abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30451743
Het is tijd voor een nieuwe Era. We hebben gevochten in de oudheid met de Grieken, de Egyptenaren en de Romeinen in Age of Empires. Met de Britten, de Franken en Spanjaarden hebben we de middeleeuwen herbeleefd en koers gezet naar de nieuwe wereld. Nu, 6 jaar na Age of Empires II, is het tijd om die nieuwe wereld te koloniseren in het derde deel van misschien wel de beste RTS serie ooit.

Age of Empires speelt zich in het geheel af in de Nieuwe Wereld, tegenwoordig bekend als Amerika. Met 1 van de 8 beschavingen probeer jij vaste voet aan wal te zetten en voor volk en vaderland nieuw land te veroveren. Je hebt de keuze uit de volgende volken:

- Engeland
- Nederland
- Frankrijk
- Duitsland
- Het Ottomaanse Rijk
- Portugal
- Rusland
- Spanje

Nieuw in het spel is de zogenaamde Home City. Je Home City verzorgt speciale zendingen uit je vaderland. Dit kunnen extra grondstoffen zijn, Kolonisten of Speciale eenheden. Tijdens het spel groeit je Home City met je mee en d.m.v. van kaarten kun je je Home City personaliseren zodat het helemaal aan jouw eisen kan voldoen.

Hoe ziet het spel eruit? Kijk zelf zou ik zeggen:

Benieuwd? Download hier de demo En oordeel zelf.

Age of Empires 3 staat gepland voor een release op: 25 oktober 2005. Naast de gewone editie verschijnt er ook een collectors editie, maar waarom zou je dat willen?:
quote:
What do you get? Packed into an oversized, embossed box are: a hardbound 210-page "The Art of Empires" book; a "Making of Age of Empires III" DVD with behind-the-scenes video and commentary; the official Age of Empires III soundtrack; a huge (43-in. x 27-in.) full-color poster of concept art painted by Craig Mullins; an exclusive Age III Player's Guide; and a Collector's Edition Game Manual. That, along with the actual game of course. See -- they think of everything.
Het aftellen naar het volledige spel is begonnen. Ik zelf zal eerst een upgrade moeten doen want ik kan zelfs de demo niet draaien De requirements voor het volledige spel zijn nog niet bekend, voor de demo gelden de volgende vereisten:
quote:
* Windows XP
* 1.4Ghz Processor
* 256MB of RAM
* 64MB Video Card that supports HardWare Transform & Lighting (HW T&L)
* Approximately 350MB of free HD space, not including the installer and room for the temporary files

[ Bericht 1% gewijzigd door Young_David op 11-09-2005 22:14:40 ]
pi_30451773
Mijn PC kan de demo niet aan
pi_30452121
*download de demo

Ik ben benieuwd!
pi_30452216
ik hoop dat de demo kut is, want anders moet ik veel te veel geld gaan uitgeven.

BW2 komt binnenkort ook
pi_30452505
Straks weer ff spelen
Where facts are few, experts are many.
pi_30452627
Zouden de Nederlanders ook Nederlands spreken ?
// Last.fm
pi_30452766
BW2?

Wel vaag trouwens dat http://www.ageofempires3.com/ het niet doet met Firefox, maar wel met IE bij mij

Mooie OP trouwens!

Ik kan de demo wel draaien, wat ik vooral gaaf vind zijn die treasures in de map, zit er bv een Settler of een Indiaanse strijder in een boom terwijl beneden hem 3 beren wachten op een lekker maaltijd . Jammer dat je die sniper-optie van je eplorer niet kan doen op je enemy's.

Het water is heel mooi, helaas kan ik niet alles op high doen want dan gaat ie stotteren.

In het begin is het erg verwarrend (oa door die kaarten en de homecity), maar ik verwacht dat dat een belangrijke rol gaat spelen in multiplayer games, want daar kan je zelf grote voordeel uit behalen (extra settlers/food/soldaatjes/improvements).

Verder vind ik de verschillende soorten soldaatjes en cavalerie wel tegenvallen, ik hoop dat dat wat meer wordt in het hele spel. In de demo kan je niet goed zien gelijk waar zo'n unit goed tegen it, en voor zijn technische informatie (hp, attack-def-ranged ratings) moet je eerst op een ander knopje klikken. Ook vind ik het gedeelte van het scherm waar alle spelinfo op staat, te groot. Die neemt ong. 25% van het hele scherm in beslag. Je kan ook niet ver genoeg uitzoomen (in de demo).

