Hoi. Speciaal voor jou de apostrof na baboon weggelaten.quote:
quote:De Oneven 2 zei gisternacht:
Ik vind dat die I.R. zich er wel gemakkelijk vanaf maakt, hoor.
Feestje hier, squashen daar...
en dat allemaal in een topic dat zijn naam draagt, he.
Jij altijd.quote:Op zaterdag 4 december 2004 02:05 schreef thaleia het volgende:
Mag ik dan hier even van de gelegenheid gebruik maken om seksgod Berserker van harte te feliciteren met zijn verjaardag?
Niet om me blij te maken, dus.quote:Op zaterdag 4 december 2004 02:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hoi. Speciaal voor jou de apostrof na baboon weggelaten.
Het gaat me in de eerste plaats ook niet om het trema.quote:En oh, geupdate ga ik niet aanpassen want ik vind trema's in Engelse leenwoorden onzin.
Wat dan?quote:Op zaterdag 4 december 2004 02:09 schreef Arcee het volgende:
Het gaat me in de eerste plaats ook niet om het trema.
nx moedquote:Op zaterdag 4 december 2004 02:09 schreef Arcee het volgende:
Kut, er worden nu automatisch al 2 enters toegevoegd na een quote. Die moet ik dus steeds weghalen.
geüpdatetquote:
Ik ben natuurlijk voor correcte regeluitoefening, maar soms prefereer ik toch een esthetisch wat prettiger oplossing. Zoals nu.quote:Op zaterdag 4 december 2004 02:17 schreef Arcee het volgende:
[..]
geüpdatet
Ziet er niet uit, maar zo moet het wel.
Hoi! Ik heb niet de hele avond gezellig bier gedronken, want iedereen moest zo nodig eerst surprise vieren bij zijn ouders. Ik niet natuurlijk. Maar daarna waren ze weer beschikbaar, en hebben wij ons vermaakt in Cafe Merleyn. Het was een minuutje of 5 naar huis.quote:Op zondag 5 december 2004 03:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hoi. De hele avond gezellig bier gedronken, toen shoarma gehaald in Ali Baba (altijd goed) en geëindigd in Café Tibor, waar ik met mijn gezelschap de enige gast was maar wel gratis kon poolen. En bovendien was het maar 1 minuut naar huis.
Klinkt redelijk.quote:Op zondag 5 december 2004 03:29 schreef thaleia het volgende:
[..]
Hoi! Ik heb niet de hele avond gezellig bier gedronken, want iedereen moest zo nodig eerst surprise vieren bij zijn ouders. Ik niet natuurlijk. Maar daarna waren ze weer beschikbaar, en hebben wij ons vermaakt in Cafe Merleyn. Het was een minuutje of 5 naar huis.
Nee. Echt niet.quote:Op zondag 5 december 2004 03:35 schreef thaleia het volgende:
Jaja. Ik geloof er niks van. Dat was gewoon een smoes om het woord "kankertering" te kunnen gebruiken.
Zeker in de constructie: "Ik [werkwoord] mij de kankertering"!quote:Op zondag 5 december 2004 03:39 schreef thaleia het volgende:
Nou is kankertering natuurlijk ook wel gewoon een ontzettend mooi woord
Ik ben eik gewoon Oma-bikkelquote:Op zondag 5 december 2004 03:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Was je ooit Junior? Dan ben je dat nu wel -af.
Dat schept een band. Al probeer ik weer al m'n spelfouten te verbeteren.quote:Op zondag 5 december 2004 03:40 schreef Ole het volgende:
en ik meld maar even vooraf dat ik nu dronken ben...
Heel goed. Ik ben dus niet dronken omdat ik morgenochtend iemand moet verh:(quote:Op zondag 5 december 2004 03:40 schreef Ole het volgende:
en ik meld maar even vooraf dat ik nu dronken ben...
Wat is internet toch een heerlijk medium. Net nog voelde ik me verveeld en alleen, maar dat is nu helemaal overquote:Op zondag 5 december 2004 03:42 schreef thaleia het volgende:
Ik kan me op dit moment even niets mooiers bedenken dan de constructie "ik [werkwoord] mij de kankertering"
Het is zo heerlijk fijn dat er in semi-bikkeltijd altijd lotgenoten zitten.quote:Op zondag 5 december 2004 03:43 schreef Ole het volgende:
Mijn backspace-toets maakt ook overuren nu hoor!![]()
Dat is precies wat ik net een beetje probeerde te zeggen.quote:Op zondag 5 december 2004 03:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Het is zo heerlijk fijn dat er in semi-bikkeltijd altijd lotgenoten zitten.
Dat bevestigt eens te meer mijn stelling.quote:Op zondag 5 december 2004 03:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik net een beetje probeerde te zeggen.
quote:Op zondag 5 december 2004 03:45 schreef thaleia het volgende:
Ik eet nu trouwens pindarotsjes
Dagwaarde, die heb ik al lang niet meer gezien.quote:Op zondag 5 december 2004 03:47 schreef Ole het volgende:
Heeeeeerlijk Tijn....
lekker thuis achter je peeceetje....
nu al heel gezellie,,, wie weet wat nog gaat komen![]()
ik denk aan een Hobje, een stranger, een cora, een yvonne, een cynix, een dagwaarde, een croupouque.. etc etc.. ) maar zonder hun lukt het ook wel!!!![]()
![]()
(hiervoor heb ik wel een dreadneger gedist jah... so this better be good)
maar blijf scherp..quote:Op zondag 5 december 2004 03:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Het is zo heerlijk fijn dat er in semi-bikkeltijd altijd lotgenoten zitten.
mijn lijstje was ook nog niet compleet hoorquote:Op zondag 5 december 2004 03:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dagwaarde, die heb ik al lang niet meer gezien.
Ik denk trouwens aan een Lamon, een Broer en een Keeper.
Ja he!!! en Markster, het gerucht gaat dat ie vrijgezel is!!quote:
quote:
Dat kan ik min of meer bevestigen.quote:Op zondag 5 december 2004 03:52 schreef Ole het volgende:
[..]
Ja he!!! en Markster, het gerucht gaat dat ie vrijgezel is!!![]()
![]()
daar bedoelde ik deze post mee dus...quote:Op zondag 5 december 2004 03:52 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..].
Ik vond jou vroeger een hele stomme user, maar dat is op een bepaald moment wel verdwenen. Het kan natuurlijk zo zijn dat er nou zo veel nog veel stommere users zijn dat jij wel weer meevalt, maar ik weet het niet. Hoe dan ook, je bent nu wel okay.
Waar gaaaaaaaaaaaat het over. En, belangrijker, hoe versier ik er vrouwen mee?quote:
quote:Op zondag 5 december 2004 03:54 schreef Tijn het volgende:
Mensen, het was me een waar genoegen. Ik ga slapen. Weltrusten en tot de volgende keer.
1) heb ik inmiddels beantwoordquote:Op zondag 5 december 2004 03:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Waar gaaaaaaaaaaaat het over. En, belangrijker, hoe versier ik er vrouwen mee?
Nou ja, het is heel tweezijdig, want aan de ene kant wil ik helemaal geen relatie, maar aan de andere kant wil ik wel graag heel veel vrouwen die in de rij voor me staan en zeggen dat ik zo geweldig ben.quote:Op zondag 5 december 2004 03:57 schreef Ole het volgende:
[..]
1) heb ik inmiddels beantwoord
2) Hmmmmmm... geen idee!![]()
die vrouw die komt vanzelf, daar moet je niet bij nadenken...
Of ben ik nu teveel R&P ???![]()
quote:Op zondag 5 december 2004 03:52 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..].
Ik vond jou vroeger een hele stomme user, maar dat is op een bepaald moment wel verdwenen. Het kan natuurlijk zo zijn dat er nou zo veel nog veel stommere users zijn dat jij wel weer meevalt, maar ik weet het niet. Hoe dan ook, je bent nu wel okay.
quote:Op zondag 5 december 2004 04:03 schreef thaleia het volgende:
Ik ook, IR! Maar ik kon ook bekant etc.
Misschien moet je je er maar bij neerleggen dat je vooral in de smaak valt bij eh, de wat rijpere vrouw
Zou eventueel misschien gekund hebben ooit....quote:Op zondag 5 december 2004 04:05 schreef thaleia het volgende:
Of man
Toch bedankt.quote:Op zondag 5 december 2004 04:02 schreef milagro het volgende:
Ik vind je geweldig, I.R.en waar is die rij?
maar ja ik kon bekant je moeder zijn, dus daar heb je ook niets aan.
