abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23809184
quote:
Op maandag 6 december 2004 22:40 schreef Re het volgende:

[..]

bepaalde extremistische trekjes van de Islam zou ik zeggen
Het is eerder de algemene manier van beleving. Het blijft op dit moment namelijk niet alleen bij het religieuze. Het is ook politiek en bepaalde waarden die niet passen in de hedendaagse maatschappij.
  maandag 6 december 2004 @ 22:56:11 #252
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23809234
nu de iman uit den haag op nova, waar al eerder over gepost werd.
eerste opmerking: geen woord Nederlands. verder dan 'ik benne blij' komt hij niet.
mooie redenatie: door mijn preken kan ik de woede van de moslims kanaliseren.
zijn gescheiden gymnastiek is ook zo mooie: in nederland is dat nu eenmaal samen. dus je accepteert dat het hier zo werkt en anders maar niet. helaas werden dit soort vragen niet gesteld door de interviewer.

en de imams die verdonk wel een hand hebben gegeven, zijn geen echte imams.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  maandag 6 december 2004 @ 22:56:56 #253
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23809245
quote:
Op maandag 6 december 2004 22:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat ik niks zie in polarisatie en het opzetten van moslims tegen anderen, daarom slaat het nergens op? Wat een arrogante kutopmerking joh. Jij houdt hier maar aan vast, waarom weet ik dat niet.

Dat filmpje heeft niks opgeleverd, geen hond kijkt er naar - en alleen mensen zoals jij en ik vinden het interessant. Nou nou nou - dat gaat heel wat veranderen hoor
Jij hebt echt je eigen waarheid he .... Geen hond kijkt naar dat filmpje ... Lachwekkende en belachelijke opmerking. Het is het meestgezochte filmpje op Kazaa en Emule ... op Google levert een search op "Submission" en "Gogh" 105.000 resultaten op. .. maar niemand bekijkt het filmpje .. Lees je zelf wel wat je tikt? Maar droom lekker verder.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_23809319
Die Fawaz.
Ze hadden eigenlijk een vrouw moeten sturen om hem te interviewen
Tegen mij praatte hij alleen via zijn zoontje, allerlei goede adviezen kreeg ik dan, en bij lange na niet zo keurig genuanceerd als nu
Zijn zoon zegt mij ook niet gedag als hij met zijn pa op pad is hierzo, loopt-ie me straal voorbij.

Dit interview was iig goede PR, de man valt zo reuze mee, net echt
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 6 december 2004 @ 23:02:04 #255
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23809341
quote:
Op maandag 6 december 2004 22:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat filmpje heeft niks opgeleverd, geen hond kijkt er naar - en alleen mensen zoals jij en ik vinden het interessant. Nou nou nou - dat gaat heel wat veranderen hoor
dat filmpje is de halve wereld overgegaan via internet, fragmenten of de hele film zijn in het buitenland vertoond. dus het heeft niets opgeleverd.
vandaag ook de Wordt vervolgd van Amnesty gelezen. de reacties uit het buitenland zijn ook zeer interessant om te lezen. Van volledig negatief tot 'koopsignalen'.
pi_23809354
quote:
Op maandag 6 december 2004 22:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom zou je haar woorden verdraaien.