Misschien wel handig om te vermelden is dat je je scherm kan draaien met shift+muiswieltje en crtl+linker/rechterpijltje (bron: GoT). Zelf heb ik dat nog niet uitgeprobeerd, ben huiswerk aan het doen
Children of the night. What music they make.
pi_30452795
Ik kan dus niet gaan spelen

Mijn pc kan de demo al niet aan. Sparen dus maar.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_30453268
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 14:11 schreef XxxPimxxX het volgende:
Zouden de Nederlanders ook Nederlands spreken ?
Ik hoop het wel.
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 14:16 schreef DeHovenier het volgende:
Misschien wel handig om te vermelden is dat je je scherm kan draaien met shift+muiswieltje en crtl+linker/rechterpijltje (bron: GoT). Zelf heb ik dat nog niet uitgeprobeerd, ben huiswerk aan het doen
Bedankt voor de tip. Want ik vroeg me ook al af hoe dat nou moest.
pi_30453866
constructora

vind het spel niet veel bijzonders om eerlijk te zijn
pi_30453950
tvp

Doet Nederland ook mee
pi_30454285
Heb het ook even gespeeld, maar tot nu toe ben ik nog niet enthousiast.
sig verwijderd door FA
pi_30454503
Eerlijk gezegd vind ik de demo een beetje tegenvallen

Ten eerste draait het spel echt voor geen meter bij mij? Op een p4 3ghz, 512 mb ram en een geforce 128 mb videokaart Ik heb al met de opties lopen klooien maar na een tijdje heb ik alle instellingen maar op low gezet omdat het weinig uitmaakte.

Verder vind ik het wel weer meer van hetzelfde en weet ik nog niet of ik het spel origineel zal gaan kopen. Ook vind ik het xp gebeuren niet zo cool, en die hometowns enzo..
De muziek is wel weer erg tof en de gameplay is er ook wel op vooruit gegaan denk ik, maar veel vernieuwends ben ik nog niet tegen gekomen
pi_30454735
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 15:29 schreef knox_ het volgende:

Ten eerste draait het spel echt voor geen meter bij mij? Op een p4 3ghz, 512 mb ram en een geforce 128 mb videokaart Ik heb al met de opties lopen klooien maar na een tijdje heb ik alle instellingen maar op low gezet omdat het weinig uitmaakte.

Verder vind ik het wel weer meer van hetzelfde en weet ik nog niet of ik het spel origineel zal gaan kopen. Ook vind ik het xp gebeuren niet zo cool, en die hometowns enzo..
De muziek is wel weer erg tof en de gameplay is er ook wel op vooruit gegaan denk ik, maar veel vernieuwends ben ik nog niet tegen gekomen
Al andere drivers voor je videokaart geprobeerd?
pi_30454886
kan hem niet instaleren er staat bij instal broken down try it a other time -__-
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-
pi_30454965
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 15:38 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Al andere drivers voor je videokaart geprobeerd?
Ik heb ze laatst nog geupdate, en ik heb de nieuwe directx versie, maar ik zal zo nog even kijken of er wat te updaten valt
  zaterdag 10 september 2005 @ 16:05:57 #17
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_30455379
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 15:29 schreef knox_ het volgende:

GeForce "128 MB" videokaart. Dat zegt echt geen zak hoor. Een GeForce 6600GT 128 MB is 10x beter dan een GeForce FX5200 256MB.
2000 light years from home
pi_30455521
weet iemand antwoord op mijn vraaggg
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
pi_30455562
probeer eens de demo opnieuw te downloaden ...
pi_30455610
heb ik al 4x geprobeert
pi_30455839
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 16:17 schreef Silver_Shark het volgende:
heb ik al 4x geprobeert
4x dezelfde gedownload?
pi_30455953
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 16:17 schreef Silver_Shark het volgende:
heb ik al 4x geprobeert
Haal hem van de officiele site van Microsoft.
// Last.fm
pi_30456489
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 16:05 schreef Merkie het volgende:

[..]

GeForce "128 MB" videokaart. Dat zegt echt geen zak hoor. Een GeForce 6600GT 128 MB is 10x beter dan een GeForce FX5200 256MB.
ik heb zelfs geforce fx5200 128mb
maar hij draait wel top met alles op low
(2,4Ghz 512mbram)
Misschien maar eens een nieuwe videokaart aanschaffen
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
pi_30456624
Trouwens nog een paar pluspunten vind ik:
- de schepen zijn nu wel lekker Groot
-ook de vechtschepen kunnen nu transporten en je kan walvissen gaan vangen die leveren coin(goud) op
-elk schip krijgt een naam (el salvador), forten ook btw.
-ik vind artillerie beter uitgewerkt in dit spel dan in aoe2 omdat ze daar te sloom waren en tegen mannetjes suckten.. nu rijden ze sneller en schieten ze ook nog eens goed op mannetjes ook
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
pi_30456937
Ja....mortieren zijn niet goed tegen mannetjes he
Daarvoor moet je kanonnen hebben, die in dit spel echter anders heten.

Tof is ook dat de Galjoen mannetjes kan trainen en vervoeren, maar dat trainen kan alleen als dat schip met de voorkant tegen een vriendschappelijke kust aanzit.

Dat van die namen is ook leuk ja
Children of the night. What music they make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')