Sorry
Oh, ik moet wel zeggen dat 'best okay' uit mijn mond een enorm compliment is.quote:Op zondag 5 december 2004 04:02 schreef Markster het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik dacht vroeger, "yo laat ik eens lekker alles verstieren hier" totdat ik het hier daadwerkelijk naar me zin kreeg, en me wilde gedragen. Zodoende [afbeelding]
ik ben van 1962quote:Op zondag 5 december 2004 04:03 schreef Ole het volgende:
Milagro heeft haar geboortedatum niet in haar prof.. OK..
\Ik vermoed dat voor mij ongeveer hetzelfde geldt...
Ik iek ookquote:Op zondag 5 december 2004 04:07 schreef Tijn het volgende:
Bij "rijpe vrouwen" denk ik altijd gelijk aan een sekslijn.
Eert says:quote:Op zondag 5 december 2004 04:03 schreef thaleia het volgende:
Ik ook, IR! Maar ik kon ook bekant etc.
Misschien moet je je er maar bij neerleggen dat je vooral in de smaak valt bij eh, de wat rijpere vrouw
Ik ben je dan ook uitermate dankbaar, want weetje, ik hoor dat niet vaak.quote:Op zondag 5 december 2004 04:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Oh, ik moet wel zeggen dat 'best okay' uit mijn mond een enorm compliment is.
Mijn geboortejaar is geen geheim.. maar scheelt niet zo heel veel hoor, ik ben van 1969...quote:Op zondag 5 december 2004 04:09 schreef milagro het volgende:
[..]
ik ben van 1962
wat geldt voor jou ook?
ben je ook zo oud, of ga ik je ook geweldig vinden?
Nou.. ik heb me op m'n verjaardag vergrepen aan een man, maar dat was meer een onderdeel van een weddenschap. Voorlopig ben ik toch meer van de vrouwen.quote:Op zondag 5 december 2004 04:07 schreef Ole het volgende:
Maar... ik zie IR nog niet zo snel met een man... Maar wat niet is kan nog komen uiteraard![]()
![]()
Pfweeeehhhhhwwww.. gelukkig maar..quote:Op zondag 5 december 2004 04:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou.. ik heb me op m'n verjaardag vergrepen aan een man, maar dat was meer een onderdeel van een weddenschap. Voorlopig ben ik toch meer van de vrouwen.
*kuchquote:Op zondag 5 december 2004 04:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vind 1983 trouwens ook niet meer zo jong, mensen, want 21 klinkt bijna als 30. Voor mijn gevoel dan.
Nou, mijn moeder heeft de 50 al bereikt, dus wat mij betreft moet dat 'bekant' er toch nog wel bij.quote:
Oh dat vind ik juist helemaal niet. 29 klinkt zelfs nog veel jonger dan 30. En 29 klinkt op zijn (haar?) beurt ook weerl veeeeel ouder dan 21.quote:Op zondag 5 december 2004 04:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vind 1983 trouwens ook niet meer zo jong, mensen, want 21 klinkt bijna als 30. Voor mijn gevoel dan.
Misschien ben jij doordat je al wat langer 21 bent al wat gewend aan dat getal, maar voor mijn gevoel is '21' eigenlijk net zoiets als '65' of '89'quote:Op zondag 5 december 2004 04:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh dat vind ik juist helemaal niet. 29 klinkt zelfs nog veel jonger dan 30. En 29 klinkt op zijn (haar?) beurt ook weerl veeeeel ouder dan 21.
Dat vind ik voor alles boven de 30.quote:Op zondag 5 december 2004 04:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Misschien ben jij doordat je al wat langer 21 bent al wat gewend aan dat getal, maar voor mijn gevoel is '21' eigenlijk net zoiets als '65' of '89'
Wacht jij maarquote:Op zondag 5 december 2004 04:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat vind ik voor alles boven de 30.
Nee hoor, Mike! En de rest!
Whehehehe, toch wel
Gelukkig is bij mannen het ouderdomsproces precies omgekeerd evenredig aan die van vrouwen.quote:Op zondag 5 december 2004 04:21 schreef Ole het volgende:
[..]
Wacht jij maar![]()
![]()
je houdt het niet tegen hoor.. 'gister' was ik ook nog 21![]()
![]()
![]()
Dat schept een band.quote:Op zondag 5 december 2004 04:19 schreef thaleia het volgende:
Ik vind 1983 een prachtig jaar
Is hij pas 21!quote:
Tijn is ook 21 hoor, dus niet in z'n quasi-alwetende houding trappen!quote:Op zondag 5 december 2004 04:24 schreef milagro het volgende:
[..]
Is hij pas 21!
Dat wist ik niet
Okay, bekant mag weg
dat vind ik ook niet eerlijk... Mannen worden vaak alleen maar knapper, en bovendien kunnen mannen tot hun 90ste kindjes maken....quote:Op zondag 5 december 2004 04:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gelukkig is bij mannen het ouderdomsproces precies omgekeerd evenredig aan die van vrouwen.
Althans, daar zet ik alles op in.
He, ik probeerde het nou net zo goed geheim te houden.quote:Op zondag 5 december 2004 04:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Tijn is ook 21 hoor, dus niet in z'n quasi-alwetende houding trappen!
Ha! Ik om 10 uur! Ik kan uitslapen!quote:Op zondag 5 december 2004 04:28 schreef thaleia het volgende:
Ik heb daarnet de wekker gezet op kwart voor tien.
Dat wist ik dan weer wel, althans ik gaf hem niet meer dan dat.quote:Op zondag 5 december 2004 04:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Tijn is ook 21 hoor, dus niet in z'n quasi-alwetende houding trappen!
Ik heb afgesproken met mijn gezelschap van vanavond dat ik tussen 11 en 12 koffie kom drinken. En daar word ik ook niet heel blij van.quote:Op zondag 5 december 2004 04:28 schreef thaleia het volgende:
Ik heb daarnet de wekker gezet op kwart voor tien.
Op het nippertje hoor.quote:Op zondag 5 december 2004 04:28 schreef milagro het volgende:
[..]
En dan komt 'bekant' toch wel om de hoek kijken
quote:Op zondag 5 december 2004 04:28 schreef Tijn het volgende:
Ha! Ik om 10 uur! Ik kan uitslapen!
Deal.quote:Op zondag 5 december 2004 04:29 schreef thaleia het volgende:
[..]
Dan ga ik nu naar bed, en mag jij over een kwartiertje
Dat is waar. Maar goed, ik ben van plan om geestelijk nog heel veel te gaan groeien in die 4 jaar. En wellicht lukt het me zelfs om af te studeren.quote:Op zondag 5 december 2004 04:28 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat wist ik dan weer wel, althans ik gaf hem niet meer dan dat.
Jou daarentegen had ik op 25 geraamd
En dan komt 'bekant' toch wel om de hoek kijken
Ja, ik geef toe dat je wellicht wat imposanter over komt, maar jij bent toch een HBO'er he.quote:Op zondag 5 december 2004 04:31 schreef Tijn het volgende:
Ik ben trouwens wel diep gekwetst door milagro's opmerking zeg.
Zeker omdat ik echt way meer baardgroei heb dan IR.
Ja maar ik weet niet hoe jij eruit ziet, en van IR weet ik dat welquote:Op zondag 5 december 2004 04:31 schreef Tijn het volgende:
Ik ben trouwens wel diep gekwetst door milagro's opmerking zeg.
Zeker omdat ik echt way meer baardgroei heb dan IR.
Bah, wie heeft er nu weer gelekt?quote:Op zondag 5 december 2004 04:33 schreef milagro het volgende:
[..]
Ja maar ik weet niet hoe jij eruit ziet, en van IR weet ik dat wel
Ik herinner me iets van Gellartvquote:Op zondag 5 december 2004 04:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Bah, wie heeft er nu weer gelekt?
Hou je bek nou maar, anders sla ik je nog in elkaar, mannetje.quote:Op zondag 5 december 2004 04:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, ik geef toe dat je wellicht wat imposanter over komt, maar jij bent toch een HBO'er he.
Oja, dat. Dat blijft een van de leukste dingen die ik met Fok! heb gedaan (hoewel ik vrij dronken was doordat GB mij een hele fles coebergh had gevoerd).quote:
Moet jij eens opletten als ik een pak aan trekquote:Op maandag 6 december 2004 01:07 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nee Tijn, dat kan je niet.
