quote:
Op maandag 13 december 2004 20:21 schreef Peter-de-Grote het volgende:@Sidekick,
nog bedankt voor het sluiten van mijn zojuist geopende topic voordat ik de kans heb om op reacties in te gaan.
jouw bewering dat het nergens over ging is een zuivere leugen ik quote mezelf : DIT SCHRIJVEN BEDOELD ALS [ PAMFLET ] MET ALS DOEL DE MUURVAST ZITTENDE MULTI CULTURELE DISCUSSIE OP EEN ANDER NIVEAU TE HEROPENEN.
VERDER HEEFT HET TOT DOEL ZOVEEL MOGELIJK REACTIES LOS TE MAKEN.
Mijnheer Peter de Grote.
Ik heb me eens aan uw topic gewaagd om te bezien wat uw doel kon zijn. Daarbij werd ik wat gehinderd door vragen die uw woorden bij mij opriepen.
Een indruk uit uw bloemrijke 'herderlijk' schrijven ontstond als zou u iedere islamiet dezelfde minder positieve bedoelingen toeschrijven. Gezien individuen van elkaar verschillen, individuele intenties van elkaar verschillen, individuele meningen van elkaar verschillen, individuele kansen van elkaar veschillen en individuele levenslopen van elkaar verschillen komt het mij voor dat ik u mogelijk misbegrepen heb in de door u geformuleerde bewustmaking. Wellicht beoogde u slechts te waarschuwen tegen een gedogen of goedpraten van gebruik van geweld als een mening of strofe iemand niet aanstaat?
U kunt met uw 'aanklacht' zowel gelijk als ongelijk hebben als u zich niet nader nuanceert en uw klacht niet nader specificeert opdat verificatie en daarmee een daadwerkelijke discussie over cases rondom migratie (naar Nederland) en haar neveneffecten mogelijk wordt. Zonder nadere specificering valt er eigenlijk nergens op te reageren.
Nog enkele vragen zitten mij wat in de weg bij het verstaan van wat u mogelijk in uw topic beoogde:
Waarom zou iedere islamitische gelovige zich agressief profeet van de eigen mening betonen?
Waarom zouden niet diverse nieuwkomers zich in de praktijk weinig gelegen laten liggen aan een streng islamitische levensloop?
Waarom zouden diverse nieuwkomers niet in de gaten krijgen wat er te verliezen zou zijn als zij een soortgelijke sociaal-politieke setting als in hun land van herkomst (of het land van hun culturele wortels) zouden nastreven?
Ik ben me ervan bewust dat ik u daarbij de bedoeling toeschrijf maatschappelijke misstanden op de topicagenda te zetten doch daarbij (mogelijk onbedoeld) gebruik te maken van een bulldozer waarmee u wel zeer regireus over verschillen tussen individuen heenwalst.
Welnu, indien ik de indruk heb dat er een bulldozer recht op mij afkomt rest mij weinig dan uitwijken. Als deze me lijkt te achtervolgen zal ik rennen en zien dat ik de bestuurder ervan kan uitschakelen voordat deze mij schade doet. Iets soortgelijks kan u bij het sluiten van uw topic zijn overkomen. Wellicht ontstond bij een ander een soortgelijke indruk.
In dat geval bereikt u uw doel niet. Voor mijn gemak schrijf ik u even toe: Het op de agenda zetten van maatschappelijke misstanden. Het stellen van vraagstekens bij dergelijke lange tenen dat een enkeling opgejut door een donderpreek van zijn voorganger, zelfs gebruik van geweld niet schuwt. Het vragen om een maatschappelijke pas op de plaats omdat multucultuur zo nu en dan kan leiden tot multicumulatie van achterstandsproblematiek.
Als u andere omgangsvormen zou willen bepleiten, verdient het naar mijn idee een aanbeveling om deze, door middel van de nodige nuancering, zelf uit te dragen. Daarmee biedt u mensen zicht op hoe het ook zou kunnen. Biedt u uw toehoorders een plaatje dat hen kan inspireren tot een soortgelijk daadje uit uw praatje.
Misschien kan er op een of andere manier een herkensing plaatsvinden waarbij u oog voor de nodige nuancering uitdraagt zodat er veilig gediscussieerd kan worden over hetgeen u zorg baart?
[ Bericht 0% gewijzigd door Bela op 14-12-2004 09:15:38 ]
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?