Bewijsstuk 2quote:Heinrich Lehnhardt of Gamestar talked also to Bruce Shelley about his plans for the future. Heres what Bruce said:
- Ensemble Studios will release four parts: Age of Empires, Age of Kings, Age of Discovery, and the last one has no name yet.
- Age of Discovery (Bruce Shelley's favourite period of history) will cover the epoch from 1492 to 1918 when World War 1 ended, letting players build wooden boats up to mighty battleships.
- there might be a brand new 3d engine for Age of Discovery
- the last part, which will be released in 2003 will cover the epoch from the end of WW1 to the near future, including all the WW2 units.
- Then Bruce said they might start over again, just to insert new design ideas and new technologies which have been developed since good old Age of Empires I.
- There are also rumours of a second, new formed Ensemble team, working on a role-playing game in the tradition of Diablo.
Bewijsstuk 4quote:We here at PlanetAOM don't like to post rumors, but we feel that this story is worth posting because it actually happened (giving the author the benefit of doubt). A forumer of Age of Kings Heaven, sonofthunder, posted about his experience with Age of Empires III through a field study test done by Microsoft. These field studies are done by Microsoft on most games and their purpose is to get general feedback from gamers to determine what's appealing and what's not in the game.
According to sonofthunder, Age of Empires III will be based on the discoveries of the Americas by the European countries (Spanish, English, French, etc.). His discription of the game makes Age of Empires III sound drastically different from previous Age games. The use of territories, the ability to create alliances with Native Americans, and to work with your country back home in Europe seems to mix in a lot of Civilization (the game) themes. The rest of sonofthunder's findings are posted below.
So what is ES saying about this? From the reply that community manager, Mike "Archangel" McCart, made to the thread, I am assuming that this information was not supposed to get out. Archangel questioned why a Non-Disclosure-Agreement (NDA) was not used and left the conversation at that. Just the fact that ES jumped on the thread so quickly and that the topic of an NDA came up leads me to believe that some, if not all, of this information is true. I would predict that Age of Empires III would indeed be the "Age of Discovery" from sonofthunder's findings, but I think the assumptions stop there. The post does not specify whether a single-player or multi-player demo was shown (I'd place a bet that it was single-player) and every gamer will emphasize different parts of the game that they feel describe the game. Thanks to sonofthunder for posting this information and we'll keep you updated on any more happenings.
I just got out of a market research study here in Chicago where we were given a preview of the upcoming AOE 3 game. They showed us screenshots and clips. They asked us what we liked about the game and what we didn't like, and what we would be interested in seeing implemented. It was pretty sweet, we got a sneak preview of an awesome game and were paid $125 each! Here are some specifics: The game will take place during the period of European settlement of the Americas. (Discovery of the Americas until just before the US civil war.)
It will feature 3D graphics and lots of detail. (Men getting blown across the battlefield by canons, trees falling on houses, etc.)
Currently, the civilizations are all European. You do not get to play as Native Americans, but you do get to interact with them through alliances. There are several different tribes you can ally with, all with their own units and abilities. We told them that they should make it so we actually get to play as the Native Americans, instead of only as the Europeans.
The game will have a much more global scope. A map of the Americas shows which specific territories you control, and you can attack from these territories to adjacent ones held by enemies. When you choose a territory to attack, it goes to that specific territory where you build buildings and control units just as in other RTS games.
You interact a lot with what is called your "Home City" back in Europe. You send resources back, and in return get better upgrades (like the ability to train new units). These upgrades carry over into subsequent games (i.e., when you go on to attack another territory). Basically, you don't have to research the whole tech tree each time you move to a different territory.
All of us critiquing the game agreed that it looks really good, but would be better with more civs and territories. The guy said the game will probably be released in about a year. He was not from Microsoft, but from a market research company that is doing field testing for Microsoft. Basically, they want gamers' opinions so they know what we want and how to make the games better.
Haal Age2 voor een prikkie ... die is al 10 keer beter dan 1. Die speel ik nu nog steeds af en toe multiplayer. AoM is ook wel goed ... maar uiteindelijk scoort Age2 wat beter ... meer diepgang.quote:Op maandag 6 december 2004 18:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik heb eigenlijk alleen AoE I gespeeld. De rest van de serie ken ik nauwelijks.
Ik heb 'm al ooit, ehm, "gekocht", alleen nog nooit gespeeld...quote:Op maandag 6 december 2004 18:20 schreef Young_David het volgende:
[..]