Ik zie dan meteen voor me hoe jij een pak melk aantrekt. Maar goed, ik spoor ook niet helemaal.quote:Op maandag 6 december 2004 01:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Moet jij eens opletten als ik een pak aan trek
Je lijkt weer meer aanwezig te zijn op Fok!, qua posts, I.R.Baboon.quote:Op maandag 6 december 2004 01:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hallo Arcee.
Jouw postfrequentie is ten opzichte van vorig jaar ook flink toegenomen.quote:Op maandag 6 december 2004 01:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je lijkt weer meer aanwezig te zijn op Fok!, qua posts, I.R.Baboon.
Volgens mij ben ik m'n totaal van vorig jaar inmiddels wel gepasseerd, ja.quote:Op maandag 6 december 2004 01:18 schreef Mike het volgende:
Jouw postfrequentie is ten opzichte van vorig jaar ook flink toegenomen.
Ja, dat klopt, ik moet namelijk weer tentamens leren.quote:Op maandag 6 december 2004 01:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je lijkt weer meer aanwezig te zijn op Fok!, qua posts, I.R.Baboon.
Uiteraard telt even veel zwaarder dan deelbaar door 5.quote:Op maandag 6 december 2004 01:21 schreef Seborik het volgende:
Ga je volgend jaar wel posten, Arcee? Telt even/oneven zwaarder dan deelbaar door 5?
Ik natuurlijk sowieso niet. Als ik toch geen kamer bij je krijg, heeft slijmen ook geen zin.quote:Op maandag 6 december 2004 01:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dito vraag aan seborik, tijn en mike natuurlijk.
Je moet toch niet mijn adres invullen?quote:Op maandag 6 december 2004 01:23 schreef Seborik het volgende:
Ik drukte net op de link, maar toen kwam ik bij een walgelijke site waar je je naam en adres in moest vullen en toen bedacht ik me, dat jij al gestemd had en dat adres dus onbruikbaar is geworden.
Done.quote:Op maandag 6 december 2004 01:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Je moet nog wel een onderdak hebben met oud en nieuw, besef dat goed.quote:Op maandag 6 december 2004 01:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik natuurlijk sowieso niet. Als ik toch geen kamer bij je krijg, heeft slijmen ook geen zin.
Ik lieg wel dat ik gestemd heb.quote:Op maandag 6 december 2004 01:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Je moet nog wel een onderdak hebben met oud en nieuw, besef dat goed.
Nee, maar vind ik wel een uitstekende keuze.quote:Op maandag 6 december 2004 01:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, dat klopt, ik moet namelijk weer tentamens leren.
En oh, heb je al gestemd op de dichter des vaderlands? *wijst naar sig*
Met kleine letters?quote:Op maandag 6 december 2004 01:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Godverdomme, nog een bevestigingsmailtje ook. Ik wilde jouw adres invoeren, omdat ik de kamer wel krijg als geweldig wereldbewuste Nederlander met kennis van schrijversplaatjes op Ebay.quote:Op maandag 6 december 2004 01:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Je moet toch niet mijn adres invullen?
En Drs P gaat voor op privacy.
quote:U moet nog uw adres invullen...
Je kunt niet anders dan van die jongen houden.quote:[01:37:56] <IR|staatvannarcose> wie wil je de grafkanker wensen, sebbo?
sopwwy I.R.!!!!quote:Op vrijdag 10 december 2004 02:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bahahaahah, welterusten.
Nah, zeikerd.quote:Op zaterdag 11 december 2004 03:05 schreef popolon het volgende:
Komt zij ook nog eens aankakken
Nou, tja, olé, enzo.
Truste, en daar hou ik je aan.quote:Op zaterdag 11 december 2004 03:09 schreef shmoopy het volgende:
En Baboonski, het viel niet mee, maar ik ben er weer.
Nu nie meer natuuk, want nu ga ik slapen.
I'll be back.
Ach man, je hebt zelf een rare muts op.quote:Op zaterdag 11 december 2004 03:09 schreef popolon het volgende:
wat zie je er lelijk uit met die muts, muts.
quote:Op zaterdag 11 december 2004 03:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Truste, en daar hou ik je aan.
helleuh, ik heb wel alcohol opquote:Op zondag 12 december 2004 02:05 schreef Ole het volgende:
OMG!!!semi bikkelen zonder ook maar een druppel alcohol...
