abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 december 2004 @ 19:41:49 #1
73808 EvilCole
zo niet, dan toch!
pi_23721132
quote:
Op donderdag 2 december 2004 16:18 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Is zeker het geval .

Geef alleen nog eens wat meer specs, dan kunnen we misschien al voorspellen aan welke kant van het prijsspectrum je uitkomt.

Wil je dus een enorm zoombereik of zoek je het meer aan de groothoekkant Wat voor kaartjes wil je gaan gebruiken en nog veel meer vraagtekens. Hoe meer je invult hoe eenduidiger het advies gaat worden.

Ik zoek het niet echt in de groothoek kant... mooi zoomen zou wel fijn zijn...
volgens mij is optische zoom toch beter als digitale zoom? Of niet?
Ik weet ook niet echt iets van kaartjes... je bedoelt vast zoiets als sd en flash memmory stick e.d.... dan denk ik ehh... is er verschil?
Het zou mooi zijn als er een aantal foto's zeer kort achter elkaar genomen kunnen worden... dan is het vast van belang een snel opslag type te nemen... maar welke?
"Moord is de meest extreme vorm van censuur." George Bernard Shaw (1856-1950)
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 2 december 2004 @ 21:07:15 #2
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_23723250
Qua zoom: Optisch is inderdaad beter dan digitaal wat je alleen als noodmiddel moet zien maar liever helemaal niet gebruiken

Voor compactcamera's geldt dat alle opslagmedia ongeveer even snel zijn, de aanschaf van extra snelle kaartjes is dus redelijk zinloos. Bij series wordt er in de camera gebufferd alvorens er geschreven wordt.

Wat ben je met je opnamen van plan Web of print of zo...

En ook nog vrij belangrijk, wat ga je ermee fotograferen Ik begin langzaam aan aan een Canon A-serie te denken, of gezien het budget aan een G, of natuurlijk een equivalent van een ander merk
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  donderdag 2 december 2004 @ 21:37:42 #3
73808 EvilCole
zo niet, dan toch!
pi_23724150
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:07 schreef Ouwesok het volgende:
Qua zoom: Optisch is inderdaad beter dan digitaal wat je alleen als noodmiddel moet zien maar liever helemaal niet gebruiken

Voor compactcamera's geldt dat alle opslagmedia ongeveer even snel zijn, de aanschaf van extra snelle kaartjes is dus redelijk zinloos. Bij series wordt er in de camera gebufferd alvorens er geschreven wordt.

Wat ben je met je opnamen van plan Web of print of zo...

En ook nog vrij belangrijk, wat ga je ermee fotograferen Ik begin langzaam aan aan een Canon A-serie te denken, of gezien het budget aan een G, of natuurlijk een equivalent van een ander merk

Ik denk toch dat ik eerst wat meer stil wil fotograferen... vooral digitaal opslaan en printen en wat natuurlijk zoals velen voor web gebruiken... later zou ik wel de mogelijkheid willen hebben wat snellere foto's te maken... dus snellere sluitertijd nodig... vooral lichtbalans/kleurzuiverheid lijkt mij van balang

[ Bericht 0% gewijzigd door EvilCole op 03-12-2004 13:50:28 ]
  vrijdag 3 december 2004 @ 08:22:09 #4
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_23731200
tvp
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
  vrijdag 3 december 2004 @ 14:54:52 #5
73808 EvilCole
zo niet, dan toch!
pi_23738469
iemand nog een idee voor mij?
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 3 december 2004 @ 15:07:01 #6
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_23738756
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 14:54 schreef EvilCole het volgende:
iemand nog een idee voor mij?

Kijk voor de gein eens of een Canon G5 iets voor je is. En als je meer budget ervoor over hebt is een G6 ook een optie. of een gelijkwaardige camera van een ander merk natuurlijk
  vrijdag 3 december 2004 @ 15:24:07 #7
73808 EvilCole
zo niet, dan toch!
pi_23739116
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:07 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Kijk voor de gein eens of een Canon G5 iets voor je is. En als je meer budget ervoor over hebt is een G6 ook een optie. of een gelijkwaardige camera van een ander merk natuurlijk

En is minolta wat?
Ik zou ook graag iets willen met ingebouwde flitser

[ Bericht 5% gewijzigd door EvilCole op 03-12-2004 15:30:50 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 3 december 2004 @ 15:40:40 #8
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_23739512
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:24 schreef EvilCole het volgende:

[..]

En is minolta wat?
Ik zou ook graag iets willen met ingebouwde flitser

Zoek er voor de grap eens een binnen je prijsgebied zónder ingebouwde flitser

Als je binnen de topmerken zoekt kun je je kwalitatief nauwelijks een buil vallen. Het ergste wat je overkomen kan is dat de camera niet aan jouw verwachtingen voldoet omdat er bepaalde features ontbreken of bepaalde eisen niet worden gehaald.

Dat is dan gelijk de reden waarom ik zo lang doorzeur over wat je precies allemaal met je toekomstige camera van plan bent
  vrijdag 3 december 2004 @ 15:43:24 #9
73808 EvilCole
zo niet, dan toch!
pi_23739584
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:40 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Als je binnen de topmerken zoekt kun je je kwalitatief nauwelijks een buil vallen. Het ergste wat je overkomen kan is dat de camera niet aan jouw verwachtingen voldoet omdat er bepaalde features ontbreken of bepaalde eisen niet worden gehaald.

Dat is dan gelijk de reden waarom ik zo lang doorzeur over wat je precies allemaal met je toekomstige camera van plan bent

Wat zijn de voordelen van een Minolta A1 tov Canon G5?
Op zicht lijkt mij de minolta wel goed in de hand te liggen... de canon is misschien wat eenvoudiger... of ziet er gewoon zo uiit...
  vrijdag 3 december 2004 @ 15:45:09 #10
73808 EvilCole
zo niet, dan toch!
pi_23739621
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:40 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

ik denk dat vooral goede sluitertijden van belang zijn...
pi_23764638
Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de a70 en a75? Ik zit namelijk tussen deze twee te twijfelen en wil graag weten welke er eigenlijk beter is
als mijn boterham zou mogen kiezen, koos ie voor nutella
pi_23775444
Mijn Minolta Dimage 7i is er mee opgehouden.
Mogelijk is ie wel te repareren, maar ik zit al een tijdje aan
de aanschaf van DSLR camera te denken. En dit is voor
mij de druppel om over te stappen.

Ik zit te twijfelen tussen de Canon 10D en de Nikon D100.
Ik gebruik mijn camera voor uiteenlopende doeleinden.
Van landschaps tot concertfotografie en daarnaast ben ik werkzaam
als free lance journalist voor een regionale internet-krant.

De reden voor de keuze van 1 van beide genoemde cameras is o.a.
vanwege het ruime lenzen aanbod.

Kan iemand mij de voors en tegens van beide camera's vertellen ?
Ik heb de tests op DPreview al gelezen.
Mijn Fotografie: http://www.bd-fotografie.nl
pi_23778213
Nog maar een keer dan:

Mijn moeder wil een digitale camera kopen en ze zag de Kodak CX7310 voor ¤200 bij de Dixons staan. Nu is mijn vraag dus of dat een beetje een goede camera is. Hij is alleen bedoelt om gewoon een wat foto's van dingen te maken. Zijn de foto's ook een beetje van een goede kwaliteit?

Hier staan wat specs.

Als er een andere, betere, digitale camera voor een euro of 200 te koop is hoor ik dat ook graag.
Learn the rules and break them.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 5 december 2004 @ 15:02:43 #14
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_23778509
quote:
Op zondag 5 december 2004 12:11 schreef roaddevil het volgende:
Mijn Minolta Dimage 7i is er mee opgehouden.
Mogelijk is ie wel te repareren, maar ik zit al een tijdje aan
de aanschaf van DSLR camera te denken. En dit is voor
mij de druppel om over te stappen.

Ik zit te twijfelen tussen de Canon 10D en de Nikon D100.
Ik gebruik mijn camera voor uiteenlopende doeleinden.
Van landschaps tot concertfotografie en daarnaast ben ik werkzaam
als free lance journalist voor een regionale internet-krant.

De reden voor de keuze van 1 van beide genoemde cameras is o.a.
vanwege het ruime lenzen aanbod.

Kan iemand mij de voors en tegens van beide camera's vertellen ?
Ik heb de tests op DPreview al gelezen.
Wel eens aan de Digitale Dynax gedacht Van het prijsniveau van een Nikon D100, maar met de volgende voordelen:
  • Gestabiliseerde sensor, waardoor je onder de meest belabberde omstandigheden nog scherpe plaatjes produceert
  • Look&Feel van een Dynaxen die ben je gewend
  • Bruikbaar met alle optieken die je al had

Omdat Minolta de langste history met AF-optieken heeft is het aanbod aan objectieven minstens zo groot als dat voor Canon
  • Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
      Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 5 december 2004 @ 15:09:26 #15
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_23778677
    quote:
    Op zondag 5 december 2004 14:48 schreef Elocyp het volgende:
    Nog maar een keer dan:

Mijn moeder wil een digitale camera kopen en ze zag de Kodak CX7310 voor ¤200 bij de Dixons staan. Nu is mijn vraag dus of dat een beetje een goede camera is. Hij is alleen bedoelt om gewoon een wat foto's van dingen te maken. Zijn de foto's ook een beetje van een goede kwaliteit?

Hier staan wat specs.

Als er een andere, betere, digitale camera voor een euro of 200 te koop is hoor ik dat ook graag.
    Met welke camera's dan ook, in de meeste gevallen fotografeer je dingen .

Wat je bij deze Kodak al heel snel gaat missen is optische zoom. Binnen het gestelde budget zou ik eerder aankloppen bij de A-serie van Canon die kwalitatief dik in orde is en voor zijn geld enorm veel features biedt, en toch zo simpel bedient als een tube tandpasta.
    Begin voor de aardigheid eens te kijken naar een Canon A75 die voor een euro of 180 van de hand gaat. Reken bij die prijs nog wel wat voor een goed setje accu's en een fatsoenlijke CompactFlash-card.
    pi_23778694
    Iemand die digitale dynax al vast gehad? Bij mij in de buurt hebben ze 'm nog niet... :-(
      Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 5 december 2004 @ 15:19:57 #17
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_23778857
    quote:
    Op zondag 5 december 2004 15:10 schreef WinterNight het volgende:
    Iemand die digitale dynax al vast gehad? Bij mij in de buurt hebben ze 'm nog niet... :-(
    Ik zag hem laatst ergens in een folder verschijnen. Voor ik hem vasthou moet ie eerst een jaar of tien uit produktie zijn
    pi_23797257
    quote:
    Op zondag 5 december 2004 15:02 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Wel eens aan de Digitale Dynax gedacht Van het prijsniveau van een Nikon D100, maar met de volgende voordelen:
  • Gestabiliseerde sensor, waardoor je onder de meest belabberde omstandigheden nog scherpe plaatjes produceert
  • Look&Feel van een Dynaxen die ben je gewend
  • Bruikbaar met alle optieken die je al had

Omdat Minolta de langste history met AF-optieken heeft is het aanbod aan objectieven minstens zo groot als dat voor Canon
  • De Dimage heeft een vast lens, dus lenzen moet ik toch los gaan kopen bij een nieuwe camera.
    Daarnaast ligt de prijs van een Dynax nog best wel een stukje hoger. Ik zag op de site van Canon ook lenzen staan met een beeldstabilisator. Heb alleen geen idee wat voor prijskaartje daar aan hangt. En als laatste wil ik aangeven dat ik het eigenlijk wel een beetje gehad heb met Minolta. Eerst een 2330, welke alles véél te donker op de gevoelige plaat zette, en nu een nog geen anderhalf jaar oude Dimage 7i welke er spontaan mee ophoudt.
    Mijn Fotografie: http://www.bd-fotografie.nl
    pi_23855549
    Ik wil graag een digitale camera kopen en wil er rond de 150 euro voor uitgeven. Wat is een aanrader? Het moet een beetje makkelijk te bedienen zijn en aardige kwaliteit fotos kunnen maken (ook bij minder licht enz). Had zelf al de Sony DSC-P41 in gedachten maar weet uit ervaring dat de P71 slechte fotos maakt in het donker, iemand die weet of dat bij de P41 ook zo is?
      Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 9 december 2004 @ 15:30:27 #20
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_23855848
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 15:16 schreef Mordreth het volgende:
    Ik wil graag een digitale camera kopen en wil er rond de 150 euro voor uitgeven. Wat is een aanrader? Het moet een beetje makkelijk te bedienen zijn en aardige kwaliteit fotos kunnen maken (ook bij minder licht enz). Had zelf al de Sony DSC-P41 in gedachten maar weet uit ervaring dat de P71 slechte fotos maakt in het donker, iemand die weet of dat bij de P41 ook zo is?
    150 eur zit momenteel een tikkie onder de kritieke grens voor een goeie camera. Die ligt momenteel ergens tussen de 200 en 250, exclusief accu's en extra geheugen.

Binnen dat budget zijn er ineens een heleboel goeie camera's leverbaar, met wat mij betreft de Canonn A-serie als absolute aanrader.
    pi_23856169
    Ik heb sinds 3 maanden de Sony Cybershot 5.1 megapixel met zo'n Carl Zeiss lens. De camera zelf is erg klein, lichtgewicht, neemt redelijk goeie foto's overdag, alleen 'savonds is er geen goeie plaat mee te schieten. Het bewaren van foto's gaat redelijk snel, de meegeleverde 32MB sim heb ik uitgebreid door een 128MB te kopen, dit omdat ik ook soms korte videootjes neem - gelukkig heeft Sony geen 30seconden begrenzing, wat ik best belangrijk vind. Verder wat je in je overweging zou kunnen meenemen is het feit dat boven de 4 tot 5 megapixel er geen verschil is bij het printen tot A4 formaat, hoogstens als je ingezoomd iets wil laten zien.

Dus: maak een duidelijk lijst met wat je precies met de camera gaat doen, wat je minimumeisen zijn en wat je verder "leuk maar minder belangrijk" vindt. En natuurlijk een duidelijk budget.
    pi_23857719
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 15:16 schreef Mordreth het volgende:
    Als ik op dit moment persé een digitale camera zou willen aan aanschaffen en ik heb niet meer als 150 euren te besteden, dan zou ik mijn centen bij elkaar schrapen en alle bereikbare kruidvatten langs gaan in de hoop dat ik nog ergens een Nikon coolpix 3100 te vinden is.
    Heb met dergelijke camera kort geleden op het werk een aantal foto's gemaakt en het is een leuke camera, zeker voor dat geld.
    en ook toen al had ik zelf de canon S1, die natuurlijk veel fijner is en veel meer mogelijkheden bied, maar die is ook zeker 2x zo duur
    pi_23858276
    quote:
    Op zondag 5 december 2004 15:09 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Met welke camera's dan ook, in de meeste gevallen fotografeer je dingen .

Wat je bij deze Kodak al heel snel gaat missen is optische zoom. Binnen het gestelde budget zou ik eerder aankloppen bij de A-serie van Canon die kwalitatief dik in orde is en voor zijn geld enorm veel features biedt, en toch zo simpel bedient als een tube tandpasta.
    Begin voor de aardigheid eens te kijken naar een Canon A75 die voor een euro of 180 van de hand gaat. Reken bij die prijs nog wel wat voor een goed setje accu's en een fatsoenlijke CompactFlash-card.
    Achja je snapt wat ik bedoel .
    Wat is precies die optische zoom en wat is ik eraan? Ik kwam ook de Olympus 360z tegen voor ¤199. Daar zit alleen geloof ik alleen ook geen optische zoom op. En de specs zijn weer Hier te bekijken.
      Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 9 december 2004 @ 18:42:56 #24
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_23860080
    quote:
    Op donderdag 9 december 2004 17:18 schreef Elocyp het volgende:

[..]

Achja je snapt wat ik bedoel .
    Wat is precies die optische zoom en wat is ik eraan? Ik kwam ook de Olympus 360z tegen voor ¤199. Daar zit alleen geloof ik alleen ook geen optische zoom op. En de specs zijn weer Hier te bekijken.
    Bij optische zoom is de beeldhoek van je lens instelbaar, de resolutie blijft in alle standen gelijk.

Bij digitale zoom gaat je camera simpelweg het beeld van de sensor uitvergroten, en daarmee ook eventuele fouten. Naast resolutie gaat digitale zoom dus ook ten koste van je beeldkwaliteit, en is daarom een zo goed als waardeloze feature.

Ideaal in de voordeliger camera's zijn zoomlenzen met een bereik van zo'n 3* . Meestal komen die qua beeldhoek overeen met een 35-105 voor kleinbeeld, en dat is een bereik waar je heel veel mee kunt doen .
      vrijdag 10 december 2004 @ 10:12:15 #25
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_23872937
    Ik verdenk mijn vriend ervan een digitale camera voor mij besteld te hebben. Hij had eerst een digitale camcorder besteld en liet dat een beetje doorschemeren. Toen zei ik dat ik daar niet veel mee kan en dat ik veel liever een digitale camera had (wat een ondankbare bitch ben ik toch )
    Ik had ook toevallig net de technische info van de Eos 300D uitgeprint om te laten zien. Diezelfde avond belde de miep van Wehkamp (waar hij de camcorder had besteld, als verrassing) en begon doodleuk tegen mij te vertellen over de camcorder ( ik geloofde hem eerst namelijk niet) Hij baalde als een stekker want die muts had in de computer moeten zetten dat het een kadootje voor mij was en dat ze dus naar Meneer moesten vragen. Domme doos!! Verrasing verklapt dus, maar dat geeft op zich niets want hij heeft 'm direkt geannuleerd. Maarja nu loopt hij te verkondigen dat ik niets meer ga krijgen maar ondertussen heeft hij wel aandachtig de info van de Eos zitten lezen, heb ik 'm door de Otto zien neuzen (in de fotografie afdeling) en gisteravond begon hij erover dat Sony ook digicams maakten. Ik wist dat niet dus ik ga ertegenin, maar toen liet hij me deze foto zien!

Shock!!

Ik denk dat hij nu dus deze heeft besteld voor mij.....aaaargh, ik zou helemaal gek worden als dat waar is....Maar hij zwijgt nu in alle talen, ik kan zelfs met mijn vergevorderde manipuleer en ontfutseltechnieken geen piep uit hem krijgen....
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
      vrijdag 10 december 2004 @ 10:28:07 #26
    70795 GiSH
    waiting for sun
    pi_23873122
    een collega van me gaat weg (met pensioen) nu heb ik zo wat collega's wat geld af handig gemaakt, Ik zo beetje 150 euro begroot voor een camera. (want dit wilde hij graag) Nu moet het ook een vrij simple camera zijn want hij is niet zo handig met dit soort dingen. Nu had ik mijn ogen laten vallen op de olympus 310. Is dit wat of hebben jullie betere suggesties???
    Made love to an Angel, but her wings are in the way
    pi_23877454
    Owkey, in verband met een reis naar australie over een maand ben ik van plan een nieuwe camera aan te schaffen en ik denk aan de Sony DSC-W12.

Ik zat te twijfelen tussen de canon ixus40, ixus 430 en die sony DSC-W1/W12 (W12 is W1 in het zwart + extra tas en batterijen). De redenen om voor de sony te kiezen zijn de snelheid van het toestel, kwaliteit van de fotos, handmatige instellingen van vooral sluitertijd (tot 30 seconden), het feit dat deze op AA batterijen loopt en erg lang met 1 setje doet. Al met al denk ik dat ik met die Sony dus het meeste kan. Het voordeel van de ixus40 was vooral de grootte... maar verder was ik niet enorm onder de indruk van de kwaliteit van de fotos. De ixus430 is iets kleiner dan de sony, loopt wel weer op compactflash maar voor zover ik weet wat minder handmatige instellingen, minder snel, iets mindere fotos, gaat minder lang mee.

Heeft iemand ervaring met dit toestel? Want uiteindelijk is alles bij elkaar toch zo'n 400 euro (inclusief 512 mb memorystick) en dat is een hoop geld. Vandaar dat ik gekozen heb voor een wat groter toestel met wat meer mogelijkheden.
      zaterdag 11 december 2004 @ 15:42:08 #28
    27929 piere
    doe mij maar bier
    pi_23899373
    Hey m0riidin. Ik heb net juist de ixus 40 besteld want ik vond de kwaliteit van de foto's juist erg goed. je kan ermee filmen met geluid en hij is natuurlijk superklein. De recensies die ik erover heb gelezen waren ook alleen maar lovend eigenlijk. (ik schaf hem wel aan voor vakantiekiekjes en huis- tuin- en keukengebruik). Dat ie op een accu loopt ipv batterijen vind ik eigenlijk ook geen probleem want 8 batterijen + lader is ongeveer even duur als een nieuwe (extra) accu. Daarnaast is hij ook nog eens supersnel en vind ik het gewoon een mooi dingetje. Door zijn formaat denk ik ook dat ik hem sneller mee zal nemen en daardoor meer leuke plaatjes zal schieten.
    fok you ja!
    pi_23900849
    Gisteren de digitale dynax vast gehad. Heb er vannacht niet van geslapen, zo'n mooi beest is het. Nou alleen nog ergens 1500 euro vandaan zien te halen...
      Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 december 2004 @ 17:59:53 #30
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_23902074
    quote:
    Op zaterdag 11 december 2004 17:06 schreef WinterNight het volgende:
    Gisteren de digitale dynax vast gehad. Heb er vannacht niet van geslapen, zo'n mooi beest is het. Nou alleen nog ergens 1500 euro vandaan zien te halen...
    Over een paar jaar lachen we erom . Ik kan me ook nog prijzen voor de geest halen van digtale compactcamera's die in geen verhouding stonden met de geboden waar . Momenteel zie de ondergrens van het bedrag waarvoor je een bruikbare digicompact koopt vrij gestaag dalen . Dat gaat zich voor de DSLR ook voltrekken, momenteel betaal je er veel en veel te veel voor.

Een normale prijs voor die Dynax (of een Nikon D100 of een Canon EOS20D) zou zo rond de 500 eur moeten zijn, meer waarde vertegenwoordigen ze niet, de onderste verdieping in het prijzengebouw zou zo rond de 350 eur moeten liggen.

Maar ja, we vinden die dingen met zijn allen te mooi om even en bloq de fabrikanten uit te knijpen
      zaterdag 11 december 2004 @ 18:20:27 #31
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_23902635
    Toch is het veel geld allemaal
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
      zondag 12 december 2004 @ 20:57:06 #32
    30488 coolbabe
    My little pwny
    pi_23927590
    Ik ben op zoek naar een nieuwe camera om foto`s van (voornamelijk) mijn kinderen te maken. Optische zoom vind ik erg handig, ook zou ik graag filmpjes (met geluid) kunnen maken. Ik wil de foto`s af laten drukken om in het fotoalbum te kunnen plakken.
    Ik zit te twijfelen over de fuji finepix S5500 maar misschien is dat wat de hoog gegrepen. Ik weet het niet :-/
    Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
      maandag 13 december 2004 @ 08:25:01 #33
    27929 piere
    doe mij maar bier
    pi_23930496
    kijk ook eens naar de canon ixus40 coolbabe
    fok you ja!
    pi_23931492
    Tnx voor de reactie piere... Het grote voordeel van de ixus vind ik inderdaad de grootte. Dat is een enorm pluspunt. Maar ik heb direct fotos kunnen vergelijken van de ixus 40 en sony dsc-w1 en moet zeggen dat de sony daar echt een stukje beter uitkomt. De sony schijnt ook langer dan de ixus te doen (gaan maar 2 batterijen in) met zijn batterijen en echt ook sneller te zijn dan de ixus. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat de ixus slecht zou zijn, maar de sony toch iets beter

Daarbij is 400 euro echt een hoop geld voor me, helemaal nu dus dan koop ik liever een iets forsere digicam waar ik wat meer mee kan enzo. Maar uiteindelijk koop ik ze toch maar geen van beide en probeer ik voor weinig geld een oude ixus of ixusII te scoren via internet Op die manier heb ik dan voor zo'n 100 euro een kleine cam om overal mee naar toe te nemen en koop ik later als het allemaal wat beter uitkomt wel een keer de dure versie.

Maar ja, het blijft lastig allemaal
      maandag 13 december 2004 @ 10:08:32 #35
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_23931649
    quote:
    Op zaterdag 11 december 2004 17:59 schreef Ouwesok het volgende:
    Een normale prijs voor die Dynax (of een Nikon D100 of een Canon EOS20D) zou zo rond de 500 eur moeten zijn
    Mooi gezegd, en ik ben het er helemaal mee eens, afgezien dat een F100 1500 euro kost. Waarom zou een digitale versie dan maar 1/3e van de prijs moesten kosten? OF zou de F100 ook maar 500 euro waard mogen zijn?
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      maandag 13 december 2004 @ 10:47:30 #36
    30488 coolbabe
    My little pwny
    pi_23932317
    quote:
    Op maandag 13 december 2004 08:25 schreef piere het volgende:
    kijk ook eens naar de canon ixus40 coolbabe
    Ik vind 400 euro nou net een beetje te gortig, eerlijk gezegd
    Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 december 2004 @ 13:10:21 #37
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_23939846
    quote:
    Op maandag 13 december 2004 10:47 schreef coolbabe het volgende:

[..]

Ik vind 400 euro nou net een beetje te gortig, eerlijk gezegd
    Ik weet niet wat je budget is maar op www.goedkoopste.nu staat hij voor ¤ 309.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_23939912
    Coolbabe, kijk ook eens op www.kieskeurig.nl. Daar kun je op diverse eigenschappen selecteren en zo de meest geschikte camera vinden. Ook zijn de prijzen van de vermelde webwinkels veelal lager dan in de winkel.
      maandag 13 december 2004 @ 15:05:59 #39
    27929 piere
    doe mij maar bier
    pi_23942342
    Inderdaad, de IXUS is al voor zo'n 300+ euro te krijgen. zoek met google of kijk op tweakers.net. ik heb de mijne incl verzenden voor 325. en als je denkt dat die ixus al 400 is dan zal je die sony ook wel wat goedkoper kunnen vinden. (net gekeken. 266 op pricewatch)
    fok you ja!
      maandag 13 december 2004 @ 15:19:03 #40
    79550 Ymke
    your ghost
    pi_23942626
    Is er iemand aanwezig die mij wat kan uitleggen in simpele taal?
    How I wish, how I wish you were here.
    We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
    pi_23942754
    Ja hoor, stel je vraag duidelijk met de benodigde details, dus budget, gewenst gebruik, eisen en zo, dan kan er vast iemand hier een nuttig antwoord geven.
      maandag 13 december 2004 @ 15:28:06 #42
    79550 Ymke
    your ghost
    pi_23942821
    Als je de keuze kan maken als beginnende hobbyist , waar gaat dan je keuze naar uit , naar een canon eos10D of een eos 300D en waarom?
    pi_23942938
    OK, aangezien ik de EOS10D niet zo goed ken en de EOS 300D wel, zou mijn voorkeur naar de 300 gaan. Maar allebei zijn duur, toch? En als beginnend hobbyist, wat ga je allemaal doen met je camera? Is het voor de vakantie, voor portretfotografie, of alledaagse kiekjes, ga je er lang mee om, wil je per se digitaal of juist niet, wat doe je met lenzen etc. En natuurlijk de ham-(of bief) vraag, wat is je budget? Het zijn allemaal zeur-vragen, dat weet ik, maar als je geen duidelijk antwoord hebt dan ben je niet verstandig bezig imho.
      maandag 13 december 2004 @ 15:37:27 #44
    79550 Ymke
    your ghost
    pi_23943063
    Ik heb nu een canonpowershot ben daar wel op uitgekeken en hij is kapot , Ik wil me verder gaan ontwikkelen dus een spiegelreflex , budget ligt tussen de 1000 en 1500 euro. Ik wil hem intensief gaan gebruiken , fr.oosje raade mij de eos 300D aan , dat vind ik ook wel prima maar wat is nou het verschil met die 10 D?
    pi_23943129
    Daar weet ik niet veel vanaf, je budget is in elk geval toereikend voor de 300D (beetje rondshoppen en een goeie deal kopen, wacht misschien af tot januari? Uitverkoop?). Verder lijkt het me dat je dus al het een en ander aan ervaring en zo hebt opgedaan, dus richt je eerder op de websites van Canon of zo. Google misschien? Of een brochure bij de dixons bijvoorbeeld, meestal kunnen die dan de exacte verschillen uitleggen.
    pi_23943130
    Ik vind de meerwaarde van de 10D nu niet onmiddelijk het hogere budget waard. Met een gehackte firmware op de 300D krijg je al veel features die de 10D heeft. Ik zou voor de 300D of de 20D gaan, deze laatste heeft dan voor z'n meer geld ook een betere meerwaarde.
    Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
      maandag 13 december 2004 @ 15:44:02 #47
    79550 Ymke
    your ghost
    pi_23943246
    quote:
    Op maandag 13 december 2004 15:39 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
    Ik vind de meerwaarde van de 10D nu niet onmiddelijk het hogere budget waard. Met een gehackte firmware op de 300D krijg je al veel features die de 10D heeft. Ik zou voor de 300D of de 20D gaan, deze laatste heeft dan voor z'n meer geld ook een betere meerwaarde.
    Meneer het gele teken , ik vroeg dus juist om een simpele uitleg

Misschien moet ik even wachten op iemand die alle twee de toestellen goed kent en het verschil en gemak in gebruik goed kan uitleggen

Maar iig vast bedankt
    pi_23943656
    Dit is ook geen simpele uitleg maar hier staan wel alle verschillen en gelijkenissen tussen de 10D en de 300D

http://www.dpreview.com/r(...)non_eos300d&show=all

Als ik de verschillen even snel bekijk denk ik dat het prijsverschil en de verschillen niet echt te verklaren zijn.......
      Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 13 december 2004 @ 16:12:24 #49
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_23943929
    Ik zou binnen het gestelde budget liever een EOS300D kopen met daarbij het betere glaswerk, dan alles op een 20D zetten.
    Het eindresultaat staat of valt immers bij het gebruikte objectief, en echt veel beperkingen heeft een EOS300D niet zolang je er niet hele specialistische dingen mee van plan bent.
      maandag 13 december 2004 @ 16:20:41 #50
    79550 Ymke
    your ghost
    pi_23944140
    Ouwesok en oceanonix bedankt , de keuze wordt nu al wat makkelijker te maken
    pi_23944448
    Hoi allemaal,

Ik heb een dilemma, ik was to voorkort eigenaar van een Powershot A70 die ik anderhalf jaar geleden gekocht had nadat ik een paar weken hier rondgesnuffelt had. Lekker toestel, leuke plaatjes mee geschoten, maar helaas heeft mijn klunsige vriendinnetje hem laten vallen waardoor de lens kapot was, error melding E18. Lang verhaal kort, ik zoek een nieuwe camera tussen 200-300 euro, als het kan wel de kwaliteit van de powershot maar dan iets compacter want ik ben toch niet proffesioneel genoeg voor al die opties die de powershot heeft.

Iemand een idee, wat reviews van goede compacte toetsellen ?
    pi_23944528
    Heb zelf de Sony Cybershot 5.1 MP met Carl Zeiss lens gekocht, was in Engeland dus in ponden, 300 incl. 128mb stikkie, weet niet wat 'ie in NL kost maar is een zeer degelijke camera.
    pi_23952113
    Hoi,

Ook ik ben op zoek naar een leuke camera voor weinig natuurlijk.. mijn budget ligt zo rond de 150/200 euro.. Heb hiervoor een ixusV2 gehad, lekker cameratje maar wil nu betere kwaliteit, scherpere foto's en ook van dichtbij mooie foto's kunnen nemen. Grootte van camera maakt niet uit.

Iemand een ideetje? Snap wel dat ik vast meer moet gaan dokken voor hetgene wat ik wil.. maar toch
    pi_23952150
    Canon powershot A75 nemen, toppertje !!

Maar ik hoef niet zoveelm ogelijkheden en heb liever een iets compactere.

hmm...weinig reacties hier, is dit een rustig of druk forum ? Of moet ik een nieuw topic openen hiervoor ?
    pi_23952414
    Ik heb net een canon gehad die de geest gaf na 13maanden
    Ben even niet zo'n fan meer van canon..
    pi_23952852
    Wat is momenteel eigenlijk De digitale (niet SLR) camera met de meest lichtgevoelige lens?
      maandag 13 december 2004 @ 21:48:10 #57
    27929 piere
    doe mij maar bier
    pi_23953592
    quote:
    Op maandag 13 december 2004 20:53 schreef Nirak het volgende:
    Ik heb net een canon gehad die de geest gaf na 13maanden
    Ben even niet zo'n fan meer van canon..
    het schijnen toch goede cameraatjes te zijn die canons

ik hoop het maar want ga morgen mijn ixus40 halen
    fok you ja!
    pi_23953754
    Het zijn fijne dingetjes! Absoluut maar ik moet er persoonlijk eventjes niets van hebben op het moment.. Misschien dat ik toch voor een powershot ga.. maar liever nog even niet.
      maandag 13 december 2004 @ 22:02:32 #59
    27929 piere
    doe mij maar bier
    pi_23953935
    Sony heeft dan toch ook aardig leuke cameraatjes? heb je al een beetje op bv tweakers gekeken wat er zoal is voor die prijs?
    fok you ja!
      maandag 13 december 2004 @ 22:07:44 #60
    27929 piere
    doe mij maar bier
    pi_23954050
    deze bv?

Sony Cyber-shot DSC-P73 199.95
    4.23 Megapixels, 3x optische zoom, zeer energie zuinig, USB 2.0 interface, gemakkelijk te bedienen, met de meeste functies automatisch ingesteld zoals scherpstellen en belichten, MPEG Movie VX Fine (640x480, 30 beelden per seconde).

(edit: op kieskeurig.nl zijn ze niet echt te spreken over het cameraatje, veerkeerd voorbeeld dus )

[ Bericht 25% gewijzigd door piere op 13-12-2004 22:16:10 ]
    fok you ja!
    pi_23954225
    Ik heb wat rondgekeken en 2 camera's bevallen mij qua specificaties wel. Heeft iemand al ervaring met of kennis over de voglende camera's ?

* Casio Exilim EX-Z50 of 55
    * Canon Canon Digital IXUS 40 of 500

Thanks !
    pi_23955387
    Ik ben een beetje aan het orienteren voor een digitale camera op dit moment, maar zie door de bomen het bos niet meer
    wat ben ik van plan
    - binnen op beurzen foto's maken, ga veel naar Autobeurzen, dan sta je vaak dichtbij je onderwerp, dus iets wat ook van dichtbij brede foto's kan maken (groothoek dus)
    - verder moet het beestje ook buiten leuke plaatjes kunnen schieten

budget? euro of 400-450

het formaat van de camera maakt me niet zoveel uit. een kleine is handig met uitgaan, een grote ligt vaak lekker in de hand, verder heb ik niet zo veel wensen, maar het moet wel waar voor mijn geld zijn
    2825cc Single Turbo Beast
    pi_23962476
    quote:
    Op maandag 13 december 2004 22:02 schreef piere het volgende:
    Sony heeft dan toch ook aardig leuke cameraatjes? heb je al een beetje op bv tweakers gekeken wat er zoal is voor die prijs?
    Je kunt idd op tweakers kijken maar ik zie het echt niet meer.. al die camera's.. prijzen maar ik weet niet wat ze doen. Dan staat er 5.1 megapixels maar lees je weer een recensie dat ie niks kan wanneer het donker is..

Daarom wil ik op ervaring van iemand anders afgaan..
    Trotse mamma :)
    pi_23962821
    Las is de consumentengids dat de Konica-Minolta Dimage Z1 uitgeroepen is tot beste koop. In verschillende reviews heb ik echter gelezen dat de camera niet erg robuust is (slappe klepjes en knopjes) en dat sommige mensen problemen ondervinden bij het op de computer zetten van foto's. Heeft er iemand ervaring met dit toestel, zo ja, wegen de voordelen ervan (o.a. 10x optische zoom) op tegen de nadelen? En wat zou anders een goed alternatief zijn?
    pi_23963292
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 11:10 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
    Las is de consumentengids dat de Konica-Minolta Dimage Z1 uitgeroepen is tot beste koop. In verschillende reviews heb ik echter gelezen dat de camera niet erg robuust is (slappe klepjes en knopjes) en dat sommige mensen problemen ondervinden bij het op de computer zetten van foto's. Heeft er iemand ervaring met dit toestel, zo ja, wegen de voordelen ervan (o.a. 10x optische zoom) op tegen de nadelen? En wat zou anders een goed alternatief zijn?
    in welke consumentengids kan ik dat lezen? (ze zitten nu allemaal even in de verhuisdozen.. sommige zelfs ongelezen..) Dan kan ik na de verhuizing daar eens in gaan struinen
    pi_23963428
    pi_23963705
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 11:34 schreef Nirak het volgende:

[..]
    in welke consumentengids kan ik dat lezen? (ze zitten nu allemaal even in de verhuisdozen.. sommige zelfs ongelezen..) Dan kan ik na de verhuizing daar eens in gaan struinen
    Heb het zelf op internet gelezen, maar volgens mij staat er in het decembernr. weer een test...
    pi_23963748
    quote:
    Ja, zover ben ik ook gekomen...ben alleen benieuwd naar de mening en ervaringen van de mensen hier.
    pi_23963759
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 11:54 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:

[..]

Ja, zover ben ik ook gekomen...ben alleen benieuwd naar de mening en ervaringen van de mensen hier.
    Oke Kon zijn. Er staat nml veel info, leuk om te lezen!
    pi_23963857
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 11:55 schreef Faithz het volgende:

[..]

Oke Kon zijn. Er staat nml veel info, leuk om te lezen!
    Zeker leuk én nuttig, tis alleen jammer dat je na wat positieve reacties weer iemand hebt die met minpuntjes komt. Ben je bijna tot een besluit gekomen, krijg je dat weer...
    Het is volgens mij een fantastische camera, alleen is ie niet zo stevig...daarom wou ik weten of het dan toch de moeite is...
    pi_23963919
    Zolang je niet gaat bergbeklimmen, bungeejumpen en hem niet van 10 meter hoogte laat vallen, is het ding oerdegerlijk!!
    Ze zijn echt niet slap in de zin dat ze uit elkaar vallen hoor
    pi_23964479
    Ga anders eens naar de winkel en pak het ding eens in je handen, druk op de knopjes en probeer een beetje, dan krijg je een betere indruk, want als je daardoor bent gaan twijfelen is die twijfel zo uit de wereld geholpen
    pi_23965087
    Ja, dat ga ik sowieso doen...maar voorlopig zoek ik mensen die dat al gedaan hebben en hun ervaring willen delen.
    pi_23965893
    Tijdens mijn oriëntatie op de camera er eens naar gekeken... Ik vond hem wel lachen, alleen persoonlijk vind ik de achterkant qua vormgeving niet mooi...
    pi_23966270
    Ja, dat zag ik ook...maar als dat apparaat mooie foto's maakt zal het mij een zorg zijn hoe de achterkant er uitziet. Wat voor toestel heb jij uiteindelijk gekocht?
      dinsdag 14 december 2004 @ 18:07:48 #76
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_23971732
    Kreeg een mail van een bekende van me.
    Hij wil een camera kopen, en heeft niet erg veel geld te besteden (zoals iedereen..).
    Hij gaat in februari naar Zuid-Afrika toe en heeft daarom de voorkeur voor een digitale camera met veel zoom om de diertjes te fotograferen , die wel goedkoop is. Ik probeer hem dat uit zijn hoofd te praten, want die zoom is niet heel belangrijk naar mijn mening (om een paar redenen).
    Hij heeft geen geld voor een digitale spiegelreflex.

Maar dit is zijn mail:
    quote:
    Heb hieronder een aantal toestellen staan die ik zelf wel zie zitten. Zal ze in de volgorde zetten waar mijn keuze het meest naaruit gaat.

1. Olympus 760 (272 euro) of 765 (321 euro) (wordt in verschillende reviews als erg mooie camera met 'perfecte kwaliteit' foto's weergegeven, en staat ook in de consumentengids als beste koop (nummer 1) aangegeven. de 760 heeft 3.4 mp en de 765 4 mp en bezitten alletwee een zoom van 10x optisch)

2. Canon Powershot A.... Welke van deze ik precies moet hebben weet ik niet, alhoewel de A70 (ongeveer 300 euro) er wel goed vanaf komt.

3. Op jou aanraden de Ixus...

4. Het schijnt dat ook de minolta Z1, Z2's goed zijn, alleen die vind ik er niet echt heel erg sterk uitzien, wel mooi ontwerp maar beetje plasticachtig

Denk op dit moment dat toch de Olympus mijn voorkeur heeft, heb tot nu toe geen enkele review gelezen waar die er slecht uitkomt. Ik vind de zoom toch best wel belangrijk ook al heb ik hem misschien niet voor de volle 10x nodig, vind 3x eigenlijk te klein.... Moet toch minstens 6 opzitten denk ik. Het enige nadeel van deze camera vind ik dat ik het model niet zo heel erg mooi vind, daarop wint de Ixus en de Powershot het wel en het feit dat je met xd kaartjes werkt.
    Wat zouden jullie aanraden?
    Ik ga nog steeds voor de Ixus eigenlijk....... een zeer goede camera.
      Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 14 december 2004 @ 18:24:27 #77
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_23972084
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 18:07 schreef SnuggLe het volgende:
    Kreeg een mail van een bekende van me.
    <en dan een heel verhaal dat ik maar even weggeknipt heb>
    Ik zou in dat geval een Canon S1IS ook in de overweging meenemen die qua prijs aardig met de Olympus op lijn zit, een identieke zoomtoeter heeft, maar bovendien gestabiliseerd is.

D'r zijn hier op FOT een aantal enthousiastel gebruikers van de S1, waaronder ondergetekende himself. Beeldkwalteit en werkgemak zijn zeker gelijkwaardig aan de Olympus superzoom, alleen vallen door de stabilisator de hoeveelheden bewogen opnamen enorm mee .
      dinsdag 14 december 2004 @ 19:45:07 #78
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_23973636
    Iemand meer info, ter vergelijking tusse de cam's?
    pi_23974511
    * Bowiefan is ook een enthousiast S1IS gebruiker.

Ik snap ff niet wat je tegen hebt op die zoom, juist als je dieren wil fotograferen heb je een beetje zoom nodig.
    en we hebben het natuurlijk alleen over optische zoom.

voorbeeldje? (daar is die weer )
    bekijk onderstaand plaatje = zonder zoom

klik vervolgens op het plaatje en zie de foto van ff later, maar dan met 10x optische zoom.
    die had je vast niet gezien maar hij staat er echt

Tevens heb je voor een mooie dierenplaat vaak niet de tijd/gelegenheid om uitgebreid een statief te gaan uitvouwen Dus moet je of volledog trillingsvrij op je poten kunnen staan of een camera nemen met een stabilisator.
    Voor mij bleef destijds de keus over tussen De Canon S1IS en de Minolta Z3.
    En de Canon heeft dus gewonnen.
      dinsdag 14 december 2004 @ 20:30:40 #80
    105964 Elation
    i'leyshun, follow me..
    pi_23974652
    Ik heb al onderling liggen vergelijken maar ik kan maar niet kiezen, ik wil er een broekzak fototoestelletje.

Aan de ene kant de Canon Powershot 400 160,- en aan de andere kant Nikon Coolpix 3700 190,-
    Nikon kan leuke filmpjes maken, timelapse en meerdere foto's selectie bij weinig licht.
    De Canon: hogere iso (400), meer meet modes (spot, center)

Wat zou jij doen als het tussen die 2 (bovenstaande)ging?
    de canon zou gevoelig zijn voor stof enzo?

Wat als ik er een Canon Ixus I (Powershot SD10) tweedehands, paar maandjes oud kan krijgen voor hetzelfde geld als voor de Nikon 3700.
    Heb ik wel 4 mp(0,8meer) maar geen optische zoom..

..wat dan?
    detached from reality
      woensdag 15 december 2004 @ 16:55:35 #81
    105964 Elation
    i'leyshun, follow me..
    pi_23992749
    heb de 3700 Nikon maar gekocht
    heerlijk die impulsieve bui-en
    detached from reality
    pi_23993128
    quote:
    Op dinsdag 14 december 2004 13:51 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
    Ja, dat zag ik ook...maar als dat apparaat mooie foto's maakt zal het mij een zorg zijn hoe de achterkant er uitziet. Wat voor toestel heb jij uiteindelijk gekocht?
    Fuji S5000. (heel) erg tevreden over
    pi_23997809
    Zie je nou ook veel verschil tussen 4.1 en 5.1 megapixels?
    pi_23998378
    nee
      Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 15 december 2004 @ 21:16:57 #85
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_23998414
    quote:
    Op woensdag 15 december 2004 20:52 schreef Elocyp het volgende:
    Zie je nou ook veel verschil tussen 4.1 en 5.1 megapixels?
    Nee, een sprong van 3 naar 5 is enigszins zichtbaar, en dan alleen wanneer je grote afdrukken maakt.
    Een voordeel van veel megapixels is dat je enige ruimte hebt om te croppen, voor de kwaliteit geldt dat je beter iets goeds van 4 dan iets matigs van 5MP kunt gebruiken. Kijk dus naar het totale concept van een camera
      donderdag 16 december 2004 @ 11:42:15 #86
    70366 JPM01
    The F1 season is over
    pi_24008603
    ik ga denk ik de olympus C760 of 765 halen, wat voor verschil zit in die 2 digitale camera's??
    To finish first, you first have to finish!
    Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
    AFC Ajax 4 ever
    pi_24016787
    Ik snap dat men mij hier raar aan gaat kijken, maar ik hoop toch op ene beetsken hulp

Een goede digitale camera staat hier al een tijdje op de agenda maar zit er voorlopig helaas nog niet in. Toch zou ik graag bepaalde gebeurtenissen die eraan zitten te komen op de foto zetten...

Ik heb hier al een 0,3 MegaPixel Minicam, ooit gratis gekregen bij een inktpatroon t.w.v. 8 euro maar die heeft een paar probleempjes; hij vreet batterijen en heeft wel héél erg veel licht nodig om foto's te kunnen maken. Maar eerlijk is eerlijk; de kwaliteit is best ok voor zo'n ding

Om de tijd tussen dit kutdingetje en het échte werk te overbruggen zoek ik dus een héél goedkoop digitaal cameraatje, waarmee je ook binnen, met minder licht, normaal kunt fotograferen. Flits zou dus handig zijn. De kwaliteit hoeft echt niet supergoed te zijn, als de boel maar een beetje herkenbaar is.

Ik heb er een paar gezien van rond de 65 euro, dat vind ik eigenlijk wel voldoende. Nogmaals: ik hoef geen topkwaliteit, ik wil gewoon een paar kiekjes maken. Bovendien zou ik het zonde van m'n geld vinden, aangezien die góede camera er echt wel binnen een jaar is...

Tips?!
    pi_24019306
    quote:
    Op maandag 13 december 2004 21:14 schreef Takkesteeg het volgende:
    Wat is momenteel eigenlijk De digitale (niet SLR) camera met de meest lichtgevoelige lens?
    Niemand?
    pi_24021730
    quote:
    Op donderdag 16 december 2004 19:46 schreef Takkesteeg het volgende:

[..]

Niemand?
    volges mij is 2.8 het max, en veel cams hebben dat ook wel,
    quote:
    Op donderdag 16 december 2004 17:46 schreef ModernTalking het volgende:
    Ik snap dat men mij hier raar aan gaat kijken, maar ik hoop toch op ene beetsken hulp

Een goede digitale camera staat hier al een tijdje op de agenda maar zit er voorlopig helaas nog niet in. Toch zou ik graag bepaalde gebeurtenissen die eraan zitten te komen op de foto zetten...

Ik heb hier al een 0,3 MegaPixel Minicam, ooit gratis gekregen bij een inktpatroon t.w.v. 8 euro maar die heeft een paar probleempjes; hij vreet batterijen en heeft wel héél erg veel licht nodig om foto's te kunnen maken. Maar eerlijk is eerlijk; de kwaliteit is best ok voor zo'n ding
    [afbeelding]

Om de tijd tussen dit kutdingetje en het échte werk te overbruggen zoek ik dus een héél goedkoop digitaal cameraatje, waarmee je ook binnen, met minder licht, normaal kunt fotograferen. Flits zou dus handig zijn. De kwaliteit hoeft echt niet supergoed te zijn, als de boel maar een beetje herkenbaar is.

Ik heb er een paar gezien van rond de 65 euro, dat vind ik eigenlijk wel voldoende. Nogmaals: ik hoef geen topkwaliteit, ik wil gewoon een paar kiekjes maken. Bovendien zou ik het zonde van m'n geld vinden, aangezien die góede camera er echt wel binnen een jaar is...

Tips?!
    misschien iets van een canon powershot a60? , goedkoop en 2 mp (is trouwens wel iets duurder dan ik dacht nu ik op internet kijk....)

[ Bericht 2% gewijzigd door berc op 16-12-2004 21:28:31 ]
    pi_24021866
    quote:
    Op donderdag 16 december 2004 21:22 schreef berc het volgende:

misschien iets van een canon powershot a60? , goedkoop en 2 mp
    Ik vind 219 euro iets anders dan "rond de 65"
    Nou vind ik het ook niet erg als het 80 wordt ofzo hoor, maar dit...
    pi_24021932
    quote:
    Op donderdag 16 december 2004 21:28 schreef ModernTalking het volgende:

[..]

Ik vind 219 euro iets anders dan "rond de 65"
    Nou vind ik het ook niet erg als het 80 wordt ofzo hoor, maar dit...
    ik dacht idd ook dat ie iets goedkoper zou zijn iets van 120, maar zag nu ook 180 staan.... (terwijl ik laatst een a75 zag staan voor 175!)

maar ja 65 euro... das ook wel heel weinig....
    pi_24022027
    Dat is het ook, maar ik heb dan ook totáál geen eisen, behalve het feit dat-ie tegen een beetje duisterheid kan dus
    pi_24030324
    quote:
    Op donderdag 16 december 2004 21:22 schreef berc het volgende:

[..]

volges mij is 2.8 het max, en veel cams hebben dat ook wel,
    [..]
    De G6 van Canon zit op 2.0.
    Zelf zou ik 't nog wel meer lichtgevoeliger willen.Wishfull thinking?
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 december 2004 @ 10:02:12 #94
    13151 crew  Rewimo
    pi_24030694
    quote:
    Op donderdag 16 december 2004 21:35 schreef ModernTalking het volgende:
    Dat is het ook, maar ik heb dan ook totáál geen eisen, behalve het feit dat-ie tegen een beetje duisterheid kan dus
    Kijk eens rond op www.kelkoo.nl, www.kieskeurig.nl, www.vergelijk.nl

Onder de 100 euro vind je camera's tot 2.3 Mp. Weliswaar vaak van onbekende merken maar dat is logisch voor zo'n bedrag. En hoeft overigens niet te betekenen dat ze per definitie slecht zijn natuurlijk.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_24031167
    Zo heel erg onbekend is het ook weer niet wat ik daar tegenkom...Trust, Sweex...
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 december 2004 @ 10:59:43 #96
    13151 crew  Rewimo
    pi_24031567
    Nou, er stonden er ook tussen waar ik echt nog nooit van gehoord had
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_24032301
    Die Trust 550 Powercam lijkt me wel wat...ideaal om de wachttijd voor een echte camera even te overbruggen

Of de Benq DC1300...

[ Bericht 9% gewijzigd door ModernTalking op 17-12-2004 11:47:56 ]
    pi_24041246
    Persoonlijk vind ik het zonde van het geld, je geeft zelf aan dat er binnen een jaar een fatsoenlijke camera gaat komen.
    Nooit gedacht dat ik iemand een lening aan zou willen praten, maar als je persé nu een camera wilt en je weet nu al datr er binnen een jaar een andere komt kun je dan niet misschien beter paar dukaten lenen en meteen wat fatsoenlijks aanschaffen die 65 eur gooi je toch weg, voordat je in een jaar 65 eur aan rente kwijt bent.....
    pi_24041509
    Trust = triest...

zelfs mijn lensdop is nog van betere kwaliteit dan zo'n heel trustpakketje
    pi_24087211
    don't trust trust
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')