abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23691147
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Het FNV wil de werkgevers verplichten om allochtonen in dienst te nemen. Het kabinet moet daartoe een quotumregeling invoeren. De werkloosheid onder allochtonen was vorig jaar 14 prozent tegen 6 prozent onder autochtonen.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ik denk dat de FNV hier weer de zoveelste fout maakt door voor allochtonen op te komen.
Je kunt sowieso bedrijven nergens toe verplichten.
Iedereen kan snappen dat als je je RAAR gedraagd je geen werk kan krijgen.

Geloof me, ik wil geen rascist zijn. Het feit dat het FNV onderscheid maakt tussen de allochtonen en de autochtonen zegt alweer wat ze zelf zijn. Overigens zijn vele kleurlingen (sorry dat ik het onderscheid maak) zelf wel heel erg bezig met wie ze zijn als niet-Nederlander.

Het is net als met het wel of niet afschaffen van artikel 1. Pim Fortuyn was hier een groot voorstander van (hij verliet er zelfs Leefbaar Nederland om). Je kunt het artikel over gelijkheid net zo goed afschaffen met name riching de allochtonen.

Idee er achter is dat je bedrijven niet moet dwingen. Dwang is een reactie die zich uiteindelijk tegen je zal keren. Mensen die uit zichzelf naar je toekomen zijn op den duur veel waardevollere marionetten. (Ik citeer uit de 48 Laws of Power van Robert Greene)

Het feit dat we d.m.v. (zachte ) dwang allochtonen op de arbeidsmarkt hebben MOETEN aannemen,
maakt onze maatschappij tot een machteloze sociale samenleving. Laat die bedrijven die dat willen allochtonen in dienst nemen en wie dat niet wil laat je met rust.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
  woensdag 1 december 2004 @ 12:25:53 #2
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_23691189
De FNV maakt geen fout door voor allochtonen op te komen.
Wel met de maatregel die ze voorstaan.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety."
Benjamin Franklin
  woensdag 1 december 2004 @ 12:39:21 #3
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_23691449
Misschien moet de FNV zich eens gaan realiseren dat al die dure privileges voor babyboomers, als CAO-lonen, VUT, prepensioen etc. waar zij zich zo druk om maakt, ten koste gaan van de kansen voor nieuwkomers op de arbeidsmarkt. Dus ook voor allochtonen.
Master of my domain
  woensdag 1 december 2004 @ 12:40:27 #4
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23691467
quote:
Op woensdag 1 december 2004 12:23 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Iedereen kan snappen dat als je je RAAR gedraagd je geen werk kan krijgen.
Ik mis de link met allochtonen hierbij
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 1 december 2004 @ 12:41:16 #5
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23691488
Positive discriminatie bestaat overigens al behoorlijk lang.
pi_23691883
je zou het ook kunnen zien als discriminatie van de autotochtonen. Want die zullen geweigerd worden, zelf bij een betere scholing.
pi_23692027
Bedrijven hebben toch allang ook de verplichting om een bepaald percentage gehandicapten in dienst te nemen.
pi_23692045
Bedrijven moeten mijn inziens een afspiegeling van de samenleving zijn. Ik vind het een prima idee, al moet ik wel zeggen dat de bedrijven waar ik werk/gewerkt heb ook gewoon allochtonen, gehandicapten en vrouwen werken...

Meeste bedrijven hebben toch ook gewoon allochtonen in dienst?
pi_23692058
Mijn reactie van de FP:
Postieve discriminatie is NIET ok. Je moet gewoon de persoon aannemen die het meest geschikt is voor de functie, en in de bedrijfscultuur past. Ik snap best dat bedrijven geen fundamentalistische moslim aan willen nemen. Moeten ze een gebedsruimte inrichten, hallal voedsel serveren enzo.. allemaal extra kosten terwijl het niets oplevert.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 1 december 2004 @ 13:08:49 #10
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23692087
En je hoeft als bedrijf echt geen mensen aan te nemen die een stuk minder gekwalificeerd zijn.
  woensdag 1 december 2004 @ 13:09:29 #11
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23692105
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:07 schreef Cheiron het volgende:
Mijn reactie van de FP:
Postieve discriminatie is NIET ok. Je moet gewoon de persoon aannemen die het meest geschikt is voor de functie, en in de bedrijfscultuur past. Ik snap best dat bedrijven geen fundamentalistische moslim aan willen nemen. Moeten ze een gebedsruimte inrichten, hallal voedsel serveren enzo.. allemaal extra kosten terwijl het niets oplevert.
Want er zijn ook zo lekker veel fundamentalistische moslims op de arbeidsmarkt
  woensdag 1 december 2004 @ 13:09:30 #12
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_23692106
hmz, naar mijn mening moeten werkgevers dat zelf weten... Laat sommige allochtonen maar de juiste houding aannemen, dan praten we verder,.
pi_23692114
FNV discrimineert. Discriminatie is in mijn ogen nooit goed.
pi_23692143
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:07 schreef Cheiron het volgende:
Mijn reactie van de FP:
Een collega van mij is moslim en eet gewoon brood hoor!

Ik heb hiervoor op een christelijke hogeschool gewerkt en daar was naast een gebedsruimte voor chirstenen ook een gebedsruimte voor moslims ingericht. Heel normaal hoor. We werkten daar met 60 nationaliteiten samen en dat beviel erg goed. Je kan ontzettend veel van elkaar leren. Wel moet ik erbij zeggen dat we veel cursussen diversiteit en omgaan met anderen e.d. hebben gehad van deskundigen om te leren van elkaars culturen.
pi_23692197
Een beter systeem lijkt me zoals het model in amerika. Als een bedrijf iemand uit een minderheidsgroep weigert voor een functie en deze functie blijft uiteindelijk onvervuld dat daar dan sancties op staan.
I cna ytpe 300 wrods pre mniuet!!!
  woensdag 1 december 2004 @ 13:14:28 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23692227
Vraag me af of FNV wel weet wat een Allochtoon is, en hoe dat bij hun eigen organisatie is..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_23692231
Begrijpend lezen blijft een vak. Er staat duidelijk bij dat het een voorbeeld is. Het afzeiken van een voorbeeld is dan ERG nutteloos..
Overigens zijn dat wel zaken waar werkgevers over na denken. Stond pas nog een stuk over in de Intermediair (geloof ik). Heette "Liever Eric dan Ismael"(Ismael weet ik niet helemaal zeker..)
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 1 december 2004 @ 13:15:46 #18
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23692259
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:09 schreef P-Style het volgende:
FNV discrimineert. Discriminatie is in mijn ogen nooit goed.
Zoals belastingschijven en 65 plus-kortingen?
pi_23692284
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag me af of FNV wel weet wat een Allochtoon is, en hoe dat bij hun eigen organisatie is..
Dat vraag ik me eerlijk gezegd bij de meeste mensen af... "weet je wel wat allochtoon betekent?"
  woensdag 1 december 2004 @ 13:17:00 #20
45206 Pietverdriet
pi_23692285
Vraag me af of sommige fokkers wel weten wat discriminatie betekend..
pi_23692292
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag me af of sommige fokkers wel weten wat discriminatie betekend..
Ook dat...
pi_23692300
Áls je positieve discriminatie gaat toepassen, laat het dan zeker niet ten nadele van het bedrijf zijn, zoals het geval zou zijn als de FNV z'n zin krijgt.
  woensdag 1 december 2004 @ 13:17:56 #23
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23692306
Apart dat er nooit iemand heeft geklaagd over de C&A waar je gescreend wordt en aangenomen als je een bepaalde Christelijke achtergrond hebt.

Of dat grote IT-bedrijf van die twee zwartekousenbroertjes.
  Moderator woensdag 1 december 2004 @ 13:18:14 #24
8781 crew  Frutsel
pi_23692316
de FNV kan zich beter inzetten voor het verplicht inzetten van werklozen op banen die nauwelijks mensen willen doen.
  woensdag 1 december 2004 @ 13:19:45 #25
45206 Pietverdriet
pi_23692351
quote:
Op woensdag 1 december 2004 13:17 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dat vraag ik me eerlijk gezegd bij de meeste mensen af... "weet je wel wat allochtoon betekent?"
IDD, en die zijn, zoals al vaak aangetoont op FOK meestal erg pissig als ze dan horen waar het woord voor staat. Meeste gebruiken het woord als ze "bruinen" bedoelen, doelend op de huidskleur en niet op het hemd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')