Hello!!![]()
![]()
Je moet in deze reeks wat geduld hebben.quote:Op zondag 12 december 2004 03:56 schreef Boschjesman het volgende:
[..]
Ben ik een keer extra voor dit topic opgebleven, krijg ik alleen zo'n reactie.
Ach.
En de A zit toch bijna twee toetsen af van de E.quote:
quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:44 schreef Tijn het volgende:
Oh? *Knightrider liedje fluit (wat best moeilijk is)*
Ach,. natuurlijk wel, Tijn, want ik heb hem mp3's gezonden.quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:47 schreef Tijn het volgende:
Alsof je ook maar 1 ding van 'em kent, Mike
En nu op de blokfluit?quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:47 schreef Seborik het volgende:
Vroeger speelde ik Rachmaninoff op de piano.
Papa don't preach (in de uitvoering van Huppelkutje Osbourne).quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:48 schreef Mike het volgende:
Ga eens slapen, stelletje mongolen...hebben jullie wel gezien hoe laat het is?
Ik denk dat nog een Seinfeld wel moet kunnenquote:Op vrijdag 17 december 2004 01:48 schreef Mike het volgende:
hebben jullie wel gezien hoe laat het is?
Ach, de avonden ligt bij m/n ouders, dus die zie ik pas de 24e, en daarnaast kan ik me nog een passage herinneren waarin Frits vertelt dat hij wel veel gedronken heeft, maar niet té veel. En uiteindelijk vraagt ie vergevnig aan maria. Dat moet ik ook kunnen proberen. Is meteen goed, inlevingstechnisch.quote:Op woensdag 22 december 2004 03:22 schreef corc het volgende:
Maar baboon! Je moet om 5:45 weer opstaan! Hoe kun je het zo laat maken! Als je meer op tijd weer wakker bent!
Ik ga 't bikkel topic zoeken.quote:Op woensdag 22 december 2004 03:59 schreef corc het volgende:
Als je maar weet dat ik je in de gaten houd. (insert "niet onopgemerkt gebleven" grapje)
Dronken Frits:
"weet je wat het is, als ik veel gedronken heb klapwiek ik wel, maar ik kom niet van de grond"
Ik hoorde dat je nu ook de sleutel niet had. Dat is natuurlijk *wel* echt ergquote:Op vrijdag 24 december 2004 04:41 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo. Dat was deel 3 van mijn biertrilogie. Was gezelllig, maar weer met mij ex gezoend. Dat si nooitgoed.
Jeetje wat een avontuur Tijn!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 02:55 schreef Tijn het volgende:
Ja Identity is eeeeeng!!!!!
Ik heb 'em afgelopen zomer midden in de nacht in een hotel (!!!!) gekeken en halverwege de film, net toen het eng werd, stopte iemand een pizzafolder tussen de deur door. Ik schrok me echt dood!!!!!
Ik vind de snelheid niet zo'n probleem. Meer de inhoud.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 03:25 schreef Stranger het volgende:
Sinds ik vannacht de oude layout weer heb ingesteld, voel ik me weer ontzettend aangetrokken om te reageren. Maar zo lang het alleen 's nachts te doen is qua snelheid, zit een comeback er neit in.
Nou ja, dat soort gesprekken zijn de weergave van mijn leven. Dus eigenlijk suggereer je dat mijn leven niet de moeite waard is.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:24 schreef broer het volgende:
Aha! Dát soort gesprekken zijn de reden dat ik me niet op IRC begeef.
Sorry. Dat deed ik niet expres. Ik zou niemand ooit willens en wetens confronteren met zijn eigen tekortkomingen.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:28 schreef I.R.Baboon:
Dat is toch vrij confronterend hoor, broer.
