abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23850970
quote:
Op donderdag 9 december 2004 11:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Jawel hoor, de parallellen zijn overduidelijk.
Nope,

Je kiest lekker simpel voor kritiek=kritiek.

Je negeert dat wat niet in je straatje past:

- Niemand gaat Mdme Tussaud aanklagen
- Niemand bij Mdme Tussaud hoeft te onderduiken
- De bevolking spreekt zich niet uit, geloofsleiders doen dat
- Niemand hoeft te vrezen voor z'n leven

Zeg maar, het verschil aan de gevolgen, negeer je compleet.

Koste wat het kost moet jij hier beide op 1 lijn kunnen zetten.

Helaas.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_23850996
SCH moet je ook niet al te serieus nemen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23851022
quote:
Op donderdag 9 december 2004 11:23 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nope,

Je kiest lekker simpel voor kritiek=kritiek.

Je negeert dat wat niet in je straatje past:

- Niemand gaat Mdme Tussaud aanklagen
- Niemand bij Mdme Tussaud hoeft te onderduiken
- De bevolking spreekt zich niet uit, geloofsleiders doen dat
- Niemand hoeft te vrezen voor z'n leven

Zeg maar, het verschil aan de gevolgen, negeer je compleet.

Koste wat het kost moet jij hier beide op 1 lijn kunnen zetten.

Helaas.
Je ziet het dus gewoon niet
pi_23851103
quote:
Op donderdag 9 december 2004 11:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Je ziet het dus gewoon niet
Ik zie zowel de parallelen als de verschillen ja.

Van jou moeten ze kosten wat het kost hetzelfde zijn, scheit aan de verschillen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_23851111
Ik vind dat sommige gelovigen wel èrg lange tenen en èrg weinig gevoel voor humor hebben.
pi_23851301
quote:
Op donderdag 9 december 2004 11:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is hetzelfde hoor.
Hier zijn het geestelijk leiders enkel die hysterisch reageren, je hoort geen massaal hysterisch geklaag van gelovigen, katholieken of protetestanten zelf.
De meesten van hen kunnen er wel de lol van in zien of het laat ze blijkbaar koud.
Dat is het verschil, SCHat
De paus klaagt , maar hier in het Westen vd Wereld zal het de meeste katholieken aan hun reet roesten wat de paus vindt, die vindt wel vaker wat namelijk wat de meeste katholieken lacherig afdoen met yeah right!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23851414
quote:
Op donderdag 9 december 2004 11:39 schreef milagro het volgende:

[..]

Hier zijn het geestelijk leiders enkel die hysterisch reageren, je hoort geen massaal hysterisch geklaag van gelovigen, katholieken of protetestanten zelf.
De meesten van hen kunnen er wel de lol van in zien of het laat ze blijkbaar koud.
Dat is het verschil, SCHat
De paus klaagt , maar hier in het Westen vd Wereld zal het de meeste katholieken aan hun reet roesten wat de paus vindt, die vindt wel vaker wat namelijk wat de meeste katholieken lacherig afdoen met yeah right!
Alsof christenen hier geen problemen mee hebben, schei toch uit meid. Je weet toch wel beter???
pi_23851764
Een woordvoerder van de Anglicaanse Kerk, de grootste geloofsgemeenschap in Groot-Brittannië, ziet het omstreden kersttafereel als een veeg teken dat mensen denken dat ze ''maar wat kunnen aanrotzooien'' met religieuze zaken.
Waarom zouden de kerken het alleenrecht op de interpretatie van het evangelie hebben? Zelf rotzooien ze ook maar wat aan, nergens spreekt Jesus in het evangelie over een kerk, laat staan over priesters. Jesus werd niet eens geboren met Kerst, dat is gewoon allemaal verzonnen om de mensen voor de gek te houden.
pi_23851798
Maria mag wel eens wat meer eten .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_23851813
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:05 schreef Litpho het volgende:
Maria mag wel eens wat meer eten .
Toch knap zo'n figuur zo vlak na een bevalling.
  donderdag 9 december 2004 @ 12:16:39 #51
3542 Gia
User under construction
pi_23851998
quote:
Op donderdag 9 december 2004 11:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Alsof christenen hier geen problemen mee hebben, schei toch uit meid. Je weet toch wel beter???
Zeik toch niet man. De meeste christenen hebben hier inderdaad geen problemen mee. Net zo min als met films als Life of Brian, Jesus Christ e.d. De meeste Christenen zien daar de humor wel van in.

Maar ik zie wel een parallel: Het gezeik hierover door die Christelijke leiders is net zo achterlijk als het gezeik van die moslims over Submission en destijds over Aïsha.

Dat is de parallel die IK zie.
  donderdag 9 december 2004 @ 12:19:36 #52
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23852052
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Zeik toch niet man. De meeste christenen hebben hier inderdaad geen problemen mee. Net zo min als met films als Life of Brian, Jesus Christ e.d. De meeste Christenen zien daar de humor wel van in.
De niet-fanatieke ja.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 9 december 2004 @ 12:24:17 #53
3542 Gia
User under construction
pi_23852135
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:19 schreef Posdnous het volgende:

[..]

De niet-fanatieke ja.
De moslimfamilies die submission 2 verboden willen zien worden, worden anders afgeschilderd als gematigde moslims. Kun je nagaan hoe groot die groep met lange tenen is.

Bij de Christenen zijn het alleen fanatieke leiders die hierover zeuren. Bij de moslims zijn het zelfs gematigde moslims die een aanklacht indienen. Daar gaan de fanatiekelingen over tot moord en doodslag.

Gaat toch wel een stukje verder, dacht ik.

Maar je bent het met me eens dat het in beide gevallen gezeur is?
pi_23852154
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Echt onzinnig, op heel veel christelijke scholen is de vertoning avn Life of Brian taboe en kun je de opvoering van Jesus Christ Superstar wel vergeten. De verdeeldheid en gevoeligheid over dit soort zaken is onder christenen net zo groot als onder moslims. And so it is.
  donderdag 9 december 2004 @ 12:30:13 #55
3542 Gia
User under construction
pi_23852234
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Echt onzinnig, op heel veel christelijke scholen is de vertoning avn Life of Brian taboe en kun je de opvoering van Jesus Christ Superstar wel vergeten. De verdeeldheid en gevoeligheid over dit soort zaken is onder christenen net zo groot als onder moslims. And so it is.
Denk ook niet dat submission vertoond wordt op moslimscholen. Dat is iets anders dan van een omroep gaan eisen dat het niet uitgezonden mag worden. Of naar de rechter stappen dat het niet gemaakt mag worden, omdat de inhoud, die nog niet bekend is, kwetsend zou kunnen zijn.

En er is ook nog niemand vermoord om life of brian of Jesus Christ.

Ik vind het in elk geval in beide gevallen een hoop gezeur, jij ook?
  donderdag 9 december 2004 @ 12:30:18 #56
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23852237
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:24 schreef Gia het volgende:

[..]

De moslimfamilies die submission 2 verboden willen zien worden, worden anders afgeschilderd als gematigde moslims.
O ja? niets over gelezen.
quote:
Maar je bent het met me eens dat het in beide gevallen gezeur is?
Ja. Hoewel ik vind dat je niet raar moet opkijken als mensen er over vallen.

Gezeur over gezeur is nog suffer dan het gezeur zelf.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 9 december 2004 @ 12:33:19 #57
3542 Gia
User under construction
pi_23852294
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:30 schreef Posdnous het volgende:

Ja. Hoewel ik vind dat je niet raar moet opkijken als mensen er over vallen.
En moeten we ook niet raar opkijken als Ayaan hierom vermoord wordt?

Goh, stel je voor dat een of andere gestoorde dominee de makers van die wassen beelden om gaat leggen.
pi_23852322
quote:
De verdeeldheid en gevoeligheid over dit soort zaken is onder christenen net zo groot als onder moslims. And so it is.
Ja, alleen de gevolgen aan de moslim kant verschillen nogal schrikbarend, dat gegeven wil er bij SCH niet in.
  donderdag 9 december 2004 @ 12:45:15 #59
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_23852526
Het is inderdaad belachelijk om Bush als één van de drie wijze neer te zetten.
Zochten ze niet nog een ezel?
pi_23852549
Das toch humor ?: Bush 1 van de wijzen
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')