Haal Age2 voor een prikkie ...
nu staat er "Secret Project" voor oktober 2005quote:[b]Op maandag 6 december 2004
Bewijsstuk 6
[url=http://eaglegames.net/]Eagle Games, de uitgever van de bordspelvariant van Age of Mythology op haar website in de release lijst Age of Discovery voor Oktober 2005 staan.
Binnenkort de aankondiging van Age3 ... laat maar komen
Moet je zeker doen!quote:Op zondag 12 december 2004 16:58 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
lijkt me dope!
AoE 1 was erg dope,heb deel 2 niet veel gespeeld (toch maar eens uit budget bak halen)![]()
![]()
Zijn ge-outsourced daar..... helaas!!quote:Op vrijdag 10 december 2004 12:18 schreef PhaE het volgende:
Ennuh, Tim_G, waar was dat, en hebben ze nog een DBA-er nodig?
quote:Op maandag 6 december 2004 18:06 schreef Pool het volgende:
Tof! AoE II heb ik echt stukgespeeld
Ik ook ... de demo zat bij de installatie CD van Win98. Ik installeerde, ik speelde, ik kochtquote:Op maandag 13 december 2004 18:52 schreef rijkv het volgende:
AoE was het eerste spel dat ik speelde op de pc
precies het zelfdequote:Op maandag 13 december 2004 19:39 schreef Young_David het volgende:
[..]
Ik ook ... de demo zat bij de installatie CD van Win98. Ik installeerde, ik speelde, ik kocht
anno Domini.quote:Op donderdag 16 december 2004 01:36 schreef Internationalist het volgende:
BC = before christ?
AD = ???
Hmmm..quote:Op maandag 13 december 2004 14:30 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Zijn ge-outsourced daar..... helaas!!![]()
Hattrick is ook wel leuk hoor!! Maar je kan er niet de hele dag mee zoet zijn en dat lukt met AoE II mp wel........
thx voor de wallpaperquote:Op dinsdag 7 december 2004 13:38 schreef Young_David het volgende:
Op de homepage van ES staat al een tijdje de teaser tekst: "THE WAIT IS ALMOST OVER". Vandaag is deze tekst geupdate:
[afbeelding]
Linkje naar originele thread.quote:The official name will be "Age of Empires 3 : The Age of Discovery" (no shit).
Built upon a new engine with PS 3.0 en VS 3.0 and Havoc (yes, that's right) fysics engine. Dynamic destruction of buildings.
It'll include at least the French, Spanish, British, Dutch (yeah ) and Swiss.
4 ages: Discovery, Colony, Industry, Imperial (hmm, well, it is Age of EMPIRES ).
No drop off points. All resources (3) go directly to your stockpiles. All civs have the same units, but with little differences (like AoK).
pixel shader en vertex shader las ik in artikelquote:Op vrijdag 31 december 2004 14:28 schreef Young_David het volgende:
[..]
Ja, het zegt mij ook allemaal nix, maar het zal wel stoer zijn
en voor zover ik die getest heb is die zéér goedquote:Op vrijdag 31 december 2004 14:33 schreef JedaiNait het volgende:
Dat zegt mij ook niets, maar HAVOC schijnt de physics-engine van Half-Life 2 te zijn
Eerst moet nog AoM: Titans komen, die komt denk ik vanavond, en daarna komt dan AoE3.quote:Op maandag 3 januari 2005 17:06 schreef Young_David het volgende:
Het hele jaar nog geen update geweest ... 't spel had al aangekondigd moeten zijn
Tering, wat een details...quote:Op maandag 3 januari 2005 20:18 schreef Drakul het volgende:
Nieuwe screens!
Bron: http://www.gamer.nl
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:38 schreef JedaiNait het volgende:
Nieuwe screenshots!
http://www.gamer.nl/nieuws/24814
Zat er net naar te kijken jaquote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:38 schreef JedaiNait het volgende:
Nieuwe screenshots!
Of simpeler, missies die je 's nachts speelt.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 19:20 schreef Drakul het volgende:
[..]
Zat er net naar te kijken ja
Op 1 screenshot zie ik een stukje stad in het donker..
Dit betekend dus een dag en nacht cyclus!
Goeiedag zeg, wat een gfx... Zelfs de helmen glimmen in het licht!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:38 schreef JedaiNait het volgende:
Nieuwe screenshots!
verder kon ik niet echt iets vinden over de manier van oorlogvoeren, maar het lijkt mij dat infantry/cavalry/artillery ook in deze tijd gewoon bestond. Zelfs armour is dan misschien ook nog wel mogelijk, ik weet eigenlijk niet wanneer men daarmee stoptequote:Oorlog voor 1861
Het strijdtoneel van voor 1861 was een relatief low-tech gebeuren. Er waren weliswaar kanonnen die de veldslag bestookten en ook het geweer bestond al, maar toch was de veldslag van 1861 in wezen niet anders dan de veldslag van 1561 of zelfs van 1061: de schutters voor de lange afstand losten een of twee (drie, als ze echt snel waren) schoten (eerst met pijl en boog, later met het geweer) op de aanstormende vijand, waarna de infanterie oprukte en met lans/zwaard/knuppel/etc. de vijandelijke infanterie te lijf ging. Vuurwapens speelden tot 1861 eigenlijk nooit een beslissende rol in grote veldslagen: de bestaande vuurwapens hadden een gelimiteerd bereik, konden één schot lossen en kostten daarna veel tijd om te herladen. Een kanon was een zwaar ding en kon dus alleen ingezet worden bij een geplande veldslag of een slag die meerdere dagen duurde (omdat het ding aangerukt moest worden) en dan nog moest men de vijand verleiden om in het schootsbereik van het wapen te gaan staan. Pas sinds 1812 werden soldaten in de Verenigde Staten allemaal uitgerust met een geweer -- de achterlader en het patroon maakten het wapen toen pas praktisch genoeg voor algemeen gebruik door de manschappen. Toch duurde het herladen nog altijd lang genoeg en was het wapen nog altijd zo onbetrouwbaar dat de veldslag nog altijd de vorm "drie schoten, bajonet aan het geweer en dan erop los hakken" had. ok
als dat niet zo zou zijn zou ik het enorm slecht vinden. Ik bedoel, kom op.. we waren toen een wereldnatie, hebben Spanje verslagen, enorme gebieden onderworpen en de bijbehorende slavenhandel opgezet.quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:39 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Nederland zal waarschijnlijk mee doen mogen we wel tot de conclusie komen.
Willem van Oranje, Piet Hein of Michiel de Ruyter?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 08:56 schreef Forau_Diavolina het volgende:
En, wie zou dan de "hero" worden van nederland?
Ligt eraan hoeveel zijdes (landen) je kan kiezen. Als het er meer dan 4 zijn dan zou Nederland mee moeten doen.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 00:39 schreef Passione het volgende:
[..]
als dat niet zo zou zijn zou ik het enorm slecht vinden. Ik bedoel, kom op.. we waren toen een wereldnatie, hebben Spanje verslagen, enorme gebieden onderworpen en de bijbehorende slavenhandel opgezet.
Als ze NL er niet in stoppen ga ik serieus die gasten onderspammen met JP's foto.
Weer? In welke games nog meer dan? Slechterikken _o-.quote:Op donderdag 17 februari 2005 09:37 schreef Djaser het volgende:
Als Nederland erbij zit vrees ik dat we wel weer eens de slechterikken zullen zijn waar tegen gespeeld moet worden.
Was dat niet prins Maurits?quote:Op donderdag 14 april 2005 23:03 schreef Dr_Crouton het volgende:
Wat, Nederland heeft alleen Naval militairy powers? Ze hebben dè manier uitgevonden om de één-schots musketiers volledig te benutten met 2 rijen. Ik ben de naam kwijt, maar het was wel een Nederlandse prins die dat bedacht heeft.
Zou wel willenquote:
^^quote:
Huhquote:Op dinsdag 19 april 2005 19:23 schreef HarigeKerel het volgende:
Maar goed, we kunnen dus een keer een AOE2 gaan spelen.
Mijn Email adres staat in mijn profiel.
Welke tijd prefereren jullie? zelf speel ik meestal die rond de jaren 40 of die in de huidige tijd![]()
quote:The battlefield erupts into chaos: soldiers stamp their feet across the turf, shouting out cries of acknowledgement at their orders while muskets click and emit the sharp cracks of firing. The cannons boom: cries of anguish as the searing metal ball slams through clouds of men, thudding heavily into the earth. Orchestral music swells! Horses whinny and charge! Swords clash! It's just another typical day in Age of Empires III.
quote:We've recently turned on a feature that allows artillery to be audible as a low rumble from halfway across the map. It's really eerie to be working away in your town and then suddenly hear the end of the world off in the distance - at that point you know it's just a matter of time! Musically, recording the "you lost" track was something. It's all choral with some Latin text and big harmonies, so it sets a certain mood. We mixed it late one evening after a long day's work, and hearing the last bit of reverb trail off, I thought, "wow, it's great to be able to work on this."
De Ottomanen zijn Turken idd..quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:26 schreef -BillMcNeal- het volgende:
Er zijn nieuwe ontwikkelingen m.b.t. de civis die gebruikt worden in het spel! Het schijnt dat de Ottomanen (waarbij ik me afvroeg; zijn dat niet de turken?) er ook bijzitten...lees meer over de voor- en nadelen van elke civ hier --> http://www.aofe3.tk/ onder civs![]()
Daarvoor waren het Seldtjoekenquote:
quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:54 schreef -BillMcNeal- het volgende:
Nieuwe screenshots!
![]()
check: http://members.lycos.nl/ensemblestudios/viewtopic.php?t=27
Vraag me af hoe dat speelt zo in die steden. Ziet er allemaal ook erg mooi uitquote:Op zondag 22 mei 2005 18:26 schreef -BillMcNeal- het volgende:
Waarschijnlijk rond 1 okt-nov ofzo.
Nieuwe screenshots: http://members.lycos.nl/ensemblestudios/viewtopic.php?t=32
En voor een nieuw 6 minuut durend filmpje...kijk op het forum onder Video's
![]()
Ah ok, nu snap ik het. Heb alle nieuwe features e.d. nog niet gelezen namelijkquote:Op maandag 23 mei 2005 12:11 schreef -BillMcNeal- het volgende:
Die steden die jij (denk ik) bedoelt zijn eigenlijk niet te spelen. Dit zijn je 'homecities'. Dus neem je de Britten dan heb je London als homecity, the Dutch...Amsterdam etc.
Het begrip homecities is relatief nieuw in AoE3. Deze steden ontwikkelen zich doordat je upgrade. Hierdoor kan je dus je 'eigen' stad creeeren afhankelijk van welke upgrades je kiest uiteraard. Homecities sturen per boot nieuwe units resources etc naar je settlement aan de andere kant van de oceaan.
Leuke bijkomstigheid vind ik!![]()
je promoot je site wel heel veel hier, terwijl ik het idee heb dat de meeste content gewoon direct van Age of Empires III Heaven komtquote:Op donderdag 26 mei 2005 00:58 schreef -BillMcNeal- het volgende:
HIER wel een leuke topic met 'toon-screens'. Dit zijn bewerkte screenshots..heb er zelf ook 1 gemaakt...
Hebben/kennen jullie nog leuke??![]()
Nee daar komt het niet vandaan... en ik promoot mn site hier ook niet echt actief..ik verwijs er alleen naar. Ik geef info aan mensen die het wel willen lezen (dus als jij je ergerd dat ik naar mn site verwijs dan kijk je toch niet) en misschien in tegenstelling tot jou, heb ik geen zin om dingen 2x te doen. Dus ik ga niet op mn forum nieuws posten en dan ook nog eens alles hier, inclusief alle [url] [b] en weet ik veel wat nog meer...beetje dubbelop lijkt mij. Vandaar de verwijzingen naar die site.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:52 schreef Young_David het volgende:
je promoot je site wel heel veel hier, terwijl ik het idee heb dat de meeste content gewoon direct van Age of Empires III Heaven komt
In Amerika deze zomer geloof ik...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:55 schreef Lu_uK het volgende:
Hoe lang nog voor et uit komt?
er staat op het einde van het filmpje "holiday 2005"quote:
ja, daar twijfelde ik dus ook al overquote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:37 schreef VrijeVal het volgende:
[..]
er staat op het einde van het filmpje "holiday 2005"
bedoelen ze daar niet de kerstvakantie mee? of toch wel de zomervakantie.. want dat zou super zijn!![]()
Ben bang voor AMD Athlon 64 4800+, 1024 Mb DDR en 256 mb video. Als ik die beelden zo zie tenminstequote:Op zondag 3 juli 2005 16:18 schreef Volano het volgende:
Op de site zelf staat "Fall 2005" .. dit zal dus wel kerst worden..
Iemand enig idee wat voor systeem er nodig zal zijn?
Wauw, jij bent stoer!quote:Op zondag 3 juli 2005 23:29 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Ben bang voor AMD Athlon 64 4800+, 1024 Mb DDR en 256 mb video. Als ik die beelden zo zie tenminste![]()
In de trailer staat ' holiday 2005' en dat hou dan inderdaad kerst in.quote:Op zondag 3 juli 2005 16:18 schreef Volano het volgende:
Op de site zelf staat "Fall 2005" .. dit zal dus wel kerst worden..
Iemand enig idee wat voor systeem er nodig zal zijn?
bij een paar van die specs heb ik mijn twijfel en dan zeker de videokaartquote:Op maandag 18 juli 2005 15:07 schreef Young_David het volgende:
De systeemvereisten voor AoE3 zijn nog niet uit, maar op Age of Empires 3 Heaven hebben ze een topic die adviezen geeft over welke hardware je waarschijnlijk nodig hebt.
Best interesant voor hardwarebeten zoals ik. Beetje demotiverend ook want wordt even met m'n neus op de feiten gedrukt dat mijn pc gewoon te oud is.
http://aoe3.heavengames.com/cgi-bin/forums/display.cgi?action=ct&f=1,22472,0,20
Het is ook voornamelijk speculatie, maar wel handig om te kijken of je systeem verouderd is. Wat is jouw mening over de videokaart dan?quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
bij een paar van die specs heb ik mijn twijfel en dan zeker de videokaart
Ziet er redelijk logisch uit, moet ook gewoon goedkomen op mijn PCquote:Op maandag 18 juli 2005 15:07 schreef Young_David het volgende:
De systeemvereisten voor AoE3 zijn nog niet uit, maar op Age of Empires 3 Heaven hebben ze een topic die adviezen geeft over welke hardware je waarschijnlijk nodig hebt.
Best interesant voor hardwarebeten zoals ik. Beetje demotiverend ook want wordt even met m'n neus op de feiten gedrukt dat mijn pc gewoon te oud is.
http://aoe3.heavengames.com/cgi-bin/forums/display.cgi?action=ct&f=1,22472,0,20
1. Wie wil Ao3 niet op max settings spelenquote:Op donderdag 28 juli 2005 11:03 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ziet er redelijk logisch uit, moet ook gewoon goedkomen op mijn PC. Mgoed, een upgrade naar een AoE3-waardige PC hoeft toch niet enorm veel te kosten YD? Tenzij je natuurlijk op max settings wil spelen
.
dat het ook wel met minder kan mijn 9500 draait doom 3 ook nog soepel dan moet hij age of empires toch wel op default kunnen draaienquote:Op donderdag 28 juli 2005 11:01 schreef Young_David het volgende:
[..]
Het is ook voornamelijk speculatie, maar wel handig om te kijken of je systeem verouderd is. Wat is jouw mening over de videokaart dan?
zitten daar extra voordelen aan? pof wil je gewoon stoer doen met een AoE tshirt oidquote:Op woensdag 7 september 2005 08:28 schreef Young_David het volgende:
Ik ga toch wel voor de collectors edition ...
quote:Op woensdag 7 september 2005 10:35 schreef BennyNL het volgende:
[..]
zitten daar extra voordelen aan? pof wil je gewoon stoer doen met een AoE tshirt oid![]()
quote:What do you get? Packed into an oversized, embossed box are: a hardbound 210-page "The Art of Empires" book; a "Making of Age of Empires III" DVD with behind-the-scenes video and commentary; the official Age of Empires III soundtrack; a huge (43-in. x 27-in.) full-color poster of concept art painted by Craig Mullins; an exclusive Age III Player's Guide; and a Collector's Edition Game Manual. That, along with the actual game of course. See -- they think of everything.
Waar kun je die halen?quote:Op woensdag 7 september 2005 08:28 schreef Young_David het volgende:
Ik ga toch wel voor de collectors edition ...
Ik heb hem zien liggen voor ¤67,99 (pre-order)quote:Op woensdag 7 september 2005 20:07 schreef DeHovenier het volgende:
Hoe duur zal die ongeveer zijn dan?
100 euro gaat me toch echt te ver
Vakantieperiode gedaan en de eindejaarsperiode begint/komt eraanquote:Op woensdag 7 september 2005 20:10 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ik heb hem zien liggen voor ¤67,99 (pre-order)
Daarvoor laat ik hem niet liggen
Er komt veel te veel uit, en ik heb gewoon niet genoeg geld verdomme
Ik ben em nu aant installeren.. dan ff vriendin bellen om jaloers te maken en dan volop tot morgenochtend spelenquote:
Waarom jammer dat het niet met WoW te vergelijken isquote:Op donderdag 8 september 2005 02:22 schreef zapsel het volgende:
Leuk
alleen jammer dat t niet met W.O.W te vergelijken is
msssn speel ik t wel eens in de auto , als ik geen inet-verbinding heb![]()
Wtf ik heb nog 8gb vrij op zon partitie zegtie niet genoeg schijfruimte wtf?quote:Op donderdag 8 september 2005 02:18 schreef neggix het volgende:
[..]
Ik ben em nu aant installeren.. dan ff vriendin bellen om jaloers te maken en dan volop tot morgenochtend spelen
Lol, dan is er iets niet goed en zou ik je HD ff checken voor foutenquote:Op donderdag 8 september 2005 02:36 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Wtf ik heb nog 8gb vrij op zon partitie zegtie niet genoeg schijfruimte wtf?
W.O.W zijn echte spelersquote:Op donderdag 8 september 2005 02:26 schreef neggix het volgende:
[..]
Waarom jammer dat het niet met WoW te vergelijken isHeeft dit dezelfde inhoud dan ofzo?
Ja, maar als je dit online speelt zijn het ook echte players.. Niet echt een vergelijking he...quote:Op donderdag 8 september 2005 03:18 schreef zapsel het volgende:
[..]
W.O.W zijn echte spelers
geen computer sjit.....
en nee aoe is anders idd.......
dat deed ik vroeger lannen , dat was nog leuk..
nu moeten ze wel heel ver inlopen om t zelfde effect te bereiken
mits iemand mij het tegendeel bewijst!....
quote:Your computer processor does not support the advanced instruction set (SSE) required for Age of Empires III, aborting installation
Dat haal ik makkelijk. 3.0GHz, 768 RAM, 128 Video. Prima prima.quote:Op donderdag 8 september 2005 08:21 schreef Young_David het volgende:
Wat een mooi begin van de dagGelijk begonnen met downloaden. De specs voor de demo:
* Windows XP
* 1.4Ghz Processor
* 256MB of RAM
* 64MB Video Card that supports HardWare Transform & Lighting (HW T&L)
* Approximately 350MB of free HD space, not including the installer and room for the temporary files
Kom ik aan met m'n 1.2 Ghz ... ik moet echt m'n proc en moederbord upgraden
Elk volk heeft wel een hoofdstad, je thuishaven. Althans, zo begreep ik het.. Je kan in tijden van nood bepaalde dingen snel bestellen, die worden dan bezorgt bij je city centerquote:Op donderdag 8 september 2005 14:28 schreef Jump het volgende:
En wat is dat met die "thuishaven", dat snap ik niet volledig.
Dus als je stad onder water staat, kan je de "national gard" oproepen voor een "voedseldropping".quote:Op donderdag 8 september 2005 14:34 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Elk volk heeft wel een hoofdstad, je thuishaven. Althans, zo begreep ik het.. Je kan in tijden van nood bepaalde dingen snel bestellen, die worden dan bezorgt bij je city centerJe moet het nog wel zelf naar binnen brengen, ik had 600 food bestel en toen stonden er 6 kratten buiten die ik door werkers nog leeg moest laten halen
Er verschijnt linksboven in de hoek een grijze vlag, als je daar op klikt spring je naar een idle villager.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:59 schreef Atreidez het volgende:
Nog wat, ik zat te zoeken naar de knop voor Idle Villager.. iemand gezien?
Thnx, dit gaat een stuk snellerquote:Op donderdag 8 september 2005 16:07 schreef Jump het volgende:
op http://games.telenet.be gaat die redelijk snel. Je moet daar wel ingelogd zijn om te downloaden
Is het niet dat je hele kaart kan draaien en dan t huisje kan bouwenquote:Op donderdag 8 september 2005 16:33 schreef Jump het volgende:
Kan je trouwens tijdens het spelen ook huisjes draaien? Of werkt dit enkel in de scenario editor (in AoM was dat toch zo)
Nee, want dan draait het huisje meequote:Op donderdag 8 september 2005 16:49 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Is het niet dat je hele kaart kan draaien en dan t huisje kan bouwen
Je kan op een bepaalde plek een Trade Post bouwen en dan worden ze je vriend.quote:Op donderdag 8 september 2005 13:53 schreef Atreidez het volgende:
Leuk spel, ik heb echt al de oude feel van AoE te pakkenEn de setting van de demo is ook heerlijk, in het wilde westen enzo.. Alleen een beetje kleine map maar dat zal in de full wel anders zijn. Ik word trouwens wel steeds afgeslacht, heb me leger nog niet op orde ofzo want ze worden binnen de korste keren ingemaakt. Wat triggered trouwens de aanval van de rode partij
Ik twijfel of het nou het advancen naar age IV is of het bouwen van het zuidelijkste stationnetje..
Oh, en hoe wordt je vriendjes met de indianen, moet ik dan die chick er op af sturen ofzo?
Erg mooi gedaanquote:Op donderdag 8 september 2005 18:37 schreef ElmarO het volgende:
Is inderdaad een leuk spel. Eerste keer dat ik speelde verloor ik nog, maar in het 2e potje maakte ik de Engelsen in.Speelde wel op Easy om het allemaal een beetje door te krijgen.
[..]
Je kan op een bepaalde plek een Trade Post bouwen en dan worden ze je vriend.
ik kan me in punten 2 en 3 vinden ze hebben alles omgedraaidquote:Op donderdag 8 september 2005 19:32 schreef Xrenity het volgende:
naast al die positieve reacties:
Het valt me eigenlijk niet echt mee. De graphics zijn OK, niet meer dan dat IMO, maar ik stoor me aan een paar dingetjes. Ten eerste dat je niet zo ver kunt uitzoomen waardoor je er constant (voor mijn gevoel) te dicht bovenop zit.
Verder kun je niet meer zo makkelijk plantages aanleggen en is het niet meer zo makkelijk te regelen voor mijn gevoel. Overigens is de UI ook WAY te groot imo
Geen spel voor mij dus
Op een farm kan je wel 10 mensen te werk stellen. Op een plantage kan je ook 10 mensen tewerkstellenquote:Op donderdag 8 september 2005 19:32 schreef Xrenity het volgende:
naast al die positieve reacties:
Het valt me eigenlijk niet echt mee. De graphics zijn OK, niet meer dan dat IMO, maar ik stoor me aan een paar dingetjes. Ten eerste dat je niet zo ver kunt uitzoomen waardoor je er constant (voor mijn gevoel) te dicht bovenop zit.
Verder kun je niet meer zo makkelijk plantages aanleggen en is het niet meer zo makkelijk te regelen voor mijn gevoel. Overigens is de UI ook WAY te groot imo
Geen spel voor mij dus
Waar stel je die knopjes bovenaan in, ik heb enkel dat uiterst linkse.quote:Op donderdag 8 september 2005 22:01 schreef ElmarO het volgende:
[[url=http://img97.imageshack.us/img97/1154/naamloos1kopie9pd.th.jpg]afbeelding][/URL]
Die geven je groep aan. Als je ctrl+9 doet krijg je hem vlak naast je vlag.quote:Op donderdag 8 september 2005 22:13 schreef Jump het volgende:
[..]
Waar stel je die knopjes bovenaan in, ik heb enkel dat uiterst linkse.
Verder is het kut dat die de screenshot blijkbaar niet automatisch opslaat hierAltijd plakken in ander programma en opsaaln
Als je vijanden verslaat krijgt je expierence punten; Ook bij het afbrken van huizen enzo. Hoeveel punten van welk gebouw kan je zien in de tooltip als je over het icoon gaat waar je het kan bouwen.quote:Op donderdag 8 september 2005 22:25 schreef DeHovenier het volgende:
Ik moet ff wennen aan die cards en de decks. Je krijgt xp, (oa door tradehouses), en daarvan kan je steeds cards pakken uit je deck. Zoiets toch?
De introfilmpjes van de campaign vind ik wel slecht. Niet goed afgewerkt.
Ik moet ff wennen aan alles.
Probeer met dezelfde muisknop die je gebruikt om het huisje neer te zetten: ingedrukt houden en dan slepend ronddraaien. In een ander spel C&C Generals kon dat ook.quote:Op donderdag 8 september 2005 17:20 schreef Jump het volgende:
[..]
Nee, want dan draait het huisje mee
Ik heb hem gewoon op normaal gezet.quote:Op vrijdag 9 september 2005 13:19 schreef jorryt het volgende:
je kan de gameplay-snelheid aanpassen bij opties...
Je moet je trade route upgraden naar een trein man. Dan gaat het veel snellerquote:Op vrijdag 9 september 2005 15:37 schreef jorryt het volgende:
Net ff gespeeld.. mn main city is nu lvl 9 ik begin het met decks enzo nu een beetje door te krijgen...
ik ben trouwens de engelsen, dat capital ding is echt fijn
en trade routes ook btw
[afbeelding]
heb ik ook alleen was die op de screen van de vijandquote:Op vrijdag 9 september 2005 15:41 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Je moet je trade route upgraden naar een trein man. Dan gaat het veel sneller
Op de screenshot hierboven. Bij mij staat de units aantal boven het aantal food. En onderaan het aantal coins/gold ook nog hoeveel villagers enzoquote:Op vrijdag 9 september 2005 15:43 schreef jorryt het volgende:
[..]
heb ik ook alleen was die op de screen van de vijand
en ja er is een unit limit maar ik heb nog niet gevonden waar die staat![]()
Oh ok, dan heb ik niets gezegdquote:Op vrijdag 9 september 2005 15:43 schreef jorryt het volgende:
[..]
heb ik ook alleen was die op de screen van de vijand
en ja er is een unit limit maar ik heb nog niet gevonden waar die staat![]()
Hoe heb jij dat dan gekregen? Want ik heb dat nietquote:Op vrijdag 9 september 2005 16:41 schreef Jump het volgende:
Links van het voedsel, hout en goud zie ik hoeveel mensen er bezig zijn met het verzamelen ervan. Onderaan hoeveel villagers, links is het aantal idle villagers en kan ik er ook op klikken om er naartoe te gaan. En bovenaan de unit limit
[afbeelding]
Dank. Hij doet hetquote:Op vrijdag 9 september 2005 18:03 schreef Jump het volgende:
Bij "Help and options", "UI Options".
Bij "Gaming UI Options", alles aanvinken behalve "Friends of Foe Colors"
Ik vond zeker dat de oude feel er wasquote:Op vrijdag 9 september 2005 18:22 schreef VrijeVal het volgende:
Konden jullie me niet even bellen? Ik wist helemaal nog niet dat ie uit was! Khaal em nu binnen..!!
Maar de meest prangende vraag..heeft het spel de ouwe feeling zeg maar?
Anders ik wel...quote:Op vrijdag 9 september 2005 18:42 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik vond zeker dat de oude feel er was
Zo slecht is hij nou toch ook weer niet?quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:22 schreef Xenwolfie het volgende:
Jammer dat het detail van die demo nog niet op zijn hoogst kan. Ik vind het er nu een beetje middelmatig uit zien...![]()
Moet dacht ik gewoon kunnen. Je moet dan dacht ik op het gebouw klikken en dan zie dacht ik rechtsonderin een hamer en dan kan je repareren.quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:53 schreef DeHovenier het volgende:
Hoe kan je torens e.d. repareren? Bij zo'n settler zie ik nergens zo'n optie staan :s
Ik vind AoE3 wel wat weg hebben van Empire Earth.....
Met musketeers rushen is leuk
Nee, vooral het water is heel erg mooi, maar als ik die screens heb gezien kan dit nog veel beter. Maar ja, anders komt er weer een 1gb demo a la Dungeon Siege 2.quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:31 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Zo slecht is hij nou toch ook weer niet?
ik had die 2 gebouwd om de schepen van de tegestander te blokkeren heeft hij geen schepen, heb ik er maar zijn dorp mee aan puin geschotenquote:Op vrijdag 9 september 2005 22:53 schreef Jump het volgende:
Je moet eens een haven bouwen en dan de Monitor (ofzoiets, het meest rechtse knopje) bouwen
Wat een schip
Je kan er 100 man op kwijt. Is helft van het totale aantal
Hehe. Ik heb echt geen problemen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:50 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Nee, vooral het water is heel erg mooi, maar als ik die screens heb gezien kan dit nog veel beter. Maar ja, anders komt er weer een 1gb demo a la Dungeon Siege 2.
Een haven heb ik nog nooit gemaakt. Ik kom wel met mijn mortar'squote:Op vrijdag 9 september 2005 23:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik had die 2 gebouwd om de schepen van de tegestander te blokkeren heeft hij geen schepen, heb ik er maar zijn dorp mee aan puin geschoten![]()
Inderdaad. Het hele spel vind ik trouwens mooi, en goed spelen. Zeer vertrouwde AoE2 feeling wat mij betreft. Kijk erg uit naar de full-version.quote:Op vrijdag 9 september 2005 23:07 schreef _moder8or_ het volgende:
Hehe. Ik heb echt geen problemen.
En het water is gewoon schitterend. Hulde !
Lees de ReadMe file.quote:Op zaterdag 10 september 2005 02:49 schreef MightyV het volgende:
[..]
Inderdaad. Het hele spel vind ik trouwens mooi, en goed spelen. Zeer vertrouwde AoE2 feeling wat mij betreft. Kijk erg uit naar de full-version.
Weet iemand overigens waar ik (een lijst van) de hotkeys kan vinden?
Ik heb alleen AoE 1 gespeeld. 2 heb ik noooit gespeeldquote:Op zaterdag 10 september 2005 02:49 schreef MightyV het volgende:
[..]
Inderdaad. Het hele spel vind ik trouwens mooi, en goed spelen. Zeer vertrouwde AoE2 feeling wat mij betreft. Kijk erg uit naar de full-version.
Weet iemand overigens waar ik (een lijst van) de hotkeys kan vinden?
Ik wacht wel tot ie in de winkel ligt. AoM collectors edition werd ook net zo duur verkocht als de normale editiequote:Op zaterdag 10 september 2005 12:56 schreef DeHovenier het volgende:
Ik ga de Collecter's Edition bestellen bij Dynabite voor 62,95 euro (met klantenkaart).
http://www.dynabyte.nl/software.php?i=19097
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |