quote:Bedreiger Wilders krijgt werkstraf
Het gerechtshof in Den Haag heeft vandaag een Schiedammer veroordeeld tot 120 uur dienstverlening en twee maanden voorwaardelijke celstraf wegens het bedreigen van toenmalig VVD-Tweede-Kamerlid Wilders (nu Groep Wilders).
De verdachte, de 30-jarige Farid A., bedreigde Wilders ruim een jaar geleden. De rechtbank in Rotterdam veroordeelde hem begin dit jaar ook al tot 120 uur dienstverlening en twee maanden voorwaardelijk.
Het Openbaar Ministerie had in hoger beroep drie maanden celstraf geëist tegen de Schiedammer. Een dergelijke strafverzwaring kwam er niet, maar het hof rekent het de verdachte wel zwaar aan ,,dat hij de heer Wilders heeft bedreigd naar aanleiding van diens politieke uitspraken''.
Bovendien bestaat volgens het hof het risico dat anderen worden ,,geïnspireerd tot geweld tegen politici''.
Het hof heeft bij het opleggen van de straf meegewogen dat Farid A. niet eerder is veroordeeld voor soortgelijke feiten en dat hij ruim een week na bedreiging zijn excuses heeft gemaakt aan Wilders.
De politie hield de man ruim een jaar geleden aan, nadat het waarnemend hoofd beveiliging van de Tweede Kamer aangifte had gedaan. A. deed onder de naam 'Farid' op de internetsite Maghrebonline.nl uitspraken als ,,Wilders moet echt met de dood worden bestraft voor zijn fascistische uitspraken over islam, moslims en de Palestijnse zaak''.
Ook plaatste A. een foto van Wilders op de site. Hij kwam tot zijn bedreigingen nadat Wilders de toenmalige Palestijnse leider Arafat een 'terroristenleider noemde.
Valt nog wel mee, in vergelijking met Duitsland. Voor doodsbedreiging krijg je in Duitsland 2 jaar celstraf.quote:Op maandag 6 december 2004 20:41 schreef GewoneMan het volgende:
120 uur![]()
![]()
wat een ongeloofelijke kutstraf
ja dat had die randdebiel ook verdiend, maar nee hoor hier geven we ze 120 uur dienst verlening. dat zal echt indruk makenquote:Op maandag 6 december 2004 21:06 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Valt nog wel mee, in vergelijking met Duitsland. Voor doodsbedreiging krijg je in Duitsland 2 jaar celstraf.
t'is dan ook al 1 jaar geleden gebeurd en niet recentelijk, hij heeft ook zijn excuses aangeboden. Straf is mijns inziens wel te laag maar hij is wel veroordeeld zullen we maar zeggenquote:Op maandag 6 december 2004 21:28 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja dat had die randdebiel ook verdiend, maar nee hoor hier geven we ze 120 uur dienst verlening. dat zal echt indruk maken![]()
"Ze" maken waarschijnlijk een onderscheid tussen "iets verkeerds zeggen" en iemand bedreigen dus in die context blijft het hier voorlopig bij.quote:Op maandag 6 december 2004 21:49 schreef Meh7 het volgende:
Gaan ze nu iedereen die wat verkeerds zegt op internet aanpakken of blijft het hierbij?
Verkeerd als in verboden bij wet.quote:Op maandag 6 december 2004 21:54 schreef thoth het volgende:
[..]
"Ze" maken waarschijnlijk een onderscheid tussen "iets verkeerds zeggen" en iemand bedreigen dus in die context blijft het hier voorlopig bij.
kijk dat is nou de reden dat niemand je meer serieus neemt, je bent gewoon een trol.quote:Op dinsdag 7 december 2004 07:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben blij met deze lichte strafGeeft toch weer een signaal af richting Wilders e.a. dat ze niet goed bezig zijn. Met zo'n belachelijk lage straf lijkt zelfs de rechter het eens met Farid A.
Die werkstraf zal wel niet in Irak zijn neequote:Op dinsdag 7 december 2004 11:05 schreef pur33 het volgende:
DAAR zal hij bang van worden!!
oh mijn god... ernstig zwaar sarcasme? ik hoop hetquote:Op dinsdag 7 december 2004 07:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben blij met deze lichte strafGeeft toch weer een signaal af richting Wilders e.a. dat ze niet goed bezig zijn. Met zo'n belachelijk lage straf lijkt zelfs de rechter het eens met Farid A.
Dat is meer dan dat je normaal zou krijgen hiervoor.quote:Op maandag 6 december 2004 20:41 schreef GewoneMan het volgende:
120 uur![]()
![]()
wat een ongeloofelijke kutstraf
Maar toch! Als je kijkt hoe het met de straffen in diverse andere landen gesteld staat wordt het de echte crimineel in ons land wel héél makkelijk gemaakt. En met "echte crimineel" bedoel ik iemand die een ander schade toebrengt. Bij ons word je alleen hard aangepakt als je de staat financiële schade toebrengt, bv. door belastingontduiking. Ik ben al jaren van mening dat je in ons land strenger gestraft word als je een pak melk jat dan wanneer je iemand om zeep helpt. Het begint er steeds meer op te lijken of moord, mishandeling, aanranding, verkrachting of bedreiging (geestelijk danwel lichamelijk) hier niet zo'n misdaad is als in andere westerse landen. Misschien vinden ze het allemaal wel goed om zo de verkrijzing tegen te gaan (quote:Op dinsdag 7 december 2004 11:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is meer dan dat je normaal zou krijgen hiervoor.
Was dát maar waar. Ik denk dat-ie 3 weken demente bejaarden of geestelijk gehandicapten moet helpen naar de wc te gaat of te helpen eten en daarna gaat-ie weer vrolijk verder waar-ie is opgehouden. Taakstraf, wat zou dat nou helemaal zijn?quote:Op dinsdag 7 december 2004 11:08 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Die werkstraf zal wel niet in Irak zijn nee![]()
Typfout: verKrijzing moet natuurlijk zijn: verGrijzing.quote:Op dinsdag 7 december 2004 12:07 schreef luked45 het volgende:
[..]
Maar toch! Als je kijkt hoe het met de straffen in diverse andere landen gesteld staat wordt het de echte crimineel in ons land wel héél makkelijk gemaakt. En met "echte crimineel" bedoel ik iemand die een ander schade toebrengt. Bij ons word je alleen hard aangepakt als je de staat financiële schade toebrengt, bv. door belastingontduiking. Ik ben al jaren van mening dat je in ons land strenger gestraft word als je een pak melk jat dan wanneer je iemand om zeep helpt. Het begint er steeds meer op te lijken of moord, mishandeling, aanranding, verkrachting of bedreiging (geestelijk danwel lichamelijk) hier niet zo'n misdaad is als in andere westerse landen. Misschien vinden ze het allemaal wel goed om zo de verkrijzing tegen te gaan ().
Maar goed: de straffen in Nederland voor genoemde misdrijven zijn gewoon TE laag. Dan krijg je nog te maken met al die regeltjes en subwetjes waarvan niemand weet dat ze bestaan (behalve dan misschien de Spongetjes en de Moscowitz-jes) en de grote aantallen mazen in de wet waardoor vormfoutjes makkelijk gemaakt of gevonden kunnen worden. Het is hoog tijd om het wetboek van strafrecht van Nederland naast dat van bv. de gemiddelde Amerikaanse staat te leggen en de grote verschillen ten voordele van het Amerikaanse wetboek bij ons in te passen, met dit verschil: pas de doodstraf pas toe als de verdachte heeft toegegeven, want volgens mij zitten er in Amerika nog steeds een aantal figure in death row die daar niet thuis horen. Maar verder: we moeten zwaardere straffen eisen voor misdaden die logischerwijs niet kunnen. Vul zelf maar in wat je denkt dat ik hiermee bedoel.
quote:Op dinsdag 7 december 2004 11:04 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
kijk dat is nou de reden dat niemand je meer serieus neemt, je bent gewoon een trol.
Dat bedoel ik nou met mensen als jij. Toen wijlen Theo van G. alle Moslims uitmaakte voor rotte vis was dit zijn goed recht omdat hij zich basseerde op de vrijheid van meningsuiting en omdat het maar woorden waren. Waarom gaat dit volgens jou niet op voor Farid A. ? Bij hem zijn het immers ook alleen maar woorden !quote:iemand met de dood bedreigen is zeer ernstig, zeker in het geval van wilders omdat dat in directe verbinding staat met de dood van Theo van Gogh. de straf is werkelijk waar te belachelijk voor woorden. maar die kneus (Farid. A. dus) loopt vast nog wel een keer tegen de lamp hopelijk dan een zware straf
Niet om de uitlatingen van Van Gogh goed te praten, maar bij mijn weten heeft hij geen mensen met de dood bedreigd.quote:Op dinsdag 7 december 2004 12:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
[..]
Dat bedoel ik nou met mensen als jij. Toen wijlen Theo van G. alle Moslims uitmaakte voor rotte vis was dit zijn goed recht omdat hij zich basseerde op de vrijheid van meningsuiting en omdat het maar woorden waren. Waarom gaat dit volgens jou niet op voor Farid A. ? Bij hem zijn het immers ook alleen maar woorden !
Ik word langzamerhand gek van het dubbele meetsysteem dat mensen als jij er op nahouden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |