Het is tijd voor een nieuwe Era. We hebben gevochten in de oudheid met de Grieken, de Egyptenaren en de Romeinen in Age of Empires. Met de Britten, de Franken en Spanjaarden hebben we de middeleeuwen herbeleefd en koers gezet naar de nieuwe wereld. Nu, 6 jaar na Age of Empires II, is het tijd om die nieuwe wereld te koloniseren in het derde deel van misschien wel de beste RTS serie ooit.
![]()
Age of Empires speelt zich in het geheel af in de Nieuwe Wereld, tegenwoordig bekend als Amerika. Met 1 van de 8 beschavingen probeer jij vaste voet aan wal te zetten en voor volk en vaderland nieuw land te veroveren. Je hebt de keuze uit de volgende volken:
- Engeland
- Nederland
- Frankrijk
- Duitsland
- Het Ottomaanse Rijk
- Portugal
- Rusland
- Spanje
Nieuw in het spel is de zogenaamde Home City. Je Home City verzorgt speciale zendingen uit je vaderland. Dit kunnen extra grondstoffen zijn, Kolonisten of Speciale eenheden. Tijdens het spel groeit je Home City met je mee en d.m.v. van kaarten kun je je Home City personaliseren zodat het helemaal aan jouw eisen kan voldoen.
Hoe ziet het spel eruit? Kijk zelf zou ik zeggen:
Benieuwd?
Download hier de demo En oordeel zelf.
Age of Empires 3 staat gepland voor een release op: 25 oktober 2005. Naast de gewone editie verschijnt er ook een collectors editie, maar waarom zou je dat willen?:
quote:
What do you get? Packed into an oversized, embossed box are: a hardbound 210-page "The Art of Empires" book; a "Making of Age of Empires III" DVD with behind-the-scenes video and commentary; the official Age of Empires III soundtrack; a huge (43-in. x 27-in.) full-color poster of concept art painted by Craig Mullins; an exclusive Age III Player's Guide; and a Collector's Edition Game Manual. That, along with the actual game of course. See -- they think of everything.
Het aftellen naar het volledige spel is begonnen. Ik zelf zal eerst een upgrade moeten doen want ik kan zelfs de demo niet draaien
![]()
De requirements voor het volledige spel zijn nog niet bekend, voor de demo gelden de volgende vereisten:
quote:
* Windows XP
* 1.4Ghz Processor
* 256MB of RAM
* 64MB Video Card that supports HardWare Transform & Lighting (HW T&L)
* Approximately 350MB of free HD space, not including the installer and room for the temporary files
[ Bericht 1% gewijzigd door Young_David op 11-09-2005 22:14:40 ]