Wat waren dat toch mooie tijden.quote:Provo
Na de Tweede Wereldoorlog brak er een periode aan van grote economische groei, en de Nederlandse welvaart nam werd al groter. Begin jaren zestig kwam er voor het eerst serieus protest tegen de samenleving zoals die zich ontwikkeld had. Deze acties vonden plaats in Amsterdam. Initiatiefnemers waren vertegenwoordigers van een nieuwe generatie. Eerst Robert Jan Grootveld en later ook Roel van Duijn. Robert Jan Grootveld, die al vanaf 1961 actie voerde tegen de tabaksindustrie, kreeg al meer jongeren achter zich. Rond 1964 ontstonden er zogenaamde Happenings, bijeenkomsten waarbij jongeren zich op zaterdagnacht bij het standbeeld het Lieverdje op het Spui verzamelden . Deze happenings werden al populairder. In 1965 werd door een criminoloog de term Provo bedacht voor deze jongeren, afkomstig van het woord ‘ provoceren’. Deze term namen werd door Roel van Duijn overgenomen, die bezig was een anarchistisch tijdschrift op te richten. Op 25 mei 1965 was het zo ver, en werd door middel van een pamflet het tijdschrift ‘Provo’ aangekondigd. Dit moest een jongerentijdschrift ter vernieuwing van het anarchisme worden. Al snel kwamen er contacten tussen Grootveld en van Duijn en de Provo’s gingen al snel ook naar de happenings van Grootveld toe. Binnen een paar maanden verwerden de happenings tot verslagen met de politie, die zich nogal autistisch opstelde en in veel dingen een aanleiding zag om hardhandig in te grijpen . Het voorgenomen huwelijk van Prinses Beatrix met Claus von Ambsberg was een volgende gebeurtenis waar Provo zich tegen verzette, allereerst omdat ze sowieso tegen het koningshuis waren, en bovendien omdat Claus een Duitser was die in de oorlog in de Wehrmacht had gediend. Naarmate het koninklijke huwelijk dichterbij kwam werd de politie al zenuwachtiger. Provo had aangekondigd met acties te komen en er waren geruchten dat men LSD in het drinkwater van de politiepaarden wilde gooien. Uiteindelijk bleef de schade beperkt tot wat rookbommen en een losgelaten kip, maar die beelden gingen desondanks de hele wereld over. De beelden van het hardhandige politieoptreden daarentegen niet.
Een week later verscheen er een fototentoonstelling over het optreden van de politie tijdens het huwelijk. Veel Nederlanders waren geschokt, en burgemeester Van Hall deed bij Mies Bouwman een oproep waarbij hij het politieoptreden goedpraatte, maar verloor daar veel goodwill bij het publiek mee.
Ondertussen was Provo door haar acties in bijna heel Nederland bekend en ontstonden er ook vele Provo-achtige bewegingen in andere plekken in Nederland, die meestal maar een erg korte periode actief waren. Bij de gemeenteraadsverkiezingen van Amsterdam in juni 1966 besluit Provo om mee te doen , en slaagt het er in om een zetel te veroveren. Men neemt zich voor om die zetel ieder jaar door iemand anders te laten bekleden.
In Amsterdam gaat de opschudding ondertussen door, en in diezelfde maand ontstaat er een bouwvakkersopstand waarbij een van de bouwvakkers overlijdt. De politie wordt daarvoor verantwoordelijk gehouden , en uiteindelijk wordt het gebouw van de Telegraaf bestormd, aangezien de Telegraaf met haar berichtgeving altijd de kant van de politie had gekozen bij conflicten. Na enige dagen vechten, waarbij ook provo’s aan de kant van de bouwvakkers meevochten, wordt de rust moeizaam weer hersteld. De hoofdcommissaris van politie krijgt eervol ontslag.
In de rest van 1966 gaat Provo door met demonstreren, met name tegen Vietnam, maar in het najaar wordt het protest minder talrijk. In februari 1967 krijgt de Provo-raadszetel een nieuwe vertegenwoordiger, Luud Schimmelpennink, die het Witte Fietsenplan probeert te promoten. Het Witte Fietsenplan was een plan om de autodruk in het centrum te verminderen door de gemeente 3000 fietsen neer te laten zetten in het centrum die voor iedereen te gebruiken waren, zolang ze maar achtergelaten werden op de plaats van bestemming. Net als tientallen andere Provo plannen krijgt ook dit plan geen meerderheid achter zich.
In april 1967 wordt eerst een provo-boot vernield door jongeren die rondhingen in de omgeving van het Centraal Station en enige dagen later worden provo’s afgetuigd door een groep langskomende mariniers. De Telegraaf juicht, maar minister-president De Jong is not amused en maakt burgemeester Van Hall duidelijk dat het afgelopen moet zijn met de ordeverstoringen in Amsterdam. Als enige dagen later ook nog eens een rapport verschijnt waarin het beleid van de burgemeester rondom de rellen van 1966 met de grond gelijk wordt gemaakt is het te veel. Van Hall krijgt op 13 mei 1967 eervol ontslag.
Twee dagen later, op 15 mei 1967, wordt Provo opgeheven. Het vindt dat haar doel bereikt is en dat er niets meer te provoceren valt. Daarnaast hebben ze meer dan genoeg media-aandacht gehad en zijn de standpunten duidelijk gemaakt.
De zetel die Provo in ’66 verkregen had in de gemeenteraad wordt wel aangehouden en volgens afspraak wordt die jaarlijks gerouleerd. In 1969 komt Roel van Duyn op die zetel en begint daar al gedachtegoed uit te dragen dat veel beter bij een nieuwe stroming, de Kabouters, past.
Mooi.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo, de eerste paragraaf is voor vanavond weer even af, en daar ga ik morgen pas weer kritiek op leveren.
[..]
Wat waren dat toch mooie tijden..
Dat wordt vast niet beter als hij ziet hoe ik elke 2 zinnen switch tussen verleden en tegenwoordige tijd.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:39 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Mooi.
Ik mail het even naar mn vader, dat was zo'n Provo.
En kijk hoe hij geëindigd is, in- en intreurig..
Dat was mijn enige doel.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo, ik heb onderhuids ook weer even bijgelezen.
Toch heeft de gevestigde orde hier moeten toegeven aan de jeugd met haar verfrissende ideeën.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo, de eerste paragraaf is voor vanavond weer even af, en daar ga ik morgen pas weer kritiek op leveren.
[..]
Wat waren dat toch mooie tijden..
Wat betreft breuls.log heb je overigens helemaal gelijk.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:42 schreef broer het volgende:
[..]
Dat was mijn enige doel.
Dank. Kan ik nu gaan slapen.
Ach, de echte provo switcht in gedachten elke twee minuten tussen die goeie ouwe tijd en nu.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
hoe ik elke 2 zinnen switch tussen verleden en tegenwoordige tijd.
Ach, in mijn conclusie (die ik nog ga schrijven) wil ik zeggen dat het een beetje tweeslachtig is. Zowel provo als de kabouters zijn heel snel gekomen en weer ten onder gegaan, maar er is wel een soort van 'awareness' gecreëerd, en de kabouters hebben toch het fundament gelegd voor groene partijen in Nederland.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:42 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Toch heeft de gevestigde orde hier moeten toegeven aan de jeugd met haar verfrissende ideeën.
Weet ik.quote:Op zondag 9 januari 2005 02:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wat betreft breuls.log heb je overigens helemaal gelijk.
Het zijn er meerdere?quote:Op maandag 10 januari 2005 02:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hallo.
Ik werk nog steeds aan mijnpapers
.
Jazeker, Tijn.quote:
Nee Tijn, dat wel.quote:Tering, IR... zeker weinig van het schaatsen mee gekregen?
6 decemberquote:
Wat goed Herald, wat goed!quote:Op maandag 10 januari 2005 02:52 schreef Herald het volgende:
zo'n 21 uur geleden
Gelukkig nieuwjaar Tijn!quote:Op maandag 10 januari 2005 02:56 schreef Tijn het volgende:
Gelukkig nieuwjaar nog
Het mag eigenlijk niet meer, maar ik doe het toch
Zo ben ik
Goed punt.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 01:03 schreef Stranger het volgende:
Keeper, vergeet jij ook niet weer eens een keer hier te komen.
Ik heb zijn aandacht nog proberen te trekken door dit topic nog omhoog te schoppen in zijn at.quote:
Nobel. Hij post trouwens wel in de Informele UvA Meeting Slowchat, maar eigenlijk zijn Keeper, Terabyte en ik de enigen die daar posten, en dat is nu al 2,5 jaar zo.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 01:08 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik heb zijn aandacht nog proberen te trekken door dit topic nog omhoog te schoppen in zijn at.
Enquote:Op dinsdag 11 januari 2005 01:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nobel. Hij post trouwens wel in de Informele UvA Meeting Slowchat, maar eigenlijk zijn Keeper, Terabyte en ik de enigen die daar posten, en dat is nu al 2,5 jaar zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |