abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23944448
Hoi allemaal,

Ik heb een dilemma, ik was to voorkort eigenaar van een Powershot A70 die ik anderhalf jaar geleden gekocht had nadat ik een paar weken hier rondgesnuffelt had. Lekker toestel, leuke plaatjes mee geschoten, maar helaas heeft mijn klunsige vriendinnetje hem laten vallen waardoor de lens kapot was, error melding E18. Lang verhaal kort, ik zoek een nieuwe camera tussen 200-300 euro, als het kan wel de kwaliteit van de powershot maar dan iets compacter want ik ben toch niet proffesioneel genoeg voor al die opties die de powershot heeft.

Iemand een idee, wat reviews van goede compacte toetsellen ?
pi_23944528
Heb zelf de Sony Cybershot 5.1 MP met Carl Zeiss lens gekocht, was in Engeland dus in ponden, 300 incl. 128mb stikkie, weet niet wat 'ie in NL kost maar is een zeer degelijke camera.
pi_23952113
Hoi,

Ook ik ben op zoek naar een leuke camera voor weinig natuurlijk.. mijn budget ligt zo rond de 150/200 euro.. Heb hiervoor een ixusV2 gehad, lekker cameratje maar wil nu betere kwaliteit, scherpere foto's en ook van dichtbij mooie foto's kunnen nemen. Grootte van camera maakt niet uit.

Iemand een ideetje? Snap wel dat ik vast meer moet gaan dokken voor hetgene wat ik wil.. maar toch
pi_23952150
Canon powershot A75 nemen, toppertje !!

Maar ik hoef niet zoveelm ogelijkheden en heb liever een iets compactere.

hmm...weinig reacties hier, is dit een rustig of druk forum ? Of moet ik een nieuw topic openen hiervoor ?
pi_23952414
Ik heb net een canon gehad die de geest gaf na 13maanden
Ben even niet zo'n fan meer van canon..
pi_23952852
Wat is momenteel eigenlijk De digitale (niet SLR) camera met de meest lichtgevoelige lens?
  maandag 13 december 2004 @ 21:48:10 #57
27929 piere
doe mij maar bier
pi_23953592
quote:
Op maandag 13 december 2004 20:53 schreef Nirak het volgende:
Ik heb net een canon gehad die de geest gaf na 13maanden
Ben even niet zo'n fan meer van canon..
het schijnen toch goede cameraatjes te zijn die canons

ik hoop het maar want ga morgen mijn ixus40 halen
fok you ja!
pi_23953754
Het zijn fijne dingetjes! Absoluut maar ik moet er persoonlijk eventjes niets van hebben op het moment.. Misschien dat ik toch voor een powershot ga.. maar liever nog even niet.
  maandag 13 december 2004 @ 22:02:32 #59
27929 piere
doe mij maar bier
pi_23953935
Sony heeft dan toch ook aardig leuke cameraatjes? heb je al een beetje op bv tweakers gekeken wat er zoal is voor die prijs?
fok you ja!
  maandag 13 december 2004 @ 22:07:44 #60
27929 piere
doe mij maar bier
pi_23954050
deze bv?

Sony Cyber-shot DSC-P73 199.95
4.23 Megapixels, 3x optische zoom, zeer energie zuinig, USB 2.0 interface, gemakkelijk te bedienen, met de meeste functies automatisch ingesteld zoals scherpstellen en belichten, MPEG Movie VX Fine (640x480, 30 beelden per seconde).

(edit: op kieskeurig.nl zijn ze niet echt te spreken over het cameraatje, veerkeerd voorbeeld dus )

[ Bericht 25% gewijzigd door piere op 13-12-2004 22:16:10 ]
fok you ja!
pi_23954225
Ik heb wat rondgekeken en 2 camera's bevallen mij qua specificaties wel. Heeft iemand al ervaring met of kennis over de voglende camera's ?

* Casio Exilim EX-Z50 of 55
* Canon Canon Digital IXUS 40 of 500

Thanks !
pi_23955387
Ik ben een beetje aan het orienteren voor een digitale camera op dit moment, maar zie door de bomen het bos niet meer
wat ben ik van plan
- binnen op beurzen foto's maken, ga veel naar Autobeurzen, dan sta je vaak dichtbij je onderwerp, dus iets wat ook van dichtbij brede foto's kan maken (groothoek dus)
- verder moet het beestje ook buiten leuke plaatjes kunnen schieten

budget? euro of 400-450

het formaat van de camera maakt me niet zoveel uit. een kleine is handig met uitgaan, een grote ligt vaak lekker in de hand, verder heb ik niet zo veel wensen, maar het moet wel waar voor mijn geld zijn
2825cc Single Turbo Beast
pi_23962476
quote:
Op maandag 13 december 2004 22:02 schreef piere het volgende:
Sony heeft dan toch ook aardig leuke cameraatjes? heb je al een beetje op bv tweakers gekeken wat er zoal is voor die prijs?
Je kunt idd op tweakers kijken maar ik zie het echt niet meer.. al die camera's.. prijzen maar ik weet niet wat ze doen. Dan staat er 5.1 megapixels maar lees je weer een recensie dat ie niks kan wanneer het donker is..

Daarom wil ik op ervaring van iemand anders afgaan..
Trotse mamma :)
pi_23962821
Las is de consumentengids dat de Konica-Minolta Dimage Z1 uitgeroepen is tot beste koop. In verschillende reviews heb ik echter gelezen dat de camera niet erg robuust is (slappe klepjes en knopjes) en dat sommige mensen problemen ondervinden bij het op de computer zetten van foto's. Heeft er iemand ervaring met dit toestel, zo ja, wegen de voordelen ervan (o.a. 10x optische zoom) op tegen de nadelen? En wat zou anders een goed alternatief zijn?
pi_23963292
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:10 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
Las is de consumentengids dat de Konica-Minolta Dimage Z1 uitgeroepen is tot beste koop. In verschillende reviews heb ik echter gelezen dat de camera niet erg robuust is (slappe klepjes en knopjes) en dat sommige mensen problemen ondervinden bij het op de computer zetten van foto's. Heeft er iemand ervaring met dit toestel, zo ja, wegen de voordelen ervan (o.a. 10x optische zoom) op tegen de nadelen? En wat zou anders een goed alternatief zijn?
in welke consumentengids kan ik dat lezen? (ze zitten nu allemaal even in de verhuisdozen.. sommige zelfs ongelezen..) Dan kan ik na de verhuizing daar eens in gaan struinen
pi_23963428
pi_23963705
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:34 schreef Nirak het volgende:

[..]
in welke consumentengids kan ik dat lezen? (ze zitten nu allemaal even in de verhuisdozen.. sommige zelfs ongelezen..) Dan kan ik na de verhuizing daar eens in gaan struinen
Heb het zelf op internet gelezen, maar volgens mij staat er in het decembernr. weer een test...
pi_23963748
quote:
Ja, zover ben ik ook gekomen...ben alleen benieuwd naar de mening en ervaringen van de mensen hier.
pi_23963759
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:54 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:

[..]

Ja, zover ben ik ook gekomen...ben alleen benieuwd naar de mening en ervaringen van de mensen hier.
Oke Kon zijn. Er staat nml veel info, leuk om te lezen!
pi_23963857
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:55 schreef Faithz het volgende:

[..]

Oke Kon zijn. Er staat nml veel info, leuk om te lezen!
Zeker leuk én nuttig, tis alleen jammer dat je na wat positieve reacties weer iemand hebt die met minpuntjes komt. Ben je bijna tot een besluit gekomen, krijg je dat weer...
Het is volgens mij een fantastische camera, alleen is ie niet zo stevig...daarom wou ik weten of het dan toch de moeite is...
pi_23963919
Zolang je niet gaat bergbeklimmen, bungeejumpen en hem niet van 10 meter hoogte laat vallen, is het ding oerdegerlijk!!
Ze zijn echt niet slap in de zin dat ze uit elkaar vallen hoor
pi_23964479
Ga anders eens naar de winkel en pak het ding eens in je handen, druk op de knopjes en probeer een beetje, dan krijg je een betere indruk, want als je daardoor bent gaan twijfelen is die twijfel zo uit de wereld geholpen
pi_23965087
Ja, dat ga ik sowieso doen...maar voorlopig zoek ik mensen die dat al gedaan hebben en hun ervaring willen delen.
pi_23965893
Tijdens mijn oriëntatie op de camera er eens naar gekeken... Ik vond hem wel lachen, alleen persoonlijk vind ik de achterkant qua vormgeving niet mooi...
pi_23966270
Ja, dat zag ik ook...maar als dat apparaat mooie foto's maakt zal het mij een zorg zijn hoe de achterkant er uitziet. Wat voor toestel heb jij uiteindelijk gekocht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')