Volgens haar is er maar 1 islam en die is niet goed. Er is geen andere vorm, geen liberale vorm van de islam denkbaar volgens haar. Dus wijst ze de hele islam af.
En dat vind ik naief, dom en ongelooflijk voor een politica.
Waar heeft ze gezegd dat er maar 1 Islam is?
quote:
En waarom zou er geen toekomst zitten in de islam zoals die zich nu manifesteert. Wat is dat nou weer voor rare afwijzende en angstige houding. Die islam gaat hier nooit meer weg, dus leer er mee leven.
De Islam hoeft van mij ook niet weg hoor.
pi_23809378
Oh en SCH als geen hond naar het filmpje kijkt, behalve mensen zoals jij en ik, waarom staat dan heel moslim Nederland op zijn kop over dat filmpje
Of heeft slechts een klein deel het gezien, en blaat de rest maar wat mee.
  maandag 6 december 2004 @ 23:05:01 #258
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23809404
quote:
Op maandag 6 december 2004 22:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Het is eerder de algemene manier van beleving. Het blijft op dit moment namelijk niet alleen bij het religieuze. Het is ook politiek en bepaalde waarden die niet passen in de hedendaagse maatschappij.
Ik weet niet wat jij verstaat onder de algemene beleving, ik zie het overgrote gedeelte van de moslim maatschappij alhier gewoon hun eigen ding doen en hun steentje bijdragen aan de maatschappij waarin zij wonen en leven, net als iedere andere burger. Als ze al politiek willen gaan bedrijven is het niet alleen zij die trachten iets te verpoliticiteren (uhmmm zoiets) maar ook wij zijn wel degelijk bezig om dat te doen. CDA/CU/GVP etc hebben ook recht op politieke inbreng en die passen ook niet altijd in onze hedendaagse maatschappij. Politiek en Islam kan best samen in onze huidige democratie. de uitwassen van de politieke islam, daar mag best tegen ogetreden worden maar ik wordt altijd een beetje narrig van dei mensen die lopen te blaten dat we straks onder de Shiara met onze reet naar het westen liggen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 6 december 2004 @ 23:08:53 #259
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23809457
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:03 schreef milagro het volgende:
Oh en SCH als geen hond naar het filmpje kijkt, behalve mensen zoals jij en ik, waarom staat dan heel moslim Nederland op zijn kop over dat filmpje
Of heeft slechts een klein deel het gezien, en blaat de rest maar wat mee.
ik denk dat laaste en dat is het manke aan dat filmpje
  maandag 6 december 2004 @ 23:11:01 #260
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23809504
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:05 schreef Re het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij verstaat onder de algemene beleving, ik zie het overgrote gedeelte van de moslim maatschappij alhier gewoon hun eigen ding doen en hun steentje bijdragen aan de maatschappij waarin zij wonen en leven, net als iedere andere burger. Als ze al politiek willen gaan bedrijven is het niet alleen zij die trachten iets te verpoliticiteren (uhmmm zoiets) maar ook wij zijn wel degelijk bezig om dat te doen. CDA/CU/GVP etc hebben ook recht op politieke inbreng en die passen ook niet altijd in onze hedendaagse maatschappij. Politiek en Islam kan best samen in onze huidige democratie. de uitwassen van de politieke islam, daar mag best tegen ogetreden worden maar ik wordt altijd een beetje narrig van dei mensen die lopen te blaten dat we straks onder de Shiara met onze reet naar het westen liggen.
Anderzijds is er ook niets mis met het aangeven waar de grenzen liggen van de westerse tolerantie en de nederlanse samenleving. Juist dat proces zie je op dit moment in de nederlandse samenleving.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_23809580
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:08 schreef Re het volgende:

[..]

nee, dat is het manke vh op Ned 3 tijdens Zomergasten uitzenden.
je kan niet zeggen dat de boodschap op deze wijze gebracht niemand bereikt, als men eenvoudigweg de film niet gezien heeft.

wat wel leuk is , als het laatste het geval is, dat de commotie dus van een zelfde orde als die vh boek van Rushdie.
Lezen ho maar, maar wel precies weten waarom het niet kan/mag/verboden zou moeten worden.

Niet serieus te nemen dus en van een achterlijkheid die zijn weerga niet kent.
Als het klopt dat geen hond dat filmpje gezien heeft.
Zich beledigd voelen omdat men zich beledigd wil voelen.
  maandag 6 december 2004 @ 23:14:23 #262
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23809589
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:11 schreef Tarak het volgende:

[..]

Anderzijds is er ook niets mis met het aangeven waar de grenzen liggen van de westerse tolerantie en de nederlanse samenleving. Juist dat proces zie je op dit moment in de nederlandse samenleving.
Zeker en zo hoort het ook, maar de nederlandse moslim gemeenschap is daar wel een volle partner in
  maandag 6 december 2004 @ 23:17:09 #263
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23809664
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:13 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, dat is het manke vh op Ned 3 tijdens Zomergasten uitzenden.

wat wel leuk is , als het laatste het geval is, dat de commotie dus van een zelfde orde als die vh boek van Rushdie.
Lezen ho maar, maar wel precies weten waarom het niet kan/mag/verboden zou moeten worden.

