, dan een karikaturtale invulling als van deze stal.
pi_23853014
Het raakt mij absoluut niet. Maar ja, ik ben dan ook én geen Christen én geen Beckham-fan. Of Spice Girls-fan, natuurlijk.
  donderdag 9 december 2004 @ 13:11:58 #69
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_23853045
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:05 schreef Posdnous het volgende:
Misschien, niet in diezelfde getale dan bij de moslims het geval is idd, neemt niet weg dat er genoeg voorbeelden zijn waar Christelijke gelovigen dus wel massaal over vallen, de videoclip van Like a Prayer van Madonna bijvoorbeeld.
Is er iemand vermoord die aan die clip meewerkte?
Moesten de makers (of Madonna) onderduiken?
Is er met fysiek geweld gedreigt richting de makers?

Sommige zenders weigerde het uit te zenden, dat is het enige.

En dat geldt ook voor Life of Brain, Jesus Christ Superstar, enz.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_23853083
Ja, fundy christenen zijn iets minder geneigd tot geweld dan fundy moslims. Maar toch, denk bijvoorbeeld aan de vermoorde abortusartsen in de VS. 'Christenfundamentalistisch geweld' bestaat wel degelijk.
  donderdag 9 december 2004 @ 13:17:07 #71
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23853164
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:09 schreef milagro het volgende:

[..]

Nou, onze vriend Mo B ging voor een fatwa naar een Koran geleerde en kreeg van hem de fatwa die van Gogh het leven kostte.
En Mo B. is de leidraad voor moslims die ergens aanstoot aan nemen .
pi_23853174
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:10 schreef Monidique het volgende:
Het raakt mij absoluut niet. Maar ja, ik ben dan ook én geen Christen én geen Beckham-fan. Of Spice Girls-fan, natuurlijk.
Kylie hangt er daarentegen lekker bij.
pi_23853234
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:30 schreef Gia het volgende:

Ik vind het in elk geval in beide gevallen een hoop gezeur, jij ook?
Nee, eigenlijk niet. Ik vind het wel mooi als mensen hun waarden verdedigen. Kan er niet altijd even goed in meevoelen maar om het af te doen als gezeur. Mensen zijn vaak bang kwijt te raken wat ze hebben: en dat speelt bij moslims op dit moment uiteraard veel sterker.
pi_23853277
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:51 schreef milagro het volgende:

[..]

Waarom wil jij zo graag de islam als het grote kwaad zie? De islam is het kwaad en verder bek houwe, zegt milagro. Waar komt dat toch vandaan?
pi_23853285
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:20 schreef SCH het volgende:
dat speelt bij moslims op dit moment uiteraard veel sterker.
Zoals alles veel sterker speelt bij moslims.
Kern van het probleem, spijker op kop. Hulde SCH!
pi_23853296
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet. Ik vind het wel mooi als mensen hun waarden verdedigen.
Je waarden verdedigen is wat anders dan iemand aanvallen die anderen waarden heeft....als Christenen hun eigen stalletje stallen is dat ook best. Dat is je waarden verdedigen.
pi_23853305
Dat moslims aanstoot nemen aan submission is exact het zelfde als de aanstoot die aan Brian werd genomen destijds. Exact.

En dan heb je het nog het terrorisme, maar dat heeft dus niks met de gemiddelde moslim te maken.
pi_23853321
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:22 schreef Eightball het volgende:

[..]

Zoals alles veel sterker speelt bij moslims.
Kern van het probleem, spijker op kop. Hulde SCH!
Ja, exact. Dat heb ik altijd gezegd. De islam maakt hier een proces door, maar wij hebben geen geduld.
pi_23853830
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:11 schreef Knarf het volgende:

[..]

Is er iemand vermoord die aan die clip meewerkte?
Moesten de makers (of Madonna) onderduiken?
Is er met fysiek geweld gedreigt richting de makers?

Sommige zenders weigerde het uit te zenden, dat is het enige.

En dat geldt ook voor Life of Brain, Jesus Christ Superstar, enz.
Precies.
De reactie an sich is eender ms. Er is sprake van verontwaardging
Maar de getalen en de gevolgen is van geen vergelijk.
Over een week praat niemand er meer over, behalve die gefrustreerde leiders en ws zij ook niet als ze zien dat ze volkomen alleen staan in hun verontwaardiging. Zij krijgen met hun reacties iig niet een massale bijval van gelovigen.
Iets wat je bij Submission wel ziet.

Je kunt je zonder voor je leven te vrezen, zonder driekwart vd christenen over de zeik te helpen je kop boven het maaiveld uitsteken door felle kritiek te uiten of de draak te steek met het christelijk geloof
Je kop boven het maaiveld uitsteken daar waar het felle kritiek of draaksteken naar de Islam toe betreft schijnt levensgevaarlijk te zijn, en word je ten zeerste afgeraden, ook door enkele lieden hierzo.
Doe je dat wel, dan schijn je ook niet te moeten zaniken over de gevolgen.

En die gevolgen, daar gaat het om, die kunnen van dien aard zijn, zo leren recente en minder recente ervaringen in de afgelopen jaren hier en elders ons, dat het letterlijk je de kop kan kosten
pi_23853906
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:51 schreef milagro het volgende:

Over een week praat niemand er meer over, behalve die gefrustreerde leiders en ws zij ook niet als ze zien dat ze volkomen alleen staan in hun verontwaardiging. Zij krijgen met hun reacties iig niet een massale bijval van gelovigen.
Iets wat je bij Submission wel ziet.
Submission met als godslasterlijk ervaren films of projecten vergelijken als Brian of JC Superstar, daar is blijvende controverse over.
quote:
Je kunt je zonder voor je leven te vrezen, zonder driekwart vd christenen over de zeik te helpen je kop boven het maaiveld uitsteken door felle kritiek te uiten of de draak te steek met het christelijk geloof
Dat kan met de islam ook behalve in jouw beleving.
quote:
Je kop boven het maaiveld uitsteken daar waar het felle kritiek of draaksteken naar de Islam toe betreft schijnt levensgevaarlijk te zijn, en word je ten zeerste afgeraden, ook door enkele lieden hierzo.
Doe je dat wel, dan schijn je ook niet te moeten zaniken over de gevolgen.
Jij verwart de gemiddelde moslim en terroristen nog steeds he. Kom op milagro, dat is zo ontzettend geweest.
quote:
En die gevolgen, daar gaat het om, die kunnen van dien aard zijn, zo leren recente en minder recente ervaringen in de afgelopen jaren hier en elders ons, kan je de kop kosten
Ja, het is verschrikkelijk hoor, die islam. Bar en boos. Hoe vaak ga je dat nog zeggen? Je houdt er maar niet over op he, wat een feest
pi_23853961
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, exact. Dat heb ik altijd gezegd. De islam maakt hier een proces door, maar wij hebben geen geduld.
Nee, duh
Moeten we tot die tijd dan maar niet zeiken over fatwa's en weet ik wat voor ander eng gedoe als er een film, een boek of een toneelstuk gemaakt wordt?

Deze mensen vestigen zich, of wonen in een Westers land, met Westerse normen, midden in de moderniteit dus en wij moeten dan geduld hebben en konstant rekening houden met hen, een minderheid ?

Dacht het toch niet.
pi_23854018
Sjongejonge, milagro, zijn er niet genoeg islamtopics om je moslimfetish te botvieren? .

Triest is dit zeg, om er weer een moslimtopic van te maken.
pi_23854036
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:00 schreef RichardQuest het volgende:
Sjongejonge, milagro, zijn er niet genoeg islamtopics om je moslimfetish te botvieren? .

Ja, inderdaad, Christenen verdienen ook hun eigen afzeiktopic daar ik elke vorm van geloof als verderfelijk beschouw.
pi_23854038
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:57 schreef milagro het volgende:

[..]

Nee, duh
Moeten we tot die tijd dan maar niet zeiken over fatwa's en weet ik wat voor ander eng gedoe als er een film, een boek of een toneelstuk gemaakt wordt?
Jawel hoor, zeik maar een eind heen. Hoort er allemaal bij. Zo is het altijd gegaan.
quote:
Deze mensen vestigen zich, of wonen in een Westers land, met Westerse normen, midden in de moderniteit dus en wij moeten dan geduld hebben en konstant rekening houden met hen, een minderheid ?
Je houdt toch al helemaal geen rekening?
Maar inderdaad, gewoon geduld hebben. Je mag ook verder gaan met bashen en ze stigmatiseren maar kijk dan niet gek op als de modernisering wat minder snel gaat.
  donderdag 9 december 2004 @ 14:05:44 #85
3542 Gia
User under construction
pi_23854117
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:09 schreef milagro het volgende:

Ik denk dat een beeltenis van de profeet Mohammed heel wat meer en ernstige (levensgevaarlijke) reacties op zal roepen en dus niet enkel van wat Imams en een handjevol fanatici, dan een karikaturtale invulling als van deze stal.
In de carnavalsoptocht meelopen als Mohammed met een bruidje van 7 jaar. Hilarisch.

Wat zouden de gevolgen zijn? Zou het überhaupt worden toegestaan?
pi_23854136
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:00 schreef RichardQuest het volgende:

Ik maakte de vergelijking niet, schat.
Dat deed o.a. de topicstarter
Ik reageer er slechts op.
pi_23854148
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:05 schreef Gia het volgende:
In de carnavalsoptocht meelopen als Mohammed met een bruidje van 7 jaar. Hilarisch.

Carnaval.
  donderdag 9 december 2004 @ 14:09:19 #88
3542 Gia
User under construction
pi_23854194
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:07 schreef Steijn het volgende:

[..]

Carnaval.
Ja, is toch lachen. Tijdens een Christelijk feest, Mohammed afbeelden met een bruidje van 7 jaar.

Moet toch gewoon kunnen!
pi_23854243
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou super zeg

Als Jezus met een dildo in zijn reet? Lachen, denk je? Geen problemen, denk je?
pi_23854247
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:24 schreef SCH het volgende:

[..]

De islam maakt hier een proces door, maar wij hebben geen geduld.
Nederland heeft een dergelijk proces reeds lang achter de rug, dus daar hebben zij maar rekening mee te houden
Stel je voor dat we gehoor zouden geven aan de klachten van die achterlijke christelijk leiders en hun schaarse medestanders.
What next?

Kom op zeg, we trekken ons ook niets aan van het gemor over films als The Passion of, The Temptation of... meer dan gemiep in de marge is het niet.
En zo moet het ook zijn en blijven, gemiep in de marge, wat de miepers vrij staat natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')