Niet serieus te nemen dus en van een achterlijkheid die zijn weerga niet kent.
Als het klopt dat geen hond dat filmpje gezien heeft.
Zich beledigd voelen omdat men zich beledigd wil voelen.
misschien, maar het zou wat makkelijker te verkroppen zijn als zij zich nergens beledigd over konden voelen en zo de discussie daadwerkelijk laten plaatsvinden over waar het echt om gaat... en dat hoeft helemaal niet soft of pappen en nathouden te zijn
pi_23809923
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:17 schreef Re het volgende:

[..]

misschien, maar het zou wat makkelijker te verkroppen zijn als zij zich nergens beledigd over konden voelen en zo de discussie daadwerkelijk laten plaatsvinden over waar het echt om gaat... en dat hoeft helemaal niet soft of pappen en nathouden te zijn
maar als er geen hond naar zou kijken kun je onmogelijk stellen dat dat een manke vd film is.

dat zou dan gewoon een kwestie van uitzenden op een andere zender/tijdstip zijn.

maar goed, ik denk dat als moslims lezen dat Ayaan bij Zomergasten zit, of bij RondomTien ze allemaal massaal inschakelen om haar af te kunnen kraken met prachtige argumenten als "traumawijf met dichtgenaaide kut" .

net zoals ze blijkbaar ook allemaal massaal naar de gezonderoker.nl surfde of niet wisten hoe snel ze de METRO te pakken moesten krijgen om zich dan lekker te kunnen ergeren en zich weer heerlijk beledigd te voelen, blijkbaar niets leuker dan dat, columns lezen waar je je gek aan irriteert.
  maandag 6 december 2004 @ 23:27:24 #265
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23809945
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:26 schreef milagro het volgende:

[..]

net zoals ze blijkbaar ook allemaal massaal naar de gezonderoker.nl surfde of niet wisten hoe snel ze de METRO te pakken moesten krijgen om zich dan lekker te kunnen ergeren en zich weer heerlijk beledigd te voelen, blijkbaar niets leuker dan dat, columns lezen waar je je gek aan irriteert.
daarom lees ik SCH en Re ook zo graag!
pi_23810084
pi_23810088
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:05 schreef Re het volgende:

[..]

Daarom zal ook niemand met gezond verstand pleiten voor de uitroeiing van de Islam of iets dergelijks. Hoewel er verschillen bestaan tussen het CDA en de SGP enerzijds, en het Christendom in verhouding tot onze democratie of Christelijke partijen naar onze democratie (lees: Westerse waarde) en de Islam naar de democratie (lees opnieuw: Westerse waarden) anderzijds, heb je gelijk dat in het Westen hetzelfde gebeurt. Een groot verschil met de Islam is alleen dat de Westerse tradtie van secularisatie en verlichting van het Christendom een heel stuk verder is.
  maandag 6 december 2004 @ 23:34:29 #268
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23810099
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:26 schreef milagro het volgende:

[..]

maar als er geen hond naar zou kijken kun je onmogelijk stellen dat dat een manke vd film is.

dat zou dan gewoon een kwestie van uitzenden op een andere zender/tijdstip zijn.

maar goed, ik denk dat als moslims lezen dat Ayaan bij Zomergasten zit, of bij RondomTien ze allemaal massaal inschakelen om haar af te kunnen kraken met prachtige argumenten als "traumawijf met dichtgenaaide kut" .

als we ons evengewoon op deze minidocu blijven concentreren graag . Hoe fout dan misschien ook mijn gedachte maar dit geeft alleen maar aan dat AHA en TvG niet de aangewezen personen zijn om het probleem aan te pakken. Dan kan je je wel lekker blijven verkneukelen aan het kuddegedrag maar daar schiet niemand iets mee op
  maandag 6 december 2004 @ 23:35:48 #269
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23810142
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:27 schreef evert het volgende:

[..]

daarom lees ik SCH en Re ook zo graag!
  maandag 6 december 2004 @ 23:38:48 #270
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23810215
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:34 schreef nikk het volgende:

[..]

Een groot verschil met de Islam is alleen dat de Westerse tradtie van secularisatie en verlichting van het Christendom een heel stuk verder is.
Is dat verschil daadwerkelijk zo groot tussen Christendom en Islam? of komt dat omdat wij gewoon veel minder geloofsgebonden zijn (of is dat wat je bedoelt)
pi_23810341
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:38 schreef Re het volgende:

[..]

Is dat verschil daadwerkelijk zo groot tussen Christendom en Islam? of komt dat omdat wij gewoon veel minder geloofsgebonden zijn (of is dat wat je bedoelt)
Onder andere.
pi_23810358
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:34 schreef nikk het volgende:

[..]

Daarom zal ook niemand met gezond verstand pleiten voor de uitroeiing van de Islam of iets dergelijks. Hoewel er verschillen bestaan tussen het CDA en de SGP enerzijds, en het Christendom in verhouding tot onze democratie of Christelijke partijen naar onze democratie (lees: Westerse waarde) en de Islam naar de democratie (lees opnieuw: Westerse waarden) anderzijds, heb je gelijk dat in het Westen hetzelfde gebeurt. Een groot verschil met de Islam is alleen dat de Westerse tradtie van secularisatie en verlichting van het Christendom een heel stuk verder is.
uitroeien van de islam is idd niet iets waar ik voor zou pleiten maar ik zie liever dat de islam verdwijnd uit nederland. zwaar wegende woorden dat weet ik. maar de problemen die ze (direct en indirect) veroorzaken zijn ook heel zwaar. verlichting van de islam is HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL ver weg en daarom denk ik dat we zonder de islam beter af zijn. het werkt gewoon niet in een democratie en dat is mij al wel een poos duidelijk! nu de rest nog

heb ik iets tegen die mensen ? NEE ik heb wat tegen hun geloof en de problematiek die dat met zich meebrengt maar het NOOIT "oplossen" dmv een holocaust ofzoiets dat is onmenselijk en ook moslims zijn gewoon mensen.

en ik merk zelf dat ik de laatste tijd nogal verschoven ben in een extremere mening en aanpak. maar dat is niet over 1 nacht ijs gegaan kan ik je melden, JAREN lang heb ik me eraan geergerd (zonder er zo expleciet tegen te zijn) en nu is de maat ECHT vol!

wel hoop ik zoveel mogelijk culturen te behouden maar dan wel zonder een sekte, want nog een probleem die er is maar nauwelijks tot nooit wordt aangekaart is dat de nazi`s en white power nu nog groter gaan worden doordat ze zo gevoed worden met berichten van zie je wel allemaal eruit! en dat is echt het LAATSTE wat ik wil, en nu worden alle minderheden aangekeken!!!

maar de islam in nederland je moet echt gestoord of moslim zijn als je dat wilt blijven verdedigen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  maandag 6 december 2004 @ 23:50:38 #273
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23810483
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:45 schreef GewoneMan het volgende:
jammer, want dat gaat dus echt niet gebeuren en is ook niet realistisch, waarom zoveel negatieve energie erin stoppen. Als je het sec bekijkt heb je van 90-99% geheel geen last dus snap ik ook niet warom jij die zo graag wilt slachtofferen
pi_23810534
quote:
maar de islam in nederland je moet echt gestoord of moslim zijn als je dat wilt blijven verdedigen
Je verhaal is wel erg zwart/wit. Wat je verder voorstelt is ook helemaal geen oplossing. Zowel in menselijk opzicht, als gekeken naar onze 'eigen' Westerse waarden kun je het simpelweg niet maken. Wel deel ik bepaalde zorgen die je hebt. Alleen moeten we nu ook weer niet doen alsof de burgeroorlog al uitgebroken is. We leven (nog) niet in de Balkan.

Het enige dat we in mijn ogen moeten doen is de genoemde Westerse waarden beter propageren en afstappen van het cultuurrelativisme.
  maandag 6 december 2004 @ 23:59:23 #275
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_23810856
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:50 schreef Re het volgende:

[..]

jammer, want dat gaat dus echt niet gebeuren en is ook niet realistisch, waarom zoveel negatieve energie erin stoppen. Als je het sec bekijkt heb je van 90-99% geheel geen last dus snap ik ook niet warom jij die zo graag wilt slachtofferen
hoe groot het percentage rotte appels is weet ik niet maar ik schat het zeker hoger in dan 1% a 10%. maar ik weet wel hoeveel ellende ze veroorzaken en er komt geen einde aan!!!! dat is het probleem en de islam is de reden je kan het werkelijk waar brengen zoals je wilt maar het is en blijft een extreem geloof in onze ogen dat zal ALTIJD botsen TENZIJ de islam een verlichting ondergaat, zie jij dat op korte termijn gebeuren??? ik niet!

ik zeg ook niet dat je ze er allemaal uit moet gooien al zou dat wel (onder menselijke voorwaardes dus NIKS deporteren) mijn voorkeur hebben. niet omdat ze hier niet welkom zijn wat mij betreft maar omdat de problematiek alleen maar groter wordt en er geen oplossing gaat komen.

zomaar ff wat topics:
Bedreiger Wilders krijgt werkstraf dader Farid A (goh wat zou het zijn?)
Ook sommige autochtonen verplicht inburgeren. (reintegratie problemen oh jee)
FNV: verplicht allochtonen aannemen (omdat ze minder goed uit de bus komen gaan we hun maar voortrekken)
Groepsverkrachting 200 maal per jaar (jaja ook hier springen onze lieve moslims eruit)
Moskeeën Syrië ronselen voor de strijd in Irak (niet in nederland maar wel extreem en wederom de islam)
Reclassering; "Moslimterroristen onbehandelbaar" (ohhhhhhhhhhhhh)
Ook doodsbedreigingen jegens UK-islamcriticaster (check de posts van snik, mij en evert!!!!!!!! dat zijn HARDE FEITEN)

en dat in 2 min. knap he? nee hoor geen kunst zoveel topics erover NIET normaal kan er nog veel meer vinden oh bedenk me nu dat ik nog niet eens een topic over Theo van Gogh en Hirsi Ali heb
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_23810918
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:59 schreef Drugshond het volgende:
afbeelding
Begin die lui steeds beter te snappen. Het is gewoon voorspel
pi_23811031
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:52 schreef nikk het volgende:

[..]

Je verhaal is wel erg zwart/wit. Wat je verder voorstelt is ook helemaal geen oplossing. Zowel in menselijk opzicht, als gekeken naar onze 'eigen' Westerse waarden kun je het simpelweg niet maken. Wel deel ik bepaalde zorgen die je hebt. Alleen moeten we nu ook weer niet doen alsof de burgeroorlog al uitgebroken is. We leven (nog) niet in de Balkan.

Het enige dat we in mijn ogen moeten doen is de genoemde Westerse waarden beter propageren en afstappen van het cultuurrelativisme.
laat de haakjes maar gerust weg hoor!!! en wat ik eerder al poste over nazi`s en white power en dergelijke mongolen! die zijn wat mij betreft net zo erg. van het weekend een stuk gezien over een journalist die een whitepower groep infiltreerde nou dat was werkelijk ZIEK.

ze zongen allerlei zooi over b.v. 6 miljoen joden aan het gas enz enz dat soort gasten mogen ze van mij meteen tegen de muur aanzetten met Mohammed B ernaast en dan neer schieten. en dan maakt het me geen reet uit of ze wit, zwart of geel zijn

wat veel mensen niet realiseren is dat deze groeperingen ook groter worden door deze problemen, het is een ketting reactie en die MOET gestopt worden. ik hou van een cultureel nederland! maar dat wil toch niet zeggen dat ik dan meteen maar de islam moet accepteren ? immers liegen de feiten NIET.

als ze normaal kunnen leven in onze democratie zou dat zijn maar helaas na 30 jaar weet ik wel beter.
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:11:29 #279
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23811032
quote:

[..]
lang betoog
ik heb niets tegen hun geloof. verdwijnen uit nederland hoeft niet.
het enige dat ik vraag is dat men zich houdt aan de democratische rechtsorde en regels die wij hier met zijn allen hebben afgesproken.
dus niet proberen sommige zaken hier in Nederland 'terug te draaien'. Geen gezeur over gescheiden zwemmen en gymnastiek, geen aantasting regels euthanasie, vrijheid homosexuelen, freedom of speech (ook al ben je het inhoudelijk niet eens), accepteren dat wij in Nederland ook op gevoelige tenen mogen staan. en als je het daar niet mee eens bent, ga je naar de rechter.
verder iedere uiting religie in overheidsdienst verbieden, zoals in frankrijk. aanpassen aan nederlandse gewoonten als elkaar een hand geven (wij doen ook onze schoenen uit als wij in een moskee komen).
en wellicht religie uit onderwijs halen, dus alleen openbaar onderwijs. daarin ruimte voor levensbeschouwelijke lessen.
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:11:29 #280
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23811033
goed nieuws is geen nieuws

ik ontken nergens dat er geen problemen zijn maar overdrijven is deze tijd erg gemakkelijk en voedt de polarisatie en je eigen gelijk. Het probleem wordt gewoon veel groter gemaakt dan dat het werkelijk is, er zijn wel meer veel belangrijkere dingen die aandacht vergen
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:13:59 #281
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23811109
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:11 schreef Re het volgende:
goed nieuws is geen nieuws

ik ontken nergens dat er geen problemen zijn maar overdrijven is deze tijd erg gemakkelijk en voedt de polarisatie en je eigen gelijk. Het probleem wordt gewoon veel groter gemaakt dan dat het werkelijk is, er zijn wel meer veel belangrijkere dingen die aandacht vergen
wat is momenteel in nederland dan een veel belangrijker 'ding'?
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:15:06 #282
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_23811139
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:11 schreef evert het volgende:
het enige dat ik vraag is dat men zich houdt aan de democratische rechtsorde en regels die wij hier met zijn allen hebben afgesproken.
dus niet proberen sommige zaken hier in Nederland 'terug te draaien'. Geen gezeur over gescheiden zwemmen en gymnastiek, geen aantasting regels euthanasie, vrijheid homosexuelen, freedom of speech (ook al ben je het inhoudelijk niet eens), accepteren dat wij in Nederland ook op gevoelige tenen mogen staan. en als je het daar niet mee eens bent, ga je naar de rechter.
verder iedere uiting religie in overheidsdienst verbieden, zoals in frankrijk. aanpassen aan nederlandse gewoonten als elkaar een hand geven (wij doen ook onze schoenen uit als wij in een moskee komen).
en wellicht religie uit onderwijs halen, dus alleen openbaar onderwijs. daarin ruimte voor levensbeschouwelijke lessen.
Dat is in grote lijnen ook mijn mening.... geloof moet je maar binnen vier muren houden.
En wil je naar een islamitische school.... prima.. dat is dat wel een private instelling zonder subsidies.... Geloof en samenleving (buiten), moet gescheiden worden.
pi_23811213
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:11 schreef evert het volgende:

[..]

ho ik zeg niet dat ze moeten verdwijnen ik zeg dat het mijn voorkeur heeft, groot verschil. verder wil ik even melden dat ze wat mij betreft meer dan welkom zijn zolang het goed gaat en dat is gewoon niet mogelijk op korte termijn.

misschien als de islam een verlichting heeft ondergaan maar dat zie ik niet snel gebeuren. het is een ontzettend fanatiek geloof. dat kan je gewoon niet ontkennen GEEN ENKEL geloof is zo extreem en heeft zoveel terrorisme en fundametalisme met zich mee gebracht en dan bedoel ik ook geen enkel geloof.

het christendom is qua inhoud vrijwel gelijk aan de koran maar waarom is het dat de islam VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL meer terrorisme pleegt ??????
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:17:44 #284
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23811214
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:15 schreef Drugshond het volgende:

[..]
En wil je naar een islamitische school.... prima.. dat is dat wel een private instelling zonder subsidies.
nee, geen islamitische of christelijke scholen meer. als je als ouder naast de levensbeschouwelijke lessen ook je kind meer kennis van jouw religie wil meegeven, dan moet dat buiten 'regulier' onderwijs en moet je dat zelf doen.
o ja, en verplicht nederlands leren en verplicht nederlands als voortaal in alle 'religieuze' gebouwen.
pi_23811251
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:17 schreef evert het volgende:

[..]

nee, geen islamitische of christelijke scholen meer. als je als ouder naast de levensbeschouwelijke lessen ook je kind meer kennis van jouw religie wil meegeven, dan moet dat buiten 'regulier' onderwijs en moet je dat zelf doen.
o ja, en verplicht nederlands leren en verplicht nederlands als voortaal in alle 'religieuze' gebouwen.
noem mij maar wat je wil, maar ik denk dat ze dan nog veel extremer gaan worden

daarnaast religie uit het onderwijs halen zou GEWELDIG positief zijn, maar helaas ondenkbaar. CDA is daar te groot voor. en zal dat NOOIT accepteren, zeker niet als je bedenkt hoe die wet zowiezo tot stand is gekomen in de 18e eeuw
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:19:22 #286
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23811270
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:13 schreef evert het volgende:

[..]

wat is momenteel in nederland dan een veel belangrijker 'ding'?
economie, vergrijzing, gezondheidszorg, woningbouw etc.
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:20:31 #287
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23811315
en terwijl ik het tik merk ik dat wat betreft het onderwijs het een moeilijk punt vind, waar ik niet uitkom. aan de andere kant ben ik namelijk wel voor de vrijheid van ouders om kinderen volgens een bepaalde levensovertuiging op te voeden en te laten opvoeden. dus wat betreft de school weet ik het zelf niet...

en binnen die vier muren het geloof houden, ik wil absoluut de jehova's niet verbieden langs de deur te gaan, de hare krishna's om op de dam te staan, etc. etc. je mag je geloof (uiteraard binnen alle regels) wel uitdragen, ook buiten de muren van je zaal/kerk/moskee/gebouw, etc.
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:20:48 #288
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23811328
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:17 schreef evert het volgende:

[..]

probleem is dat Chirstelijke scholen niet weg te denken zijn en daarmee dus ook niet islamitische scholen. Verplicht Nederlands is en blijft wel een belangrijke voorwaarde
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:21:24 #289
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23811349
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:19 schreef Re het volgende:

[..]

economie, vergrijzing, gezondheidszorg, woningbouw etc.
daarom geloof ik ook wel in de club van 10 miljoen.
en moeten wij naar 43 uur werken per week (zie mijn posting in dat topic)
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:22:38 #290
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23811388
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:20 schreef Re het volgende:

[..]

probleem is dat Chirstelijke scholen niet weg te denken zijn en daarmee dus ook niet islamitische scholen. Verplicht Nederlands is en blijft wel een belangrijke voorwaarde
dat is ook mijn dilemma inzake 'onderwijs'.
zijn er landen waar het onderwijs zo geregeld is als ik omschreef? weet ik eerlijk gezegd niet.
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:23:21 #291
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23811418
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:21 schreef evert het volgende:

[..]

daarom geloof ik ook wel in de club van 10 miljoen.
en moeten wij naar 43 uur werken per week (zie mijn posting in dat topic)
nee club van 10 miljoen is eng (van wat ik ervan begrijp) en ik ga even checken
pi_23811436
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:20 schreef Re het volgende:

[..]

tenzij je verbiedt om een zwarte OF witte school te creeeren. aangezien een islamitische school per definitie zwart is regeltje dat 50% zwart of wit MOET zijn. en het is afgelopen met de islamitische scholen. christelijke scholen echter niet.

wij blij, CDA blij iedereen blij... behalve de moslims dan maar ja dat is een offer die ECHT gemaakt moet worden, wie het niet eens is met me mag dat motiveren
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:25:26 #293
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23811488
quote:
Op maandag 6 december 2004 23:08 schreef Re het volgende:

[..]

Zoals al een flink aantal keren gezegd, Submission is op dit moment een hype op Kazaa en Emule en ook op verschillende zoekmachines op internet. Ik denk dus dat je zult schrikken als je de juiste aantallen wist! Vele en vele miljoenen denk ik!
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:25:48 #294
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23811505
voert te ver om diep in dit topic op club van 10 miljoen in te gaan, maar wat is er eng aan?
----------
De Stichting ziet de voortschrijdende overbevolking mondiaal en in eigen land als de grootste bedreiging van die kwaliteit, voor ons, maar vooral voor volgende generaties. Bij ongewijzigd beleid is een catastrofe onafwendbaar.

De Stichting stelt zich daarom tot doel te bevorderen, dat de bevolking in Nederland op termijn teruggaat naar een verantwoord aantal met inachtneming van de gevestigde normen en waarden voor het bestaande leven. Een richtinggevend getal is vooralsnog tien miljoen. Dit komt neer op circa driehonderd mensen per vierkante kilometer. De Stichting wil benadrukken, dat zij al haar handelingen binnen het kader van de bestaande wetten zal verrichten.

De Stichting zal haar doelstellingen trachten te bereiken door het bevorderen van het individuele en collectieve verantwoordelijkheidsbesef voor de noodzakelijke vermindering van het bevolkingsaantal.

De Stichting erkent, dat de oplossing van het vraagstuk van de overbevolking onder andere ook een mondiale aanpak behoeft. Zij werkt waar mogelijk internationaal samen met gelijkgerichte organisaties.
pi_23811525
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:19 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

noem mij maar wat je wil, maar ik denk dat ze dan nog veel extremer gaan worden

daarnaast religie uit het onderwijs halen zou GEWELDIG positief zijn, maar helaas ondenkbaar. CDA is daar te groot voor. en zal dat NOOIT accepteren, zeker niet als je bedenkt hoe die wet zowiezo tot stand is gekomen in de 18e eeuw
Die wet is wel wat jonger hoor. Sowieso zijn al onze wetten wel wat jonger.
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:28:53 #296
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23811596
gaat inderdaad wat off topic, de mensheid is niet in staat zichzelf op zo'n manier te reguleren. vroeger had je daar wat compensatie mechanismen voor (pest etc.).
pi_23811640
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:28 schreef Re het volgende:
gaat inderdaad wat off topic, de mensheid is niet in staat zichzelf op zo'n manier te reguleren. vroeger had je daar wat compensatie mechanismen voor (pest etc.).
Nou ja, China had een aardige methode gevonden (los van de onwenselijkheid dan). De controle ontbreekt alleen.
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:30:18 #298
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23811644
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:04 schreef GewoneMan het volgende:
hoe groot het percentage rotte appels is weet ik niet maar ik schat het zeker hoger in dan 1% a 10%.
Ik weet niet wat jij onder rotte appels verstaat, maar als je bijvoorbeeld Moslims bedoelt die andersdenkenden haten, dan kun je dat ook omdraaien. Als je alleen al hier op FOK leest kom je zo afschrikwekkend veel moslimhatende berichten tegen... dat is gewoon eng! De haat die vele Nederlanders op dit moment schijnen te voelen voor Moslims en wat ze allemaal willen doen om al die mensen eruit te werken is met geen pen te beschrijven. Dat baart me vele malen meer zorgen dan de opvattingen van een aantal extremistische moslims.
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:30:34 #299
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_23811652
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:28 schreef Re het volgende:
vraag ook een omslag van de katholieke kerk.... (leuk in dit topic)
en nu weer on topic
  dinsdag 7 december 2004 @ 00:31:38 #300
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23811680
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 00:25 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Zoals al een flink aantal keren gezegd, Submission is op dit moment een hype op Kazaa en Emule en ook op verschillende zoekmachines op internet. Ik denk dus dat je zult schrikken als je de juiste aantallen wist! Vele en vele miljoenen denk ik!
En wat is de belangrijkste reden van de hype denk je? Dat het filmpje zo goed in elkaar zit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')